YksinMatkalla

MillaistaOllut

Moikka. Olen yksin (nainen) lähdössä huhtik. lopussa Alanyaan. Viimeksi siellä n. 20v. sitten :) kaverin kanssa, joten paikka varmasti muuttunut. Kertokaa naisihmiset, jotka olette siellä yksin käyneet, mitä tykkäsitte? Tuntuu orvolta yksin lähteä, mutta vaihtoehtona ainainen loman vietto kotona. Kivempi siellä vaihteeksi nököttää vaik yksin katukuppilassa kuin kotona. Tullut jo vähän araksikin; olematon suuntavaisto joten eksyykö siellä helposti? Entä kai nyt käsilaukun kanssa voi sentään turvallisesti liikkua? Maalaisjärkeä on mutta ehkä liiankin varovainen :) Kertokaa asiallisia vastauksia kaikkea kokemaanne liittyen ja antakaa matkavinkkejä. Kiitos :)

21

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amalia-

      Huoletta matkaan kyllä sinä jonkun ihkun miehen siltä löydät joka opastaa.

    • Annelia

      Ihan rauhassa voit mennä, vältät vain pimeitä kujia yö aikaan. Eli maalaisjärki mukana muutoin ihan mukavaa vaikka on yksin. Siellä on paljon muitakin turisteja yksin. Ja jos siirrät lähtösi syyskuun loppupuolelle niin minusta saat seuraa.

    • YksinMatkalla

      Kiitoksia :) Mahollista vain nyt keväällä lähteä. Olen käynyt Rodoksella yksin, siitäkin jo vuosia. Se vain tuntuu joka kerta et on ainut yksinäinen matkailija :( ja vähän nolottaa istuksia yksinään syömässä tms. "kun kaikilla muilla seuraa". Millekään miehen iskureissulle en siis ole lähtemässä, mutta totta kai silmät avoinna :) Miten rahan kanssa osaa pelata helpoiten, että osaa hahmottaa liiran eurosta? Saa vastailla kaikesta matkaan liittyvästä jos kellä kerrottavaa.

    • seijaf

      Olin lokakuun alussa siellä. Asuin Laviniassa ja yksin koko viikon. Aika kului teputellessa ja hotellissa oli suomalaisia juttukavereita kyllä. Toki yksin kävin syömässä enkä iltaisin kulkenut missään. Lähden reissuun huhtikuun alussa kunhan löytyy mukava = hinta/laatusuhde matka. Otetaan yhteyttä kun suomalaista juttukaveria kuitenkin olis kiva tapailla. Minkäänlaista mieskokemusta sieltä ei ole eikä tule.

    • Annelia

      Kannattaa vaihtaa paikallisissa vaihtopisteissä rahat liiroiksi ja maksaa niillä ! eurot käy mutta myyjät laskee hinnan aina huonoimman kurssin mukaan ja saat takaisin liiroja , josta vaikea hahmottaa saitko oikein takaisin.

      • Juuri-näin

        Tottakai laskee huonoimman kurssin mukaa. Laiskan (tyhmän) turistin tappioksi menee aina, Somessakin, jos ei jaksaa paikallista valuuttaa vaihtaa.

        Jos aloittajalle jo valuutan laskeminen on vaikeaa, voi Naantali olla parempi matkakohde yksin.


      • Jurinain
        Juuri-näin kirjoitti:

        Tottakai laskee huonoimman kurssin mukaa. Laiskan (tyhmän) turistin tappioksi menee aina, Somessakin, jos ei jaksaa paikallista valuuttaa vaihtaa.

        Jos aloittajalle jo valuutan laskeminen on vaikeaa, voi Naantali olla parempi matkakohde yksin.

        Somessa???? Missäpäin maapalloa tämän niminen valtio on? Nim.Juuri-näin voisi pitää typerän turpansa kiinni.Luulee olevansa maailmanmatkaaja vaikka paljastaa tyhmyytensä typerällä kirjoituksella.


    • K__039

      Moi!

      Alanyaan itsekin lähdössä.... ihan ekaa kertaa joten en osaa vastailla kysymyksiisi. Mutta yksin tosiaan ei oo kiva istua syömässä joten voin vaikka joku ilta lähteä syömään kanssasi....

      Itse siis oon mies ja viikon matkalle lähdössä. Laittele viestiä jos vaikka haluat treffata siellä Alanyassa? s-posti: [email protected]

    • YksinMatkalla

      Kiitoksia viesteistänne! Niin kyllä kieltämättä tyhmäksi itteni tunnen kun valuutan muunnon tajuamista mietin, sellasta se on kun kun en ole edes Naantaliin matkustanut :) Minäkin ajattelen niin että jo pelkkä maiseman muutos Alanyassa riittää; kuljeksia päivisin ja istuksia ihmisiä kattelessa. En kummempaa extremeä matkaltani kaipaakaan :) Ovatko Deturin oppaat vastassa Alanyan kentällä sisällä että osaa ulos ja oikeaan bussiin? Taas tyhmä kysymys, mutta kiva jos joku vastaa :)

    • Anna-46v

      Hei!
      Olen ollut monta kertaa yksin, kyllä lystää, ei kun menoksi rohkeasti, juttuseuraa saa jos haluaa, minä kunnioitan Turkkilaisia elikkä maassa maan tavalla, en lähde paikallisten seuraan, illalla on todella mukava kävellä Kale kukkulalle ihailemaan kaunista Alanyaa, käydä illastamassa jos siltä tuntuu tai vaan kävellä Kleopatran rantaa.

      Hauskaa Lomaa:))

    • Moonica

      Olen matkustanut Alanyassa yksin 5 kertaa, ja hyvin on aina mennyt. Varmasti tutustut suomalaisiin siellä eikä tarvitse yksin istua iltoja jos et halua. Minä nimenomaan pidän yksin reissaamisesta, saa olla omassa rauhassa mutta jos sille päälle sattuu niin suomalaista seuraa olen löytänyt aina. Pidän Alanyaa suht turvallisena ja yksinmatkustavalle helppona lomakohteena. Deturin oppaat odottavat kyltteineen terminaalin ulkopuolella mutta varmasti löydät heidät helposti heti ulos astuessasi.

    • YksinMatkalla

      Kiitos vastauksista :) Toisesta viestiketjusta sainkin sitten aiheen seuraavaan kysymykseen; miten Alanyan kauppiaat suhtautuvat yksinäiseen nimenomaan naismatkailijaan? Onko todellakin niin että saa varautua hävyttömyyksien huuteluun ja keskisormen näyttöön? Aika hurjalta vaikuttaa kun itellä nyt kuitenkin käytöstavat itsestään selvyytenä. Joku tuolla kertoi (vieläpä iäkkäämpi pariskunta) et alkavat huutelemaan jos kauppoja ei synny. Ehkä olen taas liian arka....

      • PIRKKOPii

        Hei!
        Kauppiaat Alanyassa kuten niin monissa muissakin matkakohteissa ovat aika "karskeja", katso rauhassa äläkä avaa suutasi, kyllä ne huutelevat hävyttömyyksiä jos et osta, siellä on muutenkin hinta/laatusuhde ei kohdillaan, joten tinkaamisen varaa on yllinkyllin, itse en milloinkaan ole saanut ryöppyä niskaaani vaikka en ole ostanutkaan mitään, en ole shoppailijatyyppiä, meiltä Suomesta saa samaa "rihkamaa" ja muuta sellaista samaan hintaan ellei halvemmalla!!!
        Kreikka ja Espanja sekä Egypti paljon halvempia kohteita noin muutenkin, kuka pitää mistäkin, makuasia.


    • Alanyatar

      Olen käynyt Alanyassa yksin monet kerrat. Pelkkä maalaisjärki riittää (ettei hyppää tuntemattomien kyytiin ym). Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia. Jos yöllä liikun pysyttelen pääkadulla, tai liikun taksilla.
      Ainut mukava "ongelma" yksin matkaamisessa on ollut se että olen tutustunut todella moniin ihaniin ihmisiin Suomesta ja muualta maailmalta, eli nykyisin kuin Alanyaan menee ei todellakaan tarvitse olla yksin... hyvä, että ehtii kaikki ystävät ja kaverit nähdä reissun aikana.

    • lämpimään

      Hei, samaan aikaan matkustan Alanyaan ja ihan yksin, siellähän voisimme tavata, olen ihan mukava, asiallinen nainen ja seura olisi ihan kiva. Mitenhän saisimme yhteyden. 2 viikon matka varattu Kleopatra rannan puolella olevasta hotellista.

    • mervi90

      hyvin pärjäät,tiukka ei miehille,kyllä he siitä tajuaa ;) jos ei siis seuraksi halua.

    • YksinMatkalla

      Kiva kun olette viestineet :) Jep kuten jo tuolla kerroinkin, en ole menossa "miesten isku matkalle". Mulla se matkajännitys alkaa jo siitä, että miten osaan toimia Alanyan lentokentällä. Viime matkustamisesta vuosia ja oli pienempi kenttä. Kai siellä pärjää kun yrittää pysyä toisten perässä? En muista mitä kentällä tapahtuu missä järjestyksessä. "Lämpimään"-nimim. minäkin menossa ko rannan läheiseen hotelliin :) mutta mulla vain 1vk :( se on kyllä lyhyt, ei kerkiä kuin laukut purkaa ja on alettava pakata takasin lähtöä varten.

    • lämpimään

      Hei, minun tarkoitus on olla ulkona pajon, katsella maisemia, ottaa aurinkoa rannalla ja uida, kohentaa kuntoa, jutella ihmisten kanssa. En mene miestä metsästämään. Alanya on upea paikka lomailla.Nainen yksin matkalla pärjää ihan kivasti, itsestään kiinne, iloinen mieli mukaan.

      • AlanyaMikäSinneVetää

        Käy liittymässä "Alanyan mikä sinne vetää" ryhmään facebookissa. Siellä monet järkkäilevät tapaamisia suomalaisten kesken Alanyan lomalleen :)
        Hyvä tapa tutustua muihin matkailijoihin ja saada ruoka- ja rantsuseuraa.
        Hyvä puoli ryhmässä on että siellä ei ole mitään trollaajia/härskejä kommentoijia, koska on pakko esiintyä omalla facebook profiilillaan.


    • YksinMatkalla

      Kiitos sinulle vinkistä, en tiennytkään sellaisesta ryhmästä. En tiedä pitääkö näillä palstoilla kaikki tarinat paikkaansa, mutta niitä lukiessa alkaa tuntua et parempi jäädä kotiin, on niin hurjia Alanyan "kokemuksia". Iloisella mielellä joka tapauksessa olen lähössä vaik arka olenkin. Iloa tuottaa jo maiseman vaihdos ja ihmisten katselu, kotona saan tarpeekseni yksin omasta seurastani :) "Lämpimään"-nimim. uskallatko tänne laittaa sp-osoitetta (jos ei ole omalla nimelläsi) tai mitenhän sinut löytäisi sieltä fb:n sivuilta?

    • lämpimään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe