Kun mies ei ymmärrä

nuutunut

Miten sais tän vaihtarioireiston taottua puolisolle päähän?
Alkaa olla aika raskasta, pitääkö tässä vielä ero ottaa, 30 vuoden jälkeen?
Olen ihan kaamean väsynyt ja nyt tuli vielä joku masennus. Mitään ei saa enää aikaan ja mies haukkuu suunnilleen joka päivä laiskaksi ja saamattomaksi.
Hikikohtauksia pukkaa päälle ja jatkuvasti joku lihas ja nivel kipeänä, tai sitten pää. Lihaksissa ei tunnu olevan enää edes voimaa ym. ym.
Onneton rahatilanne vielä kiristää hermoja. En pysty hankkimaan enää edes luontaistuotteita. Hormonit ei sovi (etenkään keltarauhashormoni) ja niihinkin menee rahaa. Paikallisestrogeenia määrätty, mutta pakkaus on niin arvokas, että jäänyt moneen kertaan ostamatta.
Miksi noi vaihtarivaihtoehtolääkkeetkin maksaa
melkein saman verran, kuin tällaisen pienellä tuntimäärällä työskentelevän osa-aikatyöläisen 2 viikon palkka?
Ihan hirveetä rahastusta!!
Soviteltua työmarkkinatukea saan, mutta se menee kokonaan laskuihin. Toimeentulotukea emme saa. Miehellä yritys, jolla menee just nyt myös huonosti.
Tässä kunnossa ei pysty kyllä kohta enää edes sitä osa-aikatyötä tekemään, puhumattakaan siitä, että jaksais vielä ponnistella johonkin uuteen ammattiin tms.,
(jos kukaan edes tällaista, tän ikäistä, raatoa enää huoliikaan...).

16

863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keskiikä

      Voimia! Oma mieskamunikaan ei ymmärrä- epäilee vuotojen tullessa harvemmin, syyttä suotta raskaudesta. Ihmettelee hikoilujani, ja sitä että hiukan ikäpainoa tullut- ihan muutama kilo.
      En purpata... en nälvi, enkä nalkuta. Petipuuhiin systeemi ei ole vielä tehnyt hallaa, en tiedä sitten, kun hormonikierukan laitatan niihin harventuneisiin mammuttivuotoihini, että miten käy.
      Koitetaanhan jaksella, ja hymyillään... Kyllä ne vaihtarit joskus loppuu.

      Miehille pitäisi kyllä olla joku kirjallinen pikaopas, koskien naisten vaihtareita. Ois helppo lätkäistä se kouraan, ja pyytää lukemaan.

      • Kuinkaviitsit

        Alistu alistu alistu ja laita vielä lopuksi huntu päähän ja anna pankkitilisikin sen ukkosi käyttöön. Ai niin, sehän onkin jo.


      • Ratto-Raili
        Kuinkaviitsit kirjoitti:

        Alistu alistu alistu ja laita vielä lopuksi huntu päähän ja anna pankkitilisikin sen ukkosi käyttöön. Ai niin, sehän onkin jo.

        Hi,hi kyllä mun peruna-ja porsasrahat ovat vielä omalla säästökirjalla.


      • Keskiikä
        Kuinkaviitsit kirjoitti:

        Alistu alistu alistu ja laita vielä lopuksi huntu päähän ja anna pankkitilisikin sen ukkosi käyttöön. Ai niin, sehän onkin jo.

        ? ei nyt sentään. asuu onneksi eri kaupungissa. Oma tilini tulee itselleni- suhteen kuluja jaetaan. sitä vaan itse ihmettelen, etteikö miehille oikeasti ole jo kukaan mitään vaihtariopasta kirjoittanut? Luulis jo jotain 45--- ja risat ikäisestä heti tajuavan, kun heräilee yöllä hikeensä, vaihtamaan lakanoita ja paitaa vähintään. Laitatan 2-3 vko kestäviin harventuviin/epäsäännöllisiin vuotoihin sen hormonikierukan. Ihan syvältä... koko vuotorumba nykyisin, ei mitään ennakointimahdollisuutta! Joko tippaa jatkuvasti. tai mammuttivuoto viikkoja!


    • Novoivoivoivoi

      Heittäkää helvettiin tuollaiset äijät! Itse en katselisi päivääkään. Naisen kannattaa säilyttää riippumattomuutensa eikä antaa jonkun tehdä elämästään helvettiä.
      Mulkkua on tarjolla joka lähtöön. Eikä tarvitse koko sonnia ostaakaan. :D

      • heeeeeeeeeeeeeeee

        Heittäkää helvettiin tuollaiset ämmät! Itse en katselisi päivääkään. Äijän kannattaa säilyttää riippumattomuutensa eikä antaa jonkun tehdä elämästään helvettiä.

        Vittua ja tuoreempaa on tarjolla joka lähtöön. Eikä tarvitse koko vanhaa lehmää ostaakaan. :D


      • Liisipieni

        Niin... ikävämpi vaan, kun sitten lapsenlapsille obn kerrottava että tämä se ei ole kuule millään ehdoin mumminne, on noin nuorikin- että "eh, tehän ymmärrätte"?


      • vaihtarinainen

        On se vaan kumma kun joku ukko tunkee jopa vaihtaripalstalle! On tirkistelynhalut huipussaan! Vai oisko pervous!


    • Vaiht

      http://www.help-menopause.com/vaihdevuosien-oireet.html Näytä miehellesi tuo linkki. Jos hän ei ole ihan paatunut ja empatiakyvytön, niin luulisi jotain tajuavan. Jos jatkaa haukkumista. Kerää voimia ja harkitse eroa - ei kukaan ansaitse haukkumista siksi, että kärsii vaihtareista ja on niiden vuoksi kykenemätön suoriutumaan asioista kuin ennen.

      Voimia sinulle!

    • iher

      iherb on vastaus! maca,teaniini,Ginseng,D-vitamiini,magneusium,B-12,melatoniini
      tribulus,ashwagandha,valkosipuli,B-vitamiinit,omega 3,Q10,5-htp,mucuna,eikä maksa paljon..................

    • hormoni-tätinen

      Mites olisi ihan kunnon keskustelu aiheesta puolison kanssa?
      Minulla kun alkoivat yöhikoilut, nivelsäryt sekä hurmioituneet itku- ja naurukohtaukset, niin puhuin näistä heti miehelleni. Hän oli kyllä yleisesti tietoinen vaihdevuosioireista, koska näistä puhuttiin jo muutama vuosi sitten, ennen oireitani.
      Hän hyväksyy ne ja ymmärtää, koska pidän hänet koko ajan kartalla siitä miltä minusta tuntuu. Tiedän nykyään usein jopa aamusta lähtien, jos on tulossa vaikea päivä. Sanon siitä heti miehelleni, niin hän osaa jo valmiiksi asennoitua. Olen myös huomannut sen, että kun mieheni tietää olotiloistani, se jo helpottaa ja miedontaa oireita. Ei tarvitse turhaan jännittää ja stressata.
      Meillä vaihdevuosioireeni ovat siirtyneet jo jonkin verran makuukammarinkin puolelle, ei huvita enää niin usein kuin ennen. Tästäkin puhuin heti ja mieheni mielipide asiaan on, että ei saa alkaa sekstaamaan jos ei oikeasti huvita ja että kaikella on aikansa ja paikkansa.
      Aion tässä kuitenkin käydä lääkärissä keskustelemassa hormonihoidosta, josko saisin filliksiäni sitä kautta tasattua.
      Kyllä miehet ymmärtävät, kun heille puhuu näistä asioista avoimesti. Ja sitä paitsi, ei ne vaihdevuodet aina pelkästään naisia koske- miehillä on omat kipuilunsa viisissäkymmenissä, joten naisten on hyvä huomioida myös tämä.

    • Keväinen15

      Voishan sitä nainen itsekin ottaa vastuuta niistä oireista ja hoitaa , ei vaihdevuosikorvaushoito niin kallista ole että kannattaa koko elämä panna pilalle. Toki kyllä ne miehetkin oireilee.. joskus vielä pahemmin.

    • nollapisteessä

      Minullakin vaihdevuosioireet alkaneet. jonkin verran kuumia aaltoja ja yöhikoilua. Pahempaa on silloin tällöin yölliset heräilemiset, koska aiheuttaa väsymystä päivällä. Seksihalut vähäiset. Lisäksi minulla on ihosairaus, joka aiheuttaa oireita alapäässä. Seksin jälkeen on tämän vuoksi paikat viikon kipeänä joten ei enää innosta senkään vuoksi. Onneksi olen yksineläjä joten ei tarvitse kuunnella kenenkään valtuksia asiasta. Yksinolo on ihanaa muutenkin, kun saa viettää aikansa kuten haluaa.

    • Kokeejanäkee

      Tervetuloa Facebookiin Menopaussi palstalle! Voit pistää ukkosi lukemaan mitä me naiset joudumme kestämään. Kyllä moni m ies olisi jo narun jatkeena näiden olojen kanssa

    • Soceri53v

      Miehet eivät lue mieluusti noita juttuja eikä yrittäjä ehdikään. Jos ei sympatiaa ole, ei sitä ehkä tulekaan teit mitä teit.
      Itse löysin avun Progynova-tableteista, jotka ovat pieniä ja helppoja niellä. Maksavat 11€ 100vrk annos. Kohtu poistettiin 3v sitten ja silloin vv rysähtivät niskaan enkä edes ymmärtänyt, mistä oli kyse, koska oli toinenkin stressin aiheuttaja olemassa. Jaksamista kaikille.

    • Macailija

      Mä olen syönyt jo 5 vuotta maca-jauhetta aamuisin yhden teelusikallisen jugurtin seassa. SYön sitä kome viikkoa peräkkäin ja sitten viikon tauko. Olen lukenut että gynekologitkin suosittelevat sitä vaihdevuosioireisiin. SItä saa luontaistuotekaupoista, Ruohonjuuresta ym. Ostin viimeksi Punnitse&säästä kaupasta irtonaisena.

      http://luontainenterveys.fi/index.php/tuotteet/peruvian-maca/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      360
      4175
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1779
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      1520
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1306
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe