Valoa kansalle

Valoakansalle

Suomen erikoistekniikka mainostaa Philipsin D1S xenon polttimoa 55 eurolla. Parinko ostaa niin säästäisi 40 euroa KL-varaosiin verrattuna, MUTTA, lukekaas tuo...

"Philips D1S XenStart Xenon-polttimo on laadukas xenon polttimo jolla varmistat pitkän käyttöiän ja hyvän valotehon.
XenStart polttimopakkauksessa ei ole Philips aitouden tarkistussinettiä, koska polttimot tulleet varastoon ennen kun tarkistussinetti lanseerattiin Philipsin toimesta."

Uskoisko tuota ?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E220_CDI

      Ainakin minä olen Erikoistekniikalta saanut sitä mitä tilasinkin. Eikös tuo ole laadukkaan D1S polttimon normaali hinta? Jostain X-Treme Visionista sitten joutuu maksamaan enemmän.

      • selvännäkijä

        KL vastaava 75 euro.


    • onkohinnanväärti

      Philips myy X-tremeVision 50% Xenon-ajovalopolttimoa hintaan 179,99 euroa ja Erikoistekniikka 99,00 euroa. Miten näitä hinnan eroja oikein voidaan selittää ?

      Onko tämä X-tremeVision loppujen lopuksi tarpeettoman tehokas, eihän missään autossa ole tuollaisia ensiasennuspolttimoina eli eikös ne ole noita Philipsin XenStart Xenon-polttimoita tai Osramin vastaamia, ainakin saksalaisissa autoissa.

      Eihän sitä valoa meidän surkeilla märillä pimeillä teillä koskaan liikaa ole, mutta onko oikeesti tuolla lisääntyneellä valoteholla käytännön vaikutusta meidän köröttelyajonopeuksissa.

      http://www.philips-shop.fi/store/catalog/autovalot/etuvalot/x-tremevision-auton-xenon-ajovalopolttimo/productdetail/85415XVS1_FI_SHOPPUB/FI/fi#productDetailtabs

      http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/d1s-philips-x-treme-vision-50--xenon-polttimo-35w-xenon-polttimo-35w/1040700150/

      • E220_CDI

        Toinen kiinnostava asia "ylitehoxenoneissa" on, että mistä se väitetty lisäteho tulee? xenonpolttimon tehon määrää sen teholähde, jota jostain syystä kutsutaan myös ballastiksi.

        Pelkän polttimon vaihtaen ei siis xenoniin saa yhtään lisää sähkötehoa, joten väitetty valotehon kasvu vaatii jotain lisäselitystä. Ainakin Osramin NightBreakerin esite kertoo valovirran olevan täsmälleen sama 3100 lm kuin ihan tavallisessa laadukkaassa Osram Xenarc-polttimossa. Kaasupurkausvalon palokammiota ja elektrodeja virittelemällä on saatu valon jakaumaa muutetuksi, joten jossain kohdassa voi ollakin hieman enemmän valoa, mutta vastaavasti jossain muualla on sitten vähemmän.

        Halogeenivaloissa olen käyttänyt aina talvisin Yönsärkijöitä, joiden valoteho on silminnähden vakiopolttimoa suurempi. Mutta yhden parin xenon Yönsärkijöitä tämän talven katseltuani minulla ei ole niistä mitään huonoa sanottavaa. Ei tosin mitään sellaista hyvääkään, mitä ei olisi aivan tavallisissa laadukkaissa xenonpolttimoissa.


    • nähtyon

      Minähän tilasin nuo XenStart polttimot Erikoistekniikalta. Toimitus oli nopea, lauantaina tilasin ja tänään oli noutopostista haettavissa, erinomaista toimintaa ! Sain ne asennettuakin ja jopa onnistuneesti. Tunti siinä meni ährätessä, mutta enskerralla selviän puolella. Kävin koeajolenkin, mutta tuotatuota, onhan nyt kyllä märät tiet ja muutenkin suttuset kelit, joten voihan se johtua siitäkin, ettei valoteho ollut kaksinen. Pitkät kyllä valaisi upeesti, mutta noilla lyhkäsillä eli ajovaloilla oli aika onnetonta. Tiedähäntä, olisiko näilläkeleillä sen kummosempaa tuplaten kalliimmilla Visioneillakaan.

    • eimitäänvikaa

      Olen ajanut nyt viikon noilla Erikoistekniikan XenStart-polttimoilla vaihtelevissa olosuhteissa, mm, tällä hetkellä pohjois Suomessa talviolosuhteissa ja polttimot valaisevat ihan riittävästi, voin suositella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe