Nordic Housing, ei voi suositella

PÄIVIttelen_vaan

Sopivat "ilmaisen" arviointikäynnin, eivätkä sitten vaivaudu tulemaan sovittuna aikana paikalle.

28

6719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmmjoo

      Kuulostaa huonolta..Me myytiin rivari kaksi vuotta sitten ja niitä välittäjiä tuli ovista ja karmeista
      sisään vaikka ei halunnut. Myynti ilmoituksessa erikseen mainittukin "Ettei välittäjille". Käytettiin lopuksi välittäjää joka käytännössä ei ottanut palkiota kun sai oman kohteensa myytyä meille mistä sitten sen palkkionsa sai...

    • jaahast

      Mulla on huippuhyvä kokemus Nordic housingista, mutta varmasti siellä on huonojakin välittäjiä niinkuin kaikissa firmoissa.

    • hefneri_leena

      Noin meillekin kävi. Mielin kielin oltiin tulossa, sovittiin aika eikä koko tyyppiä sitten näkynytkään. Heille on ilmeisesti ihan ok odotuttaa potentiaalista asiakasta turhaan. Joten eipä lähde täältäkään mairittelevat arvosanat kyseiselle firmalle, välittäjälle ja toimitusjohtajalle. Odotan muuten edelleen sitä luvattua 50 euron Stockmannin lahjakorttia ;)

    • HaluanLahjakorttini

      Minä koen myöskin tulleeni huijatuksi tuossa lahjakorttiasiassa! Kyselin lahjakortin perään monta kertaa suoraan välittäjältä, joka kävi arvion tekemässä, ja joka kerta hän ilmoitti kyselevänsä toimistolta. Kun viimeisen kerran tivasin häneltä, koska lahjakortti oikein saapuu, hän ilmoitti, että emme olleet täyttäneet lomaketta (hän ei koskaan tällaisesta lomakkeesta puhunut eikä sellaista meille myöskään antanut), mutta hän täytti sen nyt ja lahjakortti tulee "noin 3 viikon" kuluttua. Kun tästä oli kulunut viisi viikkoa (viime viikolla), otin yhteyttä suoraan toimistolle enkä enää tähän välittäjään. Toimistolta vastattiin, että lahjakortti oli lähetetty tammikuussa ja he eivät nyt sitten tiedä, olemmeko hakeneet sen vai emme, ja heille palautuneita kortteja ei enää uudestaan lähetetä. Ja että anteeksi välittäjän mokasta mutta mukavaa kevättä. Siis... miten ihmeessä oli voitu lahjakortti lähettää tammikuussa, kun välittäjä vasta viisi viikkoa sitten ilmoitti täyttäneensä lomakkeen, joka puuttui? Ja miten eivät muka kirjaisi ylös, onko jokin lahjakortti palautunut heille vai ei, kun kerran oli oikein valokuva esittää Postin leimasta, että lahjakortti on meille lähetetty? Noutolappua emme joka tapauksessa ole koskaan saaneet. Taloutemme ei tähän 50 euroon kaadu, mutta mielestäni meillä on oikeus luvattuun lahjakorttiin ja tästä tuli periaatteellinen kysymys heti, kun tuli tunne, että jokin huijaus on käynnissä (eli heti ensimmäisen kerran, kun otin välittäjään yhteyttä ja hän etenkehtaisesti ilmoitti selvittelevänsä asiaa). Olen myös sen verran ahkerasti asiasta kysellyt, että eivät kyllä voi minun vastuulleni tätä sälyttää! En tietenkään voi väittää, että kyseessä on tarkoituksellinen huijaus, mutta ei tämä ihan puhtaalta toiminnalta mielestäni vaikuta.

      • HaluanLahjakorttini

        Unohtui sanoa, että prosessi on tähän asti kestänyt puolisen vuotta: välittäjä tuli arviokäynnille viime vuoden lokakuussa ja siitä asti olen kysellyt lahjakorttimme perään.


      • 1.lahjakortti

        OLisikohan aika lopettaa lahjakortin metsästys ja käyttää sama energia esim. asuntonne myyntiin itse sieltä se lahjakortti tulee. On tää merkillinen maa ,kun jotain pitää aina saada ilmaiseksi.


    • Harmillinen

      Olen törmännyt myös tähän lahjakortin "pihtaamiseen". Ei talouteni siihen kaadu, mutta on kummallista, että lupaavat lahjakorttia , mutta sen antaminen on välittäjälle hankalaa.Itselle puolustettiin sillä, että välittäjää vain "juoksutetaan" kohteissa ja lahjakortti annetaan vain ,jos tehdään soppari. Heh he...

      • kyllästyi

        Sama juttu. Minullekin lupasivat lahjakortin aikanaan ja sanoivat, että lähettävät sen postissa. Arvatkaa onko tullut;-). Kiertäkää tämä firma, tai kokeilkaa, niin näette.


    • Luottamusmeni

      En suosittele ostamaan tältä välitysfirmalta yhtään asuntoa tai ottamaan tätä välittäjäksi mihinkään. Haluavat myydä asunnon vaikka virheellisiä tietoja jakamalla. Uskomatonta epäammattimaisuutta. NH:n välittäjä tai tj ei ota asunnon myynnin jälkeen minkäänlaista vastuuta. Asunnon osto on aina iso juttu ja tämän firman kiinteistövälittäjä kyllä teki siitä melkein painajaismaisen. En tule enää ikinä ostamaan asuntoa, jonka NH välittää.

    • painajaismaista

      Meillä myös huono kokemus firmasta. Kysyin näytössä onko asunnossa valesokkeli, johon välittäjä vastasi selvästi ei. Kuntotarkastuksessa tuli heti tämä riskirakenne ilmi ja välittäjä kirkkain silmin sanoo, ettei hän ole sanonut asiasta mitään.

    • Kaiv

      En voi suosittaa kyseistä välittäjää kellekään.
      Ostettiin asunto välittäjä uhkaili ja valehteli.

      • Huijareita

        Helppo arvata kuka se niistä välittäjistä oli, arvatenkin nainen.


    • Rivitalomies

      Noh, minun edellisen asuntoni myivät pyyntihintaan ja palvelu oli todella hyvää. Tosin tähän varmaan myös vaikutti se, etten ollut matkassa mukana lahjakorttien takia ja olin antanut oikeat tiedot välittäjälle. Jos joku luulee, että välittäjät tekevät jotain rakennemittauksia- tarkistuksia, kosteusselvityksiä tai keksivät juttuja omista päistään niin kyllä siellä se omistajan kusetus enemmän on takana.

      PS. Jos itse olisin välittäjä ja minun aikaani käytettäisiin pelkästään siihen, että halutaankin vain se lahjakortti niin tasan varmasti jättäisin lähettämättä. Jos arvioitte omaisuuttanne niin olkaa itsekin vilpittömästi asian takana.

    • Kauppaseonjokakannattaa

      Mulla ei ole lahjakorttikiukkua, mutta kyllähän toi NH:n toiminta myyntikohteiden metsästyksessä on vähän kyseenalaista.

      Mulla on asuntoilmoitus yksityisenä myyjänä netissä, ja NH:lta soiteltiin parikin eri kertaa ja oikein vonkaamalla vongattiin mahdollisuutta antaa tarjous. No, sanoin sitten puhelimessakin, että voisin mä pankin takia ottaa välittäjänkin arvion, käykää vaan... ja sitten sieltä tuli joku lipevä pukumies (eri henkilö kuin tämä joka soitteli), joka heitteli aivan usvaisia myyntihinta-arvioita ja lupasi ainakin kaksi kertaa laittaa kirjallisen arvion ja tarjouksen sähköpostiin. Kun äijä häipyi, sähköpostiin kilahti puolen tunnin päästä ilmoitus, että arvio maksaa 600 eur.

      No, ehkäpä kysymys oli kuitenkin siitä, että naamakkain lipevä äijä oli sentään sen verran pelimies, ettei rohjennut samoja sekojuttuja kirjallisena sentään antaa. Ehkä tein myös naamakkain hänelle liian selväksi, että en ole kiinnostunut tässä vaiheessa välittäjän palveluksista, haluan vain kiinteistövälittäjän arvion --- olisi pitänyt passittaa ukko tiehensä jo siinä vaiheessa kun se vartin höpinän jälkeen tunnusti, että ei ole kokemusta meidän kaupungin kaupoista, vaan naapurikaupungista enemmänkin... Sinänsä on aika ihmeellistä myyntitaktiikkaa lähettää arvioimaan potentiaalisen asiakkaan asuntoa joku, joka ei edes tunne kyseistä aluetta erityisen hyvin. Ei taida mennä firmalla liian hyvin jos on varaa tuhlata aikaa tuommoiseen.

    • eikannata

      En voi suositella. Ryssivät asuntoni kaupat totaalisesti. Täysin epäammattimaista, huolimatonta ja hyvän välitystavan vastaista.
      Välittäjä oli todella ammattitaidoton. Tein kolmen kuukauden diilin, ja jo kuukauden kuluttua rupesi tuntumaan siltä että tästä ukosta on päästävä eroon jos haluan asuntoni kaupaksi. Pääsinhän sitten, mutta vasta kun mokasivat kahden välittäjän voimin oikein urakalla.

      Uusi välittäjä uudesta firmasta myi asuntoni ensimmäisessä näytössä.

    • Puullapaahanlyoty

      En suosittele kenellekkään.

      Mieheni kanssa myimme asuntoamme, ja nuori mies laittoi ensin oikotien kautta viestiä sähköpostiini, jonka jälkeen vielä soitti perään parin päivän kuluttua. Kovasti puhui ja oikein tyrkytti itseään ärsyttävällä tavalla. Kotisivuja lukiessa mietin että tästä ei hyvää tule. Tuli käymään meillä, sovimme toimeksiannosta ja siitä se alamäki alkoi. Melkein kolme tuntia puhui ja kehui itseään, puhelimessa sanoi että menee max tunti. Puhui ja puhui.. Katselin kelloa että voisi jo lähteä, vaan ei lähtenyt. No, sopimus tehtiin ja mieheni oli uskovaisin mielin, minä en.

      Pelkästään asunnon kuvaamiseen meni viikkoja ja pelkästään asunnon saaminen nettiin vei lähes kuukauden vaikka välittäjä mainosti itseään reippaana ja ahkerana. Ensimmäinen näyttö - kuulemma yksi pariskunta. Toinen näyttö - tyhjä. Kolmas näyttö - tyhjä. Tässä kohtaa miehelläni alkoi menemään usko ja sanoi että tiputetaan hintaa mistä välittäjä innostui. Näytöt jatkuivat tyhjinä, välittäjä ei vastannut puheluihin eikä viesteihin. Tuntuu että vastasi silloin kun häntä huvitti. Kyselimme myös (kun kotisivuillaan mainostaa markkinointia eri kanavissa, somessa yms) että mainostaako asuntoamme missään näissä? Emme saaneet ikinä vastausta.

      Viimeinen niitti oli kun olimme mieheni kanssa liikenteessä, ajoimme heidän firman ohi ja soitin samalla välittäjälle että tulisimme puhumaan talon myynnistä. Ei vastannut mutta soitti myöhemmin takaisin, että oli ollut toimistolla kokouksessa koko aamun. Jännä vain, että hänen autoaan ei näkynyt koko toimiston alueella kun siinä olimme, ei vastannut edes viesteihin että kokouksessa mutta puolenpäivän aikaan alkoi viestejä tulemaan. Kysyin myös hänen esimiehensä numeroa ja ei suostunut kertomaan vaan käski katsoa netistä.

      Toimeksianto purettiin ja teimme sopimuksen toisen firman kanssa. Meni kaksi päivää ja asunto oli netissä, viikossa asunto myyty =) tämän firman välittäjä oli suoraan sanottuna laiska, aikaansaamaton ja valehteli todella monista asioista ja tämän tiesivät myös toisessa firmassa kun puhuimme tästä kokemuksesta.

    • Tuuliaksi

      En suosittele vuokraamaankaan heiltä asuntoa. Eiks kertomatta jättäminen ole samaa kuin valehtelu - mun mielestä on. Ihan idiootti vuokrafirma. Rahanahneita paskiaisia vaikka sitten jonkun terveys kärsisi ..

    • Tunturilomailija

      Nordic Housing :in lupaamaa 25 euron lahjakorttia ei ole tullut lupauksesta huolimatta.
      Virheellistä markkinointia tällä firmalla, ei hyvä.

    • Hyi

      NH kodit on ilmeisesti aiemmin ollut Nordic housing. Jos asiat eivät suju niin kuin pitäisi, niin tehkää siinä tapauksessa ilmoitus Aviin eli aluehallintovirastoon, joka valvoo välitysliikkeiden toimintaa ja toinen paikka on Kiinteistövälitysalan keskusliitto, jos sen jäsen välitysliike on. Täällä kirjoittamalla asiat tuskin edistyvät.

    • Anonyymi

      Olin jokunen vuosi sitten töissä kyseisessä firmassa. Pari kuukautta riitti hyvin. Siellä kusetetaan kaikkia työntekijöistä asiakkaisiin.

      Stokkan lahjakorteista sanottiin sen verran että ei niitä oikeesti kukaan kysy ja jos kysyy niin ilmoitetaan sitten pomolle niin se hoitaa. Yhtään lahjakorttia en koskaan nähnyt ja vahvasti epäilen, että sellaisia ei oikeasti ole tässä talossa yhtään kappaletta hankittu.

      Kusetustahan tuo koko kiinteistönvälitysala on mutta tämä firma on kaiken huippu! Missään lehdissä tai muissa kanavissa myytäviä kohteita EI KOSKAAN mainosteta! Ainoastaan Oikotie&Etuovi, minne ne menevät automaattisesti yhden kaavakkeen täytöllä.

      Yritin uutena välittäjänä kysellä kovasti apuja kuinka ammattia harjoitetaan. Ainoat ohjeet olivat että myytävissä kohteissa kannattaa panostaa kaikki uusien myyntisopimusten saamiseen, kyllä se sitten se myytävä kohde kaupaksi menee kun menee. Sitten sai yksikseen touhuta mitä lystää.

      Tästä sitten asiakas maksaa itsensä kipeeksi. Eihän ne prosentit paljolta kuuloista mutta miettikää rahassa! Välittäjällä ei käytännössä ole edes mitään vastuuta tekemisistään, vaikka yleinen harhaluulo sellainen onkin. Olen kaikki kotini myynyt itse, ja suosittelen samaa kaikille. Jos kuitenkin välittäjän haluaa, niin älkää hyvät ihmiset sitä ainakaan täältä ottako!

    • Anonyymi

      Koko puulaakissa ei ole kuin pari LKV tutkinnon omaavaa, eli koulustustasot ihan mitä sattuu. Ja kierrätetään useita firmoja nyt ilmeisesti nimellä NH Nordic sama firma.

      • Anonyymi

        Joo, samaa porukkaa. Meiltä oli ostamassa tonttia ja kovasti esittävät rahamiehiä porscheineen. Oletin, et käteiskauppa niin totesivat että ei, ei me rahalla makseta vaan pitäis saada useita kuukausia markkinoida minun omistamaa tonttia. Tiedustelin että mitä maksavat jos eivät onnistu ja pidän monta kuukautta tonttia pois markinoilta(joku muu ostaisi kenties). Vastaus oli: ei mitään. Mut saat hyvän hinnan. Hemmetti mitä porukkaa... itse en kehtaisi edes esittää ostavani jos ei ole rahoja taskussa 🤬🙄😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, samaa porukkaa. Meiltä oli ostamassa tonttia ja kovasti esittävät rahamiehiä porscheineen. Oletin, et käteiskauppa niin totesivat että ei, ei me rahalla makseta vaan pitäis saada useita kuukausia markkinoida minun omistamaa tonttia. Tiedustelin että mitä maksavat jos eivät onnistu ja pidän monta kuukautta tonttia pois markinoilta(joku muu ostaisi kenties). Vastaus oli: ei mitään. Mut saat hyvän hinnan. Hemmetti mitä porukkaa... itse en kehtaisi edes esittää ostavani jos ei ole rahoja taskussa 🤬🙄😅

        Oho, yllättävän härskiä menoa! Hyvä, että kerrotte näistä, niin osaa välttää, eikä mene vipuun.


    • Anonyymi

      Nykyään toimivat NH -Nordic nimellä. Eli näitä firmoja laitetaan kornkurssiin ja kierrätetään jne. Ja muutenkin Kovasti erikoiselta nuoren firman touhu vaikuttaa. Marjaniemen yli miljoonan euron kohteissa markkinoinnissa väitettiin ensin, noin vuoden ajan, että kolmesta talosta keskimmäinen on myyty, ja sitten vuoden kuluttua sitä ei oltukaan myyty (kun ilmeisesti ne kaksi muuta sillä välillä sitten saatiin myydyksi), sitten tätä keskimmäistä myytiin pitkään,,,,,mutta ei tainnut kauppoja tulla, sillä nyt näyttää tontille valmistuvan kaksi taloa. Paikka on kyllä hieno, mutta kyllä tämä tyyli ihmetyttää. Ja kokemusta firmalla kuitenkin vasta muutama vuosi....siksi ei itse uskallettu lähteä tähän kelkaan, vaikka tontti onkin tosi hieno. Kiinnostaa kyllä myös tuo Passiivikivitalo - mikä se on, muoviharkko sanoi joku? Kokemuksia - etenkin pitemmältä ajalta? Hienolta toki näyttävät, mutta kyllä asumisessa pitää olla turvalliset, pitkäikäiset ratkaisut, joihin voi luottaa mm . home-asioiden jne. osalta.

    • Anonyymi

      Kuullut itse parilta tuttavaperheeltä NH:n toiminnan laadusta. Firmaa vetävät tahot eivät omaa kokemusta ja suunnittelua ei tonteille juurikaan tehdä. Riskit sysätään ostajille, firmalla ei ole omaa pääomaa missään kiinni ja osaamista ei ole edes selvittää myytävän talon laatua, ei tunnu kiinnostavan pätkääkään kun rahat tilillä. Pihoja ei kuulu hintaan, ei roskakatoksia ja kaikki maksaa lisää. Pettymyksiä pettymysten jälkeen. Pelolla odotan kun jengi asuu noissa muutamia vuosia, sitten ne ongelmat vasta alkaa(kun rakennetaan halvinta mahdollista laatua). Ja vastuu jää ostajalle.

      • Anonyymi

        Samoja kokemuksia.

        Ostajalle tämä on suuri riski tuo urakkamallikuvio, koska perustaurakoitsijan 10-vuotisvastuuta ei ole. Perävalotakuu ehkä on, ehkä ei. Näitä firmojahan on nähty, jotka ensin hilloavat rahaa, mutta virhevastuiden ilmaannuttua laitetaan nurin.

        ”Ostajana” eli rakennuttajana kannattaa ehdottomasti palkata valvoja - porukka ei ole täsmällisimmästä päästä.

        Koska ostaja tekee urakkasopimuksen, talon osuudesta ei tarvitse maksaa varainsiirtoveroa. Tätä he mainostavatkin sitten etuna. Samaan aikaan ostajasta tulee rakennushankkeeseen ryhtyvä, ja siinä on omat vastuunsa, joita ostajaparat eivät ollenkaan hahmota. Mallissa ”ostaja” on käytännössä puhtaasti avaimet-käteen hartiapankkirakentaka. . KAIKKI riesa urakoitsijan kanssa ja lisätyöt ym. ovat vain käytännössä vaikeampia.

        On aikamoinsta säätäjää tuossa putiikissa. Hyvin ovat rahaa liikutelleet itselleen. Verotilastoissa porskuttavat.


    • Anonyymi

      Näitä vastaavia ongenonkijoita on muitakin. Tämä firma yrittää työntää kaikki riskit talon ostajalle ja tontin myyjälle.

      Ostajan on syytä olla tarkkana mm. neliöiden kanssa. Niitä ei ilmoiteta ainakaan urakkakohteissa oikein asuntokauppalain mukaisesti, vaan kokonaisneliöihin sisällytetään rohkeasti aputiloja yms. (sehän ei olekaan asuntokauppaa, vaan ostaja on rakennuttaja ka vastuussa rakennuttajan velvolliuuksista, joita ei voi ulkoistaa).

      Sinänsä taloa hankkiville neliöt eivät liene ongelma, mutta asuntoa myytäessä tilanne voi sitten olla toinen.

      Rakennuttajana ollessaan olisi hyvä olla tietoinen itselle tulevista vastuista. Tämän yrityksen kanssa ikävä kyllä vastuut eivät tule selviksi, koska siellä ei ole asiantuntemusta. Firma on tältä osin kuin sokea opaskoira.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1485
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1275
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      12
      1097
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1073
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe