Onko menestyneet bisnesmiehet älykkäitä?

Ex-T.J

Ts. tarvitaanko rikastumiseen erityisesti älykkyyttä vai voiko siitä olla jopa haittaa?

Positiivisia perusominaisuuksia (hieman toimialasta riippuen) voisi mielestäni olla: Kunnianhimo, motivaatio, aktiivisuus, työteliäisyys, sosiaalisuus, rohkeus, riskinottokyky, kiinnostus pelaamiseen ja ns. pelisilmä, röyhkeys, joustava omatunto, luotettavuus, joustava suhtautuminen sääntöihin, kyky markkinoida ja myydä jne.

Kunnianhimo: rahan, sosiaalisen statuksen ja vallan ahneus.
Motivaatio: rahan, sosiaalisen statuksen ja vallan ahneus. Lisäksi ahneus ja kiinnostus työntekoon ja kiinnostus toimialaan.
Kyky myydä: kyky manipuloida.

Miten sitten vaikuttaa korkea älykkyys? Äkkiä ajatellen siitä on ainoastaan hyötyä mutta toisaalta, jos painopiste on rikastumisessa, älykkyys voi vähentää motivaatiota. Haasteet eivät riitä.

40

881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinrikastut

      Jos tyhjästä haluaa omaisuutensa nyhjästä tarvitaan joku näistä:
      1) Hyvää onnea.
      2) Poikkeuksellisen korkea älykkyys yhdistettynä ahkeruuteen. Etenkin sosiaalinen tai-matemaattis-looginen kyvykkyys älykkyyden osa-alueena.
      3) Joku poikkeuksellinen kyky jota kenelläkään muulla ei ole (ei välttämättä vaadi älykkyyttä).
      4) Psykopaattinen persoonallisuus ja manipulointikyky.
      Lisäksi tarvitaan:
      5) Mahdollisuus päästä käyttämään mitä tahansa edellä mainituista.

      • ahneus

        Unohdit tärkeimmän eli ahneuden.


      • Hälläväli

        Narsistinen luonne auttaa aika paljon, mutta halu menestyä pitää olla


      • hottentottihot

        Aika hyviä. Onnen osuus paljon isompi kuin mitä ainakaan onnistuneet yrittäjät haluavat myöntää. Riskionnistujia palvotaan vaikka he ovat kaikkein typerimpiä. Isosta määrästä asioidensa kusseita löytyy sitten muutamat menestyjät jotka tekivät mahdottomasta mahdollisen.
        Raha ratkaisee myös, aika harvoin hyvälläkään idella köyhä ponnistaa. Hyvistä yrittäjäystävällisistä perhetaustoista on hyvä ponnistaa. Saa työ- ja rahallista tukea.

        Jotenkin harmittaa tämä suomen yrittäjäympäristö. Liikaa byrokratiaa ja veroja. On suorastaan järkyttävä ajatus että pitää palkata pienessäkin yrityksessä kirjanpitäjä hoitamaan byrokratiaa. Ei olisi kovin vaikeaa yksinkertaistaa syteemit niin että parin tunnin koulutuksella kenestä tahansa tampiostakin saa tehtyä yrittäjän.


      • Mielipiteeni

        "Positiivisista perusominaisuuksista" aloittaja mainitsi mm. "joustavan" omantunnon sekä "joustavan" suhtautumisen sääntöihin, mikä on nyt sitten kaikkea muuta kuin luottamusta herättävää rehellisyyttä ja vastuullisuutta - mitkä helpolla itse yhdistän negatiivisiksi "selviöiksi" (ei aina! eiköhän rehellisiäkin tuosta maailmasta löydy- ) , jos / kun puhutaan menestyneestä liiketoiminnasta, puhumattakaan liikemiehen älykkyydestä.

        "Kunnianhimo, motivaatio, aktiivisuus, työteliäisyys, sosiaalisuus, rohkeus, riskinottokyky, kiinnostus pelaamiseen ja ns. pelisilmä, röyhkeys, joustava omatunto, luotettavuus, joustava suhtautuminen sääntöihin, kyky markkinoida ja myydä jne."
        Kokonaisuudessaan tämä rimpsu ei mitenkään välttämättä korreloi älykkyyden kanssa, esim. röyhkeys ja pelisilmä, viittaa ennemminkin narsistiin tai psykopaattiiin oikein äärimmilleen vedetyissä tapauksissa, mitä varmasti myös yritysmaailmasta löytyy. Jostavan omantunnon perässä oleva luotettavuus jo mielestäni jotenkin ontuu.


      • täsmennykseksi

        muotoilin lauseeni huonosti. Tarkoitin: negetiivisista varjopuolista yritysmaailmassa puhuttaneen juuri silloin, kun toiminnassa korostuu liikemiehen "joustava omatunto" ja "joustava" suhtautuminen sääntöihin. Suomeksi siis: vilunkipeliä.


    • Ex-T.J

      En tiedä kuuluuko hyvä onni ihmisen ominaisuuksiin. Onhan niitä kyllä sellaisia ihmisiä joilla käy keskimääräistä parempi tuuri, itse tunnen muutamia. Onko se sitten pelkkää sattumaa vai tekevätkö he vain parempia valintoja, jotka sitten johtaa parempaan lopputulokseen.

      Vielä tuohon alkuperäiseen pohdintaan eli " tarvitaanko rikastumiseen erityisesti älykkyyttä vai voiko siitä olla jopa haittaa?".

      Itse uskon, että korkea älykkyys harvoin johtaa nimenomaan vaurastumiseen. Joissain tapauksissa se voi olla jopa este esim. motivaatio on lähes 0 suhteessa rahan ansaitsemiseen. Moni nero on kuollut tyhjätaskuna mm. Nikola Tesla.

      • hottentottihot

        Tilastollisesti asiat ei koskaan mene tasaisin, asiat pakkautuu. Se on normaali tilanne. Se että onko kysymys sattumasta vai oikeasti fiksuista valinnoista on äärimmäisen vaikea arvioida. Sun pitää tietää oikeastaan kaikki tehtävästä alasta, markkinoinnista, henkilöstä. Omaan tuttavapiiriin kuuluu monia menestyjiä ja mitä tiedän. Oma mutu olisi että noin 10-20 % on oikeasti tajunnut mitä tekee, loput on enemmän vähemmän tuurilla seilannu.


      • kiitihihi

        oikeasti kantavasta hedelmästä on kyllä bisnes kaukana ....


    • Älykääpiö

      Menestyminen bisneksessä tarvitsee ennenkaikkea älykkyyttä. Sen lisäksi taitoa ottaa riskejä, joita älykkyydellä hallitaan. Sen lisäksi täytyy olla bisnesvainua, johon tarvitaan älykkyyttä. Sen lisäksi itsekkyyttä, jonka harjoittamiseen tarvitaan älykkyyttä, jottei se käänny itseään vastaan. Sen lisäksi ahneutta, joka on yhtä tuottavaa kuin älykkyytesi... ellet sitten ahnehdi rikollisesti, jolloin et välttämättä olisikaan älykäs. En väitä, etteikö ole älykkäitä rikollisia. Se vaan on tyhmää.

      • hottentottihot

        Aika harvassa busineksessa mitään älykkyyttä lopulta tarvitaan. Kyllä sitä kampaamoa pyörittää idiotti siinä missä fiksukin. En tiedä onko tutkittu yrittäjien älykkyysmääriä mutta tuskin ainakaan mitään merkittävää poikeamaa löytyy.


    • Köyhä_mutta_vapaa

      Rikastumiseen ei tarvita älykkyyttä, rikastumiseen tarvitaan oikeita suhteita tai lotto voitto. Kukaan ihminen ei voi perustaa yritystä ja tulla sillä monimiljardööriksi jos ei tunne "heitä".

      • arthurDent42

        Höpö höpö


    • Nalle_Puh

      Kylähänän nuo melkein kaikki vaativat älykkyyttä sinänsä, myös epämoraalinen menestyksellinen toiminta. Motiivina tietysti täytyy olla rahanhimo. Tai oikeastaan vallanhimo, jossa raha toimii onnistumisen merkkinä (näin ainakin kuuluisan motivaatiotutkija McClellandin mukaan).
      Helpommalla pääsee vähän tyhmempikin miljoonaomaisuuden perijä, jolla on sen verran älliä, että osaa palkata hyvän ja luotettavan omaisuudenhoitajan.

      • pitkänlinjanyrittäjä

        Jossain tutkimuksessa todettiin, että yrittäjiksi valikoituu keskitason koulutuksen saaneita enemmän kuin korkeakoulun käyneitä. Itse lukeudun ensimmäiseen ryhmään. Eli ymmärrys ei aikoinaan muuhun riittänyt. Fiksut menee ja haetaan isompiin firmoihin palkkatöihin. Joku sitten onnistuu yrittämisessä, toiset eivät. Firman kasvaessa on ollut pakko oppia ymmärtämään ja käyttämään sosiaalisia taitoja, laskentatoimea, lakeja yms. Näitä oppimattomat karsiutuvat menestyjien joukosta. Eikä yrittäjä toki ole sama kuin menestyjä. Kunnianhimo on kyllä perusedellytys.


    • MakeA82

      Isojen voittojen tekeminen vaatii yleensä myös ison riskin alussa.

      Älykäs ei välttämättä uskalla riskeerata omaisuuttaan vaan ottaa enemmän "varman päälle".
      Tarpeeksi älykäs hankkii sitten idealleen rahoittajat jotka kantavat ainakin osa riskistä, mutta harvoin sisjoittajatkaan lähtevät mukaan jos idean isä ei siihen mitään satsaa.

    • Eiopasteita

      Puolimatkassa jo alkaa kummallinen kehu haista.

    • TietoTaitoTuuri

      Olen yrittäjänä toiminut vuodesta 1999. Matkaan on sattunut useita surkuhupaisia yrityksiä rikastua omalla työllä, mutta viimein onnistuin 2011. Enkä vieläkään puhu mistään älyttömistä rikkauksista, mutta varallisuutta on tarpeeksi työelämän lopettamiseksi. Uskoisin suurimman syyn olevan siinä, että hyvä yrittäjä on periksi antamaton. Mutta pelkästään työllä ja periksi antamattomuudellakaan ei rikastu. Hyvä yrittäjä tarvitsee tietoa, taitoa ja tuuria. Suurin syy omassa tarinassani on kuitenkin kyky myydä omaa tuotettaan. Riskit olen kantanut aina itse, vailla olisi useita kertoja ollut mahdollisuus hyödyntää ulkopuolista pääomaa. Riskejä olen ottanut tasaisesti, mutta vain siten että olen laittanut irtaimesta rahasta aina vain 40% kiinni riskituotantoon. Aika kauppaa aina tavaran, mutta tulot minun kohdallani on aina tulleet volyymistä. Mitä enemmän myyn sen enemmän tienaan. Tämä on yksinkertainen lause, mikä on kohdallani toteutunut. Mutta eurot mitkä vakauttivat oman elämäni tulivat yrityksen myynnistä, ei niinkään vuosittaisilla pääomatuloilla.
      Aloittaja sekoitti kyvyn myymiseen ja manipuloida. Manipulointi ei vain kanna pitkälle. Hyvät asiakassuhteen perustuvat luottamukseen ja laadukkaaseen tuotteeseen/tavaraan. Kunnianhimo on hyvästä, mutta vain oikeissa määrin. Ostajat ovat nykypäivänä niin fiksuja että vaikka sinulla olisi kuinka hyvä tavara, niin he eivät osta jos näkevät että kaverin suurin motivaatio on vain raha. Älykkyys yrittämisessä on sitä, että on myös osattava lopettaa ajoissa. Suomi on liian pieni maa yrittäjälle joka on ylpeä ja omaa narsistisia piirteitä. Tässä maassa ei sillä pitkälle pötki. Tunnen monia myyntimiehiä ja yrittäjiä jotka pitävät itseään ylivertaisessa asemassa, mutta harva todellisuudessa on. Huippuammattilaiset ovat nöyriä ja auttavaisia jotka tekevät tuloksen omalla verkostollaan. Yhteenvetona, älykkyys on hyvästä.

    • tukibisnes

      Tarvitaan vaan tietoa ' mistä ne ns. Veronmaksajien rahoja saa parhaiten pummattua...esim. TE-keskukset , kuntien avustukset , kehitysaluetuet , eu-avustukset , verotuet..yms.tuet...niillähän jo nettoaakin mukavat summat , sit vaan konkurssi pystyyn 'ja uusi firman nimi...ja taas sama alusta..

      • hottentottihot

        Tämä on merkittävä yrittämisen ala. Siihen on päälle sitten vielä todella isoja rahansiirtoja jotka luovat menestytarinoita. Ruotsin kielen perusteella ohjataan miljardeja ja vaikkapa maataloustuen kautta. Eli noin 10 miljardin paukku yhteisiä verovaroja. Se hyöty ei jakaannu tasaisesti ja menestyjiä on tästä sikinnyt. Yritystuet unohtui, samaa kastia.


      • tääontätä

        Niin , sittenhän tilit /rahat matkaakin Sveitsiin/luxsenb./europe/geyman saarille verottajilta pakoon , ja odotellaan rauhassa ...


    • btgvrfedcxws
    • Ei ehkä Mensan testeissä pärjäisi, mutta sosiaalinen älykkyys ja riskinottokyky ovat varmasti hyvää keskitasoa. Bisnesmiehen pitää olla myös jollain tapaa heikolla itsetunnolla varustettu, koska onnellinen ihminen tuskin viitsisi rääkätä itseään 24h * 7 saadakseen leivän päälle muutakin kuin suolaa (kun sossustakin saisi). Näyttäisi myös siltä, että mm. aspergerin syndroomasta olisi etua menestymiseen, koska esimerkiksi Bill Gatesillä ja monella muulla IT-miljardöörillä on aspergermaisia piirteitä. Näinä aikoina tosin kaikki poikkeavuus massasta taaitaa olla vain etu, joka sinänsä on mielenkiintoinen kehitys (eli muut pyrkivät samaistumaan massaan kun taas menestyjät erottuvat massasta).

    • moimoiu

      kierous ja paskan puhuminen taitaa olla yleisimmät ominaisuudet

    • 10000000000

      Raha tulee,Rahan luokse.Täytyy ottaa riskejä.Ei muuten rikastu!!

    • Yrittäjämiäs

      Olen aika menestynyt ,viiskymppinen perheenisä, omaisuuden arvo miljoonissa. Nämä miljoonat tehty viiden viime vuoden aikana. Ja yhtiöön laitoin rahaa vain 2500€, toki takasin yhtiön lainoja. Mitään en ole perinyt tai saanut.

      Lukiota en ole käynyt koska olin aika huono mm. kielissä ja matikassa. En ole myöskään mitenkään sosiaalinen. Alemman opistoasteen tutkinnon olen kuitenkin suorittanut

      Intin testeissä olin kärkipäässä mutta terveysongelmien takia sain vain korpin natsat.

      Omaan hyvän itsetunnon, olen ahkera ja erittäin tunnollinen.

      Tärkeä pointti on myös rehellisyys. Vakioasiakkaatt saattavat tilata satojentuhansieneurojen työn ilman että olen tehnyt tarjousta heille. Luottavat etten ala porsastelemaan.

      Pidän sen minkä lupaan ,kaikille.

      Bisneksissä olen erittäin varovainen eli vältän riskiä ja teen tarjoukset varman päälle. Riskitarjouksien tarjoushinnat kerron kolmella tai neljällä eli jos lasken työn kuluiksi 1000€ niin normi myyntikate olisi 500 eli tarjous olisi 1500€ mutta riskien takia tarjoaisin työn hintaa 3000-3500€. Useinmiten työt menee miten suunnittelen eli katteet on ihan huippua.

      Tartun tilaisuuksiin.Moni antaa hyvän mahdollisuuden mennä ohi kun pelkäävät jotain olematonta riskiä.

      Olen laskelmoiva, esim. asuntoni on hyvin lähellä hallia jolloin säästyy aikaa ja rahaa.

      En ressaa. Unohdan työasiat totaalisesti kun olen vapaalla.

      Pidän itseni hyvässä fyysisessä kunnossa.

      Joukkoja johdan edestä eli olen kokoajan kentällä vaikka työntekijöitä on jo 30.

      Pankinjohtaja soittaa pari kertaa vuodessa ja pyytää sijoitusneuvotteluun.Piruuttani meen sinne useimiten likaisissa työvaatteissa. Nykyään minulle on varattu nahkatuoli.

      Verojen määrän pyrin maksimoimaan. Viime tilikaudella yhtiöni maksoi yhteisöveroja
      450 000€

      Yrittäminen ei ole mitään rakettitiedettä mutta erittäin harvasta on siihen.

      Unohtakaa nää yhden miehen puulaakit. Volyymilla tulee tulosta ja työkin on kevyempää kun voi palkata esim. oman sihteerin joka hoitaa juoksevat asiat

      • Ukkopaha

        Ei tämmöstä olekaan. Viiden vuoden aikana miljoonaomaisuus ottamatta riskejä. Saa kauppoja kustannuksiin verrattuna moninkertaisella katteella. Ei kärsi stressistä (ressistä:)) Ei ole todellinen henkilö Suomessa, vaan jonkun palstanörtin unelman kuvaus.


      • yrittäjämiäs

        Ihan sama minulle uskotko. Parempi vaan mitä harvempi uskoo. Kateus vie kalatkin vedestä.

        Tasekkasin jus tuoreimman raportin. 56% projekteista on tuottanut yli 50% myyntikatteen. Osassa kate on 70-80%. Huomioitava että vain yli 20 000€ (alv 0%) projekti saa oman projektinumero.
        Kiinteet kulut meillä on pyörinyt 8-15% kieppeillä tämän viiden vuoden aikana.

        Valtaosa kommentoijista on näitä laiskoja puupää-työntekijöitä jotka ei pysty ajattelemaan nenäänsä pitemmälle.

        Yhtiössäni nimellispalkat on arviolta 15-25% isommat kuin alalla yleensä. Palkka muuttuu aivan toiseksi kun katsoo asiaa tuottavuuden näkökulmasta.
        Eikö ole järkevää maksaa 20% isompaa palkkaa jos henkilön tuottavuus on 50% isompi kuin "halvemmalla" työntekijöillä ?


    • Psyko

      Jos olet psykopaatti, sosiopaatti tai narsisti (tai kaikkia näitä) tulet todennäköisesti menestymään. Henkisesti sairas on valmis tekemään mitä tahansa rikastuakseen ja päästäkseen vallan kahvaan. Veikkaan että suurin osa maailmaa pyörittävistä ökyrikkaista ja poliitikoista on mielisairaita.

      Maailman tilanne on todella ruma, ja se on pitkälti juuri näiden "ihmisten" ansiota.

    • HAISTAKOON

      Sanoisin, että ei älykkäitä, mutta ovat ahneita ja välinpitämättömiä toisia ihmisiä kohtaan sillä lailla, että eivät välitä ihmisten tunteista vaan ajattelevat vain rahaa/kauppaa/mitä itse hyötyy mistäkin asiasta Nämä ihmiset ovat laskelmoivia myös yksityiselämässään.

    • Luupääominaisuus

      Rikkaaksi tulemiseen vaaditaan aitoa luupäätä.

      • Näinonnäinon

        Pään sisältö siis luumassaa. Aivoja ei tarvita. Todistettu on. Saa olla tyhmä ja epäsosialistinen.


    • Eipuhutarahasta

      Rikas kuvittelee, että pääoma olisi jotenkin tärkeä asia elämässä? Normaali ihminen ei näistä asioista ole kiinnostunut, koska pärjää muutoinkin. Normaali on terve siinäkin suhteessa. Ei normaalisti rahasta puhuta, jos rahaa on ja hevosella pääsee.

    • evvk

      Ei vois vähempi kiinnostaa.

    • kundinen22222

      Eivät ole erityisen älykkäitä eikä älykkyyttä tarvita. Ainoita ominaisuuksia ovat kyky laskea 1 1=2, röyhkeyttä, omahyväisyyttä, narsistisuutta, kykyä käyttää toisia hyväksi ja ennen kaikkea manipulointi, jargonin suoltamis- ja suostuttelutaitoja.

    • yrittäjäntytär

      Tähän voisi vertailun vuoksi listata menestyneen yrittäjän (ja näillä ominaisuuksilla myös varallisuuden luoneen) ominaisuuksia, ja ehkä juuri tässä järjetyksessä:

      Nerokas liikeidea
      Kunnianhimo
      Ahkeruus
      Johtamistaito

      Ei siis välttämättä tarvita psykopaattista persoonallisuutta, jotta menestyy ja tienaa hyvin. Miljardit ovat asia erikseen... Ja äyä en korostaisi, muut ominaisuudet merkitsevät enemmän.

    • pitääollatuuria

      Tuurista löytyy elävä esimerkki...ei tartte älyy...toki perinnöstä voi olla apua...

      • Irwin

        Ihana Vesa,ihana Vesa


    • TUNNISTAOIKEAVÄÄRÄSTÄ

      ÄLYN JA VIISAUDEN TEHTÄVÄ TUNNISTAA OIKEA VÄÄRÄSTÄ

      Väärästä seuraa rangaistus , , , Valvonta Kanteluiden Varassa :)

      Maailman suurin ja tehokkain off line - kampanjointi yhteisö muutokseen, , , !

      TÄRKEINTÄ :

      OIVALLA UUDISTA TERVE AJATTELU

      IRTI MENEISYYDEN VANKIEN POLITIIKASTASTA

      SIELUN-BETONEISTA, , ,SIELUTTOMISTA LAKI-SIELUISTA

      ESIMERKKI :

      OLEMME HENKISESTI 50% FYYSISESTI 50 %IHMINEN 100%,Sesti !

      AJATTELU - AIVO - MANIPULAATTIO -POLITISISOIDU n 22 % :seksi

      RUSINOIDU :) . . . ?

      KUULU -RYHMÄÄÄN -

      RYHMÄ - UUTIPIMENTO , , , n 22 - 29 %

      (SISÄPIIRI KURI ULKOPUOLELLE JÄÄTTÖ -ALKEELLISUUDESSA)

      PUOLUSTUS :

      ALKUPERÄISKANSAT

      SIVISTYSKANSAT

      VAROITUS :

      TILATULLA :) ASIANTUNJA MEDIA KIIHDYTTEMELLÄ

      AIVOT - RUSINOIDAAN n 22- 29%

      MENNEISYYDEN MAAKUNNAN - VANGIT

      SIIRRY TERVEESEEN ARKILUOVUUTEEN

      IHMINEN 100% RAKASTA RAKASTAIN 100% LAADULLA -SERTIFIOIN :)

      VAPAUDU , , ,100% I H M I N EN :)

      SISÄISTÄ TIETOISUUS TIETOISUUS PARANTAA :

      SISÄISTÄ MENNEISYYTESI OLEN IHMINEN

      IHMINEN JOKA TUNNISTAA HIRTORIANSA MENESTYY

      KUN SISÄISTÄÄMME ULKOISEN SEKÄ SISIMPÄMME

      MAHDOLLISUUS RAKENTUVAAN EDELÄKÄVIJYYTEEN

      TIEDOLLA - KASVU -JALOKSI , , , , SUKUPOLVESTA TOISEEN :)

      OLEN ESIMERKKI SEKÄ KUVA

      T E R V E - K A N S A L L I S T U N T O :)

      "POISTA LEIMAUTUNNEET OPTISET LASIT

      HEIKKO ITSETUNTO - MYY - KAIKEN : Edukseen . . . :)) ?

      ITSE-PETOS !

      (HEIKOT -RYHMÄSSÄ - SUURI )

      SUURI ON PIENTÄ ?

      ALOITA VETOOMUS

      SIELUN - SIIVOUS :)

      AINA ASIALLE NIMI SEKÄ KASVOT

      NIMI RINTAAN VASTUU SEKÄ VASTUUN KANTO !

      (TOTUUDEN - TAKUU )

      YKSILÖN -OIKEUS !

      OIKEA RADIO

      OIKEA LEHDISTÖ :)))

      OIKEA ASIA

      OIKEA TIETO

      OIKEA UUTINEN

      (TILA AKUUTTI )

      KATSE PEILIIN

      OLENKO MENEISYYDEN VANKI :)

      SIELUN - BETONI

      SOKEUTUNUT LAKI-SIELU :)

      TEHTÄVÄN TOIMENKUVA HUKASSA

      SEKÄ " VIRKA :)

      VIRKAEHTOSOPIMUS VASTUULLISEKSI !

      "TYÖSOPIMUSSUTEEKSI !

      VANHENTUNUT MALLI : "TSAARI !

      (RAKENNETTU SUURTEN IHMIMASOJEN HALLINTAAN :)

      UUDISTA :

      "TYÖSOPIMUSSUTEEKSI !

      OIKEA LUOTETTAVA - PANKKI

      YMMÄRRYS /PALVELLA / KONTORI / ASIKAS / IHHMINEN

      KOHTAAMISEN TAITO :)

      IHMINEN IHMISELLE - LUOTAMUS - ELÄMÄN -TASAPAINO

      OIKEA UUTINEN ( AVOIN - EI - UUTISPIMENTO )

      MALLI : TOTUUDEN - DIILIT - HYVÄVELI - VERKOT -

      AVAA JA KOKOA - TERVE - ITSETUNTO :)

      HEIKKO ITSETUNTO MYY KAIKEN RYHMÄSSÄ - EDUKSEEN :)

      UUTIPIMENNOLA VALTA - HURMIOKUNTA )

      SIIRRY AVOIMEEN RAKENTAVAAN KESKUSTELUUN !

      ESIM :

      VELKOJA JÄSEN - PANKIT - OMILLE -

      (TAIVALVAARAT ? )

      IRTISANOUTUUKO , , , YKSITYIS , , , ASIAKKAAT ?

      ALKOIKO SIJOITUS , , , ASIKAS , , , VIRTA , , , ?

      PÄIVÄN HINTA NOUSUT n 30 - 49% (Arjen hinta )

      ELÄKKEITTEN VEROPROSENTIT KORJATTAVA !

      LUO - UUSI , , , VEROJÄRJESTELLMÄ N 5-39 %POISTOINEEN

      (UUDISTA - VEROLLA SÄÄDETÄÄN TOIMEENTULO )

      (YKSI ILMOITUS POISTOINEEN )

      SOS - LAKKAUTUS , , , MALLI : VANHENTUNUT !

      MIKSI SUVAITSEMME KAIKEN MANIOPULAATTION

      A S I A – M A N P U L O I D A A N , , , L Ä P I ?

      JÄÄMMEKÖ , , , HÄPEÄÄN ?

      KOHTAA , , , EDELLÄKÄVIJÖIDEN

      Terve kannustava , , , asenne : A H K E R UUD E L L A !

      Terve asenne - liitoutuminen Hyvään sekä aitoon , , , kauniiseen !

      Kannustavaan , , , elämäntarkoituksen , , ,

      Vauvasta , , , vaariin :))

      -T U R V A L L I N E N - K O D I N - T U N T O :))

      -Perheille :))

      Myös -turvallinen - Radio sekä lehistö

      Oikea tieto , , , ( Muista , , ,väärästä seuraan rangaitus )

      - Aktiivi -Yhteisö !

      Esteellinen tai jäävi hakeudu tehtävästä

      Virka tai Muu Virhe Vaadi Heti Sovittelu !

      Korvausvelvoiteella , , , Myös Menetty Aika , , ,

      Politiikka oli vain vallan väline Tila otto sekä Tyhjä :

      Normaali - Arkiluovuudessa -Valehtelu !

      Vailla Arjen Totuutta ! , , , t y h j y y t t ä , , , , , ?

      Valituella maksetut sanat ei totuutta :) (Maksettu sana ? )

      Kansallistunto tulen huomioon otetuksi !

      - Y k s i l ö !

      Suomen Yleisradio sekä Lehdistö !:

      Suvaitsemattomuus ei ole , , , oikein

      Kaikkia kuultava tasapuolisesti , , , ihmisenä !

      Rekisteröidyt , , , puolueet , , ,

      Kuulevat , , , omiaan - t a s a p u o l i s e s t i !

      Heikko - Itsetunto- Pelkää Paremmaksi , , , muutosta !

      ( M u u t o k s e n - p e l k o, , , Tiedon-puute )

      Otakaamme Luovuuden lahjat , , , Käyttöön :))

      A v o i n - k e s k u s t e l u :))

      Avoin - demokratia on kehityksen , , , a v a i n , , ,

      K a i k k e e n :))

      L a a d u l l i s e n - Edelläkävijöiden - M e n e s t y k s e e n !

      Kaikkeen - Uudistaen - edelläkävijyyteen :))

      Mahdollisuudet , , , Valmiiksi

      Steiner kansa :

      Kansalla on äly sekä viisaus kerää ne , , ,

      Toteuta , , , tahdossa , , ,

      K A N S A L L I S T U N T O !

      ”Terve , , , Minä-Kuva ! ( Y k s i l ö ) Ei traumaattinen !

      Terve itsetunto on elämän mittainen kumppani !

      Ihmisen keho heijastaa selvästi mitä tapatuu hänen sisällään :

      ”E l i m i s t ö - o n - s i e l u n - p u n t a r i :))

      TARTU - AJEN - TOTUUTEEN

      Sielun , , , siivous !

      Älyn ja visauden tehtävä tunnistaa oikea ja väärä !

      Väärästä seuraa rangaistus !

    • Joonasmies

      Mielenkiintoisia vastauksia. Ihmisillä on aikaa ja viitseliäisyyttä parjata muiden onnistumisia.

      No asiaan. Lähestyn itse asiaa pragmaattisemmin. Kaikki alussa luetellut ominaisuudet ovat varmasti hyvästä. En usko, että tyhmä ihminen (mitä tyhmä nyt sitten kenellekin tarkoittaa) kovin todennäköisesti menestyy.

      Yhdistävä tekijä löytyy yleensä siitä, että menestymisen eteen on tehtävä paljon töitä. Enkä tarkoita pelkästään tunteja, vaan ihan tehokkuuttakin. Ja toki myös pitkiä päiviä.

      Varmasti monilla menestymättömyys liittyy siihen, että arvostaa enemmän vaikkapa järkevän mittaisia työpäiviä, perhettä, lomia.

      Jokainen tekee itse valintansa. Itse peuhaan mieluummin lasten kanssa iltaisin kuin teen töitä. Väittäisin, että oikeasti menestynyt ihminen keskimäärin ei lopeta töitä klo 16.15.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4573
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4504
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4106
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3047
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2641
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2173
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2125
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      205
      2108
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1735
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1482
    Aihe