Miksi liikenteen todellisiin ongelmiin ei puututa.

veio

Liikenteen ongelmat on selkeästi nähtävillä. Miksi niihin ei puututa. ? Miksi raha otetaan sieltä missä toimitaan oikein, kuten Ajoneuvovero, vaikka liikenteestä saisi loputtomasti rahaa niiltä jotka toimivat väärin.

58

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vain ylinopeuksiin puututaan ei muuhun, vaikka ylinopeudet on syy vain 2% onnettomuukista

      • Autoilijaajatteleelyhyes

        Tuota.... Yhteen kolmesta vakavaan luokkaantumiseen tai kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta syynä tai osasyynä on ylinopeus. Prosentti jota hait on siis 33


      • 0-100
        Autoilijaajatteleelyhyes kirjoitti:

        Tuota.... Yhteen kolmesta vakavaan luokkaantumiseen tai kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta syynä tai osasyynä on ylinopeus. Prosentti jota hait on siis 33

        Eikä ole. Toki kyllähän nopeus pahentaa seurauksia, mutta jos joku ajaa ylinopeudella tahallaan päin rekkaa tai kännissä puuhun niin en ensimmäisenä yrittäisi näitä ehkäistä nopeusvalvonnalla.


      • hmhmhm
        Autoilijaajatteleelyhyes kirjoitti:

        Tuota.... Yhteen kolmesta vakavaan luokkaantumiseen tai kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta syynä tai osasyynä on ylinopeus. Prosentti jota hait on siis 33

        onkohan se ylinopeus, vai liian suuri tilannenopeus.

        Liian suuri tilannenopeus kyllä käsittääkseni useinkin on syynä onnettomuuksiin.

        Kyllä minun kokemuksen mukaan muihinkin asioihin puututaan hyvinkin aktiivisesti, mutta onhan se ymmärrettävää, että niihin asioihin jotka eivät suoraan näy päällepäin (kuten asenne) on selvästi vaikeampi puuttua. Rattijuoppoakaan ei välttämättä liikenteestä helposti erota. Rattijuoppouden mittaaminen on haastavampaa kuin nopeuden mittaaminen, joka on helppo tehdä etänä.


      • tilannetaju
        hmhmhm kirjoitti:

        onkohan se ylinopeus, vai liian suuri tilannenopeus.

        Liian suuri tilannenopeus kyllä käsittääkseni useinkin on syynä onnettomuuksiin.

        Kyllä minun kokemuksen mukaan muihinkin asioihin puututaan hyvinkin aktiivisesti, mutta onhan se ymmärrettävää, että niihin asioihin jotka eivät suoraan näy päällepäin (kuten asenne) on selvästi vaikeampi puuttua. Rattijuoppoakaan ei välttämättä liikenteestä helposti erota. Rattijuoppouden mittaaminen on haastavampaa kuin nopeuden mittaaminen, joka on helppo tehdä etänä.

        Huomioitava on että tilannenopeus on väärä jos menee ylinopeuden puolelle. Voi toki olla tilanteita joissa on pakko mennä ylinopeuden puolelle välttääkseen onnettomuuden mutta väitän että harvassa ovat tällaiset tilanteet.


      • veio

        Tuo 2% saattaa pitää paikkansa jossain hiljaisilla alueilla. Vilkkaamman liikenteen alueilla ylinopeus sotkee liikennettä pahasti mutta se ei näy tilastoissa ylinopeuskolareina.

        Esimerkki : Ajoin eilen kehä kolmelta tuusulantielle etelään. Nostin nopeuden toisen rampin nopeuteen jossa ei näkynyt ketään eli kukaan ei olisi pitänyt lähestyä minua nopeammin. Takaa, yläviistosta lähestyi auto ylinopeudella jota jouduin vielä väistämään ja lähellä takana ajavalle tuli kiire hidastukseni takia. Kolarin syy olisi tilastoissa ollut muu kuin ylinopeus vaikka se olisi ollut todellinen syy arviointivirheeseeni.


      • miem
        Autoilijaajatteleelyhyes kirjoitti:

        Tuota.... Yhteen kolmesta vakavaan luokkaantumiseen tai kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta syynä tai osasyynä on ylinopeus. Prosentti jota hait on siis 33

        onnettomuuksiin syynä on kuljettajan virhe ja väärin arviointi ei varsinaisesti ylinopeus vaan väärä tilannenopeus


      • veio

        Ei ole velvollisuutta arvioida ylinopeuksia ellei ylinopeutta ajavassa ole vähintään hälyvilkut päällä. Tiedäthän, ylinopeus muuttaa myös syyllisyyden.


    • dmdmdmdm

      Kerroppa mitä kaikkia ongelmia liikenteessä on mihin ei puututa? Kerro samalla miten niihin voitaisiin tehokkaasti puuttua. Lisäämällä 50 000 poliisin vakanssia ei ole ratkaisu.

      Ja tiedoksi, vero ei ole rangaistus kuten sakko.

      • veio

        Rikkaat ja asianajajat ovat yksi ongelma, kun mitätöivät oikeudessa rikollisten teot.
        Olen monesti sanonut liikenteen pahimpien ongelmien aiheuttajien tuntomerkit :
        Ylinopeus
        Turvavälin puute
        Suojatiesääntöjen noudattamattomuus
        Risteyksien tukkiminen
        Liikennevalojen noudattamattomuus.
        Nämä pois niin maamme liikenne alkasii toimimaan. Mutta päättäjät eivät uskalla puhdistaa liikennettä.
        Siviiliautoja kameroilla varustettuna ja selkeä peli, ketä ei säännöt kiinnosta niin kortti pois kolmeksi vuodeksi.


      • hmhmhm

        Asennekasvatus on se oikeampi tie. Ja se pitää aloittaa jo penskana. Sitten kun ihminen saa kortin ja katsonut jo 18 vuotta muiden törttöilyä, asenteen opettaminen alkaa olla liian myöhäistä. Asiaa voisi opettaa esimerkiksi koulussa jossakin määrin.

        Noissa asioissa mitä edelleninen kirjoittaja listasi olen eri mieltä.

        Maailman mittapuulla Suomessa toimii todella hyvin liikennevalojen nouattaminen, suojatiehommat, ylinopeuksiakaan ei juuri ajeta kuin hyvin pieniä. Suojatiesääntöjen noudattamisessa tosin on varmasti aika paljon eroa eri kaupunkien välillä.

        Todellisia ongelmia mielestäni ovat rattijuopot ja sitten eräänlaiset rämäpäät, jotka ajavat aivan miten sattuu, nollat taulussa.

        Miksei ongelmiin puututa niin pääsyy varmasti on juurikin se, että taso on kansainvälisesti vertaillen jo varsin hyvä. Suomessa on paljon todennäköisempää kuolla lääkärissä hoitovirheeseen kuin auton rattiin. Eli samalla panostuksella jossakin toisaalla saatetaan säästää paljon enempi ihmishenkiä. Tietysti aina on varaa parantaa, mutta valvonnan lisääminen maksaa paljon, eikä se automaattisesti paranna kulttuuria jos se keskittyy vääriin asioihin. Liian kontrolloiva johtaminen/kurinpito ei nosta ihmisten omaa sisäistä motivaatiota tehdä asioita säntillisesti.


      • veio
        hmhmhm kirjoitti:

        Asennekasvatus on se oikeampi tie. Ja se pitää aloittaa jo penskana. Sitten kun ihminen saa kortin ja katsonut jo 18 vuotta muiden törttöilyä, asenteen opettaminen alkaa olla liian myöhäistä. Asiaa voisi opettaa esimerkiksi koulussa jossakin määrin.

        Noissa asioissa mitä edelleninen kirjoittaja listasi olen eri mieltä.

        Maailman mittapuulla Suomessa toimii todella hyvin liikennevalojen nouattaminen, suojatiehommat, ylinopeuksiakaan ei juuri ajeta kuin hyvin pieniä. Suojatiesääntöjen noudattamisessa tosin on varmasti aika paljon eroa eri kaupunkien välillä.

        Todellisia ongelmia mielestäni ovat rattijuopot ja sitten eräänlaiset rämäpäät, jotka ajavat aivan miten sattuu, nollat taulussa.

        Miksei ongelmiin puututa niin pääsyy varmasti on juurikin se, että taso on kansainvälisesti vertaillen jo varsin hyvä. Suomessa on paljon todennäköisempää kuolla lääkärissä hoitovirheeseen kuin auton rattiin. Eli samalla panostuksella jossakin toisaalla saatetaan säästää paljon enempi ihmishenkiä. Tietysti aina on varaa parantaa, mutta valvonnan lisääminen maksaa paljon, eikä se automaattisesti paranna kulttuuria jos se keskittyy vääriin asioihin. Liian kontrolloiva johtaminen/kurinpito ei nosta ihmisten omaa sisäistä motivaatiota tehdä asioita säntillisesti.

        Sinulta jää näkemättä sama asia kuin päättäjiltä. Todellisista ongelmista puhuttaessa aletaan heti vertaamaan maailman huonoimpiin maihin ja toisinpäin, ettei tarvisi huomata ja tehdä jotain.
        Ymmärrys siitä miten paljon tuhoa tekevät ne 20 % kuskeista joiden tuntomerkit annoin edellä, avaisi silmiä näkemään todelliset ongelmat. Valvonta on kohdistettava niihin ja heidät on poistettava liikenteestä.
        Nuo 20 % ovat liikenteen saasta. Voisi sanoa heidän olevan koko yhteiskunnan saastuttajia hyvine kulisseineen auton ulkopuolella.

        Yksi autokouluun mennessään sanoi ettei tarvi kuunnella opetuksia, koska äiti ajaa aina urku auki eikä koskaan ole mitään sattunut eikä saanut yksiäkään sakkoja. Jos tuollaiset urkuauki ajavat poistettaisiin, eivät he tartuttaisi tautejaan nuoriin, ainakaan liikenteessä.
        Moni ei halua todellisiin ongelmiin puuttumista, koska osa kokisi itsensä ala-arvoiseksi toteuttamaan oikeaa ajotyyliä. Se myös attuisi hoidattaa niin syviä ongelmiä.

        Vielä yksi syy on se ettei kukaan huomaisi millaisia turhakkeita ovat Trafi ym liikennejärjestöt, jonninjoutavia palkanmaksajia näennäisliikenneturvallisuustöineen, näennäis koska eivät puutu todellisiin ongelmiin.


      • veio
        hmhmhm kirjoitti:

        Asennekasvatus on se oikeampi tie. Ja se pitää aloittaa jo penskana. Sitten kun ihminen saa kortin ja katsonut jo 18 vuotta muiden törttöilyä, asenteen opettaminen alkaa olla liian myöhäistä. Asiaa voisi opettaa esimerkiksi koulussa jossakin määrin.

        Noissa asioissa mitä edelleninen kirjoittaja listasi olen eri mieltä.

        Maailman mittapuulla Suomessa toimii todella hyvin liikennevalojen nouattaminen, suojatiehommat, ylinopeuksiakaan ei juuri ajeta kuin hyvin pieniä. Suojatiesääntöjen noudattamisessa tosin on varmasti aika paljon eroa eri kaupunkien välillä.

        Todellisia ongelmia mielestäni ovat rattijuopot ja sitten eräänlaiset rämäpäät, jotka ajavat aivan miten sattuu, nollat taulussa.

        Miksei ongelmiin puututa niin pääsyy varmasti on juurikin se, että taso on kansainvälisesti vertaillen jo varsin hyvä. Suomessa on paljon todennäköisempää kuolla lääkärissä hoitovirheeseen kuin auton rattiin. Eli samalla panostuksella jossakin toisaalla saatetaan säästää paljon enempi ihmishenkiä. Tietysti aina on varaa parantaa, mutta valvonnan lisääminen maksaa paljon, eikä se automaattisesti paranna kulttuuria jos se keskittyy vääriin asioihin. Liian kontrolloiva johtaminen/kurinpito ei nosta ihmisten omaa sisäistä motivaatiota tehdä asioita säntillisesti.

        Todellisiin ongelmiin ei puututa koska se paljastaisi maamme mädännäisyyttä. Maamme on johdettu niin että se tarvitsee sairautta pysyäkseen valheen jaloillaan, jotta teityt tahot saisi miljoonansa joita eivät ole mitenkään ansainneet.


    • rubindsg

      Todellinen ongelma lyhyesti: ASENNEVAMMAISET kuljettajat!! Vaikka muussa elämässä olisivat suurinpiirtein OK, auton ratissa älyllinen ajattelu katoaa jonnekin... Tähän ei ole lääkettä, jota voisi soveltaa länsimaisessa demokratiassa!

      • veio

        Niinpä. Hyvin sanottu. Kyllä VASTUU kuitenkin on vastaus, ainakin jossain määrin. Mutta päättäjät pelkäävät ettei vaan joku kyse, että onko tämä poliisivaltio.
        Ehkä päättäjien kaverit ovat pahimpia ongelmia ja siksi eivät halua puuttua todellisiin ongelmiin.
        Jotkut ratsastavat kaverien siivillä ettei sairaus paljastuisi.


    • veio

      Maamme liikenneasiat ovat väärissä käsissä ja siinä on syy kaikkeen liikenteen ongelmiin.

      • En-näe-yhtälöä

        Kumma että omalta kohdaltani olen aina päässyt paikasta A paikkaan B ja ilman ongelmia tai erittäin harvoissa tapauksissa tosi pienin ongelmin.


      • veio

        Se on aika pieni tasovaatimus, jos pääsee paikasta toiseen ja ehkä jopa kolaritta. Etkö todella näe liikenteen ongelmia.?


    • uguguu

      Ja oikea käsi olisi?

      • roparaikka

        Joillekin tuntuu olevan ohittamisen tarve mitä suurimmassa määrin juuri siinä kohdassa, jossa ei saa missään nimessä ohittaa. Esim mutkaisella tiellä ylämäkeen, ohituskaistalla ohittajan ja ohitettavan välistä, liikenneympyröissä..ja ennenkaikkea silloin, kun ravan saa roiskumaan ohitettavan tuulilasiin..mitä enemmän, niin sen parempi. Tuntevatko tällääset kuskit jotenkin egonsa nousevan, kun saavat aikaan aika vaarallisia tilanteita. Viimeksikin kaksi autoa ohitti vaarallisessa kohtaa, eli mutkassa, keltaisen viivan ollessa oikealla puolella, ja saivat aikaan sen, että en nähnyt muutamaan sekuntiin muuta kuin pelkkää pölyä ja hiekkaa. Eli sama, kun joku olisi heittänyt jauhosäkin tuulilasille. Toivottavasti nyt nämä "herrasmiehet" ovat tyytyväisiä aikaansaannokseensa. Ja poliisit ajoivat vain hetkeä aiemmin vastaan. Voi kunpa olisivat tulleet pikkaisen myöhemmin.....


      • veio

        Liikenneasiat niiden hoitoon jotka uskaltavat puuttua todellisiin ongelmiin. Nykyiset päättäjät yrittävät olla mieliksi vähän kaikille.


    • AutoPelle

      Olet oikeassa. Isoin asia liikenteessä on asenne. Siihen pitäisi puuttua psykologisilla testeillä vähän samaan tapaan kuin lentäjillä. Jos ei ole yhteistyökykyä/halua eikä malttia niin ei ole asiaa liikenteeseen.

      • Määräaijoin

        Minusta ajokotti kokeet pitäisi muuttaa suoritettavaksi määräajoin, vaikka viiden vuoden välein. Kortin tulisi myös olla kansalaisvelvollisuus ja se kuuluisi perusopetukseen.

        Säännöllisillä kirjallisilla- ja ajokokeilla tätä asennevammaisuutta saataisiin vähemmäksi, sillä aika usein huomaa että asennevaimeset eivät osaa sääntöjä kunnolla, eivätkä edes tajua että toimintamallinsa ovat lain vastaisia.


      • veio
        Määräaijoin kirjoitti:

        Minusta ajokotti kokeet pitäisi muuttaa suoritettavaksi määräajoin, vaikka viiden vuoden välein. Kortin tulisi myös olla kansalaisvelvollisuus ja se kuuluisi perusopetukseen.

        Säännöllisillä kirjallisilla- ja ajokokeilla tätä asennevammaisuutta saataisiin vähemmäksi, sillä aika usein huomaa että asennevaimeset eivät osaa sääntöjä kunnolla, eivätkä edes tajua että toimintamallinsa ovat lain vastaisia.

        Olisi jo iso parannus jos liikennesäännöt saataisiin selkeämmäksi ja muutoksista tiedotettaisiin. On vaikea, lähes mahdoton pysyä mukana muutoksissa.

        Viiden vuoden välein paketti jossa ilmoitetaan muuttuneet säännöt ja kymmenen vuoden välein teoriakoe muuttuneista säännöistä.


      • hmhmhm
        veio kirjoitti:

        Olisi jo iso parannus jos liikennesäännöt saataisiin selkeämmäksi ja muutoksista tiedotettaisiin. On vaikea, lähes mahdoton pysyä mukana muutoksissa.

        Viiden vuoden välein paketti jossa ilmoitetaan muuttuneet säännöt ja kymmenen vuoden välein teoriakoe muuttuneista säännöistä.

        Tuosta tulee vain yhteiskunnalle hyvin suuret kustannukset.

        Mistä ne rahat revitään, kun nytkään ei ole rahaa pitää teitä kunnossa?


      • veio
        hmhmhm kirjoitti:

        Tuosta tulee vain yhteiskunnalle hyvin suuret kustannukset.

        Mistä ne rahat revitään, kun nytkään ei ole rahaa pitää teitä kunnossa?

        Päinvastoin, pienillä kustannuksilla saataisiin hyviä parannuksia liikenteeseen MUTTA ketään ei kiinnosta, KOSKA iso raha ei silloin liikkuisi tiettyjen tahojen tileille.


      • veio

        LIIKENNEKÄYTTÄYTYMINEN kertoo ihmisestä enemmän kuin mikään psykoanalyysi. Mutta ei saa julkaista ettei kansa heräisi huomaamaan muitakin mädännäisyyksiä maassamme.


      • kjkjkjkjkjkjj

        allekirj.. asennevammaisuus! siinä se pahin liikenneongelma..


      • TakaisinKorttikokeeseen
        veio kirjoitti:

        Olisi jo iso parannus jos liikennesäännöt saataisiin selkeämmäksi ja muutoksista tiedotettaisiin. On vaikea, lähes mahdoton pysyä mukana muutoksissa.

        Viiden vuoden välein paketti jossa ilmoitetaan muuttuneet säännöt ja kymmenen vuoden välein teoriakoe muuttuneista säännöistä.

        Viiden vuoden välein pitäisi olla ajokorttikokeen kirjallinen koe. Jos et pääse läpi, niin autokouluun.


      • epe-

        Jokainen ammattikuljettaja myös ja jos ei mene läpi, niin työnteko seis ja kortistoon siksi ajaksi kun autokoulu ja kirjalliset läpäisty ????? Kuinka lyhytnäköistä voi joidenkin ajatusmaailma olla. Typeriä ehdoituksia ja rinta rottingilla kehutaan vaimolle ja kavereille, kuinka taas tuli taas saatua aikaiseksi niin hieno mielipide. Jos tuo kirjallinen koe parantaisi liikennekulttuuria, niin kokeitahan voisi pitää kerran kuukaudessa.


      • veio
        epe- kirjoitti:

        Jokainen ammattikuljettaja myös ja jos ei mene läpi, niin työnteko seis ja kortistoon siksi ajaksi kun autokoulu ja kirjalliset läpäisty ????? Kuinka lyhytnäköistä voi joidenkin ajatusmaailma olla. Typeriä ehdoituksia ja rinta rottingilla kehutaan vaimolle ja kavereille, kuinka taas tuli taas saatua aikaiseksi niin hieno mielipide. Jos tuo kirjallinen koe parantaisi liikennekulttuuria, niin kokeitahan voisi pitää kerran kuukaudessa.

        Miksiköhän noita taitoja vaaditaan kortin saadakseen.? Eikö voisi lähettää kortti postissa ja sitten voisi opetella kaverien opastuksella.?

        Mitä tekemistä "Jos tuo kirjallinen koe parantaisi liikennekulttuuria, niin kokeitahan voisi pitää kerran kuukaudessa." tuolla on sen kanssa mitä sanoin.? Muuttuvatko säännöt niin usein vai unohtuuko ne.? Jos liikennekäyttäytyminen osoittaa niiden unohtuneen, niin silloin lisäkoulutus on tietysti kohdallaan.


    • vittumitälässytystä

      Ja lässyn lässyn nyhveröt, lisää motareita suomeen,alkaa bensaa palaa ja verotulot myös!

      • veio

        Kuinka kauan jaksat pitää yllä vahvuudentuntojasi, joita jotkut ovat sinuun tartuttanut.? Tiedätkö muuten ketkä. Olet niiden orja kunnes löydät vastauksen ja siitä vasta alkaa oikean suunnan etsiminen.


    • Nastapaska

      Suurin ongelma on nastarenkaiden käyttö. Nastapölyyn kuolee 1500 ihmistä vuosittain ja tiet kärsivät miljardien päällystevahingot. Autojen ylimääräien peseminen maksaa satoja miljoonia ja nastamössön aiheuttama ruostuminen ainakin miljardin euron vahingot. Lisäksi runsaat sairauspoissaolot ja kuulon alentumisesta aiheutuvat suorat ja epäsuorat kustannukset. Autojen tuulilaisivahingot 100 miljoonaa euroa, sekä ylimääräiset katujen suolauskustannukset nastapölyn vähentämiseksi. Meluvallien rakentaminen ja kunnossapito 150 miljoojaa euroa vuodessa ja kaikkea muuta pahaa.

    • veio

      Ongelmien ydin on siinä ettei päättäjät halua nähdä totuutta vaan piiloutuvat tilastojen taakse ja kiillottavat niillä kilpiään. Tilastoja vääristellään. On turha sanoa, että ylinopeuteen ei kuollut tai liukas keli ei tapa,,,,,,,,
      Kyse on siitä että päättäjät eivät halua nähdä yleistä holtittomuutta joka on koko ajan menossa pahempaan suuntaan. Siihen ei osallistu kaikki vaan osa MUTTA se osa saa paljon pahaa aikaan ja muita mukaansa juuri siksi että yleinen holtittomuus lisääntyy.

      Rattijuopon on helpompi lähteä autolla liikenteeseen kun voi ajatella että "no kaikkihan siellä ajelee miten sattuu ".
      Uudet kuskit painostetaan väärille tavoille sen "osan " toimesta ja uusi kuski ajattelee, että no kaikkihan täällä ajaa vastoin sääntöjä vaikka todellisuudessa niitä on vain se n.20%.

      Tässä on asioiden ydin. Mutta sitä ei haluta nähdä.

      • ihme_kälättäjä

        Juttujesi perusteella sinä kuulut täys ´kaheleihin etkä kuulu liikenteeseen ollenkaan.


      • veio
        ihme_kälättäjä kirjoitti:

        Juttujesi perusteella sinä kuulut täys ´kaheleihin etkä kuulu liikenteeseen ollenkaan.

        Onko "ihme_kälättäja" nitä jotka nurkan takaa huutelee muiden tartuttamia periaatteita ja sitten juoksevat karkuun vai pystytkö osoittamaan jutuissani sen mistä päättelit sen etten kuulu liikenteeseen.


      • veio
        ihme_kälättäjä kirjoitti:

        Juttujesi perusteella sinä kuulut täys ´kaheleihin etkä kuulu liikenteeseen ollenkaan.

        ihme_kälättäjä, ei tuo juttusi taso mitään uutta ole. Monet kälättävät samanlaisia juttuja kun huomaamattaan huomaavat että psyyken puolustuksen alkavat rapisemaan totuuksien lähestyessä. Et pysty loputtomiin pakenemaan, joudut kohtaamaan sen missä olet eksynyt.


      • veio
        ihme_kälättäjä kirjoitti:

        Juttujesi perusteella sinä kuulut täys ´kaheleihin etkä kuulu liikenteeseen ollenkaan.

        Oletko muuten sukua ITSETUNTO95 lle joka kirjoitti osastolla NUORET- ITSETUNTO- NUORIA SYYTETÄÄN.?


      • veio

        Ihme_kälättäjä, oletko jossain häpeämässä juttujasi.?


      • veio
        veio kirjoitti:

        Ihme_kälättäjä, oletko jossain häpeämässä juttujasi.?

        Ikävä sanoa, eikä sitä edes saisi sanoa. Maamme asiat ei tule paranemaan ilman väkivaltaa. Siitä pitävät huolen liikennepsyykkisesti sairaat. He katsovat oikeudekseen vaarantaa muiden turvallisuus mutta kun aletaan puhumaan heidän lynkkaamisesta, on se heidän mielestään aivan mieletöntä puhetta. Outo ristiriita.
        Jonkun on heidät poistettava liikenteestä, hyvällä tai pahalla. muuten ei ole parannusta tiedossa.


    • se-asenne

      Ongelmat ovat korvien välissä kuten tästä videosta näkee. Kyse on siitä ettei suojatiesääntöä kunnioiteta ja noudateta.

      https://www.youtube.com/watch?v=4y0K8W7YT3M

      Asennevamma on siis liikenteen todellinen ongelma ja rutto.

      • veio

        Niin, nähdäkseni ongelmia on vain kaksi. Toisen jo mainitsit.


    • veio

      ÄLYTESTI 1.

      Miksi ajokokeesta ei pääse läpi jos ei osaa tai ei suostu ajamaan sääntöjen mukaan ?

      Nyt älyniekat ja hyvät kuskit vastaamaan.

      • epe-

        Jos ollaan vastaamatta, niin kyllä veio vastaa ihan itse.


      • veio
        epe- kirjoitti:

        Jos ollaan vastaamatta, niin kyllä veio vastaa ihan itse.

        Täältä pesee. Vai jospa tyydyn vain toteamaan, että ei tarvitse ihmetellä miksi liikenteessä on ongelmia eikä ratkaisua löydy.


      • epe-

        Jos sitten lopetetaan ihmetteleminen.


      • veio
        epe- kirjoitti:

        Jos sitten lopetetaan ihmetteleminen.

        Onko -epellä- jotain hampaankolossa toisesta keskustelusta. ?


    • auto123

      Miksi pitää ajaa tappituntumalla eikö olisi parempi pitää kunnon väliä edellä ajavaan niin liikenne olisi joustavampaa...

      • veio

        Ai miksi. ?
        Samasta syystä kun täytyy tehdä muutakin itseä ja muita saastuttavaa, kuten juoda liikaa alkoa. Kun ei pysty ohjaamaan itseään niin sisäiset sairaudet ohjaavat.


    • veio

      Säännöt muuttuvat koko ajan mutta kortilliset eivät pysy mukana muutoksissa. Joka viides vuosi teoriakoe muuttuneista säännöistä.
      Täytyy oikein kehua tätä hienoa ideaani vaikka -epe- ei siitä tykkää, ja ehkä juuri siksi kehun.

    • epe-

      Veio älä suotta kääriydy itsekehun viittaan.

      • veio

        Mikäs ettei itseä saa joskus vähän kehaista, muut kun ei aina huomaa miten hieno idea lähtee kehiin.


    • veio

      Tässä se on.
      Nyt on tehtävä jotain tai sitten jatkettava ongelmakuskien kynnysmattoina, joihin nuo saavat rauhassa purkaa liikenneraivoaan.

      Puhe ei nyt auta. Valistus ei tehoa niihin joita sisäiset ongelmat ohjaavat. Heidät on poistettava liikenteestä. Päättäjiltä on vaadittava tekoja mielistelyn sijaan tai jos päättäjät eivät osaa työtään niin pois ja uudet tilalle. Nykynäkemykseni on se, että maamme liikenneasiat ovat väärien ihmisten käsissä.

      Pahimmat saastuttajat : ongelmakuskit ja AJONEUVOvero pois eli todelliset saastuttajat pois.

      • jankuti.jankuti

        Olet kyllä oikea täyskahelin malliesimerkki.
        "Päättäjät ei osaa, päättäjät ei pysty, päättäjät ei uskalla ym. samaa jauhantaa kymmeniä kertoja peräkkäin, itse itselleen vastaten.
        Onko ko. toiminta mielestäsi mieleltään terveen ihmisen toimintaa?
        Usko viisaampiasi; ei ole. Hakeudu hoitoon!!!!


      • veio
        jankuti.jankuti kirjoitti:

        Olet kyllä oikea täyskahelin malliesimerkki.
        "Päättäjät ei osaa, päättäjät ei pysty, päättäjät ei uskalla ym. samaa jauhantaa kymmeniä kertoja peräkkäin, itse itselleen vastaten.
        Onko ko. toiminta mielestäsi mieleltään terveen ihmisen toimintaa?
        Usko viisaampiasi; ei ole. Hakeudu hoitoon!!!!

        Noinkö pikku jankuti_jankutille sanottiin alakolussa, kun ei pikku vesseli oppinut heti uutta asiaa vaan ope joutui toistamaan useamman kerran.?

        Sama pätee tässä. Tämä kansa on johdettu niin syvälle eksyksiin ettei sieltä ihan helpolla herätä huomaamaan, on pelottavaa avata silmiä huomaamaan mädännäisyys, kun on aina hoettu maamme olevan vapaa pahasta ja maailman puhtaampia maita.

        Sinunkin on helppo kätkeytyä haukkumalla mädännäisyyden paljastajia täyskaheleiksi. Aivan samoin tekevät idiootin lailla liikenteessä käyttäytyvät, eli näyttävät muille keskisormea, KOSKA eivät uskalla katsoa peiliin.


      • luovuta.jo

        Kyllä se niin on "veio", että olet täyskaheli, eikä sinua kukaan usko, vaikka paasaisit tuota omaa liturgiaasi vaikka maailman tappiin.


      • veio
        luovuta.jo kirjoitti:

        Kyllä se niin on "veio", että olet täyskaheli, eikä sinua kukaan usko, vaikka paasaisit tuota omaa liturgiaasi vaikka maailman tappiin.

        Sinun ja jankuti.jankutin kaltaiset huutavat solvauksiaan nurkan takaa ja sitten juoksevat karkuun.
        Tarkoitatteko, siis molemmille kysymys, ettette ymmärrä mistä puhun, olette eri mieltä, vai mitä.?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      66
      3193
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      548
      3026
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2295
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1992
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1815
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1805
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1592
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      102
      1302
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe