Joo eli leipo tossa kuukaus sitte ja oli ylempi männänrengas menny paskaks. Nyt taas eilen leipo uudestaa n.500km edellisestä leikkaamisesta ja ylempi männänrengas oli taas hajalla. Sisäänajo on tehty kunnolla. Eli osaisko joku sanoo mikä vikana.
männänrengas paskana
9
2278
Vastaukset
- raisu-82
olisko männänrenkaan päittäysvälys liian pieni.
- auttakaa
Ei
- asdasdhyu
Onko liian iso tai paskalaatuinen kiinalainen mäntä? Toimiiko voitelu?
Ja onko sisääajo varmasti tehty hyvin? Kai tiedät, että sisäänajossa kuuluu kiihdytellä kovaa ja rasittaa konetta, jotta männänrenkaisiin saadaan paine? Jos hidastelee niinkuin käyttöohjeissa lukee niin ei hyvä seuraa...- KunnonAjoat3222
tolla sun ohjeella todennökösti meneekin paskaksi.
itellä ei ole ikinä yhkikään mopo leiponut kun kunnon laatu öljyt ja oikeenoppinen sisäänajo.
viritytystä mopossa on mäntä kuluu paljon nopeemmin, riippuen tietenkin siitä paljonki viritetty ja ajaako koko aika kaasu ja kierokset huipuissaan mutta siitä huolimatta kyllä nyt männän pitäisi kestää helposti ton n.500km yli jotenka joko ajajassa on vikaa eikä osata ajaa tai mopossa jotain vikaa.
veikkaan että mopossa vika ja olet jotain "virityksiä" tehnyt että kulkis "muka" lujempaa tai kiihtys joten suosittelen poistamaan/pistämään alkuperäiset osat tai mitä ootkaan tehnyt takaisin mopostasi "omasi päähän pisto viritykset" niin voi olla että ei enää leivo ja voi muutenkin toimia paremmin. en tarkoita nyt mitään kuristuksia vaan näitä omia päähän pistoja, kavereitten tai luettu netistä että tuki vaikka pakoputki rätillä niin bensan kulutus pienenee ja nopeus nousee, tämänkin tapasia tyhmiä nuorten kaikkia päähän pistoa tulee ja sitten paskaa mopostasa jotain kun ei siitä kumminkaan paljoa tiedä ja uskotaan kaveria/netistä luettua jotain höpön höpöö viritys nitsejä tai sitten ne on tehny päin mäntyä itse sinne.
jos ei ole näin niin luulen että ajajassa on se vika ja suosittelen siirtymään moposkoottereitten pariin, koska ne ovat helpompi ajattavia ja vakio moposkootteri jossa kaikki kunnossa ja hyvät/laadukkaat öljyt et tuu saamaan leipomaan alle, jos saat oot jo aika taituri. - asdasdhyu
KunnonAjoat3222 kirjoitti:
tolla sun ohjeella todennökösti meneekin paskaksi.
itellä ei ole ikinä yhkikään mopo leiponut kun kunnon laatu öljyt ja oikeenoppinen sisäänajo.
viritytystä mopossa on mäntä kuluu paljon nopeemmin, riippuen tietenkin siitä paljonki viritetty ja ajaako koko aika kaasu ja kierokset huipuissaan mutta siitä huolimatta kyllä nyt männän pitäisi kestää helposti ton n.500km yli jotenka joko ajajassa on vikaa eikä osata ajaa tai mopossa jotain vikaa.
veikkaan että mopossa vika ja olet jotain "virityksiä" tehnyt että kulkis "muka" lujempaa tai kiihtys joten suosittelen poistamaan/pistämään alkuperäiset osat tai mitä ootkaan tehnyt takaisin mopostasi "omasi päähän pisto viritykset" niin voi olla että ei enää leivo ja voi muutenkin toimia paremmin. en tarkoita nyt mitään kuristuksia vaan näitä omia päähän pistoja, kavereitten tai luettu netistä että tuki vaikka pakoputki rätillä niin bensan kulutus pienenee ja nopeus nousee, tämänkin tapasia tyhmiä nuorten kaikkia päähän pistoa tulee ja sitten paskaa mopostasa jotain kun ei siitä kumminkaan paljoa tiedä ja uskotaan kaveria/netistä luettua jotain höpön höpöö viritys nitsejä tai sitten ne on tehny päin mäntyä itse sinne.
jos ei ole näin niin luulen että ajajassa on se vika ja suosittelen siirtymään moposkoottereitten pariin, koska ne ovat helpompi ajattavia ja vakio moposkootteri jossa kaikki kunnossa ja hyvät/laadukkaat öljyt et tuu saamaan leipomaan alle, jos saat oot jo aika taituri.Sun tekstissäs kyllä näkyy se että et tiedä mopoista yhtään mitään :D uusien männänrenkaiden sovitus sylinteriin muodostuu ensimmäisten kilometrien aikana. Jos männälle ei anna rasitusta, renkaat eivät laajene ja mäntä alkaa päästää painetta ohi jolloin teho laskee ja uutta mäntää saa olla laittamassa taas kuukauden päästä.
Männän asennuksen jälkeen annetaan olla vartti tyhjäkäynnillä, jonka jälkeen jäähdytetään kone ja sen jälkeen ajetaan ~5 kpl 10 min pätkiä asteittain kovemmin rasittaen ja välillä jäähdytellen. Noista pätkistä viimeiset ajetaan kaasu pohjassa kiihdyttämällä vaihteet 1-6 loppuun asti ja sen jälkeen hidastamalla. Huippuja yms. ei tietenkään kokeilla.
Sit seuraava tankillinen maltillista (ei kaasu pohjassa) ajoa ja hyvä tulee. Ajettavaksi nää on tehty! :D - kunnonAjoat3222
asdasdhyu kirjoitti:
Sun tekstissäs kyllä näkyy se että et tiedä mopoista yhtään mitään :D uusien männänrenkaiden sovitus sylinteriin muodostuu ensimmäisten kilometrien aikana. Jos männälle ei anna rasitusta, renkaat eivät laajene ja mäntä alkaa päästää painetta ohi jolloin teho laskee ja uutta mäntää saa olla laittamassa taas kuukauden päästä.
Männän asennuksen jälkeen annetaan olla vartti tyhjäkäynnillä, jonka jälkeen jäähdytetään kone ja sen jälkeen ajetaan ~5 kpl 10 min pätkiä asteittain kovemmin rasittaen ja välillä jäähdytellen. Noista pätkistä viimeiset ajetaan kaasu pohjassa kiihdyttämällä vaihteet 1-6 loppuun asti ja sen jälkeen hidastamalla. Huippuja yms. ei tietenkään kokeilla.
Sit seuraava tankillinen maltillista (ei kaasu pohjassa) ajoa ja hyvä tulee. Ajettavaksi nää on tehty! :Dselitä sitten miksi minulla ei ole koskaan leiponi? oon vaarmaan vaan sitten niin helvetin taitava ajaja kun ajan samalla mopedilla vuosia eikä vikoja ole missään ollut.
tiekinkin nää kulutus osat, renkaat, jarrupalat ja niin edelleen on pitäny silloin tällöin vaihtaa mutta eipä tässä ole muuta tarvinnu vaihdettu/korjattu tässä 5 vuoden ajan kun niitä ollut tossa pihassa.
se on sitä taitoo sitten minulla ajamisessa jos sinun teksteihisin uskotaan kun eipä ole leiponut tai muutakaan hajonnut. ollut jopa 1 kiinan vehjekin aikoinaan hetken aikaan eikä siihenkään kyllä ihme kumma mitään vikaa tullut.
mutta kiitos vaan, en olisi kyllä uskonut että ajotaidoillakin on noin paljon väliä mopon kestävyyteen ja luotettavuuten. eli toisin sanoan kaikki jotka saa leipomaan ovat huonoja kuskeja.
- Vasaran
2-tahti? Pakoaukon reuna kolhittu, viilattu "vihreäksi"...... sylinteri kiristetty soikeaksi?
Kulunut sylinteri... uusi ylimmäinen rengas pitää viistää yläreunastaan jotta terävä reuna ei hakkaa "kulumisreunaan". Väärä voitelu.... pieni suutin jne...... - auttakaa
Ihan proxin mäntä on, voitelu toimii, sisäänajo tehty kunnolla, 2 tahti ja 105 suutin ja tilasin airsalin sylinterin kun vanha oli vähän kulunut
- Anonyymi
osta detsi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2132280Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691756Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä831565- 531462
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin147144790-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1351185Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2261069- 1731007
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja56899Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat61811