Mummotyyli kaksikymppisten naisten keskuudessa

Modique

Tämän sesongin muotiin kuuluu se, että 20-30 vuotiaat naiset pukeutuvat mummovaatteisiin, johon kuuluvat: tummat kukkaprinttiset paidat, kaksi kokoa liian isot kauhtanamaiset takit, jotka peittävät tiimalasivyötärön alleen, pipon sijaan laitetaan huppu päähän tai kiedotaan kaulaliina pään päälle ja kaulaan helmet. Kengissä on korkoa (ei tietenkään liikaa) ja kengät ovat yleensä mustat ja kiiltävät. Värit ovat kokonaisuudessaan synkkiä: ruskeaa, harmaata ja paljon mustaa.

Tyyliin kuuluu myös muka mummomainen olemus: ollaan leppoisia eikä valiteta mistään sellaisissakaan tilanteissa, joissa ihmisellä normaalisti loppuu kärsivällisyys. Sen sijaan hymyillään ja katsotaan haaveilevasti kaukaisuuteen. Hymyillessä pyritään laskemaan suunpieliä alaspäin. Kun kuullaan jokin hätkähdyttävä uutinen, niin tokaistaan naurahtaen "Hoh hoijaa.. sellaista se on.." ja taas katsotaan leppoisa ilme kasvoilla kaukaisuuteen.

Kuulun itse tähän ikäluokaan ja olen joutunut pistämään shoppailun niin pitkäksi aikaa tauolle, kunnes tämä muoti menee ohi.

Haluan kuulla teidän mielipiteitä.

89

5976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Eikö olekin hauskaa leimata muita ihmisiä täysiksi torviksi?

      • Stola_Mendaa

        20-vuotiaat saa pukeutua miten lystää, pääasia että 50-vuotiaat näyttää pissaliisoilta


      • allöt

        Tissin keikisteliät kuvitteleevat miesten haluavan heidä?


      • jasse10
        Stola_Mendaa kirjoitti:

        20-vuotiaat saa pukeutua miten lystää, pääasia että 50-vuotiaat näyttää pissaliisoilta

        no joo. mä ole 50 v enkä todellakaan näytä pissaliisalta. tervetuloa todellisuuteen ja nykyaikaan;)


      • muoti_guru

        Niin se menee, kaikkien suomalaisten ämmien pukeutuminen on kamalaa nähtävää


      • bibbix
        muoti_guru kirjoitti:

        Niin se menee, kaikkien suomalaisten ämmien pukeutuminen on kamalaa nähtävää

        Olet oikeassa.


    • Hameeseenvaihto

      Erikoinen muoti, en ole huomannut tuollaisia lainkaan. Mutta huolensa kullakin, niin mullakin.

      Etsin kaksi iltaa Helsingistä naisten pitkiksiä; nuorekkaat, farkkumalliset, suorat, lahje nilkaan asti, mieluiten harmaat.

      Oli tarjolla sellaisia, joiden nilkka oli niin kapea että jalkaterä piti tukkia, pohje niin kapea, että tulisi veritulppa istumatyössä, reiteen sitten pysähtyi niinikään kapeuden takia. Kun sitten kokeilin kahta numeroa liian suurta, niin itse housuosa, siis persuuksen kohdalta, oli huomattavasti liian iso. Kun sai juuri ja juuri jotkut vedetyksi jalkaan, tuntui kuin olisi sukkahousuissa.

      Olen 160 cm, 60 kg, normaalivartaloinen ja haluan pukeutua asiallisesti töihin. Sain idean, että alan metsästää miesten housuja. Katselin Kampissa ohi rientävää ihmisjoukkoa. Naisilla tosiaan oli melkein poikkeuksetta näitä pillihousuja, mutta miehillä oli suoria, siistejä, usean eri värisiä. En ole vielä toipunut noista kahdesta raskaasta illasta, joten olen siis menossa.

      Onko jollakin parempaa ehdotusta?

      • 1Taija

        Minulla on sama ongelma kapealahkeisten housujen kanssa: jos takamuksista ja yläosasta sopivat, niin pohkeista toivottoman tiukat. Kappahlista olen löytänyt sopivimmat kapealahkeiset, varsinkin lantiomalliset hyviä. Myös tyttöjen pitkiä housuja olen ostanut nuoriso-osastoilta, vaikka ikää on yli puoli vuosisataa! Monet ruotsalaisethan ovat kapealanteisia. Miesten kapeiden housujen etumus ei välttämättä ole istuva, niitäkin on tullut kokeiltua.


      • Modique
        1Taija kirjoitti:

        Minulla on sama ongelma kapealahkeisten housujen kanssa: jos takamuksista ja yläosasta sopivat, niin pohkeista toivottoman tiukat. Kappahlista olen löytänyt sopivimmat kapealahkeiset, varsinkin lantiomalliset hyviä. Myös tyttöjen pitkiä housuja olen ostanut nuoriso-osastoilta, vaikka ikää on yli puoli vuosisataa! Monet ruotsalaisethan ovat kapealanteisia. Miesten kapeiden housujen etumus ei välttämättä ole istuva, niitäkin on tullut kokeiltua.

        En palvo lyllerötakapuolia, mutta mitenköhän ne ruotsittaret synnyttää, kun niillä on niin kapea lantio..?


      • Miekerron

        Eihän lantion ulkoisesta leveydestä näe synnytyksen kannalta tärkeän sisäaukeaman väljyyttä. Itselläni kaikkiaan pienikokoisella pienipeppuisella sisämitat varmennettiin hyviksi jopa röntgenillä ennen ensimmäistä synnytystä ja kerrottiin, että leveälanteisilla isoluisilla naisilla on usein taas synnytyksen kannalta hankalan litteämallinen lantio.
        Ruotsissa synnytyksissä on vielä vähemmän komplikaatioita kuin Suomessa ja molemmissa maissa teollistuneeksi maaksi suhteellisen vähän sektioita. Etelä-Euroopassa ja U S A:ssa keisarinleikkaukset ovat paljon yleisempiä ja synnytyksissä enemmän komplikaatioita kuin Pohjoismaissa.


      • Modique

        Huh huh. Olipas siinä asiantunteva viesti. Tän perusteella vois tehdä jo kaavion. Itselleni synnytysasiat on kaukaisia ja lord knows millon ne tulee ajankohtasiks.

        Se, ken murehtii etukäteen, murehtii kahteen kertaan
        -kiinalainen sananlasku


      • Miekerron

        Niin omasta kokemuksestani voin kertoa, että jokainen synnytys erilainen ja ainutkertainen kokemus, minulle jo kaukana takanapäin olevia muistoja. Synnytin siis aikanaan alateitse kolme keskikokoista vauvaa, painot välillä 3 550-3450 grammaa. Kaikki ovat jo kasvaneet reippaasti minua kookkaammiksi.


      • pillikinttu

        Tota lahjehommaa mäkin olen ihmetellyt. Henkkamaukassa oli ihanat nahkajäljitelmähousut halvalla, mutta kun lahkeet oli kapeimmat ikinä. Olen 163 cm, 50 kg, joten kenelle noi pitäis mahtua, kun ei mulla ole paksut pohkeet? Peffa ja lantio olis ollut hyvä. No eipä tule kauppaa...


      • pyllerö
        Miekerron kirjoitti:

        Eihän lantion ulkoisesta leveydestä näe synnytyksen kannalta tärkeän sisäaukeaman väljyyttä. Itselläni kaikkiaan pienikokoisella pienipeppuisella sisämitat varmennettiin hyviksi jopa röntgenillä ennen ensimmäistä synnytystä ja kerrottiin, että leveälanteisilla isoluisilla naisilla on usein taas synnytyksen kannalta hankalan litteämallinen lantio.
        Ruotsissa synnytyksissä on vielä vähemmän komplikaatioita kuin Suomessa ja molemmissa maissa teollistuneeksi maaksi suhteellisen vähän sektioita. Etelä-Euroopassa ja U S A:ssa keisarinleikkaukset ovat paljon yleisempiä ja synnytyksissä enemmän komplikaatioita kuin Pohjoismaissa.

        Synnytyksestä vielä, että eikös lantioluut pehmene synnytyksen lähentyessä niin että antavat tarvittaessa periksi. Kyllä ne kapealantioisetkin on ihan menestyksellä lapsia tuonut maailmaan.

        Itsellä on kans housujen istuvuuden kannalta vaikeaa löytää hyviä pöksyjä, olen suht leveä lanteinen itse ja paksut reidet ja paksuhkot pohkeet.. jos saan jotkut housut istumaan näiden kohdalta, niin silloin vyötärölle jää liikaa tilaa ja pystyn periaatteessa housut kiinni vetämään ne pois jalasta.. jos taas housut on kuin nakinkuoret ja just ja just saan vedettyä ylös, niin silloin vyötäröltä kyllä istuu, mutta muuten äärimmäisen epämukavat.

        Joskus harvoin tulee vastaan hyvän mallisia pöksyjä, muistan kun vero modasta sai sellaisia korkeavyötäröisiä kapeita kangashousuja eri väreissä, joissa oli vetoketju takana.. ne oli kivat =)


      • vierailija1000

        Kun jotain vaatetta sanotaan nuorekkaaksi, se on varmasti tätityyliä.


      • kajsu

        Katso cellbes.fi


      • bibbix

        Hyvänen aika sentään menkää nettiin ostoksille esim. Klingel.fi


      • 1Taija

        En minä ainakaan osta pitkiä housuja enkä kenkiä enkä juuri hameitakaan sovittelematta ja kokeilematta peilin edessä, yleensä kokeilematta useita malleja. Klingelklangelista voisin ostaa lisäkappaleen jossakin muualla sovitettua asustetta, jos nettikaupan kautta tulisi halvemmaksi...


    • 93vuosimallia

      Oli jotenkin huojentavaa kuulla jonkun toisenkin ajattelevan samalla tavalla, kun itse en ole uskaltanut hiiskahtaakkaan mielipiteestäni oikein kellekkään, kun kaikki nuoret naispuoliset ystäväni tuntuvat pitävän sitä niin muodikkaana.. Pari kuukautta sitten yksi heistä osti uuden paidan, mikä oli juuri tuota tyyliä ja näytti sitä koko porukalle. Meinasin purskahtaa nauruun, kun yksi heistä huudahti miten naisellinen se oli, kun omassa mielessäni pyöri täysin päinvastaisia ajatuksia. Onneksi kukaan heistä ei huomannut reaktioitani, olisivat varmasti loukkaantuneet.

      Sinänsä olen yllättynyt omasta reaktiostani, mutta en vain nää mitään järkeä pukeutua niihin muotoihin, väreihin ja materiaaleihin, jotka eivät korosta naisellisuutta ja tyylikkyyttä mitenkään.

      • Omatyyli

        Täytyy viirata päästä pahasti, jos tarvii naureskella ja arvostella toisten vaatteita ja tyyliä. Minä en näe mitään järkeä siinä, että naureskellaan ja arvostellaan toisten vaatteita ja tyyliä, oli mitä hyvänsä. Jokainen pukeutuu niinkuin itse tykkää ja moni arvostaa enemmän mukavuutta ja käytännöllisyyttä, kuin naisellisuutta ja tyylikkyyttä. Hankkikaapa naureskelijat ja arvostelijat omia ajatuksia ja oma elämä, älkääkä ottako ongelmaa toisten vaatteista ja tyylistä.


      • Modique

        Löytyhän täältä joku joka on huomannut saman kuin minä.
        By the way... Mä en naureskele, vaan mä ihmettelen enkä voi ymmärtää, miks joku mun ikänen haluaa näyttää ihmiseltä, joka menee pian hautaan.

        20-30 vuoden iässä ollaan kauneimmillaan herran tähden!!! Se on itsensä kauniiksi laittamisen kultainen ikä! Kun se menee ohi, se ei enää palaa!

        Miksei ne käytä nuoruutta, jonka saa vain yhden kerran...!


      • Modique

        En naureskele, vaan ihmettelen.

        20-30v on hieno ikä ja nuoruuden saa vain yhden kerran. En voi ymmärtää, miksi joku ei hyödynnä sitä kaunista ikää tuomalla kauneuttaansa esille.


      • Täti
        Modique kirjoitti:

        En naureskele, vaan ihmettelen.

        20-30v on hieno ikä ja nuoruuden saa vain yhden kerran. En voi ymmärtää, miksi joku ei hyödynnä sitä kaunista ikää tuomalla kauneuttaansa esille.

        10-20v on hieno ikä,
        20-30v on hieno ikä,
        30-40v on hieno ikä,
        40-50v on hieno ikä,
        50-60v on hieno ikä,
        60-70v on hieno ikä,
        70-80v on hieno ikä,
        80-90v on hieno ikä,
        90-100v on hieno ikä, mutta
        100-110v se vasta onkin hieno ikä.


      • Modique
        Täti kirjoitti:

        10-20v on hieno ikä,
        20-30v on hieno ikä,
        30-40v on hieno ikä,
        40-50v on hieno ikä,
        50-60v on hieno ikä,
        60-70v on hieno ikä,
        70-80v on hieno ikä,
        80-90v on hieno ikä,
        90-100v on hieno ikä, mutta
        100-110v se vasta onkin hieno ikä.

        ...ainoastaan 0-10v ei ole hieno ikä... :D


      • TyperäNauraja
        Modique kirjoitti:

        ...ainoastaan 0-10v ei ole hieno ikä... :D

        On 0-10v. hieno ikä. Kyllä sinä naureskelet. Mun mielestä jokainen saa pukeutua miten itse tykkää, tärkeämpää on olla oma itsensä.


      • Modique

        En loukkaa ketään henkilökohtaisesti. Tämä on ainoa paikka, missä olen jakanut ajatukseni. Naamani senkun pysyy vaan peruslukemilla. En naureskele.. Ihmettelen

        Ihmettelen, koska oma pukeutumiseen liittyvä ajattelutapani on hyvin hyvin erilainen, kuin näiden .. hmm. miksikähän heitä nyt kutsuisi.. Noh.. Näiden "mummotyttöjen" ajattelutapa.


      • KUSIPÄITÄRIITTÄÄ
        Modique kirjoitti:

        En naureskele, vaan ihmettelen.

        20-30v on hieno ikä ja nuoruuden saa vain yhden kerran. En voi ymmärtää, miksi joku ei hyödynnä sitä kaunista ikää tuomalla kauneuttaansa esille.

        Voi voi kun olet tyhmä.. Kyllä 20-30 vuotias on kaunis ilman, että jokaisen täytyisi käytännössä pukeutua sinun makusi mukaan, että SINÄ olisit tyytyväinen. Mitähän, jos menisit itse peilin eteen, veikkaan että olet kun petolinnunperse kokonaisuutena


      • nainenkolmeviis_
        Modique kirjoitti:

        En loukkaa ketään henkilökohtaisesti. Tämä on ainoa paikka, missä olen jakanut ajatukseni. Naamani senkun pysyy vaan peruslukemilla. En naureskele.. Ihmettelen

        Ihmettelen, koska oma pukeutumiseen liittyvä ajattelutapani on hyvin hyvin erilainen, kuin näiden .. hmm. miksikähän heitä nyt kutsuisi.. Noh.. Näiden "mummotyttöjen" ajattelutapa.

        "Ihmettelen, koska oma pukeutumiseen liittyvä ajattelutapani on hyvin erilainen".

        Tuletko ehkä ajatelleeksi, että ihminen ilmentää pukeutumisellaan itseään ja ylipäätään persoonaansa muutoinkin, ja pukeutumisvalinnat ovat myös sen mukaisia.

        Itse ajattelisin, että tämä mummotyyli on ikään kuin vastavetona jo nähdylle mainstreameleganssille, joka on tullut meille kaiketi Ruotsista (viittaan ylempänä käytyyn Ruotsi-keskusteluun - vaiko kansainvälisiltä estradeilta), missä idena itselleni näyttäytyisi juurikin se, että "kaikki näyttävät samalta" - tai tietty ihmistyyppi haluaa juuri pukeutumisellaan osoittaa kuuluvansa "tiettyyn ryhmään". Itseäni tuollainen toisten plagiointi, mihin tuo näyttäisi perustuvan, lähinnä vieroksuttaa. Onhan se tyylikkään hillityä, mutta mielestäni ah, niin mitäänsanomattoman persoonatonta (itsenne tästä tunnistavat, älkää loukkaantuko.) Vaikka olisikin kalliit materiaalit ja rahanmeno mitä ilmeisin. Vastustuttaa itseäni ehkä juuri siksi; materialismin on markkinat. No, jokainen tekee ne itselleen oikeat valinnat.

        Eipä sillä, olisihan sitä itsellänikin mukava satsata enemmän laatuun pukeutumisessa (vaikka persoonallisuudesta en tinkisi). Nyt täysipäiväisenä opiskelijana kuitenkin juuri vaatteet on se kuluerä, mistä voi säästöä saada aikaiseksi, kun budjetti on pieni. Myöskin, kun on sattuneesta syystä itselläni ollut hekisesti kuormittava ajanjakso elämässä, silloin on viimeisenä mielessä mikään ulkoinen, saati "pinta".

        Näkisin tässä 20-30 -vuotiaiden mummotyylin omaavien keskuudessa olevan kenties kysymys valveutuneista ja tiedostavista nuorista naisista, myös mahdollisesti jostain uuden ajan uuden tyyppisestä lempeästä feminismistä.? Miehiltä odotetaan fiksuutta ja sitä, että kiinnostuvat naisesta ihmisenä, ja sitten kun pohja suhteelle on luotu, voidaan se vyötärökin kuroa vyöllä esiin vastinparin iloksi. (:D vapaata analyysiä.) Ehkä coolius ja tylyys on vihdoin taaksen jäänyt trendi (mitä olen itse odottanut viimeiset 10-15 vuotta!) ja lempeys ja inhimillisyys valtaamassa alaa karun ja kovan maailmanmenon keskellä. Se jos mikä olisi tervetullutta!

        Olkaamme ihmisiä toinen toisillemme; tätähän mummot meille varmaan haluaisivat sanoa. (?)


      • mummomamma

        Tiedän pari nuorta naista, kauniita kuin mitkä kuten nyt yleensä nuoret naiset ovat, kunhan eivät meikkaa barbimaisesti tai pukeudu tyrkysti. Nämä naiset pukeutuvat löysiin mukaviin vaatteisiin, yleensä. Osaavat kyllä pukeutua mekkoihin ja muihin hepeneisiin jos tilanne niin vaatii. He ovat hoikkia ja heillä on terve itsetunto. Heitä ei hetkauta onko jollain päällä numeroa liian pieni pusero tai isän vanha ruutupaita. Ihailen näitä naisia suunnattomasti, enkä ole ainoa. Myös moni nuori mies ihailee heitä, ei pelkästään sen takia, että ovat todella viehättäviä ja naisellisia ulkonäöltään vaan myös fiksuus viehättää heitä.

        Naisellisuus ei ole koskaan ollut sidoksissa pukeutumistyyliin vaan se on jokaisen naisen korvien välissä, myös miehet tämä tietävät, ainakin ne fiksut


      • nainenyliviiskyt
        nainenkolmeviis_ kirjoitti:

        "Ihmettelen, koska oma pukeutumiseen liittyvä ajattelutapani on hyvin erilainen".

        Tuletko ehkä ajatelleeksi, että ihminen ilmentää pukeutumisellaan itseään ja ylipäätään persoonaansa muutoinkin, ja pukeutumisvalinnat ovat myös sen mukaisia.

        Itse ajattelisin, että tämä mummotyyli on ikään kuin vastavetona jo nähdylle mainstreameleganssille, joka on tullut meille kaiketi Ruotsista (viittaan ylempänä käytyyn Ruotsi-keskusteluun - vaiko kansainvälisiltä estradeilta), missä idena itselleni näyttäytyisi juurikin se, että "kaikki näyttävät samalta" - tai tietty ihmistyyppi haluaa juuri pukeutumisellaan osoittaa kuuluvansa "tiettyyn ryhmään". Itseäni tuollainen toisten plagiointi, mihin tuo näyttäisi perustuvan, lähinnä vieroksuttaa. Onhan se tyylikkään hillityä, mutta mielestäni ah, niin mitäänsanomattoman persoonatonta (itsenne tästä tunnistavat, älkää loukkaantuko.) Vaikka olisikin kalliit materiaalit ja rahanmeno mitä ilmeisin. Vastustuttaa itseäni ehkä juuri siksi; materialismin on markkinat. No, jokainen tekee ne itselleen oikeat valinnat.

        Eipä sillä, olisihan sitä itsellänikin mukava satsata enemmän laatuun pukeutumisessa (vaikka persoonallisuudesta en tinkisi). Nyt täysipäiväisenä opiskelijana kuitenkin juuri vaatteet on se kuluerä, mistä voi säästöä saada aikaiseksi, kun budjetti on pieni. Myöskin, kun on sattuneesta syystä itselläni ollut hekisesti kuormittava ajanjakso elämässä, silloin on viimeisenä mielessä mikään ulkoinen, saati "pinta".

        Näkisin tässä 20-30 -vuotiaiden mummotyylin omaavien keskuudessa olevan kenties kysymys valveutuneista ja tiedostavista nuorista naisista, myös mahdollisesti jostain uuden ajan uuden tyyppisestä lempeästä feminismistä.? Miehiltä odotetaan fiksuutta ja sitä, että kiinnostuvat naisesta ihmisenä, ja sitten kun pohja suhteelle on luotu, voidaan se vyötärökin kuroa vyöllä esiin vastinparin iloksi. (:D vapaata analyysiä.) Ehkä coolius ja tylyys on vihdoin taaksen jäänyt trendi (mitä olen itse odottanut viimeiset 10-15 vuotta!) ja lempeys ja inhimillisyys valtaamassa alaa karun ja kovan maailmanmenon keskellä. Se jos mikä olisi tervetullutta!

        Olkaamme ihmisiä toinen toisillemme; tätähän mummot meille varmaan haluaisivat sanoa. (?)

        Hei, minusta tuo sana mummotyttö on tosi kiva, ja kirjoitat asiasta ihan mukavasti. Ehkä minusta tämä kirjoitus kuulostaa kivalta myös siksi, elä olen mummo ja yli65.


    • Naisellinenkohan

      Hei, mikä siinä muka ongelma on vaikka hieman -salaa- naureskelisikin toisten vaatteille ja "tyylille" !! Jokaisella oma makunsa ja vapautensa sitä ilmaista :D !! aloittaja on kyllä oikeassa toi "muoti"on kauheaa!!

      • LökäritKunniaaan

        Tehkeee Housujen kanssa miten hyvänsä,mutta ratikassa antakaa tukkanne olla "rauhassa".


    • :) :) :)

    • lisää tulee :) :) :)

      • ei tää voi olla totta :) :)


    • maipre28

      muodista puheen-ollen vanha vaaturi kertoi-minulle ennen vanhaan alä koesaan heitä vanaa pis, sillä se tulee aina muotiin 7 vuoden jäälkeen .

    • jjh779lö

      Nuoret haluavat aina pukeutua eri tavoin kuin vanhempansa. Koska vanhemmat pukeutuvat farkkuihin, huppareihin ja tennareihin sekä hommaavat lävistyksiä ja tatuointeja, niin nuoret ovat alkaneet pukeutua kuten isovanhempansa.

      • 1Taija

        Hyvä, uskoisn minäkin että juuri tuo halu erottua omista vanhemmista selittää tyyliä. Mutta eihän suosioon tulleen granny-chic pukeutumisen tarvitse olla synkän tummaa. Ulkolaisilta sivustoilta löytyy kuvia nuorista naisista kaupungilla tosi monenkirjavissa isoäidin vaatteissa, myös hafmaahapsisiksi värjättyjä neitokaisia.


      • 1Taija

        Siis harmaahapsisiksi.


      • 9kk2loisss
        1Taija kirjoitti:

        Hyvä, uskoisn minäkin että juuri tuo halu erottua omista vanhemmista selittää tyyliä. Mutta eihän suosioon tulleen granny-chic pukeutumisen tarvitse olla synkän tummaa. Ulkolaisilta sivustoilta löytyy kuvia nuorista naisista kaupungilla tosi monenkirjavissa isoäidin vaatteissa, myös hafmaahapsisiksi värjättyjä neitokaisia.

        Jos käyttää aitoja retrovaatteita, niin niissä värimaailma on usein tummaa. Se voi selittää ilmiötä. Ja onhan toisaalta meillä Suomessa aina ollut niin, että kesällä kuljetaan iloisemman värisissä vaatteissa ja talvikaudella tummemmissa


    • TAASYKSKUSIPÄÄ

      Hehhee!!!! Näköjään vielä on näitä täydellisyyksiä täällä pätemässä. Kertoisiko arvon aloittaja, miten itse pukeutuu. Olit sitten mies tai nainen. Suurimmalla todennäköisyydellä olet itse varmaan muotilehdestä revitty. Eikö? JNo hyvä, että sinulla ei ole muuta tekemistä, kun kytätä muita ihmisiä ja heidän vaatteitaan ja muotojaan, Hienoa, että joku pitää suomalaisten, varsinkin naisten pukeutumisesta ja ulkoisesta olemuksesta huolta.

      • Modique

        "muotilehdestä revitty. Eikö?"
        Kyllä.
        Sitä minä olen aina kun menen ihmisten ilmoille.
        Oma siisteys ja puhtaus on kohteliaisuutta kanssaihmisiä kohtaan. Näin minä kauniin pukeutumisen ymmärrän.


      • nainenkolmeviis_

        siiteys ja puhtaus on ennemminkin hygienian hoitoa, kuin pukeutumista. Sen ymmärrän, jos puhuttaisiin jostain vierttyneistä kauhtanoista - mikä olisi taas toinen ääripää. Mutta kuullostaa lähes rasistiselta tuollainen "oma siisteys ja puhtaus on kohteliaisuutta kanssaihmisiä kohtaa" - aivan kuin ne muut "haisisivat pahalle" elleivät pukeudu tyylisi mukaan. Itse olen huomannut, että juuri "tyylikkäästi" (tyylikkään persoonattomattomasti) pukeutuvat ovat usein niitä (eivät kaikki! fiksujakin tyylikkäitä löytyy - ) , jotka katsovat toisia nenänvartta pitkin ymmärtämättä, että juuri sillä tavalla tekevät itsensä naurettaviksi - ja luotaantyöntäviksi. Ikään kuin ihmisarvo olisi jossain vaatteissa kiinni.

        No, olet se parikymppinen. Elämänkokemus kasvattaa empatiaa ja inhimillisyyttä toisia kohtaan. Etenkin, kun tulee eteen tilanteita, jotka opettavat pistämään asioita Todellaiseen Tärkeysjärjetykseen. No, sinulla on vielä aikaa oppia -


      • korjaan_

        jos puhuttaisiin virttyneistä kauhtanoista -


    • kauheemuoti

      Tuli heti mieleen taannoinen kuka kutsui kokanderin ohjelma.siinä tää kokanderi oli pukeutunu kuin mummoni 70- 80 luvuilla, iso karvahattu ja tiukka vartalonmyötänen ruutukuosinen polvipitunen talvitakki.eikös ne venäjällä pukeutunu noin vielä 2000 luvun alussa?

    • Kukkakuosit

      eivät pue ketään. Mitään hirveämpää näkyä en tiedä, kuin kukalliset vaatteet. En pukisi kukkia päälleni, vaikka olisin minkä ikäinen. Joskus näkee muuten hyvännäköisen vaatteen, mutta sen pilaa joku hirveä kukka.

      • nainenkolmeviis_

        Äläs nyt. Juuri kukat ovat kevään sesonki, "sanoi" ainakin Anna-lehti, ainut naisten lehti, mitä mulle tulee - ja mitä lähinnä luen. :)

        Luotan Annaan! Taitaa olla Suomen suosituin naistenlehti. Itse en menisi ostamaan / ylipäätään edes "lukemaan" pelkkiä muotilehtiä. Olen aina ollut "asialinjalla." "Tyyli" (:D) tulee sitten siinä sivussa.


      • 40veetytyli

        Käännä silmäsi pois, jos et kestä katsoa. Vähän vaikea on koko maailmaa muuttaa oman mielensä mukaisesti. Aika jännää muuten, miten sellaisiakin asioita voi oppia sietämään, joita on alkuun syvästi inhonnut. Itse olen vihannut tummansinistä väriä, beigeä sekä tietyn sävyn lilaa (omissa vaatteissani), nyt siedän ne kaikki, vaikken niitä rakastakaan. Kukista en erityisemmin välitä, mutta muut saavat pukea mitä haluavat tai olla vaikka alasti. Riippuu kokonaispersoonallisuudesta, mikä päälle sopii. Itse olen kuivakka sekä fyysisesti että henkisesti, joten kuosin pitäisikin olla pikemminkin jääkukkaa. Kokeile samaa :)


    • Kukkahattutäti
    • munmielipide90

      Täh! Itse en ole huomannut mummomuotia! Vaan päinvastoin tiukkoja pillihousuja on kaupat täynnä joissa pohkeet meinaan kuristua myös minulla vaikka normaalikoko xs-s! Niin ja eikös leppoinen asenne ole parempi kuin ilkeä ja v-mäinen? Itse olen kohdannut elämässäni muutaman niin v-mäisen ihmisen että traumat on jäänyt ja päättänyt että minusta ei ikinä tule samankaltaista

      • 1Taija

        Niin tiukkoja pillihousuja markkinoitiin ainoina muodikkaan ihmisen pitkiksinä myös 1950-luvun loppupuolella, ja niiden suosio jatkui 1960-luvulla. Farkkuhousut tulivat suosioon Suomessa 1950-luvun loppupuolella, ja suosiohan on jatkunut. Lehdissä vitsailtiin, että nuo pillihousut saa aamulla päälle vain rasvan avulla - eihän siihen aikaan ollut elastisia kankaita. Minäkin käytin niitä noihin aikoihin, ja varsinkin tiukkojen lahkeiden päältä vetäminen illalla saattoi tuottaa hankaluuksia.
        Miksi pillihousuja ei pidetä mummomuotina??.


      • JospaOnkinNiiin

        Koska ne ovat naiselliset ja nuorekkaat, peittävät tarpeeksi mutta eivät liikaa? :)


      • Modique

        Mistä on peräisin väite, että kivoja vaatteita käyttävät on automaattisesti v-mäisiä?

        Mauton pukeutuminen on asia erikseen. Sellaisia vaatteita käyttävät voikin sitten olla epäilyttäviä.


    • jdnfksnjfd

      Ei munkaan mielestä tuota mummo-muotia näe niin paljon. Mulle tulee mieleen vain hyvin tiukat vaatteet kun ajattelen nuorten muotia, sekä värikkyys mikä on ainoana seikkana oikein tervetullutta. Mä inhoan taas sitä että ihoa näkyy liikaa, napapaitat, tissipaidat ja sen sellaiset ostoskeskuksessa kiertäessä ei vaan ole kiva näky. Parikymppiset Instagram- huorulit on tälläisen muodin edelläkäviöitä.. Mun mielestä suomalaiset nuoret on kauniimpia kuin mun aikanani, mutta muodin armoilla mennään. Kaupat on täynnä ylisuuria vaatteita ja huonoa laatua.

      • JospaOnkinNiiin

        Minusta näin naisena on kamalaa sekä ylisuuret, kaiken peittävät vaatteet että yltiökireät, makkaratkin paljastavat vaatteet. Jos kroppa on kunnossa, niin ei väliksi vaikka vaate menisi "pintaa pitkin" jos on kuitenkin siistin eikä halvan näköinen. Miksi näyttää kokoaan numeroa isommalta joko teltassa tai makkarankuoressa?


    • uufyuuugu
    • 40veetytyli

      Mielikuvituksen puutetta, jos ei voi ostaa vaatteita vedoten muotiin. Itse ostan lähes kaiken kierrätettynä, tuunaan ja jotain teen itsekin. Muodista sen verran, että moni nainen pukeutuu enemmän tai vähemmän saman tyylin mukaan koko ikänsä. Eli yhtä hyvin voisit kauhistella meitä keski-ikäisiä minihameisia naisia, liikaa meikkiä naamassa, jotka olemme oman tyylin omaksuneet nuorena. Todennäköisesti parikymppiset "tätösetkin" pukeutuvat kokolailla samaan tyyliin keski-iässä kuin nyt. Harvempi seilaa ihan laidasta laitaan muotivirtauksien mukaan, vaan valitsee sieltä itselleen mieleiset tutut asiat.

      Itseäni on muutaman kerran harhauttaneet miehet, joilla on ihan selvästi vanhan miehen vaatteet päällään, ja ovat olleet tosi nuoria kavereita. Nykyään kun ei kävelytyylistäkään tiedä. Kaksikymppisellä voi olla ylipainoa ja lonkan niverikko ja kahdeksankymppinen voi olla maratoonarin kunnossa. Eli vaatteilla saa harhautettua, jos ei naaman uurteita heti näe.

      Joka tapauksessa on oman mielikuvituksen köyhyyttä, ellei löydä itselleen oman mieltymyksen mukaisia vaatteita. Ostopaikkoja on pilvin pimein, kaikille lompakkotyypeille sopivia.

      • nainenkolmeviis_

        Se vaan, että juuri kirppistyyli ja / tai kirppikseltä omaan tyyliin "mausteiden" haku / "metsästys" kysyy eniten viitseliäisyyttä, aikaa ja ennen kaikkea resursseja. Nuorempana itse laitoin valtavasti aikaa ja energiaa ylipäätään kaupoilla kiertelyyn; en ostanut heti ensimmäistä vastaan tulevaa kivannäköistä vaatekappaletta. Nyt oma suhde pukeutumiseen on muuttunut sikäli, että en ajattele koko asiaa niin vakavasti; että se olisi kaiken lähtökohta ja A ja O. Eli rennompi ote sikäli. Olen muuttunut paljon 10 vuoden aikana ja tietyllä tavalla pidän tietynlaista vallalla olevaa "tyylihysteriaa" turhanpäiväsenä. Aikaansa voi ihminen käyttää niin monella tapaa. Mottoni voisi melkeinpä olla: "Se mihin laitat aikasi ja rahasi, kertoo arvosi."

        Itse 70-luvun lopulla syntyneenä muistan selkeästi 90-luvun alun, mitä hyvän aikaa pinnalla ollut grunge-muoti edustaa (onko vielä IN? - en ole uusimmista virtauksista kartalla. :D) Mielestäni tuo oli silloin karsein muodeista (kasarin ohella) mitä olla saattaa, ja kun olen parikymppisillä nuorilla nähnyt noita vaatteita - mitä ilmeisimmin kirppiksiltä ja mummon vintiltä löydettyinä (kyllä, tummanpuhuvia väreiltään ovat) - on naurussani ollut pitelemistä (huom. esim. farkkutakit.) Hartialinjat putoaa puoliväliin olkavartta, ja leveät linjat ylhäällä hartioissa kapenee voimakkaasti vyötärölinjaa kohden.

        Itseasiassa olen nähnyt tällaisia "epäsymmetrisen laatikon" (itseasiassa aika lailla viisikulmion muotoisia) yläosia ylipäätään naisilla, jotka tuntuvat seuraavan muotia hyvinkin tarkasti - ja olen epäillyt, voinko uskoa enää silmiäni. Vaan joillakin nuo vaatteet näyttävät ihan hyviltäkin päällä. Vaatii vaan pintamuotia juuri seuraamattomana ilmeisesti pientä totuttelua. Oma tyylini ei ole erityisemmin muuttunut viimevuosina. Pintamuotiin en ole lähtenyt mukaan. Se olisi omaan tyyliini myöskin liian hillittyä ja hallittua - itse olen nimittäin tyyppinä ihan päinvstainen.


    • ghousth
    • RIKASRVA

      Aika hyvä pointti vähän kyllä nauratti,mutta hoh´hoijaa näin se menee.kyllä kaikki mummot saa olla ja papatkin.Vaikka olkoot 20-tai 30 vuotiaita,Mutta ajattelepaas onko kesällä t'älläitä taatusti ei ole silloin kukkamekot heiluu ja kauniit rinnat näkyy ja iloisuus läsnä,
      .

    • Eitarvitseollatantta

      Minäkin olen ihmetellyt kauppojen "mummokuoseja" ja yltiölöysiä paitoja. Lastenosastollakin on näitä.

      Mummotyyliä on vaikka millä mitalla. Paria mummovaatetta sovitinkin ja otin saman tien pois, näytin ihan viisikymppiseltä, lihavalta tädiltä. Varmistin vielä mieheltä ja hänkin pyöritteli silmiä että pliis älä ota noita, on ihan ok mutta ei kauhean kivat. Ja kun en ole lihava viisikymppinen täti lähimainkaan... Ja se että itse näytin viisikymppiseltä noissa mummovaatteissa, ei tarkoita että viisikymppinen välttämättä olisi mummo tai pukeudu mummomaisesti, itse en ainakaan ajatellut siinä(kään) iässä.

      Onneksi löytyy muunlaisiakin vaatteita.

      Kannatan persoonan ilmentämistä vaatteilla tai kätännöllisiin, mukaviin vaatteisiin pukeutumista - kuka mitenkin tahtoo - mieluummin kuin muodin mukana kotkottamista. Tosin ei minua haittaa jos joku uusii säännöllisesti vaatekaappinsa sisällön viimeisimmän muodin mukaiseksi. Mutta en silti halua näyttää rumemmalta tai vuosikymmeniä vanhemmalta kuin olen. Vastarintaa muodin perässä juoksemista, pintaliitäjiä, kapitalismia, shop-til-you-drop-asennetta tms vastaan voi halutessaan ilmentää tehokkaammilla ja kivemmillakin tavoilla.

      Miesten suhtautumisesta en tiedä, mutta jos nyt toista sukupuolta haluaa ottaa huomioon, oman kokemuksen mukaan miehet - ainakin useimmat - tykkäävät kun naisella on naiselliset ja nuorekkaat vaatteet, naisellisia värejä mieluummin kuin mustaa, maantien väristä tai mitäänsanomatonta harmaata - itse tykkään näistäkin mutta miehet tuntuvat pitävän väreistä naisten päällä - vartalon muodot näkyvät hieman vaatteiden alta, ei liian löysää muttei nolon tiukkaa sentään, eikä liian peittävää muttei halvannäköisen paljastavaakaan sentään ja pitkät, hyvinvoivat hiukset, ei tonneittain meikkiä. Tämä vain oma kokemus naisena.

      Vaikka valitsen vaatteita joista itse pidän, pidän mielessä että mieluummin miellytän ja ilahdutan miestäni kuin toisin päin. Miksen olemuksellani piristäisi hänen päiväänsä jos voin sen tehdä? Vaikka muut, syvällisemmät asiat merkkaavatkin suhteessa paljon enemmän.

      Nuorekkaita, naisellisia vaatteita käyttämällä löysin kyllä syvällisiä, älykkäitä miehiä, joita ei pintaliitokotkotukset jaksaneet kovin kummoisesti kiinnostaa ja nyt vakiintuneena en viitsi edelleenkään alkaa rouvamaiseksi tädiksi, tantaksi tai mummoksi. Varsinkin kun tiedän ettei sellainen viehätä miestäni. En usko että vaatteilla on tässä suurta merkitystä, ellei toinen henkilö jo valmiiksi ole pinnallinen koska muut jutut merkkaavat, mutta sekin selviää hyvin nopeasti kun mieheen tutustuu.

      • Mode

        "Vaikka valitsen vaatteita joista itse pidän, pidän mielessä että mieluummin miellytän ja ilahdutan miestäni kuin toisin päin. Miksen olemuksellani piristäisi hänen päiväänsä jos voin sen tehdä? Vaikka muut, syvällisemmät asiat merkkaavatkin suhteessa paljon enemmän."

        Suhtaudut terveellä tavalla näihin tyylikysymyksiin. Oli ilahduttavaa lukea kirjoituksesi ;)


      • nainenkomeviis_

        Itsekin suosin värejä ja kuoseista pidän juuri kukista; siinä oikeastaan onkin pukeutumiseni juju. Ydin on pääväreinä suomaisten mustan, harmaan (ja nuden = beige!) sijaan valkoinen (mielummin luonnon- kuin puhtaanvalkoinen), suklaan- tai tummanruskea (ja metsänvihreä). Syksyllä ja talvella suosin väreissä murrettuja sävyjä, kesällä ja keväällä kirkkaampia. Näin on ollut aina.

        Toki muoti keksii aina jotain uutta. Esim. viime- vaiko toissakeväänä muodissa näyttivät olevan juurikin viininpunaiset ja tummanvihreät kirjavat kuosit, värit joita ollaan totuttuun tapaan nähty aiemmin syksyisin. Itse en ole myöskään omaksunut sitä muotia, jossa yhdistellään kaikenkirjavia kuoseja yhtäaikaa ja värimaailmoissakin näissä voi olla toississa kirkkaita värejä, toisissa murrettuja - tai mikä mielestäni "pahinta" : näitä kaikkea sekaisin. Itse pyrin harmoniaan.

        "Makkarankuoria" en sinällään suosi, mitä nyt omistan joitakin perustoppeja, mitä edelleen myy joka sesonki Vero Modat, Onlyt sun muut. Nämä ovat käteviä neuleiden alla tai neuletakin kanssa. En omaa malli- tai fitnesskroppaa, mutta vatsani on kuitenkin melko litteä (se vähäinen ylimäärääräinen kertyy ennemminkin vyötärön sivuille - mikä taas jää aikalailla piiloon jokatapauksessa). Vyötäröä korostavia vaatteeita en juurikaan suosi. Jokainen löytää kyllä itselleen ja kropalleen ne parhaimman malliset vaatteet, peittää "puutteitaan" ja korostaa "parhaimpia puoliaan". Se kai pukeutumisen pääidea on aina ollut ja tulee olemaan.

        Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että laatikot eivät oikein pue ketään. Eivätkä myöskään muut ylisuuret paidan / puseron tapaiset, mitkä ovat olleet muodissa jo kauan. Joskin tyylikäs ja suht' istuva paitapuserotyyli on tullut sivuttamaan tämän. Itse paitapuserot koen helpolla liian "ylen asiallisina" ja "kahlitsevina" (muottina, johon jokanainen haluttaisin mielellään "supistaa" markkinoiden ja median toimesta?) - en siis niitä suosi. Jos löytyy jollain rennolla kuosilla voi olla toinen juttu; yhden tällaisen ainakin jo omistan.:)


      • lisäykseksi

        samanaliseksi "pakkopaidaksi" koen helpolla jakut ja bleiserit. Edustavat myöskin sitä "tyllikkyyttä", mitä hieman vierastan. Sitä "ylen asilallisuutta". Itse olen rennompi tyyppi. (:D)

        Jotta todettakoon vielä: ihminen ilmentää pukeutumisellaan ennen kaikkea persoonallisuuttaan. Siksi itseä vieroksuttaa ajatus ( niin kenen? mainonnan? median, mitä ihmiset itseensä usein tiedostamattoman kritiikittömästi "imevät"? - MUTTA imeköön, vaikken itse imisikään :D), jos naisen kuin naisen "tulisi" pukeutua juuri siten, mikä milloinkin on muotia. Oma ajattelu ja ennen kaikkea mielikuvitus sallittakoon.

        Vaikka, mikäpä minä olen sanomaan. Pukeutukoon kukanenkin, miten tykkää. Vaikka sitten "tyylikäästikin". Naisellisuus voi jo mielestäni olla hieman toinen juttu. Kuten pitsit ja kukat (mitkä taas harvoin ovat "tyylikkäitä" :D - mielestäni tyylikkyys usein virtaviivaisuudessaan ja vähäeleisyydessään on tylsää. Mutta se on nyt "vain" mun mieleipide.)


    • klähjkl

      "First world problems"...

      • Vaakatasapainoon

        Nämä ei ole maailman suurimpia kysymyksiä tai ongelmia. Aina ei mielestäni tarvitse olla vakava ja kantaa koko maailman murheita harteillaan. Joskus voi keskittyä elämän hauskempiinkin puoliin, jos se ei valtaa koko elämää. Samasta syystä ihmiset pitävät elokuvista, kirjoista ja taiteesta, kuin muodistakin. Jos joku haluaa aina olla vakava ja keskittyä maailmanlaajuisiin ongelmiin, se hänelle suotakoon, mutta mielestäni muille on suotava vapaus myös nauttia elämästä.


      • nainenkolmeviis_

        Suhteellista kaikki tyynni. Tietylainen kepeys (kevytkenkäisyys taas eri asia) elämässä on toki suotavaa, ja tavoiteltavaakin. Huolettomuus ennen kaikkea! (Kriisistä toipuessa kornia edes todeta - ) Jotkut meistä ollaan vain toisaalta yksinkertaisesti näitä "vanhoina syntyneitä" (:D - minkäs tuollekaan mahtaa.) Kun on pienestä pitäen tottunut kantamaan suuta vastuuta itsestään ja toisista, mielellään sitä luovuttaisi tämän maailman painolastia omiltaan myös toisten (keveiden, kepeiden ) harteille. Balanssia syntyy juuri siitä; kun jokainen ottaa oman osansa / kantaa kortensa kekoon (vaikka nyt myös tuon "paremman maailman / elämän / tulevaisuuden / huomisen puolesta" - mitä se nyt itse kullekin tarkoittaa ? vai onko edes prioriteeteissa korkealla?) - ja jakaa sen myötä myös tuosta syntyvän "yhteisen hyvään".

        Naiivia idealismia, tiedän. (:D) Pienistä puroista kasvaa kuitenkin se suuri virta. Feministi Keira Knigtley sanoi sen osuvasti:

        Tytöt ja pojat, tehkää kovasti töitä, mutta älkää yrittäkö olla liian 'normaaleja'

        "Inhimillisyyttä edistävät juuri ne, jotka eivät ole 'normaaleja'. Kenenkään ei pitäisi olla huolissaan siitä, onko normaali. Normaalius on kamala asia".

        Huoh. * sipaisee ohimoitaan * On se niin rankkaa olla niin "tietoinen kaikesta" (muusta paitsi muodista). ;D - *nyt repeää * (itseironialla tämä).


      • hgfdskop
        Vaakatasapainoon kirjoitti:

        Nämä ei ole maailman suurimpia kysymyksiä tai ongelmia. Aina ei mielestäni tarvitse olla vakava ja kantaa koko maailman murheita harteillaan. Joskus voi keskittyä elämän hauskempiinkin puoliin, jos se ei valtaa koko elämää. Samasta syystä ihmiset pitävät elokuvista, kirjoista ja taiteesta, kuin muodistakin. Jos joku haluaa aina olla vakava ja keskittyä maailmanlaajuisiin ongelmiin, se hänelle suotakoon, mutta mielestäni muille on suotava vapaus myös nauttia elämästä.

        Ei tuo aloittaja nauttinut, vaan valitti. Ei ole mukavaa, kun joku oikeista ongelmista mitään ymmärtämätön bimbo tulee arvostelemaan toisten vaatteta kuin se olisi muka tärkeäkin asia, onko toisella kukkakuosi paidassa vai ei.


    • otatyttöselvää

      Voi hyvä tavaton sentään, että ihan pitää laittaa shoppailu jäihin kun muoti on muka tuota mitä kuvailit. Uskaltaisitko olla oma itsesi, olipa muoti mikätahansa. Ja uskaltaisitko olla niiiiiin hirveästi välittämättä siit, miten muut nuoret naiset pukeutuvat. Muotia on nykyään melkein mikä vaan, huippumuotia ei näillä leveyksillä edes nähdä.

      • Modique

        Miten mä en muka ole oma itseni?? Mähän olen nimenomaan se joka on oma itsensä, kun osaa kritisoida kauppojen syöttämää mummomuotia, jota jotkut 20-30v tytöt laittaa päälle. Mä pyrin etsimään n. vuoden 2005 tyylisiä vaatteita.


      • Tyttö_hei_

        ei kaupat sitä mummomuotia syötä. Tytöt kiertelee kirppareilla ja tekee niitä löytöjään kaiketi netistä.

        Mitäs sitten taas tuo 10 vuotta vanhan tyylin etsiminen on? Vai iskikö painovirhepaholainen? Kun mennyt aika tulee muotiin, sykli on tyypillisimmillään vähintään parikymmentä vuotta. Kuten viimevuosina pinnalla ollut grunge-muoti (90-luvun alusta).


      • Modique
        Tyttö_hei_ kirjoitti:

        ei kaupat sitä mummomuotia syötä. Tytöt kiertelee kirppareilla ja tekee niitä löytöjään kaiketi netistä.

        Mitäs sitten taas tuo 10 vuotta vanhan tyylin etsiminen on? Vai iskikö painovirhepaholainen? Kun mennyt aika tulee muotiin, sykli on tyypillisimmillään vähintään parikymmentä vuotta. Kuten viimevuosina pinnalla ollut grunge-muoti (90-luvun alusta).

        "Mitäs sitten taas tuo 10 vuotta vanhan tyylin etsiminen on?"

        Se on SEKSIKKYYDEN JA ELEGANTIN GLAMOURIN ETSIMISTÄ
        ..eli tämän synkän ja tunkkaisen tyylin vastakohta.

        2005 ei ollut ollut painovirhe.


      • Madonnakin

        oli aika tasapainoton ihminen siinä "glamourissaan". Lopulta se löyhästikin pystyssä oleva fasadi kaatui, ja lopputulos oli mitä surullisin. Kuitenkin hänkin oli vain ihminen. Sisimmässään pikkutyttö.

        Seksikkyys on korvien välissä, eikä edes ihmisyydessä se tärkein juttu. Mitä tekee seksikkyydellä ihminen, joka ei osaa rakastaa?

        Kun oppii ensin rakastamaan itseään, osaa sen jälkeen olla armollinen myös muille. Ja pistää tällaiset naurettavat ihmisyyden arvotukset niille kuuluviin raameihin.


      • Modique
        Madonnakin kirjoitti:

        oli aika tasapainoton ihminen siinä "glamourissaan". Lopulta se löyhästikin pystyssä oleva fasadi kaatui, ja lopputulos oli mitä surullisin. Kuitenkin hänkin oli vain ihminen. Sisimmässään pikkutyttö.

        Seksikkyys on korvien välissä, eikä edes ihmisyydessä se tärkein juttu. Mitä tekee seksikkyydellä ihminen, joka ei osaa rakastaa?

        Kun oppii ensin rakastamaan itseään, osaa sen jälkeen olla armollinen myös muille. Ja pistää tällaiset naurettavat ihmisyyden arvotukset niille kuuluviin raameihin.

        Mitä niin surullista madonnalle kävi? Kuoliks se? Köyhtyks se yllättäen, vai kuoliks sen tytär tai poika, vai sairastuko joku niistä vakavasti?

        Korvien välissä syntyvät seksuaaliset tuntemukset. Samaa mieltä. Mutta saadakseen nämä tuntemukset aikaan, on saatava aistien (esim. silmien) kautta aivoihin informaatio. Jos toisen ihmisen silmät näkee mitäänsanomattomaan kauhtanaan pukeutuneen hahmon, niin herättääkö se seksuaalisia tuntemuksia tässä katsojassa?

        "Mitä tekee seksikkyydellä ihminen, joka ei osaa rakastaa?"
        Toisen ihmisen kanssa on syötävä tynnyrillinen suolaa, eli kokea vastoinkäymiset, ennekuin voi sanoa rakastavansa tätä.


      • Voi_sinua

        Eikö Madonna ole kaikkien glamourkissojen idoli? Otapa elämänkerrasta selvää, niin surullisen kuuluisa tarina tulee sinullekin tutuksi.

        Pointti ei olekaan kaikilla pukutumisessa siinä, että juuri pukeutumisella tulisi nimenomaan herättää ne seksuaaliset tuntemukset esim. just siinä vastakkaisessa sukupuolessa. Itse olen omaa pukeutumisfilosofiaani joutunut muuttamaan pakonsanelemana juuri tästä syystä, sillä haluan miesten lähestyvän itseäni ihmisenä, ja perään kunnioitusta - siinä missä kunnioitan myös itse vastakkaisa sukupuolta.

        Kuolausmeininki on ihan jotain muuta.

        Mut kukin taplaa tyylillään, ja löytää ehkä vaikeidenkin vaiheiden kautta elämässä ne oikeat ratkaisut.

        Viisautta toivoisin sinulle mahdollisen kauneuden lisäksi, nuori ihminen! Aurinkoista kevättä! - se on tullut tänään. :)


      • Sorry

        "pianovirhepaholainen". :D Tarkoitan tietysti Marilyn Monroeta, black out käynyt. Mutta mitä yhteneväisyyttä heillä lie muuta aikansa kuuluisuuden ja suosittavuuden lisäksi - tehköön jokainen omat johtopäätöksensä.

        Siis: mistä näissä tällaisissa ilmiöissä on kysymys.


      • siis_

        tarkoitin Marilyn Monroeta Madonnan sijaan.

        M-naisia molemmat. :D


      • Modique
        Voi_sinua kirjoitti:

        Eikö Madonna ole kaikkien glamourkissojen idoli? Otapa elämänkerrasta selvää, niin surullisen kuuluisa tarina tulee sinullekin tutuksi.

        Pointti ei olekaan kaikilla pukutumisessa siinä, että juuri pukeutumisella tulisi nimenomaan herättää ne seksuaaliset tuntemukset esim. just siinä vastakkaisessa sukupuolessa. Itse olen omaa pukeutumisfilosofiaani joutunut muuttamaan pakonsanelemana juuri tästä syystä, sillä haluan miesten lähestyvän itseäni ihmisenä, ja perään kunnioitusta - siinä missä kunnioitan myös itse vastakkaisa sukupuolta.

        Kuolausmeininki on ihan jotain muuta.

        Mut kukin taplaa tyylillään, ja löytää ehkä vaikeidenkin vaiheiden kautta elämässä ne oikeat ratkaisut.

        Viisautta toivoisin sinulle mahdollisen kauneuden lisäksi, nuori ihminen! Aurinkoista kevättä! - se on tullut tänään. :)

        Mikä toi "pointti"-sana on? Kuulostaa typerältä käyttää englannin kielestä lainattuja sanoja jos suomen kielessäkin olis sille vastine. Samaa luokkaa ku fillari, tsiigata ja osaaks joku kääntää normaalille suomen kielelle, mitä toi "tsemi tsemi" tarkottaa, mistä kielestä se on otettu ja mistä sanasta se on muokattu. Kuulostaa urpolta, kun aikuinen lässyttää toiselle aikuiselle "Tsemiä". Ite sanon ainakin "Onnea ja menestystä!" Toinen urpo sana on "fiksu". Mä sanon "VIISAS tai JÄRKEVÄ.


    • Mievainh

      Tulee mieleen se youtubetyyppi (nimimerkki mansikkka)

      • Modique

        Kävin kurkkaa youtubesta, kuka toi "mansikkka" on.

        Ja oh jesus christ! Se on joku lapsellinen teini, joka värjäilee hiuksiaan pinkiks.


    • VilttiJaJumppatrikoot

      Takkimuoti näkyy useimmiten kyllä olevan joko ulkoiluun tarkoitettu parkatakki (usein urheilutrikoiden kanssa) tai laatikkomallinen villakangastakki joka istuu huonosti kenenkään päälle ja suurentaa todellista kokoa. Huomasin tämän kun etsin itselleni laadukasta villakangastakkia. Toki kalliimmissa oli enemmän ei-laatikkomallisia.
      Lisäksi en ymmärrä miksi siihen takin päälle pitää laittaa vielä torkkupeiton näköinen ja kokoinen viltti!? Näyttää kodittomalta joka on pukenut koko omaisuutensa päälleen jotta ei palelisi.
      Itse maksoin mieluummin vähän enemmän hyvinistuvasta, ajattomasta mallista.

    • 1Taija

      NIiin laajan laatikkomaisen tai telttamaisen takin etu on se, että alle mahtuu monenmoista muuta vaatetta, vaikka laajahihainen kuohkea neule tai olkatopattu bleiseri. Tiukkahihaisten istuvien päällystakkien kanssa nuo täytyy jättää kotiin. Huivin alla taas kampaus pysyy paremmin kuosissa kuin pipoon ahdettuna.
      Ilahduttavaa näkemissäni muotikuvissa on, että mukava jokapaikan neuletakki on tullut taas katukelpoiseksi asusteeksi. Kotitekoiset neuleet ja virkatut asusteet näyttävät myös olevan arvossaan, ja niihin minä olen aina ollut koukussa.
      Minulle tulee nostalginen olo tuosta tyylistä. Jos nuori ihminen pukee tyylin mukaisia asusteita päälleen, hän näyttää edelleen nuorelta, kun taas kahdeksankymppinen näyttää vastaavissa edelleen kahdeksankymppiseltä.

    • Nuo mummo - vintage -"releet" ovat todella tyylikkäitä, kun vähänkin maulla niihin pukeutuu. Siitä vain..." :-) Paljon fiksumman näköisiä kuin jotkut tuulipuku-, tms punkkari - leggings - joggings -yhdistelmät.

    • jex15

      Kyllä 1960 -luvun minihametyyli värikkäine sukkahousuineen oli aika rohkea joten tulkoon nyt 50 vuotta myöhemmin uusi hillitympi tyyli. Ja klassinen pukeutumin on arvokkaampaa kuin hakaneuloin koristeteltu punkkarityyli nahkavaatteineen ja tatuointeineen. Ja jo pimeän keskiajan alkaessa 400 -luvulla nuorukaiset valitsivat synkkyyden ja saastaisuuden ja kuoleman odottamisen, siis mummotyyli kunniaan.

      • Modique

        Sä sanot, että mummotyylin vastakohta on punkkarityyli tatuointeinen?

        Vaikken mä ite pidäkkään tuosta mummotyylistä, niin en mä pidä hakaneula tatuoinityylistäkään. Mun tyyli on VIELÄ JOTAIN MUUTA. Mun tyylissä on eleganssia.


      • nainenkolmeviis_

        nappasit tuon eleganissi-sanan mun kommentista ylempänä. Aivan hauska oot. :D

        mikä niin NOIN tarve määritellä itseään?


      • Modique
        nainenkolmeviis_ kirjoitti:

        nappasit tuon eleganissi-sanan mun kommentista ylempänä. Aivan hauska oot. :D

        mikä niin NOIN tarve määritellä itseään?

        Eleganssi-sana kuuluu mun normaaliin sanavarastoon. Mitä sä skitsoot, että mä sen oisin sen sun tekstistä ottanu? Omasta päästäni mä oon sen ottanu, jossa on tusina muuta sivistyssanaa, joita sä et varmaankaan tunne.


      • Lapseni_

        jos "sivistyssanasi" ovat tätä tasoa, niin menepä sinne koulunpenkille uudestaan.


    • Anonyymi

      Ööööööö

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1205
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1147
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1043
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe