Volkkari oli ylivoimaisesti myydyin tammikuussa. Kakkosena Skoda ja Tojo. Octavia myydyin malli.
Toyotan myynti romahti yli 40 % Suomessa!
178
519
Vastaukset
- NIINKÖÖÖÖ
No tuota, ENTÄS SITTEN
- KALLE_KELLO
Mikä olisikaan tärkeämpi uutinen, kuin tammikuun rekisteröintitilasto ?. Oikea vastaus = Mikä tahansa uutinen
- tietäjä_mies
KALLE_KELLO kirjoitti:
Mikä olisikaan tärkeämpi uutinen, kuin tammikuun rekisteröintitilasto ?. Oikea vastaus = Mikä tahansa uutinen
Toyota-kuskille rekisteröintitilasto on tärkein uutinen.
- Ei_laumasielu
tietäjä_mies kirjoitti:
Toyota-kuskille rekisteröintitilasto on tärkein uutinen.
Puppua. Katsastustilasto on tärkeämpi. Auton omistajana kiinnostaa mitä mahdollisia korjauskohteita on tulossa, ja miten pitkään kannattaa mitäkin merkkiä ja mallia pitää.
- Katsastajanhöynäytys
Ei_laumasielu kirjoitti:
Puppua. Katsastustilasto on tärkeämpi. Auton omistajana kiinnostaa mitä mahdollisia korjauskohteita on tulossa, ja miten pitkään kannattaa mitäkin merkkiä ja mallia pitää.
Katsastustilasto ei kerro hirveän paljon auton kestosta tai laadusta. Enemmänkin siitä kuinka huolellinen sen omistaja on. Kaikki autot menevät katsastuksesta ekalla läpi jos tarkastaa auton ennen katsastusta ja korjaa puutteet. Itselläkään ei ole tullut yhtään hylkyä ikinä vaikka olen köyhänä miehenä ajanut vanhoilla pommeilla joista on ollut laatu kaukana.
Hölmö noiden tilastojen perusteella autoja paremmuusjärjestykseen laittaa.
"Tässä mallissa on ollut vähiten kuluneita renkaita, loppunajettuja jarruja tai palaneita polttimoita".
:-) Idioottien touhua. - TheOtus
Katsastajanhöynäytys kirjoitti:
Katsastustilasto ei kerro hirveän paljon auton kestosta tai laadusta. Enemmänkin siitä kuinka huolellinen sen omistaja on. Kaikki autot menevät katsastuksesta ekalla läpi jos tarkastaa auton ennen katsastusta ja korjaa puutteet. Itselläkään ei ole tullut yhtään hylkyä ikinä vaikka olen köyhänä miehenä ajanut vanhoilla pommeilla joista on ollut laatu kaukana.
Hölmö noiden tilastojen perusteella autoja paremmuusjärjestykseen laittaa.
"Tässä mallissa on ollut vähiten kuluneita renkaita, loppunajettuja jarruja tai palaneita polttimoita".
:-) Idioottien touhua.Aika harva keskivertokäyttäjä autoaan huoltelee kovin paljoa pesettämistä lukuunottamatta, joten katsastustilastot juurikin kertovat todella paljon auton objektiivisesta kestävyydestä. Suurella osalla ei ole edes mahdollisuutta tehdä mitenkään kattavaa tarkistusta autoonsa. Mutta toki eurooppalaisilla ajavat kiistävät tämän. = )
- keskivertoautoilija
TheOtus kirjoitti:
Aika harva keskivertokäyttäjä autoaan huoltelee kovin paljoa pesettämistä lukuunottamatta, joten katsastustilastot juurikin kertovat todella paljon auton objektiivisesta kestävyydestä. Suurella osalla ei ole edes mahdollisuutta tehdä mitenkään kattavaa tarkistusta autoonsa. Mutta toki eurooppalaisilla ajavat kiistävät tämän. = )
Keskiverto tojon käyttäjä huollattaa autonsa merkkiliikkeessä ainakin kolmen vuoden ikään saakka, joka tojon huolto-ohjelmalla tarkoittaa huoltoa joka vuosi vähilläkin ajosuoritteilla. Ja onhan se jokseenkin varmaa, että huolto sattuu/satutetaan ainakin 90%:ssa tapauksista juuri katsastuksen alle. Näin minäkin tein kun Toyota omistin.
Pitkän huoltovälin eurooppalaisessa, jollainen itsellänikin nykyisin on, keskiverto-Toyotan ajosuoritteella (n. 15000km/v) 1. katsastus sattuisi huoltojen väliin, jolloin katsastushetkella huollosta olisi kulunut n. vuosi. Eikä tulisi mieleenikään käyttää nykyistä autoa huollossa ennen katsastusta, koska katsastajalta saa mustaa valkealla määräyksen mitä pitää korjata jos ei sellaisenaan kelpaa. Aina on toki kelvannut. - TheOtus
Katsastustilastoja on vanhemmistakin autoista kuin pakollisten takuuhuoltojen alaisuudessa olevat. Noita siis tarkoitin. Riippuu mitä huolloksi lasket, jokainen vähänkään autostaan huolehtiva kuitenkin vaihtaa tai vaihdattaa öljyt vähintään kerran vuodessa. Esim. Audilla ajava työkaverini vaihtaa öljyt kahdesti vuodessa enkä ole yleensäkään kuullut pitkistä huoltoväleistä mitään hyvää. Näennäiset huoltokulut saadaan vertailuissa pieniksi ja tietämättömän iloitsevat. Tulee vaan kerralla isompia remontteja ja saattaa jättää tielle. Kukin tyylillään. Itse tarkistan esimerkiksi renkaiden vaihdon yhteydessä jarrut ja iskarit ulkoisesti, turha niistäkään on hylkäystä ottaa. Viestisi ei kuitenkaan sanonut yhtään mitään muista kuin uusista autoista ja ne katsastustilastot ovat edelleen merkittävät sellaisten autojen kohdalla joita ostetaan käytettyinä.
- keskivertoautoilija
TheOtus kirjoitti:
Katsastustilastoja on vanhemmistakin autoista kuin pakollisten takuuhuoltojen alaisuudessa olevat. Noita siis tarkoitin. Riippuu mitä huolloksi lasket, jokainen vähänkään autostaan huolehtiva kuitenkin vaihtaa tai vaihdattaa öljyt vähintään kerran vuodessa. Esim. Audilla ajava työkaverini vaihtaa öljyt kahdesti vuodessa enkä ole yleensäkään kuullut pitkistä huoltoväleistä mitään hyvää. Näennäiset huoltokulut saadaan vertailuissa pieniksi ja tietämättömän iloitsevat. Tulee vaan kerralla isompia remontteja ja saattaa jättää tielle. Kukin tyylillään. Itse tarkistan esimerkiksi renkaiden vaihdon yhteydessä jarrut ja iskarit ulkoisesti, turha niistäkään on hylkäystä ottaa. Viestisi ei kuitenkaan sanonut yhtään mitään muista kuin uusista autoista ja ne katsastustilastot ovat edelleen merkittävät sellaisten autojen kohdalla joita ostetaan käytettyinä.
Lainaan itseäni:
"Eikä tulisi mieleenikään käyttää nykyistä autoa huollossa ennen katsastusta, koska katsastajalta saa mustaa valkealla määräyksen mitä pitää korjata jos ei sellaisenaan kelpaa. Aina on toki kelvannut."
Tuo kappale tarkoittaa juurikin muita kuin uusia autoja. Nykyinen autoni ei ole pitkään aikaan ollut uusi, vaikka on täysin uuden veroinen. Sen huollot ovat menneet ajotietokoneen määräämään tahtiin, eikä ole vielä sattunut lähellekään tulevaa katsastusta, joita ollut jo kolmesti. Kilometrejä on kertynyt keskiverto tojon käyttäjän 12 vuoden ajoja vastaava määrä. - 912
Ei_laumasielu kirjoitti:
Puppua. Katsastustilasto on tärkeämpi. Auton omistajana kiinnostaa mitä mahdollisia korjauskohteita on tulossa, ja miten pitkään kannattaa mitäkin merkkiä ja mallia pitää.
Puppua. Teroille on aina tärkein juuri se tilasto, jossa Tojota on kulloinkin menestynyt. Sitten kun ei menesty, niin ko. Tilasto on vessapaperin arvoinen. Sama koskee autoalan lehtiä, kaikki vertailut ja testit, joissa Tojo menestyy, ovat oikeita ja rehellisiä, sitten kun ei menesty, niin ne ovat puolueellisia, epärehellisiä ja maksettuja tuloksia. Vain Terot pitävät valittuja paloja laadukkaana autoilevan ihmisen julkaisuna, sekin siksi, että siellä on kertaalleen kehuttu Tojotaa ko. Aviisin lukijoiden toimesta. Voinemme myös päätellä, että ko. Aviisia tilaavat enimmäkseen Tojo-Terot.
- rohvessori_tero
912 kirjoitti:
Puppua. Teroille on aina tärkein juuri se tilasto, jossa Tojota on kulloinkin menestynyt. Sitten kun ei menesty, niin ko. Tilasto on vessapaperin arvoinen. Sama koskee autoalan lehtiä, kaikki vertailut ja testit, joissa Tojo menestyy, ovat oikeita ja rehellisiä, sitten kun ei menesty, niin ne ovat puolueellisia, epärehellisiä ja maksettuja tuloksia. Vain Terot pitävät valittuja paloja laadukkaana autoilevan ihmisen julkaisuna, sekin siksi, että siellä on kertaalleen kehuttu Tojotaa ko. Aviisin lukijoiden toimesta. Voinemme myös päätellä, että ko. Aviisia tilaavat enimmäkseen Tojo-Terot.
Kaikkein hauskin "tietolähde" on suomenkielinen wikipedia. Siellä joku tero on kirjoittanut omasta päästään juttuja luvut ja lähdeviittaukset ovat päin mäntyä.
Näistä tero titonsa onkii kun keskustelu esson kulmapöydässä menee oikein tieteelliseksi. - FordJaToyota
keskivertoautoilija kirjoitti:
Lainaan itseäni:
"Eikä tulisi mieleenikään käyttää nykyistä autoa huollossa ennen katsastusta, koska katsastajalta saa mustaa valkealla määräyksen mitä pitää korjata jos ei sellaisenaan kelpaa. Aina on toki kelvannut."
Tuo kappale tarkoittaa juurikin muita kuin uusia autoja. Nykyinen autoni ei ole pitkään aikaan ollut uusi, vaikka on täysin uuden veroinen. Sen huollot ovat menneet ajotietokoneen määräämään tahtiin, eikä ole vielä sattunut lähellekään tulevaa katsastusta, joita ollut jo kolmesti. Kilometrejä on kertynyt keskiverto tojon käyttäjän 12 vuoden ajoja vastaava määrä.Onhan se näinkin. Itse kyllä kattelen hieman muutakin kuin katsastus inssin lappua. Yleensä korjaan viat ennemmin kuin laukeaa ns. käteen. Pari kertaa auto laukennut tielle, eikä se oo niin hauskaa varsinkin talvella. Eikä tarvii kattoo kuin pari kertaa vuodessa. yleensä silloin kuin vaihdan renkaita, eli keväisin ja syksyisin.
- ToyotaPARAS
No mitä itket?
- Nikkari_Tilastoitta
Eihän provopetteri mitään itke, sehän vaan siteeraa iltalehden autojuttua
- potterii
Se onkin palstan provopetterin elämäntyö sen jälkeen kun lensi amiksesta pellolle.
- ProvoTero
Tero proivoilee muilla palstoilla tyyliin "Skoda on paska sikakiikku"
Toyotapalstalla Tero itkee myyntitilastojen linkittämistä törkeäksi provoiluksi.
Tyylinsä kullakin - Jouko49
potterii kirjoitti:
Se onkin palstan provopetterin elämäntyö sen jälkeen kun lensi amiksesta pellolle.
Ilmeisesti juttua riittää, jos on elämäntyö...
- 4corollaa
Hyvää ei tarvi vaihtaa..
Ei autoa, akkaa tai työpaikkaa..- juueikyllä
Työpiakka ja akka lähtee muutenkin eikä autonvaihtoon ole rahaa.
- Carina_24_Valve
Nälkä lähtee syömällä, ja akka lähtee juomalla
- itseturha
Ja Tojo kierrättyy itsekseen. Ruskeina lastuina.
- riisipussit_alas
Sehän hienoa. Suomi länsimaistuu.
- merkin_vaihto
Ei se Auris ole ikääntyvien auto, liian matala. Qashqai vie Aurikselta ostajia.
- seniilit_terot
Siinähän se totuus taas tuli - tojoterot alkaa olla pappoja. Mikä hyvin selittääkin sen, miksi ymmärrys autotekniikasta on jämähtänyt kekkoslovakian aikaan, jolloin totuus asioista kerrottiin esson baarissa ynnä puoli yhdeksän uutisissa. Mustavalkoisena ja paperilta luettuna.
Ei ole terot onnistuneet lisääntymään keskenään, joten itäautojen tähti on laskussa. - qqqqai
Ja syystäkin vie. Qashqai on selkeästi parempi auto
- Akijaturo
seniilit_terot kirjoitti:
Siinähän se totuus taas tuli - tojoterot alkaa olla pappoja. Mikä hyvin selittääkin sen, miksi ymmärrys autotekniikasta on jämähtänyt kekkoslovakian aikaan, jolloin totuus asioista kerrottiin esson baarissa ynnä puoli yhdeksän uutisissa. Mustavalkoisena ja paperilta luettuna.
Ei ole terot onnistuneet lisääntymään keskenään, joten itäautojen tähti on laskussa.Vai shellin baarissa... Vai oliko se teboil:)
- seniilit_terot
Akijaturo kirjoitti:
Vai shellin baarissa... Vai oliko se teboil:)
Tässä se ongelma just on - tojopappat eivät enää löydä mistään essonbaareja, joissa voisivat autotietämystään virkistää. Kello on pysähtynyt kekkoslovakian aikaan.
- PiisaakoVeto
Golf -48%, tammikuun jälkeen kauanko Passatin myynti kannattalee virmojen piikkiin?
- VonPetteri
Teroo älä nostata verenpaineita, siitä voi saada aivoinfarktin. VAG jyrää ja sillä siisti, ehkä ne tojon hurjat kampanjat tuo niitä kappaleita sitten maaliskuussa. Mutta jos nyt varautuu terot jo siihen, että pataan tulee, niin ei sitten vuoden loputtua tarvitse nyyhkytellä eikä mene joulukaan pipariksi.
- Jorma_Korolla
VAG romuja ei enää osta kuin firmat työsuhdautoiksi, mutta kukaan ei osta omalla rahalla moisia vikapesiä. Koska firmat edelleen uusii autoja, VAG on myyntikärjessä. Toyota taas on rahoistaan huolehtivan ja huolettomuutta haluavan yksityisostajan valinta, ja tällaisena lama-aikana moni säästää ja ajaa sillä nykyisellä Toyotallaan -huoletta.
- Auto_MIES
Jorma_Korolla kirjoitti:
VAG romuja ei enää osta kuin firmat työsuhdautoiksi, mutta kukaan ei osta omalla rahalla moisia vikapesiä. Koska firmat edelleen uusii autoja, VAG on myyntikärjessä. Toyota taas on rahoistaan huolehtivan ja huolettomuutta haluavan yksityisostajan valinta, ja tällaisena lama-aikana moni säästää ja ajaa sillä nykyisellä Toyotallaan -huoletta.
VW oli ostetuin tammikuussa myös yksityisostajien keskuudessa. Luirukorinen itäritsa Tojo ei kelpaa kuin eläkepapoille.
- Statistiiiu
"VAG romuja ei enää osta kuin firmat työsuhdautoiksi, mutta kukaan ei osta omalla rahalla moisia vikapesiä. Koska firmat edelleen uusii autoja, VAG on myyntikärjessä."
Terojen yksinkertaisuus hämmästyttää kerta toisensa jälkeen. Heitellään mitä sylki suuhun tuo ymmärtämättä että tällaiset asiat on helppo tarkastaa ja osoitta täydeksi tuubaksi.
ykstyisten ostamat:
VW: 1295-557=738
Toyota: 940-237=703
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/files/888/tammikuu_2015.pdf - Ukkorähjä
Ostaisin mielelläni uuden Audin, joka mielestäni on VAG romu. Ajoin Audilla hieman yli 500000 km, joka kerta meni katsatuksesta eka kerralla läpi eikä tarvinnut korjaamolla reisuta. Jarrulevyt kerran laitettiin uudet ja kerra jakohihna.Nyt eläkeukkona täytyi ostaa käytetty Volvo S60:nen mutta mukava pelihän tuo on.
- Laatu_myy
VW-konsernin markkinaosuus on yli 30 % Suomessa.
- paras_käy_kaupaksi
Ja nousee vaan.
- näin..se..menee
Skoda, paras ostettaessa, huonoin myydessä.
"Moni on kakku päältä kaunis, kuorelta kovin sileä, vaan on silkkoa sisässä, akanoita alla kuoren" ,,,,,,,,,,, näin se todella menee, tilaa saa, mutta saa myös huolia ja murhetta.- jankkoR
No no teroo, tyhjänpaskan puhuminen on idioottimaista, mutta terolle normaalia.
- 1.Wv..2.Skoda..2.Toyota
Merkkikohtaisessa myynnissä Toyota on aloittanut yleensä vuoden rajusti, mutta nyt se joutui tyytymään jaettuun toiseen sijaan yhdessä Škodan kanssa kaukana Volkswagenin takana
http://tekniikanmaailma.fi/automyynti-lahti-kayntiin-kangerrellen/
Mistähän tilastosta aloittaja kirjoittaa, kun linkki puuttuu, tallikuun 2015 kärki VW, jaetulla kakkosens Skoda ja Toyota.
Vuoden 204 tojotamyynti nousu hieman.
Olikohan aloittajalla vaan itsellään paha mieli, niin arvelen.- 204
Vai vuoden 204 myynti.
- Tane_vaan
Tojohan on halpa romukippo.
- Terve_Tane
Onko aivan pakko nolata itseään keskusteluketjusta toiseen lapsellisilla lausahduksilla jotka toisaalta sopivat juuri sinunikäisesi Petterin suuhun.
- mrEurope
VW:hän myisi vielä enemmänkin, mutta maahantuoja on ohjeistanut piirimyyjiä olemaan erittäin varauksellinen, jos tojoa vaihdossa tarjotaan ja mieluiten ei oteta ollenkaan, koska nekin pitäisi myydä, mikä taas tarkoittaa liikkeen mahdollista maineen menetystä. Myös on käynyt ilmi, että terolahkon jäseniä on erotettu ja pyrkivät nyt sankoin joukoin meidän Petterien leiriin, mikä ehdottomasti on estettävä keinolla millä hyvänsä, koska tuulipuvut ja lippalakit eli terojen kansallispuku ei sovi mitenkään tuotteidemme käyttäjän asusteeksi.
- MyyVirmoille
On just toistapäin, ne vaggineet ei kelpaa enää muihin liikkeisiin vaihdossa, muutakuin reilun varauksen kera.
- totuus_kehiin
MyyVirmoille kirjoitti:
On just toistapäin, ne vaggineet ei kelpaa enää muihin liikkeisiin vaihdossa, muutakuin reilun varauksen kera.
Vievät käsistä. Tojot ei kelpaa kuin eläkeläisille. Tojo on lemuava ja ruostuva itäritsa.
- Kortistoon
Eikös joukko Toyota luottomyyjiä saanut kenkää jonkin aikaa sitten? Taisi olla sikariportaassa parempaa tietoa siitä miten Toyotan myynti kehittyy.
Saas nähdä lähteekö lisää myyjiä kilometritehtaalle kun nämä luvut ovat nyt johdon tiedossa.
Voi olla Papan pullatarjoilu tiukemmassa tästä eteenpäin. - lama_vaikuttaa
Toyotat ostetaan pääosin omasta pussista. Epävarmuus tulevasta siirtää ostopäätöksiä. Volkkarit ja Skodat on puoleksi työsuhdeautoja, ne vaihdetaan kun se 3 vuotta tulee täyteen.
- Jörni
Joo ja ei ne vagin kagit kestä edes sitä 3 vuotta nipussa, vaan korjaamo veemäisine työnjohtajineen kutsuu heti muutaman kk:n käytön jälkeen. Hullu on joka vagin ostaa.
- luottokäsittelijä
Tojot ostetaan kyllä pääosin rahotusyhtiön pussilla, et sillee.Osari rules teroilla.
- Corolla_pappa
Puppu generaattori taas rutisee. Kunhan suollat soopaa märkä korva kloppi, ei haittaa. Totuus kun on toinen. Toyotaa parempaa autoa ei maailmasta löydy, mikään ei pääse samaan kestoon ja laatuun, eikä mikään muu liike palvele yhtä hyvin. Luotto myyjä on ainuastaan Toyotassa ja se on loisto luokkaa. Pulla kahveet aina kun käy ja uusimmat auto uutiset. Euro rotteloissa taasen marssitaan vaan tympeän työn johtajan luo valittamaan vioista ja kuulemaan että ei mene takuuseen. Luotto myyjä sanoi eilen että kauppa käy kuhisten ja tilaus jonoa pukkaa jo vuoden mittaiseksi hybrideissä. Toyota ei tartte kuin ensi huollon, öljyt ja suodin 10 tonnin välein, ruoste suojautus kerran vuodessa ja pensselillä kaaret massalla pari kertaa vuodessa, järvi vedellä pesut ja Korrekilla vahaus sekä perä luuku tuuletus muutama kerta vuodessa, siinä kaikki.
- Odotetaan
Upeaa, vanhat tietäjät palaavat palstalle. Hetken pelkäsin, että palsta menetti mielenkiintonsa, mutta onneksi pelko oli turha. Nyt odotellaan sitä "sinistä" corollapappaa, Per Saukkoa ja Nipponkamaperttiä muita kovia tojotietäjiä jakamaan viisautta.
- Kingiskongis
Noi hahaoppia suoltavat papat pitäisi laittaa oikein nahkurin orsille.
- sakkaaja
Golffin myynti sakkasi -48%
- Romahdus
"Golffin myynti sakkasi -48%"
Möi silti 38% enemmän kuin parhaiten myyvä Tojo-malli.ja melkein puolet siitä määrästä mitä Tojoa ostettiin yhteensä.
- corolla_pappa
Sunamin takia osien toimitukset on tehtaalle vaikeuksissa ja ransmannit ei viini huuruissaan saa proasea tehtyä sillä salaisella tuotanto linjalla riittävää tahtia vaikka sähkö osat ja nivelet tulevat japanista tiukimpien tojotan tantartien takia ei niitä patonki ukot tee sanoi luotto myyjä autoja menisi kaupaksi paljon enemmän mutta edellä mainitut asiat jarruttaa sanoi luotto myyjä kahvittelun lomassa pullaa on vieläkin roteesien välissä ettei suu mene kunnolla kiinni pitää järvi vedellä kituset huljutella ettei tule räksätyksiä ja jättää läppä housuista läppä auki että takaluukku tuulettuu.
- Woni
No nyt ui tojo syvällä, voi olla et tarvitaan vähän enempi rahaa ja Ranskalaisen PSA- yhtymän sekä BMW:n neuvoja ja tuotteita tuosts selviytymiseen.
- voihankin
Surkealta näyttää tojon kannalta. Ihmiset on tulleet viisaammiksi. Ei enää kelpaa väännöttömät ja tehottomat tojon metusalemimoottorit. Ei kelpaa surkea ohjaustunto ja ajettavuus. Ruostekin rassaa ja naapurit vinoilee.
- An_zandrius
Naurattaa tuo vääntöheppujen hokeminen väännöstä ja sen autuudesta. Teholla autoa ajetaan, ei väännöllä. Ja Toyota kun on keppivaihteilla, on nautinto kierrättää kierrosherkkää konetta ja kyllä liikkuu! Oma Corolla sedan 2008 1.6 bensa manuaali, ajettu 178 tkm ja ei syö öljyä, ei vian vikaa. Ohi menee reippaasti kun kepittää ja jos ei osaa kepittää on kädetön apina. Niille sopii sitten se hajoava väännökäs ahdettu euroseisoja...
- tehoauto
An_zandrius kirjoitti:
Naurattaa tuo vääntöheppujen hokeminen väännöstä ja sen autuudesta. Teholla autoa ajetaan, ei väännöllä. Ja Toyota kun on keppivaihteilla, on nautinto kierrättää kierrosherkkää konetta ja kyllä liikkuu! Oma Corolla sedan 2008 1.6 bensa manuaali, ajettu 178 tkm ja ei syö öljyä, ei vian vikaa. Ohi menee reippaasti kun kepittää ja jos ei osaa kepittää on kädetön apina. Niille sopii sitten se hajoava väännökäs ahdettu euroseisoja...
Samat sanat. Vääntö on jokin puolijumala. En ole autoista paljon vääntömomentteja katsellut, tehoja kylläkin. Sillä väännöllä kun ei ole mitään oikeaa merkitystä kuin kehuminen, että minun autossa on niin monta newtonmetriä...
Alhaalta vääntävä kone sopii jollekin vähän ajelevalle täti-ihmiselle, mutta muut eivät siitä iloa saa. Ja kun vääntö on keinotekoista eli turbolla aikaansaatua, niin luvassa on vain ongelmia. Siksi Toyota ei näitä turboriesoja valmista - EiTehoaIlmanVääntöä
tehoauto kirjoitti:
Samat sanat. Vääntö on jokin puolijumala. En ole autoista paljon vääntömomentteja katsellut, tehoja kylläkin. Sillä väännöllä kun ei ole mitään oikeaa merkitystä kuin kehuminen, että minun autossa on niin monta newtonmetriä...
Alhaalta vääntävä kone sopii jollekin vähän ajelevalle täti-ihmiselle, mutta muut eivät siitä iloa saa. Ja kun vääntö on keinotekoista eli turbolla aikaansaatua, niin luvassa on vain ongelmia. Siksi Toyota ei näitä turboriesoja valmistaJos olisitte olleet koulussa hereillä niin tietäisitte että teho=rpm*vääntö eli teho on suoraan verrannollinen vääntöön ja kierroslukuun.
Jos koneessa on enemmän vääntöä jollakin kierrosluvulla niin silloin siinä on myös enemmän tehoa ko kierrosluvulla. - hupihupihei
An_zandrius kirjoitti:
Naurattaa tuo vääntöheppujen hokeminen väännöstä ja sen autuudesta. Teholla autoa ajetaan, ei väännöllä. Ja Toyota kun on keppivaihteilla, on nautinto kierrättää kierrosherkkää konetta ja kyllä liikkuu! Oma Corolla sedan 2008 1.6 bensa manuaali, ajettu 178 tkm ja ei syö öljyä, ei vian vikaa. Ohi menee reippaasti kun kepittää ja jos ei osaa kepittää on kädetön apina. Niille sopii sitten se hajoava väännökäs ahdettu euroseisoja...
Oot sitten tuollaisen sporttisen näköisen tehopaketin ostanut (omasta mielestäs). Voi suo surkimusta ei mitään tulevaisuutta.
- 330farkku
An_zandrius kirjoitti:
Naurattaa tuo vääntöheppujen hokeminen väännöstä ja sen autuudesta. Teholla autoa ajetaan, ei väännöllä. Ja Toyota kun on keppivaihteilla, on nautinto kierrättää kierrosherkkää konetta ja kyllä liikkuu! Oma Corolla sedan 2008 1.6 bensa manuaali, ajettu 178 tkm ja ei syö öljyä, ei vian vikaa. Ohi menee reippaasti kun kepittää ja jos ei osaa kepittää on kädetön apina. Niille sopii sitten se hajoava väännökäs ahdettu euroseisoja...
Tuossa sikakiikussa ei ole muuta kierrosherkkää kun tero puikoissa,,, ja kaikki alle 200 hv o lypsykoneita jyväjemmareille
- patelix
No tyhmä kansa vaan aina on tyhmä. Ostetaan volkkarin sekundaa, kuten myös annetaan valtiovaltamme lahjoittaa kaikki verorahamme ulkomaille.
- puttipallo
Ostetaan vikavaagen-kakkoslaatua vaikka Golffin myynti hyytyi tammikuun
pakkasiin -48% Siperia alkaa opettamaan!
- nuikka
Tojo myynti ei hevin virkoa kun täysin uusi malli Miraikin myi vain 1500 kpl japanin markkinoilla eka kuukauden aikana, siis ei mitään. Ja ne 15000 meni käytännössä jälleenmyyjien esittelyautoiksi.
- seuhari
Tero raasu toippa se ei kelpaa yksityisille eikä yrityksille on se vaan sellanen 2 ÄRRÄN laite siis RUMA ROMU.
- Tämäkinkö
RUUNATTU RIEPU: Vaparikoneilla ei kulje.
- Volga
Pikkusen Faktaa.Laskekaapa Golf Golf Sportvan yhteen.Moni perusGolfin ostaja on siirtynyt Sportvaniin.Keski-Suomi on toista maata!Ford johdossa ja VW onnettoman organisaation vuoksi kaukana jäljessä!
- 2.4STW
Tojon myynnissä näkyy yksi hyvin selvä asia. Avensis ei enää oikein myy. Sehän myynyt aiemmin liki samoja määriä kuin luokkaa pienemmät kilpailijat. Malli on jo tiensä päässä.
Saapas nähdä millä kikoilla faceliftissä meinaavat saada myynnin kulkemaan. Voimaa tai ergonomiaa ei ole tulossa joten ainoa tie on varustelu ja hinnoittelu. Aika paha tilanne kun Forfi ja Volsu on uusilla malleillaan ja PSA on uusilla koneilla myllertämässä.
PSA tulee puremaan yritysautomyynnissä kovaa tänä vuonna. Pienet päästöt auotmaati kanssa on kova juttu.- Toyo2ever
Vaii puree PSA? Puree tosiaan, omistajaansa nilkkaan. Romuja noi ranskikset. Uusi Ave saa loistokkaamman sisustuksen, modernin ison kosketusnäytön, paremmat strereot ja alustaa viilattu vielä paremmaksi. Keula ja perä valoineen modernimpi. Avehan oli jo 2009 tullessaan supermodernin näköinen ja on edelleen paljon nätimpi kuin uusin Passat tai Mondeo. Kohta nousee myynti kohisten!
- noksuko
Facelift on erimalliset umpiot pienenpireikänen maski teroa varten.
- EiPaskaPöyhimälläParane
Toyo2ever kirjoitti:
Vaii puree PSA? Puree tosiaan, omistajaansa nilkkaan. Romuja noi ranskikset. Uusi Ave saa loistokkaamman sisustuksen, modernin ison kosketusnäytön, paremmat strereot ja alustaa viilattu vielä paremmaksi. Keula ja perä valoineen modernimpi. Avehan oli jo 2009 tullessaan supermodernin näköinen ja on edelleen paljon nätimpi kuin uusin Passat tai Mondeo. Kohta nousee myynti kohisten!
Vanha on vanhaa, vaikka siihen viilattaisiin uusi muovi keulalle. Ei edes Tero ole niin tyhmä ettei ymmärtäisi ettei facelift muuta mitään. Jos sitä nyt edes tulee, vielä on menty vanhalla ilmeellä.
Aven myynti on pudonnut kahdessa vuodessa reilusti alle puoleen. Ilman SUURTA hintaleikkausta niiden myynti loppuu lähes kokonaan. - Avejyrää
Jos autolehtien testit olisivat oikeasti rehellisiä, niin Avehan keikkuisi aina kärjessä. Mutta siellä on raha vaihtanut omistajaa ja siksi on Avensista moitittu milloin milläkin keksityllä syyllä. Avessa on kaikki kohdallaan, miellyttävä ajettavuus, pieni kulutus ja faceliftissä entistä paremmat varusteet, erinomaiset tilat ja sokerina pohjalla tehokkaat mutta kestävät vaparikoneet. Tähän kun lisää ylivoimaisen kestävyyden, niin tuloksena on auto, joka päihittää mennen tullen uudet Passatit ja Mondeot, muista räppänöistä nyt puhumattakaan
Eli myynti kääntyy nousuun, kunhan facelift-mallit tulevat - aven_osto_kannattaa
Avejyrää kirjoitti:
Jos autolehtien testit olisivat oikeasti rehellisiä, niin Avehan keikkuisi aina kärjessä. Mutta siellä on raha vaihtanut omistajaa ja siksi on Avensista moitittu milloin milläkin keksityllä syyllä. Avessa on kaikki kohdallaan, miellyttävä ajettavuus, pieni kulutus ja faceliftissä entistä paremmat varusteet, erinomaiset tilat ja sokerina pohjalla tehokkaat mutta kestävät vaparikoneet. Tähän kun lisää ylivoimaisen kestävyyden, niin tuloksena on auto, joka päihittää mennen tullen uudet Passatit ja Mondeot, muista räppänöistä nyt puhumattakaan
Eli myynti kääntyy nousuun, kunhan facelift-mallit tulevatAvensis uutena on sen hintaluokan auto että sellaisia ostavat kaverit joilla on talous hyvässä kunnossa. Sellaiset kaverit eivät ole perässäjuoksijoita jotka ostaisivat autoja TM:n testien perusteella vaan heillä on kyky funtsia asioita itse.
Juuri nyt Avensiksen vahvuus on sen putoava myynti, TM:n testeillä ei ole paskankaan merkitystä.
Maahantuojan on pakko saada myynnin sakkaaminen loppumaan joten viimekuukausien usean tonnin alennukset ovat vasta alkua, kohta lähtee Avea alehintaan sellaisilla varusteilla ettei ole ennen nähty. Samoin vaihdokin hyvitykset ovat vähintäänkin kohdallaan.
Kyllä autokauppiaskin osaa tehdä ohittamattomia tarjouksia kun vaihtoehtona on monoa perseeseen. - Laatuautoilija
Avejyrää kirjoitti:
Jos autolehtien testit olisivat oikeasti rehellisiä, niin Avehan keikkuisi aina kärjessä. Mutta siellä on raha vaihtanut omistajaa ja siksi on Avensista moitittu milloin milläkin keksityllä syyllä. Avessa on kaikki kohdallaan, miellyttävä ajettavuus, pieni kulutus ja faceliftissä entistä paremmat varusteet, erinomaiset tilat ja sokerina pohjalla tehokkaat mutta kestävät vaparikoneet. Tähän kun lisää ylivoimaisen kestävyyden, niin tuloksena on auto, joka päihittää mennen tullen uudet Passatit ja Mondeot, muista räppänöistä nyt puhumattakaan
Eli myynti kääntyy nousuun, kunhan facelift-mallit tulevatAutotestit ovat kyllä rehellisiä. Avensis on yksinkertaisesti hirveän huono auto. Luokkansa huonoin ajettava, suorituskyky on huono ja polttoaineenkulutus suuri. Etenkin dieselmoottorin kestävyys on onneton. Vaihdelaatikoissa on ollut paljon vikaa. Ruosteenesto on myös luvattoman heikko.
Ulkonäkö on makuasia mutta kyllähän Avensis on hirvittävän ruma verrattuna eurooppalaisiin. Sellainen Pokemonin näköinen lelu.
Onneksi myynti loppuu kun ei mene kaupaksi. - AveCaesar
Laatuautoilija kirjoitti:
Autotestit ovat kyllä rehellisiä. Avensis on yksinkertaisesti hirveän huono auto. Luokkansa huonoin ajettava, suorituskyky on huono ja polttoaineenkulutus suuri. Etenkin dieselmoottorin kestävyys on onneton. Vaihdelaatikoissa on ollut paljon vikaa. Ruosteenesto on myös luvattoman heikko.
Ulkonäkö on makuasia mutta kyllähän Avensis on hirvittävän ruma verrattuna eurooppalaisiin. Sellainen Pokemonin näköinen lelu.
Onneksi myynti loppuu kun ei mene kaupaksi.Kateellisten panettelua. Avensiksella ajaa tuhansia tyytyväisiä kuljettajia, itse asiassa kymmeniä tuhansia vuodesta -97 lähtien. Ja ovat nimenomaan tyytyväisiä vaivattomaan ajettavuuteen, hyvän suorituskyvyn ja kulutuksen yhdistelmään ylivoimaisen kestävyyden lisäksi.
- perinteet_kunniassa
aven_osto_kannattaa kirjoitti:
Avensis uutena on sen hintaluokan auto että sellaisia ostavat kaverit joilla on talous hyvässä kunnossa. Sellaiset kaverit eivät ole perässäjuoksijoita jotka ostaisivat autoja TM:n testien perusteella vaan heillä on kyky funtsia asioita itse.
Juuri nyt Avensiksen vahvuus on sen putoava myynti, TM:n testeillä ei ole paskankaan merkitystä.
Maahantuojan on pakko saada myynnin sakkaaminen loppumaan joten viimekuukausien usean tonnin alennukset ovat vasta alkua, kohta lähtee Avea alehintaan sellaisilla varusteilla ettei ole ennen nähty. Samoin vaihdokin hyvitykset ovat vähintäänkin kohdallaan.
Kyllä autokauppiaskin osaa tehdä ohittamattomia tarjouksia kun vaihtoehtona on monoa perseeseen.Avensis on sellainen auto, jota myydään nyt isoilla alennuksilla, kun ei muuten kelpaa. Näin on tojo palannut juurilleen - halpismerkiksi.
Pakkohan se on, kun moottoritekniikka ym. laahaa yhä viime vuosituhannella. - protojota
perinteet_kunniassa kirjoitti:
Avensis on sellainen auto, jota myydään nyt isoilla alennuksilla, kun ei muuten kelpaa. Näin on tojo palannut juurilleen - halpismerkiksi.
Pakkohan se on, kun moottoritekniikka ym. laahaa yhä viime vuosituhannella.Maahantuoja osti ison erän edullisesti ja myy nyt pois ne uuden Proaven tieltä joka tulee myymään kuin häkä.
- merkinoma
Bullshit!
Ja mikä "maahantuoja"?
- nestori3
Tojon myyntiverkosto rapautunutta ajastaan jälkeen jäänyttä.
- luottomyyjä
Viimeisessä Merkkien merkki kisassa oli kansalaisten arvio Toyotan myyntipalveluista
hieman erilainen mitä nyt yrität autokauppiaana provota. - Autokauppiaana
ProvoPetteri ei ole autokauppiasta koskaan nähnytkään. Mopokauppiaan se on tavannut kun Yh-äippä osti sille käytetyn Helkama Raisun Agri-Marketin varaston peränurkasta. Oli tullut vaihdossa separaattoriin ja hirveää räminää se pitikin siihen saakka kunnes hajosi. Olisi Petterin kannattanut käydä amiksen autolinjaa vähän pidempään kuin kaksi viikkoa niin olisi osannut hyvällä tuurilla mopolle jotain tehdä. Toisaalta eihän sille mitään mahtanut kun potkivat Petterin pois koulusta alisuorittamisen takia. Ensi syksynä Petteri menee sitten maatalousoppilaitokseen syventämään opintojaan.
- uuvattiko
Eläkeläis terot nyt raksii mitä vaa ku antaa mukin kaffea ja 2 siivua kilopullaa.
- analisaattori
Autokaupoissako kuvittelit että se tutkimus tehtiin ja ainoastaan
Toyotaa myyvissä? Vain täysidiootti esittää jotain tuon suuntaista,
kun itsekin huomaa että on täysin typerä.
- Gynther37
VAG on kyllä tosi vahvassa vedossa milloin Skoda, milloin Volkswagen, milloin Seat tai Audi kaikissa on omat vahvuutensa.
- tilastojateroillekko
Kattokaa iltalehdestä mitä autoja euroopassa suosittiin vuonna 2014 top15. 1.VW 3.Renault 7.Peugeot ja Toyota sijalla 13 ei näytä kelpaavan euroopassa.
- buuken
Mitä tero tillität paa luottohekemus kehiin ja jos myönteinen niin osto tojo, että luvut nousee hollilleen. Ihme itkua vaik ei näytä kelpaavan ees teroille mokoma rysä.
- TSIDSG
Golffin myynti sakkasi -48 % Suomessa
- noinko_paljon
"Golffin myynti sakkasi -48 % Suomessa"
Möi silti 38% enemmän kuin parhaiten myyvä Tojo-malli ja melkein puolet siitä määrästä mitä kaikkia Tojoja ostettiin yhteensä. - jyrskis
Totuus kyrsii Teron paikkoja rotan lailla.
- moneytalks100
Tero koita sinäkin ymmärtää, että ei rosenteilla elä kun spurgut, tarvitaan euroja joita saa kappaleista joita teroilta puuttuu tojon myynnissä.
- sippari
Nii kai näitä vaa rahan takia myydään, mutta kun ei terolla rahaa niin ei tojo kauppa käy.
- Suosituin
Toyota on maailman myydyin merkki!
- niinsitten
Ainut kerskailun aihe tollolootasta: "maailman myydyin merkki"
- analisaattori
niinsitten kirjoitti:
Ainut kerskailun aihe tollolootasta: "maailman myydyin merkki"
Mitä itket? Sehän on faktaa. Mieti miksi! Luotettavuus ja katsastustilastotkin saattavat
ärsyttää, unohtamatta Wikipedian määritelmää Toyotasta. Parhaiten arvonsa
säilyttävanakin merkkinä, kertoo jotain laadusta........ - Edelleen
Suosituin kirjoitti:
Toyota on maailman myydyin merkki!
Maailman myydyin merkki on Ford! Edelleen.
- Taivaspaikka
Edelleen kirjoitti:
Maailman myydyin merkki on Ford! Edelleen.
Taivaspaikka on taattu voortin omistajialla kun on jo maanpäällisessä
helvetissä eletty. Myyntitilastossa ei yllä vielä kolmenkaan suosituiman joukkoon. - niinsitten
Anteeksi siis korjaan Ford on maailman myydyin merkki ja Fordilla se ei ole pelkkä kerskailun aihe Fordeilla on myös hyvä ajaa ja ovat hienoja ulkonäöllä ja kestäviä. Ford on myös yksi autoilun aatelijoista kautta aikojen. Tojoterot nyt elättelee ja puhuu paskaa aina että tojo olisi maailman myydyin merkki mitään muuta hyvää sanottavaa ei edes itse tero tojostaan keksi muutakuin että se on maailman myydyin merkki ilman mitään sen kummempia todisteita.
- avemies
osta skoda fabia niin sen jälkeen sulla on skoda fobia.
Japsimiehet riehuu täällä netissä koska ovat todellisuudessa katkeria omalle autovalinnalleen.
Ottaahan se pannuun kun on tehnyt itselleen ja talousalueelleen todella halveksittavan teon.- Omatalous
Toyotamiehet ovat toyotasivustoilla. Mitä itse täällä kyräilet? Voisit mennä sinne
oman "Kreikkasi" talouskaaosalueelle! - tilaratkaisu
Olisi hetikin enemmän tilaa keskinäiselle tojokehuilulle.
- TheOtus
Hahhah, tiedoksi vaan katkerille että Yarikseni on edelleen kulkenut ongelmitta. Viidettä vuotta minulla, vuosimalli 2000. Itse vaihtanut takaiskunvaimentimet kerran, oikealle eteen yhden tukivarren, eteen jarrupalat. Kokonaiskustannukset näistä noin 180 euroa. Vuosittain öljynvaihto, polttoainettakin on hieman vaatinut liikkuakseen. Työkaverit välillä tuo julki sitä katkeruuttaan mutta heidän autoissaan ne merkkivalot palaa ja mystiset viat riivaa eikä minun.
Mielikuvillahan autoja myydään. Kukapa ostaisi mitään muuta kuin japanilaista jos valittaisiin todellisten arvojen pohjalta eikä luulojen ja keinonahkaisen kojelaudan. Vääntää voidaan vaikka miten päin, käytettyjä katsellessa voitte laskea (jos osaatte) hieman prosenttilaskuja niin näette mitkä autot pitävät hintansa. Laskea eikä huudella luuloja. Fyysisissä töissä käyvät ITSE AUTONSA MAKSAVAT aika usein ostavat Toyotan, johtuukohan siitä että sillä pääsee suht luotettavasti töihin ja kotiin ja jää rahaa vähän muuhunkin.- Laskeaeikähuudella
Kerrohan otus paljonko variksen kokonaiskilometrit? Toisessa ketjussa sanoit ajelleesi noin 50000 viidessä vuodessa, mutta paljonko mittarissa näyttää lukema. Ikävä sanoa, mutta juuri sinun kaltaisesi kirjoittajat ovat niitä palstan hauskuuttajia joita myös teroiksi kutsutaan. Sekavaa kirjoittamista, kovaa uskoa ja vielä kovempaa jankkaamista omista uskomuksistaan.
- TheOtus
Hahhah, paha vastata kun en omista "varista". Hauskuuttajia tässä ketjussa ovat sinunkaltaisesi "terottajat", tosin luulen että olet aika yksin ja kirjoittelet täällä kymmenillä eri nimimerkeillä noita sepustuksiasi. Kirjoitan erittäin selkeästi ja kieliopin mukaisesti. Yksittäisia kirjoitusvirheitä toki saatan tehdä silloin tällöin.
- Lippalakki
TheOtus kirjoitti:
Hahhah, paha vastata kun en omista "varista". Hauskuuttajia tässä ketjussa ovat sinunkaltaisesi "terottajat", tosin luulen että olet aika yksin ja kirjoittelet täällä kymmenillä eri nimimerkeillä noita sepustuksiasi. Kirjoitan erittäin selkeästi ja kieliopin mukaisesti. Yksittäisia kirjoitusvirheitä toki saatan tehdä silloin tällöin.
On totta, että kirjoitat tojomiehen kieliopilla, mutta se ei ole yleisesti käytössä oleva kielioppi. Paljonko Yariksessa kilsoja, voidaan sitten yhdessä naureskella luotettavalle tojolle.
- TheOtus
Lippalakki kirjoitti:
On totta, että kirjoitat tojomiehen kieliopilla, mutta se ei ole yleisesti käytössä oleva kielioppi. Paljonko Yariksessa kilsoja, voidaan sitten yhdessä naureskella luotettavalle tojolle.
Oletkos sinä nyt se huopalikkalakki? Ala käyttätyä asiallisesti ja kirjoita edes jollain kieliopilla ja samalla nimimerkillä joka kerta. Osoita että et ole säälittävä trolli ja että sinulle kannattaa vastata. Siihen asti saat saastuttaa palstaa ihan keskenäsi ilman minun huomiotani.
- Huopalippalakki
TheOtus kirjoitti:
Oletkos sinä nyt se huopalikkalakki? Ala käyttätyä asiallisesti ja kirjoita edes jollain kieliopilla ja samalla nimimerkillä joka kerta. Osoita että et ole säälittävä trolli ja että sinulle kannattaa vastata. Siihen asti saat saastuttaa palstaa ihan keskenäsi ilman minun huomiotani.
Kiitos vastauksesta. Ensinnäkin oma käyttäytymisesi on kaukana asiallisesta joten sen takia saat samalla mitalla ja toiseksi sinulla ei ole kieliopista hajuakaan. Kerrotko paljonko siinä luotettavassa Yariksessa jolla itse olet viiden vuoden aikana ajanut 50 000 km on nyt mittarissa?
Epätoivoista japsikulkuneuvojen omistajien perustelua itselleen tyhmästä valinnasta.
- Mielikuvitusostajat
Edelleen paras valinta, kun yhtälössä on mukana reaaliraha eli euro.
- häntyrinä
Yhtälössä olisi hyvä pitää mukana sekin, että Tojo tahtoo olla hännillä tai jopa nätisti hännänhippuna vertailutesteissä.
- nuksu
Päivä päivältä eurooppalaisten myynti nousee ja tojon myynti laskee.
- ohimennyt
Toyota on maailman myydyin merkki,harmittaako se? Ohittanut kaikki
eurooppalaiset. - tojokärjessä
Oikeesti tojot mitään ohittele. Kyösti ja Kaisa köröttävät maakunnassa jonon nenillä viittäviittä. Kaheksankympin alueella. Paitsi hyvällä ohituspaikalla vauhti kohoaa yheksäänkymppiin ja Tojon ajolinja siirtyy tien keskiviivalle.
Jos Toyota on maailmalla suosittu merkki niin se ei tarkoita että Suomessa ja Euroopassa pitäisi ostaa japseja.
Jokaisen tulee huolehtia oman talousalueensa hyvinvoinnista ja japsin osto ei sitä euroopassa tue.
On todella tyhmää puhetta suomalaisen kuluttajan suusta kannustaa japsin ostoon.
Auton osto on yksi suurimpia yksittäisen ihmisen hankintoja. Kannattaako ne rahat laittaa sellaiseen joka ei tue omaa taloutta ?
Siitä tulee työttömyys.- Omakukkaro
Ostan vain omaa talouttani tukevan auton.Ei kiinnosta Kreikan talous
pätkääkään. - hoitoauttaa
Itse asiassa suurin osa asioista ei teikäläistä kiinnosta lainkaan. Ne harvat asiat, jotka kiinnostavat, otat kramppisyleilyyn. Ammattilaiset sitten tulevat ruiskuineen, helpottamaan ja vapauttamaan, ettei jää pysyvästi päälle. Ehkä et edes muista kaikkea tuota. Voi mennä filmi sen verran poikki noissa...
Tuo on odotetunlainen kommentti henkilöltä joka tekee ajattelemattomuuksissaan itselleenkin vahingollisia päätöksiä.
Japsiauton osto ei tue kenenkään eurooppalaisen taloutta.
Asiaa voi lähestyä ajattelemalla tilannetta että ostaisimme kaiken muualta kuin Suomesta. Mistä silloin tulisi työtä ja rahaa meidän jokaisen omaan talouteen ?
Onneksi on ajatteleviakin ihmisiä.- TheOtus
Millähän logiikalla JimTonic nyt vääntää saksalaisen auton kotimaasta ostetuksi tuotteeksi? Voit vastata myös Toyodadana, ymmärrän kyllä.
- Kotiinpäin
Vastaanpa kysymyksellä, että miksi pitäisi tukea aasialaista halpatuontia kun rahat voisi jättää Eurooppaan sisämarkkinoille. Niin ne tukevat Suomeakin edes jossakin vaiheessa. Edes vähän. Japukat ei Suomea tue.
TheOtus kirjoitti:
Millähän logiikalla JimTonic nyt vääntää saksalaisen auton kotimaasta ostetuksi tuotteeksi? Voit vastata myös Toyodadana, ymmärrän kyllä.
Kyllä saksalainen autoteollisuus työllistää suomalaistakin alihankintateollisuutta paljon enemmän kuin japsit.
Itse olen suoraan saanut palkkaa 5 vuotta ja alihankinnassa reilun 10 vuotta.
Raha ja sen liikkeet ovat melko vakuuttava logiikka.- sähkishommia
Harvalla varmaan tietoa siitäkään, että Suomessa on tehty kohtalaisessa mitassa mm. sähköjohdotuksien suunnittelua saksalaismerkkeihin. Enkä tarkoita nyt mitään Uudenkaupungin yhteistyötä.
- selkeyttäjä
Volkkari olisi heti maailman isoin, jos mukaan laskettaisiin ryhmän muut merkit, eli Audi, Seat, Skoda. Toyotalle näköjään kuitenkin lasketaan mukaan esim. Daihatsu. Eli voisko laskea samalla periaatteella kaikki.
- tilastomies
Äläpä sentään sorru samanlaiseen vääristelyyn kuin tojoterolla on tapana. Kyllä Volkswagenin globaaliin henkilöautojen myyntilukuun lasketaan konsernin kaikki merkit. Scaniasta en tosin ole varma, mutta ei niitä miljoonittain valmistetakaan.
Sen tiedän varmasti, että Toyotan luvuissa on mukana myös kuorma- ja linja-automerkki Hino. - Konserni
Vag konsernin tuotteisiin lasketaan vain Volkswagen . Voi viddu
mikä tiedon tonava! - konserni1
Konserni kirjoitti:
Vag konsernin tuotteisiin lasketaan vain Volkswagen . Voi viddu
mikä tiedon tonava!Älä puhu Petteri paskaa
- tarkentaen
Kyllä ainakin Suomessa volkkarit ovat tilastoissa volkkareita ja audit audeja jne. Ei niitä ole Volkkarin alle niputettu. Sama systeemi on muuten kansainvälisissä tilastoissa yleisesti. Esim. audit selvästi erillään. Eli kyllähän sellainen tilastointitapa antaa Tojosta ylisuuren kuvan. Volkkariryhmään verrattaessa.
- Lukutaitoa
Näinpä juuri!
- Kacolor
Ford on Ford, ei tarvii tojon kaltasta vilppiä.
- ei_ole
Ford on myös Lincoln!
- normaalitaso
Ehkäpä se on nyt sitten tojon oikea taso myynnissä suomessa.
- sitari
Suomi Eurooppalaistuu.
- Sovjetfinland
Suomi vasta eurooppalaistuu kun Toyota on jo ajat sitten
globaalisoitunut! - luponen
Tojo on kehitysapu kamaa, ei siellä tarvii mitää ajo-ominaisuuksia tai modernia mallia ja tekniikkaa, kuhan käyntii lähtee eikä oo mitää ylimäärästä siis tojo sopii sinne.
- sujuvakulku
Jos otettaisiin tojotat pois liikenteestä KUSKEINEEN niin jonnii verran vois tulla sujuvuutta. Kun vaikka kehätiellä kattelee, että mix ei "ohituskaistan" liikenne kulje, että mix oikean puoleinen kaista sujuu nopeammin niin sieltä ohituskaistan jonon kärjestähän tahtoo löytyä juurikin aito Tojota. Köröttää siellä hipi hiljaa omissa maailmoissaan tukkona muille. Että sellaisia kuskeja se merkki sitten vetää puoleensa. Ja kun ne kuskit sitten kehuvat, että kylläpä on hyvä auto, niin helppo nähdä, että miltä osaamisen ja ymmärryksen tasolta siinä silloin lähdetään.
Kuinka monta Toyotaa tai muuta japsimerkkiä on ambulanssikäytössä.
Enpä muista nähneeni.
Jos luotettavuus ja toimintavarmuuus on kriteereinä niin silloin japanilaisautot eivät ole vaihtoehto.- ruostuvasprinter
Ei siellä ambulanssikäytössä ole näkynyt yhtään Bemaria,Ferraria eikä Porcsheakaan.
Ovatko huonoja? - velttohentoinenfff
ruostuvasprinter kirjoitti:
Ei siellä ambulanssikäytössä ole näkynyt yhtään Bemaria,Ferraria eikä Porcsheakaan.
Ovatko huonoja?Noi valmistajat eivät tee pakuja. Porsche 911 on hieman pienehkö ambulanssiksi.
Toyotalla olosi periaatteessa alusta tuohon tarkoitukseen. On vaan liian hento ja veltto tosikäyttöön. - sutki916
ruostuvasprinter kirjoitti:
Ei siellä ambulanssikäytössä ole näkynyt yhtään Bemaria,Ferraria eikä Porcsheakaan.
Ovatko huonoja?Ei sulle kukaan sattumalta sanonut, että oot aika hönö? Tietenkään tuon enempää ei terolta voi odottaakkaan.
- valinnanpaikka
velttohentoinenfff kirjoitti:
Noi valmistajat eivät tee pakuja. Porsche 911 on hieman pienehkö ambulanssiksi.
Toyotalla olosi periaatteessa alusta tuohon tarkoitukseen. On vaan liian hento ja veltto tosikäyttöön.Kaikki pakutkaan eivät sopeudu ambulanssikäyttöön jos ovat tiloiltaan liian matalia
tai pieniä. Hiace on tehty työkaluksi ja kuorman kantajaksi kovaan käyttöön.
Transporter sopii paremmin puolikuolleitten kuljettamiseen ja Sprinter
veteläalustaisena on ajajan auto sanan varsinaisessa merkityksessä.
Karavaanarit sen kyllä tietävät. Volvo on osoittautunut asiakasturvalliseksi
"kylmäkuljetukseen" ruumisautoksi. - Miksimiksimiksi
velttohentoinenfff kirjoitti:
Noi valmistajat eivät tee pakuja. Porsche 911 on hieman pienehkö ambulanssiksi.
Toyotalla olosi periaatteessa alusta tuohon tarkoitukseen. On vaan liian hento ja veltto tosikäyttöön.No, mikseivät tee,eivätkö osaa?
- kirkastush
Ainakin Fukushimassa tehdyt ambulanssit olisivat loistavia.
- selkeesti
Ei tartte välttämättä erillistä vilkkuvaloa katolle. Etu.
- OnMistäOttaa
VAG:llä on niin paljon erimalleja erilaisiin tarpeisiin erilaisilla moottoreilla että ei oo pakko urheiluautoilla kuskata potilaita, eikä ruumiita.
- HyväTietääTämäkin
Miksimiksimiksi kirjoitti:
No, mikseivät tee,eivätkö osaa?
"No, mikseivät tee,eivätkö osaa?"
Kun tarkemin ajattelee niin se on varmaankin se syy. Porsche ei vaan osaa tehdä pakuja. Olipa hyvä kun otit asian esiin, tiedetään nyt tämäkin. - CeLaVie_ProAceeee
valinnanpaikka kirjoitti:
Kaikki pakutkaan eivät sopeudu ambulanssikäyttöön jos ovat tiloiltaan liian matalia
tai pieniä. Hiace on tehty työkaluksi ja kuorman kantajaksi kovaan käyttöön.
Transporter sopii paremmin puolikuolleitten kuljettamiseen ja Sprinter
veteläalustaisena on ajajan auto sanan varsinaisessa merkityksessä.
Karavaanarit sen kyllä tietävät. Volvo on osoittautunut asiakasturvalliseksi
"kylmäkuljetukseen" ruumisautoksi."Hiace on tehty työkaluksi ja kuorman kantajaksi kovaan käyttöön."
Eiks noi ole niitä ikivanhoja saastepesiä joita ei saa edes tehdä enää Euroopassa? Pikkaisen on taas Tero jäänyt eiliseen päivään.
Tojon nykyinen pakuhan on aito patonki.
- psygo
Teron pää kyllä räjähtää kun pakkohoitoon viedään jollain muulla ku tojolla, ku niit ei oo ambulanssina.
- tretssdfasda
Kyllähän posti käyttää DSG vaihteistolla olevia volsuja postiautoina, ovat kuulemma jatkuvasti hajalla kun DSG sanoo sopimuksensa irti. Ei näissä hankinnoissa useinkaan luotettavuus ole se ensimmäinen kriteeri vaan hinta, VW tarjoaa työsuhdeautoja yms halvalla että saa vikapesiään myytyä.
- kermitt
Joo ennen niillä oli postissa niitä yariksia mitkä ei pysyny kasassa hitusen vertaa, oli posti myöhässä joka päivä.
Valtionyhtiössäkin on alettu toimia oman talousalueen kannalta kestävän kehityksen mukaisesti.
- tecto
Mieti, jos joku ois sanonu kymmenen vuotta sitten, että Corolla Ei 2015 kolmenkymmenen myydyimmän mallin joukossa suomessa, niin ihan höpönä ois oidetty.
- LaiskuusMaksaa
Se on ehkä Toyotan ongelma. Kuviteltiin ettei autoja tarvitse juurikaan kehittää vaan myydään samaa hyvää kamaa vuodesta toiseen.
Kansa on ollut vahvasti eri mieltä. Toyotalla selkeästi vanhin ja vanhanaikaisin mallisto. Sitä ei parilla faceliftillä korjata.
- jesu35
Tojolla on näinä aikoina hyvin tilaa pysäköintiin pihamaalla.
- kunnari56
Eipä siinä mitään, kun taas joskus uudet mallit tulee, nin voipi mynti taas nousta etiseen loistoon.
- joukox
Sitä taitaa kunnarilla olla sellainen terosyndrooma.
- lukiope
Luulisi että näin on, kun kirjoitus tuottaa suunnatonta tuskaa edelleen. Ei vaan osu kirjaimet järjestykseen terolla.
- qback
Joku syyhän siihen on oltava , lahkossa sisäsiittoisuutta vai mikä lie?
- suosituinmerkki
Helmikuussa oli Toyota ylivoimaisesti myydyin merkki.
Golffin myynti laski peräti 48 %- LaskevaAurinkooo
Hetkellinen alennuskampanjoilla hankittu suonenveto. Tänä vuonna Skoda painelee Toyotasta ohi ja VW häipyy horisonttiin.
Jos ei Toyota saa uutta sukupolvea Golf-luokkaan ja jotain järkevää Avensiksen tilalle niin Fordlin painelee ohi ensivuonna. Ja se järkevä ei ole uusi Avensis. Sellaisen ostajia ei enää juurikaan ole.
- naurukaikuu
On tainnu tojojolpit tehneet historiaa suomessa. Ennen tätä ei muut oo osannukkaan noin rankasti tojon markkinaosuutta pudottaa. Varmaa on semmonen onnistumisen hyvä tunne tojoryhmässä.
- Kristallipallostako
Just joo ja puttipalloauton myynti romahti ja sakkasi peräti
-48% Helmikuussa jolloin Toyota oli myydyin merkki markkinoilla.
Tämä on faktaa ja kaikki muu on toiveajattelua
- laiskatmoottorit
Toyotalla ovat tehneet sellaisen pahan virheen, että he ovat toistaiseksi jättäneet parhaimmat moottorinsa pois Suomen markkinoilta jos mietitään moottorin polttoainetaloudellisuutta ja suorituskykyä. Ehkä loppuvuoteen mennessä toyota korjaa tämän virheen.
- tuugert
Riippuu kyllä aivan siitä, että antaako eurooppalaiset niitä moottoreita (BMW, PSA) vai mitä.
- örri
Tuntuu siltä, että myös terot hylkäävät tojotan ja siirtyvät eurooppalaiseen .
- Helmikuunkingi
Ei ainakaan Helmikuussa vielä siltä tuntunut. Toyota oli
myydyin merkki ja Gof romahti -48%
- noksuko
Kyllähän se housuun ulostaminen hetken lämmittää, mutta sitten on entistä epämukavampaa sano Avensismies pilkkireissulla. Kuulemma kokemusta löytyy, kuten tojolla, isoilla alennuksilla vanhaa kamaa ja mietitään sitten miten kävi.
- laatukamaa
Onko kokemusta itselläsi aikuisiällä housuun ulostamisesta
vai mistä tiedät? Vai yritätkö vaan satuilla ja samalla kuvitella
olevasi fiksukin automyyjä? Asiakas kiittää kun saa kaupan
päälle hyvät varusteet ja mielenrauhan luottoauton ostaessaan
jossa arvon säilyminenkin on Hesarin mukaan parempi kuin
muilla merkeillä. Autobildinkin mukaan luotetuin merkki !
Mikä sinulla on se ongelma? - SuuronenP
'Laatukamaa' on näköjään aivan aito tero lukemisen ymmärtäminen tuottaa suunnatonta tuskaa. Noksuko kirjoitti selvääkin selvemmin, että Avensismies kertoi. Mitään kaupan päällisiä ei ole missään kaupankäynnissä olemassakaan vaikka tero niin kuvitteleekin. Ilmaisia lounaita ei kertakaikkiaan ole. Mutta kaupanlain alaisuudet ovat ymmärrettävistä syistä terolla täysin ylivoimaisia ymmärtää.
- laatukamaa
SuuronenP kirjoitti:
'Laatukamaa' on näköjään aivan aito tero lukemisen ymmärtäminen tuottaa suunnatonta tuskaa. Noksuko kirjoitti selvääkin selvemmin, että Avensismies kertoi. Mitään kaupan päällisiä ei ole missään kaupankäynnissä olemassakaan vaikka tero niin kuvitteleekin. Ilmaisia lounaita ei kertakaikkiaan ole. Mutta kaupanlain alaisuudet ovat ymmärrettävistä syistä terolla täysin ylivoimaisia ymmärtää.
Harmittaako noin vietävästi kun Toyota oli Helmikuussakin
Suomen suosituin merkki ja maailman myydyin.
Etkö millään pääse yli. Kansa valitsee ja siihen joudut tyytymään
vaikka kuinka esität typeriä "kaupan alaisuuksiasi" Että voi
olla automyyjän elämä surkeaa kun ei kestä häviöta.
- dooleybooley
Lahkon kesäpäivät Köyliössä joudutaan peruuttaa, koska Toyotan myynti on niin kuralla, että järjestäjätaho pelkää terojen humaltuessa alkavan jopa listimään toisiaan, jolloin Toyotan myynti laskisi entisestään.
- pitääjännityksessä
Onko petterillä pelko persiissä että Toyota olisi myydyin Maaliskuussa, niin kuin
Helmikuussakin? Ei kai se vaikuta petterin päivärahaan? Sossun luukulta voi
saada lisää! Vai pitäisikö petterin päiväraha "peruttaa"? - Hubazuba
Eipä tuo kai teron ainoa jännityksen aihe ole?
- UpeetaMahtavaa
Tojo on alkanut hätäpäissään tekemään asiakkailleen petollisia rahoitustarjouksia, pieni kk erä ja suuri viimeinen erä. Siinä terolla nylkyttämistä pitkäksi aikaa kun makselee ensin 4 vuotta ja vielä sen jälkeen lähes puolet on vielä maksamatta.
- käteiselläkiitos
Ei vaikutusta käteisostajaan.
- keuko
Unelmia pitää olla terollakin, mutta liika on liikaa, toki jos perintö tulee ja vain tero on niin vajaapyttynen, että laittaa rahat jarppaan.
- kukkarokunnossa
keuko kirjoitti:
Unelmia pitää olla terollakin, mutta liika on liikaa, toki jos perintö tulee ja vain tero on niin vajaapyttynen, että laittaa rahat jarppaan.
Vain percaukinen petteri kuvittelee ettei rahaa voi olla muilla
kuin perinnön saajilla. Jos yh-äitisi on varaton ja petteri elää
kituuttaa peruspäivärahalla, niin ei se tarkoita ettei rahaa olisi
muillakaan. Ei raha maailmasta minnekkään häviä, sitä ei
vaan ole kaikkien saatavissa.
- Duikka
Aivan raha kasautuu aina Petterille ja jos Petteri sitä vähän terolle antaa, niin hetkenpäästä ne on taas Petterillä pluskorot.
- seuhari
Ei taida tero olla mikään busines enkeli
- myrna
Vantaallakin tojokauppa tehny tappioo jotaa miljoonan euron luokkaa viiessä vuodessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 271388
Minun oma kaivattuni
Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka611251Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha91195Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.291145Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?201114Tervehdys!
Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot641067Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan331038Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se71033Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61032Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024
Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne131023