Mikä minulle?

SamsungKusee

Heips kaikki! :)

Nykyinen puhelimeni on Samsung Galaxy S2 Plus, joka alkaa olla tulossa tiensä päähän (lageja, bugeja, pahasti haljennut näyttö yms). :/
Siksi ajattelinkin ostaa pian uuden, mutta tarvitsen apua merkin ja mallin valinnassa.

Hintahaarukka on 250 euroa, mutta jos saa paremman kuin nykyiseni ja hinta alle tuon niin aivan mahtavaa! :D

Kiitos jo etukäteen.

62

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalevi_miettii

      Minä ostin Galaxy SPlussan tilalle Moto G 4G:n. Toimii hienosti, ei takkuile käytössä, on Android 4.4 ja 5-versio tulossa myös. Hinta alle 190 euroa.

      • sevoisolla

        Sepäs onkin hyvin androidilta jos toimii takkuilematta. Jos kysyjä haluaa pysyä androidissa niin silloin tuo Moto G 4G on hyvä vaihtoehto.


      • Samppa_4g

        Höpöttäkää mitä höpötätte, minä ostan ainoastaan samsung galaxy puhelimia


    • pelihullu1

      Aloittajan kannattaa kanssa harkita lumia 735 mallia. Moto G:n kanssa parhaat luurit 200 eurossa. Lumiassa saisit vaihdettavan akun ja paremman näytön. Moto.g:ssä enemmän sovelluksia.

      • SeAP

        Sovelluksilla ei ole hirveästi väliä. :)
        Nokiaa minulla ei ole ollut yli kymmeneen vuoteen, joten voisin vakavasti harkita tuota Lumia 735:sta. Kiitos kaikille vastanneille!


    • Kannattaa käydä vielä testaamassa näitä. Käyttöliittymät kun eroavat paljon toisistaan. Ja Lumiaa ei kannata enää ostaa vain siksi että se oli ennen Nokian tuote.

      • pelihullu1

        Lumia kannattaa aina halvemmassa hintaluokassa.


    • shaqi
      • Siitä kannattaa ostaa. Saa huippu puhelimen.


    • HMaarela

      Heip!
      Ostin itse just Samsung galaxy 4:n, osamaksulla. Hinta vain 299€. Olen ollut tosi tyytyväinen, suosittelen!

      • Ei kannata. Samalla hinnalla saa tuon Nexus 5 mallin. Turhista hidastavista sovelluksista ei kannata maksaa.


      • jyfjyjyfjy
        kannyman kirjoitti:

        Ei kannata. Samalla hinnalla saa tuon Nexus 5 mallin. Turhista hidastavista sovelluksista ei kannata maksaa.

        Mutta paremmasta kamerasta ja akun kestosta kannattaa.


      • jyfjyjyfjy kirjoitti:

        Mutta paremmasta kamerasta ja akun kestosta kannattaa.

        Kannattaa panostaa järjestelmäkameraan jos haluaa hyvää kuvanlaatua. Akunkesto on hyvä jo oletuksena.


      • fgdfhh
        kannyman kirjoitti:

        Kannattaa panostaa järjestelmäkameraan jos haluaa hyvää kuvanlaatua. Akunkesto on hyvä jo oletuksena.

        Jankataanko lisää? Akunkestoa ei voida missään nimessä luonnehtia hyväksi. Nexuksessa on huono ja Sampassa jonkin verran parempi. Lisäksi kännykkä on se laite, joka kulkee usein tilanteessa kuin tilanteessa mukana (ei järjestelmäkamera).


      • fgdfhh kirjoitti:

        Jankataanko lisää? Akunkestoa ei voida missään nimessä luonnehtia hyväksi. Nexuksessa on huono ja Sampassa jonkin verran parempi. Lisäksi kännykkä on se laite, joka kulkee usein tilanteessa kuin tilanteessa mukana (ei järjestelmäkamera).

        Voidaan luonnehtia. Olen omin silmin nähnyt että akunkesto on hyvä.


      • hrsrshhrs
        kannyman kirjoitti:

        Voidaan luonnehtia. Olen omin silmin nähnyt että akunkesto on hyvä.

        Mikä on mielestäsi hyvä akunkesto? 4h tuntia tai alle näyttö päällä päivässä ei ole kyllä hyvä. Akku toki kestää, jos sillä ei mitään tee.


      • hrsrshhrs kirjoitti:

        Mikä on mielestäsi hyvä akunkesto? 4h tuntia tai alle näyttö päällä päivässä ei ole kyllä hyvä. Akku toki kestää, jos sillä ei mitään tee.

        Muutama päivä peruskäytöllä nykyajan älypuhelimessa on hyvä akunkesto. Nexus 5 akku kestää tämän ajan.


      • hrhrhrhahar
        kannyman kirjoitti:

        Muutama päivä peruskäytöllä nykyajan älypuhelimessa on hyvä akunkesto. Nexus 5 akku kestää tämän ajan.

        Hyvä, että riittää omaan käyttöösi. Kuten totesin aiemmin: "Akku toki kestää, jos sillä ei mitään tee."


      • hrhrhrhahar kirjoitti:

        Hyvä, että riittää omaan käyttöösi. Kuten totesin aiemmin: "Akku toki kestää, jos sillä ei mitään tee."

        Ja jos sillä tekeekin niin kestää.


      • hrhrhrhahar
        kannyman kirjoitti:

        Ja jos sillä tekeekin niin kestää.

        Voitko postata joku kerta oman puhelimesi kulutustilastot, jotta näemme kaikki, että minkä sinä määrittelet peruskäytöksi?


      • hrhrhrhahar kirjoitti:

        Voitko postata joku kerta oman puhelimesi kulutustilastot, jotta näemme kaikki, että minkä sinä määrittelet peruskäytöksi?

        En viitsi. Liikaa työtä. Jokainen voi itse päätellä mitä peruskäyttö on.


      • pelihullu1
        kannyman kirjoitti:

        En viitsi. Liikaa työtä. Jokainen voi itse päätellä mitä peruskäyttö on.

        Tuo sun nexus alkais jo huutaa laturia kun 3g yhteys olis päällä aamusta iltaan. 2 päivää et saa tuolla pikku akulla meneen edes normaalilla peruskäytöllä sama mitä väität. Pöydän koristeena veikkaan että saattaa mennä.


      • Minimerkki
        kannyman kirjoitti:

        Kannattaa panostaa järjestelmäkameraan jos haluaa hyvää kuvanlaatua. Akunkesto on hyvä jo oletuksena.

        Noin oli joskus vuonna 2000, ei enää nykyaikana.


      • Minimerkki
        kannyman kirjoitti:

        Voidaan luonnehtia. Olen omin silmin nähnyt että akunkesto on hyvä.

        Ei voida, 2300 mAh akku on pieni tuollaiseen luuriin.


      • Minimerkki
        kannyman kirjoitti:

        En viitsi. Liikaa työtä. Jokainen voi itse päätellä mitä peruskäyttö on.

        Samaa mieltä. Jos ei osaa niin se käy vaivalloiseksi joten annetaan muiden päätellä se itse.


    • Minimerkki

      Huawei Honor 6 on saanut pelkkää positiivista palautetta ja pistinkin tilaukseen kun oli tarjouksessa 260 euroa. Jos ei ole hyvä niin pistän jakoon ja ostan jonkun muun.

      • lollipoppen

        Kannyman teki taas itsestään naurunalaisen


      • lollipoppen kirjoitti:

        Kannyman teki taas itsestään naurunalaisen

        En minä vaan te.


      • Ei tuohon hintaan kannata ostaa Huaweita.. Samaan hintaan saa Nexus 5 malli joka on paljon parempi.


      • pelihullu1
        kannyman kirjoitti:

        Ei tuohon hintaan kannata ostaa Huaweita.. Samaan hintaan saa Nexus 5 malli joka on paljon parempi.

        Laturin ystävä nexus kannattaa jättää kauppojen varastoon pölyttymään.


      • pelihullu1 kirjoitti:

        Laturin ystävä nexus kannattaa jättää kauppojen varastoon pölyttymään.

        Ei vaan pelastaa se pölyttymästä.


      • reikäkuinreikä

        Kannyman haluaa työntää kaapelia reikään mahdollisimman usein kun ei saa naista.


      • Minimerkki
        kannyman kirjoitti:

        Ei tuohon hintaan kannata ostaa Huaweita.. Samaan hintaan saa Nexus 5 malli joka on paljon parempi.

        Miksei kannattais? Mielipide-erot ei ole totuuksia, kuten ei makuasiatkaan. 260 euroa on pikkusumma ja aina tuon voi antaa kaverille ja ostaa uuden. Sun pitää asettautua normaali-ihmisten maailmaan, eikä antaa persaukisuuden vaikuttaa väitöksiin.


      • Minimerkki kirjoitti:

        Miksei kannattais? Mielipide-erot ei ole totuuksia, kuten ei makuasiatkaan. 260 euroa on pikkusumma ja aina tuon voi antaa kaverille ja ostaa uuden. Sun pitää asettautua normaali-ihmisten maailmaan, eikä antaa persaukisuuden vaikuttaa väitöksiin.

        Koska sen elinkaari jää lyhyeksi.


      • Minimerkki
        kannyman kirjoitti:

        Koska sen elinkaari jää lyhyeksi.

        :DDDD älä nyt ole naurettava ja puhu tuollaisesta aikuisten palstalla :DDDD, ei sen elinkaari ole muita lyhyempi kuin osaamattomalle tumpelolle kuten sinä.


      • Minimerkki kirjoitti:

        :DDDD älä nyt ole naurettava ja puhu tuollaisesta aikuisten palstalla :DDDD, ei sen elinkaari ole muita lyhyempi kuin osaamattomalle tumpelolle kuten sinä.

        Mutta näinhän se on. Älypuhelin on nykyään pieni tietokone. Jos se ei saa päivityksiä niin tietoturva huononee. Tämä pitäisi olla kaikilla tiedossa tietokone puolellakin.


      • kännäilijä
        kannyman kirjoitti:

        Mutta näinhän se on. Älypuhelin on nykyään pieni tietokone. Jos se ei saa päivityksiä niin tietoturva huononee. Tämä pitäisi olla kaikilla tiedossa tietokone puolellakin.

        Kun tämä kännimän on niin kovin huolissaan tietoturvasta, voisi suositella kaikille Lumiaa sen syöpön nex sucksen sijaan.


      • Vfjfjxjj
        kannyman kirjoitti:

        Koska sen elinkaari jää lyhyeksi.

        Ihailtavaa mutuilua jälleen kerran. Vai onko sinulla jotain sisäpiiritietoa?


      • Vfjfjxjj kirjoitti:

        Ihailtavaa mutuilua jälleen kerran. Vai onko sinulla jotain sisäpiiritietoa?

        Huawei sattuu vaan olemaan tällainen merkki.


      • kännäilijä kirjoitti:

        Kun tämä kännimän on niin kovin huolissaan tietoturvasta, voisi suositella kaikille Lumiaa sen syöpön nex sucksen sijaan.

        Lumiaakin tulee päivittää.


      • pelihullu1
        kannyman kirjoitti:

        Lumiaakin tulee päivittää.

        Kerroppa nyt minullekkin kännyman miten se minun tietoturvani vaarantuu jos tätä minun lg g2 ei enää päivitetä lollipopista eteenpäin. Sanotaanko että tuonne 2 vuoden päähän. Uskallanko enää laittaa wifi/ 3g yhteyttä päälle? Uskallanko ladata mitään sovelluksia play kaupasta vaikka tietäisin niitten olevan luotettavia? Kuuluuko luurini ongelmajätteeseen?

        Onko tämä tilanne rinnastettavissa samaan jos kytken windows koneesta palomuurin ja virusturvan pois päältä? Onko vaara samantasoinen? Toivottavasti kykenet ymmärtämään tätä rinnastusta kun vertaat kännykkää täysveriseen tietokoneeseen.


      • 6ja3

        Otetaan tämä nyt taas kerran alusta, kun autistikannyman ei tunnu ymmärtävän.
        Androidin tietoturvarajapinnat sijaitsee lollipopista eteenpäin google play servicessä, eikä ne ole sidoksissa androidin versiossa. Näin google pääsee päivittämään tietoturvaa, ilman että valmistajan täytyy päivittää koko järjestelmää. Joten tuo autistin kohkaaminen tuosta järjestelmäpäivityksestä on pelkkää paskaa. Honor 6:een tulee lollipop, joten ihan turha enää kohkata niistä androidin päivityksistä.

        Juuri oli Honor 6 tarjouksessa jotain 270, niin mitään oneja kannata enää harkita, jos takuuhuollolle antaa yhtään painoarvoa.


      • pelihullu1 kirjoitti:

        Kerroppa nyt minullekkin kännyman miten se minun tietoturvani vaarantuu jos tätä minun lg g2 ei enää päivitetä lollipopista eteenpäin. Sanotaanko että tuonne 2 vuoden päähän. Uskallanko enää laittaa wifi/ 3g yhteyttä päälle? Uskallanko ladata mitään sovelluksia play kaupasta vaikka tietäisin niitten olevan luotettavia? Kuuluuko luurini ongelmajätteeseen?

        Onko tämä tilanne rinnastettavissa samaan jos kytken windows koneesta palomuurin ja virusturvan pois päältä? Onko vaara samantasoinen? Toivottavasti kykenet ymmärtämään tätä rinnastusta kun vertaat kännykkää täysveriseen tietokoneeseen.

        Tämän tapaisilla:

        http://www.digitoday.fi/tietoturva/2015/01/12/lahes-miljardi-android-puhelinta-joutumassa-vaaraan/2015385/66

        http://www.kaleva.fi/teemat/digi/androidin-verkkoselaimesta-loytyi-vakava-tietoturva-aukko/675932/

        http://www.digitoday.fi/tietoturva/2014/07/30/tuhansien-android-puhelimien-aukko-vaarantaa-luottokorttitiedot/201410583/66


      • 6ja3 kirjoitti:

        Otetaan tämä nyt taas kerran alusta, kun autistikannyman ei tunnu ymmärtävän.
        Androidin tietoturvarajapinnat sijaitsee lollipopista eteenpäin google play servicessä, eikä ne ole sidoksissa androidin versiossa. Näin google pääsee päivittämään tietoturvaa, ilman että valmistajan täytyy päivittää koko järjestelmää. Joten tuo autistin kohkaaminen tuosta järjestelmäpäivityksestä on pelkkää paskaa. Honor 6:een tulee lollipop, joten ihan turha enää kohkata niistä androidin päivityksistä.

        Juuri oli Honor 6 tarjouksessa jotain 270, niin mitään oneja kannata enää harkita, jos takuuhuollolle antaa yhtään painoarvoa.

        Ei se riitä.


      • 9ja16
        kannyman kirjoitti:

        Ei se riitä.

        Kyllä se riittää, kun androidin tietoturvan ydintoiminnot ovat google play servicen alla.


      • kärpäsestähärkänen kirjoitti:

        Eli jos haluaa foliohattuilla niin ratkaisu on käyttää Chromea selaimena mikäli on vanha käyttöjärjestelmä alla?

        Ei se riitä. Käyttis pitäisi uusia.


      • yjkfjyfyjfyjf

      • Minimerkki
        kannyman kirjoitti:

        Koska sen elinkaari jää lyhyeksi.

        Jätetään nyt totuudet pois ja lähdetään tästä sun typerästä väitteestä eli ajatellaan että elinkaari oikeasti olisi lyhyt. No niin, mistä sinä tiedät kauanko kukaan aikoo ko. luuria käyttää? Elinkaarella ei ole väliä jos vaihtaa luuria vuoden välein.


      • Minimerkki kirjoitti:

        Jätetään nyt totuudet pois ja lähdetään tästä sun typerästä väitteestä eli ajatellaan että elinkaari oikeasti olisi lyhyt. No niin, mistä sinä tiedät kauanko kukaan aikoo ko. luuria käyttää? Elinkaarella ei ole väliä jos vaihtaa luuria vuoden välein.

        Onhan se lyhyt jos tietoturvasta välitetään.


      • pelihullu1

      • pelihullu1 kirjoitti:

        No niin. Oletus selaimena chrome puhelimessa joten no worry.

        Ei se riitä.


      • hrshrshrshrs
        kannyman kirjoitti:

        Ei se riitä.

        Ai ei riitä Webview aukkoon? Voitko kertoa kuinka niin ei riitä?


      • pelihullu1
        hrshrshrshrs kirjoitti:

        Ai ei riitä Webview aukkoon? Voitko kertoa kuinka niin ei riitä?

        Justiin samaa ajattelin. Eikö englanti taivu suomeks?


      • hrshrshrshrs kirjoitti:

        Ai ei riitä Webview aukkoon? Voitko kertoa kuinka niin ei riitä?

        Näitä aukkoja on vanhemmissa Android versiossa muitakin..


      • hrthrhsrrhs
        kannyman kirjoitti:

        Näitä aukkoja on vanhemmissa Android versiossa muitakin..

        Pakko myöntää, että tietoturvayhtiöt osaa hyvin tämän ihmiset pelottelun. Joihinkin tämä lietsonta tehoaa nähtävästi paremmin kuin hyvin.


      • pelihullu1
        kannyman kirjoitti:

        Näitä aukkoja on vanhemmissa Android versiossa muitakin..

        Niin onkin. Minun windows 7 koneessanikin on varmasti kymmeniä aukkoja joista microsoft ei ole edes tietoinen mutta silti olen mennyt tällä masiinalla 4 vuotta ja virusvapaa on vieläkin. Uskon että android puhelimessa on vielä pienempi mahdollisuus joutua minkään tietomurron kohteeksi. Ei kannata kännyman ruveta foliohattuileen. Ei se salama välttämättä iske sinuun vaikka luet yksittäistapauksia sieltä täältä...


      • pelihullu1 kirjoitti:

        Niin onkin. Minun windows 7 koneessanikin on varmasti kymmeniä aukkoja joista microsoft ei ole edes tietoinen mutta silti olen mennyt tällä masiinalla 4 vuotta ja virusvapaa on vieläkin. Uskon että android puhelimessa on vielä pienempi mahdollisuus joutua minkään tietomurron kohteeksi. Ei kannata kännyman ruveta foliohattuileen. Ei se salama välttämättä iske sinuun vaikka luet yksittäistapauksia sieltä täältä...

        Ei pieni mahdollisuus koska Android on niin yleinen ja suurin osa käyttää vahnetunutta Android versiota. Ei hyökkäyksiä kannata meinaan tehdä sellaiselle järjestelmälle jolla ei ole paljon käyttäjiä.


      • jtdthjdthdthd
        kannyman kirjoitti:

        Ei pieni mahdollisuus koska Android on niin yleinen ja suurin osa käyttää vahnetunutta Android versiota. Ei hyökkäyksiä kannata meinaan tehdä sellaiselle järjestelmälle jolla ei ole paljon käyttäjiä.

        Kaikista paras keino suojautua julmalta maailmalta on lopettaa puhelimen käyttö kokonaan.


      • jtdthjdthdthd kirjoitti:

        Kaikista paras keino suojautua julmalta maailmalta on lopettaa puhelimen käyttö kokonaan.

        Tai katkaista sen nettiyhteys.


    • OuNexus

      Oman Nexus 5:n akkukuvaaja tältä aamulta:

      http://aijaa.com/fcsP7R

      Yön ollut pois laturista, 7 tunnin jälkeen akkuvirtaa jäljellä n.90%
      Oli pieni odottelu aamulla, jolloin katoin viaplaysta kesken jäänyttä elokuvaa n. 35min. Akkua jäljellä n. 70%
      Sen jälkeen pieni tapaaminen, jonka jälkeen kuuntelin spotifyä yhtäjaksoisesti n. 1,5h ja selailin samalla nettiä osan ajasta.

      Akkua oli tämän jälkeen jäljellä n. 50%

      En sanoisi Nexuksen akkua mitenkään hyväksi, edellinen puhelin oli Lumia 920 ja sitä on moitittu nimenomaan huonosta akun kestävyydestä. Sanoisin, että Nexus 5 on akun kulutuksessa samalla linjalla L920:n kanssa. Itsellä on mahdollisuus ladata puhelinta melko useasti, mm. työpaikalla. Ja onpa itsellä hankittu tuollainen akku-pankki, jolla saa hätätapauksessa ladattua akkua matkan päällä. Mutta akun kestävyydellä en Nexusta mainostaisi (kuten en myöskään kameran ominaisuuksilla). Omaan käyttöön ihan nyt passeli puhelin, mutta jos nyt olisin puhelinta ostamassa, niin päätyisin Honor 6:teen. Mutta tällä hetkellä se ei tarjoa niin paljoa lisäominaisuuksia, että viitsisin vaihtaa. Joten skippaan tämän portaan yli ja odotan seuraavan sukupolven "halpis high-end" puhelimia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe