Paras 4-veto

sdkfjdy

Missä autossa on paras 4-veto, Audin quatrossa,Bemarin xdrivessä vai Mersedeksen 4-matikissa?

Joku vuoden pari käytetty laite kiinostaisi.

Vai onko niissä eroja.

Vielä en ole käynyt mitään ihmettelemässä.

37

1277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frdgzxcyäö

      Äläkä hyvä lapsi menekään vielä pitkään aikaan ihmettelemään. Kasvat ensin muutaman vuoden verran, käyt koulut, hankit ajokortin ja ammatin ja jos hyvin käy rikkaan akan. Mene sitten ihmettelemään niitä kalliita ja hienoja autoja.

      • TheWinnerIs

      • olet_nolo_teinikikuli

        Kerroppa tarkemmin , että mitenkä niin? Molemmat menivät kyseisen mäen ylös saakka. Missä se paremmuus sitten näkyi?


      • westerncars

        Alottaja luetteli kaikki paskalelut jotka saa nelikkovartailussa Rangelta, Hummer H1ltä ja Jeepiltä tanakasti turpaan. kannattaa luotta länsiautoihin.


      • 3416565346

        HAHAHAHAHAAAAAAA!!!!!!!! Johan vitsin murjaisit!!!


      • Realpower

        Naapurimökin leuhkapoika jäi kaksi kertaa quatrokotteroineen kiinni lumessa. sen tyttökaveri punasteli häpeissään kun oikea mies kävi Grand Cherokee V8lla vetämässä sen lätyskän irti, molemmilla kerroilla. Olis vaan poju pysynyt kotipihalla tekemässä lumiukkoja.


    • frdgzxcyäö

      Mulla on jo nuo kaikki;)
      Joten vastauksia.

    • Impretsa

      Subarussa.

    • AUDIPOWER

      Ei saa kysellä tyhmiä, se on tietysti quotro ja vain AUDISSA on sellainen!!!!!!!!! Muut on sekoboltsi virityksiä ja tulevat hajotessaan kalliiksi!

      • erno_posa

        "Ei saa kysellä tyhmiä, se on tietysti quotro ja vain AUDISSA on sellainen!!!!!!!!! Muut on sekoboltsi virityksiä ja tulevat hajotessaan kalliiksi!"

        Kun olet noin varma asiastasi, niin laittaisitko hieman perusteluja tai linkkiä väitteesi tueksi. Muuten tuota sepustustasi ei usko kukaan.


      • jebbha
        erno_posa kirjoitti:

        "Ei saa kysellä tyhmiä, se on tietysti quotro ja vain AUDISSA on sellainen!!!!!!!!! Muut on sekoboltsi virityksiä ja tulevat hajotessaan kalliiksi!"

        Kun olet noin varma asiastasi, niin laittaisitko hieman perusteluja tai linkkiä väitteesi tueksi. Muuten tuota sepustustasi ei usko kukaan.

        Nyt kyllä repes tolle audipowerille.
        Volkkari konsernin DSG laatikot hajoilee vuoronperään koko ajan.
        Arvaas paljo maksaa sen uusiminen?
        Automyyjätkin välttelee varsinki audeja noiden laatikoiden takia koska joutuvat maksanaan koko lystin jos hajoaa puolen vuoden sisällä.
        Konserni itse ''yrittää'' tehdä koko asialle jotain mut insinöörit on lähteny parempiin piireihin.


    • E220_CDI

      Paras missä? Parhaan nelivedon nimeäminen ilman muita vaatimuksia on kuin parhaan auton valinta kertomatta onko tarkoitus kuljettaa valtionpäämiehiä, 25 koululaista vai 10 tonnin sorakuorma.

      quattro on hauska ja ketterä ajaa, koska voimanjako on takapainoisin ja ajonhallinnan oletusasetus salliva. Iso moottori pilaa tasapainon.

      Mersun 4Matic on myös oikealla keskitasauspyörästöllä oleva perinteinen neliveto, mutta henkilöautoissakin vain 45/55% takapainoinen, AMG:tä lukuunottamatta.

      Molemmat ovat mekaanisia nelivetoja, joissa on hyvät puolensa, mutta jos tarkoituksena on vain sutia rullilla, on parempi ostaa vaikka Skoda Yeti. Haldex simuloi Kempin lukkoa hyvin, joten vetovoimaa on enemmän kuin vapaasti pyörivä tasauspyörästö tarjoaa.

      BMW on sitten aktiivisesti säätyvä neliveto, mutta sen puolustukseksi on sanottava, että xDrive sentään säätää voimanjakoa kuskin avuksi eikä hänen kiusakseen. Aliohjaustilanteessa, jossa joku etuvetoisesta kyhätty valeneliveto ensin irrottaa takavedon kaasun nostolla ja sitten ESP korjailee jarruilla, xdrive vääntää vaikka 100% voimasta taakse ja kääntää ilman ajonhallintaa jarrulla sotkemassa. Päinvasrainen tapaus tuntuu ratissa etuvetoisen ohjauksen vetelynä, mutta voimanjako kyllä oikeasti toimii.

      Audin ja Bemun saa kontrollifriikki myös manuaalivaihtein, Mersua ei.

      Jonkun ehdottaman Subarun neliveto on myös hyvä, mutta muutaman sivuvaikutuksen joutuu sietämään. Boxerin kyvyt eivät riitä tässä vertailussa ja automaatin perässä on joku mukautuva neliveto. Oikean Subarun kovan nelivedon saa Legacyynkin manuaalin kanssa, mutta silloin vaihteisto on melko tahmea pakkasessa, koska joku pöljä kaatoi laatikkoon paksut peräöljyt. Vähän pakko, kun öljytila on yhteinen.

      Ei näistä yhtä parasta löydy. Mutta mieleinen saattaa löytyä, koska ovat kaikki omalla tavallaan hyviä?

    • Nolasit_itses

      Nimimerkille. E220_CDI. Kirjoitit tuossa Subarun kohdalla näin: "Boxerin kyvyt eivät riitä tässä vertailussa ja automaatin perässä on joku mukautuva neliveto."

      Onko sinulla paljonkin kokemusta Subaru merkkisestä autosta? Vai pitikö vaan päästä palstalle jauhamaan paskaa.

      • E220_CDI

        Turhaan sinä minulle kiukuttelet, vaikkei Subarulta löydykään vastinetta edes Audin, Bemun ja Mersun 3-litran bensa- eikä dieselmoottoreille, suuremmista puhumattakaan ja Subarun nelisylinterinenkin kuluttaa hieman enemmän ja kulkee hieman tahmeammin kuin saksalaisverrokit. Tämän perusteella arvioin, ettei moottori ole Subarun vahva puoli tässä vertailussa, vaikka neliveto hyvin toimiikin.

        Kerrotko nyt, mikä osuus arviostani oli pastan jauhamista?


      • subbegubbe

        onhan siitä 2.5l turbolla oleva versio ja myöskin 3.6l kutosboxeri.. niin että se siitä voiman puuttumisesta.. aika hyvin noilla kait ralliakin ajetaan..


      • nolasit_itses
        E220_CDI kirjoitti:

        Turhaan sinä minulle kiukuttelet, vaikkei Subarulta löydykään vastinetta edes Audin, Bemun ja Mersun 3-litran bensa- eikä dieselmoottoreille, suuremmista puhumattakaan ja Subarun nelisylinterinenkin kuluttaa hieman enemmän ja kulkee hieman tahmeammin kuin saksalaisverrokit. Tämän perusteella arvioin, ettei moottori ole Subarun vahva puoli tässä vertailussa, vaikka neliveto hyvin toimiikin.

        Kerrotko nyt, mikä osuus arviostani oli pastan jauhamista?

        Kerron että et edelleenkään näköjään omaa minkäänlaista kokemusta Subaru nimisestä autosta, vaan perustat näkemyksesi pelkkään MUTU tuntumaan. Minulla sen sijaan on kokemusta kyseisillä merkeillä ajamisesta, ja voin vakuuttaa, että Subaru oli, ja on edelleen noista se kaikkein paras menijä, mitä etenemiskykyyn tulee. Siitä ilmeisesti oli aloittaja kyselikin.


      • E220_CDI

        Keskitytäänpä nyt siihen asiaan, eli tekniikan vertailuun. Kuten lukutaitoiset jo huomasivatkin, nostin myös Subarun mukaan mielestäni hyvin toimivien nelivetojen listalle, vaikkei aloittaja sitä alun perin kysynytkään. En käsittääkseni kommentoinut etenemiskykyä millään tavoin negatiivisesti?

        Kunhan tulin sanoneeksi, ettei Subarun vahvuus ole sen moottorissa. Hinnat-alkaen nelivetoja verrattaessa Subaru kuluttaa enemmän ja kulkee hieman huonommin kuin kolme saksalaista. Oletko eri mieltä?

        Jos työntövoimaa pitää olla paljon, mikä Subaru on mielestäsi paras vastine Audi RS6, Mercedes E63 AMG S ja BMW 550i xDrivelle?

        Ellet saa sanotuksi muuta kuin ajaneesi minua enemmän Subarulla, joudun muun näytön puutteessa jäämään edelleen siihen käsitykseen, että Subarun hyvän nelivedon rasitteena tässä vertailussa on vähän vanhanaikainen moottori. Hintaero kompensoi mukavasti pientä kulutuseroa, mutta ominaisuuksiltaan se ei pärjää tässä vertailussa.

        Jos olet eri mieltä, kerro mitä mallia vertaat mihin muihin?


    • daikku

      No MERSU ehdottomasti, audi on sama ku volkkari eli ihan paska, bmw toimii kans.

      • E220_CDI

        Nelivedosta puhuttaessa pitkittäismoottorinen Audi ei todellakaan ole Volkkari. Lähempänä Mersua toiminnaltaan, siis mekaaninen keskitasauspyörästö kummassakin.


    • junnu671

      Qutrojakin on kahdella eri nelivetotekniikalla,helvetillisen kalliiksi tulee remontit oli mikä tahansa neliveto kun voimansiirrossa on kolme kertaa enemmän osia kuin vajaavetoisessa.

    • Nolasit_itses

      "Turhaan sinä minulle kiukuttelet, vaikkei Subarulta löydykään vastinetta edes Audin, Bemun ja Mersun 3-litran bensa- eikä dieselmoottoreille, suuremmista puhumattakaan ja Subarun nelisylinterinenkin kuluttaa hieman enemmän ja kulkee hieman tahmeammin kuin saksalaisverrokit"-

      En kiukuttele en... Näytät vaan toteen väittämäsi Subarun huonoudesta muihin verroikkeihin nähden.......Lähdetään ajamaan sama testilenkki kyseisillä' merkeillä, ja lopputulos on sinullekkin yllättävä.......vaikka saksalaisia suositkin......

      .

      • E220_CDI

        En aja kelloa vastaan kuin radalla ja sitäkin niin harvoin, että ratakilometrejä on takana vasta parisen tuhatta. Sen verran olen silti oppinut, että etenkin suomalaisilla hitailla radoilla ratkaisee aika moni muu asia kuin moottori, josta Subarua kritisoin.

        Siinä olet oikeassa, etten tosiaan ole Subarun asiantuntija, joten arvioni moottoreista saattaa olla hyvinkin väärä. Näin ollen sinulle ei tuottane vaikeuksia kertoa, mitkä Subarun moottoreista ovat Audin, Mersun ja Bemun hinnat alkaen nelisylinterisiä taloudellisempia ja mitkä Subarut höyhentävät suorituskyvyssä RS6, AMG S ja 550i xDriven? Tai edes 550d xDriven kuluttamatta sitä enemmän? Vertaa Legacyyn, etteivät tilat pienene kovin paljon.


    • Sekunda-quattro
    • buahahahahaha

      https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=mkQ5yBnS4SU

    • neliverot

      Ei noissa missään ole oikeaa tuplalukkoista nelivetoa. Kaiketi joudut menemään maasturilinjalle tai 83-90 Transporter syncro.

    • fourwheel
    • stop_and_start
      • GerdGörberi

      • Bratwurst_on_makkara

      • G350CDIA

        G- sarjas kannattaa kytkeä lukot päälle kojelaudasta ;)


      • Bratwurst_on_makkara

        No jopas oli sitten tavallinen tollo mesen ratissa, jos ei tuota ollut muistanut tehdä. Veikkaan kuitenkin, että lukot olivat päällä........


    • E220_CDI

      Aloittaja ei kertonut, hakeeko nelivetoaan maasturiksi vai henkilöautona, joten itse ainakin oletin, että puhutaan katuautosta. Toivoin, ettei näitä vetokokeita tarvitsisi käydä läpi taas kerran, koska ne eivät tosiaankaan kerro auton ajettavuudesta maantienopeudella yhtään mitään.

      Mutta jos vetovoima on nelivedon mitta, tapahtuu valinta portaaliakselisen Land Rover Defenderin, Land Cruiserin ja Mercedes G-sarjan välillä. Eli kysyjän tapauksessa ainoaksi vastaukseksi jää Mercedes 4Matic:

      https://www.youtube.com/watch?v=9oJfS6nsOMo

      • asentaja---

        Et näköjään edes tiedä mikä on portaaliakseli, mainitsemissasi autoissa ei todellakaan ole portaaliakseleita.


      • E220_CDI

        Kiva nähdä, että täältä löytyy asioista ymmärtäviäkin. Otit kiinni aivan aiheesta!

        Ei tosiaan ole vakiona, vaan aionastaan melkoisen järeän modifioinnin jälkeen, jonka seurauksena mikään noista ei enää näytä omalta itseltään. Syyllistyin liioitteluun mielessäni tuttavani LC, jonka kynnykset lentävät noin arviolta polven korkeudella :-)

        Mutta kieltämättä, jos portaaliakselien tasoisiin modauksiin lähdetään, on korin aihio jo melko yhdentekevää, sama vaikka siihen korkeiden akselien päälle nostaisi Corollan.

        Vetovoima - ketteryys ja kääntyvyys tradeoff pätee silti, eikö niin?


    • että_silleen
    • gfgfz
    • Vain_Parasta

      LADA NIVA

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe