Tojomyymälässä ala-arvoista palvelua

Autonostaja

Kävin kolmessa autoliikkeessä katsomassa kakkosautoksi sopivaa kulkinetta ja tässä pieni yhteenveto. Ensimmäiseksi menin fordin myymälään ja väkeä kuin pipoa, mutta silti sain myyjän kohtalaisen nopeasti ja oli ystävällinen kaikin puolin, harmi vain kun ei löytynyt juuri sellaista kombinaatiota mitä hain. Seuraavaksi volkkari myymälään jossa hiukan vähemmän väkeä ja myyjää joutui odottelemaan hetken, sekä loppujen lopuksi löytyi juuri meidän speksit omaava kulkine ja alettiin sorvailemaan tarjousta. Fiilikset jäi aika hyviksi ko likkeestä. Viimeiseksi menin tojo myymälään ja siellä ei ollut ketään muuta asiakasta, kaksi myyjää jutteli keskenään ja kävelin heidän luokseen kyselemään josko olisi aikaa. Toinen heistä tuli näytti hyvin vaivautuneelta ja esitin mitä haen ja millä spekseillä myyjä sanoi välittömästi, että ei ole sellaista. Sen verran alkoi ottamaan koko tilanne pattiin, että kysyin uudestaan oletteko nyt ihan varmoja koska en nyt mitään kuuta taivaalta ole hakemassa ja myyjä sanoi, että ota Avensis no siihen totesin vastakysymyksellä, että onko tämä nyt se pieni kakkosauto. Myyjä korotti ääntään ja sanoi, että kuten sanoin meillä ei ole ja lähti jo kävelemään pois päin, muistin joitain corollapapan juttuja täältä ja kysyin vielä hänen kävellessään, että mites muuten Avensiksessa peräluukuntuuletus ja järvivesipesut onko suositeltuja, myyjä pysähtyi ja sanoi ulos täältä. Tarinan opetus, menin ostavans asiakkaana kauppiohin sisään ja sain kolmessa eri likkeessä erittäin hyvää, hyvää ja ala-arvoista palvelua.
Ps ilmoitin ko. myyjästä maahantuojalle jos vaikka alkaisi myymään osaamistaan työkkärissä, kun autojen myynti ei luonnistu.

69

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rollamies

      no miksinä et ostanu sieltä volkarilikkeestäs sitä autoa.oulussa oli juuri niin et volkkariliike ei palvellut ollenkaan..tottane kahto et persaukinen jätkä.no ostimpa uuden corollan..kuhan se tulee niin käyn pörhöllö veetuilemassa..

      • FAK_JUU

        Höpö höpö, samanlaisia perceaukisia ruikuttajia olette molemmat eli ostokset jää siihen halpaan rapakaljaan


      • hupihupi10

        VW ei edes Pörhöllä myy ilman käsirahaa osarilla, joten pakkohan sinun on tojo ostaa, kun muut ei rahota. Mielestäni myyjille ylimääräinen palkkio, kun hoksasivat, että nyt jos myy, niin murheita saa. On joskus viisautta olla myymättä, kuten tässääkin tapauksessa. Eläkä nyt ihmeessä mee sinne mitää osari romua esittelee, nehän nauraa sut ulos porukalla. Ja taas on asiaa suomi24:llä


    • toyotadiplomatiaa

      Heko heko röllipeikko lidlissä käyny hakemas halpaa makkaraa!

    • Toyodada

      En yhtään ihmettele japsiautoliikkeen palvelun laadun huonoutta.
      Ottaahan se päähän myydä ajoneuvoja joilla itsekään ilkeä ajaa.

    • TheOtus

      Ei luoja, en oikeasti ymmärrä miten sekaisin ihmisen pitää olla että satuilee tälläistä Suomi24:ään! Joskus autoliikkeessä tai yleensäkään missään käynyt aikuinen ymmärtänee että tuollaista ei varmasti tapahdu. Täysi Ford-liike kuulostaa aika epäuskottavalta myös, ellei siellä tarjoiltu makkaraa tai kakkua köyhille.

    • Toyodada

      Otus on aivan hukassa.
      Kyllähän asiakas mieluummin Ford-liikkeessä käy kun jossain japsikulkuneuvoliikkeessä. Jokuhan voi hänet siellä nähdä ja se ei ole hyvä juttu maineen kannalta.

      • TheOtus

        Koitas nyt keskittyä trollailuun, kuka siellä näkisi kun ei siellä muka ketään muuta asiakasta ollut?


    • Vikainen_yaris

      Aloittaja vittuili myyjälle ja pahoitti mielensä kun myyjä ei halunnut kuunnella. Fordin miehiä, kärisi helvetin tulessa. Vai olisiko ollut peräti Citroenin riivaama?

      • Ajoitus

        Aloittaja vittuili siinä kohtaa, kun myyjä oli jo näyttänyt, että ei kiinnosta.


    • Niclas4

      Tosta tapahtumasta pystyisi jopa nimeämään myyjänkin joka noin tekee.

    • Renkaanpotkijat

      Kukahan vielä kiertelee liikkeitä "harmi vain kun ei löytynyt juuri sellaista kombinaatiota mitä hain.", eikä katso ensin netistä mitä on missäkin tarjolla ja sitten katsomaan löytyneiden autojen kuntoa ja keskustelemaan hinnasta...
      Ja päälle suunsoitot, niin se on moro.

      • Ketjunaloittaja

        En katsonut ainuttakaan autoa netistä vaan kävin paikan päällä tutkimassa / kuuntelemassa mitä löytyy ja toisekseen olen ostamassa uutta. Tämä auton osto ei ole juuri tämän päivän asia ja siksi käytän siihen satunnaisesti aikaa silloin tällöin. Jos automyyjä toimii kuten tämä tojomyyjä eli ylenkatsoo asiakkaitaan, sekä käyttäytyy nuivasti niin silloin koen oikeudekseni myös kettuilla takaisin. Jos aidosti olet sitä mieltä, että myyjä toimi oikein ja asiakas väärin niin toivon sinulle vastaavanlaista myyjää sujuville autokaupoillesi.


      • TheOtus

        Faktahan nyt on että mitään sepittämääsi ei ole oikeasti tapahtunut. Hienosti kyllä pystyt eläytymään silti.

        Hauskasti alkoi muuten tulla vastauksia joka ketjuun tällä palstalla muutaman minuutin välein ja kaikki eri nimimerkillä kuten yleensä. Ei varmaankaan sama kirjoittaja, ei voi olla.


      • TapaToimia
        Ketjunaloittaja kirjoitti:

        En katsonut ainuttakaan autoa netistä vaan kävin paikan päällä tutkimassa / kuuntelemassa mitä löytyy ja toisekseen olen ostamassa uutta. Tämä auton osto ei ole juuri tämän päivän asia ja siksi käytän siihen satunnaisesti aikaa silloin tällöin. Jos automyyjä toimii kuten tämä tojomyyjä eli ylenkatsoo asiakkaitaan, sekä käyttäytyy nuivasti niin silloin koen oikeudekseni myös kettuilla takaisin. Jos aidosti olet sitä mieltä, että myyjä toimi oikein ja asiakas väärin niin toivon sinulle vastaavanlaista myyjää sujuville autokaupoillesi.

        Siitä huolimatta netistä selvitetään ja katsotaan mieleiset kombinaatiot oli uusi tai vanha sekä katsotaan hinnastosta mitä kombinaatiolle kertyy hintaa. Sen jälkeen sitten tutustuminen ja koeajo tarpeen mukaan.
        Minä olen tullut tojokauppiaan kanssa ihan hyvin väleihin, mutta en ole kysynyt tyhmiä enkä ole vienyt turhaan aikaa, muuta kuin kilpailevan tarjouksen hakemalla toisesta paikkaa.
        Jääkööt merkki nyt sanomatta mutta on niitten autonmyyjien perässä joutunut jossain lasipalatseissa juoksemaan ja melkein on saanut anella tarjouksen saamiseksi.


      • uniuuno

        Kylläpä sinä sitten oletkin viisas voi mahoton.


      • FAK_JUU
        Ketjunaloittaja kirjoitti:

        En katsonut ainuttakaan autoa netistä vaan kävin paikan päällä tutkimassa / kuuntelemassa mitä löytyy ja toisekseen olen ostamassa uutta. Tämä auton osto ei ole juuri tämän päivän asia ja siksi käytän siihen satunnaisesti aikaa silloin tällöin. Jos automyyjä toimii kuten tämä tojomyyjä eli ylenkatsoo asiakkaitaan, sekä käyttäytyy nuivasti niin silloin koen oikeudekseni myös kettuilla takaisin. Jos aidosti olet sitä mieltä, että myyjä toimi oikein ja asiakas väärin niin toivon sinulle vastaavanlaista myyjää sujuville autokaupoillesi.

        Haista nyt iso pazka, sinä perceaukinen ostat korkeintaan sen autoliikkeen takapihalla seisovan romun joka on katsastamatta ja laatikko keppanaa harjakaisiin


    • "Otus" heittää vastakommenttia aivan vaan periaatteesta ilman sen kummempaa perustetta millekään kirjoittamalleen.
      Ei usko Toyotaan itsekään, niin kuin ei myyjätkään.
      Vaikeahan se on motivoitua hyvään myyntityöhön jos ei itsekään usko tuotteeseen.

      • TheOtus

        Hahah, porukka tarinoi minkä ehtii ja kyselee Toyotani kilometrejä mikä ei liity minkään ketjun aiheeseen. Minä siis heitän vastakommenttia ihan vaan periaatteesta? Pidän tätä ihan normaalina keskusteluna vaikka keskustelukumppanit vähän lapsenomaisia ovatkin.

        Edelleen, ketjun avaajan selostamaa tilannetta ei varmasti ole sattunut. Ellei kyseinen "ostaja" sitten ole tunnettu idiootti myös oikeassa elämässä ja aiemmin käyttäytynyt kyseisessä liikkeessä asiattomasti. Pidän silti todella, todella epätodennäköisenä tilanteena. Kirjoistustyyli antaa jo aika paljon vinkkiä.


      • Näinsemenee
        TheOtus kirjoitti:

        Hahah, porukka tarinoi minkä ehtii ja kyselee Toyotani kilometrejä mikä ei liity minkään ketjun aiheeseen. Minä siis heitän vastakommenttia ihan vaan periaatteesta? Pidän tätä ihan normaalina keskusteluna vaikka keskustelukumppanit vähän lapsenomaisia ovatkin.

        Edelleen, ketjun avaajan selostamaa tilannetta ei varmasti ole sattunut. Ellei kyseinen "ostaja" sitten ole tunnettu idiootti myös oikeassa elämässä ja aiemmin käyttäytynyt kyseisessä liikkeessä asiattomasti. Pidän silti todella, todella epätodennäköisenä tilanteena. Kirjoistustyyli antaa jo aika paljon vinkkiä.

        Tojosi kilometrit liittyy kokonaisuuteen jota koitat sekoilusi välissä tuoda esille. Kehut kuinka kestänyt viisi vuotta ja ajettu sinä aikana 50000 ja korjattu jollain x rahasummalla, mutta se ei ole koko totuus. Kerro koko totuus niin tarinointisi muuttuu uskottavammaksi eli paljonko on tojosi konaiskilometrit? Tosin epäilen kokonaiskilometrien olevan pienet ja siihen viitteitä jo antaa oma autosi seisottaminen vuosien aikana, toisinsanoen tyypillinen tojomies naurettavilla kilometreillä, vahvalla uskolla ja typerällä jankkaamisella.


      • TheOtus

        En ole seisottanut autoani omistukseni aikana parin viikon lomareissuja pidempää aikaa. Mistähän keksit tämän väitteen? Autoni ajomäärä ei liity vieläkään yhteenkään Toyota-palstan ketjuun. Ei korjattu millään tiedossa olemattomalla rahasummalla, vaan noin 180 eurolla. Huoltokirjan mukaan ei edellisen omistajan aikana ole vaihdettu muistaakseni muuta kuin öljyjä ja suodattimia. En myöskään omista "tojoa", mikä lie ja kirjoitat huonosti, taas kerran eri nimimerkillä ja sen verran asiattomasti että taitaa jäädä tämäkin tähän.


    • Outo-otus jatkaa samaan malliin ja kyseenalaistaa toisten sanomisia ilman minkäänlaisia perusteita.
      Pelasta vielä mitä pelastettavissa on ja myönnä virheesi, ja tee katumusharjoitus viemällä japsiauto romikseen.

      • TheOtus

        Tuollaisen sadun epätodellisuutta minun ei liene tarpeellista todistaa ja nyt alkaa mennä sen verta lapselliseksi että saat sinäkin höpötellä keskenäsi. Esimerkiksi toisen käyttäjänimen vääristely ei ole oikein aikuiselle ominaista käytöstä.


      • TheOtus

        Näitä nimiä voi käyttää kuka vaan, ja te olette kaikki perce auki


    • Sinun onkin ehkä parempi vaieta kun huomasit vähäistenkin perusteiden olevan heikolla pohjalla ja paikkaansapitämättömiä.
      Nyt sitten vielä se japsi romikselle.

    • kansajuoksee

      Ilmasii ämpäreitä tarjolla ford liikkeessä ens viikolla tulee ruuhkaa!

      • eihitossa

        Valitettavasti Ford pyrkii välttelemään teroja ja ämpärien jako olisi vastoin Fordin pyrkimyksiä. Miltä sekin näyttäisi, jos Fordin piha täynnä tuulipukukansaa jo kaks tuntii ennen aukeamista.


      • Helevetinpeli

        Kiitos kommentistasi. Ei tule meijän perheeseen voorttia. Olen itsekkin huomannut voortti myyjien asenteen, se on persheestä!


    • respa

      Justjoo terot juoksee kilopitkonkin perässä niin herranen aika ämpärin perässä juoksee jo teron koko suku.

    • Tojollakin

      On nuo minua autoliikkeessä palvelleet liiankin hyvin. Johtuisiko huono palvelu siitä että asiakas on itse änkyrä.

      • toitsinmyyjä

        Ei kyllä se johtuu siitä, että on suorastaan rikollista antaa tyhmän pitää rahansa.


    • Avensismies

      Palvelu Toyotaliikkeessä huoltotiskillä erittäin huonoa eikä oteta asiakkaan ongelmia vakavasti vaan keksitään kaikki mahdolliset syyt asian laittamiseksi asiakkaan syyksi.
      Pakko vaihtaa merkkiä kun tuo menee vaihtoon.

      • Tojomake

        Olet niin urpo,ettet ymäärrä,että laatumerkki Toyotaalla on muitakin valtuutettuja huoltoliikkeitä.


    • Yaris1.3

      Se on siellä ihan normaalia, että asiakas ei tiedä mitään mistään, moinen ylimielisyys koituu kohtaloksi, hyvä alku jo on.

    • AskolaT

      Voihan se palvelu vähän kärsiä kun töissä pitää käydä lähes ilman palkkaa.

    • Johansson

      Vaikee tähän on mitää oikee sanoa, kun en ikinä ole käynyt tojota kaupassa. Menen vain liikkeisiin, jotka myyvät hyviä autoja.

    • Sirocco_Petteri

      Siis joudut menemään VAG:n tuotteita myyvään palvelevaan autokauppaan.

    • analys

      Tilastojen mukaan sinne tiensä löytää entistä useampi asiakas päivä päivältä.

    • pellehermannix

      Tuskimpa nykyään ihmisen on pakko ostaa huononpalvelun liikkeestä. Nää niitten mittaukset tyytyväisyydestä on ihan peestä, kun vastaukset tulee vain ostaneelta asiakkaalta ja osa heistäkin sättii alimpaan_helvettiin.

    • fiksumiesvan

      Mitäs olet semmoinen nukkavierun laitapuolen kulkijan näköinen. Ei kukaan ota tosissaan. kattelevat altakulmien ,että mikähän persaukinen sosiaalipummi tuokin on. Tojo liikkeissä käy fiksua väkeä, näkee välittömästi. . Volsujen ja voortien asiakkaat nyt tiedetään, persaukisia luusereita.

      • HÖPÖ_HÖPÖ

        Höpö höpö, Tojoliikkeessä käy eniten vuorotyötä tekeviä duunareita eli nenäänsä kaivavaa tuulipukukansaa


    • Toman4

      Näin myyjänä ihmettelen kyllä, miksi terojen autot menee osamaksulla ja todella usein puolison tai äitin nimiin. Onko ne niin reiluja noi terot, että ostaa äitille ja puolisolle auton ennen ku itellee? Vai voisko kyse olla luottotiedoista? Huvittavaa!

    • hendry6

      Nyt mä hiffaan mist on kyse, ennen mä luulin et tero ei saa yksin mennä kinnerin ostoon., mutta sehän raahaa luottotietoja mukana.

    • tinde88

      Niinpä ei kyllä muilla, kun teroilla oo käveleviä luottotietoja.

    • huugo6

      Tojomyyjä ei oo vielä ymmärtänyt että ylimielisen asenteen pitää karista samaa tahtia markkinaosuuden kanssa.

    • gurrer

      Kyllä kait se pinna kiristyy, kun elääkkin pitäisi ja palkkaa ei tule, jos provikalla painetaan.

    • Kaksiplusneljätoista

      Sulla ei vielä ole Tojotaa, jolla kurvaat pihaan. Sitten kun on, niin se Luottomyyjäkin näkee, että ajat Tojotalla ja olet Luottoaasiakas, jonka kanssa Luottomyyjältä voi aloittaa pitkän ja hedelmällisen (myyjälle) Luottomyyjä/Luottoaasiakas- suhteen.

    • KatjaS

      Todellakin ylimielistä toimintaa ainakin Vantaan Kaivokselassa.

    • topias84

      Ehkä olisi aika kuunnella asiakasta.

    • tollot

      Olen hankkimassa uudehkoa 2012-2014 pakua ja kaverit suosittelevat hiluxia .Olen saanut tarjouksia tojo liikkeistä ja muista myymälöistä ja ylivoimaisesti huonoin palvelu ja huonoimmat tarjoukset ovat tulleet tojolta. Ei pidä kuvitella etteikö muut osaisi tehdä autoja,mutta tojolla kuvitellaan niin. Olen myös ollut asiasta yhteydessä maahantuojaan.

    • itsepalvelu

      Mitä helekuttia sillä myyjällä tekee?
      Paljon parempi kun saa rauhassa tutkia kiinnostavan kulkineen, ja siten jos aikoo pyytää tarjouksen ja koeajon, niin sitten vasta myyjää tarvitaan.
      Siihen menee tunti ainakin. Minä ainakin tutkin auton paperit ja kunnon perusteellisesti ennenkuin päästän myyjää valehtelemaan siihen vierelle.
      Eipä ole sattunutkaan ikäviä yllätyksiä koskaan. ( 42v olen autoja ostellut)

      • maunokin

        Sä mitään tutki . Konehuoneen ku avaa niin neliön kokoinen muovikansi moottorinpäällä ja sitä ku renpoo irti ittekses, niin myyjä tulee pyytämättä ja käskee painua vidduun.


      • Saanut_vaikutteita

        Kummelista ja sen autontutkimissketsistä, vai? Suhisutitko ilmaa takahampaiden välistä kun keksit autosta jonkin uuden jutun. Luonnossahan teitä Kummeleitakin parempia lahjakkuuksia näkee autokaupoilla vähän väliä.


    • myyntpääl

      Niinsse kuule vaa o, niitä iteksee revitä.

    • Lauri58

      Silloin kun myyjältä itseltäänkin on jo usko mennyt, niin ei kai se enään voi tojoa myydä.

    • uscomp

      Firma pitää jonkun me ollaan yhtä suurta perhettä tapahtuman ja tarjoo kaks kaljaa ja pinssin, niin taas painaa luottomyyjät ku viimeistäpäivää.

    • romuläjä

      Ala-arvoinen se on koko tuotekin.

    • taaviJo

      Valitettavasti myös tojotamyyjät luokitellaan ihmisiksi ja masentuneena ihmiset voi sortua ylilyönteihin.

    • seikko

      Tänään myyjät voitti 6-1 kun vertasin myyjien määrää asiakkaisiin ja minä olin se asiakas joka odotteli, kun hiaseen jotaa pumppuu vaihettii.

    • Naisasiakkaana

      Onkohan ketjun avauksessa pientä liioittelua mukana..? Itse olen viimeiset puoli vuotta kierrellyt erinäisiä merkkiliikkeitä tarkoituksena löytää sopiva "ykkösauto", ja olen saanut ihan kaikissa todella hyvää palvelua, poikkeuksetta. Niin Toyotalla, VW:llä, Bmw:llä, Opelilla, Hondalla, Mersulla kuin Audillakin. Päädyttiin lopulta Rav4;ään, tosin myyjästä riippumattomista syistä. Myyjät merkkiliikkeissä informatiivisia ja asiantuntevia, ei bullshit myyntipuheita vaan tietoa ja hintoja.

      • AsseriAustin

        Oikee sait tuhottua puolivuotta auton ostoon, et taidakkaan olla mikään helppo. Eikö siinä jo kerkiä mallistokin vaihtumaan, kun jaakailet? No teillä näyttää siltä, että isännästä on tehty emäntä.


      • lksdjflksdfjö

        mikäs siinä on kierrellessä, jos ei ole kiire.. jokainen tyylillään


    • muutamielessä

      Jos meillä ois noin, että akka päättää jo autonkin, niin en lähtis koko autokaupoille mukaan kai se sen itekki osaa katella ja ostaa.

      • Naisasiakas_

        Meillä minä ostan autot. Mies ajaa leasingillä eikä jaksa autoliikkeissä pyöriä. Voi se renkaanpotkija olla nainenkin. Ja mitä pahaa siinä on, jos tutustuu eri vaihtoehtoihin ajan kanssa, kun ei tosiaan mikään kiire minnekään ole.


    • Chlik

      Taidat vaan olla seuran kipeä.

    • Kenneth79

      Kyllä nyt oli niin limanuljaska, et oksu meinas tulla. Medän Inka 6v. Kysyi, että miksi toi setä lässyttää.

    • yöks

      Vois olla helpompi myydä ihan vaan normaalisti, lässyttäminen on ihan turhaa.

    • äksyilijä

      En ole ikinä tojo kaupassa käyny, enkä mene. Se on terojen mesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1917
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1569
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1519
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1487
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1425
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1370
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1317
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1239
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1157
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1118
    Aihe