Silmien alla pussit

Lisa2

Miten ihmeessä päästä silmien alle tulleista pusseista eroon? Yhtäkkiä tullut pussit vielä aivan omituiseen paikkaan aivan alaluomen alle poskiluun kohdalle. En käsitä mistä ovat tulleet. Kuuluukohan silmänympärysvoidetta laittaa vielä tuohon alaluomen alapuolellekin vai tavallista ihorasvaa? Olen ajatellut käydä näyttämässä lääkärille, mutta olisikohan silmä- vai ihotautilääkäri tuossa tapauksessa parempi? Silmätkin on olleet ärtyneet. Kosmetologi puhui couperosa läiskästä. Onko muilla ollu samanlaista ja miten olette hoitaneet?

4

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hijoöhyoi

      Ihotautilääkäri voisi olla sopivampi, jos on couperosaakin. Jos kovin nopeasti tulee muutoksia ihoon, niin kannattaa myös miettiä, onko terveydessä/elintavoissa tapahtunut jotakin, johon pitäisi puuttua. Eli yleistä terveyttä voisi tutkia.

      Itselläni on teoria, jonka mukaan kasvolihakset löystyvät iän myötä silmän alta ja se aiheuttaa myös silmien kuivumista. Tosin jos olet siinä iässä, jossa ikänäkö alkaa ilmetä (yli 35), niin lukulasit voivat vähentää silmien ärtymistä. Kostutustippoja saa apteekista ilman reseptiä. Runsas tietokoneen käyttö rasittaa silmiä, ja kai siitä tulee jonkin verran säteilyäkin, eli voi olla kasvojen ihollekin huono juttu. Kasvojumppakirjoja ja DVD:itä löytyy kirjastoista ja kirjakaupoista (varmaan myöskin netistä). Itse koen vaikeimmaksi juuri silmänympäryksen treenaamisen kasvojumpalla, mutta sillä voi saada jotain apua. Ainakin itse koen saaneeni (on tullut ryppyräjähdys ja silmäpussiongelmaa sekä ylle että alle nelikymppisten jälkeen).

      Mittaathan myös verenpaineesi ja kiinnität huomiota suolan saantiin! Mitä vähemmäksi saat suolan, sitä parempi. Ja todennäköisesti asia auttaa myös silmäpusseihin. Samoin uniasentoja kannattaa tarkkailla. Käsitykseni mukaan vatsallaan nukkuminen ei ole hyväksi kasvoille.

    • Panda58

      Itselläni on jo lapsena ollut taipumusta silmäpusseihin. Kasvojen rakenne, luusto, silmäaukkojen koko - mikälie kaikki vaikuttaa. Vähän yli nelikymppisenä niistä pusseista tuli jokapäiväinen ilmiö, ei vain jotain joka paheni esim. nuhan tai vatsallaan nukkumisen vuoksi. Allergiaviikot siitepölyn pölistessä pahimmillaan ovat mahtiaikaa pussien koon kannalta.

      Mitkään silmänympärysvoiteet eivät tehoa ja ainakaan niitä ei kannata laittaa yöksi. Kevyt geeli päiväsaikaan on itselleni OK. Silmiä kannattaa kostuttaa tipoilla ja lisäksi suihkauttaa aamuin illoin sitä yhtä kosteutussuihketta (Tears again?), joka tosin ei kaikille sovi (allergeenit?). Sitä suihkaista silmien ollessa suljettuna ja se hoitaa samalla silmänympärysihoa.Vedenjuontia kannattaa lisätä ja tyhjentää poskiontelot nokkakannulla. Kasvojumppa on myös hyvästä kuten edellä mainittiin.

      Itsellä on kapeat kyynelkanavat jotka tukkeutuvat helposti. Siitä seuraa myös lisäpussitusta. Mutta se karu fakta on, että kun ikää on ja iho muutenkin rypistyy ja veltostuu, niin ainoa tehokas apu löytynee kirurgin veitsestä. Siihen en kyllä itse ryhdy. Leikelty on tarpeeksi muutenkin.

      • Minäkin suosittelisin tuota vedenjuontia. Elimistö on siitä hassu, että kun se alkaa ennakoida nestehukkaa, se alkaa siirtää vettä sinne, missä sitä kriittisemmin tarvitaan. Silmät ei saa kuivua, joten neste alkaa kerääntyä silmien lähettyville suojaksi ja pian on nestevarastot silmien alla. Eli nestehukka näkyy ensimmäisenä silmien alla.
        Ennen kuin tiesin tästä nuoruuden etelänmatkat olivat tuskaa - en voinut katsoa itseäni peilistä enkä tajunnut, miten silmänaluseni voivat olla niin muodottomat. Silloin eivät edes matkaoppaan ohjeistaneet kuuman ilmanalan nestetasapainon tärkeydestä.
        Suolaa olen aina rakastanut ja lisännyt sitä ruokaan kuin ruokaan. Mutta suolaisen syönti (alkoholi myös) kuivattaa elimistöä ja jos on unohtanut tankata vettä, niin seuraavana päivänä on varsinainen dagen-efter silmien alla.
        Jos haluaa käyttää voiteita, niin ne kannattaa taputella mahdollisimman hellästi venyttämättä ihoa sivusuuntaan. Ohutta venähtänyttä ihoa on vaikea palauttaa ennalleen.
        Sanotaan että tietokoneen käyttö kuivattaa silmiä - no, olen käyttänyt päätoimisesti työelämässä niin kauan kuin tietokoneita on käytössä ollut ja vapaa-aikana tuntitolkulla lisää.
        Nyt olen päälle kuuskymppinen, mutta sanoisin ihoni olevan tosi hyvässä kunnossa.


    • aamupussit

      Liian paksut ja rasvaiset silmänympärysvoiteet saattavat pahentaa silmäpusseja, vaikka olisivatkin tehokkaita kosteuttajia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe