Livemusaa: Juice ja Kankku

sattuujokasopukkaan

19.2. ilmestyy pienimuotoisesti kooste Juicen ja Kankun keikalta ! Kyseessä on yleisöäänitys Tampereelta 2004. Tiettävästi saatavana vain Reino-kaupasta ja Juicen kirjastosta.
Yleisöäänityksenäkin pesee mielenkiintoisuudessaan viime vuosina julkaistut rahastuskokoelmat.

56

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peggysue

      Wow ! Kävin tsekkaamassa sivuilla ja niinpä näkyy. Onko tästä mitään lisätietoa kellään ?

      • juicefani

        Ilmeisesti Juicen sanailua on mukana runsaasti, päätellen infotekstistä. Hieno juttu että tällainen julkaistaan. Täytyy kyllä sanoa, että noihin viime aikojen kokoelmiin oon ollut aina enemmän tai vähemmän pettynyt. Tietty se 6:n cd:n boxi on poikkeus, mutta muuten kyllä. Näin Juicen livenä Hämeenlinnassa 2002 eikä siellä ollut ihan parhaimmillaan, mutta toivottavasti tää on eri luokkaa. Hieno kansikuva ainakin.


      • kepunkeppana

        Kannessa on kyllä hyvä kuva ! Oon samaa mieltä noista kokoelmista. Todella todella säälittävää toimintaa levy-yhtiöltä. Tällaisia livejä vois julkaista vaikka yhden joka vuosi. Niin tuolla suuressa maailmassa tehdään.


    • juicefani

      Tilattu on Reino-kaupasta. Juice ois täyttänyt muuten jo 65.

    • JUSSI28

      Kuulin yheltä juiceharrastajalta että ei oo koko keikka vaan jotain kahdeksan tai yheksän biisiä. Tilasin tottakai !,

      • JUSSI28

        ja sit eiku kuuntelemaan noita vanhoja Juicen levyjä. Kiva fiilistellä kun on perjantai ja kaikkee kivaa tiedossa...


    • Sussuliinu

      Muistan olleeni tuolla keikalla. Näin Juicen ensimmäistä kertaa, samalla myös viimeisen kerran. Juice oli kyllä hyvä, vaikka olikin varmaan jo parhaat päivät takanapäin. Syvästi kunnioitan musiikkiaan.

    • Kylähullu-the-last-one

      Hieno! Lähti kyllä tilaukseen. Saa sitten nähdä kuinka "superpieni erä" tästä tuleekaan jahka sana alkaa kiirimään. Niin ja meneepä levyn tuotto vieläpä Juicen kirjaston tuki Ry:lle ja hyvä niin.

      • hilipatipippaa

        Tuhannen kappaleen erä on kuulemma painettu. Laitoin tilauksen vetämään. Levy oli ollut näytillä jo tänään jossain lehdistötilaisuudessa.


    • teletappiainen

      Minäkin olin tuolla keikalla ! Juice esitti tuohon aikaaan myös Cashin biisiä Folsomprison blues. Toivottavasti se ois tuolla levyllä, kun sitä ei muuten oo Juicen esittämänä julkaistu missään. Nyt jänskättää.

    • stadin_juicefani_nro1

      Tämän kunniaksi taidankin käydä illalla Urhon pubissa. Nyt siis kerrankin ihan oikein hyvän syyn kanssa. Juice oli mestari ja persoona jollaisia ei nykyaika enää kasvata. Ei nykyään oikein enää mitään persoonia olekaan - liiaksi samaa massaa.

    • stadin_juicefani_nro1

      Tämän kunniaksi taidankin käydä illalla Urhon pubissa. Nyt siis kerrankin ihan oikein hyvän syyn kanssa. Juice oli mestari ja persoona jollaisia ei nykyaika enää kasvata. Ei nykyään oikein enää mitään persoonia olekaan - liiaksi samaa massaa. Kankku oli muuten oiva pari Juicelle näinä loppuvuosina.

    • stadin_juicefani_nro1

      Tämän kunniaksi taidankin käydä illalla Urhon pubissa. Nyt siis kerrankin ihan oikein hyvän syyn kanssa. Kankku oli muuten oiva pari Juicelle näinä loppuvuosina.

      • stadin_juicefani_nro1

        Sorry tää sähläys. Luulin, ettei noi viestit menneet läpi, mutta menihän ne.


    • siilinjärvi

      Mitäs tuolla keikalla kuultiinkaan ? Noihin aikoihin Juice soitti tosiaan Folsom prison bluesia, mutta varmaan joka keikalla myös Viidestoista yö sekä Syksyn sävel. Oisko mukana usein kuultu Ihme ja kumma, Luonas kai olla saan, Norjalainen villapaita ??? Ei sen kuitenkaan niin väliä, laitoin tilauksen menemään. Kiitokset Juicelle kaikesta kivasta.

      • sattuujokasopukkaan

        Levyllä on ainakin Mies joka rakastaa itseään, Folsom Prison Blues, Voi jospa jostain ja Syksyn sävel. Tämän verran sain irti.


      • teletappiainen

        Hienoa kun Folsom prison on mukana ! Mistä sait tietosi ?


      • sattuujokasopukkaan

        Hyvä kaverini on todella kova Juice-harrastaja.


      • tiisumiru

        Saako tätä levyä enää mistään ? Joulu tulossa ja olisi pakko löytää.


    • kalevisorsa

      Tää levy on kulttuuriteko jos mikä. Kunpa Juicelta älyttäis julkaista muitakin livejä, niitä on aivan varmasti olemassa. Kunnon Anthology olisi tehtävä.

      • Kylähullu-the-last-one

        Ainakin Härmärockit vuosilta -79 ja -86 olisi mukavaa kuultavaa levyllä. Sekä tietty Huhtikuu-88 kiertueen Tampereen keikka ja 40-vee konsertti. Kyllähän näistä sais jo yhen live-tuplan aikaseksi.

        En usko, että muita biisejä tuolla uudella lätyllä kuullaan, jos se kerran painottuu herran sanailuun ja välispiikkeihin. Ite muistan, että Juice heitti samaisena vuonna suomentamaansa Kannu vaakunaa-biisiä.


      • siilinjärvi

        Tarkemmin ottaen se oli Kankku joka tuon Kannu vaakunaa lauloi. Joo, tää sais olla mukana kanssa.


      • tsehov

        Otapa kylähullu yhteyttä johonkin levy-yhtiöön niin saadaan levyideaa eteenpäin.


    • seppomertanen

      Millaisia muistoja näistä duokeikoista porukoilla on ? Itse muistan että täällä Eurassa väkeä oli tupa täysi ja keikka oli hyvä. Muistaakseni Juice esitti pätkän Hermannia ja Miinaa.

    • juiceforever

      Juicen musiikki ei kuole milloinkaan ! Hieno juttu tää levy.

    • erkkimerkkis

      Se on pojjaat niin, että Juice on rautaa !!!

    • pantsovilla

      Ei helvata! Taas yks rahastuskokoelma tulossa, eli se neljän cd:n kokoelma missä Kautta aikain levyt samassa paketissa. Miten ne kehtaa ? Sitä suuremmalla riemulla otan vastaan tämän Juicen ja Kankun livelevyn. Kankku on muuten erinomainen kitaristi, vaikka moni nettikirjoittelija muuta väittää.

      • susanna-rt

        Totta puhut veliseni. Laitoin muuten just uuden liven tilaukseen.


    • juiceforever

      Juicen kirjaston tuen facebook-sivuilla kuva myös takakannesta. Voi jospa jostain, Mies joka rakastaa itseään, Folsom prison blues, Syksyn sävel, Kannu vaakunaa, xv yö/Mr.tambourine man, Juankoski here I come ja Maamme. Kuulostaa lupaavalta.

    • slamslamslam

      Tilattu on ! Jumalaare nyt tulee joulu tällekin pojalle. Tää on kulttuuriteko, kiitos.

    • tsehov

      Juicen kirjaston tuen facebooksivuilla kuva myös takakannesta eli ne biisit ! Mielenkiintoinen kattaus kerta kaikkiaan.

    • teke2

      2004 keväällä olin Helsingin keskustassa duo-keikalla. Keikka oli hyvä. Silloin setti alkoi Laulu-nimisellä biisillä. Mukana oli yllättäen myös Musta aurinko nousee ja sitten toi XV-yö/Tambourine.

      Lisäksi kävin 2004 Vantaalla Juice ja Mikko-keikalla, 2005 Vantaalla Runeberginpäivän-keikalla, 2006 Vantaalla keikalla joka keskeytyi äänen pettämiseen ja Juicen vikalla keikalla Kuopiossa elokuussa.

      Juice ja Mikko -keikalta on edelleen tallessa kiertuepaita. Tolla Runeberg-keikalla Juice oli vetänyt täyskaljun ja lausui jotain Runebergiä.

      Paras keikka näistä ylivoimaisesti se Helsingin keikka.

    • seppotekikepposen

      Loistava levy ! Kävin hakemassa tänään Reinokaupasta. Kyllä muistuu mullekin mielen vanhat ajat. Olin muuten myös Vantaalla Juicen ja Mikon keikalla. Siellä oli oikein jouset bändiä tukemassa yms. Duokeikkoja näin kaksi. Toisen juurikin Vantaalla ja toisen Kaarinassa. Muistan pitäneeni ja kyllä tämä levy vois olla vaikka niiltä keikoilta. Ah, ja vielä kerran tänä iltana.

    • karsis

      Olisin kaivannut levylle Luonas kai olla saan -biiisä joka on muijani ja mun suosikki. Hyvä näinkin.

      • tutankhamoninrakastaja

        Itse kaipaan biisiä musta aurinko nousee. ajuice aloitti sillä keikkana Kangasalla muistaakseni 2002 ja veti hyvän keikan Oman kylän pojat soittovat taustalla Ottaa päähän biisissä. No, ei niin kovin hyvin muua soittivat kuitenkin. Tarkoitus hankkia levy ens viikolla. On ilmeisesti myynyt aika hyvin että toivottavasti riittää.


    • aikaajotuli

      19.2. Juicen syntymästä 65vuotta

    • tsehov

      Sain levyn tänään. Ensivaikutelma on, että kannatti ostaa. Leelen, että äkkiä myyvät. Suosikkibiisini levyllä on XV yö. Voin kuvitella helposti itseni yleisön joukkoon. Tässä yleisön mukanaolo toteutuu hienosti ! Kansitekstit ovat myös asialliset, marjapuuron väri olisi voinut olla jotain muuta.

    • varoteera

      Kiitos tästä julkaisusta. Suosittelen.

    • karsis

      Hieno mies, hieno levy. Oma suosikkini levyltä on tietenkin juankoski here i come.

    • seppotekikepposen

      Tällä hetkellä mulle sykähdyttävin biisi levyltä on Syksyn sävel. Kuunnelkaa tunnelmaa.

    • tsiisusvirtanen

      Ei ollu Juice enää huippuvedossa.

    • peggysue

      Tämä levy on oikeasti hyvä ! Olen kuunnellut tätä todella paljon ja on helppo kuvitella itsensä keikalle, kun yleisön äänet kuuluvat, mutta eivät kuitenkaan häiritse. Kannet on hienot eli tosi tyylikäs pakkaus.

    • tyyristyllerö

      Kuulin että tää levy olis jo loppuunmyyty. Pitääkö paikkansa, onko tietoa kellään ?

      • peggysue

        Ei tietoa, mutta enpä ihmettelisi.


    • nm1

      Ok.

    • pedres

      Hieno levy. Juice on kaikkien aikojen nro 1 !

    • menemäkeen

      Tulipa hommattua tämäkin levy Juice-kokoelmaani. Olen kuunnellut melko paljon ja vaikka äänenlaatu ei mitään huippua olekaan (mikä kansissa kyllä mainitaan), niin kyllähän tätä ihan mielellään kuuntelee. Juicea tuli nähtyä viimeisinä vuosinaan melko useastikin ja tämä keikka on kyllä juuri sitä mitä se oli. Eli ei mikään huono vaikka nyt ei tietenkään olla minkään nuoren Juicen matkassa. Kaikki me vanhetaan ja siinä mukana jotain aina katoaa, mutta jotain tulee tilalle tai nousee esiin. Juice saa mielestäni edelleen biiseihinsä sellaisen tunteen jota ei monet ns. taitavat laulajat välttämättä saa koskaan. Musiikkihan on tietyllä tavalla tunteen välittämistä ja siinä Juice oli mestari - toki monessa muussakin asiassa. Suosittelen hankkimaan vielä kun näitä saa.

    • tampesteriOK

      Hyvä levy. Suosittelen.

    • mopoleoninnapo

      Mainio levy. Oma suosikki levyltä on Viidestoista yö. Kaunis versio.

      • petulaclark

        Olen kuunnellut levyä paljon enkä kyllä osaa suosikkia nimetä. Hyvä levy, vaikka ei tietenkään mitään huipputasoa. No, jos nyt jonkun ensimmäisenä kuuntelisin, niin sanotaan sitten vaikka Juankoski.


    • jormavenerinen

      FOLSOM PRISON BLUES !!!! Rautaa ! Hyvä Juice - ja kiiiiitos.

    • tsakopane

      Ostin tämän levyn divarista eilen ja olipa mieluinen yllätys. En koskaan nähnyt Juicea keikoilla, mutta olen kyllä kuunnellut paljon Kuopio Iisalmi Nivala levyä. Onhan täsä tunnelma erilainen, mutta ei välttämättä huonompi. Ajatella että Juicen kuolemasta tulee kohta kymmenen vuotta ! Musiikki elää.

    • aatukaatu

      Mistäköhän tämän levyn voisi hankkia ?

      • einarinmopedi

        Reino-kaupasta.


    • taruliinu

      Ostin Juicen Kirjastosta reilu viikko sitten tämän cd:n. Kauniit muistot hienosta miehestä ja hienoista lauluista nousevat mieleen. Kiiiiitos.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe