tilitys ei täsmää:/

epäpätevä_myyjä

Olen ollut myyjänä ruokakaupassa määräaikaisella työsopimuksella vähän aikaa. Useana päivänä tilitys ei ole täsmännyt. En ole mitään huomautusta saanut asiasta. Olen vain yhdelle työkaverille maininnut, mutta varmasti joku ylempi arvoinen työntekijä on myös tämän asian huomannut... Ero on pahimmillaan ollut reilu -10€.Olen itse tilittänyt kassani varmaan 10 kertaa. Käytän extra-kassaa, joten joka päivä joku muukin käyttää samaa kassaa jossain vaiheessa, tauoilla ja muutenkin. Joku muu vaihtaa aina rahoja siinä lennossa.

Kuinka vakavaa tämä on? Ehkä tämä sitten ilmenee joskus myöhemmin niin, etten pääse enää samaan paikkaan kesätöihin? Mulla on aika lyhyt työsopimus. Työnantajalle ei voi jutella, koska hän on aina kiireinen ja vähän ehkä ärtynytkin... Eli en tosiaan viitsi häiritä ja ottaa asiaa puheeksi, koska hän itse varmasti ottaa asian puheeksi, jos kokee sen tarpeelliseksi. Luulen, että kassavirheet johtuvat omasta huolimattomuudestani. Olen yleensäkin aika itsekriittinen, mutta tää työ ei muutenkaan ole ihan mun juttu; liian hektistä jne. (Valinnanvaraahan ei ole.)

Luulen, että oon antanut vaihtorahoja väärin takaisin, mutta syitä kassavirheeseen voi varmaan olla monia. Olen jotain netistä lukenut.. mutta kaikkea en edes ihan tajua...

Pitäisikö uskaltaa ottaa asia puheeksi? Epämiellyttävää, mutta kai mun täytyy.. Mitä hyötyä siitäkin olisi? Kuinka yleisiä tämmöset virheet on? Pääseekö näistä eroon? En tiedä, mistä ne virheet milloinkin tulee.:/


Kiitos, jos joku viittii vastata asiallisesti. Vähän mulla on sellanen olo, että oon peukalo keskellä kämmentä -tai ihmiset ajattelee musta niin. Pieniä, mutta isoja asioita, kun kyse on ehkä työpaikasta.. aika tiuhaan taitaa työntekijät kyllä vaihtua mutenkin kauppojen kassoilla?

Huomasin, että kirjoitin tämän tekstin vähän väärälle palstalle. Lyhensin tekstiä vähän... Taidan olla aikamoinen selittelijä.. :/

1

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höh

      Hmm...Jotkut firmat vähentävät pienenkin kassavajeen myyjän palkasta.Tämä käytäntö vaihtelee paljonkin.Kaikki eivät pistä korvaamaan alle parinkympin vajetta.Tilannetta vaikeuttaa tässä se,että kassa on ollut monen myyjän käytössä.Yleensä jokaisella myyjällä on oma kassalippaansa,jota kukaan toinen ei saa käyttää.Jos tulee kassavajetta,niin silloin tiedetään heti,kenen syy,ja kassavaje voidaan vähentää myyjän palkasta.Silloin kun samaa kassaa on käyttänyt monta myyjää,ei pystytä mitenkään todistamaan,kenen syy kassavaje on.Huonoa toimintaa sellaisilta esimiehiltä,jotka antavat käyttää tämmöisiä "ekstra" kassoja.Syyllinen kassavajeeseen voi olla kuka tahansa.Pidä huoli,että sinua ei laiteta tässä jutussa nyt "syntipukiksi".Jos ja kun huomaat tilityksen aikana että tilitys ei täsmää ja on kassavajetta,niin tottakai sinun tulee kertoa siitä esimiehellesi.Mutta huomautathan kassavajeesta ilmoittaessasi,että ET OLE ollut ainoa joka on kyseistä kassaa käyttänyt.Kassavajeet kyllä huomataan.Syy miksi esimies ei ole tullut siitä sinulle mitään sanomaan voi olla juuri se,että hän tietää että kassaa on käyttäneet muutkin.Taisitten hän eisano mitään,koska summa on niin pieni.Mutta ole tarkkana ja varmista ettei seuraavassa tilissä ole vähennetty vajetta palkastasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe