marvelon

just me

onko muilla millasia kokemuksia marvelon -nimisistä pillereistä?

aloitin just käytön ja haluisin tietää

20

7829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laura84

      Moi!

      Oon käyttänyt Marvelonia noin viisi vuotta ja kokemukseni on tästä lääkkeestä ihan hyvia. Ne on vieneet lähes kokonaan menkkakivut pois ja kuukautiset ovat niukentuneet,ne oli ennen marvelonia todella runsaat.

      • suvizu

        onko noista aiheutunu lihomista?mä joudun koht alottaa noi..


      • Laura84
        suvizu kirjoitti:

        onko noista aiheutunu lihomista?mä joudun koht alottaa noi..

        Moi!
        En ole itse huomannut lihonneeni niiden käytöstä.Mutta se on yksilökohtaista, että lihooko niiden käytöstä vai ei.


      • oooklll
        suvizu kirjoitti:

        onko noista aiheutunu lihomista?mä joudun koht alottaa noi..

        mulla on ollu nyt kohta vuoden marvelonit, ja oon lihonu 5 kiloa.. aiemmin oli yazit varmaan 3 vuoden ajan, mut ne ei vienyt kipuja pois ollenkaan.


    • peppi

      käytin kyseisiä pillereita n.4 kk. koko elämä alkoi tuntumaan jotekin "harmaalle" eli eivät olleet mun pillerit. yksilöllistähän kaikki.

    • MAI

      Reilu kolme vuotta takana Marvelonia, muutama parin kuukauden tauko välissä. Nyt aion kokeilla jotain muuta, koska on näin pitemmän päälle halut hävinneet melkein kokonaan ja limakalvot kuivuneet jonkin verran.

    • MAI

      Lihomista en ole huomannut. On tullut ja mennyt ihan muista syistä, joten sitä ei kannata pelätä.:-) Mielialoihin vaikutukset olleet tosi pienet.

    • ei mun juttu myöskää

      Käytän Marvelonia nyt väliaikaisesti, koska Mercilon-pillerit olivat tilapäisesti loppu kaikista apteekeista. Marvelonia oli itsellenä varastossa, koska minulla aiemmin kokeiltiin sitä, mutta silloin vei yöunet. Tämä viimeisin vajaa kk.on ollut hirveintä elämässäni: joka päivä vaan itken, eikä syytä tunnu löytyvän. Motivaatiota ei ole mihinkään ja olo on karmea. Lisäksi on vatsakipuja, lihomista sekä rintojen arkuutta. Olen havainnut itselläni lähes kaikki tuoteselosteessa mainitut sivuvaikutukset. Olen sinnikkäästi syönyt kk loppuun, sillä ymmärsin, ettei ole hyvä vaihtaa kesken laatan. On ollut elämäni pisin kuukausi. Itselleni eivät ainakaan ole sopineet yhtään, Mercilonin kanssa sen sijaan ei ole ollut ikinä mitään ongelmia.

      • ----

        Kiitos vastauksestasi "ei mun juttu myöskää", ilmeisesti en olekaan tulossa hulluksi. Mercilonit loppui tosiaan apteekeista vuodenvaihteessa ja laitettiin Marvelonia tilalle. Vasta joku aika sitten huomasin että seksikerrat ovat luisuneet jopa yhteen kertaan kuukaudessa ja olen yksinkertaisesti unohtanut seksin kokonaan. Alakerrasta on herkkä tuntoaisti hävinnyt ja normaali kostuminen on vaikeaa, melkein mahdotonta. Viime aikoina on tullut itkuisuuskin kehiin, varsinkin kun tuntee itsensä ihan kamalaksi kun ei vaan ole mitään haluja, ihmettelee vaan missä vika kun mies on yhtä ihana kuin ennenkin eikä mikään ole muuttunut. Oma naisellisuus tuntuu häviävän kun alakerta ei reagoi mitenkään.
        Mercilonissa ei ikinä ollut tällaisia ongelmia, söin niitä 8 vuotta.

        Alunperin tarkoitukseni oli syödä pillerit loppuun ja pyytää Mercilonia takaisin normaalin reseptinuusimisen yhteydessä, koska menin ostamaan kuusi levyä tätä paskaa, kun apteekissa ei ollut pienempiä paketteja. Nyt katsottuna muutama kymppi tuntuu pieneltä summalta verrattuna siihen, miten masentuneeksi tulen nyt ja tulevaisuudessa tästä tilanteesta.
        Kirjoituksistanne rohkaistuneena voisin huomenna soitella lääkäriin ja vaatia Mercilonia takaisin heti..


    • ..

      Mulla kasvoi ainakin rinnat,ja ehkä pientä lihoamistakin,lopetin kovien vatsakipujen ja migreeni vuoksi.
      Nyt vatsakivut,migreeni ja lisäkilot ovat poissa,mutta rinnat eivät ole ainakaan pienentyneet,ehkä jopa suurentuneetkin..

      • samma här

        mulla migreeniä, haluttomuutta ja kuivumista. Ehkä vaikuttaneet mielialaankin. Lopetin lokakuussa pillerit kokonaan. Migreenit loppui siihen ja ahlut palasi. Ihanaa, kun haluaa taas miestään! :))


      • Loppu häämöttää
        samma här kirjoitti:

        mulla migreeniä, haluttomuutta ja kuivumista. Ehkä vaikuttaneet mielialaankin. Lopetin lokakuussa pillerit kokonaan. Migreenit loppui siihen ja ahlut palasi. Ihanaa, kun haluaa taas miestään! :))

        akne helpottui
        -migreenit, verenpaineen nousu

        Ajattelin lopettaa hormonaalisen ehkäisyn lähikuukausina. Kauhulla odotan "vieroitusoireita", kuten aknen paluuta. Mutta eiköhän 16 vuotta Marvelonia riitä. Mielenkiinnolla odotan, mitä positiivista lopettamista voisi seurata. Lisäätynyttä halukkuutta toivoakseni...


    • nainen ja kumi

      Minulle Marvelon sopi hyvin, ei mitään oireita. Pysähtyi se Trikvilarin aikainen lihominenkin, kun vaihdoin T:stä M:ään.

      Vastakysymys: miksi naisen täytyy syödä hormoneja, koska mies ei halua käyttää kumia?

      • jou19

        Keväällä törmäsin tilanteeseen, että täällä meillä päin Marvelon oli loppu kaikista apteekeista. Onko kellään tietoa, joko maahantuoja on saanut niitä lisää
        ?


      • hhuhsry

        En itsekään halua käyttää kumia harrastaessani mieheni kanssa seksiä. Tuntuu paremmalta olla ilman.


      • muutos menoon
        hhuhsry kirjoitti:

        En itsekään halua käyttää kumia harrastaessani mieheni kanssa seksiä. Tuntuu paremmalta olla ilman.

        voi kumpa miehille keksittäis e-pilleireitä vastaava ;)


    • Vilwa

      En tiedä onko enää oleellista, mutta nämä ovat kolmannet lääkket, joita kokeilen ja tuntuvat toimivan. Edelliset (yaz ja joku toinen) aiheuttivat kuivuutta, haluttomuutta, tiputtelua jne. Ainoa huono puoli se, että ne toiset, jonka nimeä en nyt muista lopettivat kuukautiset kokonaan (mikä on minusta hieno ei huono juttu :p), mutta nämä eivät ole juurikaan vaikuttaneet kuukautisten pituuteen, pahin vuoto kestää tosin hieman vähemmän aikaa.

    • plussat ja miinukset

      Itsellä ollut Marvelon käytössä parisen vuotta. Keräsin alle plussat ja miinukset.

      Miinukset:
      -ärtymyskynnys madaltunut
      -silloin tällöin masentuneisuutta ja itkuisuutta
      -pillerit ovat keränneet kroppaani paljon nesteitä, jonka takia olen turvoksissa vuorokauden ympäri - jotta saan turvotuksen pois pitäisi harrastaa joka päivä aerobista liikuntaa
      -halut vähentyneet ja seksi ei ole usein mielessä
      -ruokahalu suurentunut

      plussat:
      menkkakivut melkein poissa

      • nainen*

        Mulla on marvelon ollut käytössä 3kk ja nyt riitti, oon korviani myöten täys koko valmistetta. Seksi ei kiinnosta, limakalvot kuivat ja tosi arat rissit, myös päätä särkee lähes päivittäin ja jokin aika sitte alkoi itkeskely. Ajoittain oon myös ollu tosi ahdistunut ja suutun ihan pienestäkin. Aiemmin mulla oli käytössä yasmin eikä sen kanssa ollu mitään tämän tyyppistäkään. En enää mistään hinnasta vaihda hyväksi todettua valmistetta vaikka kuinka gyne kuinka suosittelis


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe