Katsastustilasto on lahjomaton

505 000km

http://www.iltalehti.fi/autot/2015012719091178_au.shtml

Miksi kiusata itseään kun voi ajaa huoletta katsastukseen ilaman etukäteishuoltoja.

Hieno auto Renault kun kaikessa on säästetty maksimi.
Mittaristo keskellä joten tarvitaan yksi kojelauta kaikkiin ohjauksiin.

Työntää rahansa halpaan uuteen Renaultiin vai ostaa 4v käytetty auto ja nautiskella jostakin ihan muusta kuin halvalla tehdystä muoviautosta.

Kukin tyylillään.

17

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Renault is best

      Minä en mitään natsikotteroita kunnioita paskanvertaa, etenkään auschwitchin 70vuotismuistopäivänä milloin siellä olijat vapautettiin! Minä en saa-tanan ja pirun autoilla ajele! Vaikka kirveellä uhattas niin mulle ei mitään natsi autoja tule ikinä!

    • kukamitenkin

      No corolla... yksi penkinlämmittimen katkaisija.
      1. kuski saa oman penkkinsä lämpenemään.
      2. kuski ja eumatkustaja saavat kumpikin penkkinsä lämpenemään.
      ?. mutta millä helvetillä pelkkä etumatkustaja saa penkkinsä lämpenemään?

      Ja hui kamala, jos ei mee katsastuksesta läp. Ei siellä kuitenkaan mitään vakavampaa ole kuin alkavaa välystä esim. raidetangon päässä. Se ei vielä vaikuta edes ajettavuuteen, eikä maksa montaa kymppiä. Joihinkin kalliisiin "laatu"autoihin tai riisikuppeihin vaihdellaan moottoreita ja vaihteistoja siinä missä relluun halpoja alustan osia. Kaipa se pärjääminen katsastustilastoissa tuo pientä lohtua heille.

      Ja eikös Tojota ole kuuluisa siitä että se viedään aina ennen katsatusta tarkistettavaksi? Eikä sekään sen vähemmän muovisempi ole

      • exrellu

        Jaa-a. On niitä moottoriongelmia Relluillakin, ainakin minun kokemuksen perusteella. Ja vielä pienillä kilometreillä. Sitten taas nykyiseen 320tkm ajettuun saksalaiseeni ei ole vaihdettu moottoria tai vaihteistoa.


      • paskaaranskasta

        "Kaipa se pärjääminen katsastustilastoissa tuo pientä lohtua heille."

        Ja relluilijoille tuo lohtua haukkua muita autoja, kun se oma auto ei pärjää koskaan missään?

        ~ Paskaa Ranskasta, Laatua Saksasta ~


      • saissea_japanista
        paskaaranskasta kirjoitti:

        "Kaipa se pärjääminen katsastustilastoissa tuo pientä lohtua heille."

        Ja relluilijoille tuo lohtua haukkua muita autoja, kun se oma auto ei pärjää koskaan missään?

        ~ Paskaa Ranskasta, Laatua Saksasta ~

        No tirautapa kyynel. Kannattaisko sinunkin hankkia Renault niin voit naureskella niille, jotka pettävät itseään ja ajelevat kalliilla "laatuautolla". Kiinnostusta merkkiin ainakin näyttää löytyvän.

        Toitko muuten ihan ämpärillisen paskaa sieltä Ranskasta. Vähän kummalliset tuliaiset...


      • paskaaeuroopasta

        Itse terrorisoit tojo-osiota. Niinkö paljon tojo kiinnostaa?


      • DGC
        paskaaranskasta kirjoitti:

        "Kaipa se pärjääminen katsastustilastoissa tuo pientä lohtua heille."

        Ja relluilijoille tuo lohtua haukkua muita autoja, kun se oma auto ei pärjää koskaan missään?

        ~ Paskaa Ranskasta, Laatua Saksasta ~

        Pärjää edelleenkin yhdessä tärkeässä asiassa useimpia kilpailijoita vastaan ja se on hinta käytettynä. Halvalla saa ja tätä lienee kenenkään turha yrittää kiistää. Kun tietää mitä on ostamassa, on enemmän miehestä kiinni, kuinka sellaisen ostoksen kanssa pärjää.


      • saissea_japanista
        paskaaeuroopasta kirjoitti:

        Itse terrorisoit tojo-osiota. Niinkö paljon tojo kiinnostaa?

        Sanohan, että miksi et tojo-palstalla mainosta tuota "saksalaista laatua". Paska tulee edelleen Ranskasta mutta saksalainen laatu on johonkin kadonnut. Yritä nyt päättää, millä autolla ajat


      • saissea_japanista kirjoitti:

        No tirautapa kyynel. Kannattaisko sinunkin hankkia Renault niin voit naureskella niille, jotka pettävät itseään ja ajelevat kalliilla "laatuautolla". Kiinnostusta merkkiin ainakin näyttää löytyvän.

        Toitko muuten ihan ämpärillisen paskaa sieltä Ranskasta. Vähän kummalliset tuliaiset...

        Olen sattumalla Rellun omistanut ja sillä muutaman sata megametriä taivaltanut. Ja nyt on alla saksalainen, jo kolmas putkeen.

        Ei pienintäkään kysymystä, kyllä saksalaiset ovat parempia melkein jokaisella osa-alueella. Ei kävisi mielessäkään hankkia renua enää, kun on kokemuksia siitä ja paremmista kulkineista. Mielummin vaikka sitikka, jos ranskikseen pitää taipua (niissä vain paljon ongelmia, läheisten kokemusten mukaan).


      • relluonniinhyvä

        No se voi johtua siitä että jos se renault oli sun ensimmäinen auto ja esim. kymmenen vuotta vanhempi, silloin mikä tahansa tuntuu huonommalta. Esim. minulla on ollut ennen renaultia sakua ja japsia niin molemmat tuntuu nyt mitättömiltä ja joka alueella huonommalta kuin renault, eikä tulis enää mieleenkään hommata sakua tai japsia.


      • paskaa_ranskasta_aito
        saissea_japanista kirjoitti:

        Sanohan, että miksi et tojo-palstalla mainosta tuota "saksalaista laatua". Paska tulee edelleen Ranskasta mutta saksalainen laatu on johonkin kadonnut. Yritä nyt päättää, millä autolla ajat

        Mulla on Toyota. Minä en laita tuota paskaa/laatua lisäystä kirjoituksiini. Ja miksikö käyn täällä? No siksi, kun Relluilijat itse häiriköivät tojopuolella.


      • 2.0T_16v_GT
        TheRat kirjoitti:

        Olen sattumalla Rellun omistanut ja sillä muutaman sata megametriä taivaltanut. Ja nyt on alla saksalainen, jo kolmas putkeen.

        Ei pienintäkään kysymystä, kyllä saksalaiset ovat parempia melkein jokaisella osa-alueella. Ei kävisi mielessäkään hankkia renua enää, kun on kokemuksia siitä ja paremmista kulkineista. Mielummin vaikka sitikka, jos ranskikseen pitää taipua (niissä vain paljon ongelmia, läheisten kokemusten mukaan).

        Kyllähän noita "läheisten kokemuksia" on itse kullakin ja kaikista merkeistä tietysti.

        Pari vuotta sitten kun tuon nykyisen 204-heppaisen turbo-Lagunan ostin, niin "tähtäinkeulan" omistava tuttu sillä teki lenkin. Takaisin hänen pihaansa tultuaan hän naureskeli, että Rellun jälkeen sitä v-tuttaa ajaa omalla johtotähdellä. Eikä ollut mikään 80-luvun ritsa, vaan vuoden pari Rellua vanhempi.

        90-luvun lopulla kummisedällä oli diesel Audi A6 quattro kaikilla hekuilla. Se oli hieno peli, mutta ei se kyllä ehjää päivää nähnyt. Vikaa oli mm. turbossa, ilmastoinnissa, webastossa ja nokka-akseleissa, joka oli tyyppivika tuossa moottorissa, eikä ihan halpa. Joskus kadunvarressa se yhtäkkiä sammui ja vaihdekeppi juuttui D-asentoon. Väkisin rynkyttämällä sen sai vapaalle että saa auton taas käyntiin.

        Jos jonkun saksalaisen ostaisin, niin joku Audi nelivedolla voisi olla kiva. Mutta parin hyvin palvelleen Rellun jälkeen, en mitä tahansa kyllä uskalla ostaa.


      • > Kyllähän noita "läheisten kokemuksia" on itse kullakin ja kaikista merkeistä tietysti.

        Luit väärin. Rellusta on ihan omia kokemuksia ja paljon. Toki matkalle sattui vain yksi konerikko, joka sekin oli suhteellisen helposti korjattu, mutta muuten autoa ei voi kehua.

        Se missä rellu loisti, oli mukavuus. Valitettavasti mukavuus ei tarkoita samaa kuin hyvä ajettavuus tai ergonomisuus. Penkit olivat pehmeät ja ensimmäiset 100 000 kilometriä äänimaisema varsin maltillinen. Mutta eron huomasi, kun tuosta siirtyi jämäkkään saksalaiseen (olkoonkin, että nykyinen on vähemmän jämäkkä)...

        Uutta autoa kun hakee, niin ensin vähän kuulostellaan kokemuksia. Ja tämän kuulostelun takia yhtä ranskista enempää ei ole meidän talouteemme siunaantunut. "Jenkkejä", ruotsalaisia, saksalaisia ja jopa yksi korealainen on nurkissa pyörinyt. Nyt jos lähtisin taas ostoksille, niin noista merkeistä ruotsalainen ja korealainen eivät olisi listalla mukana.

        Audia en ole omistanut, mutta siitäkin on lähipiiristä kokemuksia. Hienoja pelejä. Niin kauan kun toimivat... Mutta kun sattuu olemaan yksi kriteeri se, että matka ei lopu kesken, niin alla on saksalainen. Koska kriteerinä on myös ajettavuus, eivät japanilaiset pääse listoille. Rellulla jäin toki tielle vain kahdesti 300 000 kilometrin matkalla. Kaksi kertaa enemmän kylläkin, kuin saksalaisilla yhteensä suurin piirtein samoilla kilometreillä. Jännää.


      • saissea_japanista
        paskaa_ranskasta_aito kirjoitti:

        Mulla on Toyota. Minä en laita tuota paskaa/laatua lisäystä kirjoituksiini. Ja miksikö käyn täällä? No siksi, kun Relluilijat itse häiriköivät tojopuolella.

        Jaa että joku käyttää samaa nimimerkkiä? Joopa joo. Ja olen käynyt tojo-palstalla, eikä siellä kukaan ole Renaultista maininnut sanaakaan joten mistäs tiesit Rellu-palstalle tulla? Selitykses haiskahtaa vähän kuin sun Ranskan tuliaiset.


      • relluonniinhyvä kirjoitti:

        No se voi johtua siitä että jos se renault oli sun ensimmäinen auto ja esim. kymmenen vuotta vanhempi, silloin mikä tahansa tuntuu huonommalta. Esim. minulla on ollut ennen renaultia sakua ja japsia niin molemmat tuntuu nyt mitättömiltä ja joka alueella huonommalta kuin renault, eikä tulis enää mieleenkään hommata sakua tai japsia.

        Rellu oli kolmas auto jolla enemmän ajelin, mutta ensimmäinen joka oli kokonaan minun nimissäni. Mittarissa oli ostohetkellä 14 000 kilometriä, että eihän se ihan uuden veroinen ollut...

        Joo, oli se parempi kuin jaappanilaiset ja korealaiset, joista on kokemuksia. Mutta ei pärjännyt yhdellekään saksalaiselle, ei edes yli 10-vuotiaille.


      • paskaa_ranskasta
        saissea_japanista kirjoitti:

        Jaa että joku käyttää samaa nimimerkkiä? Joopa joo. Ja olen käynyt tojo-palstalla, eikä siellä kukaan ole Renaultista maininnut sanaakaan joten mistäs tiesit Rellu-palstalle tulla? Selitykses haiskahtaa vähän kuin sun Ranskan tuliaiset.

        No juurihan sinäkin myönsit siellä käyväsi.


    • aukko123

      Tampereella laitellaan pikkuvioista autot uusintaan, jotta kovassa kilpailussa rypevät Katsastusasemat saavat niitä ylimääräisiä uusintamaksujaan, Huoh. Kyllä yksityistäminen tuli kalliiksi, veronmaksajille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1605
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      837
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe