A350 tänä vuonna

matkustajaX

Näillä näkymin ensimmäiset A350-900-koneet tulevat Finnairille tämän vuoden lopussa.

352

4046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhjääpaskaa

      ja sitten?

      • AY-lennokit

        Ne myydään veroparatiisiyhtiölle koska Finnairilla ei ole varaa maksaa niitä.


    • 14247771

      Niin a350 koneet tulevat finnairille ensi syksynä ensimmäisenä lentoyhtiö euroopassa. Lennetää ensin harjoitus lentoja euroopassa jonka jälkeen siirtyy aasiaan! Oliko vielä jotain muuta ?

      • 18plus

      • Kukko4

        Kukko tietää,,,,, mitä testaamisessa siinä pisnesluokassa on. Tälläinen keskikokoinen lentokoneen malli,,,, vain kaksi teliäääääääää ,,,,,,


      • Teerenpelijätär

        14247771 kuulkaas nyt bessari! Noin tyly vastaus ei ole sivistynyttä! Oliko vielä jotin mukavaa uutista, olisin kysynyt!


      • tuhattaja
        Kukko4 kirjoitti:

        Kukko tietää,,,,, mitä testaamisessa siinä pisnesluokassa on. Tälläinen keskikokoinen lentokoneen malli,,,, vain kaksi teliäääääääää ,,,,,,

        Kukko4 31.12 2015 SÖSSÖTTÄÄ, että vain kaksi teliä. Oletko ihan imbesilli r...ri? Ei keskikokoisella lentsikalla voi olla kuin KAKSI teliääääääää. A380 on niitä sata, jos oikein osaat edes laskea (hahahahah)


    • penkki

      Airbussi ei osaa tehdä edes istuimia oikein. Airbussien istuimet ovat homoperojen tarkoituksella suunnittelemia kidutuspenkkejä. Istuimien väärän muotoilun takia matkustan vain Boeingeilla. Jenkit eivät ikinä voisi tehdä noin fundamentaalisia bisnestä estäviä mokia. Airbussien epämukavuus karkottaa asiakkaat. Boeingin jäpät ovat tervepäisiä ja tajuavat miten istuimet valmistetaan siten, että niissä voi matkustaakin.

      • täyttä_suoli24_paskaa

      • Kukko4

        Kyllä olet jäljillä ,,, Minusta veli Russia tekee parhaat istuimet Redoga hyvät muotoillut , istuma-asento voit ojentaa jalat suoriksi , Boingissa 777/300er taas Airbusseissa sinistä nappanahkaa päälliset ,viimeisen päälle , kuulkaas pakko tunnustaa tosiasioita ,, Airoflot kutsuu ensisyksynä Aasiaan ,,,,


      • Kukko4
        täyttä_suoli24_paskaa kirjoitti:

        Kaikenlaista paskaa sitä saa täällä lukea. Eivät Airbus tai Boeing valmista mitään istuimia. Niitä valmistavat istuinvalmistajat kuten Zodiac, Recaro ym.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Airline_seat#Manufacturers

        Kukko tietääääää,,,, Venäläisillä on kopiopenkit Regardosta se on Redoga rungot ,Päälisissä eri reiteillä käytetään nappanahkaa lammasta ,tai jotain muuta pehmeää ,, parhaita penkkejä


      • Whowant

        Kukko4:lle. Siis jotain pehmeäääääää. Unohdit sun logos?


    • Paliskunta242

      Toi 3 3 3 istuinjärjestely on aivan syvältä, kun ei saa olla (muualla kuin busineksessä tietty) pariskuntana kahdestaan penkkirivillä. Miksi järjestely on tuollainen, onko siinä jotain hyötyjä 2 4 2 nähden?

      • Soiutr2222

        Mä olen ihmetellyt samaa? Kuinka moni matkustaa kolmestaan?


      • 105

        Ilmeinen hyöty on, että 3 3 3:lla mahtuu yhdeksän matkustajaa samalle riville. A350 on hieman leveämpi kuin A330 ja A340, joten 2 4 2 olisi tuhlausta. Epäsymmetrinen 2 4 3 olisi mahdollinen, mutta siitä tulee omat pienet ongelmansa.


      • Esimerkiksi
        Soiutr2222 kirjoitti:

        Mä olen ihmetellyt samaa? Kuinka moni matkustaa kolmestaan?

        pariskunta jolla on yksi lapsi.


      • vilo
        Soiutr2222 kirjoitti:

        Mä olen ihmetellyt samaa? Kuinka moni matkustaa kolmestaan?

        miten niin?olen lentänyt thaimaaseen jokusen kerran.2-4-2 .on ainakin finnairilla.3-3 on varmaan kapearunkoisilla.mutta ei finnairilla.joskus finnairi lensi kapearunkoisilla thaihin(boeing)ei enää.


      • Dodo22
        vilo kirjoitti:

        miten niin?olen lentänyt thaimaaseen jokusen kerran.2-4-2 .on ainakin finnairilla.3-3 on varmaan kapearunkoisilla.mutta ei finnairilla.joskus finnairi lensi kapearunkoisilla thaihin(boeing)ei enää.

        Niin mutta 350:ssä penkit tulee olemaan 3 3 3


      • Itse666
        Soiutr2222 kirjoitti:

        Mä olen ihmetellyt samaa? Kuinka moni matkustaa kolmestaan?

        Yks tuoli lisää. Lisää rahaa lentoyhtiöllä. Yhtiöt eivät välitä tippaakaan mitä ihmiset ajattelevat niistä kunhan rahaa tulee. Taitaa olla ainoa lähes yksityinen bisnes missä asiakasta kohdellaan vihollisena.


      • Kukko4
        Dodo22 kirjoitti:

        Niin mutta 350:ssä penkit tulee olemaan 3 3 3

        Kukko tietää ,, pitää olla laajarunkoinen kone 10 penkkiä rivissä sivuttain. En kehtaa sukkuloilla matkustaa ,pitkiä lentoja ,


      • Anonyymi
        Soiutr2222 kirjoitti:

        Mä olen ihmetellyt samaa? Kuinka moni matkustaa kolmestaan?

        Kuulkaas nyt Paliskunta242! Minulla on vaimo ja yksi lapsi, siis meille sopii tuo istuinjärjestely oikein hyvin. Istuimet ovat oikein mukavat. Mitä ihmeen kakkapyllyjä oikein olette?


      • Anonyymi
        Soiutr2222 kirjoitti:

        Mä olen ihmetellyt samaa? Kuinka moni matkustaa kolmestaan?

        Aviopari ja kolmas pyörä.


    • 35018

      Matka 01.10.2015 ja näytti 340-bussia?.Joten milloin nämä 350-oikein tulee??Takaisin 01,04.2016.Näytti 330??hmmm...

      • OnkoKiire

        Niitä alkaa tulemaan loppuvuodesta, tuskin aivan todellinen päivä on vielä tiedossa ja mille reiteille ja mille lennolle sitten uutukainen ensin tulee niin...


      • 40 ja 30.runko sama,siiven alle täytyy katsoa.toisessa neljä,toisessa kaksi pataa.isorunkoisia molemmat.350:nen jokusen sentin leveempi.eroa ei huomaa kuin mittanauhalla.ja kai finnair änkee uutuuteen 300 jakkaraa.


      • jokunen_sentti
        pasiiiiiii kirjoitti:

        40 ja 30.runko sama,siiven alle täytyy katsoa.toisessa neljä,toisessa kaksi pataa.isorunkoisia molemmat.350:nen jokusen sentin leveempi.eroa ei huomaa kuin mittanauhalla.ja kai finnair änkee uutuuteen 300 jakkaraa.

        A350:n matkustamon leveys 5,61 m vs. A330/A340 5,28 m. Jokunen sentti?


      • vilo
        jokunen_sentti kirjoitti:

        A350:n matkustamon leveys 5,61 m vs. A330/A340 5,28 m. Jokunen sentti?

        30 senttiä viiden ja puolen metrin matkalle.sitten voi laittaa käden taskuun,ettei tarvitse naapurin väistää.toinen naapureista on oma vaimo.olen minä niin monta kertaa lentänyt itään että tärkeämpää on penkkien välinen etäisyys,kuin niiden välinen suhde.olen jokusen kerran ollut polvet suussa.


      • matkustajaX10
        vilo kirjoitti:

        30 senttiä viiden ja puolen metrin matkalle.sitten voi laittaa käden taskuun,ettei tarvitse naapurin väistää.toinen naapureista on oma vaimo.olen minä niin monta kertaa lentänyt itään että tärkeämpää on penkkien välinen etäisyys,kuin niiden välinen suhde.olen jokusen kerran ollut polvet suussa.

        Tuo 30 senttimetriä tuntuu pieneltä, mutta tälläkin pienellä parannuksella Airbus voi mainostaa sitä, että turistiluokassa saadaan 9 istuinta vierekkäin niin, että yksittäisen istuimen leveys on vähintään 18 tuumaa.

        Hieman kapeammissa koneissa tuon 18 tuuman leveyden kansa on saatu vain 8 istuinta vierekkäin.

        Airbus mainostaakin voimakkaasti tätä 18 tuuman leveyttä, koska monet kilpailijat Boeing 787 Dreamlinerin lentoyhtiöt ovat tyytyneet noin 17 tuuman istuinleveyteen.


      • matkustajaX10
        vilo kirjoitti:

        30 senttiä viiden ja puolen metrin matkalle.sitten voi laittaa käden taskuun,ettei tarvitse naapurin väistää.toinen naapureista on oma vaimo.olen minä niin monta kertaa lentänyt itään että tärkeämpää on penkkien välinen etäisyys,kuin niiden välinen suhde.olen jokusen kerran ollut polvet suussa.

        Tuo 30 senttimetrin ero A330- ja A340-koneisiin verrattuna tekee sen, että koneeseen voidaan laittaa yhdeksän istuinta vierekkäin (3 3 3) turistiluokassa niin, että istuimen leveys on 18 tuumaa.

        Näin Airbusia lentoyhtiöt voivat kilpailla Boeing 787-Dreamlinerin kanssa, jossa monilla lentoyhtiöillä on yhdeksän istuinta vierekkäin (3 3 3) 17 tuumaa leveillä istuimilla.

        Tällä on siis merkitystä Airbusin ja lentoyhtiöiden markkinoinnin sekä matkustamon tehokkuuden kannalta.


      • Enemmän.purkissa
        matkustajaX10 kirjoitti:

        Tuo 30 senttimetriä tuntuu pieneltä, mutta tälläkin pienellä parannuksella Airbus voi mainostaa sitä, että turistiluokassa saadaan 9 istuinta vierekkäin niin, että yksittäisen istuimen leveys on vähintään 18 tuumaa.

        Hieman kapeammissa koneissa tuon 18 tuuman leveyden kansa on saatu vain 8 istuinta vierekkäin.

        Airbus mainostaakin voimakkaasti tätä 18 tuuman leveyttä, koska monet kilpailijat Boeing 787 Dreamlinerin lentoyhtiöt ovat tyytyneet noin 17 tuuman istuinleveyteen.

        Air Carabeïsin koneeseen 10nen penkkiä rinnan economyssä.
        http://bloga350.blogspot.fi/2015/12/and-1st-10-abreast-a350-goes-to-air.html

        Jos matkustajien keskikoko ja paino on suomalaista pienempi, kuten esim. Vietnamissa ja ilmeisesti myös Antilleilla, niin silloinhan voi pakkaustiheyttä nostaa...


    • Ajoissa, kun varaa saa paikan 350:stä hyvältä paikalta, ei ole kuin yksi vieressä, kannatti maksaa 2 x75 egee, varattu ensi keväälle
      Paikka
      AY089 21J
      AY090 21J

      • Kuule, en. Olen menossa Sonkranin (Thaimaalaisen Uuden Vuoden) viettoon. En mene edes Pattayalle. Kävisit sinäkin ulkomailla, ei tarvitse kirjoittaa tällaista katkeraa tekstiä, käyn ennen kevään reissua ennen Joulua Thaimaassa pitemmällä reissulla.


      • kerrostaas
        empakerro kirjoitti:

        Kuule, en. Olen menossa Sonkranin (Thaimaalaisen Uuden Vuoden) viettoon. En mene edes Pattayalle. Kävisit sinäkin ulkomailla, ei tarvitse kirjoittaa tällaista katkeraa tekstiä, käyn ennen kevään reissua ennen Joulua Thaimaassa pitemmällä reissulla.

        käytkö sillä pidemmällä reissulla huorissa?


      • Lpb1765
        empakerro kirjoitti:

        Kuule, en. Olen menossa Sonkranin (Thaimaalaisen Uuden Vuoden) viettoon. En mene edes Pattayalle. Kävisit sinäkin ulkomailla, ei tarvitse kirjoittaa tällaista katkeraa tekstiä, käyn ennen kevään reissua ennen Joulua Thaimaassa pitemmällä reissulla.

        Kuka puhui Pattayasta mitään? Onhan Thaikuissa huoria siellätäällä.


      • vesisota

        Joko lentosi on vanhoilla koneilla tai istut lattialla, koska 350 rivillä 21 on vain paikat A,B,D,F,G,H ja K.


      • vesisota kirjoitti:

        Joko lentosi on vanhoilla koneilla tai istut lattialla, koska 350 rivillä 21 on vain paikat A,B,D,F,G,H ja K.

        Katsohan tarkemmin Finskin sivuilta 350:n istuinkartta (suurenna istuinkartta), 21 rivillä paikat A, C, D, E, H, J JA L
        Matkustajan nimi Paikat Valitse

        xxxxx xxxx xxxxxxxx 21J - Economy Comfort


      • OmaValinta
        empakerro kirjoitti:

        Kuule, en. Olen menossa Sonkranin (Thaimaalaisen Uuden Vuoden) viettoon. En mene edes Pattayalle. Kävisit sinäkin ulkomailla, ei tarvitse kirjoittaa tällaista katkeraa tekstiä, käyn ennen kevään reissua ennen Joulua Thaimaassa pitemmällä reissulla.

        Minä käyn Hua Hinissä siellä tälläinen wanhempikin mies saa nuorta tyttöä niin paljon ja useita kun haluan. Ensi vuoden lento maaliskuussa ko lentokoneella. Liput on jo.


      • OmaValinta kirjoitti:

        Minä käyn Hua Hinissä siellä tälläinen wanhempikin mies saa nuorta tyttöä niin paljon ja useita kun haluan. Ensi vuoden lento maaliskuussa ko lentokoneella. Liput on jo.

        Uskon, että et ole Hua Hinissä edes käynyt. Tässä keskustelussa kirjoitettiin uudesta Airbus 350-konemallista.


      • OmaValintani

        Sinähän saat uskoa mitä ikinä haluat. Minä menen kuitenkin Hua Hiniin ja sillä selvä. Eikä mene puolta tuntiakaan siitä kun hotellista lähdettyäni nuori kaunis Thai-tyttö valittu.
        Varasin myös comfort penkin ensimmäiseltä riviltä 21 jossa on kaksi vierekkäin 75€ suunta.



      • LH447

        Empä tule lentämään A 350 XLM koneella koska menen Itävaltaan 2017.
        Sinne päin se kone ei lennä.


      • turhakommentti

        Kiitos ilmoituksesta.


      • kaikkeakaikille
        OmaValinta kirjoitti:

        Minä käyn Hua Hinissä siellä tälläinen wanhempikin mies saa nuorta tyttöä niin paljon ja useita kun haluan. Ensi vuoden lento maaliskuussa ko lentokoneella. Liput on jo.

        Hua Hiniläiset ovat erikoistuneet leidareihin


    • Enempitietävä

      Hyvä kun täälläkin on näitä todellisia Thaimaan asiantuntijoita. Itse olen ollut maassa 2005 vuodesta lähtien enemmän kuin tähän päivään asti suomessa, eli 10 vuodesta olen viettänyt suurimman ajan thaimaassa, suomessakin aina yleensä parhaimmat ajat tai silloin kuin siltä tuntuu. Nuori aikuinen vieläpä kyseessä, eikä mikään kaljamaha-matti. Eniten minua nyrppii nämä todelliset Thaimaan asiantuntijat kuinka elvistellään että mennään Thaimaahan. Mitä ihmeellistä siinä on? Ihan yhtä tyhmän näköistä jos minä alan täällä ja tässä nyt isoon kirjoitusasuun koilottamaan kuinka minä todennäköisesti olen kyseisessä maassa viettänyt aikaa vielä suhteellisen nuorena ihmisenä teidän yhteenlaskettua maassaoloaikaanne enemmän. Se on vain fakta mutta ei minun tarvitse tänne erikseen mainita. Nyt tuli kuitenkin mainittua.

      Voi herranjöö.

      • Ánteeksi todellinen Thaimaan matkaaja, minä olin ensimmäisen kerran 1993. Minä korjasin vain virheen, kun väitettiin, että paikkaa 21 J ei ole uudessa Airbus 350-koneessa. Täällä on myös niitä, jotka vain haaveilee Thaimaasta, ilmenee tekstissä riidan haastamisessa. Finskin konemalli on muuten lisätty Seatguruun, paikka 21 J tuntuu tosi väljältä. Heippa


      • OmaValinta

        Ensimmäisen kerran Thaimaassa 1976 20 vuotiaana, sen jälkeen säännöllisti Aasiassa, enimmäkseen Thaimassa. Pidän Aasialaisista naisista.Mukava kokea uusi konemalli.


      • kakskytyksJII
        empakerro kirjoitti:

        Ánteeksi todellinen Thaimaan matkaaja, minä olin ensimmäisen kerran 1993. Minä korjasin vain virheen, kun väitettiin, että paikkaa 21 J ei ole uudessa Airbus 350-koneessa. Täällä on myös niitä, jotka vain haaveilee Thaimaasta, ilmenee tekstissä riidan haastamisessa. Finskin konemalli on muuten lisätty Seatguruun, paikka 21 J tuntuu tosi väljältä. Heippa

        ja tässä vielä ettet pahoita mieltäsi

        http://www.finnair.com/go/2015.10-59/Images/fleet/new/A350_seatmap.jpg


    • Läheneetulo
      • Rullaatirullaa

        Vielä ei ole ilmaan päässyt, rullailee vain kentällä.


      • 1stFly

      • VeikkasinEttä

        Nyt näyttää siltä, että finnairin kuskit puikoissa testeissä.


      • Mainosajossa

        700 metrissä keskustan ohi kaartaen...


      • AY2_MSN19

      • Atlantillakurvaa

      • Fly_High

      • Hidastui

        Taitaa Airbussilla olla jotain haasteita näiden kanssa, nyt mennyt yli 2 viikkoa "OH-LWBn" 1. testilennosta, eikä homma ole jatkunut. LWAn testit olivat tuossa ajassa jo loppuunlennetty.
        Finnarin osavuosikatsauksessakin mainittiin että seuraavien koneiden toimitukset viivästyy.


      • Fly_High

      • Fly_again
        Atlantillakurvaa kirjoitti:

        Ja nyt parhaillaan ensilennolla.

        F-WZFN/OH-LWB toisella testilennolla parhaillaan, kolmen viikon tauon jälkeen.


      • Fly_try

        F-WZFQ/OH-LWD (4s) Tänään moottoreista ensisavut, testilento lähenee.
        LWBllä nyt 3 testilentoa.


      • 4first_fly

        F-WZFQ/OH-LWD 1. testilennolla nyt.


      • Fly_home

        OH-LWB (testitunnus F-WZFN) tulossa kohta suomeen. Viimeinen testilento oli toissa päivänä.
        F-WZFO/OH-LWC toisella testilennolla parhaillaan, toimitus joskus vuoden vaihteen tienoilla.
        A350 aloittaa seuraavaksi piktillä reiteillä Bangkokiin lähtee 19.12 ja seuraavaksi Pekingiin 6.1.


      • Zirrussusi
        Fly_home kirjoitti:

        OH-LWB (testitunnus F-WZFN) tulossa kohta suomeen. Viimeinen testilento oli toissa päivänä.
        F-WZFO/OH-LWC toisella testilennolla parhaillaan, toimitus joskus vuoden vaihteen tienoilla.
        A350 aloittaa seuraavaksi piktillä reiteillä Bangkokiin lähtee 19.12 ja seuraavaksi Pekingiin 6.1.

        Myöhästelevät koska patongit eivät saa penkkejä valmiiksi. Ranskan apinoilta ei pidä ostaa mitään.


      • Fly_home

        Bongareille, LWB tulossa Hki-Vantaalle n. klo 21, lähti Toulosesta 17:55 Suomen aikaa.
        Lentopostissa näemmä oli juttua sisustuksen toimituksen takkuamisesta.


      • goRVN

        LWB lentänyt Rovaniemelle useita koulutuslentoja ti-to, lähtee juuri samalle keikalle ensimäiselle kaupalliselle lennolle (AY429).


      • 5.A350

        F-WZFR/OH-LWE Tänään ensisavut moottoreista, ensilento lähellä.


      • SeuraavatSaapuvat

      • Test_fly

        F-WZFO/OH-LWC 4. testilennolla, eiköhän se sieltä viikon sisään tänne tule, vaikka lähde muuttikin toimituspäivän epätarkemmaksi 24.12 => 12/15.


      • Lähtihänse

        OH-LWC tulossa Hki-Vantaalle n. klo 15, aatto vain vaihtui joulusta uuteen vuoteen...


      • Runawaytest

        F-WZFR/OH-LWE tänään rullauskokeissa (kiihdytys/jarrutus) kiitotiellä.
        Mahtaisiko ensilentokin olla loppuviikon aikana.


      • LWE1st

        F-WZFR/OH-LWE ensilento oli tänään.


      • ZodiacProblem

      • Manana_

      • Puuteritpuuttuu

      • ooltsi
        Puuteritpuuttuu kirjoitti:

        OH-LWD lupaillaan nyt toimitusta ensi viikolla 22.3, vaikka sillä on lennetty vasta kaksi testilentoa.

        Kuka lupaa? Naapurin Reiska vai?


      • Huulipunatpuuttuu

        A350 sivusto


      • RipsiväritWCssä
        Puuteritpuuttuu kirjoitti:

        OH-LWD lupaillaan nyt toimitusta ensi viikolla 22.3, vaikka sillä on lennetty vasta kaksi testilentoa.

        3. testilennolla parhaillaan, suattaahan se tulla sitten ensi viikolla.


      • ryppynaru
        Huulipunatpuuttuu kirjoitti:

        A350 sivusto

        Jonkun suomi24-tasoisen aknenaaman oma 350 -sivu? Sieltä löytyy totuus, eiks vaan. Niinkun täältäkin.


      • Paremmatlähteet
        ryppynaru kirjoitti:

        Jonkun suomi24-tasoisen aknenaaman oma 350 -sivu? Sieltä löytyy totuus, eiks vaan. Niinkun täältäkin.

        Asiallinen sivusto jota ilmeisesti pari saksalaista pitää, eikä siellä ole alatyylisiä juttuja kuten akneesi täällä s24lla. Heillä vaan on paremmat tiedot, kuin netistä tai aidan takaa on muutoin saatavissa.
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=A350 akne

        F-WZFQ/OH-LWD on ollut tällä viikolla parkissa luovutusterminaalin edessä, joten kaippa se sieltä on viimein tulossa. F-WZFR/OH-LWE vielä viimeistelyparkissa, mutta pitäisi senkin sieltä kohta tulla.


      • 4sTulossa

        AB F-WZFQ testitunnus vaihdettu Finnairin OH-LWDksi, kone on tulossa lähipäivinä hesaan.


      • eijumalauta
        4sTulossa kirjoitti:

        AB F-WZFQ testitunnus vaihdettu Finnairin OH-LWDksi, kone on tulossa lähipäivinä hesaan.

        Hesaan? Vittu mikä savolainen siellä lässyttää.


      • Savolaistenpääkaupunki

      • 4sEka

        LWD ensimmäisellä reittilennolla HEL-LHR-HEL tänään.


      • EdistyyTaas
        LWE1st kirjoitti:

        F-WZFR/OH-LWE ensilento oli tänään.

        F-WZFR/OH-LWE toinen testilento tänään pitkästä aikaa.


      • 1Enginerunning

        F-WZFW/OH-LWF moottoreista ensisavut tänään.


      • kiinnostaakiviäkin
        1Enginerunning kirjoitti:

        F-WZFW/OH-LWF moottoreista ensisavut tänään.

        lensikö teinipojalla mällit samalla?


      • Terveisiähanurista
        kiinnostaakiviäkin kirjoitti:

        lensikö teinipojalla mällit samalla?

        Sitä sää voit katsoa peilistäsi.
        Miksi muuten luet ja kommentoit näitä, kun kommenttisi on aina pelkkää paskaa?


      • Viimeistelyävaille

        F-WZFR/OH-LWE 3. testilento menossa.
        Paskakommentteja ei kaivata, älä lue jos ahdistaa koneiden toimituksien eteneminen.


      • Startstop

        F-WZFW/OH-LWF lähtötesti kiitoradalla eilen, eli ensilento lähenee.


      • 6.kone
        Startstop kirjoitti:

        F-WZFW/OH-LWF lähtötesti kiitoradalla eilen, eli ensilento lähenee.

        Ja tänään oli ensilento.


      • Valmistatulee

        F-WZFR/OH-LWE 4. (tilaajan)testilento tänään ja koneen luovutus lähiaikoina.


      • Koneparkki
        Manana_ kirjoitti:

        Em. kahden viimeisen koelennot eivät ole edenneet vieläkään, johtunee Zodiacin toilettiongelmista.
        Toiletti ongelman hoito kestää vain muutaman kuukauden...
        http://www.smh.com.au/business/aviation/airbus-a350-delivery-schedule-flushed-down-the-toilet-20160113-gm4qeq.html
        http://bloga350.blogspot.fi/2016/01/zodiac-aerospace-publicly-humiliated-by.html
        http://www.reuters.com/article/zodiac-aerospace-idUSL8N1444NP20151215

        Zodiacilla toimitukset takkuaa edelleen
        http://www.reuters.com/article/us-airbus-delays-idUSKCN0XG2AG


      • ReadyForGo
        Valmistatulee kirjoitti:

        F-WZFR/OH-LWE 4. (tilaajan)testilento tänään ja koneen luovutus lähiaikoina.

        5. Kone Finnairille tulee tänään illalla.


      • ItsOnWay

      • Sinnemeni5

        LWEn ensireittilento oli eilen Bangkokiin, kuten myös tänään.


      • OHLWF
        6.kone kirjoitti:

        Ja tänään oli ensilento.

        Tauon jälkeen toinen testilento tänään.


      • OHLWF

        Kolmas testilento tänään.
        Vastaanottotestit ja luovutus kesäkuussa.


      • ReadyForUse
        OHLWF kirjoitti:

        Kolmas testilento tänään.
        Vastaanottotestit ja luovutus kesäkuussa.

        F-WZFW 4. testilento (tilaajan) oli 17.6 ja tänään kone vaihdettu OH-LWF tunnuksille ja tulossa lähiaikoina Suomeen päin, ehkä jo tänään.


      • TuliJo
        ReadyForUse kirjoitti:

        F-WZFW 4. testilento (tilaajan) oli 17.6 ja tänään kone vaihdettu OH-LWF tunnuksille ja tulossa lähiaikoina Suomeen päin, ehkä jo tänään.

        6. Kone OH-LWF siirtolento Suomeen oli viime yönä.


      • ToBKK
        TuliJo kirjoitti:

        6. Kone OH-LWF siirtolento Suomeen oli viime yönä.

        OH-LWF ensimmäinen reittilento tänään AY89 Bangkokiin.


      • kysymys_sinulle

        Oletko syrjäytynyt vai jälkeenjäänyt? Saatko suurtakin sisältöä elämääsi tällaisesta tyhjänpäiväisestä paskanjauhannasta?


      • exmekatsulle

        Saathan sää ottaa, mutta mikä kiinnostaa tällä palstalla, kun tuntuu AINA olevan aihe jotain muuta.

        Aiheeseen taas kuuluen tuleva (7.) OH-LWG on saatu maalattua ja testilennot alkaa joskus loppukesästä.


      • Läheneetaas
        kysymys_sinulle kirjoitti:

        Oletko syrjäytynyt vai jälkeenjäänyt? Saatko suurtakin sisältöä elämääsi tällaisesta tyhjänpäiväisestä paskanjauhannasta?

        Kohta savut taas OH-LWGn moottoreista ja tehdään testilentoa, tämä lämmittelyksi taas kuumakalleille.


      • Alles.Klar
        Läheneetaas kirjoitti:

        Kohta savut taas OH-LWGn moottoreista ja tehdään testilentoa, tämä lämmittelyksi taas kuumakalleille.

        OH-LWG Eilen kiitoratatesti ja tänään 1. testilento, koneen luovutus loppukuun aikana.
        8. koneen OH-LWH kokoonpano alkaa lähiviikkoina, liikenteeseen lopputalvesta tai alkukeväästä.

        Kuumakallelle savua vintille.


      • Ohlwg

        2.testilento tänään


      • aknestik

        ny seisoo jo.


      • Järkisiis
        aknestik kirjoitti:

        ny seisoo jo.

        Se on hyvä se


      • Järkisiis

        3. testilento tänään ja vastaanottotarkastukset menossa eli voi tulla Suomeen jo loppuviikosta.
        Vieläkö seisoo?


      • UP-sis

        Kohta kuumakalle pääsee keulimaan.


      • UP-sis
        UP-sis kirjoitti:

        Kohta kuumakalle pääsee keulimaan.

        Kuumakalle voisi ottaa pyyhepaperin valmiiksi lähelle.


      • Taas_tulee

        Siirtolento kohti Helsinki-Vantaata lähtee juuri OH-LWGllä, bongarit mäelle.
        Kallekin pääsee taas kommentoimaan.

        8. koneen (OH-LWH) kokoonpano käynnistyy lokakuun aikana.
        A350-1000 tyypin ensi lento todennäköisesti ensi kuussa.


      • OnRoutes

        OH-LWG ensireittilento lähtee nyt Bangkokiin.


      • Juutuupa
        Taas_tulee kirjoitti:

        Siirtolento kohti Helsinki-Vantaata lähtee juuri OH-LWGllä, bongarit mäelle.
        Kallekin pääsee taas kommentoimaan.

        8. koneen (OH-LWH) kokoonpano käynnistyy lokakuun aikana.
        A350-1000 tyypin ensi lento todennäköisesti ensi kuussa.

        Eilinen nousu
        https://www.youtube.com/watch?v=wP8by8JGQGY


      • Kasausta

        Airbus on luovuttamassa 10000 konettaan, joka on Singaporen A350 9V-SMF.
        Finnairille lopputalvesta/alkukeväästä tulevan OH-LWHn kokoonpano on alkanut.


      • A350-1000

      • Watasmaisesti

      • A350-1000

      • Penkitys
        A350-1000 kirjoitti:

        A350-1000 ensilento oli tänään
        https://www.youtube.com/watch?v=A-loYrNOPA4
        https://www.youtube.com/watch?v=XtN1NfZg5-I
        http://lentoposti.fi/uutiset/airbusin_uusi_a350_1000_nousi_ensilennolleen_koelentosarja_kaynnistyy

        Finnairin 9. OH-LWI kokoonpano alkoi viime viikolla, siihen on tulossa jotain muutoksia matkustamoon aiempiin nähden.

        OH-LWIstä alkaen penkkimäärä kasvaa 297=>336, Business 46=>32, Premium Econ. 43=>42 ja Econ. 208=>262.
        First luokkaa ei ole vielä asennettu mihinkään asiakkaalle toimitettuun tai lähiaikoina toimitettavaan A350-koneeseen (Esim. Lufthansalla B48, PE21, E 224 =293).


      • Next_task

        OH-LWK kokoonpano alkoi, luovutus alkukesästä.


      • A350-1000

      • A350-1000
        A350-1000 kirjoitti:

        3. A350-1000 F-WWXL Ensilento oli tiistaina ja koelentosarja alkoi.
        https://www.youtube.com/watch?v=XHFvzUaAZsc
        2. koneen F-WLXV ensilento odottelee vielä

        2. F-WLXV A350-1000 koneen ensimmäinen testilento oli tänään.
        Finnairin 11. A350 OH-LWL kokoonpano alkaa kevään aikana (viimeinen tänä vuonna Finnairille luovutettavista koneista).
        Finnairin 8. OH-LWH kokoonpano "loppusuoralla" ja testilennot alkanevat maaliskuussa.


      • Suomenvisiitti
        A350-1000 kirjoitti:

        2. F-WLXV A350-1000 koneen ensimmäinen testilento oli tänään.
        Finnairin 11. A350 OH-LWL kokoonpano alkaa kevään aikana (viimeinen tänä vuonna Finnairille luovutettavista koneista).
        Finnairin 8. OH-LWH kokoonpano "loppusuoralla" ja testilennot alkanevat maaliskuussa.

        F-WLXV kävi tänään Suomen päällä koelennolla HAM-HAM ja ylilensi Ivalon, Rovaniemen ja Oulun sekä läheltä Jyväskylää ja Helsinki-Vantaata.
        https://www.flightradar24.com/AIB07XV/c8e2d10
        F-WWXL on parhaillaan testijaksolla Iqaluit:ssa

        Finnairin F-WZFQ tuleva OH-LWH 1. Testilento on lähiaikoina.


      • OH-LWH_1.Flight

        Finnairin F-WZFQ/OH-LWH parhaillaan ensimmäisellä testilennolla.
        Viimeisenä tänä vuonna toimitettavan OH-LWL kokoonpano alkoi kuluneella viikolla, sen toimitus elo-syyskuussa.

        -1000set
        F-WLXV kävi toissa viikolla testilennolla Suomen päällä toisen kerran.
        F-WWXL "korkean paikan leirillä" Cochabambassa/CBB Boliviassa.


      • Palloajaraitaa
        OH-LWH_1.Flight kirjoitti:

        Finnairin F-WZFQ/OH-LWH parhaillaan ensimmäisellä testilennolla.
        Viimeisenä tänä vuonna toimitettavan OH-LWL kokoonpano alkoi kuluneella viikolla, sen toimitus elo-syyskuussa.

        -1000set
        F-WLXV kävi toissa viikolla testilennolla Suomen päällä toisen kerran.
        F-WWXL "korkean paikan leirillä" Cochabambassa/CBB Boliviassa.

        OH-LWH maalataan Marimekon kuosiin.

        -1000 F-WWXL Korkeanpaikan leiri jatkui La Pazissa, El Alto/LPB n. 4061 m (korkeimmalla sijaitseva kansainvälinen lentokenttä) ja nyt lähempänä merta Barranquilla/BAQ tukikohtana.


      • Copypastevipa

        Finnairin testilento alkanut F-WZFQ/OH-LWHllä, toimitus todennäköisesti ensiviikon aikana.
        Viime viikolla saapui toinen uusimmista A321-231 koneista OH-LZN, kuukautta aiemmin saapui OH-LZM. Ja itkijäukoille tiedoksi, että nämä on liisattuja.

        Korjauksena ylläolevaan: OH-LWL maalataan Marimekon kuosiin.


      • OH-LWH

        Finnairin 8. A350 OH-LWH saapui viime yönä Suomeen.
        Seuraavat koneet pitäisi tulla toukokuussa ja kesäkuussa sekä Marimekko kuvioitu elo-syyskuussa.


      • Asperpergerd

        Oletko autisti, vai miksi ihmeessä seuraat lentokoneiden valmistumista?


      • Syndroomasi
        Asperpergerd kirjoitti:

        Oletko autisti, vai miksi ihmeessä seuraat lentokoneiden valmistumista?

        Mikä sinua vaivaa, kun käyt täällä suuta soittamassa.
        Saathan vähän puuhaa, kun joudut etsimään täältä välistä.

        Mutta päivityksiä tulossa taas kuukauden sisään, koita kestää.


      • Lisääturistia
        Penkitys kirjoitti:

        OH-LWIstä alkaen penkkimäärä kasvaa 297=>336, Business 46=>32, Premium Econ. 43=>42 ja Econ. 208=>262.
        First luokkaa ei ole vielä asennettu mihinkään asiakkaalle toimitettuun tai lähiaikoina toimitettavaan A350-koneeseen (Esim. Lufthansalla B48, PE21, E 224 =293).

        Suuremmalla penkkimäärällä tulevat koneet ovat tulossa seuraaville reiteille:
        Kesäkuun alkupuolella Helsinki – Bangkok AY089/090/AY141/142
        Heinäkuussa Helsinki – Seoul
        Lokakuussa Helsinki – Beijing

        Toivon mukaan tämä ei järkytä entisen mekaanikon mielenrauhaa lisää.


      • Koneitatulossa

        OH-LWIn luovutus lähiaikoina, Finnairin 1. testilento oli tänään.
        Ja kohta joku pääsee kommentoimaan siten uuden penkityksen vaikutuksia.

        OH-LWK ensi testilento lähiaikoina.
        OH-LWL (Marimekko) on matkustamon asennusvaiheessa.

        Näiden jälkeen on sitten taukoa koneiden toimituksissa 2018 loppupuolelle.

        Jaksamisia ex mekatsulle.


      • 9.tulossa

        OH-LWI tulossa kohti Helsinki Vantaata.
        Uutta versiota penkityksestä voi katsoa Finnairin laivasto sivuilta.
        Samanlainen penkitys tulossa kahteen tuotannossa olevaan koneeseen.

        Jaksuhali mekatsulle


      • AY.10.A350

        OH-LWK Finnairin testilento oli tänään, koneen luovutus todennäköisesti lähipäivinä.


      • OH-LWK
        AY.10.A350 kirjoitti:

        OH-LWK Finnairin testilento oli tänään, koneen luovutus todennäköisesti lähipäivinä.

        Toinen AY testilento oli toissapäivänä.
        Finnairin 10. A350 Kone on nyt luovutettu ja lähdössä juuri Suomea kohti, bongarit siirtykööt asemiinsa ;))


      • TerkkujaMielensäpahoit

      • Kohtatauolle

        OH-LWL (F-WZGY) asiakastestit alkamassa ja kohta myös Finnairin testilennot.
        Tämän jälkeen seuraava kone tulee vuoden 2018/2019 vaihteen tienoila, ellei vaihtaminen A350-1000 versioon muuta aikataulua.
        https://www.youtube.com/watch?v=6-42qapHrto


      • TestRoutine
        Kohtatauolle kirjoitti:

        OH-LWL (F-WZGY) asiakastestit alkamassa ja kohta myös Finnairin testilennot.
        Tämän jälkeen seuraava kone tulee vuoden 2018/2019 vaihteen tienoila, ellei vaihtaminen A350-1000 versioon muuta aikataulua.
        https://www.youtube.com/watch?v=6-42qapHrto

        Finnairin testiporukka lähettelee terkkuja Keravalle...


      • TiedänEnemmän
        Kohtatauolle kirjoitti:

        OH-LWL (F-WZGY) asiakastestit alkamassa ja kohta myös Finnairin testilennot.
        Tämän jälkeen seuraava kone tulee vuoden 2018/2019 vaihteen tienoila, ellei vaihtaminen A350-1000 versioon muuta aikataulua.
        https://www.youtube.com/watch?v=6-42qapHrto

        No ei muuta tosissaan aikataulua. Ei niitä koneita tosta noin muuteta. Jos Finnair päättäisi ottaa pari A35K-konetta, olisi ensimmäinen Finnairin väreissä vasta 2021-2022 aikaisintaan.

        Tämä ei kuitenkaan toteudu. Olisi liian kallista ja vähentäisi kaluston joustavuutta aivan liikaa, että näin pienellä yhtiöllä olisi kahta eri istuinkonfiguraatiota A350-900 konetta ja vielä kolmantena A35K.


      • Vaihtopäikseen
        TiedänEnemmän kirjoitti:

        No ei muuta tosissaan aikataulua. Ei niitä koneita tosta noin muuteta. Jos Finnair päättäisi ottaa pari A35K-konetta, olisi ensimmäinen Finnairin väreissä vasta 2021-2022 aikaisintaan.

        Tämä ei kuitenkaan toteudu. Olisi liian kallista ja vähentäisi kaluston joustavuutta aivan liikaa, että näin pienellä yhtiöllä olisi kahta eri istuinkonfiguraatiota A350-900 konetta ja vielä kolmantena A35K.

        Voi käydä sujuvasti, koska eräs lentoyhtiö on vaihtanut A35K koneet takaisin A359ksi eli voi saada aiemmassa aikataulussa, kunhan saavat nyt ne ensimmäiset tonniset tuotannosta valmiiksi ja tämän vaiheen testilennot valmiiksi. Se on jo lähellä, koska ensimmäisen asiakasversion testilentojen pitäisi alkaa tässä kuussa.
        By the way, -LWL 4llä ja Finnairin toisella testilennolla parhaillaan, eiköhän se tule "kotiin" vielä tällä viikolla.


      • Delivered

        OH-LWL "Marimekko" saapui Helsinki-Vantaalle aamuyöstä.


      • Yökmekko

        OH-LWL: kuinka pilata kaunis lentokone hirveällä liveryllä.

        Milloin tekevät kunnolla?


      • Fuselagejoin

        OH-LWM eli Finnairin 12sta koneen kokoonpano on alkanut tehtaalla, valmistuu loppuvuonna.


      • Getalife

        Tämä ketju on yksi autistics anonymous.


      • Get_Out
        Getalife kirjoitti:

        Tämä ketju on yksi autistics anonymous.

        Kiva kun kerroit itsestäsi.
        Vielä ihanampaa on sun ongelmasi selattuasi tänne väliin.


      • Taas_tapahtuu
        Fuselagejoin kirjoitti:

        OH-LWM eli Finnairin 12sta koneen kokoonpano on alkanut tehtaalla, valmistuu loppuvuonna.

        OH-LWM (F-WZGB) Testilennot alkavat tuota pikaa, tänään rullailu ja moottorien koekäytöt, koneen toimitus joulukuussa.
        OH-LWN (F-WZNE) Kokoonpano ja testit etenee.
        OH-LWO Rungon osatoimitukset ja kokoonpano alkaa talvella.
        Kyllä mielensä pahoittajaa tulee taas nämäkin harmittamaan.


      • Eiharmitamua
        Taas_tapahtuu kirjoitti:

        OH-LWM (F-WZGB) Testilennot alkavat tuota pikaa, tänään rullailu ja moottorien koekäytöt, koneen toimitus joulukuussa.
        OH-LWN (F-WZNE) Kokoonpano ja testit etenee.
        OH-LWO Rungon osatoimitukset ja kokoonpano alkaa talvella.
        Kyllä mielensä pahoittajaa tulee taas nämäkin harmittamaan.

        OH-LWM (F-WZGB) 1. Testilento oli tänään
        OH-LWO osatoimitukset jo lähiaikoina.


      • HeadHel
        Eiharmitamua kirjoitti:

        OH-LWM (F-WZGB) 1. Testilento oli tänään
        OH-LWO osatoimitukset jo lähiaikoina.

        OH-LWM toimituslento kohta Helsinki-Vantaalle.
        OH-LWN testit alkaa ja ensi lento tammikuussa.

        Mielensä pahoittajalla on vaikea joulu tiedossa.


      • Kivakunkävit
        HeadHel kirjoitti:

        OH-LWM toimituslento kohta Helsinki-Vantaalle.
        OH-LWN testit alkaa ja ensi lento tammikuussa.

        Mielensä pahoittajalla on vaikea joulu tiedossa.

        Huomenna ensireittilento Lontooseen.


        Harmittaako...


      • Sikauunissa
        Kivakunkävit kirjoitti:

        Huomenna ensireittilento Lontooseen.


        Harmittaako...

        mitä sekoilet poju? Kato sun Lontoos uudetsaan


      • Flaitsimulator
        Kivakunkävit kirjoitti:

        Huomenna ensireittilento Lontooseen.


        Harmittaako...

        Simupippelit ovat varmaan jo lentäneet lennon virtuaalisti pippelisimullaan käsi tiukasti ohjainsauvassa kiinni.


      • Lennelläänkötaas
        Sikauunissa kirjoitti:

        mitä sekoilet poju? Kato sun Lontoos uudetsaan

        Kyllä se oli jo merkattu lentämään Lontooseen.
        Mutta olisiko tullut taas heti tekninen vika mikä pitää ensin korjata.
        Näitähän tässä konemallissa on riittänyt.


      • Pahoititmielesitaas
        Lennelläänkötaas kirjoitti:

        Kyllä se oli jo merkattu lentämään Lontooseen.
        Mutta olisiko tullut taas heti tekninen vika mikä pitää ensin korjata.
        Näitähän tässä konemallissa on riittänyt.

        Tekninen vika voi olla myös toisessa koneessa ja tehty koneen vaihto.
        Nyt kuitenkin ensireittilento muuttunut Tokioksi.
        Lontoon AY1331/1332 reittiä on viime päivinä lennetty A350llä ja nyt sinne menikin A330, tosin sieltä olisi ehditty vielä tuolle Tokion reitille.

        Pojuksi luulevalle, sua vaan harmittaa entistä enemmän, koita jaksaa.


      • simupippeli
        Pahoititmielesitaas kirjoitti:

        Tekninen vika voi olla myös toisessa koneessa ja tehty koneen vaihto.
        Nyt kuitenkin ensireittilento muuttunut Tokioksi.
        Lontoon AY1331/1332 reittiä on viime päivinä lennetty A350llä ja nyt sinne menikin A330, tosin sieltä olisi ehditty vielä tuolle Tokion reitille.

        Pojuksi luulevalle, sua vaan harmittaa entistä enemmän, koita jaksaa.

        käy välillä iskän kanssa hiekkalaatikolla


      • autisti350
        Lennelläänkötaas kirjoitti:

        Kyllä se oli jo merkattu lentämään Lontooseen.
        Mutta olisiko tullut taas heti tekninen vika mikä pitää ensin korjata.
        Näitähän tässä konemallissa on riittänyt.

        merkattu minne? simulaattoriin iskän makuuhuoneessa mutta iskällä krapula?


      • Lennelläänkötaas
        autisti350 kirjoitti:

        merkattu minne? simulaattoriin iskän makuuhuoneessa mutta iskällä krapula?

        Jos osaat nettiä käyttää saatat löytää. Mutta kun olet umpityhmä suunsoittaja, Et osaa etkä löydä.
        Mihinkään muuhun et kykene kuin pään aukomiseen.


      • Lennelläänkötaas
        Pahoititmielesitaas kirjoitti:

        Tekninen vika voi olla myös toisessa koneessa ja tehty koneen vaihto.
        Nyt kuitenkin ensireittilento muuttunut Tokioksi.
        Lontoon AY1331/1332 reittiä on viime päivinä lennetty A350llä ja nyt sinne menikin A330, tosin sieltä olisi ehditty vielä tuolle Tokion reitille.

        Pojuksi luulevalle, sua vaan harmittaa entistä enemmän, koita jaksaa.

        Saa nähdä osuuko tuo uusi kone kohdallani ensi viikolla. Olihan se kiva matkustaa koneessa minkä pennut ei ole vielä ehtineet täysin lässähtää.
        Jostain syystä nuo Finskin penkit on aika heikot.


      • Hiekkaakakkosessasi

        Ei toteutunut Tokionkaan lento, lienee vikaavikaa...

        Hiekkalaatikkostimulaattoriosastolla tuntuu olevan Jouluahdistus huipussaan.


      • Malmin1lentäjä
        Lennelläänkötaas kirjoitti:

        Kyllä se oli jo merkattu lentämään Lontooseen.
        Mutta olisiko tullut taas heti tekninen vika mikä pitää ensin korjata.
        Näitähän tässä konemallissa on riittänyt.

        Eipä ole OH-LWM:ää näkynyt FlightRadar-listassa. Yhä vain 11 A350-konetta. Toulousesta kyselin ja lentopostista. Finnair vastasi, mutta annan odottaa hetken, ennekuin ...


      • autisti350
        Malmin1lentäjä kirjoitti:

        Eipä ole OH-LWM:ää näkynyt FlightRadar-listassa. Yhä vain 11 A350-konetta. Toulousesta kyselin ja lentopostista. Finnair vastasi, mutta annan odottaa hetken, ennekuin ...

        ennekuin laukeat?


      • Nallepuh21

        Hahahahhahahhahah olipa hauska vitsi, ihan naurattaa


      • 12-13-14s
        Malmin1lentäjä kirjoitti:

        Eipä ole OH-LWM:ää näkynyt FlightRadar-listassa. Yhä vain 11 A350-konetta. Toulousesta kyselin ja lentopostista. Finnair vastasi, mutta annan odottaa hetken, ennekuin ...

        Näkyyhän se 13.12 lento TLS-HEL 7 pv eli vieläkin ilmaisversiossa ja kone ylimpänä siinä lentokonelistassa. Finnair taas päivittää konelistaansa harvakseltaan.
        Uutta ensimmäistä reittilentoa suunniteltua ei ole nyt enää näkynyt, eikä ole toteutunut.

        Helmikuussa tulee seuraava ja sitä seuraava huhtikuussa.
        Mielensä pahoittaja ehtii harmittamaan todella pitkäääääään.


      • Malmin1lentäjä

        Ok, se versio näkyy tai näkyi. Se on mennyttä se 7 pv. Tarkoitin, että päivittäistä lentoa ei näy. Kaikki muut 11 konetta lentelevät siellä sun täällä mutta eipä OH-LWM.


      • Malmin1lentäjä

        Nyt lähtee: A350 OH-LWM, 19 Dec 2018 Helsinki (HEL) Tokyo (NRT) AY73 — 17:30 — 10:00


      • Viimeinkin
        Malmin1lentäjä kirjoitti:

        Nyt lähtee: A350 OH-LWM, 19 Dec 2018 Helsinki (HEL) Tokyo (NRT) AY73 — 17:30 — 10:00

        Tällä kertaa pääsi oikeasti matkaan, mutta hieman myöhässä.


      • 350pelle
        Viimeinkin kirjoitti:

        Tällä kertaa pääsi oikeasti matkaan, mutta hieman myöhässä.

        No voikun kiva.
        Miten Paunun bussi Tampereelta neljän aikaan? Oliko InterCity Lappeenrantaan myöhässä myös?


      • Pahoitintaasmieleni
        350pelle kirjoitti:

        No voikun kiva.
        Miten Paunun bussi Tampereelta neljän aikaan? Oliko InterCity Lappeenrantaan myöhässä myös?

        Perästä nousi sauhu, kuten vanha loru kertoo.
        Lappeenrannan IC ei kiinnosta ketään.

        Vitsihän oli siinä, kun kone ei päässyt kahdelle aiemmalle lennolle mihin sen piti lähteä.


      • 13sta
        Taas_tapahtuu kirjoitti:

        OH-LWM (F-WZGB) Testilennot alkavat tuota pikaa, tänään rullailu ja moottorien koekäytöt, koneen toimitus joulukuussa.
        OH-LWN (F-WZNE) Kokoonpano ja testit etenee.
        OH-LWO Rungon osatoimitukset ja kokoonpano alkaa talvella.
        Kyllä mielensä pahoittajaa tulee taas nämäkin harmittamaan.

        Tulevan OH-LWN 1. testilento tehty.


      • Huhtikuussa

        Tulevan OH-LWO eli Finnairin 14s A350 kokoonpano etenee
        https://aibfamily.flights/A350/300
        netin A350 seurantalistalla alkaa näkyä ylläpitäjällä kisaväsymystä


      • Kohta.tuleeLWN

        Tulevan OH-LWN asiakastarkastukset ja koelento alkanut, luovutus siis lähiaikoina.


      • IsReady
        Kohta.tuleeLWN kirjoitti:

        Tulevan OH-LWN asiakastarkastukset ja koelento alkanut, luovutus siis lähiaikoina.

        OH-LWN valmis ja odottaa lentoa Suomeen.
        Taas on mielensäpahoittajalla mököpäivä.


      • FlightControl
        IsReady kirjoitti:

        OH-LWN valmis ja odottaa lentoa Suomeen.
        Taas on mielensäpahoittajalla mököpäivä.

        OH-LWN huomenna ETA klo 15:10 Helsinki-Vantaalle.


      • IsFly
        FlightControl kirjoitti:

        OH-LWN huomenna ETA klo 15:10 Helsinki-Vantaalle.

        Vähän viivästyi, nyt tulossa eta 18:54


      • FirstRoute
        IsFly kirjoitti:

        Vähän viivästyi, nyt tulossa eta 18:54

        OH-LWN Ensireittilento alkoi juuri kohti Tokiota.


      • Ensikuussakotiin

        Tulevan OH-LWO:n lentojärjestelmätestit alkoivat ja kone on nyt maalattu Finnairin väreihin.


      • MSN300
        Ensikuussakotiin kirjoitti:

        Tulevan OH-LWO:n lentojärjestelmätestit alkoivat ja kone on nyt maalattu Finnairin väreihin.

        -LWO ensilento tehty 3.4.


      • Anonyymi
        MSN300 kirjoitti:

        -LWO ensilento tehty 3.4.

        Finnairin 14s A350 OH-LWO lähti juuri kohti Helsinki-Vantaata ja laskeutuu perille ennen klo 22.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finnairin 14s A350 OH-LWO lähti juuri kohti Helsinki-Vantaata ja laskeutuu perille ennen klo 22.

        Finnairin 15sta A350 tuleva OH-LWP testilennot käynnissä, alkuvuodesta kotiin.
        16sta OH-LWQ testilennot ovat myös tulossa alkuvuodesta.

        Mielensä pahoittajalla on taas joulu pilalla ja uusi vuosikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finnairin 15sta A350 tuleva OH-LWP testilennot käynnissä, alkuvuodesta kotiin.
        16sta OH-LWQ testilennot ovat myös tulossa alkuvuodesta.

        Mielensä pahoittajalla on taas joulu pilalla ja uusi vuosikin.

        Tuleekohan jo heti uusitulla matkustamokonseptilla? Oliko se nyt economy premium mistä kiskotaan lisähintaan entistä comfortia enemmän?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OH-LWP matkalla kohti Helsinki-Vantaata 4. yritys onnistui.

        Tuleva OH-LWR 1. koelento ollut 18.5
        Kone piti alunperin luovuttaa huhtikuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleva OH-LWR 1. koelento ollut 18.5
        Kone piti alunperin luovuttaa huhtikuussa.

        OH-LWR saapui syyskuun alussa.
        Nyt on sovittu kolmen tilauksesta jäljellä olevan koneen toimituksien myöhentämisestä parilla vuodella.


    • EiEnääJaksaisi

      Kuinka jengi jaksaa hypettää kiimaisena tästä A-350 lentokoneesta?
      Kuitenkin lennätte aina peräosassa turistiluokassa, siellä mitään eroa ole.
      Verratkaa mieluiten uuttaa business luokkaa ja sen jälkeen kommentoikaa,sillä koneen etuosassa se suurin näkyvä ero on mikä matkustajille näkyy.

      • JaSilläA350

        Meno comfort penkillä paluu business. Saa sitä kuukauden Thaimaan loman paluulennon hatutusta vähän lievennettyä.


      • 1Ajumissa

        Ei siinä finskin busineksessä mitään eroa ole vanhaan. Samat vanhat kurttunaamat siellä kiusaavat asiakkaita. Ei konneella ole suurtakaan merkitystä vaan palvelu/ palveluhaluttomuus ratkaisee. Ja vain suomalainen voi olla niin tyhmä että tilaa paskimmat penkit mitä maailmasta löytyy.


      • turistiluokka

        Eikö ole turistiluokassa eroa? Eikö siellä olekaan matkustamossa korkeampi ilmanpaine, uusi ilmansuodatusjärjestelmä, uusi viihdejärjestelmä, WiFi, suuret panoraamaikkunat jne.?


      • SamaVirsi
        turistiluokka kirjoitti:

        Eikö ole turistiluokassa eroa? Eikö siellä olekaan matkustamossa korkeampi ilmanpaine, uusi ilmansuodatusjärjestelmä, uusi viihdejärjestelmä, WiFi, suuret panoraamaikkunat jne.?

        Eihän ne kelpaa näille lentokoneissa elämänsä kuluttaville tai löysäkätisen työnantajan omaaville matkaajille, aina on väärin, sama virsi kuin persuilla.


      • Juutuupaa

      • mädmax4

      • Untapalloosi
        mädmax4 kirjoitti:

        Oisko paskin businessluokka mitä Euroopan yhtiöiltä löytyy?

        Sulle on kaikki sitä.


      • Ejoo
        mädmax4 kirjoitti:

        Oisko paskin businessluokka mitä Euroopan yhtiöiltä löytyy?

        Kyllä on. Ulkoistetut aasialaisetkin ovat yhtä happamia, tietävät kyllä, että heitä kusetetaan työnantajan puolesta. Ja joutua nyt lentämään ja pysyä toisinaan öitä kälyisessä Suomessa, jonkun oikeasti kiinnostavan maan sijaan.


    • matkustajaX10

      Varasin joulukuun lopun Bangkokin-reissun ja upgreidasin bisnekseen.
      Vielä ei tiedä lentääkö varmasti A350, eikä A340 tai A330.
      Ei taida Finnair tuota kertoa kuin juuri ennen lähtöä, ja poikkeustilanteita voi ilmetä.

      • Pääsetvanhalla

      • uTalkShit

        Jos olisit oikeasti varannut lennot niin tietäisit koneen mallin se kun lukee lipussa. Ainakin minun lipussa lukee 350 molempiin suuntiin kylläkin huhti-toukokuussa.


      • EiMinunLipuissani
        uTalkShit kirjoitti:

        Jos olisit oikeasti varannut lennot niin tietäisit koneen mallin se kun lukee lipussa. Ainakin minun lipussa lukee 350 molempiin suuntiin kylläkin huhti-toukokuussa.

        Koskas lippuun on tullut koneen tyyppi, siihen tulee pelkkä lennon numero.
        Ja konetyyppi voi muuttua viime hetkellä moninaisista syistä...
        Ja kone tuli tänään klo 18:07, joten eiköhän alustavat lennot uutukaisella toteudu, hätäsemmät ehtii perjantaina, kun saavat koneen siivottua ensin median jäljiltä.


      • VoiVoiReppanat

        Heh heeheeee, kun varaat ja maksat lennon niin kyllä siinä lukee mikä lentokonetyyppi ko. reitillä/lennolla/lennon numerolla liikennöi.
        Tietysti konetyyppi voi olla myös joku muukin.
        Täällä piisaa näitä kaikkitietäviä jotka eivät ole ostaneet lippuja netistä,puhuvat myös mitä "lentolipussa" lukee. Muuaahhaaaa.


      • TavallinenKake
        uTalkShit kirjoitti:

        Jos olisit oikeasti varannut lennot niin tietäisit koneen mallin se kun lukee lipussa. Ainakin minun lipussa lukee 350 molempiin suuntiin kylläkin huhti-toukokuussa.

        sama täälä,,, :) hki-bkk-hki
        2A mennessä ja 4L tullessa


    • AY-romut

      finnair jatkaa tutulla meinigillä - tänään A350 rikki ja sille myydyt lennot A320-vanhuksella.

      • Pysykotona

        Ja Wienin lento ei kuitenkaan ollut ylibuukattu, vaikka kone vaihtui pienempään?
        Ja jos tekniikan luotettavuus kiinnostaa, niin kannattaisi tutustua ns. kylpyammekäyrään, ennen pään aukomista.
        Kohta koneita on useampi, jolloin vaihtokonekkin löytyy helpommin samasta kokoluokasta ja Wienin lennoillakin on sitten aina vakiona jokin pikkukone.


      • AY-luotettavuus

        jep, finnair on ilmeisesti kerrankin varautunut konerikkoihin ja pettyneet matkustajat mahtuivat pienempään koneeseen.

        finnairin kylpyamme näyttää olevan suht matala. noin niinkuin luotettavuuden suhteen.


      • Romuhenkilölle

        Eipä ollut näemmä Finnairin tai "koneen" vika tuo peruminen
        "Yksi lento sen sijaan jouduttiin perumaan, koska kone joutui tarkastukseen Kööpenhaminassa tapahtuneen maakaluston aiheuttaman töytäisyn takia. Lentämisen jatkamista merkitseviä vaurioita ei kuitenkaan löydetty."
        kertoo lentoposti.


    • AY-romut

      Konerikot jatkuvat. Eilen a350 ei päässyt Brysseliin ja tänään ei laskeutuminen onnistunut Rovaniemella jarruvian takia.

      • Kukko4

        Kukko tietääää,, Kyllähän nämä Airbussit ovat susia syntyessään ,, vetävät Boingin Detlainereille verojaan ,, sähköisiä vikoja paljon , Boingissa 1 tonni jo akkuja ja täysi susi


    • maatuskaa

      Kiinan lennot lennetään koko tämä vuosi vanhoilla paskoilla. Ei saa edes rahoja takaisin lennoista.

      • KauheetaOn

        Ihan koko vuotta reilu kuukausi jäljellä..., ihan koneenko takia lähdet?
        Mistä muuten tiedät että lento on "vanhoilla paskoilla"? 330 ja 340stä suuri osa on 8 v tai "nuorempia", vain kolme konetta on "vanhoja" 90-luvulta.


      • Bobrikova
        KauheetaOn kirjoitti:

        Ihan koko vuotta reilu kuukausi jäljellä..., ihan koneenko takia lähdet?
        Mistä muuten tiedät että lento on "vanhoilla paskoilla"? 330 ja 340stä suuri osa on 8 v tai "nuorempia", vain kolme konetta on "vanhoja" 90-luvulta.

        Moni valitsi lennot juuri uuden koneen takia. Finnair ne erityisesti markkinoi uudella koneella lennettävänä ja tutustumismatkaksi uuteen koneeseen. Markkinointihuijausta. Aivan sama monellako kuukaudella uuden koneen aikataulu siirtyy. Ei jokainen voi lomiaan uudelleen ajoittaa Finnairin muuttuvien aikataulujen mukaan. Ja lipppujen siirtokin pitää maksaa itse.

        Taas tyhmiä höynäytettiin hienoilla kuvilla ja videoilla. Ja lopuksi lennetäänkin erilaisilla, vanhoilla koneilla. Ja muuta ei voi kuin purnata netissä. Mitäs ei lukenut yleisiä ehtoja, joissa lukee, että lentoyhtiö voi operatiivisistä syistä lentää lennot millä koneella tahansa. Markkinoinnista riippumatta.


      • HIdasliukuhihna

        Kiinan lennot lennetään... juu A350llä toinen Shanghain "keikka" meneillään.
        Kyllä ne muutkin koneet sieltä tulee, Airbussi ei vaan ole saanut tuotantoaan toimimaan sujuvasti. Suunnitelman mukaan pitäisi tulla 5 konetta kuussa valmiiksi, mutta ei tule kuin noin yksi tällä hetkellä.


      • paskaostaja
        HIdasliukuhihna kirjoitti:

        Kiinan lennot lennetään... juu A350llä toinen Shanghain "keikka" meneillään.
        Kyllä ne muutkin koneet sieltä tulee, Airbussi ei vaan ole saanut tuotantoaan toimimaan sujuvasti. Suunnitelman mukaan pitäisi tulla 5 konetta kuussa valmiiksi, mutta ei tule kuin noin yksi tällä hetkellä.

        Iso ongelma on patonkipenkinvalmistaja. AA antoi kenkää ranskalaisille idiooteille. Qatar kyykyttää jatkuvasti Airbussia koneiden viimeistelystä. Mutta suomalaisille kelpaa kaikki paska ranskalaisilta. Oli sitten kysymyksessä ydinvoimala mikä ei ikinä valmistu tai puutteellisilla härpäkkeillä leivottu lentokone. Itse A350 on varmaan ok kone mutta siihen pitää asentaa toimivat penkit ja toimiva viihdejärjestelmä.


      • Qatarkyykyttääfinskiei
        paskaostaja kirjoitti:

        Iso ongelma on patonkipenkinvalmistaja. AA antoi kenkää ranskalaisille idiooteille. Qatar kyykyttää jatkuvasti Airbussia koneiden viimeistelystä. Mutta suomalaisille kelpaa kaikki paska ranskalaisilta. Oli sitten kysymyksessä ydinvoimala mikä ei ikinä valmistu tai puutteellisilla härpäkkeillä leivottu lentokone. Itse A350 on varmaan ok kone mutta siihen pitää asentaa toimivat penkit ja toimiva viihdejärjestelmä.

        Finskin 350:set ovat susia. Koko ajan hirveästi myöhässä. Kusettiko ranskalaiset jälleen kerran suomipoikaa. Eikö se mene jakeluun ettei patongeilta voi ostaa mitään teknistä vempainta. Rellu talvella heh, 350 patonkisisustalla ja patonkipenkeillä heh heh, Arevan valmistumaton ydinvoimala heh heh heh


      • Bmekatsulle

        Myöhästyminen lähinnä LWBn ominaisuus toistaiseksi. LWA pelaa paremmin.
        LWCn yhden lennon pohjalta ei nyt vielä arvostella, kohta nähtäneen toinen keikka.
        Eikös ne Airbussit pelaa yleisesti ihan hyvin..., enpä nyt menisi sitä jenkkien 787kaa kehumaan, japseillakin meni eilen tovi ennen kuin pääsivät liikkeelle rullauksen jälkeen hesassa.

        Oletko se B757 perään porannut?


      • finskinkarvalakki
        Bmekatsulle kirjoitti:

        Myöhästyminen lähinnä LWBn ominaisuus toistaiseksi. LWA pelaa paremmin.
        LWCn yhden lennon pohjalta ei nyt vielä arvostella, kohta nähtäneen toinen keikka.
        Eikös ne Airbussit pelaa yleisesti ihan hyvin..., enpä nyt menisi sitä jenkkien 787kaa kehumaan, japseillakin meni eilen tovi ennen kuin pääsivät liikkeelle rullauksen jälkeen hesassa.

        Oletko se B757 perään porannut?

        Ja business luokka ihan syvältä. Flightforuminkin asiantuntija lyttää sen todella syvälle.


      • Asiakassegmentti

        Ehkä kuitenkin oikea valinta tänne, kehuuhan suomalaiset passatiakin premiumiksi, vaikka se on tavallinen kansanauto..., huonosti toimiva vielä.
        Arabimaissa kun ylimääräistä rahaa on, niin siellä voidaan satsata vaikka mitä ja aina löytyy riittävästi asiakkaita maksamaan kovat hinnat.


    • 2plus

      Jep, varsinkin tuossa toisessa myöhästymisessä Finnairin linja on aika tyly.

      Kone - ja varsinkin business-luokka on kyllä mukava. Jonkin verran tuossa oli vielä lastentauteja, mutta kokonaisuutena hyvä kokemus. Wifi toimi yllättävän hyvin lähes täydessäkin koneessa, ilmeisesti suht pieni osa matkustajista käytti sitä maksullisuuden takia.

      Konetta lennettiin koulutuksen takia tuplatulla matkustamohenkilökunnalla, kerrankin myös palvelu toimi, ja henkilökuntakin vaikutti motivoituneelta.

      • AAEPlatinum

        Voiko suomalainen henkilökunta olla motivoitunut? Ei siinä auta uudet koneet jos ei palvelu pelitä bisneksessä. Zodiacin penkit ovat syvältä. Jäi jo jumiin mulla Lontoon keikalla. Kapetkin ne ovat. AA antoi kenkää ranskalaisille apinoille ja vaihtoi penkintoimittajaa. Ensi viikolla sitten koko karmeus paljastuu kun lähden Shanghaihin.


      • 19olus

        Noilla lennoilla palvelu oli erittäin hyvä. Aivan eri kokemus kuin finnairin lennoilla yleensä.


    • Heikumarallaa

      Otimme 19/11 torstaina huvikseen edestakaisen lennon Hki-Frankfurt-Hki. Olin aivan innoissani kun sain viimein kokea OH-LWA:n istuimen allani ja kone kun vyörysi pehmeästi kohti korkeuksia. Kaikki sujui niin 100 % hyvin ja champangne maistui 13 km: korkeudella. Saimme kokea kaikki herkut matkalla takaisin Helsinkiin. Ikimuistoinen reissu. Kertakaikkisen mukavat lentoemännät ja upea kone!!!! Täys 10. Kiitos Finnair!

    • Käännösmediaa
      • AY666

        Kovasti näkyy olevan vaikeuksia saada nämä uudet koneet aikataulun mukaan lähtemään, jatkuvasi 1-2 tuntia myöhässä.


      • NäyttääOlevan
        AY666 kirjoitti:

        Kovasti näkyy olevan vaikeuksia saada nämä uudet koneet aikataulun mukaan lähtemään, jatkuvasi 1-2 tuntia myöhässä.

        Kääntämisessä tuntuu olevan haasteita tai sitten tekniikalla jotain puuhaa niiden kanssa. Etenkin -LWB myöhästelee enemmän, ei kait voi johtua reitistäkään, kun myöhää tulee kotopäässäkin enemmän, kuin koneen normaali kääntöaika. Jo harjoittelulennoilla Rovaniemelle oli reilusti myöhässä.
        Viikolla -LWC reiteille, katsotaan onko siinäkin sama juttu.


      • LWCfirstrouteflight

        LWC lähteekin nyt suoraan Bangkokiin ilman lyhyempiä (harjoitus)lentoja.
        Arvio siinäkin 00:30 lähtö myöhässä, vaikka ei ole tullut myöhässä mistään.


      • Vaikeeta_on

        Myöhä siirtyy, nyt uusi tieto 2:30 perässä aikataulun mukaisesta lähtöajasta


      • JoKesti

        Pääsi vihdoin lähtemään ja ilmaan 1. reittilennolle.


      • Suomiongelma

        Muille aiemmin luovutetut A350 paremmin aikatauluissaan viimeisen viikon aikana, onko ongelmat talvesta ja/tai uutuudesta johtuvia täällä.


    • holgerson

      Samaa olen seuraillut että järjestään sellanen abaut 2h myöhässä. No ensi lauantaina lähdetään ja saanpa ottaa muutaman lentopelon karkotteen kentällä enemmän, kun siellä on niin halpaakin. :)

      • traveller11

        No onneksi kentällä on halpaa, tänään lento reilu 3.5 tuntia myöhässä.


      • Harjoituksentarve

        Tänään lähti melkein ajallaan, kun LWA oli tullut Shanghaista ajallaan ja nyt Bangkokiin.
        LWB tuli sen sijaan n. tunnin myöhässä Milanosta ja Shanghain lennon arvioitu lähtöaika on tunnin myöhässä.
        LWC on tulossa juuri Bangkokista 2,5 h myöhässä, kiri hieman eilistä lähtömyöhää takaisin.


      • Huomennaonpäiväuusi

        LWBn lähtö Shanghaihin sen kuin myöhästyy lisää, uutta tietoa lupaillaan seuraavaksi 21:30


      • Iski_remontti

        LWB lähti lopuksi puoli yhdeltä yöllä, reilu 7 h myöhässä. Paluumatkalla tulossa n. 5,5 h myöhässä.
        Tunnin päästä lähteville Bangkokin ja Shanghain lennoille konetyypiksi ilmoitettu 359, joten lienee LWA ja LWC lähdössä. LWA kävi aikataulussa Bangkokissa.


      • VenyyköTaas

        LWA lähdössä aikataulussa Shanghai:n
        LWC vielä arvioidusti lähdössä melkein ajoissa Bangkokiin..., jos lähtee, kun kestää taas ja Finavian sivulta tilana ei (taas) mitään.


      • MyöhästyyTaas

        Bangkokin lennolle on vaihdettu LWB, mikä on vasta saapumassa Shanghaista juuri nyt, eli myöhää pukkaa taas reilusti.
        Huomenna pitäisi kaikkien kolmen koneen olla iskussa, kun Pekingin reitti aloitetaan A350llä.


      • VieläHetkiAikaa-Onneksi
        MyöhästyyTaas kirjoitti:

        Bangkokin lennolle on vaihdettu LWB, mikä on vasta saapumassa Shanghaista juuri nyt, eli myöhää pukkaa taas reilusti.
        Huomenna pitäisi kaikkien kolmen koneen olla iskussa, kun Pekingin reitti aloitetaan A350llä.

        Shanghai palaa huomenna 333/343-reitiksi. Tosin 12. päivä alkaen HEL-JFK siirtyy A350-palveluun, jolloin kaikkia tarvitaan.


      • LWBlähti

        JFK reittiä ei ole ilmoitettu pysyväksi A350 reitiksi toistaiseksi
        http://www.finnair.com/fi/fi/a350
        Uutistietojen mukaan Hifly lentäisi nykin reitillä A340llä kohta hetken aikaa
        http://lentoposti.fi/uutiset/hifly_lentaa_finnairin_nykkilaista_tammikuussa_airbus_a340_500_koneella

        Tuohon 19.1. mennessä kun Bangkokin AY95/96 reitin pitäisi alkaa, taitaa ehtiä LWD toimitukseen, onhan sen ensi lentokin ollut jo ajat sitten, mutta sen jälkeen hiljaista.

        LWB lähti nyt suunnitellulla myöhästetyllä aikataululla Bangkokiin, mahtoiko ongelmiin löytyä ratkaisu viime yönä.


      • Koneongelmat

        LWAn kääntö venähtänyt Shanghaissa ja sekin nyt myöhässä.
        LWBn kääntö Bangkokissa mennyt normiajassa, mutta reilusti myöhässä yhä.


      • ScheduledTime

        FR mukaan Shanghai tänään A330llä ja Pekingiin LWA.
        Bangkok A350, eli LWC jos yritys lähteä ajoissa, jos LWB myöhästyy taas.


      • Hardehint
        Koneongelmat kirjoitti:

        LWAn kääntö venähtänyt Shanghaissa ja sekin nyt myöhässä.
        LWBn kääntö Bangkokissa mennyt normiajassa, mutta reilusti myöhässä yhä.

        Mitä tuo "kääntö" käytännössä siis tarkoittaa?


      • NonStops

        Sitä että kone tulee kentälle ja lähtee "saman tien" heti uudelleen takaisin, kun purku ja lastaus tehty yms.
        Näillä isoilla koneilla tuo kestää aikataulun mukaan pari tuntia ja pienemmillä koneilla reilu tunnin, joillakin kentillä kauemmin.


      • Myöhässäkaikki

        Shanghaihin lähti A330 ajallaan.
        Bangkokin lento lähti n. tunnin myöhässä (LWC)
        Pekingin lento lähtee juuri n. 2 tuntia myöhässä, mutta 2,5 h kääntöajalla (LWA), mikä ok.
        LWB saapuu juuri Bangkokista 5 h myöhässä.


      • Probleemos

        LWCn paluulento Bangkokista peruttu.


      • Probleemos

        LWC päässyt liikkeelle eli peruminen peruttu, arvioitu paluuaika n. klo 19


      • HEL_JFK
        LWBlähti kirjoitti:

        JFK reittiä ei ole ilmoitettu pysyväksi A350 reitiksi toistaiseksi
        http://www.finnair.com/fi/fi/a350
        Uutistietojen mukaan Hifly lentäisi nykin reitillä A340llä kohta hetken aikaa
        http://lentoposti.fi/uutiset/hifly_lentaa_finnairin_nykkilaista_tammikuussa_airbus_a340_500_koneella

        Tuohon 19.1. mennessä kun Bangkokin AY95/96 reitin pitäisi alkaa, taitaa ehtiä LWD toimitukseen, onhan sen ensi lentokin ollut jo ajat sitten, mutta sen jälkeen hiljaista.

        LWB lähti nyt suunnitellulla myöhästetyllä aikataululla Bangkokiin, mahtoiko ongelmiin löytyä ratkaisu viime yönä.

        HiFly A340 CS-TFX aloitti tänään AY5/6 reitillä.


      • LittleProbleemos

        Nyt on A350n lennot onnistuneet kohtuullisilla myöhästymisillä pari päivää.
        Tosin lentoja lennetään nyt kahdella koneella ja viimeiseksi illalla takaisin tullut jää tauolle seuraavaan iltapäivään saakka. Shanghain lennot yhä A330llä.
        A340 OH-LQE AY73 Tokion lento teki juuri dumppauskierrokset Porvoon tienoilla ja palaa nyt kentälle.


      • FirstA350Usa
        HEL_JFK kirjoitti:

        HiFly A340 CS-TFX aloitti tänään AY5/6 reitillä.

        Yllätys..., LWA lähti JFK lennolle tänään.
        Finskin Twitterin mukaan A350llä lennetään JFKlle 12-20.1
        https://twitter.com/finnair?lang=fi

        Lienee kaikkien aikojen ensimmäinen A350 reittilento yhdysvalloissa?
        TAMin PR-XTA lienee lennellyt vain etelä-amerikan puolella.


      • EiOllutkaan
        FirstA350Usa kirjoitti:

        Yllätys..., LWA lähti JFK lennolle tänään.
        Finskin Twitterin mukaan A350llä lennetään JFKlle 12-20.1
        https://twitter.com/finnair?lang=fi

        Lienee kaikkien aikojen ensimmäinen A350 reittilento yhdysvalloissa?
        TAMin PR-XTA lienee lennellyt vain etelä-amerikan puolella.

        Ei ollut 1. Usassa Qatar on ehtinyt ensin... DOH-PHL


      • RanskalaisetGrilliltä
        LittleProbleemos kirjoitti:

        Nyt on A350n lennot onnistuneet kohtuullisilla myöhästymisillä pari päivää.
        Tosin lentoja lennetään nyt kahdella koneella ja viimeiseksi illalla takaisin tullut jää tauolle seuraavaan iltapäivään saakka. Shanghain lennot yhä A330llä.
        A340 OH-LQE AY73 Tokion lento teki juuri dumppauskierrokset Porvoon tienoilla ja palaa nyt kentälle.

        No tänään palaataan taas "normaaliin" AY89 ainakin 2,5 tuntia myöhässä.


      • heimaimään
        RanskalaisetGrilliltä kirjoitti:

        No tänään palaataan taas "normaaliin" AY89 ainakin 2,5 tuntia myöhässä.

        Onko 615 kanssa myöhässä?


      • RanskalaisetGrilliltä
        heimaimään kirjoitti:

        Onko 615 kanssa myöhässä?

        Se tieto kiinnostaa vain sinunkaltaisia työttömiä luusereita.


      • tattiui
        RanskalaisetGrilliltä kirjoitti:

        Se tieto kiinnostaa vain sinunkaltaisia työttömiä luusereita.

        jos kyttää lennon myöhästymisiä suoli24:ssä, niin ei voi olla myöskään työelämässä kiinni. joku syrjäytynyt sivari aknenaama äitin peräkammarista.


      • RanskalaisetGrilliltä
        tattiui kirjoitti:

        jos kyttää lennon myöhästymisiä suoli24:ssä, niin ei voi olla myöskään työelämässä kiinni. joku syrjäytynyt sivari aknenaama äitin peräkammarista.

        Sinähän sen tiedät, luuseri!


      • OngelmatJatkuu
        RanskalaisetGrilliltä kirjoitti:

        No tänään palaataan taas "normaaliin" AY89 ainakin 2,5 tuntia myöhässä.

        AY89 lähtö viivästyi n. 4,5 h.
        Toissapäivänä peruivat koko Pekingin lennon (ja paluun), kun myöhiä oli siinä vaiheessa jo 6 h. Olikohan jo toinen kokonaan peruttu m/p lento A350llä?
        Shanghain reitillä yhä A330.
        Nykin lennot ovat onnistuneet paremmin A350llä, mutta siinä aikataulussa paremmin pelivaraa, pieni myöhä ei vaikuta seuraavaan lähtöön hesan päässä.

        Eikö palstan ammattilaiset saa niitä toimimaan?


      • PikkuTerolle

        Äidin pikku Tero opettelee nyt ensin kirjoittamaan, sitten peukalo suuhun ja äiti tulee peittämään.


      • Pojilletöitä

        Tänään Pekingin lento lähtenee aikataulussa A330 ja huominenkin Nykin lento on ilmoitettu A330llä. A350set pitänee viedä halliin sulamaan. No Bangkokin AY89/90 lennetään vielä A350llä.


      • Chang
        Pojilletöitä kirjoitti:

        Tänään Pekingin lento lähtenee aikataulussa A330 ja huominenkin Nykin lento on ilmoitettu A330llä. A350set pitänee viedä halliin sulamaan. No Bangkokin AY89/90 lennetään vielä A350llä.

        Kyllä vaikutta siltä että nämä uudet koneet ovat raakileita , rutiinit ei toimi tai sitten kääntymisajat on liian tiukkoja.


      • MyöhätJatkuu

        Näyttää siltä että myöhästymiset ei johdu pääosin tiukoista kääntämisajoista, vaikuttaisi että on jotain ongelmaa tietotekniikan (ohjelmointi tai käyttäjät) kanssa.
        Netin mukaan Bangkokiin piti eilen lähteä LWC ja aikaa oli riittävästi Pekingin lennon jälkeen, mutta sinne lähti lopulta tunteja myöhässä tullut ja käännetty LWB uudelleen reilu neljä tuntia myöhässä.
        Tämän päivän nykin lento vaihdettu takaisin A350/LWA, mikä on kulkenut noin aikataulussa.


    • 8765

      LWB lensi tänä iltana talomme yli, korkeutta oli vähän toista kilometriä. Hiljainen laite vanhempiin verrattuna, ainakin ulkopuolelta kuunneltuna.

      • Melusta

      • 8765

        Valoista huomasin, ääntä ei käytännössä kuulunut.


    • aripetteri12v

      Pikkupojat seuraa suoli24:ssä lentojen myöhästymisiä.

      Onko kivaa hommaa?

      • Kivaaon

        Pikkupojat voi seurata kun papoilla lienee näppihäiriöitä bittien kanssa?


    • 18plus
      • Punkkualiikaa

        Eivät maininneet kuitenkaan mitään Bangkokin toisesta lennosta eli AY95/96, mikä Finnairin A350 sivujen mukaan alkaisi huomenna 21 Jan uudella koneella .
        Fransmanneilla lienee enemmänkin haasteita F-WZFQ/OH-LWDn kanssa, kun sillä ei ole lennetty yhä toista testilentoa (1. 4.12), eikä se ole usein kentälläkään ollut laitteet päällä tai sitten on otettu rennosti joulu ja uusivuosi.


      • 5plus

        OH-LWC näytti aloittaneen BKK-lennot 17.1., tosin tuossa yksi PEK-lento välissä. Tänään AY90 tuolla koneella suunnilleen 4 tuntia myöhässä. OH-LWC ja OH-LWB näyttävät myöhästelevän aika reippaasti.


      • Kellokalle
        5plus kirjoitti:

        OH-LWC näytti aloittaneen BKK-lennot 17.1., tosin tuossa yksi PEK-lento välissä. Tänään AY90 tuolla koneella suunnilleen 4 tuntia myöhässä. OH-LWC ja OH-LWB näyttävät myöhästelevän aika reippaasti.

        Kyllä se LWC on käynyt siellä BKKssa jo aiemminkin (eka kerta 3.1), perus flightradarissa näkyy vain viimeisen viikon lentohistoria.

        Aiemman ilmoituksen mukaan LWA tänään viimeisen kerran JFKlle, joten huomenna kolme konetta käytettävissä itään ja voi olla sitten AY95/96 reitillä ensimmäistä kertaa, jolloin Shanghain reitillä jatkaa yhä A330 A350 sijaan.
        Tarkoittaa että jokin lento on taas reilusti myöhässä, kun LWC lähtee Pekingiin reilulla myöhällä tänään.
        LWA on pelannut paremmin, mutta ei varmasti. LWB ja LWC ovat olleet epävarmempia lähtijöitä.


      • Kellokalle

        Pekingin lento ja paluu peruutettiin eilen.
        Tänään Nykiin lähti A330.
        LWB Bangkokin lento lähti tunnin myöhässä.
        LWA Pekingin lähti puoli tuntia myöhässä. LWAlla tehty päivällä koulutuslento pohjanmaalle.


      • vittuettäootsekaisin
        Kellokalle kirjoitti:

        Pekingin lento ja paluu peruutettiin eilen.
        Tänään Nykiin lähti A330.
        LWB Bangkokin lento lähti tunnin myöhässä.
        LWA Pekingin lähti puoli tuntia myöhässä. LWAlla tehty päivällä koulutuslento pohjanmaalle.

        koulutuslento pohjanmaalle? minkälainen lääkitys sulla on? laskeutuiko kouluttamaan Lapualle?


      • RanskalaisetGrilliltä
        Kellokalle kirjoitti:

        Pekingin lento ja paluu peruutettiin eilen.
        Tänään Nykiin lähti A330.
        LWB Bangkokin lento lähti tunnin myöhässä.
        LWA Pekingin lähti puoli tuntia myöhässä. LWAlla tehty päivällä koulutuslento pohjanmaalle.

        AY 95 eka lento A350:lla ja heti pukkaa myöhästymistä.


      • 18plus
        vittuettäootsekaisin kirjoitti:

        koulutuslento pohjanmaalle? minkälainen lääkitys sulla on? laskeutuiko kouluttamaan Lapualle?

        Näytti käyneen kääntymässä Vaasan tienoilla.


      • RanskalaisetGrilliltä
        RanskalaisetGrilliltä kirjoitti:

        AY 95 eka lento A350:lla ja heti pukkaa myöhästymistä.

        Eivät näköjään saa näitä uusia koneita reitille aikataulun mukaan, ehkä viittellinen aikataulu olisi parempi esim. iltapäivällä/illalla.


      • Väärätlääkkeetkö
        18plus kirjoitti:

        Näytti käyneen kääntymässä Vaasan tienoilla.

        Vittutyypin kannattaisi tutkia oma lääkekaappinsa...


      • NormaaliaA350lle
        RanskalaisetGrilliltä kirjoitti:

        Eivät näköjään saa näitä uusia koneita reitille aikataulun mukaan, ehkä viittellinen aikataulu olisi parempi esim. iltapäivällä/illalla.

        Jep, n. 1,5 h myöhässä eilen tuo AY95, pitäsikö sanoa "vain"...


      • Kuvanterävöitys

    • ParaneeHiljalleen

      Tänään kaikki kohtuullisesti aikataulussa matkaan, AY95 LWC tunnin myöhässä, mutta lähti pienemmällä myöhällä kuin eilen eli sai kirittyä hieman

      • nserty

        se on kiva juttu. onko läksyt tehty vai oletko lentänyt koulusta ulos?


      • EtSittenTajua

        Koulut on käyty ennen kuin sinua on edes vanhempasi suunnitelleet.


      • konekyttäri
        EtSittenTajua kirjoitti:

        Koulut on käyty ennen kuin sinua on edes vanhempasi suunnitelleet.

        no sitten olisi korkea aika hankkia elämä. vaikkapa nainen tai harrastuksia ettei tarvitse kytätä lentokoneiden myöhästymisiä.
        oletko saanut koskaan naista ja tuheroa? tietkö mitä ne on on?


      • EtSittenTajuaEdelleen
        konekyttäri kirjoitti:

        no sitten olisi korkea aika hankkia elämä. vaikkapa nainen tai harrastuksia ettei tarvitse kytätä lentokoneiden myöhästymisiä.
        oletko saanut koskaan naista ja tuheroa? tietkö mitä ne on on?

        Niistäkin on kokemusta riittävästi, ei niihinkään tarvitse kaikkea aikaansa käyttää. Ja tuherot eivät ole enää mielessä 24/7, kun ne finnit on kuivanut, ei hormoonit enää temppuile,

        Pyydä pomolta lisäkoulutusta, että saatte ne koneenne liikkeelle. Tämän vuoden tilastot on jo varmaan pilattu näillä perumisilla ja myöhästymisillä, menikö myös tulospalkkiosi?


      • Oppimiskäyrällä

        Tänään myös kaikki kohtuullisesti aikataulussa matkaan, LWC kirii, myöhä kohtuullinen.


      • Päivän.finnit

        Nyt AY95 tunnin myöhässä matkaan ja AY51 Pekingiin pari tuntia myöhässä, kun kääntö venähti jo Pekingissä.


      • tikkurilanneliraita
        konekyttäri kirjoitti:

        no sitten olisi korkea aika hankkia elämä. vaikkapa nainen tai harrastuksia ettei tarvitse kytätä lentokoneiden myöhästymisiä.
        oletko saanut koskaan naista ja tuheroa? tietkö mitä ne on on?

        Mitäs se kipparille kuuluu jos seurataan koneiden myöhästymisiä!
        Hanki itsellesi elämä.


      • Kapulle_hommia

        Aikatauluissa on edelleen ollut toivomisen varaa, myöhästymisiä jollain koneella kolmesta joka päivä käytännössä, nyt peruttiin taas Pekingin lento, jonne piti lähteä LWAn eli se parhaiten aikatauluissa yleensä ollut A350nen.


      • Epävarmatpäivät

        Pekingin lento peruttiin lopulta eilen, eli 5. kerta kuukauden sisään, (kun A350 käytössä) omien laskujeni mukaan.


      • Skipover

        Ei lähde tänäänkään.


      • Epävarmatpäivät_

        Eilen ei lähtenyt Bangkokin jälkimmäinen lento eli AY95/96 ja koneena ongelmallisin LWC.
        Tänään peruttu Pekingin lento, kun ei näy listoilla.


      • PEKeioleperuttu
        Epävarmatpäivät_ kirjoitti:

        Eilen ei lähtenyt Bangkokin jälkimmäinen lento eli AY95/96 ja koneena ongelmallisin LWC.
        Tänään peruttu Pekingin lento, kun ei näy listoilla.

        Pekingiin ei lennetä tällä hetkellä torstaisin. Jos lento olisi peruttu, niin se nimenomaan näkyisi listalla peruttuna.


      • Unknows

        Poikkeusviikko näemmä, ilman "pyhiä".
        http://info.flightmapper.net/fi/flight/Finnair_AY_51
        Mielestäni listalta on puuttunut aiemmin joitain joka päivä lennettäviä vuoroja, jos ne on peruttu jo aikaisin. Perumistieto mm. eilisestä AY95 lennostakin puuttui, oli vain tieto että uusi tieto klo 19:30... ja FR kertoi "unknow" kuten monesta muustakin perutusta lennosta.


      • Again_

        Pekingin lento (LWA) peruttiin taas eilenkin.
        Finavian saapuvien sivuilla ei ole koko peruuntunutta paluulentoa. Lähtevissä lento oli eilen.


      • Örkki667
        Epävarmatpäivät kirjoitti:

        Pekingin lento peruttiin lopulta eilen, eli 5. kerta kuukauden sisään, (kun A350 käytössä) omien laskujeni mukaan.

        Mitähän Pekingin lennoilla on tekemistä Airbus 350 koneen kanssa?


      • sitätekemistä
        Örkki667 kirjoitti:

        Mitähän Pekingin lennoilla on tekemistä Airbus 350 koneen kanssa?

        vitun hönö, 350 lensi Pekingiin helmikuussa.


    • VaiHyvä
    • PekkaPaavali77

      Kumpihan noista paremmin toimisi eli lähtisi edes ja suht ajallaan jos menisin Bangkokiin eli kannattaako valita AY089 vai AY095? Onko eroa?

      • Ulkoilmabordelli

        Kait sitä huoriin ja ryyppäämään ehdit molemmilla.


      • Mitäsattuu

        Ei voi tietää, kun nyt kumpaakin lentää A350 pääsääntöisesti ja koneet vaihtelee, mikä sattuu millekkin reitille.
        Eilen peruttiin AY089, kun LWAta ei saatu kuntoon.
        AY095 (LWC) lähti kohtuullisesti vähän myöhässä ja AY051 (LWB) Pekingiin reilut tunnin myöhässä.


      • Kaikkijulkisuus

      • Purkkaareikään

        AY89/LWA tänään matkaan kolmisen tuntia myöhässä, mutta lähti kuitenkin.


      • pökäle

        Hieno saavutus että lähti kuitenkin. Vähän kun 70-luvun Neuvostoliitossa, ei mitään välilä koska mutta kunhan lähti kuitenkin.


      • Pientä.laittoa

      • Lentotyttö1
        Purkkaareikään kirjoitti:

        AY89/LWA tänään matkaan kolmisen tuntia myöhässä, mutta lähti kuitenkin.

        Minä sain kunnian matkustaa OH-LWA:lla sen ensimmäisellä reissulla. Harjoituslentoja tai mitä lie, mutta hieno kone ja upea sisustus, hiljainen, mutta keikkuva.


    • 1stHKG

      Eilen lennetty ensi kerran A350llä AY69 Hongkongiin ja tänään takaisin päin.

      • tyhjääpaskaa

        Niin? Mikä oli asia?


      • Mämmipojulle

        Siinähän se oli lyhyesti, uusi kone vaihteeksi uudellavanhalla reitillä.
        Näistähän on keskusteltu, koska kone tulee millekin reitille, mutta jos kaikki maistuu samalle ruskealle, niin miksi käyt täällä ja luet näitä.


    • exJohtoloinen

      Mustalla listalla oleva yhtiö, maailman vanhimmat koneet. Johto kaveripiiristä, nostelee sitouttamisbonuksia..

      Mitä muuta, konkurssikypsä neuvosto jäänne. Tuhansia oikeusjuttuja vireillä..

      • fuduistasi10vuottajo

        Kyllä se vieläkin katkeroittaa kun sait monoa jo 2006. Uutta duunia et ole saanut kuulemma ja paha alko-ongelmakin on.

        Koita nousta jaloillesi.


      • Keskitasoa

        Vertailuna niistä "vanhoista" koneista, keski-iät:
        Finnair 10,5 v
        Lufthansa 11,3 v
        SAS 11,6 v
        Norwegian 3,9v
        Ryanair 6,8v
        Turkish 6,7v


      • Tauskinkeikalla

        Koneen ikä kertoo mitä/mistä?


    • PekkaPaavali77

      Parikin kertaa jo edestakas Bangkokiin menneenä tuntuu että nämä koneet on aina täynnä ja molemmilla reissuilla myös olleet ylibuukattu ainakin toiseen suuntaan. Nämä ovat siis kultakaivos Finnairille. Täynnä suomalaisia ja thaimaalaisia, sekä myös muuta Euroopan ja Aasian porukkaa.

      Itse koneessa hyvää on ilmanlaatu ja hiljaisuus ja tasaisuus. Netti ei ole juuri ikinä toiminut, joskus jotenkuten usein ei lankaan. Bisneluokan istuimet oli pettymys. Jopa keskipituinen ei saa jalkoja suoristettua makuuasennossa kun koneen runko tulee vastaan ja jalkaosa kääntyy. En tiedä onko keskipaikoilla sama ongelma, todennäköisesti on. Paikkoja on tungettu ahneudessa liikaa, economyssa istut toisen kyljessä kiinni sivusuunnassa tilaa ihan liian vähän. Siinä kun tulee 1-2 möhömahaista Pattayan kävijää viereen niin et istu tai hengitä lainkaan 10 tuntiin. Economy ektrankin jalkatila menee hukkaan kun sivuttaistilaa on niin vähän.

      • Sorivaan12y

        Pekka -Paavali on oikessa. Itse olen vain 171cm pitkä ja bisneksessä ei tahdo saada penkkiä kunnon makuu asentoon. Matikka osastolla reunoissa on kolme penkkiä ja ikkunpaikalta on tosihankala lähteä konkoomaan vaikkapa vessaan, muutenkin on tosi ahdasta. Sorry vaan, Finnairin a350 kone oli tosi paha pettymys


      • Nettijanetti

        Netistä täällä on hehkutettu milloin kenenkin lennoille, mutta jos huomioi, että se kapea kaista sateliitti- tai ATG-yhteydellä (näyttäisi olevan max 9.8 Mbps) jaetaan kaikkien netin käyttäjien kesken, niin ei siitä paljon jää per nokka..., kun kotona on tottu yksin samaan kymmenenkertainen kaista koko koneeseen parhaimmillaan tarjolla olevasta.


    • VaalitTulossa

      Tulevat varmaankin operoimaan kansaiväliseltä Malmin Korpikentältä.

    • PekkaKoivisto

      Cathaylla lensin äsken Saksasta Hong Kongiin A350-900 niin oli enemmän tilaa economyssakin ja netti toimi koko matkan jopa videoita lähettelin. Ei siis pisteitä Finnairille tästäkään. Ahneuksissaan ovat tunkeneet karjan ahtaalle.

      • Penkitystä

        Cathaylla on penkitys Business 38, Economy Comfort 28, Economy 214 yht. 280
        Finnair aiemmin tulleet koneet LWA-LWH 46, 43, 208 yht. 297
        Eilen tullut LWI- ja lähimmät seuraavat koneet 32, 42, 262 yht. 336
        Lufthansa 48, 21, 224 yht. 293
        Qatar 36, 0, 247 yht.283 tai Latamilta liisatuissa 30, 0 , 309 yht.339
        Air Caraibeis 18, 45, 326 yht. 389


      • Lisää_penkitystä

        Singapore Airlinesilla 42/24/187 = 253 (Business/Premium Eco/Economy).


    • Lentola

      Minkä vuoksi Finnairin uusien A350 koneiden rekisteritunnuksissa skipattiin OH-LWJ ? Eli OH-LWI:n jälkeen tuli OH-LWK. Onko tietoo?

      • Perinteet.velvoittaa

        Polamon Twitterissä asiasta kysytty ja vastattu: "@Finnair ei ole käyttänyt L-päätteisiä (OH-L_J) rekkareita DC-3 OH-LCJ jälkeen. Pitkä perinne siis jatkuu"


    • Lentotyttö1

      Uusin Finnairin A350 OH-LWK saapui 30.6.2017 Toulousesta. 4.7 tiistaina se lensi Bangkokista Helsinkiin. Upea kone.

      • terska_ja_arska

        mikä siellä oli upeaa?


      • IhanPyllystä

        Edelleenkin tuo airpussi on tarkoitettu lähinnä karjan kuljetukseen. Finnairin tiskillä tuli kesällä vähän saman suuntainen kommetti, tämä ilman minun avustustani. Jos joutuu ikkunapaikalle niin parempi on varata vaipat mukaan...


      • Kaupallinenvapaus
        IhanPyllystä kirjoitti:

        Edelleenkin tuo airpussi on tarkoitettu lähinnä karjan kuljetukseen. Finnairin tiskillä tuli kesällä vähän saman suuntainen kommetti, tämä ilman minun avustustani. Jos joutuu ikkunapaikalle niin parempi on varata vaipat mukaan...

        Voit valita vapaasti lentoyhtiösi, tosin ikinä ei ole varmaa millä koneella lennetään, vaikka ko. lentoyhtiöllä ei olisi ollenkaan airbusseja...


      • Anonyymi
        terska_ja_arska kirjoitti:

        mikä siellä oli upeaa?

        Ai Bangkokossa?


    • Elämä-HankiSellainen

      Autismi ihan tirskuu tässä ketjussa.

      • Elämäsi-hukassa

        Elämää on erilaista, jotkut on kiinnostuneita kukkasista, toiset pallihiestä, jotkut bemareista jotkut uusista lentokoneista, kaikki se on elämää ja sinulla se näyttää olevan erään muun tautiluokituksen suuntaista.


      • GetALife
        Elämäsi-hukassa kirjoitti:

        Elämää on erilaista, jotkut on kiinnostuneita kukkasista, toiset pallihiestä, jotkut bemareista jotkut uusista lentokoneista, kaikki se on elämää ja sinulla se näyttää olevan erään muun tautiluokituksen suuntaista.

        Teille avgeek-autisteille on ihan omat sivut, täällä viestejäsi ei näe kuin sinä itse. Painu sinne airliners.net -sivustolle kirjoittamaan äläkä copy/pastea kaikkea paskaa tänne.


      • Elämäsi-hukassa
        GetALife kirjoitti:

        Teille avgeek-autisteille on ihan omat sivut, täällä viestejäsi ei näe kuin sinä itse. Painu sinne airliners.net -sivustolle kirjoittamaan äläkä copy/pastea kaikkea paskaa tänne.

        Sinulla tuntuukin olevan vain omaa asiaa, eikä kavereita ollenkaan, siinä sitä lifeä.
        Täällä tuntuu olevan muitakin keskustelijoita, sinä taas päätäsi aukomassa tasaiseen tahtiin, edelleen voi ihmetellä miksi luet näitä, kun heti alkaa korvien välissä surraamaan. Jäikö niistä mekaanikon hommista jotain takaumia.


    • Airshowtoyou1

      Pikkuvauvelit asialla, tietämättömiä pikku kakkihousuja. Kirjoittakaa asiaa, eikä sairaita kommentteja jostain aivan muusta. Just sinä "GetALife"-tyyppi

      • Tulehyväkakku_

        Sinulla lienee ollut myöhemmin vaipat käytössä...
        Topicissa on keskusteltu aloituksen mukaisesta aiheesta koko ajan, lukuunottamatta teitä hiekkalaatikko-osastoa.


    • 1000nen
      • Avtistinen

        Ei tule.


    • NewA350

      Ensimmäinen liikennekäyttöön tuleva A350-1000 kone luovutetaan juuri asiakkaalle Qatarille
      https://www.youtube.com/watch?v=nzCkEO_UQWo
      Qatar muuttaa myös osan -900 version tilauksista -1000 versioiksi.

      Seuraavaksi uusina versioina A350stä on tulossa uuden mallin wingleteillä (ensimmäinen Iberialle) ja syksyllä ULR versio, joista ensimmäiset menee Singapore Airlinesille.

      • Valoshowsateessa

        Videon paras osa 27:20 eteenpäin.


      • NewA350

        Qatarin koneen ensimmäinen reittilentomatka meneillään DOH-LHR-DOH reitillä, johon tuota konetyyppiä tullaan alkuun käyttämään.
        ABlla on kuusi Qatarille menevää -1000 versiota kokoonpanon ja testien eri vaiheissa, Cathaylle 4 kpl.


    • Nallepuh21

      Missä on OH-LWM? MSN264, F-WZGB? Kone saapui 13.12.2018 Toulousesta Helsinki-Vantaa-kentälle ja nyt---poissa? Menikö hajalle yläilmoissa 13km korkeudessa, vai mitä tapahtui?

      • Malmin1lentäjä

        Kaik ok OH-LWM:n suhteen. Suhde ihanuuteen on sitäluokkaa, että lentelin sillä eilen Lontooseen.


      • NoShow

        19.12 onnistui ensimmäinen reittilento, sitä ennen oli ilmoitettu kahdelle lennolle, johon ei lähtenyt.


      • SyöpäTero
        NoShow kirjoitti:

        19.12 onnistui ensimmäinen reittilento, sitä ennen oli ilmoitettu kahdelle lennolle, johon ei lähtenyt.

        Ilmoitettu minne? Kirkkoonko?


      • Otalääkeettautiisi
        SyöpäTero kirjoitti:

        Ilmoitettu minne? Kirkkoonko?

        Muut tietää, sinä se vaan pilaat uuden vuodenkin itseltäsi.


      • kehari500
        Otalääkeettautiisi kirjoitti:

        Muut tietää, sinä se vaan pilaat uuden vuodenkin itseltäsi.

        se on kiva että muut tietää mutta sinä pikkupoju et tiedä mitään.


      • OtaLääkkeesi
        kehari500 kirjoitti:

        se on kiva että muut tietää mutta sinä pikkupoju et tiedä mitään.

        Niinhän sä edelleen luulet.


    • Malmin1lentäjä

      Ajatelkaaas luuserit, ja luulosairaat pierut, että kohta (Helmikuu 2019) on OH-LWN:n vuoro lennellä Toulousesta Helsinki-Vantaalle. Mitäs siihen sanotte, höh. Numero 13. Odottelee jo maalattuna siirtolentoa tänne.

    • Malmin12lentäjä

      A350 tänä vuonna 13.2 2019, kello 15:10 starttaa OH-LWN Toulousesta. AY 8961. Helsinki-Vantaalle.

      • Malmin1lentäjä

        OH-LWN starttasi tasan kello 15:36 ja kohta on perillä Seutulassa 8ok, Helsinki-Vantaalla.


      • Malmin1lentäjä

        Sori virheestä, siis (ok, Hki-Vantaalle.)


    • Hunajapupu2

      7/3 2019 Puerto Vallarta:sta oli ihanaa, varsinkin Finnairin A350 OH-LWF:llä. Fantastista ruokaa ja ilmaiset skumpat. Lento ilman kuoppia. Finnair on parasta, jos lennellä haluaa. Ja, hahahahaa, A350, is BEST!

    • Anonyymi

      Malminlentäjä1 ilmoitti: Viimeisin Finnair A350 OH-LWO saapui Toulousesta Helsinki-Vantaalle 26.4.2019

      • Anonyymi

        Hyvä että sääkin heräsit jo.
        Vappuna heräät ja kerrot että se lähti tänään reittilennolle Bangkokiin.


    • Anonyymi

      Näillä näkymin, niin todellisuus on tämä, että 5.2.2020 kello 12:00 uusin A350 OH-LWP piti jo lähteä Toulousesta. Mutta...cancel nyt.

      • Anonyymi

        Ollut pari päivää Helsingissä. Vielä ei ole päässyt matkaan.


    • Anonyymi

      Onko Finnair perunut tai siirtänyt tulevien koneiden toimitukset.

      • Anonyymi

        1.9.2020 OH-LWR uusin siis. 3 tulossa vielä. Mennään kurkistamaan Toulousen tehtaille 1.11 2020.


    • Anonyymi

      15.7 2023 ilmoitettiin, että ensimmäinen Finnairin A350 OH-LWA on saanut sairauskohtauksen lennettyään 2 tuntia Shanghaista kohti Helsinkiä.
      Kone, jolla minä ja mieheni lennettiin edestakaisen lennon häämatkalle Frankfurtiin LWA:n FAMI-lennolla 2015 syksyllä, on nyt jäänyt hoitoon Shanghaissa ja matkustajat jäivät odottamaan toista lentoa takaisin Suomeen. Melkein tuli itku simmuun, kun "minun" ihana LWA sai kipukohtauksen taivaalla.

    • Anonyymi

      Joko kaikki tilatut on tulleet?

      • Anonyymi

        Kaksi konetta on tulossa, joskus, eli T ja U.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe