Mopon valinta tytölle!

minävaan

Joo mä oon tän vuoden lopussa tai ensvuoden alussa saamassa mopokorttia ja mä haluisin sit alkaa jo harjotteleen nyt kesäl vaikka sitä ajamista ja siihenhän mä tartten sen mopon joten nää on semmoset vaihtoehtoja joita mä oon vähän katellu:
Aprilia MV
Derbi X-Treme
Derbi DRD
Mut en oo varma näistäkään niin saatte antaa vaihtoehtoja!
Ja siis oon tyttö jaa vähän alle 170-senttinen jaa en oikeen skootteria haluis ja mun veli sano et voisin ehkä ottaa sellasen enduro-mopon nii sellasta sitten aattelin mutta oon avoin erillaisille vaihtoehdoille!

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YamahaHankintaan

      Paras vaihtoehto sulle on Yamaha DT 50. Itsellä oli Aprilia (Ja samalla voi sanoa että Derbi) ennen Yammua... Kamalaa kuraa oli Aprilia (sama moottori kuin Derbissä, siksi voin sanoa kokeneeni molempien merkkien paskuuden). Yamahaan vaihdettua tuntui käsissä olevan selvästi parempi kulkupeli. Lähti vaikka kunnon pakkasissakin ekalla polkasulla käyntiin. Apriliaa kun sai polkea käyntiin niin kuin mitäkin vuosia tallissa homehtunutta mopoa.. (Molemmat mopot olivat uusia). Yamaha on sulle oikea valinta. Mikä parasta sinun tilanteessa... Yamahassa saa ajokorkeutta säädettyä. Apriliassa ei ainakaan saanut... Yamahassa taisi ajokorkeus pudota jopa... olisiko ollut 4cm?

      • minävaan

        Kiitos! Taidankin alkaa tutkimaan sitä Yamahaa sitten ja jos oisi joku käytetty myytävänä! :)


    • ClockEagle

      Parilla kaverilla on Aprilia Sx ja Rx ja itellä Derbi, hyvin on toiminut lukuunottamatta että vilkku irtos kovista vauhdeista ;). Jokaisessa mopossa on aina jotain vikoja, esim. Yamahan mittari kusettaa säätänästi, niinkuin moni muu digitaalimittari. Yamaha on myös vitun ahdas mopo, eli jos aiot vaihtaa esim. Suutinta, niin sun pitää ottaa tankki pois jne. Derbeissä, Aprilioissa ja Gileroissa (ja Riejussa) on tilaa paljon enemmän esim. Vaihtaa suutin tai mäntäsarja ei tarvii ottaa katteita tai tankkia pois toisinkuin Yamahassa. Ja lähes mopo kuin mopo voi leikata kiinni jos esim. Tuorevoitelu pettää, mutta siinä sitten vaan uusi mäntä/männänrengas jne. kiinni vaan ja sisäänajoon, jonka jälkeen taas kunnon ajoa. Täälläpäin kolmella Dt kuskilla leiponut muutaman kerran, ja sanoivat että *ittumaisinta on se mopon purkaminen, kun ei muuten mahdu. Mutta joo kunhan kattoo että mopo toimii kunnolla ja saa bensaöljy seosta, niin pitäis olla kunnossa. Kaikissa mopoissa on hyvät ja huonot puolet, tuo yamahakin on ihan hyvä vaihtoehto, mutta itse sanoisin Derbi Senda tai Aprilia Rx. Pidätkö muuten vakiona?;)

      • minävaan

        Kiitoos! Juu en tiiä siitä vakiona ku on paril kaverila menny poliisille juttu ja saanu sakot ja pelkään et lennän sen mopon niskasta mutta katotaanyt ku pitää oppia ajamaan sitä mopoo ny eka :`)


      • ClockEagle

        Joo pidät vaan vakiona ainakin siihen asti kunnes opit ajamaan siis myös liikenteessä.:) Aprilioita on naurettavan helppo virittää ottamalla alkukäyrästä kurin pois, mutta se hukkaputken tukkiminen on sitten vähän hankalampi homma. Toisaalta jos tehoa haluaa lisää, niin tehoputki kiinni vaan, ja silloin ei tarvii vakioputkea "pilata". Tehoputkesta ja väleistä riippuen päästään se 70-95~100km/h,rajoittamattomalla CDI:llä. Yli 45km/h kulkevasta moposta poliisi voi periaatteessa antaa sakkoa tai ottaa kilvet pois, mutta kyllä Derbit ja Yamahat menee vakionakin noin 50-54km/h. Joten ei niistä kannata huolehtia. Sitten jos menee yli 65km/h niin tulee kevariverot sakkoa ja kilvet irti.
        Tulipas taas kerrottua vähän pitkästi ja ehkä se vakiona kulkee sulle ihan riittävästi?:D Ainakin Derbit on vakiona aika kovia kiihtymään. Kysy toki täällä uudestaan jos haluut sittenkin viritysohjeita :3 Mutta joo, onnea mopon hankintaan!:-)


      • minävaan

        Kiitoos taas! :') Kiva ku joku vähän kertoo ku ite oon ihan pihalla näista mopoista mutta veli just sano että jos sen kaverilla on ehkä vanha manki niin sekin on mahollisuus sitte :')


      • 1234__

        Manki on varma ja helppo ajaa!


    • dfgdfgdew

      Aprilia, Derbi ja Gilera on käytännössä samoja mopoja, joissa on erittäin luotettava tekniikka ja hyvin varaosia. Ja tosiaan, noista Derbi on hyvinkin pirteä ja mukava ajaa vakionakin.

      Jos joku valittaa että tämän tai tämän merkkiset mopot ei käynnisty vaan joutuu polkemaan 10 min, niin hänen yksilönsä kaasutin on huonoissa säädöissä, niinkuin kaikissa tehtaalta tulevissa. En tästä selitä enempää, tuon asian voi varmasti osaava kaverisi hoitaa kuntoon.

      Itellä Derbi, voin suositella ja aamuisin lähtee pakkasesta ja lumen alta ekalla polkaisulla käyntiin, ei tarvi sen kanssa tuskailla :D

      • alottaja

        Kiitos sullekkin, joo veli ja sen koko jengi istuu varmaa koko viikonlopun sitä sitte laittamassa sopivaks mulle kun saan sen! XD


      • ClockEagle

        Kannattaa muuten opetella itekkin huoltamaan mopoa ja vaihtamaan esim. suutin. Enemmän respectiä tulee tytölle joka osaa ite huoltaa mopoansa ja mahdollisesti virittää :3 ^vinkkinä^:).


      • alottaja

        Juu kyll mää aijon opetella, tykkän kyllä koneista ja muusta sellasesta ^^


    • VILJOO

      DERBI O PARAS

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe