2010 mallin Peugeot 3008:ni vasen etupallonivel oli väljä ensimmäisessä katsastuksessa- hylkäys. Ennen toista katsastusta (5 v) huollatin auton etukäteen- oikea alapallonivel oli väljä. Olisi taas hylätty. Autolla oli ajettu 62 tkm toisen katsastuksen aikaan. Kuulostaako normaalilta?
3008 etuakselistoviat katsastuksessa
5
65
Vastaukset
- sitä_se
Alapallonivelet, raidetangon päät ja koiranluut, niitä kuluu.
- hmmmmm
61tkm on aika paljon autolle, ota se huomioon ja voi olla myös että ajotyyli on noille osille erikoisen kuluttavaa. Mm. jos kääntelet rattia paikallaan ollessa. Jos sitä pystyy välttämään. Helpommin toki sanottu kuin tehty. Kun ohjaus on tehostettu, ei edes huomaa miten suureen rääkkiin nuo osat joutuvat rattia käännellessä auton seistessä.
- Surkeat-tiet
Samoin tiestön kunto vaikuttaa. Kuoppa kuopan perään ja jokaisesta se isku välittyy niveliin.
- KILJU-Kalle
Seuraavankerran, kun vaihdat tai vaidatutat uutta palloniveltä ota auki se pallonivelen suojakumi ja laita sinne vaseliiniä silloin nivel pysyy kunnossa.Pallonivelen valmistaja ei laita sinne vaseliiniä, kun nimeksi.
- Vanha_ammattimies
KILJU-Kallen vastaus on ainut asiallinen tähän asti, muut teiniroskaa.
Minulla on toisen mallinen Pösö ja 700 tuhannen ajokilometrin kokemuksella sanoisin, että nuo alapallonivelet ja pyöränlaakerit on ainakin minun Pösössäni heikkoja kohtia. Tyyppivikoja suorastaan. Alapallonivelissä ei uutena ole rasvaa kuin nimeksi ja niihin pääsee suunnitteluvian takia jo piankin (suola)vettä suojakumin ohi ja se on myrkkyä nivelelle.
Samoin etupyörän laakerointi. Laakerina on tavallinen kahden Z:n kaksirivinen viistokuulalaakeri ilman mitään stefoja. Tuo laakerin oma tiiviste on melkein pelkkä näkösuoja eikä paljon hidasta kura- ja suolaveden pääsyä laakeriin. Pieni apu on kasata koko homma käyttäen jäyttää voitelurasvaa lähes kaikkiin paikkoihin hidastamaan veden pääsyä. Siis sinnekin laakerin sisäkehien väliseen rakoseen, koska yksi vesireitti kulkee sitäkin kautta.
Rikkoutumisenätys itsellä oli: kesto 10 tuhatta km... Sitten opin tuon rasvakonstin ja alkoi kestämään paremmin.
Koiranluita ei minun Pösössäni ole. Se on osattu tehdä fiksummin, kuten aika moni muukin automerkki ja -malli. Järjen käyttö jo suunnitteluvaiheessa säästää rahaa sekä valmistus- että korjausvaiheessa.
Sen osan rikkoutuminen ei haittaa yhtään mitään, mitä autossa ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta
Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä924320- 444225
Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!
1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille6123996Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap232837- 792531
Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?
Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.1282108SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat
SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka3402094Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu
Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.1952013Ketä ammuttu ?
Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?281659Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari
Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,661442