ei voi olla totta gps kartat

jorvikki

hankin carmin legend paikantimen pitkän harkinnan jälkeen,koska liikun paljon luonnossa ja ajattelin että siitä vois olla apua .en vain tajunnut silloin että näihin ladattavat kartat maksaa maltaita.jos näiden hinnat olis markkoja ne olis kohdallaan mutta euro perässä tuntuu jo ryöstöltä,ei ne kuitenkaan niin ainutlaatuisia ole.mitä mieltä olette hintatasosta??

16

41356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurkki

      Tolkku se pitää olla kerjätessäkin.

    • Niunau

      Kyllä niitä kohta on imuroitavissa ilmaiseksi P2P-ohjelmilla. Ellei ole jo.

      • dc++

        löytyy jo


      • samoilija
        dc++ kirjoitti:

        löytyy jo

        tarvinnee siirtoon koodit


      • arpen

        Vapaa-ajan kartta kellä olisi 2.
        minulla 3,4,5 ja topo 9 voitaisko vaidella kortteja Carmin 60cxs ja navi 760 käy molempiin.


    • oDC

      Minä imuroin kaikki Suomen, Ruotsin ja Norjan maastokartat verkosta. Odotan, kun saadaan Suomen järvet vektoroituina, niin ne varmasti maksaa vielä enemmän.

      Jos Microsoftin koko euroopan tiekartasto kaupunkeineen ja palveluineen monikielisenä maksaa jotain 80 euroa, niin yhdestä maastokartasta tai järvikartasta ei ole kohtuullista pyytää 150 euroa!

      Perustelevat kai, ettei myydä niin paljoa. Ei ole mikään ihme, ettei myydä! Ja ihan varmasti valtio tukee mittauksia yms, kun tekevät karttoja.

      • Maahinen63

        Mistä näitä GPS karttoja voi imuroida?
        Voiko Erätukun topojen koodi sidonnaisuuden purkaa?


      • DC++
        Maahinen63 kirjoitti:

        Mistä näitä GPS karttoja voi imuroida?
        Voiko Erätukun topojen koodi sidonnaisuuden purkaa?

        P2P-ohjelmilla verkosta. Kaikki mitkä voi suojata, voi myös purkaa. Asiasta löytyy täältäkin oma palsta tietotekniikan puolelta.


      • Maahinen63
        DC++ kirjoitti:

        P2P-ohjelmilla verkosta. Kaikki mitkä voi suojata, voi myös purkaa. Asiasta löytyy täältäkin oma palsta tietotekniikan puolelta.

        Kiitti vinkistä DC ,lisä infokaan ei pahitteeksi.Olen jo hiukan pelannut uuden Garmin 60cs:n kanssa.


    • eksyksissä

      On todellakin kallista , sillä Suomi on näissä
      kartoissa jaettu kuuteen osaan ja jokainen osa
      maksaa sen 150€. Siis 900€ ja kartat on käytössä.
      Huikeaa rahastusta .Jotenkin ymmärtäisin,jos koko
      maan maastokartat maksaisi tämän 150€ .Ostin myös
      samaisen Legendin , mutta en ole onnistunut saa-
      maan karttaa vielä koneeseen .Myönnän kyllä heppoisen osaamisen tietokoneella,mutta ei se aivan helppoa ainakaan ole .

    • tolkku

      Eiks sitä gepsiä voi käyttää maastokartan kanssa yhdessä? Koordinaatit gepsistä ja maastokartaan sit sijoittaa ne goordinaatit.

      • MULLA ON

        Ostakaa magellan meridial corol, mie vaihdoin garminin pois, kun sai aina olla lataamassa karttoja. meridianin sd-kortille mahtuu kokon suomi eikä tarvitse olla huolissaa jos menee "lehden" yli.
        ja ei siinä garminissa mitään vikaa ollut, mutta se vähän eri tarkoitukseen tehty, ei sovellu mulle ammattikäyttöön...


      • Käyttäjä
        MULLA ON kirjoitti:

        Ostakaa magellan meridial corol, mie vaihdoin garminin pois, kun sai aina olla lataamassa karttoja. meridianin sd-kortille mahtuu kokon suomi eikä tarvitse olla huolissaa jos menee "lehden" yli.
        ja ei siinä garminissa mitään vikaa ollut, mutta se vähän eri tarkoitukseen tehty, ei sovellu mulle ammattikäyttöön...

        Käytätkö mitä karttoja tuosta Merdian Color
        mallissa?Käykö siihen esim. noi topo-kartat?


      • jabbooo
        MULLA ON kirjoitti:

        Ostakaa magellan meridial corol, mie vaihdoin garminin pois, kun sai aina olla lataamassa karttoja. meridianin sd-kortille mahtuu kokon suomi eikä tarvitse olla huolissaa jos menee "lehden" yli.
        ja ei siinä garminissa mitään vikaa ollut, mutta se vähän eri tarkoitukseen tehty, ei sovellu mulle ammattikäyttöön...

        kuinka niin ei mahdu koko suomi garminiin, mulla on coloradossa 4gt muisti ja siinä on koko suomi topona ja vielä on tilaa europe citynavigator kartastolle


    • käytössä
      • vaeltaja.

        se hinta on kovin suhteellinen,laskekaapa paljonko maksaa koko suomen paperiset maastokartat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe