Kissanhankinta

mitä mieltä

Asun parvekkeellisessa 31 neliön kerrostaloyksiössä ja olen pidemmän ajan halunnut hankkia kissan tai kaksi kissaa. Saisivat olla pentuja tai korkeintaan muutaman vuoden ikäisiä.
En ole varma olisiko kahdelle kissalle tarpeeksi tilaa asunnossa, mutta taas toisilleen niistä olisi seuraa.

Siis yksi kissa vai kaksi?
Kummankin hyödyt ja haitat kiinnostaa, saa kertoa mielipiteitä :-)

10

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puolensa on

      Ainahan se kaksi tietysti on kissan kannalta kivempi, mutta sekin riippuu nyt kai kissasta ja esim. sinun kotona olemisestasi. Jos olet hyvin paljon poissa, niin melkein kaksi.

      Onhan se asunto aika pieni, mutta tilaa kannattaa rakentaa sitten vaikka ylöspäin. Pari kiipeilypuuta, joitakin hyllyjä seinälle, mihin kiipeillä ja parveke ilman muuta hyötykäyttöön verkolla, jos vaan saa laittaa.
      Muutenkin kehitellä erilaisi kolosia ja piiloja, missä olla rauhassa.

      Esim. meidän kissalla komerossa pari hyllyä omassa käytössä johon pääsee kiipeilypuun avulla öisin.

    • :a!

      Mulla on yksi kissa hieman pienemmässä yksiössä kuin sun kämppäsi on ja hyvin on mennyt.
      Oli jotenkin pakkotilanne silloin aikanaan, kun tää mun kissa olisi muuten päätynyt piikille edellisessä paikassaan eikä se nyt ollut oikein vaihtoehto kuitenkaan. Kuitenkin terve ja hyvässä iässä oleva, kiltti kissa.
      Mulla on kanssa noita telineitä pitkin kämppää, niin saa kiipeillä vapaasti ja olla passissa ikkunan ääressä tai vastaavasti nukkua tolpan nokassa jossain rauhallisemmassa nurkassa(siis niin rauhallisessa kuin yksiöstä löytyy).
      Sit TV-taso, sänky sekä hylly on hieman eri tasossa ja aika lähekkäin, niin tykkää niistäkin sitten, kun saa hyppiä tasolta toiselle. Piilojakin sille on ja jos ei muuta, niin menee vessaan päikkäreille aina, jos haluaa omaa aikaa.
      Tää mun kissa on kyllä aika itsenäinen, et ei nyt tunnu kiukkuselta, et on päivällä yksin, kun käyn töissä, mutta onhan kahdesta seuraa toisilleen.

    • X.xx

      2-kissaa on kyllä parempi jos et oo paljon kotona...

      • Edellinen

        Onhan se näinkin, mutta tosiaan näin mennään ainakin vielä.
        Enkä mä nyt niin hirveästi pois ole kuitenkaan. En esimerkiksi käy baareissa ollenkaan enkä ylipäätään juo ja harrastuksetkin pitää mua kotoa pois aika vähän.
        Et tuo työaika on pisin aika, mitä olen kotoa pois ja päiväsajan mun kissa enimmäkseen nukkuu. Viikonloppuisinkin on siinä 10-17 välisen ajan unten mailla, mitä nyt syömässä ja potalla käy.


    • hyvältäkuulostaa

      Jos hoito on hyvää, ja laadukasta ruokaa, lääkärillä käynnit tarvittaessa,ja leikkivälineitä sekä kiipeily telineitä piisaa, niin luulempa kissojen viihtyvän hyvin luonasi.
      Tärkeintä on se omistajan halu hoitaa ja huolehtia kissoista asianmukaisesti.Asuntoon voi tehdä kissoille kiipeilypaikkoja ja tasoja.Vain mielikuvitus on rajana ;)

    • eihyvä

      Kyllä se on melko arveluttavaa pakottaa kissa asumaan tuollaisissa oloissa. Pieni koppero asuinpaikkana vuodesta toiseen. Se nyt on vanhastaan tuttua, ettei sisäkissoja pitävät todellisuudessa ajattele kissan parasta, vaan itsekkyys on heillä taustalla.

      • pärjääse

        Kyllähän se kissa tuohon tottuu. On totuttava ihmistenkin. Osalle ihmisitä tuollainen kämppä on jopa luksus iso. Eikä kaikki saa käydä töissä eikä kaikki vanhat pääse kämpästään ulos jos ei ole hissiä.
        Puuhaa vaan kissalle, ja leikkimistä sen kanssa kun kotona. Ehkä parvekeulkoilua tai valjasulkoilua.


    • railiraikas

      Ei sinun kämppä ole liian pieni kissalle vaan siitä saadaan hieno reviiri.
      Jos hankit 2 kissaa niin hanki ne samana päivänä.

    • miäs55

      Kyllä toimii, itselläni 2*räsynukke 38m2 ja no roplemo

    • Meillä_kaksi

      Ota vaan kaksi, mutta ota samasta pentueesta. Kissa ei ole mikään laumaeläin, joten ne eivät välttämättä ole kavereita keskenään, jos eivät ole toisiinsa tottuneita. Pojat yleensä haastavampia kuin tytöt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe