Tuhoaako thainyrkkeily kasvot?

Maddeee

Otsikosta näkyy kysymys.

Ja sitten kuinka todennäkösesti minulta tulee murtumaan paikkoja? Tähän asti ei oo murtunu vielä mitään tavallisessa elämässä, oon ollu onnekas.

Haluaisin alottaa thainyrkkeilyn koska koen voimakasta kiinostusta lajiin ja oppia tarpeen tullen puolustamaan itseäni. Koulukiusaamisesta jäänyt sellaset traumat. Ja liikkuuhan muutenkin tuolla aina kaikkia hulluja ulkona, jotka voi käydä joskus sinun kimppuunkin.

9

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EpätodnäkLuulisin

      Kai se nenän murtuminen on thaikussa selvästi nyrkkeilyä vähemmän todennäköistä. Vittumoista toki jos huono säkä käy, mutta toisaalta naisethan tykkäävät, ainakin jos ei vinoon jää (oikaistavissa). Joo en ole huomannut juuri murtuneen näköisiä kilpailijoillakaan, mutta harrastelu oli lyhytaikaista...

      • Maddeee

        Kiitos vastauksesta! Joo se on varmasti totta kuinka kauan harrastaa. Ne keillä olet huomannut muutoksia niin kauan ovat sitten harrastaneet?


      • Sama_

        Ei kun oma thaikkuharrastukseni oli aikoinaan niin lyhytaikaista aikatauluongelmien takia, etten sinä aikana ainakaan huomannut salin aktiivikilpailijoillakaan murtuneita neniä. Soita lähimmälle salillesi, tai käy katsomassa treenejä ja kysy valmentajilta.

        On se käytännössä, ainakin harrastelijoille, paljon leppoisampaa touhua kuin moni luulee (ei harrastelijoiden sparreissa kovaa lyödä).Paitsi aerobisena liikuntana - läskit sulavat jo viikoissa. Siksihän siellä käykin niin paljon naisiakin...

        Varusteisiin menee jonkin verran rahaa (200-400 hujakoilla uusina, riippuen hankkiiko pääsuojankin jossain vaiheessa). Iso vesipullo, tai ehkä parikin, kannattaa olla. Ja iso treenikassi.


      • 23trewdfg

        turha sitä on treenata jos ei tee sitä kunnolla ja pelottaa saada pari kolhua mee joogaan ,ainiin siinä voi paikat revähtää.


    • Ailikki

      Kävin just tuol kaukana metsässä ihanal kävelyl. Näin miehen joka hakkasi nyrkkejään ilmaan ja huusi ihanasti. ihan se mieltä piristi. Nahkahanskat oli käsissä ja heilutteli niit nyrkkrjään ja jodlasi jotain elämän ihanuudest...

    • 34tre

      mee joogaan jos pelottaa pari kolhua mutta varo revähtymiä.

    • yhyyyy

      Mä innostuin kanssa thaiboxingista ja kävinkin HTBC:ssä peruskurssin ja hetken aikaa jatkoin rivijäsenenä. Mutta olin niin kömpelö paska että onnistuin astumaan molemmilla jaloilla (eri kertoina) niin, että isovarvas vääntyi jalan alle. Vasemman jalan jälkeen jatkoin vielä, sitten meni oikea. Sen jälkeen lopetin harrastuksen. Mustelmat eivät pelottaneet, olin vähän ylpeäkin niistä. Mutta en uskaltanut enää treenata thaikkua tai paljon muutakaan paljasjalka-lajeja. Isovarpailla meni yli vuosi, että pystyin koukistamaan niitä taas. Pelkäsin, että jos teen saman virheen uudestaan, mun isovarpaani ei taitu enää ikinä.

      • yhyyyy

        Ja pointti oli? No se, että thaibokxingissa voi loukata ihan minkä paikan tahansa, myös kasvoihin voi tulla iskuja, mutta yleensä kypärä ja hammassuojat auttaa ja onhan useimmiten vastustajalla hanskat.


      • OiskoSePointti

        No joo, matoilla on nuo nilkkojen ja varpaiden muljahtamiset suurempi riski, varsinkin jos on kokoa ja painoa, ja taipumusta noihin vammoihin. Pienten nivelien, varpaissa ja sormissa, venähtäessä tai nyrjähtäessä voi paranemiseen mennä vuosi, parikin (lääkärtietoa)... Ei itseään kannata teloa, vaan välttää silloin tällaisia aktiviteetteja, jos loukkaantumisherkkyyttä on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4399
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1839
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1345
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe