Kyseessä chevrolet cruze 2011 mallinen. Onko tietoa minkälainen suojaus pohjassa on, tai onko maahantuoja laittanut minkäänlaista massausta tai muuta suojausta autoon.
Katselin tuossa auton alle, ja totesin pohjan näyttävän aika paljaalta.
Eräs daewoon omistaja kertoi pohjassa olevan jonkinlainen vaha joka pitäisi pestä pois ennen auton ruostesuojausta. Tiedä sitten pitääkö tuo paikkaansa.
Ruostesuojaus
13
348
Vastaukset
- pena225
Ruostesuojausfirmat pesevät ja kuivuvat auton pohjan aina ennen suojausta. Oma 2010 Cruze oli ensimmäisessä katsastuksessa pohjastaan melko virheetön, joten en ole viitsinyt suojauttaa. Ilman muuta se kannattaisi, jos aikoo pitää autoa pidempään.
- crr
Maahantuojat eivät ole vuosiin tehneet minkäänlaisia lisäsuojauksia. Tehtaalla on pohjaan laitettu vaha suojaamaan, eikä sitä pidä poistaa, vaan puhdistaa ja suojata sen kanssa yhteensopivalla tuotteella lisää tarpeen mukaan.
- kunnonAutoissaSuojaus
Aasialaisten tehtaiden suojaus on ala-arvoista ja jos autoa haluaa pitää pitkään, niin pitää tehdä kunnollinen ruosteenestokäsittely ja pestä kaikki alkuperäinen vaha ym. pois. Maahantuojat eivät ole kymmeniin vuosiin tehnyt suojauksia. Jos ostaa uuden auton ja pitää sitä 5-6 vuotta, niin suojaus on turhaa, sillä suurempia ruosteita ei vielä synny kuin surkeimpiin ja siitä ei kutenkaan hyvitetä senttiäkään vaihdossa ja hyöty jää seuraaville omistajille.
- pena225
Chevrolet Cruze on tehty ja suunniteltu saksalaisten normien mukaisesti, vaikka onkin amerikkalainen automerkki.
- AasialainenHalpis
Korealainen auto se on, ihan oikeasti. Olet mennyt markkinamiesten halpaan.
Rousteenestokäsittelyt puuttuu ja ruostuminen alkanut. - tojotapappa
Älä sekoita ruosteista tojotan ritsaasi oikeisiin autoihin.
- epäilevä
AasialainenHalpis kirjoitti:
Korealainen auto se on, ihan oikeasti. Olet mennyt markkinamiesten halpaan.
Rousteenestokäsittelyt puuttuu ja ruostuminen alkanut.Niin kyllä se on korealainen, tiedän sen. Mutta chevroletit voivat ollamyös australialaisia, brasilialaisia,kiinalaisia, intialaisia, kasakstanilaisia, venäläisiä, yhdysvaltalaisia tai vietnamilaisia.
Toyota taas voi olla ranskalainen, turkkilainen, enlantilainen, japanilainen, tsekkiläinen, slovakialainen, portugalilainen, etelä-afrikkalainen, brasilialainen, kanadalainen, kiinalainen, intialainen, indonesialainen, malesialainen, pakistanilainen, filippiiniläinen, taiwanilainen, thaimaalainen tai venezualainen. Näissä maissa toyotaa tehdään.
Vositko tarkentaa kuinka korealainen chevy on ruostuvampi, kuin nuo toyotan muualla kuin japanissa valmistetut autot ovat? - tojotapappa
Tojota ruostuu aina valmistusmaasta riippumatta. Oma Tojotani on tehty Japanissa ja se vasta ruosteessa onkin.
- cruzeideri
tojotapappa kirjoitti:
Tojota ruostuu aina valmistusmaasta riippumatta. Oma Tojotani on tehty Japanissa ja se vasta ruosteessa onkin.
Niin, tuskin ne nyt eri maissa kovasti erilailla autoa rakentaa. Eiköhän ne ole suunnitelman mukaiset peruspalikat, olkoon tehdas sitten Indonesiassa tai Saksassa. Työn jäljessä voi sitten jotain eroja olla huolellisuudessa tms., mutta pääosinhan koneet nämä tekevät, eikä kone tiedä missä maassa se seisoo.
- Rrrrrrk
Ei se saksassakaan ole aina parasta se työnlaatu. Saksalainen kaveri on autotehtaalla töissä ja sanoi ettei valmistaminen mene aina kuin olisi pitänyt kriteerien rajoissa. Eli aikalailla sama missä noita autoja tehdään, tietysti kaveri epäili että jos saisi palkaksi riisikupillisen päivässä, joutuisi tepastelemaan vaipoissa töissä ja nukkumaan linjan vieressä yönsä, niin ei ainakaan hänellä lisäisi kuulemma ylpeyttä työtään kohtaan ja laaduntekemisestä ei olisi niin väliä.
- cruzeideri
Niin, mutta kun se riisikuppi tai mikä lie liksa pitää suhteuttaa ympäröivään yhteiskuntaan. Saksassa tehdasduuni on kouluja käymättömien vajakkien tai palvelusväkirotuisten homma ja sitä arvostetaan sen mukaisesti, myös ne työtä tekevät itse. Jossain Indonesiassa taas voi olla hyvinkin arvostettua päästä kasaamaan ihan aitoa Chevyä tai Mersua tms.
Tämä nyt kärjistyksenä, ei mitään duunareita vastaan, sellainen suurelta osin itsekin.
- Kostoj
Sen olen itsekkin huomannut että saksalainen työnlaatu kusee.
- crr
Seurattuani pidemmän aikaa amerikkalaisten Cruze-foorumia, olen ymmärtänyt, että korealaisten kokoamissa Cruzeissa on vähemmän kokoamisesta johtuvia virheitä kuin amerikkalaisten kokoamissa. Siellä esimerkiksi on joitain australialaisia joilla on kokemuksia molemmista ja hekin ovat olleet hiukan samaa mieltä, vaikka heidän pääasiallinen kokemuksensa onkin australialaisten omista Holden-Cruzeista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3085306Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2731545Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661446eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1231356Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1091308- 941275
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1301176Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä591116- 172938
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15881