HH-riitu, kokeilepas tuohon ja kerro mitä Saksaan

Edson-A

Aina silloin sun, tällöin ja pakkohan ei ole kivaa, sano se hs-lainen eli hetkinen ... Tolkun Kaitsu

109

258

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edson-A

      Jotta nousisi ylemmäs, niin avustan tilannetta

    • Edson-A

      Ylöspäin ylöspäin ...

      • Edson-A

        Horiop, on se kumma ettei muka ylöspäin nouse


    • e-a

      Ja taas kohti huippua, siis ketjussa

    • e-a

      Jos näet Riitu tämän ketjun joskus, niin tämä on eniten luettu.

      Ei muuten mikään ihme.

      Olisi kuitenkin kiva kuulla, miten siellä Saksassa menee.

    • e-a

      Eräs kotisykoloki oli sitä mieltä että hajoitan ja hallitsen, mutta ... erehtyy muutenkin niin usein. Se siitä.

      Jos sulla on saksalaisesta keväästä vaikka kerrottavaa, niin anna tulla.

    • hh-riitu

      -






































      No mitäs tänne, ei muuta kuin sitä samaa . Näin nyt vasta tämän aloittamasi ketjub, jos sitä siksi voi sanoa, koska en ole enää moniin aikoihin avannut koko Aloittelevaa tai muutakaan suomi24ää. Miten lie mennytkin koko kiinnostus. Yritin kerran kirjautua omalla nimmmarilla, mutta olen unohtanut salasanan enkä muista edes, mihin e-osoitteeseen olen pyyytänyt suomi24:n vastausta. Viihdyn taas käsitöitteni parissa ja muun ajan löhöilen miettien tämän maailman menoa. Ontäassä muutakin ajankulua, mutta siitä en kerro... Täällä oli viime sunnuntaina vaalit ja HH:n voittajat olivat Sossut ja Vihreät, jotka jatkavat hallinnossa.Hyvä niin. Hyviä jatkoja sinnekkin.

      • e-a

        Niin kuin tuossa alotuksessa kirjoitin, että pakko ei ole kivaa ...

        mutta kiva kun kirjoitit kuiteski. Jokaisellahan sitä on elämässä sitä sun tätä, kumppani neuloo vielä syntymättömille ja minä kirjoitan näitä löysiä.

        HH:n voittajat. Hyvä niin.

        PS. Sitä paitsi, olen luvannut tuoda puolukoita. Hitsi vieköön, veri vetää kuitenkin tuonne pohjoiseen.

        Hyvää jatkoa sinne kuitenkin Elämän aloittajalle.


      • hh-riitu
        e-a kirjoitti:

        Niin kuin tuossa alotuksessa kirjoitin, että pakko ei ole kivaa ...

        mutta kiva kun kirjoitit kuiteski. Jokaisellahan sitä on elämässä sitä sun tätä, kumppani neuloo vielä syntymättömille ja minä kirjoitan näitä löysiä.

        HH:n voittajat. Hyvä niin.

        PS. Sitä paitsi, olen luvannut tuoda puolukoita. Hitsi vieköön, veri vetää kuitenkin tuonne pohjoiseen.

        Hyvää jatkoa sinne kuitenkin Elämän aloittajalle.

        Veri vetää minuakin pohjoiseen. Lupasit tosiaan tuoda puolukoita, olen puolukoitten suursyömäri, että ei millään pienellä leikkiämpärillä. Mutta kyllähän estää kauan ennenkuin puolukat ovat taas kypsiä, ja millainen sato tänä vuonna tuleekaan, sekin on epävarmaa. Ehdit jo varmaan kierrellä pohjoiset ja etelät ennenkuin puolukat on kyTäällä ei sitten olla tänä talvena juuri lunta nähty, kevät jo keikkuen tleevi. Aurinkokin pilkistelee silloin tällöin.
        Hyvää viikon jatkoa sinne kaikille.
        MIlloins minä nämä ketjut aloitinkaan. En muista. Se taisi kuitenkin olla helmikuussa.


      • e-a
        hh-riitu kirjoitti:

        Veri vetää minuakin pohjoiseen. Lupasit tosiaan tuoda puolukoita, olen puolukoitten suursyömäri, että ei millään pienellä leikkiämpärillä. Mutta kyllähän estää kauan ennenkuin puolukat ovat taas kypsiä, ja millainen sato tänä vuonna tuleekaan, sekin on epävarmaa. Ehdit jo varmaan kierrellä pohjoiset ja etelät ennenkuin puolukat on kyTäällä ei sitten olla tänä talvena juuri lunta nähty, kevät jo keikkuen tleevi. Aurinkokin pilkistelee silloin tällöin.
        Hyvää viikon jatkoa sinne kaikille.
        MIlloins minä nämä ketjut aloitinkaan. En muista. Se taisi kuitenkin olla helmikuussa.

        "milloin niitä poimisitkaan kun olet aina matkan päällä. "

        Kyllä taitaa matkat supistua, sillä polttopuun tekoa keväällä, katos traktorille, perunat maahan ja muut. Rauhallisesti teen ja sitten voipi jossain juhannuksesta heinäkuulle olla jakso, milloin tien päällä. No poijat ovat kyllä luvanneet tuurata meitä ja tehdä jotain, mutta juttu on niinkin, että heillä on omatkin menonsa ja sen olen heille sanonutkin, että hoitelevat lyhyillä lomillaan itseään ja perhettään.

        Aloitit 2.3.2012 klo 21:30

        Lainaan kahta viimeistä kirjoitusta sieltä ensimmäisestä ketjusta :
        Nimmari elämä kirjoitti : "

        Riitu S "Miten niin kuka sitten lienetkin " ?

        Johan kertaalleen, ymmärtääkseni toivotit minut tervetulleeksikin, tunnistaessasi minut Inkeriksi. - Kuten ennenkin, olethan erikoisen tarkka ja hyvä nimimerkkien tunnistajana. Ja alkuperäisen ristimänimen palajastajana...Olisit jo edes itseesi tyytyväinen.

        Miksi siis yhä kyselet hyvä ystävä. Tyytyisit siihen, millä kukin kirjoittaa."

        Ja sinä vastasit :"

        "Tiijät sää, Elämä (kielsithän käyttämästä ristimänimeäsi) että mua ei sitten yhtään huvita kiistellä kanssas. Tule ihan omalla tai varastetulla nimellä KESKUSTELEMAAN tuonne toiseen ketjuun, mutta lopeta tää jankkaaminen.

        Toivoo Riitta Susanne Oraperä"

        Tähän lisään itse sen, että sama inkeri jatkaa vanhaan savolais-korkkiruuvimaiseen tapaansa. Tunnen toki kunnon savolaisiakin, mutta inkeri on ihan omaa luokkaansa, ei karjalaiset tuollaisia ole. No jaa, tiedä häntä

        No se siitä.


    • e-a

      Vaikka et urheilusta välitäkään, niin kerron, että saksalainen mies voitti yhdistetyn mm- kultaa. Taisi olla viidentenä se seuraavakin saksalainen.

      No en pääse eroon edes näistä perinteisten hiihtolajien seuraamisesta. Saatan siis olla myös urheiluhullu

      Ja sitten asiaakin. Tuolla Elämässä kysellään, onkos Riitua missään nähty kirjoittamassa. No Cee vastasi, että täällä. Tällaiseksi se on mennyt jotta, jos aloitan yhden ketjun, niin siihen et edes sinä saa keneltäkään kirjoituksia, vaikka sinua toisaalla kyselläänkin.

      No toisaalta, kirjoita joskus kuulumisesi vaikka sinne Elämään, niin sitten ei tarvita tätä aloitusta olenkaan.

      • Alkuperäinen-Rapu

        Mutta e-a, ei tuo pidä paikkaansa ettemme haluaisi keskustella hh-riitun kanssa, mutta ainakaan minä en "uskaltanut" tulla tähän ketjuun tervehtimään hh-riitua, koska olihan meillä toimiva, aikoinaan täällä S24:ssä Riitun aloittama Elämä-ketju, mihin hh-riitukin kirjoittele milloin hän ehti. Nyt tuntui siltä, kun sanot tuossa aloituksessasikin että "HH-riitu, kokeilepas tuohon..."

        Minä ainkin ymmärsin, että se ketju on tarkoitettu vain sinulle ja hh-riitulle. En halunnut tulla taas "pilaamaan" ketjua. Sitä en pelkää Elämässä. Siellä tunnen, että minut hyväksytään.

        Ei se oma paha sillä hälvene, että toisia haukkuu. Sen olen oppinut elämässä.

        Mites se Cicero jo sanoi, jotenkin näin että, "on asetettava yhteisön hyvinvointi omansa edelle." Kyllä meidän kaikkien on pyrittävä elämään täälläkin, niin ettemme tahallamme pahoita jonkun mieltä - toistemme mieliä!


      • e-a

        "Minä ainkin ymmärsin, että se ketju on tarkoitettu vain sinulle ja hh-riitulle."

        Ymmärsit väärin. Missään kohdassa ei ketään ole suljettu pois kirjoittamasta ja vielä se, että nythän jo on kolme muutakin ketjua, mihin voipi kirjoittaa.

        Sinulla on nyt aika äkkiväärä käsitys haukkumisista. Itse panen vain välittömästi hanttiin, jos aihetta on. Käytän toki kadun kieltä, sillä pidän siitä, ... kirjoitti ent. suomenkielen opiskelija.

        Ciceron yhteisöllisyydestä en tiedä, mutta yhteisöllisyys- sanaa puskee nykyään joka puskasta.

        PS. Ei minulla ole paha mieli, no kirjoitustyyliä voisi muuttaa, mutta en ole konsensustyyppiä. Koetan kuitenkin parantaa mitä parannettavissa on.


      • Alkuperäinen-Rapu

        Huomenta, tai onhan nyt jo aamupäivä. Poikkeuksellisesti nukuin puoli kahdeksaan tänään.

        "Sinulla on nyt aika äkkiväärä käsitys haukkumisista." näin kirjoitit e-a tuossa vastauksessasi minulle. Ehkä kirjoitukseni jotenkin "yleisti" näiden ketjujen taas kerran leimahtanutta kirjoittelua. En kuitenkaan halunnut yksilöidäkään. Sinua e-a en moittinut. Sinä et ole "muistaakseni" koskaan "ivaillut" minua tai edes kummemmin kirjoituksiani.Kunkin sanomisia jostakin asioista saa mielestäni jopa arvostella, kunhan esittää oman mielipiteensä ja siltä pohjalta voidaan keskustella asioista asiapohjalta, koska jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.

        Sitä en ymmärrä, että esimerkiksi minä olen saanut "lokaa" päälleni joltakin kirjoittajalta liittyen yksityiselämääni, vaikka ne "totena" heitetyt herjat eivät pidä ollenkaan paikkaansa ja uskon jopa, että jos tapaisimme, niin ajatus minusta muuttuisi.

        "PS. Ei minulla ole paha mieli,..." e-a, minulle saattaa tulla joskus "paha mieli" aiheettomista loukkauksista - olenhan, kuten sekin on joskus mainuttu, "herkkä Rapu"!

        Eipä muuta kuin hyvää sunnuntaipäivän jatkoa KAIKILLE!


      • Whonever

        Kuules Rapu, sitä minä en ole koskaan ymmärtänyt mitä pahaa on siinä jos joskus vähän railakkaammin heitellään sanan peistä. Pitäisikö aina vain hymistellä hyviä huomenia ja kaunis ilma tänään tyyppistä hölynpölyä? Ettei vain kukaan loukkaannu?

        Voisi myös reilusti sanoa kuka kirjoittaja on sanonut mitä ettei tarvitse arvailla. Ainakaan minä en ole paikalla kuin satunnaisesti, joten en ole välttämättä tietoinen mitä hirveyksiä kuka milloinkin on sanonut kenestäkin.

        Toivottavasti tämä kirjoitus ei liikaa rassannut herkkää sieluasi.

        Ps. tulee se kesäkin taas ennenpitkää.


      • Alkuperäinen-Rapu
        Whonever kirjoitti:

        Kuules Rapu, sitä minä en ole koskaan ymmärtänyt mitä pahaa on siinä jos joskus vähän railakkaammin heitellään sanan peistä. Pitäisikö aina vain hymistellä hyviä huomenia ja kaunis ilma tänään tyyppistä hölynpölyä? Ettei vain kukaan loukkaannu?

        Voisi myös reilusti sanoa kuka kirjoittaja on sanonut mitä ettei tarvitse arvailla. Ainakaan minä en ole paikalla kuin satunnaisesti, joten en ole välttämättä tietoinen mitä hirveyksiä kuka milloinkin on sanonut kenestäkin.

        Toivottavasti tämä kirjoitus ei liikaa rassannut herkkää sieluasi.

        Ps. tulee se kesäkin taas ennenpitkää.

        Tervehdys Whonever!

        Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että "heitellään sanan peistä", mutta et tainnut olla mukana jo tuolla Hesarin Elämäketjussa aikoinaan. Sieltä asti, olen saanut milloin mitäkin "kuraa" päälleni, mutta en aio edelleenkään käydä nimiä sen kummemmin julkistamaan. Sen voin sanoa kyllä, kun nyt kysyt, että ensi "kokemukseni" sinusta oli se, että kun olin vastannut johonkin Ingerin kirjoitukseen, niin sinä kirjoitit jotain sellaista että Ravun kirjoitus on aivan "höpönlöpöä", eikä siitä ymmärrä mitään! No, ei se mitään, mutta siitä katsoin, että sinä et halua kirjoitella tai vastailla minulle ja olen siis pysynyt "tieltäsi" poissa. Tämä oli rehellinen vastaukseni sinulle kun kysyit. En kuitenkaan ole "niin herkkä", että tuo olisi mikään "kiveen piirretty" este kirjoittelulle ja vastaamiselleni.

        Ja ei, ei tarvitse tyytyä pelkästään "hymistelemään", mutta minä olen pitänyt täällä näissä ketjuissa kirjoittelua jotenkin sellaisena "ystävien" kanssa rupatteluna aivan omista asioista ja myös kuunnellen toisten aivan tavallisia tapahtumia mitä kenellekin on arjessa tai juhlassa tapahtunut. Myös surujaan voi kertoa rauhassa, koska ei se kenenkään elämä ole sitä pelkkää "ruusuilla tanssimista"! Siitä oli hyvä kirjoitus, mikä sai palan kurkkuun, tänään Hesarissa entisen Hesarin toimittajan Kimmo Oksasen kirjoitus itsestään.

        Tästä tuli nyt taas pitkä kirjoitus, mutta "korvatkoon" tämä nyt ne kaikki kirjoittamatta jääneet kirjoitukset, joita olisin halunnut sinullekin kirjoittaa, jos olisin uskaltanut, koska et aiemmin ymmärtänyt kirjoituksiani

        Mitä tulee taas minun kirjoittamiini asiakirjoituksiin, niin jos haluat niihin tutustua, niin niitä löytyy melkein 5 300 julkaistua tällä samalla nimimerkillä tuolta HS.fi.stä.

        Se on ihanaa, että kesä taas tulee, mutta sitä ennen, nautitaan keväästä!


      • Whonever
        Alkuperäinen-Rapu kirjoitti:

        Tervehdys Whonever!

        Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että "heitellään sanan peistä", mutta et tainnut olla mukana jo tuolla Hesarin Elämäketjussa aikoinaan. Sieltä asti, olen saanut milloin mitäkin "kuraa" päälleni, mutta en aio edelleenkään käydä nimiä sen kummemmin julkistamaan. Sen voin sanoa kyllä, kun nyt kysyt, että ensi "kokemukseni" sinusta oli se, että kun olin vastannut johonkin Ingerin kirjoitukseen, niin sinä kirjoitit jotain sellaista että Ravun kirjoitus on aivan "höpönlöpöä", eikä siitä ymmärrä mitään! No, ei se mitään, mutta siitä katsoin, että sinä et halua kirjoitella tai vastailla minulle ja olen siis pysynyt "tieltäsi" poissa. Tämä oli rehellinen vastaukseni sinulle kun kysyit. En kuitenkaan ole "niin herkkä", että tuo olisi mikään "kiveen piirretty" este kirjoittelulle ja vastaamiselleni.

        Ja ei, ei tarvitse tyytyä pelkästään "hymistelemään", mutta minä olen pitänyt täällä näissä ketjuissa kirjoittelua jotenkin sellaisena "ystävien" kanssa rupatteluna aivan omista asioista ja myös kuunnellen toisten aivan tavallisia tapahtumia mitä kenellekin on arjessa tai juhlassa tapahtunut. Myös surujaan voi kertoa rauhassa, koska ei se kenenkään elämä ole sitä pelkkää "ruusuilla tanssimista"! Siitä oli hyvä kirjoitus, mikä sai palan kurkkuun, tänään Hesarissa entisen Hesarin toimittajan Kimmo Oksasen kirjoitus itsestään.

        Tästä tuli nyt taas pitkä kirjoitus, mutta "korvatkoon" tämä nyt ne kaikki kirjoittamatta jääneet kirjoitukset, joita olisin halunnut sinullekin kirjoittaa, jos olisin uskaltanut, koska et aiemmin ymmärtänyt kirjoituksiani

        Mitä tulee taas minun kirjoittamiini asiakirjoituksiin, niin jos haluat niihin tutustua, niin niitä löytyy melkein 5 300 julkaistua tällä samalla nimimerkillä tuolta HS.fi.stä.

        Se on ihanaa, että kesä taas tulee, mutta sitä ennen, nautitaan keväästä!

        Tätä olen pelännytkin että olen niin pelottava ettei minulle uskalleta paljon kuittailla.

        Mutta jokainen kirjoituksiani vähän tarkemmin lukenut on varmaan huomannut että 90 % niistä on täyttä puutaheinää. Siis sitä höpönlöpöä ihteään. Vaikka en käytä edes hymiöitä.

        Sitäpaitsi, älä ole niin varma noista Hesari -ajoista. Olen ollut taipaleeni varrella mukana yhdessä jos toisessa. Vieläpä kolmannessakin.

        Edelleen olen sitä mieltä että arvostelun kohde pitäisi osoittaa nimellä, ei "joksikin kirjoittajaksi".


      • Alkuperäinen-Rapu
        Whonever kirjoitti:

        Tätä olen pelännytkin että olen niin pelottava ettei minulle uskalleta paljon kuittailla.

        Mutta jokainen kirjoituksiani vähän tarkemmin lukenut on varmaan huomannut että 90 % niistä on täyttä puutaheinää. Siis sitä höpönlöpöä ihteään. Vaikka en käytä edes hymiöitä.

        Sitäpaitsi, älä ole niin varma noista Hesari -ajoista. Olen ollut taipaleeni varrella mukana yhdessä jos toisessa. Vieläpä kolmannessakin.

        Edelleen olen sitä mieltä että arvostelun kohde pitäisi osoittaa nimellä, ei "joksikin kirjoittajaksi".

        Minä pelkään riitaa. En sano, enkä ole koskaan sanonut täällä, että nyt minä lopetan kirjoittelun, mutta kyllä minä jään aina välillä "kuunteluoppilaaksi", kun haluan "paeta"!

        Jotain "tuttuutta" sinussa on ollut, kirjoituksissasi, ja täytyy sanoa että on minua montakertaa hieman "harmittanut" kun en "voinut" kommentoida jotakin sanomaasi. Sitä minä olen myöskin jopa miettinyt, että olen saanut sinusta jollain lailla oikeudenmukaisen ihmisen kuvan, mutta minut, ja minun kirjoitukseni, ajatteluni asioista, kyllä "tyrmäsit" aivan alussa. Yhden ainoan kerran tunsin, että olemme samaa mieltä, kun ihmettelin monen "hyväksyvää" asennetta nimimerkki "Tyyne neito" varkautta kohtaan. "Tyyne kuin Tyyne", hällä väliä. Silloin kerroit, ettet sinäkään hyväksy nimimerkin "varkautta"! Minäkin olisin kyllä loukkaantunut, jos minä en olisi minä, juuri omine ajatuksineni. omine nimimerkkeineni. Ei kukaan muu voi olla minä.

        En edelleenkään kerro "arvosteluni" kohdetta, koska se saisi taas vain pahaa aikaan. Kyllä noiden "törkeyksien" kirjoittaja tietää sen itse.


      • Auroora-noita

        "arvostelun kohde pitäisi osoittaa nimellä"

        Et kuitenkaan W-ystäväni ole ollut kovin tiiviisti mukana. Muuten tietäisit, että Alkuperäinen Rapu viittaa kaikilla ilkeillä vihjailuillaan yhteen Aurooraan, joka on vienyt häneltä kunnian, itsetunnon, yksityiselämän rauhan ja mitä kaikkea. Sitten hän vielä esittää, että jos tapaisin hänet oikeassa elämässä, mieleni muuttuisi. Epäilen! Todennäköisesti käsitykseni näiden palstojen ylivoimaisen herkimmästä tyypistä vain vahvistuisi. Minähän saattaisin tuoda jaloissani paskaa hänen hienon kotinsa kynnysmatolle.


      • A-ra

        Lisään vielä luettuani Ravun käsittämättömän vuodatuksen: Kyllä oletkin säästynyt rumilta sanoilta, jos "Tyyne kuin Tyyne" on mielestäsi törkyä. Vaivaudun sulle raukalle selittämään, että minuahan siinä Tyyne ja "Tyyne" ensin huijasivat. Taidat Rapu olla itse se valetyyne, miksi muuten otat henkilökohtaisesti asiat jotka eivät koske sinua.


      • Whonever
        Alkuperäinen-Rapu kirjoitti:

        Minä pelkään riitaa. En sano, enkä ole koskaan sanonut täällä, että nyt minä lopetan kirjoittelun, mutta kyllä minä jään aina välillä "kuunteluoppilaaksi", kun haluan "paeta"!

        Jotain "tuttuutta" sinussa on ollut, kirjoituksissasi, ja täytyy sanoa että on minua montakertaa hieman "harmittanut" kun en "voinut" kommentoida jotakin sanomaasi. Sitä minä olen myöskin jopa miettinyt, että olen saanut sinusta jollain lailla oikeudenmukaisen ihmisen kuvan, mutta minut, ja minun kirjoitukseni, ajatteluni asioista, kyllä "tyrmäsit" aivan alussa. Yhden ainoan kerran tunsin, että olemme samaa mieltä, kun ihmettelin monen "hyväksyvää" asennetta nimimerkki "Tyyne neito" varkautta kohtaan. "Tyyne kuin Tyyne", hällä väliä. Silloin kerroit, ettet sinäkään hyväksy nimimerkin "varkautta"! Minäkin olisin kyllä loukkaantunut, jos minä en olisi minä, juuri omine ajatuksineni. omine nimimerkkeineni. Ei kukaan muu voi olla minä.

        En edelleenkään kerro "arvosteluni" kohdetta, koska se saisi taas vain pahaa aikaan. Kyllä noiden "törkeyksien" kirjoittaja tietää sen itse.

        No suoraan sanoen en edes muista tuota "tyrmäystä". Luultavasti olen tyrmäskellyt vuoron perään vähän jokaista. Ja kuten sanottua, kaikkia sanomisiani ei kannata ottaa liian vakavasti.

        Sinä nähtävästi olet niitä jotka mieluummin sulkevat sisäänsä kaiken. Päinvastoin kuin minunlaiseni, joka ei edes kykenisi salaamaan harmistustaan vaan täräyttää kaiken päin pläsiä heti kun tietty (aika matalalla oleva) ärsytyskynnys ylittyy. Tällainen luonteenpiirre on ainakin sikäli parempi, ettei jää asiat kaivelemaan.


      • A-ra
        Whonever kirjoitti:

        No suoraan sanoen en edes muista tuota "tyrmäystä". Luultavasti olen tyrmäskellyt vuoron perään vähän jokaista. Ja kuten sanottua, kaikkia sanomisiani ei kannata ottaa liian vakavasti.

        Sinä nähtävästi olet niitä jotka mieluummin sulkevat sisäänsä kaiken. Päinvastoin kuin minunlaiseni, joka ei edes kykenisi salaamaan harmistustaan vaan täräyttää kaiken päin pläsiä heti kun tietty (aika matalalla oleva) ärsytyskynnys ylittyy. Tällainen luonteenpiirre on ainakin sikäli parempi, ettei jää asiat kaivelemaan.

        Hah hah, Rapu-raukka ei saanut sinusta kaveria. No osaat kuitenkin vastata nätisti eikä hän muutenkaan miehiä vihaa.


      • Whonever
        A-ra kirjoitti:

        Hah hah, Rapu-raukka ei saanut sinusta kaveria. No osaat kuitenkin vastata nätisti eikä hän muutenkaan miehiä vihaa.

        Naisten kanssa keskustelu on aina vähän kuin nuoralla tasapainoilua. Muuten tulee kaulimesta. Pätee myös live-elämässä.


      • A-ra
        Whonever kirjoitti:

        Naisten kanssa keskustelu on aina vähän kuin nuoralla tasapainoilua. Muuten tulee kaulimesta. Pätee myös live-elämässä.

        Ihan tiplomaattisesti vastattu.

        Minä olen ihan pikkasen vihainen tuolle Don e a:lle että hän tahallaan pölläytti meidät noidat lentoon sättimään toisiamme.

        Ja lopuksi arvoitus: Kun kissa on poissa, hiiret hyppii pöydällä.


    • Cee

      Minä vastasin tuohon Elämässä olevaan Alin kyselyyn, onko HHRiitua näkynyt jossain ja vastasin että täällä hänelle avatussa ketjussa, mutta en tiedä, millaisilla koneilla ihmiset täällä näitä juttuja katselevat, kun eivät huomaa aloitusta, jossa Riitun nimi on jo otsikossa isolla. (Huom Ali!) Siihen mennessä Riitu oli jo vastannut kuulumisensa EA:n tähän monen päivän aikana nostamaan ketjuun, koska Riitu ilmoitti, että koneensa kenkkuilee niin paljon, ettei pääse vastailemaan tänne kuin suurella vaivalla. Siksi EA mielestäni aloitti tämän uuden ketjun Riitulle, että hänen olisi helpompi päästä tänne. Sitä ennen Riitu oli kuitenkin jo vastannut Elämässä (minunkin kyselyyni) että älkää enää kyselkö häntä, hän ei enää ehdi tänne kun on niin paljon muutakin tekemistä ja yksi syy koneen kenkkuilu.

      Olikohan tämä nyt mitenkään ymmärrettävästi selitetty? Siksi minä en kysele Riitusta tässä ketjussa, kun hän kielsi sen jo Elämässä. Hän kirjoittaa kun ehtii ja milloin saa koneensa toimimaan. Onhan täällä uudessa S24:ssä todella paljon häiriöitä, eilen illallakin tänne ei päässyt millään. Muualle pääsee. Eilenkin Riitu saattoi yrittää, mistä tiedämme?

      • e-a

        "Olikohan tämä nyt mitenkään ymmärrettävästi selitetty?"

        Suunnilleen noin. Tosin en ole huomannut Riitun haluavan, ettei häntä kyseltäisi.

        Lisäksi on yksi juttu sieltä elämästä. Riitu kysyi samaa kuin minäkin eräältä : "Oletko koskaan ollut väärässä?" Eli voisihan tämäkin toinen eli minä aloittaa ketjun, väärässäolevien ketjun. No nimesin kyllä ketjun toisin

        No antaa tämän ketjun kuolla rauhassa hiljaisuuteen.


      • Whonever

        Taisi Riitu puhua myös siitä mitenkä näitä ketjuja on jo niin monta että on vaikeaa seurata mitä missäkin kirjoitellaan.

        Olishan se parempi jos yksi hiekkalaatikko riittäisi.

        Minullehan on yhdentekevää minkä nimiseen tai kenen aloittamaan ketjuun osallistun. Kyllä sen nopeasti huomaa onko tervetullut vai ei. Ja vain siitähän on kysymys.


      • A-ra

        Olet oikeassa Whonever siinä että yhden hiekkalaatikon pitäisi riittää. Siinä vain on se suuri JOS, joka taas liittyy toiseksi viimeiseen lauseeseesi.

        Lika barn leka bäst.


      • Whonever
        A-ra kirjoitti:

        Olet oikeassa Whonever siinä että yhden hiekkalaatikon pitäisi riittää. Siinä vain on se suuri JOS, joka taas liittyy toiseksi viimeiseen lauseeseesi.

        Lika barn leka bäst.

        Toki samantyyppiset mieluusti keskenään viihtyvät ja porukoituvat. Mutta jos on joskus sovittu samaan laatikkoon, niin mitä sitten tapahtui?

        Omasta mielestäni juuri kirjoittajien "erilaisuus" pitää tällaiset keskustelut elävinä.


      • Cee
        e-a kirjoitti:

        "Olikohan tämä nyt mitenkään ymmärrettävästi selitetty?"

        Suunnilleen noin. Tosin en ole huomannut Riitun haluavan, ettei häntä kyseltäisi.

        Lisäksi on yksi juttu sieltä elämästä. Riitu kysyi samaa kuin minäkin eräältä : "Oletko koskaan ollut väärässä?" Eli voisihan tämäkin toinen eli minä aloittaa ketjun, väärässäolevien ketjun. No nimesin kyllä ketjun toisin

        No antaa tämän ketjun kuolla rauhassa hiljaisuuteen.

        Kyllä Riitu tämän asian sanoi, joko tässä tai edellisessä Elämässä, eilen etsin sitä tästä ketjusta, mutta eihän täältä mitään löydy, kun ei saa supistettua näitä kirjoituksia. Weepeli oli sen Riitun kirjoituksen huomannut, koska vastasi jollekin, että Riitu ilmoitti olevansa kiireinen, aloittanut kankaankudonnan uudelleen jne. Se on jäänyt EA:lta huomaamatta, kun täällä on niin vaikea etsiä entisiä kirjoituksia. Sekin on poistettu, sivun alussa ollut hakuloota, jota Alikin kaipasi. Eli tietyn ihmisen kirjoituksia ei löydy tietyllä hakusanalla.


    • testit

      Taasko se kiero akka sieltä Saksan maalta alkaa paasata paskapuheitaan tyrkyttää ja levittää meidän suomalaisessa selvässä ja mukavassa Elämässä.

      • e-a

        Yksinoikeudella laadin tulkintani, ikiomani, ja koin mukavaa hirtehishuumoria.


    • e-a

      "Kyllä sen nopeasti huomaa onko tervetullut vai ei"

      Kyllä hipiät ovat herkät. No olkoot.

      No jos ketjuja on liian monta ja niitä siksi vaikeaa seurata, niin mitens sitä ny uutisiakaan, kun niitä on niin monta, joten ...

      Ja mitä tulee yhteen hiekkalaatikkoon, niin pitäisköhän käydä suomalainen yhteisöllisyyskurssi?

      • A-ra

        Tuli vain mieleen, että jos aloittamassaan ketjussa joutuu syytetyksi kieroudesta ja savolaisuudesta, kuinka sitä sitten muualla uskaltaisi vapaasti kirjoitella.

        Kaunis ajatus nämä yhteiset ja yhteisölliset hiekkalaatikot, mutta reality on muuta.


      • Whonever

        Taitaa olla varsin herkkähipiäistä joukkoa tää koko porukka.

        Toi "yhteisöllisyys" on vähän sellainen muotisana etten tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa.


      • Whonever
        A-ra kirjoitti:

        Tuli vain mieleen, että jos aloittamassaan ketjussa joutuu syytetyksi kieroudesta ja savolaisuudesta, kuinka sitä sitten muualla uskaltaisi vapaasti kirjoitella.

        Kaunis ajatus nämä yhteiset ja yhteisölliset hiekkalaatikot, mutta reality on muuta.

        On minuakin turkulaisuudesta syytetty, ilmankos en kaikkiin ketjuihin rohkene kirjoitella..


      • e-a

        "jos aloittamassaan ketjussa joutuu syytetyksi kieroudesta ja savolaisuudesta"

        No joskus sentään on tyrkytetty pillereitäkin, mutta kun en minäkään ole loppuunsaattanut aloittamattomiani opintoja, niin täytyy tukeutua Vanhasen isään ja rodunparannusoppeihin.

        Yhden asian sanon astetta vakavammin. Ensin sieltä ns. syytetty on heittänyt vuositolkulla sellaista roskaa, että johan siihen on vastattavakin. Ja ko. henkilö oikein suuttui omassa ketjussaan muille kirjoittaen :

        Inger1

        18.2.2015 21:07

        Kannattaako tänne tulla sittenkään. Pitäkää rauhassa hauskaa keskenänne. Mua ei tarvittane näillä saiteilla ilmeisesti enää. ainkaan tänä kevänä ja tässä -kuussa.

        No olkoot nyt minun puolestani, mutta vastaan, jos kysytään.


      • e-a
        Whonever kirjoitti:

        On minuakin turkulaisuudesta syytetty, ilmankos en kaikkiin ketjuihin rohkene kirjoitella..

        Tuota tuota

        No pyydän ... enpäs pyydäkään, koska mautonta vitsiähän kait joskus vain heitettiin. Siis turkulaisista.

        No täytyy lopettaan tämä eri kansanosien pilikkaaminen, sillä paljonhan siinä ihan puuta heinää on niissä luonnediaknooseissa. Paitti että hämäläisenä kyllä ylpeenä kannan hitauden taakkaa ja jos kolmas sota tulisi niin rajalle hyvissä ajoissa. Mistä sitten lie jääräpäisyys kotoisin?


      • A-ra

        Onhan näillä ketjuilla yksi ja toinen muukin sanonut lopettavansa, mutta heitä ei ole haukuttu roskan puhujaksi vaan yritetty nätisti estää lähtemästä.

        Ai päätit sitten kaivaa kaikki vuosia vanhat roskatunkiot esille. Mutta tasapuolisuuden nimissä, paljasta nyt muidenkin rötökset kuin vain yhden syntipukin.


      • Inger1
        A-ra kirjoitti:

        Onhan näillä ketjuilla yksi ja toinen muukin sanonut lopettavansa, mutta heitä ei ole haukuttu roskan puhujaksi vaan yritetty nätisti estää lähtemästä.

        Ai päätit sitten kaivaa kaikki vuosia vanhat roskatunkiot esille. Mutta tasapuolisuuden nimissä, paljasta nyt muidenkin rötökset kuin vain yhden syntipukin.

        Niinpä vaan on vastaavassa uutisessa vuolaasti aloitettu heidän anelemisensa: älä nyt missään nimessä jätä tai lopeta..sitä ruikutusta ovat pitäneet totta vie. Mutta ea:lta tahdon kuulla ihan vakavasti mikä aloittamassani - Helmikuuta ketjussa on itseltäni siinä kirjoitettuna, täyttä roskapuhetta? Anti kuulua ja sassiin.


      • e-a
        Inger1 kirjoitti:

        Niinpä vaan on vastaavassa uutisessa vuolaasti aloitettu heidän anelemisensa: älä nyt missään nimessä jätä tai lopeta..sitä ruikutusta ovat pitäneet totta vie. Mutta ea:lta tahdon kuulla ihan vakavasti mikä aloittamassani - Helmikuuta ketjussa on itseltäni siinä kirjoitettuna, täyttä roskapuhetta? Anti kuulua ja sassiin.

        "Anti kuulua ja sassiin"

        Hih mikä lause, mutta tässä yksi. Vastauksesi minun lähettämääni auto- linkkiin

        " Inger1

        19.2.2015 10:37

        Yrittäisit leikkiä jotain itsellesi helpompaa, vaikkapa Paulaa."

        Sinähän se täys ... olet. Sotket jotkut paulat ja omat vellisi ja sitten itket, että kukaan ei ny taas leiki kanssani ..."Pitäkää rauhassa hauskaa keskenänne. Mua ei tarvittane näillä saiteilla ..."

        Jos joku on ruikuttaja niin sinä. Rannalla ruikuttaja.

        A-ra : "Onhan näillä ketjuilla yksi ja toinen muukin sanonut lopettavansa"

        Toki, muttei tuolla ruikutuksella, mitä Inkeri pitää, on pitänyt jo mielettömät ajat ja sitten kehtaa kuin korkkiruuvi kierrellä ja kaarrella.

        A-ra :"Ai päätit sitten kaivaa kaikki vuosia vanhat roskatunkiot esille"

        Juuri tästä syystä kannatan uskonnon lopettamista kouluissa ja enemmän mm. historiaa. Tunkioksi historiankirjoituksessa kutsun kyllä mielelläni sellaista suomalaistakin historiankirjoitusta, missä suorastaan vaietaan mieluummin ja leivotaan pelkkää sokerikakkua.


      • Inger1
        e-a kirjoitti:

        "Anti kuulua ja sassiin"

        Hih mikä lause, mutta tässä yksi. Vastauksesi minun lähettämääni auto- linkkiin

        " Inger1

        19.2.2015 10:37

        Yrittäisit leikkiä jotain itsellesi helpompaa, vaikkapa Paulaa."

        Sinähän se täys ... olet. Sotket jotkut paulat ja omat vellisi ja sitten itket, että kukaan ei ny taas leiki kanssani ..."Pitäkää rauhassa hauskaa keskenänne. Mua ei tarvittane näillä saiteilla ..."

        Jos joku on ruikuttaja niin sinä. Rannalla ruikuttaja.

        A-ra : "Onhan näillä ketjuilla yksi ja toinen muukin sanonut lopettavansa"

        Toki, muttei tuolla ruikutuksella, mitä Inkeri pitää, on pitänyt jo mielettömät ajat ja sitten kehtaa kuin korkkiruuvi kierrellä ja kaarrella.

        A-ra :"Ai päätit sitten kaivaa kaikki vuosia vanhat roskatunkiot esille"

        Juuri tästä syystä kannatan uskonnon lopettamista kouluissa ja enemmän mm. historiaa. Tunkioksi historiankirjoituksessa kutsun kyllä mielelläni sellaista suomalaistakin historiankirjoitusta, missä suorastaan vaietaan mieluummin ja leivotaan pelkkää sokerikakkua.

        Katohan niätsee -laatikkokaveri sentään, kun osuit jalakaas, liian "hienohipiäinen" oot. kuten tuolla mörrimöykky toinen paraskin paratessaan heti osasi murjaltaa, tarkoittaen kyllä ehkäpä naisväkeä, mutta minä oikaisen kyllä sulle sopivaksi.. mm autoesittelyjen vertauskuvalliseksi..Paulakuherteluksesi. Ikäänkuin olis kevätkarhun sieraimet äkkii väräjämmää pahkeiset, sullaki alakaneet. Tiesin. Mittää naisellista ei passaa sanoa kun on ea:n autoesittelyt käynnissä. Siitä on " niätse " kaikki leikki kaukana.


      • e-a
        Inger1 kirjoitti:

        Katohan niätsee -laatikkokaveri sentään, kun osuit jalakaas, liian "hienohipiäinen" oot. kuten tuolla mörrimöykky toinen paraskin paratessaan heti osasi murjaltaa, tarkoittaen kyllä ehkäpä naisväkeä, mutta minä oikaisen kyllä sulle sopivaksi.. mm autoesittelyjen vertauskuvalliseksi..Paulakuherteluksesi. Ikäänkuin olis kevätkarhun sieraimet äkkii väräjämmää pahkeiset, sullaki alakaneet. Tiesin. Mittää naisellista ei passaa sanoa kun on ea:n autoesittelyt käynnissä. Siitä on " niätse " kaikki leikki kaukana.

        No tuosta nyt ei saa erkkikään selvää


    • e-a

      Jartsajatane

      22.2.2015 09:44

      Persu kysyisi : " Voi homouden parantaa?" Ja laulaisi möreällä miesduuriäänellä että jartsa ja tane ne yhteen soppii, huomenna viedään ...

      No ehkä nyt sitten sotken hiukan liikaakin näiden ketjujen sisältöä

    • Cee

      Onpa tämä ketju saanut porukan liikkeelle. Tulin äsken koneelle katsomaan ja ihmettelin kun on jo yli 30 kirjoitusta.

      EA mainitsee Tolkun Hesarista, seuraan silloin tällöin Hesarinkin entisiä kirjoittajia ja Tolkku kirjoittaa siellä edelleen, itselleen tyypilliseen tapaan, siellähän vain vastataan HS:n otsikoihin. Hyvin olen pysynyt Tolkun ajatusmaailmassa mukana siitä huolimatta.

      Jaguarinista olen huolissani. Hän ei ole kirjoittanut mitään 15.12. jälkeen. Mitähän hänelle kuuluu? Sinne kun ei voi mennä perään kyselemään, harmi, kuten täällä:-(

      • Alkuperäinen-Rapu

        Tervehdys, Cee!

        Nyt tänään, pitkästä aikaa, kirjoitti Raparperi tuossa Kimmo Oksasesta kertovassa jutussa. Arto Nyberin ohjelmassa tuo Kimmo Oksanen on tänään vieraana. Täytyy laittaa kirjastoon varaukseen tuo hänen kirjansa: Kasvoton mies.


      • Alkuperäinen-Rapu

        Tulipas huonoa kieltä! Sana "tuo" toistui aivan liian usein.


      • Cee
        Alkuperäinen-Rapu kirjoitti:

        Tulipas huonoa kieltä! Sana "tuo" toistui aivan liian usein.

        Minäkin luin hänen Hesarin juttunsa, on se ollut kamala tauti tuo herpeksen ja stafylokokin yhdistelmä, henki kuitenkin säilyi, edellinen hoidettava oli kuollut.


    • hh-riitu

      Hei kaikki,
      täällä on taas täys meininki päällä ja meikäläisen nimikin on usein mainittu. Siinä paha, missä mainitaan, ainakin jonkuntestin taholta, kuka liekkin.
      Halusin vaan tässä välissä ilmoitella itsestäni.

      • e-a

        Kiva että henki pihisee ja kevätkin tulossa

        Vaikka ei tässä olla helteiden ystäviä, toivotaan kuitenkin aurinkoa ja vilvoittavaa tuulen henkeä. Heitin tuonne tähän ketjuun ylemmäs, että hiljennetään tätä ketjua, niin joillakin tuleepi hyvä mieli.

        Kuinka vaan, minulle sopii, mutta esim. tuntemasi Ali ei varmaan tänne viitsi vaeltaa, joten Elämä kutsuu...

        Tuo testi. Joo, luin sen ensin hirtehisen huumorilla, mutta siellähän se "tuttu" korkkiruuvi vääntää taas pas*kajuttuaan. Se siitä

        Tässä yksi kuva. Kumppani kutoo ja minä kuvaan. Noin parin viikon sisällä syntyy jos on syntyäkseen kaksi ... Tiedän, ettei pitäisi näin etukäteen, mutta molemmat poikani eivät kaihda ... niin en minäkään.

        http://kuvapilvi.fi/k/yurE.jpg


      • hh-riitu

        Kylläpä onkin suloset vaatteet pikkusille. Onhan se kiva, että pikkupirpana saa leikkitovereita. Nuo on muuten neulottu eikä kudottu. Kutoa sanaa käytetään Suomessa väärin. Kangaspuilla vain kudotaan. Saksan kielessä ne on selvästi kaksi eri sanaa: stricken js weben.


      • e-a
        hh-riitu kirjoitti:

        Kylläpä onkin suloset vaatteet pikkusille. Onhan se kiva, että pikkupirpana saa leikkitovereita. Nuo on muuten neulottu eikä kudottu. Kutoa sanaa käytetään Suomessa väärin. Kangaspuilla vain kudotaan. Saksan kielessä ne on selvästi kaksi eri sanaa: stricken js weben.

        "Nuo on muuten neulottu eikä kudottu"

        Joo minä käytän aina väärin tuota kutoa verbiä. Muistaakseni joskus kudottiin Suomessa villasukkia ja jos niitä paikattiin parsinneulalla niin se oli juu parsimista, vaikka neulalla pisteltiinkin. Sen osaan muuten, jos laiskuudeltani viittin.


      • Cee
        e-a kirjoitti:

        Kiva että henki pihisee ja kevätkin tulossa

        Vaikka ei tässä olla helteiden ystäviä, toivotaan kuitenkin aurinkoa ja vilvoittavaa tuulen henkeä. Heitin tuonne tähän ketjuun ylemmäs, että hiljennetään tätä ketjua, niin joillakin tuleepi hyvä mieli.

        Kuinka vaan, minulle sopii, mutta esim. tuntemasi Ali ei varmaan tänne viitsi vaeltaa, joten Elämä kutsuu...

        Tuo testi. Joo, luin sen ensin hirtehisen huumorilla, mutta siellähän se "tuttu" korkkiruuvi vääntää taas pas*kajuttuaan. Se siitä

        Tässä yksi kuva. Kumppani kutoo ja minä kuvaan. Noin parin viikon sisällä syntyy jos on syntyäkseen kaksi ... Tiedän, ettei pitäisi näin etukäteen, mutta molemmat poikani eivät kaihda ... niin en minäkään.

        http://kuvapilvi.fi/k/yurE.jpg

        Voi, että on söpöt puvut kumppanisi neulonut oikein pienien pipojen kera. Hellyttävät katseltavat.


      • Cee
        e-a kirjoitti:

        "Nuo on muuten neulottu eikä kudottu"

        Joo minä käytän aina väärin tuota kutoa verbiä. Muistaakseni joskus kudottiin Suomessa villasukkia ja jos niitä paikattiin parsinneulalla niin se oli juu parsimista, vaikka neulalla pisteltiinkin. Sen osaan muuten, jos laiskuudeltani viittin.

        Onpa oivaltava ajatus sinulta tuo, että neulalla parsitaan, vaikka neulalla pistellään. Moninaista tämä suomen kieli.


    • Cee

      HHRiitu onkin mestarikutoja että -virkkaaja, olen nähnyt kutomuksiaan että virkkauksiaan sekä täällä että HH-merimieskirkon myyjäisissä, tosin vain netin kuvissa. Ainakin oletan että ne pääsiäistiput olivat virkattuja eikä neulottuja. Kohtahan taas pääsiäinen koittaa ja Riitu taas sinne jotain käsitöitä tekee. Itsekin sain aikoinaan koulussa kankaankudonnankin alkeet ja tein kangaspuilla muutaman tuotteen, jotka olen ikävä kyllä jo hävittänyt. Yksi oli lyhyt rättimatto, kotoa piti viedä leikatut vanhoista vaatteista tehdyt kuteet, toinen oli villalangasta kudottu tyynynpäällinen, jossa oli punosnauhareunus, kolmas oli puuvillatabletti, neljäs oli pellavainen pyyheliina. Se oli todella paskamaista tehdä, langat ja loimet olivat aina milloin missäkin solmussa.

    • e-a

      Sain kuulla, että Karjalassa on nimenomaa neulottu yhdellä "puikolla" ainakin aikoinaan sukkia ja ties mitä.

      No sieltä saattaa olla peruina verbi neuloa vaikkapa nyt sukkaa. Länsi-Suomen käsitteistä en tiedä enkä jaksa ottaa selvää. Mutta on Riitu meilläkin sanoja. Esimerkiksi kutimet kait tarkoittavat sukkapuikkoja eli jos on kutimet niin jossain Suomessa on käytetty myös verbiä kutoa sukkia jne.

      Nämä sanat ovat myös sidoksissa murteisiinkin. No tiedä häntä sitten mikä on oikea sanan kuhunkin paikkaan.

    • a1-mummu
      • Cee

        Tässä olikin hyvä esitys kudonnan, neulomisen ja ompelemisen historiasta.


      • e-a

        Sanat aiheuttavat joissain tapauksissa mukavaa pähkäilyä ja joskus olen huvikseni miettinyt, onkos sanoistakin väännettävä ns. oikea muoto. Riittänee, että ymmärretään.

        Toisaaltahan kyllä on kait suotavaa, että on kaikille yhteinen yleiskieli.

        Tiedä häntä, mutta mitähän sanoisi virkakieli? Meinaan tapauksessa, minkä jossain huomasin. Joku oli pohtinyt, voiko lentokoneeseen ottaa käsimatkakamppeisiin kutimet. Jos virkakieli ei sitten ymmärrä moista sanaa, niin viranomaisten pitäisi perustaa työryhmä pohtimaan sanaa neulimet, mikä sitten pitää sisällään neulat sun muut. Työryhmän alaryhmä pohtii sitten, kuuluuko virkkuukoukku neuloihin. Ja lopputuloksena sitten syntyisi virkakielellä lentoyhtiöiden yhtenäiset käytännöt.


      • e-a
        Cee kirjoitti:

        Tässä olikin hyvä esitys kudonnan, neulomisen ja ompelemisen historiasta.

        Samaa mieltä.

        Jos minulta putoa nappi paidasta, niin pohdin ensin pitkään, neulonko vai ompelenko napin paikalleen. Siinä pohtiessani yhtäkkiä paita lentää tuolin selkämykselle ja kommentti että "siinä on".


      • Cee
        e-a kirjoitti:

        Samaa mieltä.

        Jos minulta putoa nappi paidasta, niin pohdin ensin pitkään, neulonko vai ompelenko napin paikalleen. Siinä pohtiessani yhtäkkiä paita lentää tuolin selkämykselle ja kommentti että "siinä on".

        Minä ompelen napin paikalleen sadattelujen kera, koska langan pujottaminen neulan silmään on ollut aina arpapeliä, osuuko vai ei osu. Onneksi on keksitty nämä langan pujottajat, jollainen minulla on ompelutarvikkeissani. Langanpujottaja ei ole hyvillä silmälaseilla varustettu henkilö, vaan sellainen pieni metallinen esine, jonka ohuen metallilangan kärjen saa sohaistua neulansilmän läpi ja siihen on sitten se lanka helppo pujottaa. Tähän laitteeseen nuori 19 v sukulaiseni ihastui ikihyviksi kun näki sen ja pujotti sillä langan neulan silmään. Lähetti heti siitä kuvan vielä nuoremmalle sukulaiselleni, että tällaisia laitteita on. Niitä saa ainakin hyvin varustetuista ompelukoneliikkeistä, jopa tavarataloista. Itse sain aikoinani koulussa hyvän ohjeen napin ompeluun, laitetaan tulitikku napin ja paidan väliin, näin saadaan napille sopivan kokoinen kaula, että vaate on helppo napittaa kiinni.


      • a1-mummu
        Cee kirjoitti:

        Minä ompelen napin paikalleen sadattelujen kera, koska langan pujottaminen neulan silmään on ollut aina arpapeliä, osuuko vai ei osu. Onneksi on keksitty nämä langan pujottajat, jollainen minulla on ompelutarvikkeissani. Langanpujottaja ei ole hyvillä silmälaseilla varustettu henkilö, vaan sellainen pieni metallinen esine, jonka ohuen metallilangan kärjen saa sohaistua neulansilmän läpi ja siihen on sitten se lanka helppo pujottaa. Tähän laitteeseen nuori 19 v sukulaiseni ihastui ikihyviksi kun näki sen ja pujotti sillä langan neulan silmään. Lähetti heti siitä kuvan vielä nuoremmalle sukulaiselleni, että tällaisia laitteita on. Niitä saa ainakin hyvin varustetuista ompelukoneliikkeistä, jopa tavarataloista. Itse sain aikoinani koulussa hyvän ohjeen napin ompeluun, laitetaan tulitikku napin ja paidan väliin, näin saadaan napille sopivan kokoinen kaula, että vaate on helppo napittaa kiinni.

        Minäpä tilasin eräästä nettikaupasta silmäneuloja, johon ei lankaa tarvitse pujottaa. Silmän yläreunassa on kolo, johon lanka vain painetaan. Takaisin lanka ei pääse tulemaan siitä kolosta takaisin sen alaosassa olevan pienen väkäsen takia. Siis kuin hammaslankaa painaisi hampaiden väliin eikä saa sitä pois, kun hampaan laidassa joku pahuksen nypy. En uskonut neulojen "mainosta", mutta nyt uskon kun olen kokeillut.


      • Cee
        a1-mummu kirjoitti:

        Minäpä tilasin eräästä nettikaupasta silmäneuloja, johon ei lankaa tarvitse pujottaa. Silmän yläreunassa on kolo, johon lanka vain painetaan. Takaisin lanka ei pääse tulemaan siitä kolosta takaisin sen alaosassa olevan pienen väkäsen takia. Siis kuin hammaslankaa painaisi hampaiden väliin eikä saa sitä pois, kun hampaan laidassa joku pahuksen nypy. En uskonut neulojen "mainosta", mutta nyt uskon kun olen kokeillut.

        Ahaa, kiva tietää, että neulansilmätkin ovat kehittyneet, kun omat silmät huononevat näkökyvyltään. Minulla on sellainen hammaslankakoje, siinä on sellaisen muovisen varren päässä hammaslanka poikittain pingotettuna ja sen kun tungen takahampaiden väliin, en meinaa välillä saada sitä millään pois. Sitten kerrankin suu auki menin keittiöön hakemaan saksia, joilla sen langan poikkaisen, mutta sitten tempaisin voimallisemmin, niin vekotin irtosi hampaideni välistä muutama säie katkenneena. Onneksi ei hammas irronnut.


    • e-a

      "Yks nappi oli irti, hän ompeli sen kii"

      Nyt minäkin ompelen napit loppuelämäni.

      "pestäväks vei paitansa"

      Tuohon en virkkaa ... eiku sano mitään.

      • hh-riitu

        Minulla on tuo Gallen- Kallelan maalaus lautasella, joka roikkuu viiden muun Kalevala-lautasen kanssa seinälläni.


    • e-a

      Hey, was gehört zu Deutschland?

      Tämä osoittaa, että osaan ... kopioida kieliä. Terveisiä joka tapauksessa.

      • hh-riitu

        Katsos vaan kun satuin sopivassa raossa kurkistamaan tänne.
        Tarkoitit kai kysyä "mitä Saksaan kuuluu?". Gehört tarkoittaa kyllä "kuuluu", mutta toisessa merkityksessä. Esim. "tämä auto kuuluu minulle". Oikeammin kysymys kuuluu näin: Wie geht es in Deutschland? = Miten Saksassa menee?
        No vastaus sitten suomeksi, ihan hyvin ainakin minulla, mutta en puhu kaikkien puolesta.. Liian monella menee huonostikkin.
        Terkkuja sinnekkin kaikille.


      • e-a
        hh-riitu kirjoitti:

        Katsos vaan kun satuin sopivassa raossa kurkistamaan tänne.
        Tarkoitit kai kysyä "mitä Saksaan kuuluu?". Gehört tarkoittaa kyllä "kuuluu", mutta toisessa merkityksessä. Esim. "tämä auto kuuluu minulle". Oikeammin kysymys kuuluu näin: Wie geht es in Deutschland? = Miten Saksassa menee?
        No vastaus sitten suomeksi, ihan hyvin ainakin minulla, mutta en puhu kaikkien puolesta.. Liian monella menee huonostikkin.
        Terkkuja sinnekkin kaikille.

        Kiitos vastauksesta ja terveiset välittyvät kyllä.

        No nämä kielenkäännösohjelmat nyt ovat mitä ovat. Kunhan piruuttani ja aikanikin kuluksi jotain näpräilen, vaikka sitten vääränlaisia kuulumiskyselyjä.

        Pitkin Eurooppaa lienee : "Liian monella menee huonostikkin". Mitä siihen voi pieni ihminen? No toivoa sopii, että edes jotain.

        Terveisiä täältäkin sinne


    • e-a

      Ali kyselee sinua Elämässä

    • Alkuperäinen-Rapu

      Terve! Yritän nyt vähän sieltä sun täältä kautta kokeilla, saanko mukaan oikeuttavan laskutehtävän. Eilen sain vielä joistakin, kun kokeilin aivan umpimähkään, mutta nyt ei onnistu. Tämä ketju yllättäin antoi laskun, en tiedä tuleeko kirjoitukseni esiin kuitenkaan. Joku vanha, jo täyteen tullut "Elämä" aukesi myös,mutta en ottanut ylös sen numeroa. Syyskuulta taisi olla. Menin sinne Choromen kautta (nimi sinne päin). Kiitos w-peli neuvoistasi. Jos saisin nyt tänne jonkun kuitenkin osaavamman lapsistani käymään, mutta nekin kaikki menee tuolla "muailmalla" jatkuvasti.

      Yritän nyt tämän lähettämistä.

      • w-peli

        Meneppä nyt sitten sillä Chomiumilla sinne Ingerin ketjuun lukemaan. Osaat tehdä ne hommat itse kyllä. Sinne tuli lisäys vielä kun unohtui .:(

        Terveiset Hampuri myös.


      • Alkuperäinen-Rapu
        w-peli kirjoitti:

        Meneppä nyt sitten sillä Chomiumilla sinne Ingerin ketjuun lukemaan. Osaat tehdä ne hommat itse kyllä. Sinne tuli lisäys vielä kun unohtui .:(

        Terveiset Hampuri myös.

        Terve!

        Tähän Riitu-ketjuun pääsin aivan tällä ketulla. Tämä on niin kummallista, kun en pääse noihin Eläm-ketjuihin! No sinne vanhaan, jo ylitäyteen pääsin.

        Kiitos linkeistä tosi paljon, mutta minä en uskalla ruveta niitä kokeilemaan, vaan jos nyt joku ehtii tulla käymään, niin näytän nuo antamasi ohjeet sitten hänelle. Minä yritän nyt pitää yhteyttä, jos mahdollista, näitä "kiertoteitä" myöten.

        Niin tietysti - Riitulle terveisiä! Unohtui äsken lähettää tässä "epävarmuudentilassa"!


    • Alkuperäinen-Rapu

      Kokeilin tuota Ali-Baban uutta Elämä-ketjua, mutta ei tule laskua!

      Saas nähdä kuinka kauan tulee tähän. Se on kummallista, kun vain noista uusimmista ketjuista olen jäänyt kuunteluoppilaaksi - edes "lehtikaali" ei antanut laskua kun kokeilin! Tämä ketju ei kenkkuile, ainakaan nyt, yhtään!

      Jos minusta ei kuulu mitään, niin syy on koneessa - tai sitten minun teknistenasioiden taitamattomuudessa!

      • Inger1

        Ota huomioon kai tiedät Rapu, nyt olet tietämättäsi tullut minun google-osoite tiedostooni, kun jostain syystä tämä e-a:n ketju on siirtnyt minun palvelemiini. Kiva vaan. Minä en kyllä ole kirjoittanut sitä kautta mitään tähän HH-riitu E-A:n ketjuun. Kai sinä tuohon Maaliskuuhun sentään pääset??


      • Alkuperäinen-Rapu
        Inger1 kirjoitti:

        Ota huomioon kai tiedät Rapu, nyt olet tietämättäsi tullut minun google-osoite tiedostooni, kun jostain syystä tämä e-a:n ketju on siirtnyt minun palvelemiini. Kiva vaan. Minä en kyllä ole kirjoittanut sitä kautta mitään tähän HH-riitu E-A:n ketjuun. Kai sinä tuohon Maaliskuuhun sentään pääset??

        Tervehdys!

        En tiedä mihin "google-osoite tiedostoon" olen tullut, mutta tänne pääsin, ja pääsin jo aiemminkin. Eilen pääsin Maaliskuuhun, mutta tänään en sinnekään. Minut on nyt "raakattu" pois kirjoittajien listoilta!

        Menempä "harmissani" silittämään!


      • A-ra
        Inger1 kirjoitti:

        Ota huomioon kai tiedät Rapu, nyt olet tietämättäsi tullut minun google-osoite tiedostooni, kun jostain syystä tämä e-a:n ketju on siirtnyt minun palvelemiini. Kiva vaan. Minä en kyllä ole kirjoittanut sitä kautta mitään tähän HH-riitu E-A:n ketjuun. Kai sinä tuohon Maaliskuuhun sentään pääset??

        Mitä ihmettä sinä Inger tarkoitat sillä, että ea:n ketju on siirtynyt sinun palvelimeesi. Uskaltaako tänne enää kirjoittaa, jos vaikka tietämättään häiritsee sinun tiedostojasi tai kaappaa jotain sinulle kuuluvaa.

        Osaisiko Weepeli selittää, onko kyseessä joku tietokoneiden moka vai väärinkäsitys.

        Kaikella kunnioituksella...


      • Inger1
        Alkuperäinen-Rapu kirjoitti:

        Tervehdys!

        En tiedä mihin "google-osoite tiedostoon" olen tullut, mutta tänne pääsin, ja pääsin jo aiemminkin. Eilen pääsin Maaliskuuhun, mutta tänään en sinnekään. Minut on nyt "raakattu" pois kirjoittajien listoilta!

        Menempä "harmissani" silittämään!

        " Silittelen " hiuksiasi minäkin Rapu, ja samalla A-ran kanssa. Ne HH-riitun / hänelle ea-n avaaman ketjun liikkeet ovat jotain välimuistissa tapahtuneita koneen tekemiä tartunta/ siirtymiä Kunhan saan oman pojan käymään, hän osaa kuulema ne poistaa, tai antaa olla mitäpä noista..Hyvää sunnuntain jatkoa teille kaikille nyt Saksaa myöden.


      • w-peli
        A-ra kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä Inger tarkoitat sillä, että ea:n ketju on siirtynyt sinun palvelimeesi. Uskaltaako tänne enää kirjoittaa, jos vaikka tietämättään häiritsee sinun tiedostojasi tai kaappaa jotain sinulle kuuluvaa.

        Osaisiko Weepeli selittää, onko kyseessä joku tietokoneiden moka vai väärinkäsitys.

        Kaikella kunnioituksella...

        Eipä ossaa oikein selittää muuta kuin että Inger tulee ja hakee näitä googlella joka sitten nappaa muistiinsa ja tallentaa koneensa hakuhistoriaan ko. jutun. Ja taas seuraavalla avauksella ne pomppaavat esille.
        Siis yksinkertaistettuna google seuraa ja muistaa käyttäjän hakuja. Senkin takia jos varsinkin käyttää IE:a tai Chromea ( etenkin jälkimmäistä) olisi se selaushistoria aina syytä poistaa. Tai käyttää yksityis -tai in cognito tilaa jolloin historia ei tallennu.

        Ei ne suinkaan Ingerin "palvelimella" ole vaan hakuhistoriassa. Tuskin hän omistaa omaa palvelinta joka ei ole sama kuin käyttämänsä laite,. Hymiö..


      • Cee

        Minä en ole koskaan vielä avannut itselleni Facebook, Twitter tai Instagram -tiliä tai mitään muutakaan, mutta oletan, että Inger vie välillä juttuja täältä S24:n ketjuista sinne FB:sivuillensa, jolloin koko ketju kaikkine kirjoituksineen ponnahtaa sinne facebuukkinsa sivuille. Muutama päivä sitten ilmoitti, että EA:n avaama Myrskyä ja tyyntä on hänen facessaan ja nyt sitten Ravun jutut täältä Riitu -ketjusta, joka on myös EA:n avaama. Mittään muuta en ymmärrä.

        Varmaan W-pelin arvelu on oikea.


      • hh-riitu
        Cee kirjoitti:

        Minä en ole koskaan vielä avannut itselleni Facebook, Twitter tai Instagram -tiliä tai mitään muutakaan, mutta oletan, että Inger vie välillä juttuja täältä S24:n ketjuista sinne FB:sivuillensa, jolloin koko ketju kaikkine kirjoituksineen ponnahtaa sinne facebuukkinsa sivuille. Muutama päivä sitten ilmoitti, että EA:n avaama Myrskyä ja tyyntä on hänen facessaan ja nyt sitten Ravun jutut täältä Riitu -ketjusta, joka on myös EA:n avaama. Mittään muuta en ymmärrä.

        Varmaan W-pelin arvelu on oikea.

        Tulin nyt pitkästä aikaa tänne kurkistamaan ja huomaan taas kummallisia kirjoituksia, että näitä kommentteja olisi pitkin pihoja jaeltu. En kyllä tykkää yyhtään sellasesta. Yhä iloinenpa olen, että en osallistu enää niin ahkerana näihin pileisiin.
        Kevät on jo ovella ja kohta istutan eka siemenet multaan.
        Terveisii vaan kaikille.


      • e-a
        hh-riitu kirjoitti:

        Tulin nyt pitkästä aikaa tänne kurkistamaan ja huomaan taas kummallisia kirjoituksia, että näitä kommentteja olisi pitkin pihoja jaeltu. En kyllä tykkää yyhtään sellasesta. Yhä iloinenpa olen, että en osallistu enää niin ahkerana näihin pileisiin.
        Kevät on jo ovella ja kohta istutan eka siemenet multaan.
        Terveisii vaan kaikille.

        Kuules

        Täällä ei ole jaeltu yhtikäs mitään. Inger sekoilee koneensa kanssa. On kuulemma ihka omat palvelimetkin hänellä, juu.

        Mutta onhan nämä suomi24 ketjut kaikkien luettavissa ja jopa tänne kirjoitukset ovat jokaisen kopioitavissa kuvia myöden. Mutta uskallan kirjoittaa silti.

        Siis eihän kenenkään tartte näihin pileisiin osallistua. Pistäkää pää pensaaseen, sillä elämä on vaarallista.


      • Whonever

      • Cee

        Onpa hauska kuva.


      • e-a

    • hh-riitu

      Heippasen kaikille, vaikkette mua enää muistaskaan. Ihan pirruuttani kirjotan tähän, että nousis taas ylös. En tiedä yhtään , missä menette. Olen sen verran ihan sattumoisia lukenut tuolta pääketjusta, että Ali-Baba on kaiketi palannut sieltä hiekkakentiltä ja kyllästynyt jo Kallioon niin, että on pitänyt lähteä Sverigeen. Weepeli ei ole vielä häipynyt Viinijärvelle, onkohan Arantes startannut jo tännepäin vai tuumaileeko vielä, mitä myisi matkalla? Cee ja Mummukin ovat kirjoitelleet ahkerasti. Rapusella vilkkuu välillä vihreää ja välllä sinistä.
      Oma kneeni on kyllä kunnoss eikä vilkuta punaisia valoja, mutta tämä koneen käyttäjä on laiskistunut entisestään.
      Hyviä Pääsiäisiä vaan kaikkialle.

      • Alkuperäinen-Rapu

        Tervehdys hh-riitu!

        Toki me sinut muistamme, et sinä niin helpolla häivy unholaan. Saisit kyllä useamminkin kertoilla kuulumisiasi ja nyt kevään edistymistä siellä. Muistan kun viime keväänä laitoit orvokit parvekelaatikkoon paljon aikaisemmin, mitä me täällä, vaikka kevät tuli meillekin "helmikuussa"! Nyt tänään luki Hesarissa että tänä vuonna terminen kevät alkoi jo tammikuun lopulla, mutta juuri nyt ei kovin keväiseltä vaikuta tuo sää. Kaupoissa on kyllä jo orvokintaimiakin ja mieli tekisi niitä ostaa, mutta kai se on paras vielä malttaa mielensä.

        Hyvää Pääsiäistä sinullekin!


      • Cee

        Minultakin terveisiä Riitulle, on ilahduttavaa, että välillä muistat meitä, vaikka olet sanojesi mukaan laiskistunut kirjoittamaan. Oletko tehnyt taas pääsiäiskirkolle niitä söpöjä tipujasi ym pikkutöitä sinne myyntiin? Katsoin joskus niitä kirkkonne sivuilta. Mitä Unnalle kuuluu?


      • e-a

        No kukas sinut nyt ois unohtanu? Kiva kun heität tänne terveiset. Kyllä siellä Elämässäkin varmaan odotellaan.

        Omasta puolestani vaan, että älä pelkää, ei tänä vuonna oveesi kolkuteta, ei edes viime vuotisia puolukoita tallella enää ja uusia poimitaan vasta syksyllä.

        Tänä vuonna asunto starttaa noin kuukaudeksi viikko lisää ehkä Pohjoismaihin.


      • hh-riitu
        Alkuperäinen-Rapu kirjoitti:

        Tervehdys hh-riitu!

        Toki me sinut muistamme, et sinä niin helpolla häivy unholaan. Saisit kyllä useamminkin kertoilla kuulumisiasi ja nyt kevään edistymistä siellä. Muistan kun viime keväänä laitoit orvokit parvekelaatikkoon paljon aikaisemmin, mitä me täällä, vaikka kevät tuli meillekin "helmikuussa"! Nyt tänään luki Hesarissa että tänä vuonna terminen kevät alkoi jo tammikuun lopulla, mutta juuri nyt ei kovin keväiseltä vaikuta tuo sää. Kaupoissa on kyllä jo orvokintaimiakin ja mieli tekisi niitä ostaa, mutta kai se on paras vielä malttaa mielensä.

        Hyvää Pääsiäistä sinullekin!

        No, kiva kun muistatte. Minulla on ollut tosiaan teot ja touhut ihan muissa hommissa kuin tässä koneella. Olen myös ajatellut laittaa orvokkeja jo tuohon parvekkeen amppeliin kiikkumaan. Torilla on vaikka millaista orvokkia myytävänä. Olen kuitenkin jättänyt vielä vain ajatteluksi, sillä toivon sään vähän rauhottuvan ensin. Täällä on viimepäivät vallinut sellaiset myräkät, puita kaatunut ja litannut autoja ja ihmisiäkin alleen. On satanut ja koko pyhien yli on luvassa vain huonoa ilmaa, jopa lumiräntää ym. Murtta näyttä sielläkin olevan sama meno.
        Täällä on nyt suru ja selvänteko siitä traagisesta lentokoneturmasta siellä Ranskan alpeilla. Joka päivä tulee uusia selvityksiä Co-pilotin mielentilasta . Kamalaa kärsimystä kaikille. myös nuoren lentäjän vanhemmille. Heille ei riitä vain surua poikansa menetyksestä vaan sen lisäksi täytyy kestää kaikki jälkipuheet ja spekuloinnit.


      • hh-riitu
        Cee kirjoitti:

        Minultakin terveisiä Riitulle, on ilahduttavaa, että välillä muistat meitä, vaikka olet sanojesi mukaan laiskistunut kirjoittamaan. Oletko tehnyt taas pääsiäiskirkolle niitä söpöjä tipujasi ym pikkutöitä sinne myyntiin? Katsoin joskus niitä kirkkonne sivuilta. Mitä Unnalle kuuluu?

        Voi hyvänen aika, en tehnyt tänä vuonna yhtään mitään sinne pääsiäisbasariin. Muuten: ei ne edellisetkään olleet minun tekemiä. Onhan meidän työkerhossa yli kolmekymmentä naista, jotka kaikki näpertävät jotain myytävää.
        Unna voi oikein hyvin. Täyttää kohta vuoden. Siitä on tullut oika pikkuvarastelija.
        Tyttäreni kertoi tässä, että se oli tässä muutama päivä sitten livahtanut naapurin ovesta sisään (tytäüreni oli keskustellut terassilla naapurin rouvan kanssa ja tämä oli jättänyt ovensa auki) Unna ilmestyi yhtäkkiä terassille pieni pehmoeläin kuonossaan. Tyttäreni ihmetteli, mistä se sellaisen oli napanut, sellaista ei hänellä ainakaan ole. Naapurin rouva tunsi lelunsa ja alkoi nauraa. Unna oli kipaissut heidän makuhuoneeseen ja napannut pehmiksen sängyn päältä ja tuli nyt näyttämään sitä ylpeänä. Että sellanen ryöväri.


      • hh-riitu
        e-a kirjoitti:

        No kukas sinut nyt ois unohtanu? Kiva kun heität tänne terveiset. Kyllä siellä Elämässäkin varmaan odotellaan.

        Omasta puolestani vaan, että älä pelkää, ei tänä vuonna oveesi kolkuteta, ei edes viime vuotisia puolukoita tallella enää ja uusia poimitaan vasta syksyllä.

        Tänä vuonna asunto starttaa noin kuukaudeksi viikko lisää ehkä Pohjoismaihin.

        Elämässä on niin paljon tekstiä, etten ennätä lukea ja se selaaminen...
        Trveiset kuiteskin sinnekkin. Elämässähän sitä tässäkin ollaan. Vai että ensteks Pohjoismaihin. Eikös ne Norjan maantiet ole aika vaarallisia ajella, kun toisella puolella putoo jyrkästi vuonoon? Mutta kaunista varmaan on. Ja toivotan vaan kaunista keliä ja hyvää matkaa milloin sitten lähdetkin. Kyllä minulla puolukat riittää , kun ostan lähes joka toinen päivä Aldista lasipurkin. Syön niitä, puolukoita (en lasipurkkeja), aamupuuron kanssa.


      • e-a
        hh-riitu kirjoitti:

        Elämässä on niin paljon tekstiä, etten ennätä lukea ja se selaaminen...
        Trveiset kuiteskin sinnekkin. Elämässähän sitä tässäkin ollaan. Vai että ensteks Pohjoismaihin. Eikös ne Norjan maantiet ole aika vaarallisia ajella, kun toisella puolella putoo jyrkästi vuonoon? Mutta kaunista varmaan on. Ja toivotan vaan kaunista keliä ja hyvää matkaa milloin sitten lähdetkin. Kyllä minulla puolukat riittää , kun ostan lähes joka toinen päivä Aldista lasipurkin. Syön niitä, puolukoita (en lasipurkkeja), aamupuuron kanssa.

        Luulen, että Elämässä kirjoittajat lukevat tätäkin ketjua, mutta koska minä tämän aloitin, niin kavahtavat. Viisaat ovat nääs vittuuntuneet tähän tyyppiin. Siis huomaat, ketkä kavahtavat, jos vierität ketjun alusta loppuun.

        Kun etenee hissun kissun, niin luotan, että tiellä pysyy.


      • Alkuperäinen-Rapu
        e-a kirjoitti:

        Luulen, että Elämässä kirjoittajat lukevat tätäkin ketjua, mutta koska minä tämän aloitin, niin kavahtavat. Viisaat ovat nääs vittuuntuneet tähän tyyppiin. Siis huomaat, ketkä kavahtavat, jos vierität ketjun alusta loppuun.

        Kun etenee hissun kissun, niin luotan, että tiellä pysyy.

        Päivää e-a!

        Nyt sinä vitsin heitit, kun sanot että Elämäläiset kavahtavat tätä aloittamaasi ketjua. Tietysti luemme ja minä "vieritin" ketjua ja kyllä meitä on melkoinen joukko kirjoittelijoitakin, muitakin kuin sinä. Minäkin olen ollut "äänessä" vaikka kuinka paljon.

        Hyvää Pääsiäistä!


      • e-a
        Alkuperäinen-Rapu kirjoitti:

        Päivää e-a!

        Nyt sinä vitsin heitit, kun sanot että Elämäläiset kavahtavat tätä aloittamaasi ketjua. Tietysti luemme ja minä "vieritin" ketjua ja kyllä meitä on melkoinen joukko kirjoittelijoitakin, muitakin kuin sinä. Minäkin olen ollut "äänessä" vaikka kuinka paljon.

        Hyvää Pääsiäistä!

        Kyl kyl Rapu, mutta...

        Ali kyseli Riitua Elämässä ja ei tänne sanaakan ole Riitulle välitellyt. Tota tarkoitin.

        Samoin, hyvää sitä pääsiäistä. Ja miksei ny muitakin aikoja.


      • hh-riitu
        e-a kirjoitti:

        Kyl kyl Rapu, mutta...

        Ali kyseli Riitua Elämässä ja ei tänne sanaakan ole Riitulle välitellyt. Tota tarkoitin.

        Samoin, hyvää sitä pääsiäistä. Ja miksei ny muitakin aikoja.

        Tää taitaa sitten olla sellanen "kolmos ketju", jos mennään siinä järjestyksessä, mitä joku on antanut näille Elämästä versooville.aloituksille. Ja kaikki "saavat" ikään ja sukupuoleen ja mielipiteisiin katsomatta ja aiheesta jos toisestakin kirjoittaa tännekkin. Eiks vaan e-a. Odottelen vaan, milloin tulee eka tiedotus Hailuodosta ja sääksen tulosta.
        Nyt on Piiiitkäperjantai ja elo hiljaista. No, huomenna onneksi kaupat auki.
        Aurinko paistaa pavekkeelle. Jos tuuli ei olisi niin kylmä, olisi tosi lämmintä.
        Huomenillalla poltellaan täälläpäin Pääaiäistulia, kaikki talven ja syksyn risukasat ym roinat eli kevätsiivous.
        Munakasta Pääsiäistä porukoille.


      • Alkuperäinen-Rapu

        "Odottelen vaan, milloin tulee eka tiedotus Hailuodosta ja sääksen tulosta."

        Tervehdys hh-riitu! Tässä tulee eka tiedotus, mutta ei vielä ole sääkseä näkynyt, mutta kai sitä jo Hailuotoon odotellaan, koska tänään oli jo päivämäärä päivitetty pesäkuvassa tähän päivään. Eilen oli vielä viime vuoden puolella ne tiedot.

        Sää täällä on harmaa ja Hailuodossa näytti olevan lunta aika paljon. Minä palelen sisälläkin. Piti laittaa villatakki päälle.

        Hyvää Pääsiäistä sinne sinulle!


    • hh-riitu

      Viimeviestissä toivoteltiin Hyvää Pääsiäistä. Nyt on tältä vuodelta Pääsiäiset vietetty ja kevät ja Vappu on seuraava.Tänään oli oikein hellettä ilmassa. Minulla on nyt orvokit riippumass tuossa parvekkeella sellasessa pyöreäsä ruukussa viisi kappaletta kukkimassa. En voi laittaaa kuvaa, kun kamerani on jotenkin särki
      No hyppäsiköhän tämä katju taas ylös, sitävatenhan tämän kirjoitin.
      .

      • Alkuperäinen-Rapu

        Myöhäis iltaa. melkein voi sanoa yötä, hh-riitu!

        Täälläkin oli tänään aurinkoinen sää ja huomiseksi on luvattu meillekin melkein "hellettä".

        Minä katselin tänään kauppareissullani myös orvokkiamppeleita ja olikin niin, niin kauniita tuolla Malmin kukkakaupoissa, mutta en saanut tuotua, joten jäivät orvokit ostamatta tällä kertaa. Täytyy mennä joskus vartavasten niitä hakemaan.

        Nyt sanon että : Hyvää yötä, ja vointia.


      • e-a

        Kiva

        Siis että ketju hypähti ja kukat kukkivat ja kesä lähestyy.

        Meillä vielä lunta maassa, tiet kuoppaisia ja kumppani oli löytänyt yhden sinivuokon.


    • hh-riitu

      Tulin vaan heittämään tämän ketjun taas ihan ylös. ettei painu ihan unholaan. Lueskelin tuossa noita kahta vakioketjua ja ihmettelen vähäsen. Toisessa ketjussa keskustelevat kahdenkesken A- ra ja e-a, väliin mahtuu joskus harvoin Inger ja Whonever. Toisessa ketjussa ei näy kummankaan nimmaria. Weepelikin on siis jättänyt ja lähtenyt kesää viettämään.
      Jos tässä jotain itsestäni, niin minull ei ole ollut kertakaikkiaan aikaa istua tän näytön edessä. On ollut myös vaikeuksia päästä nettiin, koska piuhan päät eivät suostu yhdistämään verkkoon. Kun ala kirjoittamaan vaikka e-mailiakin niin yhteys katkeaa yhtäkkiä kesken lauseen. Sitten täytyy ryömiä lattialla ja yrittää tököttää piuhan päätä parempaan asentoon tuohon pistokkeeseen... Toivottavasti ei katkea nyt tätä kirjoittaessa.

      • e-a

        Älä sinä suotta ihmettele näiden vakiketjujen juttuja, aikansa kutakin. Mä en ainakaan jaksa enää miettiä sen kummempia. Oikeastaan onhan se niinkin, että sana on vapaa kummassakin ketjussa kenelle vaan.

        Vaikka ei sinulla aikaa olekaan istuskella näiden vempeleiden edessä, on se kuitenkin kurjaa, jos ei laitteet toimi.


      • Inger1

        Saako tänne tulla mahdollismman keinotekoisena? Kun tuolla kerrotaan että he eivät voi sietää keinoystävällisyyttä, saati keinohampailla tuotettua keinohymyä. Minussa ne elävät ja ovat voimakkaimmillaan ja on paljon muuta keinolla aikaan saatua pintaa: kevyt sipaisu huulipunaa, ripsiväriä, hiusten väriä, mahdollisesti keinokuituiset vaatteet, keinoelintarvike-säilöntäaineet sisuselimissä jne.. Suomen lippu liehuu tuulessa keinotangossa mutta en edes muista kenen oikean ihmisen kunniaksi tänään on se nostettu tankoon liehumaan: Huomenna on äitienpäivä: sopii minun olla keinoäitikin jos ei enää muuhun porukkaan voi kuulua oman vaatimattoman äidinrakkauteni merkeissä. Siispä hyvää päivää kaikille muille yhtä keinotekoisille ihmisille eli kaltaisilleni.. Niin vielä sekin, että sisaren tyttärellä on peruuki sattuneista syistä..mutta ei sitä paljon käytä, vaan käyttää huiveja..Tänään on Eurooppa päivä!


      • hh-riitu
        Inger1 kirjoitti:

        Saako tänne tulla mahdollismman keinotekoisena? Kun tuolla kerrotaan että he eivät voi sietää keinoystävällisyyttä, saati keinohampailla tuotettua keinohymyä. Minussa ne elävät ja ovat voimakkaimmillaan ja on paljon muuta keinolla aikaan saatua pintaa: kevyt sipaisu huulipunaa, ripsiväriä, hiusten väriä, mahdollisesti keinokuituiset vaatteet, keinoelintarvike-säilöntäaineet sisuselimissä jne.. Suomen lippu liehuu tuulessa keinotangossa mutta en edes muista kenen oikean ihmisen kunniaksi tänään on se nostettu tankoon liehumaan: Huomenna on äitienpäivä: sopii minun olla keinoäitikin jos ei enää muuhun porukkaan voi kuulua oman vaatimattoman äidinrakkauteni merkeissä. Siispä hyvää päivää kaikille muille yhtä keinotekoisille ihmisille eli kaltaisilleni.. Niin vielä sekin, että sisaren tyttärellä on peruuki sattuneista syistä..mutta ei sitä paljon käytä, vaan käyttää huiveja..Tänään on Eurooppa päivä!

        Hei Inger 1 ja kaikki muutkin, jotka lukevat. Olisiko se lippu tangossa Eurooppapäivän johdosta, en tiedä. Täällä ei ole missään pihoissa lipputankoja, vain julkisten rakennusten edessä. Jotkut ripustavat parvekkeensa kaiteen yli Saksan tai jonkin muun maan lipun silloin kun on jotkut jalkapallo- tai muut maailman kisat menossa ja asukkaat haluavat näyttää, minkä maan puolella ovat.
        No, keinotekoisenahan sitä tässä vielä sinnitellään, vaan ei keinosiemennettynä, sen tiedän melko varmasti.
        e-a laittoi tonne toiseen ketjuun jotain kartan tapaista, onko se ihan pohjois- Norjasta. Sinnekkö lähdet asuntovaunullasi hurjastelemaan?


      • Inger1

        Kyllä vaan, varman päälle saamme olla.. Lämmintä äitienpäivää!


      • e-a
        hh-riitu kirjoitti:

        Hei Inger 1 ja kaikki muutkin, jotka lukevat. Olisiko se lippu tangossa Eurooppapäivän johdosta, en tiedä. Täällä ei ole missään pihoissa lipputankoja, vain julkisten rakennusten edessä. Jotkut ripustavat parvekkeensa kaiteen yli Saksan tai jonkin muun maan lipun silloin kun on jotkut jalkapallo- tai muut maailman kisat menossa ja asukkaat haluavat näyttää, minkä maan puolella ovat.
        No, keinotekoisenahan sitä tässä vielä sinnitellään, vaan ei keinosiemennettynä, sen tiedän melko varmasti.
        e-a laittoi tonne toiseen ketjuun jotain kartan tapaista, onko se ihan pohjois- Norjasta. Sinnekkö lähdet asuntovaunullasi hurjastelemaan?

        Siitä kartasta

        No olen ollut kuin pikkupoika karkin perään eli liki puoli vuotta haaveillut kaikenlaisten reittien perään. Eka matkamme typistyy sellaiseksi kokeilumatkaksi, missä käymme kyllä ihan pohjoisessa. Sitä paitsi, vaikka onkin kaksi maksavaa matkustajaa, ei sitä ny niin kauhiasti varoja ole ylimääräisiin menoihin. Tuskin ihan kuukauttakaan olemme matkassa. Koetetaan päästä mustikanpoimintaan vielä kotona.

        Ai niin, siitä kartasta vielä. Taisit tarkoittaa sitä pientä esitettä Senjan saaresta. Kyllä sinne olisi tarkoitus mennä. Lähellä Lofootteja.


    • e-a

      Nostetaanpa hieman ketjua

      Täällä meidän kotona oli eilen 13.6 kesän ensimmäinen hellepäivä, 25,3 astetta. Tuuli sen verran, ettei edes huomannut lämpöä. Hyttyskesä ennustajien mukaan tulossa tänne.

      Keski-Euroopassa onkin sitten saatu kait nauttia jo tarpeeksi astikin lämmöstä?

      • hh-riitu

        Kiva kun nostit ketjun. En ole seurannut piiitkiiin aikoihin näitä Elämäketjuja, en siis tiedä, että oletko jo tehnyt sen Norjan reissun vai oletko juuri siellä vai vasta lähdössä. Kaikkea hyvää kuitenkin matkoillesi, olitpa sitten missä tahansa ja kenen kanssa tahansa.
        täällä on ollut pari päivää ihan kamala helle päällä, aivan sietämätöntä meikäläiselle, toivotaan vaan, että huomisesta viilenee. Lämpötila nytkin jossain 30 korvilla. Olenkin ollut kellarissa kutomassa, kun siellä on vähän viileämpää.


      • e-a
        hh-riitu kirjoitti:

        Kiva kun nostit ketjun. En ole seurannut piiitkiiin aikoihin näitä Elämäketjuja, en siis tiedä, että oletko jo tehnyt sen Norjan reissun vai oletko juuri siellä vai vasta lähdössä. Kaikkea hyvää kuitenkin matkoillesi, olitpa sitten missä tahansa ja kenen kanssa tahansa.
        täällä on ollut pari päivää ihan kamala helle päällä, aivan sietämätöntä meikäläiselle, toivotaan vaan, että huomisesta viilenee. Lämpötila nytkin jossain 30 korvilla. Olenkin ollut kellarissa kutomassa, kun siellä on vähän viileämpää.

        Moro Riitu

        Ollaan parhaillaan matkalla kumppanin kanssa Suomen länsirannikolla kohti pohjoista Ruotsia ja Norjaa. Täällä ei helteistä ole haittaa ja vettäkin saatu enemmän kuin tarpeeksi.

        Juu, kyllä teillä siellä niitä hikipäiviä on riittänyt ja se kellarisi on todella varmaan mukava paikka turhan kuumina aikoina

        Terveisiä sinulle


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe