Rahaa vessasta alas

remingtonxx

Kuka on niin törkeän tyhmä että maksaa autosta sellasia summia kun esim. Mersusta pitää pulittaa. Osakkeilla, kiinteistöillä ja maalla on arvoa joka voi laskea mutta ajan päästä taas nousee. Auto sen sijaan vain menettää arvoaan, ellei kyseessä ole sitten Elvis Presleyn Cadillac jonka arvo tulee siitä että auton omisti rockin kuningas. Mercedes Benz kuuluu niihin merkkeihin joiden jälleenmyyntiarvo on viimevuosina mennyt selvästi alas mikä selittyy osittain sillä ettei Mersu ole enää automaailman selvä ykkönen mikä se on ehkä joskus ollut. Liäksi Mersun laatu on huonontunut viime vuosien saatossa selvästi.

29

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahalla ei tee mitään, vain niillä asioilla, joita rahalla saa, tekee jotakin. Yksi sellainen, jota rahalla saa, on mersu...

      Jos sinulla ei ole 5000 euroa varaa laittaa autoon, niin se on toki ikävää. Sinulle. Itse olen ostanut kalliimmalla volkkarin kuin mitä olen nykyisestä mersustani maksanut. Hyvä auto sekin oli, mutta taloudellisesti huono diili.

    • WukYu

      Tuollainen ongelman pohtimeseen on aikaa vain persaukiksilla. Miten kävi Talvivaaran osakkeille, että se siitä sijoittamisesta.

      • FuckU2

        Pitää ehkä tietää jotain sijoittamisesta. Kuka mätäpää sijoittaa johonkin Talvivaaraan?
        Oletteko koskaan kuulleet sellaisista firmoista kun Lockheed Martin, Halliburton, Nestle,...?
        Ford Mondeo on ihan hyvä auto jokasuhteessa. sininen ovaali edustaa perinteistä oikeaa länsimerkkiä Amerikassa. Saksalaiskotterot kuuluvat samaan itä-eurooppalaiseen kastiin Moskvitsien, Volgien ja Zaikojen kanssa.


      • Ohituskaista

        Nimenomaan Mondeo on IHAN hyvä auto, mieluummin sillä kuin kävellen. Sen sijaan autosta nauttiva valitsee Mersun. Joku nauttii Mersusta, joku toinen osakekurssien seuraamisesta


      • WukYu
        FuckU2 kirjoitti:

        Pitää ehkä tietää jotain sijoittamisesta. Kuka mätäpää sijoittaa johonkin Talvivaaraan?
        Oletteko koskaan kuulleet sellaisista firmoista kun Lockheed Martin, Halliburton, Nestle,...?
        Ford Mondeo on ihan hyvä auto jokasuhteessa. sininen ovaali edustaa perinteistä oikeaa länsimerkkiä Amerikassa. Saksalaiskotterot kuuluvat samaan itä-eurooppalaiseen kastiin Moskvitsien, Volgien ja Zaikojen kanssa.

        Ollaan kuultu. Mutta noidenkin osakkeista voi tulla yhdessä yössä paskapaperia. Sinisen ovaalin miehet voivat mennä ruskeanreiänritareden kanssa samaan paikkaan. Turkissa valmistetut Fordit ovat vielä paskempia kuin Kiinalais autot.


      • E220_CDI
        FuckU2 kirjoitti:

        Pitää ehkä tietää jotain sijoittamisesta. Kuka mätäpää sijoittaa johonkin Talvivaaraan?
        Oletteko koskaan kuulleet sellaisista firmoista kun Lockheed Martin, Halliburton, Nestle,...?
        Ford Mondeo on ihan hyvä auto jokasuhteessa. sininen ovaali edustaa perinteistä oikeaa länsimerkkiä Amerikassa. Saksalaiskotterot kuuluvat samaan itä-eurooppalaiseen kastiin Moskvitsien, Volgien ja Zaikojen kanssa.

        Varmaan se Mondeokin olisi ihan asiallinen auto, mutta on vain kovin kallis eikä ole saatava sedania, johon aikuinen mahtuu takapenkillekin. Ostin tuollaisen Mondeota halvemman, johon perhe mahtuu sisään. Jos sinulle sopii joku muu paremmin, osta toki sellainen.


      • E220_CDI
        Ohituskaista kirjoitti:

        Nimenomaan Mondeo on IHAN hyvä auto, mieluummin sillä kuin kävellen. Sen sijaan autosta nauttiva valitsee Mersun. Joku nauttii Mersusta, joku toinen osakekurssien seuraamisesta

        Ei kai Mersun tai yleensä minkään auton oston vuoksi salkkua tyhjennetä. Outo ajatuskin.


    • mitässullaon

      Noita tulevia keräilyharvinaisuuksia löytyy nykymersuistakin.

      Tässä pari näistä jotka olevat tai tulevat olemaan keräilijoiden tai mersu miesten ykkös autoja.
      MB SLR
      https://www.youtube.com/watch?v=wa_UGRN0wds

      MB Maybach S600

      https://www.youtube.com/watch?v=rdfBkmy2tTI

      Kumpikin on tehty alan parhaiden yhteistyökumppaneiden kanssa.
      Hyvää siis voi vielä parantaa josnoirmi mersu ei jostain syystä riitä tai miellytä tarpeeksi.
      Huom. Nämä ei olepersaukisten autoja. Normi mersu on taloudellinen ja tarjoaa luksus kyytiä tai sporttista ajettavuutta niin halutessasi.

      Näihin kommentteihin voisi myöslisätä millä aloittaja itse ajaa.
      Kehuisiomaansaeikä haukkuisi onettomilla kriteereillä muiden autoja.
      Itse ajan mersulla ja tyytyväinen olen.

    • RikuEiRikas

      "Kuka on niin törkeän tyhmä että maksaa autosta sellasia summia kun esim. Mersusta pitää pulittaa. "
      Sellainen jolla on tarpeeksi rahaa ostaa Mersu. Jos mulla olisi niin ilomielisen sen Mersuun laittaisin. Halvempaan joutuu näillä tuloilla tyytymään.

    • frangeeni

      Kyllä mersu on hintansa arvoinen. mulla on työkaluna farkkumese josta tulee kilometrirahoja 30 000 - 35 000 € / vuosi. 10 vuoden välein eli 500 000 km:n välein kun vaihtaa niin ei se mesen hinta paha ole. Tällä hetkellä yrittäjänä laskutan 0,74 € / km , joten voisi sanoa, että mersu on jopa naurettavan halpa laatuunsa ja tuottoonsa nähden.

      • sakaramosse

        Ja hevonpaskaa puhut. Ne ajat on kaukana takana kun Mersu kesti samalla koneella vaikka miljoona kilometriä, nyt niistä prakaa polttoainesysteemit ja kannentiivisteet reilussa sadassa tonnissa.


      • Ohituskaista

        Eipä edellinen kirjoittaja puhunut miljoonasta kilometristä vaan puolesta siitä. Polttoainesysteemeistä ja kannentiivisteistä ongelmia, takuuvarmaa Esson baari-tietoutta


      • Frangeeni
        Ohituskaista kirjoitti:

        Eipä edellinen kirjoittaja puhunut miljoonasta kilometristä vaan puolesta siitä. Polttoainesysteemeistä ja kannentiivisteistä ongelmia, takuuvarmaa Esson baari-tietoutta

        Niinpä, ja mulle riittää hyvin se puoli miljoonaakin minkä E-sarja näyttää hyvin kestävän ja sillä näkyy vielä olevan hieman vaihtoarvoakin. Viimeksi meni kannentiiviste W110-mesestä joskus -70 luvun puolessavälissä, ajokin vm. oli 1966.Polttoainesysteemeissä ei ole ollut muissa vikaa kuin S210 220 dieselissä jossa oli se luukaksen pumppu, senkin takuu hoiti.Ekassa S211 mallissa joka mulla oli niin siinä oli paska valeon syyläri joka meni myös takuuseen. Sähköjarrut oli tosi hyvä keksintö käyttöominaisuuksiltaan, takuuremppa oli niissäkin. Yleensä ottaen kaikki viat on menneet tehdastakuuseen, vaikka takuuaika olisi umpeutunutkin koska vika on ollut aina alihankkijan virheellinen tuote ja korvaukset tehdas tietenkin repii onnettoman alihankkijan selkänahasta.
        Hyvin ja vähillä vioilla loppujen lopuksi kaikki mersut ainakin minua ovat palvelleet. Seuraava mersu,jonka pian eläkepäiviksi ostan, tulee olemaan kaksipaikkainen, sillä on mukava syksyisin ajella euroopan läpi etelään ja keväällä muuttolintujen mukana takaisin. Viimeistään huhtikuussa tilaan, että saadaan se mamman kanssa syksyksi.


      • Kivakyyti

        Erikoista puhetta "mersuttomilta". Usein juuri kerrotaan mutu- ja huhujuttuja, ettei kestä ja vikoja on.
        200D E-sarjalaisella ajelen itse, auto on nyt kuuden vuoden ikäinen ja mittarissa 280 000 km.
        Vikoja ei ole ollut, ja katsastus on mennyt aina kerrasta läpi.
        Siinä on vielä pitkäksi aikaa hieno menopeli, enkä aio sitä hevillä vaihtaa mihinkään muuhun merkkiin.
        Tosin minkäänlainen vaihto ei ole ajankohtainen vielä pitkiin aikoihin.
        Taximiehet ajelee noilla 500 000 km ja sitten vaihtoon, niihin kilsoihin minulla on yksityiskäytössä vielä paljon matkaa.
        Huoleton peli tämä on ollut, joten voin lämpimästi suositella käytettyä mersua, jonka kilometrit ovat kohtuulliset ja huoltohistoria kunnossa.
        Itse ostin Suomessa ensirekisteröidyn, että tiedän mittarin olevan neitseellinen.


    • mesemiesx

      Kyllä se takapuoli kertoo millä autolla kannattaa ajaa, jos ajaa 100 000 kilsaa vuodessa.

    • ostinmersun

      Itse ostin viime syksyllä vanhemman mersun,E sarjaa 2002 marraskuun 15 p rekist.

      On väyryssarjaa 270cdi farkku ajettu 335000km ja hyvin siisti kauttaltaan,no auto maksoi 5500 euroa ,jospa aloittaja kertoisi minkä auton olisin ostanut tällä rahalla viime syksynä.

      Eli seuraava katsastus marraskuun 15p
      -uudet talvirenkaat
      -vetokoukku
      -tehokas 5 kone 170hv
      -farmari
      -uudella wepastolla jossa kaukosäädin ja uudella suuritehoisella akulla
      -huoltokirja alusta loppuun kaikki huolot näkyy paperilla leimoilla.

      -entinen omistaja kertoi tarkan huoltohistorian 2009lähtien

      -polttoaineputket uudet
      -korkeapainepumppu

      näillä kaikilla osilla on lisäksi vuoden takuu,myyjä vielä osti uuden takaiskarinkin jossa 3 vuoden takuu.

      Auto kuin uusi sisältä mersedeksen mankalla ja valmiiksi käsin vahattuna.

      Mikäauto olisi ollut vastaava samaan hintaan ja nimen omaan sellainen jossa on hyvä istua,volvon d 5 v70 farmari ei käy ne penkit kokeiltiin ja yritettiin pitää kyseistä autoa mutta ei käy sellainen auto.

      Lisäksi ei käy auto joka käyttää jakopäänhihnaa eli pitää olla ehdottomasti ketju.Kuka niitä miettii milloin on poikki ym.

      Eli kerrotko auton millaisen olisin syksyllä saanut vastaavaa koko luokkaa olevana ja ei käy sellainen jossa on sanomista päältä tai sisäpuolelta.

      Penkit tässä on kuin uudessa autossa samoin kuin ratti ja polkimet ja koelauta.

      Kuuntelen mielelläni vastauksen ,koska en saanut parempaa tällä rahalla.

      • polkuautoko

        "Tehokas" kone 170hp HAHHAHHAHHAHHAHHAAAAAA!!!!!


    • Mesesiin

      Katos meitä on moneen junaan ja toiset ajaa Mersulla. Toiset arvostavat ruokaa, lihovat ja paskantavat ulos euronsa. Kuka mitäkin saa ja kuka mitäkin pystyy hankkimaan.

    • amg21

      Joo minä maksoin 2007 amg c63 57000 € ja olen hemmetin tyytyväinen kiva ajaa laadukkaasti

      • Jikkeli

        Näinhän se menee, autoilu ja autot maksaa, en ymmärrä näitä, jotka murehtii muiden valinnoista, kaikille ei aina se raha merkkaa ihan kaikkea. Ite ajelen vain 30 tonnin autolla, mut oon laskenu et jos sen häviän nii ok, pääasia et oon tyytyväinen. Auto ei ole koskaan sijoitus, maksa vain sen verran kuin olet valmis häviämään.


    • kyöstit

      Yhtä hyvin aloittaja voisi väittää ,että miksi ostaa laadukas sänky, eihän siinä muuta tehdä kuin nukuta. Liirumlaarum. auton on syytä olla mukava ja turvallinen ja minun valintakriteereissä nämä asiat painoivat. Ymmärrän toki aloittajan huolen, sillä onhan se aika epämukavaa jos joku nauttii autoilunkin muodossa elämästänsä. Siksi valintani oli puhtaasti MB.

    • AadolfH

      Nettiautosta lähtee mersut alkaen 290 €. Mikä on mielestäsi sopiva hinta autolle jos tuo on "törkeän tyhmä"?

    • s211

      Niinpä elämä on valintoja ja miksi ei saisi nauttia siitä kerranhan täällä pallolla ollaan ja itsekin kädet savessa ammattinakin pakertanut työkoneita ja autoja kasaan ja korjannut ominaisuuksia joita viat oli ennen..

      Nyt pihassa muutaman vuoden ollut S211 -08 ja hyvin kyydinnyt ja osat ja tarvikkeet halpoja , ihan oikeasti kun vähänkin näkee vaivaa ostopaikan valintaan ja kuljetusyritykset tuovat meren takaa alkuperäisosia todella pienillä kuljetuskustannuksilla (vetokoukku ja lattiamatot) näissä säästö Suomalian hintoihin yli 600euroa ja tämä on totta !.

    • moni_varmaan

      mutta vielä tyhmempi on se, joka maksaa Skodasta tai Tojosta 40 tonnia.

    • E220_CDI

      Minä olen. Ostin omani uutta Avensista tai Mondeota halvemmalla, joten niiden ostajat lienevät vielä minuakin tyhmempiä?

      Salkun arvo EI VOI OLLA alentunut viiteen vuoteen, ellei ole joku Solidium.

      Miksi aloittajaa kiinnostaa, paljonko joku muu autoonsa laittaa? Eikö ole vielä hullumpaa laittaa KAIKKI rahansa autoon, lainaamisesta puhumattakaan.

    • Niinpäniinjajustjoo

      Siis kyllähän ihmisellä täytyy olla jotain muutakin tuloa kuin pelkkä pieni palkkatulo. Jotain sijoituksia ja pääomatuloja, että voi löytyä sitä pätäkkää millä maksellaan ne uudet Mersut tai yleensäkään mitään merkkiä edustavaa uutta autoa. Sitten kun niitä vielä vaihdetaan uusiin kolmen vuoden välein. Just siks köyhempi kansa puhuu: "Ei oo mitään järkeä ostaa uutta autoa, ajaa sillä muutama vuos ja sit ostaa uusi tilalle. Kun ne uuteen autoon tehtävät huollot ovat kalliita etc." Näin puhutaan, koska itsellä ei ole rahaa eli resursseja millä toimia siten. Ne joilla on varaa ostella uusia autoja, joita sitten vaihdetaan taas uuteen, kun kolme vuotta tai tietty km-määrä alkaa häämöttää, pitävät naurettavana touhuna ostella vanhoja käytettyjä autoja, joita pitää olla korjaamassa jatkuvasti. He kun ajelevat vain uusilla, niin heidän eteen ei tule koskaan esim. sitä tilannetta, että pitäisi viedä auto hitsattavaksi, jotta sen saa siitä katsastuksesta läpi.
      Arvailujen varaan jää, millainen mahtaa olla hänen talous- ja elämäntilanne, joka tilaa tehtaalta jonkun Bugatti Veyronin, Bentley tai Rolls-Roycen? Luultavasti pohtii jossain golfclubilla, että minkä värisenä sen ottaisi?

    • santtu888

      Selkeesti pers aukinen puhuu siel.

      1. Mersun laatu on parantunu 2010 luvulta eteenpäin, ne pitää määrätyn laatu standardin koko ajan jossa käytetään laadukkaita tuotteita / raaka-aineita

      2. Mersu on ainoa auto maailmassa josta oikeesti kannattaa maksaa.

      3. Olet kateellinen perus suomalainen kusipää joka kyttää naapureitaa ja muita.

      4. Uuteen mersuun ei tarvi olla varakas koska rahaa saa pankista lainalla.

    • TaaskoTääMeniTähän

      Niin, elämähän on valintoja. Jos joku haluaa olla pankin kanssa naimisissa, niin ei muuta kuin autokaupoille pankkikonttorin kautta.
      Rikkauskin on suhteellista. Oikeasti rikas ei tartte pankkilainaa autonostoon, koska hänellä on kylliksi rahaa ostaa se käteisellä, mutta vähävarasempi joutuu ostamaan auton velkarahalla. Niin se vaan menee. Sähän voit tietysti väittää mitä itse haluat. Pieni vinkki: älä aina ja joka ikiseen väliin vedä sitä sun kateuskorttiasi. Jos sinä sanot mielipiteesi johonkin asiaan, niin oletko sinä silloin kateellinen ja mistä? Siis niin urpomaista kuin olla voi.

    • Japsiautoon sijoittama raha menee suomen ja euroopan kasvun ja hyvinvoinnin kannalta vessasta alas eli japaniin liki 100% kun taas eurooppalaisen auton osto toisi lisää työtä suomalaisillekin autoteollisuuden alihankkijoille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe