Mormonismin ja vapaamuurariuden erot/yhtäläisyydet

mmmammm

Historiassa mormonit linkittyy vahvasti vapaamuurariuteen. Kuinka nämä uskonnot nykyään eroaa toisistaan. Yhtäläisyyksiähän on ainakin merkeissä ja rituaaleissa.

Paljon samaa näissä on. Suomessakin löytyy kohtaloita, joissa uhri on päätynyt vapaamuurariksi mormonismin kautta. Toisin sanoen nämä kaksi uskontoa selvästi huokuttaa samanlaisia ihmisiä..

84

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkäpä sinun kannattaisi ensin saattaa edes perustietämyksesi asioista kuntoon ennenkuin teet moisia täyshölmöjä aloituksia joissa kaikki esittämäsi 'faktat' ovat jo valmiiksi päin mäntyä!

      • Niinpäkyllä

        MOT


      • Jokutoinenveli

        Varsin jokuvelimäinen "vastine".


      • Jokutoinenveli kirjoitti:

        Varsin jokuvelimäinen "vastine".

        Mikä 'jokuvelimäinen' vastine?

        Älyttömien ihmisten kanssa on turha edes yrittää kommunikoida älyllisesti!

        Kun olette jo päissänne päättäneet rappareiden olevan uskonto jossa genitaalit tervassa palvotaan lusiferia niin olkoon sitten niin :-D Asiasta on kanssanne aivan turha edes keskustella eikä se edes ole tarkoituksennekaan.

        Pysyttepä pois jaloista :-D


      • Jokutoinenveli
        MELxyz kirjoitti:

        Mikä 'jokuvelimäinen' vastine?

        Älyttömien ihmisten kanssa on turha edes yrittää kommunikoida älyllisesti!

        Kun olette jo päissänne päättäneet rappareiden olevan uskonto jossa genitaalit tervassa palvotaan lusiferia niin olkoon sitten niin :-D Asiasta on kanssanne aivan turha edes keskustella eikä se edes ole tarkoituksennekaan.

        Pysyttepä pois jaloista :-D

        Tyypillistä jokuveljeilyä. Rakentelet myös olkinukkea. Rapparius on uskonto, vaikka jätettäisiin pääsiäsmunien tervaus poiskin.


      • Jokutoinenveli kirjoitti:

        Tyypillistä jokuveljeilyä. Rakentelet myös olkinukkea. Rapparius on uskonto, vaikka jätettäisiin pääsiäsmunien tervaus poiskin.

        Hölynpölyä.

        Uskonto se on juuri niin paljon kun kukin itse omalla tavallaan uskoo. Ei enempää eikä vähempää. Tervauksia voit käydä kysymässä turkulaisilta venemiehiltä mikäli moinen outous itseäsi kiinnostaa.

        Mutta aivan yksi hailee mitä luulet(te) vapaamuurariuden olevan :) Pitäkää tunkkinne, emme me kalastele jäseniä tai suosiota. Tulijoita on ongelmaksi asti muutenkin!

        Mormonismipalstan häiriköinnin tällä aiheella voitte lopettaa ja keskittyä MORMONISMIIN joka edelleen on palstan aiheena.


      • Jokutoinenveli
        MELxyz kirjoitti:

        Hölynpölyä.

        Uskonto se on juuri niin paljon kun kukin itse omalla tavallaan uskoo. Ei enempää eikä vähempää. Tervauksia voit käydä kysymässä turkulaisilta venemiehiltä mikäli moinen outous itseäsi kiinnostaa.

        Mutta aivan yksi hailee mitä luulet(te) vapaamuurariuden olevan :) Pitäkää tunkkinne, emme me kalastele jäseniä tai suosiota. Tulijoita on ongelmaksi asti muutenkin!

        Mormonismipalstan häiriköinnin tällä aiheella voitte lopettaa ja keskittyä MORMONISMIIN joka edelleen on palstan aiheena.

        Aivan selvästi kysymyksessä on uskonto. Siitä ei ole pienintäkään epäilystä. Jäseniltä edellytetään uskoa Jumalaan.

        Joo, tulijoita on ongelmaksi asti, kun naisia, vammaisia ja köyhiäkin olisi tunkemassa mukaan...


      • Jokutoinenveli kirjoitti:

        Aivan selvästi kysymyksessä on uskonto. Siitä ei ole pienintäkään epäilystä. Jäseniltä edellytetään uskoa Jumalaan.

        Joo, tulijoita on ongelmaksi asti, kun naisia, vammaisia ja köyhiäkin olisi tunkemassa mukaan...

        On vammaisia ja on köyhiäkin! Naisia ei ole, eikä tule.

        Vammaisuus ei ole mikään este jos päänuppi on kunnossa.


      • Jokutoinenveli kirjoitti:

        Aivan selvästi kysymyksessä on uskonto. Siitä ei ole pienintäkään epäilystä. Jäseniltä edellytetään uskoa Jumalaan.

        Joo, tulijoita on ongelmaksi asti, kun naisia, vammaisia ja köyhiäkin olisi tunkemassa mukaan...

        Uskonnoilla on oma teologinen oppi.

        Tässä ei ole vaan se on jokaisen oma asia - kunhan uskoo YHTEEN Jumalaan.

        Merkillistä että aivan perusasioita pitää selittää!


      • Jokutoinenveli
        MELxyz kirjoitti:

        Uskonnoilla on oma teologinen oppi.

        Tässä ei ole vaan se on jokaisen oma asia - kunhan uskoo YHTEEN Jumalaan.

        Merkillistä että aivan perusasioita pitää selittää!

        Teologinen oppi on, että pitää uskoa yhteen Jumalaan. Teologiaa paljastetaan vähitellen lisää.


      • mmmammm
        MELxyz kirjoitti:

        Uskonnoilla on oma teologinen oppi.

        Tässä ei ole vaan se on jokaisen oma asia - kunhan uskoo YHTEEN Jumalaan.

        Merkillistä että aivan perusasioita pitää selittää!

        Niin. Ja se YKSI Jumala on rappareilla Lusifer.


      • mmmammm
        MELxyz kirjoitti:

        On vammaisia ja on köyhiäkin! Naisia ei ole, eikä tule.

        Vammaisuus ei ole mikään este jos päänuppi on kunnossa.

        "merkillepantavana piirteenä se, että vapaamuurarit kohtelevat naisia huonosti ja halveksien. Myös merkillepantavaa on, että muurarit jakautuvat selkeästi hyväksikäytettäviin "työmuurahaisiin" ja hyväksikäyttäjiin" Oletko sinä mel ex-morkku, nyk. työmurkku?


      • mmmammm
        MELxyz kirjoitti:

        On vammaisia ja on köyhiäkin! Naisia ei ole, eikä tule.

        Vammaisuus ei ole mikään este jos päänuppi on kunnossa.

        "Suomessa on toiminut vuodesta 1920 saakka Kansainvälinen yhteisvapaamuurarijärjestö, joka on hyväksynyt naisia jäseneksi vuodesta 1893. Lisäksi Suomessa toimii ruotsinkielinen naisten vapaamuurarijärjestö." Kyä melli tiätää..


      • mmmammm kirjoitti:

        "Suomessa on toiminut vuodesta 1920 saakka Kansainvälinen yhteisvapaamuurarijärjestö, joka on hyväksynyt naisia jäseneksi vuodesta 1893. Lisäksi Suomessa toimii ruotsinkielinen naisten vapaamuurarijärjestö." Kyä melli tiätää..

        Kyllä minä tiedän, oikei hyvin.

        Sinäkin tiedät, mutta kunhan nassutat skeidaa.

        Mainitsemasi järjestöt eivät ole tunnustettuja vapaamuurareita koska he ovat tehneet itse aivan toiset säännöt kuin vanhalla, tunnustetulla ja alkuperäisellä vapaamuurarijärjestöllä on.

        He ovat valevapaamuurareita eikä heillä ole mitään tekemistä alkuperäisen järjestön kanssa joka on hyvin tarkka siitä että alkuperäisiä tapoja ja rituaaleja sekä sääntöjä noudatetaan pilkuntarkasti.

        Mistään naisten halveksimisesta ei ole kysymys mutta järjestö oli keskiajalla miesten järjestö ja sellaisena se myös pidetään ettei sen luonne muutu toiseksi kun se alunperin oli.

        Ei meidän rituaalimme sovi naisille ollenkaan! Varmaan meistä ukoista olisi ratkiriemukasta katsoa naiskandidaatin piruetteja mutta tästä naisesta se ei TAKUUVARMASTI olisi ollenkaan hauskaa. Hän juoksisi kiljuen karkuun.


      • Niinpäkyllä
        MELxyz kirjoitti:

        Kyllä minä tiedän, oikei hyvin.

        Sinäkin tiedät, mutta kunhan nassutat skeidaa.

        Mainitsemasi järjestöt eivät ole tunnustettuja vapaamuurareita koska he ovat tehneet itse aivan toiset säännöt kuin vanhalla, tunnustetulla ja alkuperäisellä vapaamuurarijärjestöllä on.

        He ovat valevapaamuurareita eikä heillä ole mitään tekemistä alkuperäisen järjestön kanssa joka on hyvin tarkka siitä että alkuperäisiä tapoja ja rituaaleja sekä sääntöjä noudatetaan pilkuntarkasti.

        Mistään naisten halveksimisesta ei ole kysymys mutta järjestö oli keskiajalla miesten järjestö ja sellaisena se myös pidetään ettei sen luonne muutu toiseksi kun se alunperin oli.

        Ei meidän rituaalimme sovi naisille ollenkaan! Varmaan meistä ukoista olisi ratkiriemukasta katsoa naiskandidaatin piruetteja mutta tästä naisesta se ei TAKUUVARMASTI olisi ollenkaan hauskaa. Hän juoksisi kiljuen karkuun.

        Aivan kuten MAP-kirkko on valemormonikirkko, koska on luopunut niin moninainnista kuin mustien pappeuskiellostakin.

        Silloin kun sinä Melli olit kusetettuna mormonismiin, kai sentään pitäydyit alkuperäistä oppia toteuttavassa suunatuksessa, esim. Warren Jeffsin porukoissa?


    • PerusS

      Merkittävin ero näillä kahdella uskonnolla on, että vapaamuurarit pitävät paholaista herranaan. Mormonit eivät.

      • GAOTU

        Totta kyllä. Mormonit tosin pitävät paholaisen "veljeä" herranaan.


      • Hölynpölyä!

        Totta on se, että uskonnollinen into korreloi käänteisesti älykkyyden kanssa ja harvoin tapaa uskonnollisesti aktiivisen ihmisen jolla on kaikki inkkarit kanootissa.


      • Niinpäkyllä
        MELxyz kirjoitti:

        Hölynpölyä!

        Totta on se, että uskonnollinen into korreloi käänteisesti älykkyyden kanssa ja harvoin tapaa uskonnollisesti aktiivisen ihmisen jolla on kaikki inkkarit kanootissa.

        Juuri noin. Mormonismi, katolilaisuus, vapaamuurarius...

        Yritä vihdoin seisoa omilla jaloillasi.


      • Niinpäkyllä kirjoitti:

        Juuri noin. Mormonismi, katolilaisuus, vapaamuurarius...

        Yritä vihdoin seisoa omilla jaloillasi.

        Pidä sinä öllerö huoli omasta seisokistasi.

        Minä olen kyllä täysin kykenevä hoitamaan oman leiviskäni ilman kaltaistesi 'neuvoja' :)


      • Niinpäkyllä
        MELxyz kirjoitti:

        Pidä sinä öllerö huoli omasta seisokistasi.

        Minä olen kyllä täysin kykenevä hoitamaan oman leiviskäni ilman kaltaistesi 'neuvoja' :)

        Niin, minulta et neuvoja kaipaa ainakaan tällä hetkellä. Kaipaat niitä milloin mormoneilta, milloin katolisilta, milloin rappareilta ja keneltä lie seuraavaksi. Yrittäisit edes vapautua!

        Toivoton tapaus et ole, koska olet jo joitain entisä uskomuksiasi huomannut kusetukseksi.


      • Niinpäkyllä kirjoitti:

        Niin, minulta et neuvoja kaipaa ainakaan tällä hetkellä. Kaipaat niitä milloin mormoneilta, milloin katolisilta, milloin rappareilta ja keneltä lie seuraavaksi. Yrittäisit edes vapautua!

        Toivoton tapaus et ole, koska olet jo joitain entisä uskomuksiasi huomannut kusetukseksi.

        Josko nyt keskittyisit siihen oman napasi läheiseen ympäristöön.


      • Niinpäkyllä
        MELxyz kirjoitti:

        Josko nyt keskittyisit siihen oman napasi läheiseen ympäristöön.

        Keskityn mieluiten nyt sinun napaasi, koska niin mormonit kuin vapaamuurarit ovat oman napansa tuijottajia ja kuvittelevat olevansa rupusakkia parempia. Näennäeistä hyväntekeväisyyttä on toki molemmilla eikä siinä sinänsä ole pahaa.


      • allahmellah
        Niinpäkyllä kirjoitti:

        Juuri noin. Mormonismi, katolilaisuus, vapaamuurarius...

        Yritä vihdoin seisoa omilla jaloillasi.

        Unohdit islamin, MEL oli myös muslimi kun ei puheittensa mukaan muuten saanut pesää. On se ihme venkula!!


      • allahmellah kirjoitti:

        Unohdit islamin, MEL oli myös muslimi kun ei puheittensa mukaan muuten saanut pesää. On se ihme venkula!!

        Yhdet saa, toiset ei.


      • allahmellih
        MELxyz kirjoitti:

        Yhdet saa, toiset ei.

        Suurin osa ihmisistä saa ilman muslimiksi kääntymistä. Vähintään typerää tuollainen. Itse olisin ennen ilman kuin musulmaaniksi ryhtyisin.


    • kukkulankuningas

      että tämmöseks on menny touhu täällä.......huoh

      • No niin on!

        Aina väännetään aihe kuin aihe vapaamuurareihin; munien tervaamiseen ja saatananpalvontaan(!!)

        Aivan järjestelmällistä häiriköintiä kun mormonit eivät pärjää omilla argumenteillaan omasta uskonnostaan.

        Luuserit.


      • Niinpäkyllä
        MELxyz kirjoitti:

        No niin on!

        Aina väännetään aihe kuin aihe vapaamuurareihin; munien tervaamiseen ja saatananpalvontaan(!!)

        Aivan järjestelmällistä häiriköintiä kun mormonit eivät pärjää omilla argumenteillaan omasta uskonnostaan.

        Luuserit.

        Täällä pistetään omaan lokeroonsa niin mormonismi kuin vapaamuurarius. Jos Melli olsii hiljaa omasta vapaamuurariudestaan, ei sitä täällä käsiteltäisi. Harmi vain, että hänellä näyttää kestävän kauan ennen kuin hän oppii seisomaan omilla jaloillaan.


      • mmmammm
        MELxyz kirjoitti:

        No niin on!

        Aina väännetään aihe kuin aihe vapaamuurareihin; munien tervaamiseen ja saatananpalvontaan(!!)

        Aivan järjestelmällistä häiriköintiä kun mormonit eivät pärjää omilla argumenteillaan omasta uskonnostaan.

        Luuserit.

        Höpönlöpön! Aivan varma en voi olla, mutta vahvasti luulen, että tässä ketjussa ei ole yhtäkään mormonin kirjoitusta..

        Ja tämä ketju jos mikä on täysin palstan aiheen mukainen! Mormonit ja rapparit linkittyvät vahvasti toisiinsa ja jos niiden eroja kyselee niin mitä vitun pahaa siinä on? (paitsi toki jos totuus aiheesta hävettää..)


      • Niinpäkyllä kirjoitti:

        Täällä pistetään omaan lokeroonsa niin mormonismi kuin vapaamuurarius. Jos Melli olsii hiljaa omasta vapaamuurariudestaan, ei sitä täällä käsiteltäisi. Harmi vain, että hänellä näyttää kestävän kauan ennen kuin hän oppii seisomaan omilla jaloillaan.

        Johan pomppasi!

        KUKA täällä aina alkaa kirjoittamaan vapaamuurareista?!

        Se en muuten ole minä.


      • Niinpäkyllä
        MELxyz kirjoitti:

        Johan pomppasi!

        KUKA täällä aina alkaa kirjoittamaan vapaamuurareista?!

        Se en muuten ole minä.

        Voisit olla kommentoimatta vapaamuurariutta käsitteleviä viestejä. Mutta se koira älähtää...

        Eikä kukaan täällä olisi arvannut sinun olevan vapaamuurari, ellet itse sitä olisi kertonut. Ei kukaan olisi varmaankaan kuvitellut, että yhdestä kusetuksesta irti päässyt haksahtaisi samantapaiseen kusetukseen.

        Jossain vaiheessa mainostit kovasti katolista kirkkoa, mutta olet siitä ottanut pesäeroa, kun se ei istu samaan autoon rappariuden kanssa.


      • Niinpäkyllä kirjoitti:

        Voisit olla kommentoimatta vapaamuurariutta käsitteleviä viestejä. Mutta se koira älähtää...

        Eikä kukaan täällä olisi arvannut sinun olevan vapaamuurari, ellet itse sitä olisi kertonut. Ei kukaan olisi varmaankaan kuvitellut, että yhdestä kusetuksesta irti päässyt haksahtaisi samantapaiseen kusetukseen.

        Jossain vaiheessa mainostit kovasti katolista kirkkoa, mutta olet siitä ottanut pesäeroa, kun se ei istu samaan autoon rappariuden kanssa.

        Katsos vika ei ole minun.

        Minä pysyn palstan aiheessa :)

        Mitäpä jos sinäkin yrittäisit, niin vaikeaa kun se näyttää olevan?!


      • Niinpäkyllä
        MELxyz kirjoitti:

        Katsos vika ei ole minun.

        Minä pysyn palstan aiheessa :)

        Mitäpä jos sinäkin yrittäisit, niin vaikeaa kun se näyttää olevan?!

        Vika on sinun. Jos olisit ihan hiljaa kun vapaamuurareista kirjoitetaan, kohta kukaan ei kirjoittaisi. Ja sinä ITSE paljastit siirtyneesi mormonismista toiseen vastaavaan kusetukseen.Ei sitä muuten olisi kukaan tiennyt.


    • Kun katsoo nettikäyttäytymistäsi ja kirjoituksiasi niin ei jää hirveästi epäselvää siitä että mikä sinä olet.

      Ei Putlerinkaan mukaan Venäjän armeija ole Ukrainassa. :)

      • Niinpäkyllä

        Eikä Mellin mukaan vapaamuurarius ole uskonto...


      • Niinpäkyllä kirjoitti:

        Eikä Mellin mukaan vapaamuurarius ole uskonto...

        Se ei ole uskonto jolla on oma oppi.

        Jokaiselta edellytetään uskoa yhteen Jumalaan ja se siitä. Ei siihen asiaan puututa millään tavalla.

        Kristitty uskoo Jumalaan ja Jeesukseen, juutalainen Jahveen ja muslimi Allahiin.

        Periaatteessa joku voi tietenkin uskoa vaikka Ukko Ylijumalaan tai vaikka Lusiferiin - oma on asiansa eikä ihmisen omaan jumalkäsitykseen tai -suhteeseen puututa millään tavalla.

        Suurin osa rappareista on hartaita luterilaisia tai ortodoksia ja loukkaantuisivat syvästi saatananpalvontaväitteistä!


      • mmmammm

        Kuinkas katoliset???

        ("Miten esim. Katolinen kirkko suhtautuu vapaamuurareihin? Katolisen kirkon yksiselitteinen kanta on, ettei katolilainen pappi eikä rivikatolilainen voi kuulua vapaamuurareihin, vaan se on vahva synti, hän ei voisi tällöin ottaa vastaan pyhää kommuuniota eli ehtoollista")


      • Niinpäkyllä
        MELxyz kirjoitti:

        Se ei ole uskonto jolla on oma oppi.

        Jokaiselta edellytetään uskoa yhteen Jumalaan ja se siitä. Ei siihen asiaan puututa millään tavalla.

        Kristitty uskoo Jumalaan ja Jeesukseen, juutalainen Jahveen ja muslimi Allahiin.

        Periaatteessa joku voi tietenkin uskoa vaikka Ukko Ylijumalaan tai vaikka Lusiferiin - oma on asiansa eikä ihmisen omaan jumalkäsitykseen tai -suhteeseen puututa millään tavalla.

        Suurin osa rappareista on hartaita luterilaisia tai ortodoksia ja loukkaantuisivat syvästi saatananpalvontaväitteistä!

        Vaatimus uskomisesta yhteen Jumalaan on OPPI. Tuosta Jumalasta "paljastetaan" vähitellen lisää, olipa sen liittyjän Jumala sitten ollut mikä tahansa.

        > Kristitty uskoo Jumalaan ja Jeesukseen...

        Ja heti tuli ristiriita siihen ensimmäiseen vaatimukseen, jos Jeesusta pidetään Jumalana. Ai niin, siksihän vapaamuurarien pyrkimyksenä on pyyhkiä Jeesuksen nimi pois, ettei se aiheuta ongelmia yhteen Jumalaan (nimeksi paljastetaan myöhemmin Lucifer) uskomisen kanssa.


      • mmmammm kirjoitti:

        Kuinkas katoliset???

        ("Miten esim. Katolinen kirkko suhtautuu vapaamuurareihin? Katolisen kirkon yksiselitteinen kanta on, ettei katolilainen pappi eikä rivikatolilainen voi kuulua vapaamuurareihin, vaan se on vahva synti, hän ei voisi tällöin ottaa vastaan pyhää kommuuniota eli ehtoollista")

        Mitäpä jos hieman opiskelisit historiaa ja syy-seuraussuhteita?

        Toki asia voi olla sinulle vaikeaa :)

        Aloita vaikkapa Wikipediasta: Freemasonry and christianity.

        Etsivä saattaa löytää ja kolkuttavalle ehkä avataan. Mutta mitäpä se sinua kiinnostaa :)

        Materiaalia aiheesta on vaikka kuinka paljon.


      • Niinpäkyllä
        MELxyz kirjoitti:

        Mitäpä jos hieman opiskelisit historiaa ja syy-seuraussuhteita?

        Toki asia voi olla sinulle vaikeaa :)

        Aloita vaikkapa Wikipediasta: Freemasonry and christianity.

        Etsivä saattaa löytää ja kolkuttavalle ehkä avataan. Mutta mitäpä se sinua kiinnostaa :)

        Materiaalia aiheesta on vaikka kuinka paljon.

        Historiat ja yhteydet on kyllä luettu, kiitos vain "tarjouksestasi"...


    • Oletko mmmammm muuten viimeaikoina testaillut Kaalimadon seksileluja?

      Olen varma että käytät ainakin suupalloja ja anustappeja, kun olet semmoinen p......kä. :)

      • mmmammm

        En ole testaillut.


      • ihmetouhua

        Miten sinun anustapit kuuluvat aiheeseen? Koko ajan itket että kukaan ei pysy aiheessa vaan kirjoittelee kaikenlaista mistä sinä et pidä. Sitten kirjoittelet kaalimadosta tilaamistasi seksileluista, ei vittu kiinnosta perversiosi!


      • ihmetouhua kirjoitti:

        Miten sinun anustapit kuuluvat aiheeseen? Koko ajan itket että kukaan ei pysy aiheessa vaan kirjoittelee kaikenlaista mistä sinä et pidä. Sitten kirjoittelet kaalimadosta tilaamistasi seksileluista, ei vittu kiinnosta perversiosi!

        Yhtä paljon kuin teidän kirjoituksenne.

        Ei enempää eikä vähempää.


      • ihmetouhua kirjoitti:

        Miten sinun anustapit kuuluvat aiheeseen? Koko ajan itket että kukaan ei pysy aiheessa vaan kirjoittelee kaikenlaista mistä sinä et pidä. Sitten kirjoittelet kaalimadosta tilaamistasi seksileluista, ei vittu kiinnosta perversiosi!

        Te aloititte tämän pelleilyn, en minä.


      • mmmammm

        Ketkä ihmeen "te"? Ja ei minua kaalimatolelut häiritse ollenkaan! Ei ole vaan tullut aikoihin testailtua..


      • mmmammm
        MELxyz kirjoitti:

        Te aloititte tämän pelleilyn, en minä.

        Ja toisekseen jo alakoulussa opetettiin, että se on tyhmä joka aloittaa, mutta vielä tyhmempi (eli melli) joka jatkaa!


      • mmmammm kirjoitti:

        Ketkä ihmeen "te"? Ja ei minua kaalimatolelut häiritse ollenkaan! Ei ole vaan tullut aikoihin testailtua..

        Tunnetko Raamattua?

        Siellä sanotaan mm. "Ken miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu".

        Varsin fiksua, mielestäni :)


      • mmmammm kirjoitti:

        Ja toisekseen jo alakoulussa opetettiin, että se on tyhmä joka aloittaa, mutta vielä tyhmempi (eli melli) joka jatkaa!

        ...just enjoy the ride ;)


      • mmmammm kirjoitti:

        Ja toisekseen jo alakoulussa opetettiin, että se on tyhmä joka aloittaa, mutta vielä tyhmempi (eli melli) joka jatkaa!

        Herjanheittoa ja kevyttä kenttävittuilua voidaan ja pitääkin sietää tiettyyn rajaan saakka.

        Ei pidä ryhtyä seiloriksi ellei oma perse siedä merivettä.

        Sinä kuitenkin olet ylittänyt umpityhmällä räksytykselläsi kaikki hyvän maun ja kärsivällisyyden rajat joten turpaan ropisee, kakara!


      • mmmammm
        MELxyz kirjoitti:

        Herjanheittoa ja kevyttä kenttävittuilua voidaan ja pitääkin sietää tiettyyn rajaan saakka.

        Ei pidä ryhtyä seiloriksi ellei oma perse siedä merivettä.

        Sinä kuitenkin olet ylittänyt umpityhmällä räksytykselläsi kaikki hyvän maun ja kärsivällisyyden rajat joten turpaan ropisee, kakara!

        Anna palaa frank :) Mutta milloinkohan tuo ropina alkaa?


      • näinseon
        mmmammm kirjoitti:

        Anna palaa frank :) Mutta milloinkohan tuo ropina alkaa?

        Uhon lisäksi muuta ei MEL koskaan ole tarjonnut, jonninjoutava höpöttöjä.


      • näinseon kirjoitti:

        Uhon lisäksi muuta ei MEL koskaan ole tarjonnut, jonninjoutava höpöttöjä.

        Olen toki.

        Esimerkiksi sen että Mormonin kirja ei ole totta koska tarinan tueksi ei ole löydetty yhtään mitään.


      • allahmelleh
        MELxyz kirjoitti:

        Olen toki.

        Esimerkiksi sen että Mormonin kirja ei ole totta koska tarinan tueksi ei ole löydetty yhtään mitään.

        Sinun löytökö se on? Joko tänä vuonna viet mormonit oikeuteen? Sitähän olet uhonnut vuosi tolkulla. Mitään siihen viittaavaa ei edelleenkään kuulu. Jonninjoutava skeidan puhuja sinä olet.
        Palstan vitsi!


    • Ev.lut

      "He ovat valevapaamuurareita eikä heillä ole mitään tekemistä alkuperäisen järjestön kanssa "'

      Mikä sinä olet sanomaan, ,kuka on oikea vapaamuurari ja kuka ei?.

      "Ei meidän rituaalimme sovi naisille ollenkaan! "

      Ei sovi naisille, koska ei ole munia tervattaviksi-

      "Varmaan meistä ukoista olisi ratkiriemukasta katsoa naiskandidaatin piruetteja "

      Ratkiriemukasta niiden miestenkin piruettiien katsominen on normaaili-ihmisille.

      • allahmellah

        Näin se on. Ihminen joka silmät sidottuna, köysi kaulassa, oikea nänni ja vasen jalka paljaana kertoo olevansa fiksussa porukka ja oikeitettu arvostelemaan muita, on helevetin sekaisin.


      • Asia on sama kuin katolisessa ja luterilaisessa kirkossa.

        Katolinen kirkko on se aito ja alkuperäinen, luterilainen kirkko taas lahkolaisuutta - omilla itsekeksityillä säännöillään.

        On aito Sveitsiläinen Rolex ja kiinalainen rantarolex. Ainoastaan täysi hölmö ei näe eroa niiden välillä.


      • Tervaporvarii
        MELxyz kirjoitti:

        Asia on sama kuin katolisessa ja luterilaisessa kirkossa.

        Katolinen kirkko on se aito ja alkuperäinen, luterilainen kirkko taas lahkolaisuutta - omilla itsekeksityillä säännöillään.

        On aito Sveitsiläinen Rolex ja kiinalainen rantarolex. Ainoastaan täysi hölmö ei näe eroa niiden välillä.

        Mitä alkuperäistä on rappareilla? 1700 luvulla keksitty uskonto englannista.


      • Niinpäkyllä
        MELxyz kirjoitti:

        Asia on sama kuin katolisessa ja luterilaisessa kirkossa.

        Katolinen kirkko on se aito ja alkuperäinen, luterilainen kirkko taas lahkolaisuutta - omilla itsekeksityillä säännöillään.

        On aito Sveitsiläinen Rolex ja kiinalainen rantarolex. Ainoastaan täysi hölmö ei näe eroa niiden välillä.

        Aivan. Kun Luther oli aneita ja selibaattia vastaan, hän oli väärässä, koska molemmathan kuuluivat alkukristillisyyteen... Ei kun...


      • Tervaporvarii kirjoitti:

        Mitä alkuperäistä on rappareilla? 1700 luvulla keksitty uskonto englannista.

        Kukaan ei mitään muuta väitäkään, paitsi että kyseessä ei edelleen ole uskonto vaikka muuta päissäsi kuvittelet.


      • Niinpäkyllä kirjoitti:

        Aivan. Kun Luther oli aneita ja selibaattia vastaan, hän oli väärässä, koska molemmathan kuuluivat alkukristillisyyteen... Ei kun...

        Juu. Ja tilalle saatiin vammaisten lasten hukuttaminen, juutalaisviha ja esimerkiksi katolisen kirkon omaisuuden sosialisointi Suomi-Ruotsi kuninkaan toimesta.


      • Olihan se aika ihmeellistä käydä luterilaisen kirkon vanhempainillassa kun vanhin poika halusi itse mennä luterilaisen kirkon rippikouluun:

        Estraadille sipsutteli nuori naispappi minihameessa :)

        Ei ollut vakava luostariveli tai -sisar kertomassa Jeesuksen Kristuksen armosta...

        Huh huh, mihin tämä lahkolaistouhu johtaakaan(!!)

        Mutta kivaa lapsilla oli :)


      • Meillä on 'munantervauskerhossa' useita kirkkosi edustajia. Korkeitakin.

        Seuraavassa istunnossa näytän heille kirjoituksiasi ja kyselen että minkähän sortin lutku mahtanet olla ja pyydän myös vastinetta ystävällisiin kirjoituksiisi.


      • allahmellah kirjoitti:

        Näin se on. Ihminen joka silmät sidottuna, köysi kaulassa, oikea nänni ja vasen jalka paljaana kertoo olevansa fiksussa porukka ja oikeitettu arvostelemaan muita, on helevetin sekaisin.

        Mitä sinä siitä kuvittelet tietäväsi? :)

        Etkä tule tietämäänkään.


      • Niinpäkyllä
        MELxyz kirjoitti:

        Juu. Ja tilalle saatiin vammaisten lasten hukuttaminen, juutalaisviha ja esimerkiksi katolisen kirkon omaisuuden sosialisointi Suomi-Ruotsi kuninkaan toimesta.

        En ole lutherin puolustaja, mutta ainoa asia, jolla yrität paikata mokaasi on Lutherin kauheuksien esiintuonti. Kyllä katoilnen kirkko oli Lutrein aikaan aivan hanurista. Ja vasta viime vuosisadalla paavi myönsi maan kiertävän aurinkoa.

        Et ole vastannut, että kun olit kusetettuna mormonismiin, noudatiko silloin moniavioisuutta, mustien pappeuskieltoa ja muita vääristelemättömiä oppeja? Sinähän yrität olla aina alkuperäisen perään.


      • Niinpäkyllä
        MELxyz kirjoitti:

        Mitä sinä siitä kuvittelet tietäväsi? :)

        Etkä tule tietämäänkään.

        Moikka jokuveljeilijä? Onko sinulla FAKTOJA?


    • Vahvasti? JS oli jäsenenä muutaman kuukauden ennen, kuin hänet erotettiin. Muitakin perheenjäseniä oli aikanaan jäseninä samoihin aikoihin. Suosittelen kirjaa: Mormons and Masons, kirjasarjasta setting the record strstraight by Gilbert W. Scharffs, Ph.D. Jotta ei tarvitse jatkuvasti kirjoitella vääriä tietoja tai luuloja vaan voisi vaiheteksi pitäytyä totuuteen.
      Vapaamuuraruuden yhteys mormonismiin on usein kriitikkojen tekemä virhepäätelmä : quilt by assosiation.

      • Juu. Tämä on oikein.

        Smith oli hetken vapaamuurari ja yritti muodostaa mormoniloosin joka toimi täysin sääntöjenvastaisesti.

        Siksi Smith kumppaneineen potkittiin pihalle ja syttyi sota MAP-kirkon ja vapaamuurareiden välille joka kesti kauan ja aselepo tehtiin vasta hiljakkoin.

        MAP-kirkkoon Smith omi joitakin käsiotteita ja tunnussanoja joille hän keksi aivan omat tarkoituksensa.

        Rappareilla käsiotteet tai tunnussanat eivät liity millään lailla mihinkään yliluonnollisen kanssa seurusteluun tai johonkin 'selestiseen' valtakuntaan sisäänpääsyyn vaan niiden tarkoitus on aivan arkinen ja maallinen.

        Siinä mielessä voidaan todeta että MAP-kirkolla ja vapaamuurareilla ei ole MITÄÄN yhteistä, millään tavalla.

        Smith ja muutama mormoni oli yhteistä - silmänräpäyksen.


      • MELxyz kirjoitti:

        Juu. Tämä on oikein.

        Smith oli hetken vapaamuurari ja yritti muodostaa mormoniloosin joka toimi täysin sääntöjenvastaisesti.

        Siksi Smith kumppaneineen potkittiin pihalle ja syttyi sota MAP-kirkon ja vapaamuurareiden välille joka kesti kauan ja aselepo tehtiin vasta hiljakkoin.

        MAP-kirkkoon Smith omi joitakin käsiotteita ja tunnussanoja joille hän keksi aivan omat tarkoituksensa.

        Rappareilla käsiotteet tai tunnussanat eivät liity millään lailla mihinkään yliluonnollisen kanssa seurusteluun tai johonkin 'selestiseen' valtakuntaan sisäänpääsyyn vaan niiden tarkoitus on aivan arkinen ja maallinen.

        Siinä mielessä voidaan todeta että MAP-kirkolla ja vapaamuurareilla ei ole MITÄÄN yhteistä, millään tavalla.

        Smith ja muutama mormoni oli yhteistä - silmänräpäyksen.

        ...että kyllä meillä Smith tunnetaan, todella hyvin.

        Eikä arvosteta tai kunnioiteta tippaakaan!


      • MELxyz kirjoitti:

        Juu. Tämä on oikein.

        Smith oli hetken vapaamuurari ja yritti muodostaa mormoniloosin joka toimi täysin sääntöjenvastaisesti.

        Siksi Smith kumppaneineen potkittiin pihalle ja syttyi sota MAP-kirkon ja vapaamuurareiden välille joka kesti kauan ja aselepo tehtiin vasta hiljakkoin.

        MAP-kirkkoon Smith omi joitakin käsiotteita ja tunnussanoja joille hän keksi aivan omat tarkoituksensa.

        Rappareilla käsiotteet tai tunnussanat eivät liity millään lailla mihinkään yliluonnollisen kanssa seurusteluun tai johonkin 'selestiseen' valtakuntaan sisäänpääsyyn vaan niiden tarkoitus on aivan arkinen ja maallinen.

        Siinä mielessä voidaan todeta että MAP-kirkolla ja vapaamuurareilla ei ole MITÄÄN yhteistä, millään tavalla.

        Smith ja muutama mormoni oli yhteistä - silmänräpäyksen.

        Mielikuvituksesi on rajaton! Sinun pitäisi kirjoittaa kirjoja!


      • Niinpäkyllä
        nenada kirjoitti:

        Mielikuvituksesi on rajaton! Sinun pitäisi kirjoittaa kirjoja!

        Smith kirjoitti mielikuvituskirjoja.


    • Mitäkummaa

      Onko vapaamuurarius USKONTO? Mikä jumaluus heillä on? Vapaa Muurari?

      • Niinpäkyllä

        On uskonto. Jumalan nimi on Lucifer.


      • Niinpäkyllä kirjoitti:

        On uskonto. Jumalan nimi on Lucifer.

        Ääliö!

        No, jos kerran noin uskot niin käsken sitten sen Lusiferin luoksesi, JUURI SINUA riivaamaan.

        Katsos jos mielestäsi palvon Lusiferia niin totta helvetissä voin sitten niin tehdä. :)

        Joten pidä varasi!


      • Vapaamuurarius EI OLE uskonto.

        Se edellyttää jäseniltään uskoa YHTEEN Jumalaan. Ei se sotkeudu millään lailla ihmisen omaan uskonelämään ja niin kristitty, juutalainen kuin muslimikin pitävät uskonsa aivan koskemattomana.

        Uskonnoilla on oma teologia. Vapaamuurareilla ei ole mitään teologiaa.

        Kaikenlaiset saatananpalvonnat sun muut munien tervaamiset ovat pelkkää tietämättömien idioottien höpinää.

        Suurin osa suomalaisista rappareista on hartaita luterilaisia tai ortodokseja eikä kummallakaan kirkolla ole pienintäkään valittamista siitä että kirkkojen jäsenet ovat vapaamuurareita.

        Hihhuliosasto on sitten erikseen; he, jotka tussaavat Aku Ankoille housuja, kieltävät Harry Potterit ja edestätäytettävät pesukoneet :)

        Tälle porukalle tietenkin olemme heti Perkeleestä seuraavat :-D

        So what? Kiehukoot sapessaan.


      • Niinpäkyllä
        MELxyz kirjoitti:

        Ääliö!

        No, jos kerran noin uskot niin käsken sitten sen Lusiferin luoksesi, JUURI SINUA riivaamaan.

        Katsos jos mielestäsi palvon Lusiferia niin totta helvetissä voin sitten niin tehdä. :)

        Joten pidä varasi!

        Vapaamuurarius on uskonto. Keskeinen oppi on uskominen yhteen Jumalaan. Tuosta Jumalasta "paljastetaan" lisää kusetetun noustessa korkeammille portaille.


      • Niinpäkyllä
        MELxyz kirjoitti:

        Vapaamuurarius EI OLE uskonto.

        Se edellyttää jäseniltään uskoa YHTEEN Jumalaan. Ei se sotkeudu millään lailla ihmisen omaan uskonelämään ja niin kristitty, juutalainen kuin muslimikin pitävät uskonsa aivan koskemattomana.

        Uskonnoilla on oma teologia. Vapaamuurareilla ei ole mitään teologiaa.

        Kaikenlaiset saatananpalvonnat sun muut munien tervaamiset ovat pelkkää tietämättömien idioottien höpinää.

        Suurin osa suomalaisista rappareista on hartaita luterilaisia tai ortodokseja eikä kummallakaan kirkolla ole pienintäkään valittamista siitä että kirkkojen jäsenet ovat vapaamuurareita.

        Hihhuliosasto on sitten erikseen; he, jotka tussaavat Aku Ankoille housuja, kieltävät Harry Potterit ja edestätäytettävät pesukoneet :)

        Tälle porukalle tietenkin olemme heti Perkeleestä seuraavat :-D

        So what? Kiehukoot sapessaan.

        Tyypillinen uskonto. Puuttuu kyllä jäsentensä uskonelämään, mutta tekee sen ovelasti vähitellen kusetetun "noustessa" korkeammille asteille.


      • Niinpäkyllä kirjoitti:

        Vapaamuurarius on uskonto. Keskeinen oppi on uskominen yhteen Jumalaan. Tuosta Jumalasta "paljastetaan" lisää kusetetun noustessa korkeammille portaille.

        Kyllä sinä sentään olet tyhmä!

        No, väkytä mitä väkytät ja luule päissäsi aivan mitä lystäät.

        Muistanet myös ladata piruntorjuntapatteristosi :)


      • Niinpäkyllä
        MELxyz kirjoitti:

        Kyllä sinä sentään olet tyhmä!

        No, väkytä mitä väkytät ja luule päissäsi aivan mitä lystäät.

        Muistanet myös ladata piruntorjuntapatteristosi :)

        Jokuveljeilysi argumentointivirheineen ei auta sinua yhtään. Jo edellytys uskomisesta yhteen Jumalaan (se tehdään selväksi jo alussa) tekee rappariudesta uskonnon. Myöhemmin kusetetulle asetetaan lisää vaatimuksia Jumalan "tuntemisen" suhteen. Se jos mikä on USKONTOA.

        Enkä minä tarvitse piruntorjuntapatteristoa. Vain sinun mielestäsi kaikki ei-rapparit ovat joko mormoneja tai muita uskovaisia. Minä en usko jumaliin, piruihin, keijukaisiin enkä joulupukkiin.


      • Niinpäkyllä
        MELxyz kirjoitti:

        Ääliö!

        No, jos kerran noin uskot niin käsken sitten sen Lusiferin luoksesi, JUURI SINUA riivaamaan.

        Katsos jos mielestäsi palvon Lusiferia niin totta helvetissä voin sitten niin tehdä. :)

        Joten pidä varasi!

        Ai, sinulla on valta määräillä Luciferia? Eipä se minuun pure kun en satuolentoihin usko.


    • Tuliko asia nyt aloittajalle TÄYSIN SELVÄKSI, sekä MAP-kirkon että vapaamuurareiden osalta?

      Vai pitääkö vääntää paksumpaa rautalankaa?

      Lopeta palstan jatkuva häiriköinti vapaamuurariteemalla ja keskustele täällä mormonismista - mikä on palstan aiheena - jos keskustelet.

      Muussa tapauksessa PIDÄ TURPASI KIINNI!

      • Niinpäkyllä

        Täysin selvää. Itsekin olet asiat rivien välistä paljastanut. Vieläpä samat ihmiset sortuvat molempiin kusetuksiin yhteen kerrallaan. Kertoo mm. siitä, että molemmat vetävät samalla tavalla personallishäiriöisiä puoleensa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe