Lauri Taskilan saarna, raikasta evankeliumia

hyvämielituli

58

1429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saarnankuuntelija

      Laitoin saarnan kuulumaan; kuuluu paraikaa. 769 henkilöä näyttää kuunnelleen sitä.

      Paljon muitakin saarnoja näyttää Youtubesta löytyvän. Samalla sivilla on linkit.

    • alasampuja

      Lauri Taskila ampuu heti saanansa alussa alas melperin harhan, VAIN ME -opin.

      • Älä viitsi kirjoitella palstalle SONTAA!

        Kyllähän se on virallinen vl-oppi, että VAIN ME olemme jotakin ja VAIN ME pelastumme. Tätä ei yksi lauritaskila muuta yhtään mihinkään.

        PS. Miksi vanhoillislestadiolaiset nimittävät vl-herätysliikkeen ulkopuolisia uskovaisia ivallisesti "epäuskoisiksi"?

        VAIN ME!!


      • alasampujavani
        melperi kirjoitti:

        Älä viitsi kirjoitella palstalle SONTAA!

        Kyllähän se on virallinen vl-oppi, että VAIN ME olemme jotakin ja VAIN ME pelastumme. Tätä ei yksi lauritaskila muuta yhtään mihinkään.

        PS. Miksi vanhoillislestadiolaiset nimittävät vl-herätysliikkeen ulkopuolisia uskovaisia ivallisesti "epäuskoisiksi"?

        VAIN ME!!

        Mutta Lauri Taskilahan heti saanansa alussa ampui alas koko VAIN ME -opin.


    • korjauksenkaipaaja

      Tuolta näyttävät saarnat kuuluvan alusta loppuun. SRK:n saarna-arkisto ei enää pelaa; siellä voi kuunnella viisi minuuttia, ja sitten saarna pomppaa alkuun taikka lakkaa kuulumasta. Siitä on kyllä huomautettu, mutta SRK ei ole korjannut tilannetta.

    • toisensaarnankuuntelija

      Lauri Taskilan saarnan loputtua ilman mitään uusia klikkauksia alkoi näköjään toinen saarna.

    • Tosi lapsellista ja naurettavaa, että Taskilankin piti monta kertaa keskeyttää puheensa ja vetää väliin vl-mantraa:

      "Jeesuksen nimessä ja veressä, Jeesuksen nimessä ja veressä..."

      Tämä on sitä OMAVANHURSKAUDEN KEKKULOINTIA ja ihmispalvontaa.

    • ilojarauha

      Melperi, eikös olisikin ihanaa, että joku Lauri saarnaisi sinulle rumat syntisi anteeksi annetuisksi, kun hel-vetin pelko sinua niin tuntuu riepottavan. Kannattaa sinun nöyrtyä Jumalan väkevän käden alle, kun hän vielä sinuakin kutsuu. Koittaisi sitten ihana rauha ja vapaus iloita muiden Jumalan lasten kanssa.

      • Minä en tarvitse kenenkään vl-HARHAOPETTAJAN syntisaarnoja. En turmele itseäni niillä. Paha tarttuu niin helposti.

        Minun syntini on Jeesus Kristus sovittanut Golgatan keskimmäisellä ristillä. Siellä kuuluivat sanat: "Se on täytetty."

        Tähän minun matkasauvani nojaa.


      • onkokuitti
        melperi kirjoitti:

        Minä en tarvitse kenenkään vl-HARHAOPETTAJAN syntisaarnoja. En turmele itseäni niillä. Paha tarttuu niin helposti.

        Minun syntini on Jeesus Kristus sovittanut Golgatan keskimmäisellä ristillä. Siellä kuuluivat sanat: "Se on täytetty."

        Tähän minun matkasauvani nojaa.

        Lauri saarnasi, että pitää olla kuitti tallella, kun velkakirjaa vaaditaan maksettavaksi. Mistä sinä sen kuitin olet saanut ja onko siinä kuitissä kuittaus, että koko syntivelka on maksettu. Sitä kuittia ei voi itse kirjoittaa ja siitä kutista pitää löytyä merkintä elämänkirjasta, kun kirjat avataan viimeisellä tuomiolla. Kuitti pitää saada täällä ajassa. Tarkistapa mappisi, onko siellä tämä kuitti olemassa. Minusta tuntuu, ettet ole sitä koskaan saanutkaan.


      • kuolinvuodevani
        melperi kirjoitti:

        Minä en tarvitse kenenkään vl-HARHAOPETTAJAN syntisaarnoja. En turmele itseäni niillä. Paha tarttuu niin helposti.

        Minun syntini on Jeesus Kristus sovittanut Golgatan keskimmäisellä ristillä. Siellä kuuluivat sanat: "Se on täytetty."

        Tähän minun matkasauvani nojaa.

        Entä sitten, kun kerran olet kuolinvuoteella?


      • yllättäjä
        kuolinvuodevani kirjoitti:

        Entä sitten, kun kerran olet kuolinvuoteella?

        Eiväthän kaikki saa edes kuolinvuodetta. Monille kuolema tulee aivan yllättäen.


      • onkokuitti kirjoitti:

        Lauri saarnasi, että pitää olla kuitti tallella, kun velkakirjaa vaaditaan maksettavaksi. Mistä sinä sen kuitin olet saanut ja onko siinä kuitissä kuittaus, että koko syntivelka on maksettu. Sitä kuittia ei voi itse kirjoittaa ja siitä kutista pitää löytyä merkintä elämänkirjasta, kun kirjat avataan viimeisellä tuomiolla. Kuitti pitää saada täällä ajassa. Tarkistapa mappisi, onko siellä tämä kuitti olemassa. Minusta tuntuu, ettet ole sitä koskaan saanutkaan.

        "Mistä sinä sen kuitin olet saanut ja onko siinä kuitissä kuittaus, että koko syntivelka on maksettu."

        Kuitti on kirjoitettu Golgatalla. KOKO syntivelka on maksettu.

        Kuittia ei kirjoita keltaisilla Norttisormillaan yksikään vanhoillislestadiolainen, vaikka sinä ONNETON HARHAILIJA niin opetatkin.

        USKO JEESUKSEEN antaa synnit anteeksi ja tuottaa sielun pelastuksen.

        Apt. 16:

        "26. Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
        27. Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
        28. Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
        29. Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"."

        "31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"

        Tee sinäkin näin ja unohda vl-VALHEOPIT, joilla sielunvihollinen haluaa vetää vanhoillislestadiolaisia omaan valtakuntaansa!


      • kuolinvuodevani kirjoitti:

        Entä sitten, kun kerran olet kuolinvuoteella?

        Synnit poistava verivirta vuotaa KOKO AJAN = 24/7. Se on avoinna myöskin silloin, kun uskovaisen ihmisen silmät sulkeutuvat viimeisen kerran.

        Näin on asia, ellei ihminen lähde tietoiselle synninteon tielle ja paaduta itseään. Tällöin puhdistava virta ehtyy.

        Ei siis tarvitse pelätä, ehtiikö joku vl-KEKKULI tulemaan kuolinvuoteelle saarnaamaan syntejä anteeksi.
        Mitäs, jos ei ehdikään? Taivaaseen ei syntejä viedä.

        Jos joku vl-KEKKULI saarnasi viimeksi synnit anteeksi vaikkapa viikko sitten, niin pystyikö vl-ihminen elämään synnittömänä elämänsä viimeisen viikon?
        Taivaaseen ei syntejä viedä.


      • mahdoton
        melperi kirjoitti:

        "Mistä sinä sen kuitin olet saanut ja onko siinä kuitissä kuittaus, että koko syntivelka on maksettu."

        Kuitti on kirjoitettu Golgatalla. KOKO syntivelka on maksettu.

        Kuittia ei kirjoita keltaisilla Norttisormillaan yksikään vanhoillislestadiolainen, vaikka sinä ONNETON HARHAILIJA niin opetatkin.

        USKO JEESUKSEEN antaa synnit anteeksi ja tuottaa sielun pelastuksen.

        Apt. 16:

        "26. Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
        27. Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
        28. Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
        29. Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"."

        "31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"

        Tee sinäkin näin ja unohda vl-VALHEOPIT, joilla sielunvihollinen haluaa vetää vanhoillislestadiolaisia omaan valtakuntaansa!

        # # # Kuitti on kirjoitettu Golgatalla. KOKO syntivelka on maksettu. # # #

        Mutta Sinä, Melperi, et ole halunnut ottaa tätä kuittausta vastaan. Sinun selityksesi saattavat kelvata täällä oksennuspalstalla monille, mutta eivät ne taida kelvata Jumalalle.

        Joka tapauksessa selvää on, että usko on Jumalan lahja. Jumala antaa tämän lahjansa kenelle tehtoo. Ei kait meillä kenelläkään ole muuta mahdollisuutta kuin rukoilla ja toivoa, että Jumala antaisi tämän lahjan meillekin. "Ihmiselle se tosin on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".


      • mahdoton kirjoitti:

        # # # Kuitti on kirjoitettu Golgatalla. KOKO syntivelka on maksettu. # # #

        Mutta Sinä, Melperi, et ole halunnut ottaa tätä kuittausta vastaan. Sinun selityksesi saattavat kelvata täällä oksennuspalstalla monille, mutta eivät ne taida kelvata Jumalalle.

        Joka tapauksessa selvää on, että usko on Jumalan lahja. Jumala antaa tämän lahjansa kenelle tehtoo. Ei kait meillä kenelläkään ole muuta mahdollisuutta kuin rukoilla ja toivoa, että Jumala antaisi tämän lahjan meillekin. "Ihmiselle se tosin on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".

        "Mutta Sinä, Melperi, et ole halunnut ottaa tätä kuittausta vastaan. Sinun selityksesi saattavat kelvata täällä oksennuspalstalla monille, mutta eivät ne taida kelvata Jumalalle."

        Sinäkö vl-KELMI sen määräät?

        Johan pomppas!

        Jälleen keran vl-henkilö leikkii Jumalaa. Se on leikkimistä tulella.


      • onkokuitti kirjoitti:

        Lauri saarnasi, että pitää olla kuitti tallella, kun velkakirjaa vaaditaan maksettavaksi. Mistä sinä sen kuitin olet saanut ja onko siinä kuitissä kuittaus, että koko syntivelka on maksettu. Sitä kuittia ei voi itse kirjoittaa ja siitä kutista pitää löytyä merkintä elämänkirjasta, kun kirjat avataan viimeisellä tuomiolla. Kuitti pitää saada täällä ajassa. Tarkistapa mappisi, onko siellä tämä kuitti olemassa. Minusta tuntuu, ettet ole sitä koskaan saanutkaan.

        "Lauri saarnasi, että pitää olla kuitti tallella, kun velkakirjaa vaaditaan maksettavaksi."

        Kuitti = USKO JEESUKSEEN.

        Tämän Raamattu osoittaa monta monituista kertaa.

        Tästä Lauri Taskila ei saarnannut lainkaan. Taskila saarnasi: "Nyt täällä Perhon illassa kirjoitetaan kuitteja siitä, että on synnit anteeksi."

        Siis nyt siellä Perhon illassa ME (= vanhoillislestadiolaiset) kirjoitamme kuitteja. Ei puolta sanaa siitä, mitä Paavali ja Silas sanoivat vanginvartijalle: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut".

        Vähän väliä Taskila nakutti kuin ompelukone: "Jeesuksen nimessä ja veressä, Jeesuksen nimessä ja veressä, Jeesuksen nimessä ja veressä...".

        Ja tietenkin lopuksi esitti kuulijakunnalle pyynnön: "Saanko minäkin uskoa syntini anteeksi?".

        Taskila sanoi normaaliin OMAVANHURSKAASEEN vl-tapaan: Saanko MINÄKIN uskoa syntini anteeksi.
        MINÄ hoidan homman kohdallani. Jeesusta ei tarvita!

        SAASTAISTA saarnaamista.


    • Todella SAASTAISTA saarnaa Taskilalta:

      "Täällä maailmassa sanotaan, että Jumalan valtakunta on vasta taivaassa ja sinne pääsevät kaikki. Olivatpa sitten eläneet maan päällä miten tahansa."

      Puhuja haluaa tuoda esille, että VAIN vanhoillislestadiolaiset opettavat oikein ja toisin.

      Vaikka vanhoillislestadiolaiset RIENAAVAT koko rahan edestä kutsumalla pelkkää vl-herätysliikettä Jumalan valtakunnaksi.

      Luuk. 17:

      "20. Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
      21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"."

    • taivaan_iloon

      Lauri Taskilakin on jo siirtynyt vanhurskasten lepoon.

      Tuo toinen saarna, joka tulee heti Taskilan saarnan jälkeen (puhujan nmeä ei mainittu) on Nummelan suviseuroista. Nummelan/Helsingin suviseuroistakin on varmaan kulunut jo yli 20 vuotta. Äänestä päätellen puhuja oli jo iäkäs, joten hänenkään ei enää tarvitse uskoa...

    • korpivaellusvani

      Nämä ovat non-stop -seurat:

      Lauri Taskilan saarnan jälkeen tuli saarna Nummelan suviseuroista.

      Sen jälkeen alkoi kolmas saarna.

      • korostaja

        Tuossa kolmannessa saarnassakin korostetaan jo ketjussa mainittua seikkaa, että usko on Jumalan lahja.


      • vihanpuhkuja
        korostaja kirjoitti:

        Tuossa kolmannessa saarnassakin korostetaan jo ketjussa mainittua seikkaa, että usko on Jumalan lahja.

        Palstan Melperi puhkuu vihaa niin kuin tuossa kolmannessa saarnassa kuvattu Esau.


      • vihanpuhkuja kirjoitti:

        Palstan Melperi puhkuu vihaa niin kuin tuossa kolmannessa saarnassa kuvattu Esau.

        SAASTAISIA Raamatun vastaisia vl-VALHEOPPEJA pitääkin vihata.

        Miksi ei?


      • antivihaaja
        melperi kirjoitti:

        SAASTAISIA Raamatun vastaisia vl-VALHEOPPEJA pitääkin vihata.

        Miksi ei?

        Jeesus ainakaan ei vihannut ketään eikä kehottamut muitakaan vihaamaan.


      • antivihaaja kirjoitti:

        Jeesus ainakaan ei vihannut ketään eikä kehottamut muitakaan vihaamaan.

        Ketä minä olen sanonut vihaavani?


      • viis_ja_viis
        melperi kirjoitti:

        Ketä minä olen sanonut vihaavani?

        Viis sun sanomisistasi - Sinähän vihaat Jumalan seurakuntaa.


      • sokeilletaunoille
        viis_ja_viis kirjoitti:

        Viis sun sanomisistasi - Sinähän vihaat Jumalan seurakuntaa.

        ole hiljaa kukaan ei vihaa Jumalan seurakuntaa vaan sitä että joku lauma on korottanut itsensä sille paikalle YKSINÄÄN tajuatko puuäijä!?


    • meuhkaaminenloppu

      Melperi, sinä huomaisit, jos katuisit syntejäsi ja ne sinulle annettaisiin anteeksi, että saastainen henki (saat-ana) jättäisi sinut ja loppuisi tuo meuhkaaminen, joka saatä-nan vaikuttamana sinussa riehuu.

    • rtdd

      """ USKO JEESUKSEEN antaa synnit anteeksi ja tuottaa sielun pelastuksen """

      Näin on! Ei tarvita mitään kuittia, joka pitää näyttää viimeisellä tuomiolla. Raamattu ei mainitse mitään tällaista! Jeesus Kristus sanoo: "Joka, uskoo minuun, ei ikinä kuole! Joka uskoo Jeesukseen Kristukseen, saa synnit anteeksi HÄNEN NIMENSÄ TÄHDEN!" Näin vakuuttaa Raamattu ja tähän on hyvä syy uskoa!

    • einoin

      Omaehtoisilta taivasmatkalaisilta on lähetyskäsky tyystin unohtunut. "...kenelle te synnit anteeksi annatte, niille ....". Kuuntele Laurin saarna.

    • aila62

      "" Omaehtoisilta taivasmatkalaisilta on lähetyskäsky tyystin unohtunut. "...kenelle te synnit anteeksi annatte, niille ....". Kuuntele Laurin saarna. """

      Missä sellainen lähetyskäsky on????

      Tässä on oikea lähetyskäsky:

      Matt. 28:19
      Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

    • johannes20

      Joh. 20:
      21 Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
      22 Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
      23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

    • mietittävää

      Melperille,rtdd:lle ja aila62:lle.

      2.Kor. 5:
      18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
      19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
      20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
      21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

    • rtdd

      Oikein hyvää tekstiä ja mitäpä muuta Pyhän Hengen henkeyttämä Jumalan sana voisikaan olla.

      Jae 18: Kristuksen kautta Jumala on sovittanut meidät, siis Kristus on Sovittaja ja antanut omilleen sovituksen viran.

      Jae 19: Kristus sovitti maailman itsensä kanssa, siis Kristus on Sovittaja ja antanut omilleen sovituksen sanan. Mikä on tämä sovituksen- ja saarnavirka ? Raamattu vastaa: "Että te julistatte Kristuksen sovituksesta".

      Jae 20: Kristuksen puolesta me olemme lähettiläitä ja Jumala kehoittaa, että me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Tässäkin Kristus on yksin Sovittaja ja me ainoastaan kehoitamme ihmisiä sovittamaan itsensä Jumalan kanssa. Se tapahtuu ainoastaan Jeesuksen Kristuksen kautta. Ohjaamme ihmisiä Jeesuksen Kristuksen luo. Jeesus Kristus on ainut portti Isän luokse, meistä tai mistään uskonliikkeistä ei siihen ole. Olemme vain Kristuksen puolesta lähettiläitä julistamaan Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen sovituksestaan.

      Jae 21: Jeesuksesta tehtiin meidän tähtemme "syntipukki", että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

      • deretarded

        Olethan sinä aika "jeesustelija".

        Jumala antoi omilleen sovituksen viran.
        Jumala uskoi meille sovituksen sanan.
        Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.
        Jumalalla on työmiehiä.


    • rtdd

      Tässä nim. "mietittävää" :lle tekstiä Raamatusta:

      Room. 15:1-2

      1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
      2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.

      """ Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme,""

      Miksi Jeesuksen omat uskovaiset sanovat näin: "olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, eikä julistetun äänellisen synninpäästön kautta ???. Siksi, koska usko Jeesukseen Kristukseen antaa synnit anteeksi ja Raamattu sanoo: "se Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen kaikille, jotka uskovat, erotuksetta""

      • deretarded

        Voisit jättää noi omat höpinäs kertomatta, kunnes
        vartut Sanassa.


    • rai_kasta

      evankeliumia

    • Samanlainen HARHASAARNAAJA oli Taskila kuin muutkin vl-puhujat.

      Korosti puheessaan:

      Miten "epäuskoiset" voivat nyt täällä Perhossa saada kuitin syntien anteeksiannosta. Koska ME (= vanhoillislestadiolaiset) olemme täällä.

      Keskeytti monta kertaa ärsyttävästi puheensa nakuttamalla kuin Singer: "Jeesuksen nimessä ja veressä..."

      Halusi lopuksi ITSE uskoa omat syntinsä anteeksi. Näin toimivat OMAVANHURSKAAT vanhoillislestadiolaiset.

      On melkoista rienaamista sanoa avauksessa: "raikasta evankeliumia"

    • tervetuloataivastielle

      Melperi, sinua selvästi riipoo se, että syntinen saa syntinsä anteeksi. Sinäkin voisit saada syntisi anteeksi, jos luovut entisestä omavanhurskaasta elämästäsi ja kävisit kaidalle elämän tielle, jolla tiellä sinun ei enää tarvitse pilkata ja rienata, vaan saato kokea iloa, rauhaa ja vapautta Pyhässä Hengessä. Tervetuloa tälle tielle.

      • perhontielläolette

        jos et senvertaa tajua että näkisit mitä melperi täällä ilmoittaa niin se kertoo vain ja ainoastaan sen että olet umpisokea ja kuuro tuon hyvävelisysteeminne siteissä ja sokeudessa.

        evankeliumi on kuule jotain ihan muuta kuin perhossa saarnattua vainmehumpuukia.


    • milloinkaheräätte

      Menee vielä kymmeniä vuosia ennekuin tämä lapsellinen joukko alkaa ymmärtää jotain Raamatun ilmoituksesta.

      Samaa veivaamista on saarnat kuin aina, ei mitään muutosta eikä valon lisääntymistä ole havaittavissa saarnoissa.

      sinne ne on perhoon seuroihin raahatrtava viidakosta jokainen saamaan syntinsä anteeksi, siinä se on teidän raittiin saarnanne anti voi herraisä !

    • vaah_toaja

      On se kumma, että jo vanhurskasten lepoon siirtyneen Lauri Taskilan saarna saa Melperin naamavärkin vaahtoamaan.

      • tuskinriittää

        miten niin kumma!?

        se nyt vasta kumma on jos ei vieläkään ole valoa tullut joukkoonne, vaikka pajon on vettä virranut vantaanjoessa puhumisen jälkeen!

        Kauanko vielä menee ennekuin tajuatte suuret harhanne, riittääkö viiskymmentä vuotta?


      • "vanhurskasten lepoon siirtyneen Lauri Taskilan"

        Oletko varma, että VAIN ME -saarnamiehet siirtyvät vanhurskasten lepoon.

        On se niin räikeätä Jumalan sanan rienaamista.


      • onokosinä

        #On se niin räikeätä Jumalan sanan rienaamista.#

        Olet muuten mestari siinä.


      • onokosinä kirjoitti:

        #On se niin räikeätä Jumalan sanan rienaamista.#

        Olet muuten mestari siinä.

        Vanhoillislestadiolaiset rienaavat Jumalan sanaa!

        Törkeimmät vl-HARHAOPIT:

        1. Vain vanhoillislestadiolaiset ovat ainoita oikeita ja Jumalalle kelpaavia uskovaisia.

        2. Vain vanhoillislestadiolaisilla on Pyhä Henki.

        3. Vain vanhoillislestadiolaisuus = Jumalan valtakunta.

        4. Jumala ei kykene pelastamaan syntistä ihmistä ilman vanhoillislestadiolaisen apua.

        5. Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi - vain vl-henkilö voi tehdä sen.

        6. Ehkäisy on syntiä.

        Siinä erittäin selvä luettelo törkeimmistä harhaopeista, joita vl-herätysliike opettaa.

        Omassa KORSKASSAAN veeällät ovat nostaneet itsensä kultavasikkaiselle korokkeelle. Sieltä korokkeelta he katselevat nenänvarttaan pitkin muita uskovaisia ja sinkoavat näiden suuntaan kehotuksiaan "Tee parannus sinä epäuskoinen!".

        Sieltä kultavasikkatornistaan veeällät opettavat, että Jumala ei yksin pysty pelastamaan ihmistä synnin yöstä. Aina tarvitaan kyytipojaksi vl. Tällä suoraan helvetistä kumpuavalla opetuksellaan veeällät 1) väheksyvät ja pyrkivät mitätöimään kaikkivaltiaan Jumalan valtaa ja voimaa 2) pyrkivät nostamaan itsensä vähintään puolijumalaksi - mieluummin vähän korkeammalle. Syntien anteeksiannon kohdalla vanhoillislestadiolaiset ovat korottaneet itsensä Jumalan yläpuolelle.

        Tämä KORSKAJOUKKO opettaa, että yksinomaan he muodostavat Jumalan valtakunnan maan päällä. Ihmisellä ei sen opin mukaan ole mitään asiaa "Jumalan juttusille" muutoin kuin rauhanyhdistyksen oven kautta. Mitäs väliä maailman muilla sadoilla miljoonilla elävässä uskossa olevilla on - EI MITÄÄN VÄLIÄ.

        Heille on vain käynyt niin huono tuuri, että eivät ole kokeneet onnea syntyä tänne pikku-Suomeen ja eivät siksi pysty kävelemään rauhanyhdistyksen ovesta sisään ja sitä kautta myöskin Jumalan valtakuntaan sisään.

        He joutuvat tyytymään vain Raamatun oppeihin ja siksi heidän kohtalonsa on kova: Helvetin ovi on jo raollaan kaikille näille muille uskoville ympäri maailmaa.

        Miksi eivät hölmöt muuta Suomeen ja astele rauhanyhdistyksen ovesta sisälle. Siten hekin turvaisivat iäisen kohtalonsa.


      • tylyttääkö

        Toista kymmentä vuotta olet saastaisessa mielessäsi itseksesi hautonut noita esittämiäsi
        ja ohuella hengellisellä ymmärryksellä keksimiäsi juttuja epäuskottavan harhaisen hellureisuuden ruokkimana.


      • tylyttääkö kirjoitti:

        Toista kymmentä vuotta olet saastaisessa mielessäsi itseksesi hautonut noita esittämiäsi
        ja ohuella hengellisellä ymmärryksellä keksimiäsi juttuja epäuskottavan harhaisen hellureisuuden ruokkimana.

        Nuo ovat virallisia vl-oppeja.

        Puolusta niitä Raamatulla.

        Minä ja muut palstalaiset odotamme mielenkiinnolla vastaustasi.


    • oppimaantullut

      """ Voisit jättää noi omat höpinäs kertomatta, kunnes

      vartut Sanassa. """

      Kerropa sinä jo Sanassa varttunut, mikä tuossa nim. "rtdd:n" tekstissä on väärää ja raamatunvastaista (korjaa, että opimme):

      Room. 15:1-2

      1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,

      2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.

      """ Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme,""

      Miksi Jeesuksen omat uskovaiset sanovat näin: "olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, eikä julistetun äänellisen synninpäästön kautta ???. Siksi, koska usko Jeesukseen Kristukseen antaa synnit anteeksi ja Raamattu sanoo: "se Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen kaikille, jotka uskovat, erotuksetta""

      • infaithornot

        Miten olette tulleet uskoon? Miten olette tehneet parannuksen, joka vaaditaan uskoon
        tulemiseksi ja syntien anteeksisaamiseksi? Miten ymmärrätte eron yleisen vanhurskauttamisen ja yksittäisen ihmisen vanhurskauttamisen välillä?
        Miten ymmärrätte,että vanhurskaus kulkee uskosta uskoon?

        Tällä foorumilla usein kirjoitetaan, että uskomalla Jeesuksen sovitustyöhön,
        Taivas aukeaa. Raamatun mukaan sitä ei voi yksin suorittaa. Monet vetoavat
        siihen, että asiovat suoraan pelastusasioissa Jeesuksen kanssa, mutta Room.
        8:34 kertoo,että Jeesus rukoilee omiensa puolesta.

        34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.

        On hyvä muistaa Jeesuksen opetus evankeliumin eteenpäin viemiseksi.

        Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Pelastustyö on Jumalan ohjaamaa Hänen omiensa kautta.Jeesus jätti seuraajilleen
        tämän tehtävän.

        Seuraava Raamatun kohta kertoo, miten pelastusta viedään eteenpäin.
        Room.8:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
        16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
        17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.


    • julius26

      """ 14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? """

      Tuo on mainio kohta roomalaiskirjeestä, johon vanhoilliset usein viittaavat silloinkin, kun ovat tekemisissä Jeesuksen Kristuksen jo omana Vapahtajanaan pitävien uskovaisten kanssa. On huomioitavaa myös, että julistajien ohella, jotka julistavat Jumalan sanaa ja evankeliumia, niin myös itse Raamattu julistaa evankeliumia, jonka kautta Pyhä Henki tekee samalla tavalla työtään kuin suullisen julistuksen kautta. Tästä on monia esimerkkiä esim. ns. rautaesiripun maiden vankiloista, joissa on ihminen tullut uskoon omassa sellissään Raamattua lukemalla. Jumalan sana on voimallinen sekä kuultuna että luettuna ja eikä tyhjänä palaja. Niinkuin Raamattu sanoo: usko tulee Kristuksen sanan kautta ( ei vain tiettyjen aistien kautta).

      Sitten on jae, joka huonosti sopii vanhoillisten korviin ja saarnan otsikoksi:

      9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

      Ihminen, joka on saanut parannuksen armon ja tullut uskoon ja toteuttaa tuon jakeen jatkuvasti elämässään ja ei ole kuitenkaan vl, niin saa kokea kovasti väheksyntää vanhoillisten tahoilta ja on heidän mielestään epäuskoinen, mutta monta kertaa vanhoillinen, joka ei usko Jeesusta Kristusta Herranaan eikä tunnusta Häntä suullaan ihmisten edessä, mutta on saanut seuroissa äänellisen synninpäästön, pidetään uskovaisena.

    • juurinoin

      9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

      Ihminen, joka on saanut parannuksen armon ja tullut uskoon ja toteuttaa tuon jakeen jatkuvasti elämässään ja ei ole kuitenkaan vl, niin saa kokea kovasti väheksyntää vanhoillisten tahoilta ja on heidän mielestään epäuskoinen, mutta monta kertaa vanhoillinen, joka ei usko Jeesusta Kristusta Herranaan eikä tunnusta Häntä suullaan ihmisten edessä, mutta on saanut seuroissa äänellisen synninpäästön, pidetään uskovaisena.

      Juuri noin!

    • taskilavani

      Ketju on melperin pahois saastuttama. Valitettavasti melperillä ei ole vihanpuhkumisessaan mitään sanottavaa, päinvastoin kuin Lauri Taskilalla.

      • taunollekysymys

        Mitä ajattelit sanoa?


      • letkullaruokittavat
        taunollekysymys kirjoitti:

        Mitä ajattelit sanoa?

        ei niillä ole mitään sanottavaa tuon irvimisen lisäksi.

        eivätkä he osaa kuunnella mitään muuta ääntä kuin omien veivaajiensa vanhijen saarnojen kopioita ja kaikuja.

        vain aniharvall aon mitään omaa jumalasuhdetta. kaikkien usko tulee seurakuntaletkusta jota imetään silmät kiinni ja korvat tukossa.


    • autuaanpäivänmuistaja

      Muistan päivää autuasta,
      jolloin Jeesus löysi mun,
      syntein tähden tuomitun,
      tilastani kauheasta
      nosti minut olalleen,
      otti aivan omakseen.

    • käsittämätönjoukko

      Ei nämä veeällät koskaan taida parantua noista harhaopetuksista joita ovat ikänsä kuunnelleet että korvatkin on venyneet pönttöön päin ja sieltä heidän kuittinsakin on peräisin!

      On se ihmeellinen Jumala joka ei saa yhteyttä omiin lapsiinsa kuin jonkun perhonseurojen kautta voi heerraisä tätä hullua usvaa ja sakeaa pimeyttä!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe