CHEVROLET CAPTIVA

Captivated

Olen ollut tyytyväinen omaani. Malli on 2.2D ltz vm 2011 A6. Ajettu 93.000km. Auto on erinomainen ajaa ja toiminut aivan moitteettomasti. Suosittelen, koska nyt näitä saa vielä vähän ajettuja edullisesti.
En kyllä ymmärrä, miksi Captiva keskustelu on suljettu, vaikka tämä on ehkä ainoa, jossa on menty asialinjalla koko ajan.
Löytyisikö joku, jolla olisi kinnostusta avata Captiva sivustot, niin voisi jatkaa aihetta siellä. Nämä Suomi24 sivustot on muutenkin ihan lapsellista keskustelua täynnä. Miksei voisi olla oma Korealaisten SUV- sivustot.. tms.

24

2806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • captiva07

      Onko kukaan ostanu vikakoodilukijaa vanhempaan captivaan ja mistä?

      • Skoude

        Moro! Mä tilasin ysiysi.com:sta tällaisen sellaisen halvan n. 10-20€ bluetooth lukijan ja hyvin on toiminut. Asentaa vaan torque softn android puhelimeen, niin pystyy lukee ja kuittaa koodit.


    • Captivisti

      Kai se edellinen keskustelu loppui sivustojen uudistuksen myötä!?
      Jottei iso määrä asiallista tietoutta katoa, tässä vielä linkki edelliseen keskusteluun:
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/10208664

      P.S. ei myöskään hassumpi ajatus tuo oman foorumin perustaminen.

    • Captivisti

      Oma autoni on vm. 2007 2.0D LT. 185tkm ja ajellut vajaa 2-vuotta, ei vikoja. Muutenkin ollut autoon erittäin tyytyväinen.

    • Skoude

      Onko kukaan vaihtanut automaattilootan 2.0D 150HP 4WD 07-malliin? Saksasta 20l Mannol ATF Multivechile n 60€ kotiin kuljetettuna, joten säästöä tulisi. Lähinnä tarttis tietää että onko missä öljyntäyttö ja tason tarkistus aukot mistä saa helpoiten vanhan öljyt poistettua (lauhduttimelta vai jostain muualta?)?

      • iceq

        Laatikossa on mittatikku, ruuvilla kiinni askin päällä. Lorauta ropusta öljyt pois, mittaa määrä. saman verran tilalle. tee tämä kolme kertaa. joka vaihdon välissä käytä kaikki vaihteet päällä. lopuksi tarkista öljyn taso. Suodatinta ei pysty vaihtaa muuten kuin purkamalla laatikon. Öljy ei ole kallista täälläkään, vaihtoon pitää varata n15L


      • tuho

        Sieltä ropun kautta sitä öljyä tulee noin 3,5l kerralla. Ja kokonaistilavuus on jossain noin 7l paikkeilla askissa. Nuo öljyt kannattaa tosiaan vaihtaa kaikki kerralla ja lisäksi vielä se suodatinkin. Siellä askissa lähtee lika sitten kiertoon uusien öljyjen kera ja sen kuulee sitten ajossa...


      • Skoude

        Onko siitä täyttöaukosta tietoa, eli löytyykö siitä akun alta? Lisäksi mä olin siinä käsityksessä että Captivan laatikossa ei olisi ollenkaan suodatinta?


      • tuho
        Skoude kirjoitti:

        Onko siitä täyttöaukosta tietoa, eli löytyykö siitä akun alta? Lisäksi mä olin siinä käsityksessä että Captivan laatikossa ei olisi ollenkaan suodatinta?

        Mulle laittovat siitä mittatikun reijästä öljyt laatikkoon. En tiiä onko oikea paikka lisätä mutta siitähän nuo pajalla täyttivät. Minun käsitys olisi että suodatin on siellä automaattilaatikon pohjalla, ja siihen pääsee käsiksi vain öljypohja roppaamalla irti. Vaihdatin öljy kertaalleen laatikkoon ja sen jälkeen alko paskat kiertää. Uus öljyn vaihto ja homma vähän rauhottu (nyt joskus harvoin kun vedättää 2-3 vaihteella pehmeellä hiekalla kuulee kuinka joku vena ei pidä). Vikakoodia laatikko ei ole antanut.
        Kunhan kerkiän, niin otatan laatikon vielä auki ja öljyt vaihtoon joko koneellisesti tai useampi vaihto peräkkäin että sais kaikki sieltä tulemaan ulos se suodatin uusintaan jos siellä semmonen nyt on.


      • Skoude

        Ok, kiitoksia Tuho vinkeistä. Mä taidan käyttää sen nyt ekalla kerralla tuolla koneellisessa huuhtelussa ja sit jos sen jälkeen vaihtais ite nuo jatkossa.


    • Captivated

      Oik edestä kuuluu montuissa välillä pientä "klonksutusta". Taitaa olla kallistuksen vakaajan pystytanko väljä. Pitänee tilata jostakin uusi ja vaihtaa. Pikku homma, kaksi mutteria auki ja uusi tanko /tangot tilalle.

    • iceq

      2.0D automaatti - 07 ollut viime kesästä lähtien. Harmina ollut kohtuulisen kova kulutus ja tehon puute esim ohitus tilanteissa. Päätin käydä optimoinissa ja nyt olen ajanut 1,5kk optimoinnin jälkeen ja suosittelen sitä. Kulutus putosi reilulla litralla ja teho ero on huomattava. Jopa rekkojen ohitukset onnistuu ilman lisä sydämmen lyöntejä. Ainoana ongelmana on koko ajan ollut turbiinilukon kytkeytyminen liian alhaisilla kieroksilla. Turbiinilukko on 1700r/min kytketyneenä ja antaa ikävän resonanssi äänen. Lukko löysää kun vaihtajan pukkaa käsi vaihdolle. En tiedä saisiko merkkiliikkeen ohjelmisto päivityksellä asiaa kuntoon.

    • tuho

      Onko muut captivan omistajat törmänny tämmöseen ongelmaan että öljynvaihtovalo syttyy n.1500 - 1700km välein? Chevy ollut vasta vajaa parikuukautta pihalla niin tuntus et öljynvaihtoväli on turhan tiheä? Ohjekirjanen sanoo 15000km tai aiemmin jos öljynvaihtovalo syttyy.. Viimeksi vielä vaihdoin GM-dexos2 öljyt myllyyn, mutta ei silläkään vaikutusta valon syttymiseen. Toisaalta on helppo kuitata valo pois mittaristosta mut oishan se hyvä tietää mikä tuota valoa sytyttelee? Orkkis opel/chevy huolto varmaan osaa kertoa, mut sinne asti en oo vielä ehtiny. Ja muutenkin valtuutetusta huollosta jäi aika "tympeä"-fiilis viimekäynnin jälkeen.

      • Skoude

        Sulla on todennäköisesti Hiukkassuodattimessa vikaa. Kannattaa tsekata ne hiukkassuodattimelle tulevat ohuet putket että ovat kunnossa? Lisäksi katso että koneessa ei ole liikaa öljyn ja dieselin seosta, koska DPF:n toiminta puskee dieseliä öljyn sekaan. Saattaa kone muuten hajota.


      • Skoude

        Tähän vielä lisäyksenä, että jos se dpf:lle menevä ohut putki on mennyt juuresta poikki, niin ota putki irti ja vie jollekin putkimiehelle.. Tässähän on siis kyseessä n. 80cm pitkä putki, jossa pari mutkaa ja mutteri päässä. H-intaa taisi olla melkein 300€ merkkiliikkeesä, mutta putkari tekee samanlaisen putken muutamalla kympillä.
        Toinen vaihtoehto on poistattaa koko dpf käytöstä. Mutta helpoin tapa todeta onglema on mennä auton alle ja katsoa miltä siellä näyttää.


      • tuho

        Öljypintaa olen tarkistellut ja se ei oo noussu moottorissa, eikä myöskään öljy haise dieselille. Luin jo tuosta "ongelmasta" joltain lontoon kieliseltä sivulta. Pitääpä nuo putket tarkistella uudelleen auton alla. Katsastuskin meni läpi äskettäin, ja vielä hyvällä k-arvolla joten luulis nokipöntön toimivan?
        Kait se on antauduttuva ja käytävä valtuutetussa huollossa ihmettelemässä tilannetta?


    • Skoude

      Tietääkö kukaan mistä lähteä etsimään vikaa, kun ei näytä keskikonsolissa ulkolämpötilaa olllenkaan? Näyttää vain F -merkin.. Onkohan tuo anturi missäpäin autoa?

      Lisäksi osaako kukaan sanoa, että miten voisi testata helpoiten että mikä abs antureista on rikki?

    • Captivated

      Nyt on mittarissa 99.000 km. Huollot on tehty 15tkm:n välein, ei muuta. Suosittelen, hinta- laatusuhde on kohdallaan. Tosin, kohta häviää uudenkarheat myynnistä, kun uusia ei tuoda maahan.

      • Captivated

        Vastailen tässä ajankuluksi itselleni. Mittarissa nyt 105.000km. Eipä juuri paljoakaan kilometrejä vuodessa....ainoastaan 6tkm 8 kk:n aikana. Johtunee siitä, että ajelen kesät vanhalla kesäautolla ja kilometrejä tulee sitten talvella.
        Autosta ei ole korjattu vielä mitään. 105tkm huolto tehtiin juuri ja se maksoi 570 euroa. Neliveto toimii talvella mainioisti.


    • tuho

      Palataampa taas kesän jälkeen captiva-palstalle.

      Kirjottelin keväällä tuosta captivan öljynvaihtovalon propleemasta kun se syttyi turhan usein palamaan (1400-1700km välein). Nyt syksyllä ollaan monen valohoitoreissunreissun jälkeen hiukan viisaampia, ja todennäköisesti vika johtui vuotavasta cr-suuttimesta (ei vielä 100% varmuutta mutta testiajo jatkuu...). Kun epäkuntoinen suutin huollettiin paikallisella diesel-korjaamolla niin auton kulutus putosi noin 2l/100km. Tuon vuotavan suuttimen takia dpf-suodatin oli käytännössä koko ajan puhdistus-moodi päällä kun autolla oltiin vain liikkeellä. Nyt noita puhdistus kertoja tulee paljon vähemmän, mikä rasittaa moottoriöljyjä vähemmän. Nyt vielä tahtoisin tietää mitkä ovat suuttimien normaaliarvot kun niitä ei kukaan tunnu tietävän (edes merkkipajalla)? Onko muilla kokemusta/tietoa?

      Ja sitten automaattilaatikon öljysuodattimesta... Se jäi sitten minultakin vaihtamatta. Laatikossa on öljysuodatin mutta niin keskellä askia että pitäs kuoret halkasta jotta siihen pääsisi käsiksi. Siksi tyydyin tällä kertaa pelkkään öljynvaihtoon (mobil atf 3309). Ja jos nyt joku haluaa vinkkiä miten öljyjä saa kerralla enemmän ulos kuin 3,5l ropun kautta valutettuna, niin itse otin lauhduttimen letkun irti ja paineilmalla varovasti tyhjennys huuhtelu. Öljyä meni n.10 litraa tuolla käsittelyllä.

      Nyt kun noita moottoriöljyjä olen tuohon captivaan vaihdellut usein niin sellanen ihmetys jäi päälle että mihin kaikkialle öljysuodattimen mukana tulevat tiivisterenkaat käyvät. Normaali o-rengas menee tietty suodatinkupin kanteen, ja kupari renkaalle on myös paikka löytynyt, mutta mihin kummaan se kolmas tiiviste-rengas menee?

    • Captivated

      2.2D ja 109.000km. Ilmennyt pari pikku vikaa. Huollon jälkeen näyttö on ilmoittanut " päivämäärän tarkistus" . Eli päivämäärää ei enään näytöstä löydy.
      Sitten toinen vika. Moottorin ollessa lämmin, kone kalkuttaa välillä rytmikkäästi tyhjäkäynnillä. Molemmat "viat" löytyy myös Captiva Forum UK:n sivuilta.
      Jollakin oli vika kuulemma hävinnyt, kun oli vaihdettu " Injectors wiring harnesses".
      Taitaa olla jonkinlainen tyyppivika. Menisköhän tuo tuotevastuun piikkiin ?

    • Anonyymi

      Mulla olis semmoinen vika että ABS, ajonvakaus, alamäkihidastin varoitus valot palavat ja lisäksi neliveto valo vilkkuu samalla. Testeri antoi vänkärin puolen taka ABS vian mutta vaihdoin johdon eikä siltikään anna kuitata vikaa. Voisiko olla laakeri vika???

    • Anonyymi

      Melkein varmuudella sanoisin, että laakeri menee vaihtoon. Omassa vm -2007 oli sama vika. Uusi ABS - anturikin tulee sen laakeripaketin mukana. Ykkössarjassa on huonot laakerit. Edestä menee alle 90tkm ja takaa vähän sama juttu.
      Kaikki valot syttyy ja kun vika on takana, niin takapyörät ei tule enää liukkaalla mukaan vetämään.

    • Anonyymi

      Jatkan tammikuussa 2015 aloittamaani keskustelua Captivasta vm -2011.
      Hankin auton ALD:stä 71tkm ajettuna tammikuussa 2014. Nyt tulee siis 6-vuotta täyteen ja auton mittarissa on 150tkm.
      Ensimmäiset 100tkm meni ilman mitään, mutta sitten alkoi jäähdyttäjä vuotamaan ja syyksi selvisi alaspäin taipunut kenno. Huonoa laatua ja kenno vaihdetttiin uuteen.
      Yksi polttainesuutin on myös vaihdettu.
      Muuta ei ole tehty, kuin huoltoja ja öljynvaihtoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe