Miksi kaikki hyökkää KOKOOMUKSEN KIMPPUUN ?

nuoriliina

Olen ihmetellyt tätä poliittista debattia.
En muista vastaavaa tapahtuneen minkään puolueen tai henkilön vuoksi aiempien vaalien alla.
Aikani pohdittuani asiaa niin se on pelko ja kateus joka saa haukkumaan ja mollaamaan kaikesta mitä Pääministeri tekee.
Jos henkilö olisi täysi nolla ei kenenkään tarvitsisi kommentoida ja parastahan olisi se kun vaiettaisiin kuoliaaksi. No miksi Stuppi herättää näin voimakkaita tunteita.
No sen takia kun mies on älykäs, avoin, rehellinen, vilpitön ja vielä tosissaan tuoden oman hienon persoonansa esille.
Olen ylpeä Pääministeristämme ja siitä miten hän on uudenajan poliitikko.

74

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskovasaara

      Allekirjoitan täysin tuon kaiken.
      Politiikot eivät vaan ole tottuneet puhumaan totta ja sen takia ihmettelevät asiaa.
      Katainen oli myös avoin ja rehellinen ja siitä ei pidetty. Jyrki oli paljon maltillisempi kuin Alexis mutta molemmat ovat omia itsejään ja sen kyllä kansa huomaa. Ennemmin tai myöhemmin.

      • asiatselviksi

        Kukaan politikko ei ole rehellinen .Teillä vain ei ole tarpeellista tietoa ministereistä .
        Katainen oli Urpilaisen kanssa tekemässä kreikan " lahjarahaa ",joka oli poissa suomen veronmaksajilta .Urpilainen matkusti verorahoilla UMJ ,Bilderbergin
        salaiseen kokoukseen USAahan ,minkä lain tuntevat määrittelivät valtionpetokseksi.
        Stubb häärää enemmän USAn ja Israelin asioissa kuin kotimaansa työllisyyden palauttamisessa edes lähelle normaaleja lukemia . Suomessa ei enää ole 100 %
        isänmaallisia edustajia .Määräyksiä he ottavat EUusta ,sekä Washingtonista .
        Kolas isäntä on muodostumassa NATOsta ,mikä on samaa ,kuin kumartaa USAata .


      • asiatselviksi

        Kolmas isäntä NATO .


    • Asiat

      Ei päivää ilman Natoa.

      • cicccee

        Euroopan maista 23 kuuluu Natoon vain 4 ei kuulu. Haluaisitko sinä kuulua entiseen Neuvostoliittoon ?
        Toivotaan että märkä unesi palaa.


      • natopalarahaa

        No kerro sitten mikä Natossa on vikana. Vain tomppeli vastustaa rauhan-Natoa.


      • rauhan_asialla
        natopalarahaa kirjoitti:

        No kerro sitten mikä Natossa on vikana. Vain tomppeli vastustaa rauhan-Natoa.

        Rauhan nato.Sallikaa mun nauraa.Mistä lähtien sotilasiitto on luotu rauhan asialle? Suomen kansan järkevä enemmistö ei ikinä halua liittyä mihinkään liittoumiin vaan pysyä puolueettomana.Muutama hullu sotakiihkoilija ei meitä sinne vie ja riistä meiltä rauhaa ja puoluettomuutta.Puoluettomuus on meidän valtti ja voimavara.


      • pytteroinen
        rauhan_asialla kirjoitti:

        Rauhan nato.Sallikaa mun nauraa.Mistä lähtien sotilasiitto on luotu rauhan asialle? Suomen kansan järkevä enemmistö ei ikinä halua liittyä mihinkään liittoumiin vaan pysyä puolueettomana.Muutama hullu sotakiihkoilija ei meitä sinne vie ja riistä meiltä rauhaa ja puoluettomuutta.Puoluettomuus on meidän valtti ja voimavara.

        Suomi on Naton isäntä maa, sanoo siis mitä Natossa tehdään. Ensin ruskeilta Karjala takaisin korkoineen äänistä ja vienan merta myöten. Sitten Ukrainasta lähdetään Uraalille saakka.
        noi aluks.


    • äläkyseletyhmiä

      Ai että miks kokoomusta vihataan? Onko vielä joku joka ei ymmärrä?
      Esimerkkejä on pilvin pimein.
      Otetaan vaikka yksi malliksi.
      -Vuosi sitten kokoomus alensi yhteisöveroa (yrittäjien veroa) 24,5% =>20% vaikka oli lama jo päällä. Perusteltiin, että yrittäjät voisivat paremmin työllistää työttömiä.
      -Montako työpaikkaa on syntynyt sen jälkeen? Ei yhtään. Päinvastoin, yrittäjät ovat jatkaneet irtisanomisia jopa kiihtyvällä tahdilla.
      -Yhteisöveron alentamisesta syntyi tietenkin valtion kassaan iso vaje. Miten se vaje korjattiin?
      Kokoomuksen johdolla hallitus korotti veroja ja maksuja, leikkasi koulutuksesta yms, leikkasi jopa lapsilisistä 8,1% ja pienituloisilta eläkeläisiltä!
      -Kokoomus siis otti tavalliselta kansalta ja antoi hyväosaisille ökyrikkaille lisää.
      -TOISELLA NIMELLÄ SITÄ KUTSUTAAN KANSALTA VARASTAMISEKSI.

      vieläkö ihmettelet miksi kokoomuksen kimppuun hyökätään??

      • diivar

        Puhut sitä jota tulee kun on liikaa syönyt hernekeittoa. Puuaah ai kun sattuu..
        No sosialisoidaan sitten kaikki se sunkin datsa..puaahh..


      • Ullaoulusta

        Se on juuri sillai että kateelliset panettelee. Kun katsoin tänään Rinnettäkin oli ihan kuin krapulassa jotain soperteli. Kokoomus edustaa sivistystä ja vakautta ei sekasortoa.


      • VesaKaitera

        Äläkyseletyhmiä kirjoitti: "Vuosi sitten kokoomus alensi yhteisöveroa (yrittäjien veroa) 24,5% =>20% vaikka oli lama jo päällä. Perusteltiin, että yrittäjät voisivat paremmin työllistää työttömiä.

        Montako työpaikkaa on syntynyt sen jälkeen? Ei yhtään. Päinvastoin, yrittäjät ovat jatkaneet irtisanomisia jopa kiihtyvällä tahdilla."


        Jos yhteisöveroa ei olisi alennettu, niin vielä toteutunuttakin enemmän työpaikkoja olisi valunut ulkomaille, lähinnä Viroon ja Ruotsiin, koska näissä maissa olisi ollut Suomea selvästi alhaisempi yhteisövero.

        Äänekoskelle on toteutumassa 1.4:n miljardin investointi (ympäristöluvat on jo saatu, kiitos Grahn-Laasonen harjoittaman patistelun) ja Kemijärvelle 700:n miljoonan euron investointi. Työpaikkoja olisi tulossa lisää yhteensä noin 1500. Noiden kummankin investoinnin osalta yhteisäveron alennus merkitsi investoinnin kannattavuuden selvää kenties jopa ratkaisevaa parantumista. EK:n laskelmien perusteella reilun kolmen miljardin edestä investointeja oli tällä hetkelllä etenemässä suomalaisesssa lupabyrokratiassa.


      • Näin-siinä-kävi

        Pörssiosakkeiden osinkoihin se veronalennus meni. Ei työllistämiseen.

        Olisko ollut tehokaampia keinoja työllistämiseen?

        Olisi. Tuolla rahalla olisi saanut 100 000 työpaikkaa poistamalla ammatinharjoittajien pienten yritysten verot kokonaan. Ei olisi maksanut sen enempää ja tulos olisi ollut sen mukainen kuin oli tarkoitus.

        Mutta Katainen vain totesi että pienten yrityen veronalennus on pieni summaltaa että ei sillä ole vaikutusta. Kuitenkin pienet yritykset on olleet ainoita jotka on lisänneet työvoimaa, VAIKKA hallitus KIRISTI noiden yritysten verotusta.

        Vieläkö ihmettelet miksi "hyökätään"? Kokoomus PURI ruokkivaa kättä. Pienyrittäjät lopetti nyt Kokoomuksen äänestämisen lopullisesti. Ihan sama minkälaita PRÄNDIÄ kokoomus yrittää rakennella.


      • UYTREDFGHJKLP
        VesaKaitera kirjoitti:

        Äläkyseletyhmiä kirjoitti: "Vuosi sitten kokoomus alensi yhteisöveroa (yrittäjien veroa) 24,5% =>20% vaikka oli lama jo päällä. Perusteltiin, että yrittäjät voisivat paremmin työllistää työttömiä.

        Montako työpaikkaa on syntynyt sen jälkeen? Ei yhtään. Päinvastoin, yrittäjät ovat jatkaneet irtisanomisia jopa kiihtyvällä tahdilla."


        Jos yhteisöveroa ei olisi alennettu, niin vielä toteutunuttakin enemmän työpaikkoja olisi valunut ulkomaille, lähinnä Viroon ja Ruotsiin, koska näissä maissa olisi ollut Suomea selvästi alhaisempi yhteisövero.

        Äänekoskelle on toteutumassa 1.4:n miljardin investointi (ympäristöluvat on jo saatu, kiitos Grahn-Laasonen harjoittaman patistelun) ja Kemijärvelle 700:n miljoonan euron investointi. Työpaikkoja olisi tulossa lisää yhteensä noin 1500. Noiden kummankin investoinnin osalta yhteisäveron alennus merkitsi investoinnin kannattavuuden selvää kenties jopa ratkaisevaa parantumista. EK:n laskelmien perusteella reilun kolmen miljardin edestä investointeja oli tällä hetkelllä etenemässä suomalaisesssa lupabyrokratiassa.

        Veroratkaisulla tuohon ei ole kitään vaikutusta. Nuo yritykset odottavat nyt hallituksen vaihtumista ja ennakoivat sitä investoinneillaan.

        Ne tietävät että kun Kokoomus heitetään hallitusvastuusta ulos uudet tuotannonalat alkavat kannattaa. Investointipäätöksiä alettiin heti tekemään kun ilmeni mielipidetiedustelujen perusteella että Kokoomus ei ole seuraavasssa hallituksessa.

        kun Kokoomus juhli Gallupkärjessä kukaan ei puhunut noista investoinneista.


    • thatsitttt

      Koska kokoomus on pelkkä p*ska ja kokoomuslaiset pelkkiä p*skapäitä.

      • trolliko

        No johan oli kaunaista ja katkeraa vasemmistolaisen vuodatusta.
        Miten sinäkään reppana olet elämästä selvinnyt ?
        Joko Hakaniemen ravintolat on valomerkin antaneet kun noin on paha mieli ?


    • VesaKaitera

      Nuoriliina kirjoitti: "Miksi kaikki hyökkää KOKOOMUKSEN KIMPPUUN ?

      Olen ihmetellyt tätä poliittista debattia.

      En muista vastaavaa tapahtuneen minkään puolueen tai henkilön vuoksi aiempien vaalien alla."


      Itse olen ollut mukan politiikassa nyt 43 vuotta, enkä minäkään muista aivan yhtä rankkaa ja pitkäkestoista hyökkäystä mitään suomalaista puouletta kohtaan. Minusta tuntuu, että syy tähän on lopulta aika yksnkertainen eli se, että Kokoomus on nyt Suomen historiassa ensimmäistä kertaa eduskunnan suurin puolue. Onhan Kokoomus toki aiemminkin ollut usein hallituksessa ja sillä joitakin kertoja ollut pääministerin salkkukin, mutta silti vuoden 2011 vaalit olivat ensimmäiset eduskuntavaalit, joissa Kokoomus sai eniten paikkoja. Melko suuri osa Suomen kansasta suhtautuu Kokoomuksen melko tai hyvin nihkeästi ja tämä porukka koki tuon tapauksen hyvin kielteisenä. Nyt kun Kokoomuksen kannatus on ainakin tilapäisesti alhaalla, niin Kokoomusta vihaavat voivat purkaa patoutuneita tunteitaan ihan vapaasti, ja se on ollut havaittavissa tälläkin saitilla. Kovin katkeraa ja kaunaista on usein ollut teksti.


      Nuoriliina: "Aikani pohdittuani asiaa niin se on pelko ja kateus joka saa haukkumaan ja mollaamaan kaikesta mitä Pääministeri tekee.

      Jos henkilö olisi täysi nolla ei kenenkään tarvitsisi kommentoida ja parastahan olisi se kun vaiettaisiin kuoliaaksi. No miksi Stuppi herättää näin voimakkaita tunteita.

      No sen takia kun mies on älykäs, avoin, rehellinen, vilpitön ja vielä tosissaan tuoden oman hienon persoonansa esille.

      Olen ylpeä Pääministeristämme ja siitä miten hän on uudenajan poliitikko."


      Olen pitkälle samaa mieltä kanssasi. Alexander Stubbia vastaan tähdätyty kirjoitukset kumpuavat osin siitä, että hän on hyvin EU- ja NATO-myönteinen, jotka kummatkin saavat usean suomalaisen karvat pystyyn. Toisaalta Stubb on rehellinen uuden aallon poliitikko, jonka arvoliberaalisuus ärsyttää arvokonservatiiveja. Hänen esiintymistyylinsä jakaa myös kansaa, koska siihen ei ole totuttu. Hän taitaa olla ensimmäinen Suomen pääministereistä, joka on suoraan haastattelussa myöntänyt, ettei hänen hallituksensa ole ollut kovin onnistunut.

      • qppppp

        Onneksi kyllä kansa tietää ja sitä ei tarvitse aliarvioda. Jos Kokoomus ei kelpaa niin sen on sitten näin ja demokratia voittaa kun meillä on oikeus äänestää. Minä ainakin äänestä naista ja se on kokoomuslainen ei vasemmisto keskustalainen


      • Suomenneitokainen

        Hei Vesa,
        Eikös Sinunkin mielestä ole kummallista se jos joku politiikko on rehellinen ja myöntää ettei nyt mennyt hyvin, niin kaikki jotka ovat huutaneet hallituksen huonoutta suuttuvat siitä kun Pääministeri itse asian sanoo rehellisesti ?!


      • VesaKaitera

        Suomenneitokainen kirjoitti: "Hei Vesa,

        Eikös Sinunkin mielestä ole kummallista se jos joku politiikko on rehellinen ja myöntää ettei nyt mennyt hyvin, niin kaikki jotka ovat huutaneet hallituksen huonoutta suuttuvat siitä kun Pääministeri itse asian sanoo rehellisesti ?!"


        Asiahan on kumminkin niin, että hallituksen arvostelijoista hyvin moni on myös Stubbin arvostelija, ja tällaisille henkilöiVesaKaiteralle olisi äärimmäisen vastenmielistä kirjoittaa mitään sellaista, joka voitaisiin tulkita myönteiseksi kommentiksi Stubbin esiintymisistä tai lausonnoista. Tuolle porukalle kaikki, mitä Alex tekee, on joko väärin tai sitten vain sumutusta äänestäjiä kohtaan. Mutta Alex on uuden ajan poliitikko, jonka toiminta on useassa suhteessa avointa ja läpinäkyvää, hyvin toisenlaista kuin perinteisillä poliitikoillamme. Jos Alex saisi parikin vuotta lisää aikaa, niin hänet todennäköisesti ymmärrettäisiin paremmin, mutta nyt vaalit tulevat aika pahasti syliin.


      • Minämuistanparemmin

        Sinulla on huono Muisti.

        Ei siitä ole mennyt kuin neljä vuotta kun oli oikea sota Vanhasta ja Keskustaa vastaan.

        Yle..Hesari..Iltakehti...Taloussanomat...Kokoomus...Demarit...

        Mikrofinia tungettiin koko ajan Vanhasen kitalakeen ja solvattiin suoraan haastatteluissakin.


      • Passaa-se-totuus
        VesaKaitera kirjoitti:

        Suomenneitokainen kirjoitti: "Hei Vesa,

        Eikös Sinunkin mielestä ole kummallista se jos joku politiikko on rehellinen ja myöntää ettei nyt mennyt hyvin, niin kaikki jotka ovat huutaneet hallituksen huonoutta suuttuvat siitä kun Pääministeri itse asian sanoo rehellisesti ?!"


        Asiahan on kumminkin niin, että hallituksen arvostelijoista hyvin moni on myös Stubbin arvostelija, ja tällaisille henkilöiVesaKaiteralle olisi äärimmäisen vastenmielistä kirjoittaa mitään sellaista, joka voitaisiin tulkita myönteiseksi kommentiksi Stubbin esiintymisistä tai lausonnoista. Tuolle porukalle kaikki, mitä Alex tekee, on joko väärin tai sitten vain sumutusta äänestäjiä kohtaan. Mutta Alex on uuden ajan poliitikko, jonka toiminta on useassa suhteessa avointa ja läpinäkyvää, hyvin toisenlaista kuin perinteisillä poliitikoillamme. Jos Alex saisi parikin vuotta lisää aikaa, niin hänet todennäköisesti ymmärrettäisiin paremmin, mutta nyt vaalit tulevat aika pahasti syliin.

        heiVesku!

        "Jos Alex saisi parikin vuotta lisää aikaa, niin hänet todennäköisesti ymmärrettäi..." Niin..sen ajan että Tuppi saisi rakennettua uuden PRÄNDIN uuteen tilanteeseen.

        Eikö Tuppin olisi pitänyt rakentaa se uusi PRÄNDI ennen kuin hyppäsi uuteen rooliin.

        Vanha Prändi ei sovi pääministerille.

        Pellehän Tuppi on ollut alusta sti. Jopa puhetta yritti muuttaa uuteen prändiin sopivaksi. Ensin puhe hidastui mutta iitä tuli hidastuessaan ininää. Sittenn yritti tuota ininää poistaa jamuuttaa ä'äntään"miehiseksi" siitä tuli lähinnä huvittavaa keinotekoisesti hidastettua mörinää. Nyt Tuppi on palannut siihen ihan omaan ääneensä ja puhetapaansa.

        Mutta tuo seikkailu puheen kanssa antoi kyllä suuremman pellen kuvan miehestä kuin se tikkataulusooloilu.

        leveillä puheilla Tuppi kuitenkin alkoi tuon pätkätyönsä. Tulos on nkuiten yhtä nollaa kuin Ktaisen hallituksenkin aikaansannokset.

        Nyt Arvostellaan TULOKSISTA. jos niitä ei sa a aikaan on aihettakin arvostella.

        Ero vanhasen halltituksen arvosteluun se että Vnahsen hallitusta arvosteltiin vaikka sai todella paljon aikaan. Nytkö ei muka saisi arvotella hallitusta joka on mokannut kaikki kärkitavoitteensa. Kuntia on edelleenkin yli 300, vaikka niitä piti hallituksen jäljiltä olla 80. Sote piti olla 80 kunnan hoidettavana. Nyt ollaan menossa Keskustan maakuntamalliin Oppositiopuolue KESKUSTAN johdolla...yli 300 kunnalla... jne.


      • näinseon

        Saa ja hallitusta pitääkin arvostella sehän on sitä kansanvaltaa ja vapaata demokratiaa.
        Suomeen kun vaan ei mahdu kerraallaan kuin "yksi totuus" ja sitä kaikki toivottaa ja mantran omaisesti huutaa.
        Itse olen alun jälkeen pitänyt Stuppista no kannatin kyllä Vapaavuorta aiemmin, mutta jo nämä selfie ym jutut saivat minun Alexisin puolelle. Nämä epäasialliset viittaukset henkilön ulkonäköön ja pukeutumiseen olivat niin alarvoisia, että se sai minun silmäni aukeamaan.
        Kuitenkaan en kavereille uskalla sanoa rehellisesti että kannatan ja ihailen suunnattomasti Stuppia hänen osaamisensa johdosta ja se että häntä asioittamasti kaikesta haukutaan on vaan lisännyt kannustamaan Kokoomusta
        Uskon että moni ajattelee samoin.


      • VesaKaitera

        Näinseon kirjoitti: "Suomeen kun vaan ei mahdu kerraallaan kuin "yksi totuus" ja sitä kaikki toivottaa ja mantran omaisesti huutaa."


        Asia on juuri niin kuin kirjoitit. Tämä johtuu suurelta osalta toimittajista, joiden tiedot politiikasta ovat usein aika ohuet ja jotka mielellään surfailevat kulloisenkin mielipideaallon harjalla.


        Näinseon: "Itse olen alun jälkeen pitänyt Stuppista no kannatin kyllä Vapaavuorta aiemmin, mutta jo nämä selfie ym jutut saivat minun Alexisin puolelle. Nämä epäasialliset viittaukset henkilön ulkonäköön ja pukeutumiseen olivat niin alarvoisia, että se sai minun silmäni aukeamaan."


        Minulle on käynyt hieman samoin. Alunperin viime kesänä suhtauduin hyvin varauksellisesti Alexin ehdokkuuteen, koska arvelin Stubbin vain hankkivan pätkäpääministeriydstä meriitin itselleen tulevia EU-tehtäviä varten. Olin väärässä, sillä Alex on olttanut tehtävänsä hyvinkin vastuullisesti vastaan. Euroopan talousongelmat, jotka ovat haitanneet Suomen vientiä, selvät yhteistyöpoliittiset ongelmat SDP:n kanssa ja median äärimmäisen kriittinen suhtautuminen oikestaan kaikkeen, mitä Stubb on yrittänyt tehdä, on tuonut ongelmia pääministerin tielle. Jos Stubbia arvosteltaisiin asiasta eli jostakin hänen ottamistaan kannoista, niin Alexilla olisi mahdollisuus kehittää jotakin vastapeliä. Mutta kun kritiikki kohdistuu lähinnä hänen ulkoasuunsa, puhetyyliinsä, esiintymistapaansa ja twiitteihinsä, niin Stubbin on hyvin vaikea saada omaa viestiään vihamielisen viestintäilmaston läpi. Täytyy tietenkin muistaa, että melkoinen osa Stubbin parjaajista on niitä, jotka suhtautuvat kielteisesti EU-integraatioon tai Suomen NATO-jäsenyyteen tai molempiin. Näiden ihmisten kannalta Alex on vaarallinen poliitikko, joka on työnnettävä sivuraiteelle, maksoi mitä maksoi.


        Näinseon: "Kuitenkaan en kavereille uskalla sanoa rehellisesti että kannatan ja ihailen suunnattomasti Stuppia hänen osaamisensa johdosta ja se että häntä asioittamasti kaikesta haukutaan on vaan lisännyt kannustamaan Kokoomusta

        Uskon että moni ajattelee samoin."


        Toivottavasti jatkossa uskallat kumminkin näin tehdä. Olen keskustellut tästä samasta ongelmasta monien Kokoomuksessa pitkään toimineiden kanssa. Heidän mielestään suomalaiset ovat oikeudenmukaisuutta ja kohtuutta arvostavia ihmisiä, ja monien mielestä Stubbia kohtaan esitetty suorastaan yletön parjaus on viime viikkoina ruvennut toimimaan Alexin eduksi. Saa sitten nähdä, missä vaiheessa se konkretisoituu Kokoomuksen ja Stubbin suosion nousuna. Toivottavasti ennen vaaleja.


      • cjk

        Stubbiko älykäs hah hah haa koulujen käynti ei tee ihmisestä välttämättä älykästä.älykkyyttä kun on monenlaista stuppi on tekopyhä diivailija ja kaikkea muuta kuin aito nimittäin todella aito ihminen näkee tollasen pellen läpi


    • 666-kokoomus

      Kokoomus suorastaan haisee, suomi on lypsetty lähes konkurssikypsäksi kokoomuksen
      ahneiden poliitikkojen avulla.

    • onko-syytä

      Jopa oma puheenjohtaja panettelee,mitä olen viime aikoina ollut kuulevinani.
      No se olikin ensimmäinen rehellinen ilmaus,mitä häneltä on kuultu.
      Muuten tulee koko ajan sanomaa,joka tulee suoraan Usan lähetystöstä.

    • eerrr

      Ilmeisestisuuri osa ennen kokoomusta äänestäneistä alkaa huomata ,että heillä ei ole vara äänestää kokoomusta.Kokoomus ei aja kun yrittäjien ja korkeapalkkaisten ihmisten etuja.
      Ei todella ole mikään tavallisen ihmisen köyhän tai keskipalkalla elävän ihmisen etujen ajaja.

      Mutta niin monet on aiemmin äänestäneet kokoomusta, syystä että on haluttu samaistua rikkaaseen väestöön.Ihminen vain on semmonen uneksija/kuvittelija,

      • VesaKaitera

        Eerrr kirjoitti: "lmeisestisuuri osa ennen kokoomusta äänestäneistä alkaa huomata ,että heillä ei ole vara äänestää kokoomusta.Kokoomus ei aja kun yrittäjien ja korkeapalkkaisten ihmisten etuja."


        Väitteesi siitä, että Kokoomus ajaisi vain yrittäjien ja korkeapalkkaisten ihmisten etuja, on oikea, jos poistamme tuosta väitteestäsi sanan "vain". Kokoomus on ollut ylivoimaisesti aktiivisin ja tehokkain yksityisten yrittäjien etujen ajaja. Keskusta ja PS ovat kumpikin yrittäjiin myönteisesti suhtautuvia puolueita, muttei niiden "track record" tällä sektorilla kelpaa edes Kokoomuksen kyytipojaksi.

        Vasemmisto pyrkii kiristämään suurituloisten verotusta, ja Keskustakin ainakin vielä viime syksynä oli samoilla linjoilla. Saa nähdä, onko vaalien läheisyys lisännyt Keskustan varovaisuutta tässä asiassa. Myös PS ja Vihreät olisivat kiristämässä suurituloisten veotusta, mutta Kokoomus ei.


        Eerrr: "Ei todella ole mikään tavallisen ihmisen köyhän tai keskipalkalla elävän ihmisen etujen ajaja."


        Kokoomus on historiallisesti ollut nimenoman keskiluokan puolue. Meidän kannatuksemme suurituloisten keskuudessa on noin 2.5-kertainen siihen nähden, miten paljon kannatusta meillä on keskiluokasssa, mutta keskiluokan valtaisa koko tekee siitä pääkohteemme vaalitaistelussa. Keskiluokka ei ole historiallisest isitoutunut SDP:hen eikä Keskustaan, ja tämän vuoksi Kokoomuksella on teoriassa helpompi saavuttaa johtoasema tuossa yhteiskuntaluokassa. Sen pitäminen vaaleista toiseen ei kuitenkaan ole ongelmatonta.

        Köyhien kohdalla tilanteemme on erilainen, koska peruskannatuksemme on alimmissa tuloluokissa vain vajaa puolet siitä, mitä se on keskiluokassa, ja koska kamppailussa pienituloisten äänistä meillä on useita kilpailijoita, jotka pystyvät lupaamaan köyhille enemmän kuin mitä me. Puhtaasti rahallisissa lupauksissa häviämme kilpailijoillemme, mutta pystymme tarjoamaan kannustimia niille, jotka aidosti pyrkivät parantamaan omaa tilannettaan. Yritteliäs ja tavoitteellinen henkilö saattaa tuntea pyrkimyksemme omikseen, vaikka hän eläisi aivan minimitoimeentulon rajoilla. Kokoomus on optimististen ja oman elämänsä hallintaan pyrkivien ihnisten puolue. Ne, jotka ovat elämän kovassa koulussa katkeroituneet ja kääntyneet sisäänpäin, suhtautuvat usein Kokoomukseen hyvin nihkeästi, ja sen ovat varmaan monet havaineet tälläkin saitilla..


      • kaitera_tietää_tämän
        VesaKaitera kirjoitti:

        Eerrr kirjoitti: "lmeisestisuuri osa ennen kokoomusta äänestäneistä alkaa huomata ,että heillä ei ole vara äänestää kokoomusta.Kokoomus ei aja kun yrittäjien ja korkeapalkkaisten ihmisten etuja."


        Väitteesi siitä, että Kokoomus ajaisi vain yrittäjien ja korkeapalkkaisten ihmisten etuja, on oikea, jos poistamme tuosta väitteestäsi sanan "vain". Kokoomus on ollut ylivoimaisesti aktiivisin ja tehokkain yksityisten yrittäjien etujen ajaja. Keskusta ja PS ovat kumpikin yrittäjiin myönteisesti suhtautuvia puolueita, muttei niiden "track record" tällä sektorilla kelpaa edes Kokoomuksen kyytipojaksi.

        Vasemmisto pyrkii kiristämään suurituloisten verotusta, ja Keskustakin ainakin vielä viime syksynä oli samoilla linjoilla. Saa nähdä, onko vaalien läheisyys lisännyt Keskustan varovaisuutta tässä asiassa. Myös PS ja Vihreät olisivat kiristämässä suurituloisten veotusta, mutta Kokoomus ei.


        Eerrr: "Ei todella ole mikään tavallisen ihmisen köyhän tai keskipalkalla elävän ihmisen etujen ajaja."


        Kokoomus on historiallisesti ollut nimenoman keskiluokan puolue. Meidän kannatuksemme suurituloisten keskuudessa on noin 2.5-kertainen siihen nähden, miten paljon kannatusta meillä on keskiluokasssa, mutta keskiluokan valtaisa koko tekee siitä pääkohteemme vaalitaistelussa. Keskiluokka ei ole historiallisest isitoutunut SDP:hen eikä Keskustaan, ja tämän vuoksi Kokoomuksella on teoriassa helpompi saavuttaa johtoasema tuossa yhteiskuntaluokassa. Sen pitäminen vaaleista toiseen ei kuitenkaan ole ongelmatonta.

        Köyhien kohdalla tilanteemme on erilainen, koska peruskannatuksemme on alimmissa tuloluokissa vain vajaa puolet siitä, mitä se on keskiluokassa, ja koska kamppailussa pienituloisten äänistä meillä on useita kilpailijoita, jotka pystyvät lupaamaan köyhille enemmän kuin mitä me. Puhtaasti rahallisissa lupauksissa häviämme kilpailijoillemme, mutta pystymme tarjoamaan kannustimia niille, jotka aidosti pyrkivät parantamaan omaa tilannettaan. Yritteliäs ja tavoitteellinen henkilö saattaa tuntea pyrkimyksemme omikseen, vaikka hän eläisi aivan minimitoimeentulon rajoilla. Kokoomus on optimististen ja oman elämänsä hallintaan pyrkivien ihnisten puolue. Ne, jotka ovat elämän kovassa koulussa katkeroituneet ja kääntyneet sisäänpäin, suhtautuvat usein Kokoomukseen hyvin nihkeästi, ja sen ovat varmaan monet havaineet tälläkin saitilla..

        sä puhut huuhaata kuten kokoomuslaiset aina vaalien alla. miksei kokoomuslaiset puhu vaalien alla totta?
        muilla puolueilla ei ole media omistuksessa kuten kokoomuslaisten taustajoukoilla, joten heidän on pakko puhua tutta, muuten kokoomusmedia repii otsikoillaan kappaleiksi kaikki valehtelevat. vain kokoomus voi rauhassa valehdella vaalien alla, koska kokoomusmedia suojelee omiaan.


      • 098765432

        Miksi äänestää pelkkä PRÄNDIÄ, kun on olemassa vaihtoehtona puolueita joilla ei ole vahvaa prändiä mutta tekoja senkin edestä.

        Kokoomushan on kokonaisuudessan mileikuvan luoma illuusio. Siitä sortoa valittaneesta itkupillistä ja protestipuolueesta on tullut ajan satossa pelkkä kupla. Nyt ollaan taas menossa siihen itklupilli suuntaan takaisin kun kun kupla puhkesi.

        "Miksi minua moititaan vaikka en saa mitään aikaan"


      • LKJHGFDsDFGHJK
        kaitera_tietää_tämän kirjoitti:

        sä puhut huuhaata kuten kokoomuslaiset aina vaalien alla. miksei kokoomuslaiset puhu vaalien alla totta?
        muilla puolueilla ei ole media omistuksessa kuten kokoomuslaisten taustajoukoilla, joten heidän on pakko puhua tutta, muuten kokoomusmedia repii otsikoillaan kappaleiksi kaikki valehtelevat. vain kokoomus voi rauhassa valehdella vaalien alla, koska kokoomusmedia suojelee omiaan.

        On toinenkin puolue joka saa valehdella surutta. Demarit. Silläkin omat mediansa ja tarvittaessa Kokoomus ja Demarit yhdistävät mediavoimansa kun pitää saada Keskusta alas.

        Näin tehtiin viimeksi Vanhasen kakkoshallituksen aikana.


      • VesaKaitera
        098765432 kirjoitti:

        Miksi äänestää pelkkä PRÄNDIÄ, kun on olemassa vaihtoehtona puolueita joilla ei ole vahvaa prändiä mutta tekoja senkin edestä.

        Kokoomushan on kokonaisuudessan mileikuvan luoma illuusio. Siitä sortoa valittaneesta itkupillistä ja protestipuolueesta on tullut ajan satossa pelkkä kupla. Nyt ollaan taas menossa siihen itklupilli suuntaan takaisin kun kun kupla puhkesi.

        "Miksi minua moititaan vaikka en saa mitään aikaan"

        098765432 kirjoitti: "Kokoomushan on kokonaisuudessan mileikuvan luoma illuusio. Siitä sortoa valittaneesta itkupillistä ja protestipuolueesta on tullut ajan satossa pelkkä kupla. Nyt ollaan taas menossa siihen itklupilli suuntaan takaisin kun kun kupla puhkesi."


        Selvää on, että Kokoomus on yrittänyt luoda itsestään positiivista ja tehokasta brändiä, ja onnistunut siinä ajoittain hyvin, viime aikoina huonommin. Mutta tällä hetkellä mielestäni tuolla mielikuvapolitiikalla yrittää ratsastaa ennenkaikkea SDP. Kehotankin kaikkia lukijoita katsomaan SDP:n vaalivideon, ja ihmettelemään kanssani sitä, että varsinaisesta videon sanomasta (siis alkujuonto ja loppujuonto pudotettuna piis) noin 5/6 on SDP:n omaakehua menneistä maineteoista. Vaivainen kuudesosa on annettu nykytilanteen ja tulevaisuuden tavoitteiden hyvin ylimalkaiselle esittelylle. Tässähän saisi sellaisen käsityksen, että oleellinen asia olisi menneisyys, vaikka politiikassa keskeisintä on sisäistää nykyinen tilanne ja luoda toimivia käytäntäjä sen parantamiseksi.

        .
        098765432: " "Miksi minua moititaan vaikka en saa mitään aikaan"


        Tuo väite pätee erinomaisen hyvin SDP:hen. Katsokaapa, pystyttekö bongaamaan SDP:n vaalivideolta yhtään sellaista kohtaa, jossa olisi mainittu edes jokin tällä vaalikaudella saavutettu uudistus. Uudet uudistukset näyttävät olrevan vallan kortilla.


      • VesaKaitera
        kaitera_tietää_tämän kirjoitti:

        sä puhut huuhaata kuten kokoomuslaiset aina vaalien alla. miksei kokoomuslaiset puhu vaalien alla totta?
        muilla puolueilla ei ole media omistuksessa kuten kokoomuslaisten taustajoukoilla, joten heidän on pakko puhua tutta, muuten kokoomusmedia repii otsikoillaan kappaleiksi kaikki valehtelevat. vain kokoomus voi rauhassa valehdella vaalien alla, koska kokoomusmedia suojelee omiaan.

        Kaitera_tietää_tämän kirjoittti minusta: "sä puhut huuhaata kuten kokoomuslaiset aina vaalien alla. miksei kokoomuslaiset puhu vaalien alla totta?"


        Jospa jotenkin perustelisit, mikä aiemmassa kirjoitusessani oli mielestäsi huuhaata.


        Kaitera_tietää_tämän: "muilla puolueilla ei ole media omistuksessa kuten kokoomuslaisten taustajoukoilla, joten heidän on pakko puhua tutta, muuten kokoomusmedia repii otsikoillaan kappaleiksi kaikki valehtelevat. vain kokoomus voi rauhassa valehdella vaalien alla, koska kokoomusmedia suojelee omiaan."


        Jopas oli paksu väite. Kokoomuksen suhtautuu myönteisesti osa lehdistöstä, mutta esimerkiksi Keskustalle myötämielinen makuntaölhdistö on useilla alueilla varsin vahva vaikuttaja. Maan suurinta lehteä Helsingin Sanomia, ei voida pitää kovin myönteisenä Kokoomukselle, joskin se joutuu suhtautumaan Kokoomuksen varovaisesti, koska Kokoomus on selvästi suurin puolue HS:n päälevikkialueella. YLEssä SDP ja Vihreät ovat toimittajien suosikkipuolueita. Kokoomukseen suhtaudutaan siellä melko nihkesäti, ja PS:iin vielä kielteisemmin.

        Toimittajien perusnihkeys Kokoomukseen näkyy oikeinkin selvästi siinä, kuinka Alexander Stubbiin on suhtauduttu. Oma arvioni on se,.että kaikista mediassa olleista jutuista noin 75% on ollut Stubbiin kielteisesti suhtautuvia, ehkä 15% neutraaleja ja vaivaiset 10% Alexia sympatisoivia. Jos Kokoomus hallitsisi mediaa kuten väität, nuo luvut olivat aivan päinvastaiset, ja Stubbia ylistettäisiin estoitta aidosti kansainvälisenä optimistisena muutosjohtajana.


      • 098765432
        VesaKaitera kirjoitti:

        098765432 kirjoitti: "Kokoomushan on kokonaisuudessan mileikuvan luoma illuusio. Siitä sortoa valittaneesta itkupillistä ja protestipuolueesta on tullut ajan satossa pelkkä kupla. Nyt ollaan taas menossa siihen itklupilli suuntaan takaisin kun kun kupla puhkesi."


        Selvää on, että Kokoomus on yrittänyt luoda itsestään positiivista ja tehokasta brändiä, ja onnistunut siinä ajoittain hyvin, viime aikoina huonommin. Mutta tällä hetkellä mielestäni tuolla mielikuvapolitiikalla yrittää ratsastaa ennenkaikkea SDP. Kehotankin kaikkia lukijoita katsomaan SDP:n vaalivideon, ja ihmettelemään kanssani sitä, että varsinaisesta videon sanomasta (siis alkujuonto ja loppujuonto pudotettuna piis) noin 5/6 on SDP:n omaakehua menneistä maineteoista. Vaivainen kuudesosa on annettu nykytilanteen ja tulevaisuuden tavoitteiden hyvin ylimalkaiselle esittelylle. Tässähän saisi sellaisen käsityksen, että oleellinen asia olisi menneisyys, vaikka politiikassa keskeisintä on sisäistää nykyinen tilanne ja luoda toimivia käytäntäjä sen parantamiseksi.

        .
        098765432: " "Miksi minua moititaan vaikka en saa mitään aikaan"


        Tuo väite pätee erinomaisen hyvin SDP:hen. Katsokaapa, pystyttekö bongaamaan SDP:n vaalivideolta yhtään sellaista kohtaa, jossa olisi mainittu edes jokin tällä vaalikaudella saavutettu uudistus. Uudet uudistukset näyttävät olrevan vallan kortilla.

        Olet6 oikeassa. Olisin kirjoittamnut molempien puolueiden njimen tuohon, mutta tämä on pelkästään Kokoomuksen politiikkaa koskeva palsta.

        Jos olisi KokDemu palsta olemassa olisi paljojn helpompi kirjoittaa. Käytännössähän ne on sisarpuolet. Tavoitteet on täysin samat täysin vastakkaisilla argumenteilla. Mutta lopputuloshan se ratkaisee ei perusteet.


      • LKJHGF
        VesaKaitera kirjoitti:

        Kaitera_tietää_tämän kirjoittti minusta: "sä puhut huuhaata kuten kokoomuslaiset aina vaalien alla. miksei kokoomuslaiset puhu vaalien alla totta?"


        Jospa jotenkin perustelisit, mikä aiemmassa kirjoitusessani oli mielestäsi huuhaata.


        Kaitera_tietää_tämän: "muilla puolueilla ei ole media omistuksessa kuten kokoomuslaisten taustajoukoilla, joten heidän on pakko puhua tutta, muuten kokoomusmedia repii otsikoillaan kappaleiksi kaikki valehtelevat. vain kokoomus voi rauhassa valehdella vaalien alla, koska kokoomusmedia suojelee omiaan."


        Jopas oli paksu väite. Kokoomuksen suhtautuu myönteisesti osa lehdistöstä, mutta esimerkiksi Keskustalle myötämielinen makuntaölhdistö on useilla alueilla varsin vahva vaikuttaja. Maan suurinta lehteä Helsingin Sanomia, ei voida pitää kovin myönteisenä Kokoomukselle, joskin se joutuu suhtautumaan Kokoomuksen varovaisesti, koska Kokoomus on selvästi suurin puolue HS:n päälevikkialueella. YLEssä SDP ja Vihreät ovat toimittajien suosikkipuolueita. Kokoomukseen suhtaudutaan siellä melko nihkesäti, ja PS:iin vielä kielteisemmin.

        Toimittajien perusnihkeys Kokoomukseen näkyy oikeinkin selvästi siinä, kuinka Alexander Stubbiin on suhtauduttu. Oma arvioni on se,.että kaikista mediassa olleista jutuista noin 75% on ollut Stubbiin kielteisesti suhtautuvia, ehkä 15% neutraaleja ja vaivaiset 10% Alexia sympatisoivia. Jos Kokoomus hallitsisi mediaa kuten väität, nuo luvut olivat aivan päinvastaiset, ja Stubbia ylistettäisiin estoitta aidosti kansainvälisenä optimistisena muutosjohtajana.

        Tuppi on antanut aihetta jota edes Yle ei ole voinut väistää uutisoinnissaan. On se kuitenkin yrittänyt loiventaa sitäkin ravoastelua. Mutta kun Tuppi ihan suorissa lähetyksissä mokaa niin ei se Ylen seulakaan pysty suoraa lähetystä muokkaamaan. hesari on niin Kokoomuksen ja Demareiden lehti kuin olla saattaa. Iltis on suoraan kokoomuksen talutusnuorassa. Kovasti iltikseen valtaa myös Demareilla.


    • Prändi-Pallo-puhkesi

      meinaakko että ei ole aihetta?

      kokoomus onn itse Kataisen ja Tuppin toimilla antaneet roimasti aihetta hyökätäkin.

      Kokoomnukselta sellainen riman alitus pääministeripuolueena että siinä on Prändit paukkuneet. Leveästi niitä Prändejä rakenneltiinkin.

    • MInä tein kokoomuksen ( ja muun hallituksen "politiiksta") JULKISEN rikosilmoitukse´n "nettipoliisin" plogiin... sitä EI oytettu vastaan ! Mistä sitten oli kyse ? Iltalehti huhtikuu 2012 "Eduskunnassa muhii miljardikaappaus"; Yli lain salliman perityt tasoitusvastuurahat aiotaan kaapata". Kaappauksen eli VARKAUDEN toteutus "laki 444/2012" astui voimaan 1.1. 2013 ja lakkautti jopa 3 MILJARDIN euron velan vakuutusyhtiöiltä pienyrityksille ! ( todisteet kerätty yhteen kimmoleaks.fi ). Eli miten MILJARDIVARKAUS eduksunnassa oli mahdollinen ? Iltalehti 19.2.2013 "Miljoonien rahavirrat puolueille"; Jorma Heikkinen: "Puolueille ei maksettu rahaa turhaan." ... rahalla on saatu "omanlaista lainsäädäntöä". Onko NORMAALIN hallituksen toimintaa VARASTAA ( suoraan) miljardeja saaadun miljoonaLAHJONNAN takia ? Ja miten mahdolliseen "rikostutkintaan" on VARAUDUTTU ? 2011 "oikeusministerin" allekirjoittama "perustuslaki 118 § ..."Kansalaisten kokemat ihmisoikeusloukkaukset ... syyteoikeutta ei kuitenkaan ole mikäli syyte perustuslain mukaan on käsiteltävä valtakunnanoikeudessa". Minne "katosivat" VARASTETUT miljardit ? Keväällä 2014 "vakuutusyhtiöt" maksoivat MILJARDIOSINGOT "omistajilleen" ja lain 444/2012 HYÄTYJÄTAHOT mm. maksoivat Stubin ( alias Caj-Göran) "kamppanjan" suurimmalta osin ! Minun inhoni kokoomukseeen PERUSTUU TOSIASIOHIN ! ( olen pienyrittäjä"; joLLA EI enää lain 444/2012 ja PL 118 § ole PERUSTUSLAILLISTA OMAISUUDENSUOJAA ! Ja tuo laki joka vei 3 miljardia INVESTOINTIVARAA pienyrityksistä teki ainakin 10 000 työtöntä ? Jokainen joka tietää NÄMÄ JULKISET asiat varmasti inhoaa kokoomusta, jos ei ole tuon 3 miljardin SAAMAPUOLELLA ! Eräskin lähti JO palkoon "varastetusta" omaisuudesta valtion kärttämää veroa ? Tutkittavaa siis olisi; mutta se on ESTETTY ! Eoa päätös 876/2/05 / julki 20.12. 2007 ..."poliisilla ei ole oikeutta suorittaa ESITUTKINTAA kansalaisen sille ilmoittamassa presidentin- ja ministerinvastuuasiassa." MInä ILMOITAN kuuluvani "perustuslain" 118 §:n mukaiseen 2 kastiin, jolla ei ole perustuslaillisia IHMISOIKEUKSIA saattaa kokemiaan vääryyksiä EDES poliisin esitutkintaan ! Kun TIETO leviää kokoomuksen ja muun hallituksen IHMISOIKEUSLOUKKAUKSISTA inhoajia LÖTYY LISÄÄ ! Islannissa RIKOLLISIA pankkiireita laitettiin VASTUUSEEN; Suomessa heitä suojellaan "perustuslailla" ! Saanko; pliis ;nhota VARKAITA ?!

    • sitä_saa_mitä

      Persuja on haukuttu koko vaalikauden ja kaikista tuuteista.

      • asiallistakritikkiä

        Ei persuja ole haukuttu, vaan oman puoleen väki alkaa kysellä että mitä se tämä rahojen säätiöittäminen on kun jäsenmaksutkin menevät sinne sekä puoluetuki eikä kentällä näy euron euroa. Sekä kyselty mielivallan perään mitä puolueessa harrastetaan.

        Joskaan niihin ei ole puoluejohto vaivautunut vastaamaan kuin ylimielisesti että jos ei itse eroa puolueesta, niin erotetaan.

        Halla-aho kyllä suoltaa kaikkea soopaa, niin voisi koko kansalle suurella viisaudellaan valaista mistä säätiösotkussa on kyse.

        Muilla puolueilla ollut säätiösotkuja, mutta ne lähinnä hyväntekeväisyyttä kun jaettu liian anteliaasti rahaa ehdokkaille. Soini taasen jemmaa kaikki rahat säätiöön ja muuttaa puoluetuen säätiön miljoonaomaisuudeksi. Ei ihme jos perään vähän kysellään.


    • 4021

      Olisiko syynä eliitin ja kokoomuksen pohjaton rahanahneus sekä tavallisten kansalaisten ylimielinen halveksuminen ? . Sitä saa mitä tilaa ! .

    • eipahalle

      Poliitikot ovat helppokohde purkaa itseään. Kun vaalit lähestyvät vauhti kiihtyy ja jokainen puolue saa omansa.
      Eikö ole niin että päätöksiä ei saada leikkauksista aikaan joka hidasta lamasta ylös pääsyä.
      Päätöksen teko on halvaantunut onko se osaamattomuutta vai tiukkapipoisuutta. Vastuuta pyritään sysäämään virkamiehille joten se kuvastaa tietämättömyyttä asioiden hoidossa. On kummallista jos politiikko ei tiedä mitä pitää päättää. Pitäisikö hallituksessa olla riittävästi asiantuntemusta enemmän sillä ei riitä että osaa puhua uskottavasti kun vanhan toisto kyllästyttää kuunnella. Kirjoitukseni koski kaikkia puolueita tehdään ripeästi eikä jahkailla. Tekemällä tapahtuu.

      • uusiaikataas

        Aina uutta vieroksutaan ja mollataan.
        Yleensä siinä on pohjalla paljon kateutta ja sitä miten minun käy jos tulee uudet tuulet ja vanhoja ei enää tarvita.
        Pakko on kuitenkin päästä vahasta ja laahaavasta nyt elämme 2015 ja nämä menneisyyden politrukit voivat siirtyä ansaitulle eläkkeelle.


      • DFGHJKLÖÅPOIUYTRE
        uusiaikataas kirjoitti:

        Aina uutta vieroksutaan ja mollataan.
        Yleensä siinä on pohjalla paljon kateutta ja sitä miten minun käy jos tulee uudet tuulet ja vanhoja ei enää tarvita.
        Pakko on kuitenkin päästä vahasta ja laahaavasta nyt elämme 2015 ja nämä menneisyyden politrukit voivat siirtyä ansaitulle eläkkeelle.

        Keskitä...keskitä..keskitä...

        Tuo tie on nähty. Tuloksena taantuma.

        On hyvinkin aihetta arvostella.

        Kuntakarttaharjoitus ja sote, hallituksen kärkihankkeet. Molemmat karille. ¤Eikö muka ole aihetta arvostella?

        Arvostus tulee tuloksista. Arvostelu tuloksien puutteesta.


    • einsteinkok

      Se, miksi voin hyökätä Kokoomuksen kimppuun on seuraava:
      Kokoomus luo Suomeen lamoja. Aina täällä on lama , kun Kokoomus on vallassa. Se alkoi jo 1987 Harri Holkerin ajalla alkaen 1990 (Suomen suuri lama).
      Kokoomus tekee tämän tahallaan. Kokoomus ei pidä hyvinvointivaltiosta. Vielä pahempi sanayhdistelmä on heille "sosiaalivaltio", jossa ihmisistä huolehditaan valtion taholta, jos he eivät yksin tule toimeen. Kokoomuksen mielestä jonkun pitää voida rahastaa näiden onnettomien ihmisten pahoinvoinnista tekemällä heidän auttamisestaan vaihtoarvoista eli - saat apua, jos maksat yksityiselle firmalle.
      Sitten Kokoomus kannattaa finanssikeinottelijoiden tappioiden maksamista verorahoista. Ihmeellistä, että ei kannata sosialismia muuta kuin siinä tapauksessa, että kapitalistin velat maksetaan yhteisestä pussista. Tämä on tätä Kokoomuslaista sosialismia - he ovat sosialisteja, mutta vain silloin, kun se hyödyttää vain heitä itseään. Kokkare tunnetaan egoismistaan, narsismistaan, oman edun tavoittelustaan, pyrkydyydestään, sairaasta kunniananhimostaan.
      Mainitsen tässä vain yhden sosialistin lukuisten älykköjen joukosta:
      Albert Einstein.

      • VesaKaitera

        Einsteinkok kirjoiti: "Kokoomus luo Suomeen lamoja. Aina täällä on lama , kun Kokoomus on vallassa. Se alkoi jo 1987 Harri Holkerin ajalla alkaen 1990 (Suomen suuri lama)."


        Ei se ihan noin ole. Kokoomus on ollut vallasa vuodesta 1987 aina tähän päivään saakka pois lukien vaalikausi 2003 - 2007. Noihin vuosiin on mahtunut paljon talouskasvuakin. On kyllä totta, että vaalikaudella 2003 - 2007, jolloin vallassa oli punamultahallitus, Suomen talouskasvu oli epätavallisen voimakasta, mutta sitä siivitti tuolloin vahva kansainvälinen talouskasvu ja siitä johtunut hyvä vientimme veto, josta emme ole viime vuosina päässeet nauttimaan. Tuo punamultahallitus muuten alensi veroja kolme kertaa sen määrän mitä siihen kuuluneet puolueet olivat ennen vaaleja luvanneet eli puolet enemmän kuin mitä Kokoomus oli asettanut tavoitteeksi. Punamultahallitus poisti myös varallisuusveron.


      • yäskkkk

        En usko muuta syytä kokoomuksen haukkumiseen kuin kateus ja iksisilmäisyys kun ei muuta osata niin haukutaan sitten vaan.
        Ei haukku haavaa tee.


      • VesaKaitera

        "Ei haukku haavaa tee."


        Valitettavasti tuo vanha viisaus ei pidä paikkaansa silloin, kun nuo haukkujat ovat poliittisia toimittajia. Alexander Stubb on saanut heiltä varsinaisen sinihappikylvyn. No ei tuota edellsitä pätkäpääministeriä Kiviniemeäkään aivan silkkihansikkain kohdeltu, mutta viimeisen kahdeksan kuukauden aikana media on pannut kyllä vielä paremmaksi Stubbin halveerauksessaan. Kataistakin arvosteltiin, mutta sordino päällä. Stubbin tapauksessa sordino on otettu pois päältä.


      • NäinoN-
        VesaKaitera kirjoitti:

        Einsteinkok kirjoiti: "Kokoomus luo Suomeen lamoja. Aina täällä on lama , kun Kokoomus on vallassa. Se alkoi jo 1987 Harri Holkerin ajalla alkaen 1990 (Suomen suuri lama)."


        Ei se ihan noin ole. Kokoomus on ollut vallasa vuodesta 1987 aina tähän päivään saakka pois lukien vaalikausi 2003 - 2007. Noihin vuosiin on mahtunut paljon talouskasvuakin. On kyllä totta, että vaalikaudella 2003 - 2007, jolloin vallassa oli punamultahallitus, Suomen talouskasvu oli epätavallisen voimakasta, mutta sitä siivitti tuolloin vahva kansainvälinen talouskasvu ja siitä johtunut hyvä vientimme veto, josta emme ole viime vuosina päässeet nauttimaan. Tuo punamultahallitus muuten alensi veroja kolme kertaa sen määrän mitä siihen kuuluneet puolueet olivat ennen vaaleja luvanneet eli puolet enemmän kuin mitä Kokoomus oli asettanut tavoitteeksi. Punamultahallitus poisti myös varallisuusveron.

        SDP Kokoomus=Lama


      • Suomenneitokainen

        SDP Keskusta = menneisyys meno 70- luvulle. Julkisensektorin paisuminen ja tulevaisuuden Venäjän pelossa.
        Kokoomus kansainvälinen, yksilö ja yhteisökeskeinen. normaali naapuruus kaikkien kanssa siis myös Venäjän yhteistyössä EU kanssa. Olemme sivistysvaltio joka pitää heikommistaan huolen ei sääntele ja kurjista kansaa.
        Siksi Kokoomus !


      • jotainrajaa

        Kaitera kirjoittaa olevansa itse työttömyyspäivärahalla ja lisäpäivillä, silti kannattaa puoluetta(kokoomus) joka nämä uhkaa poistaa ja heikentää.. Susi on susi oma napa tärkein, ei väliä miten muiden käy..
        Tyypillistä Kokoomuslaista ajattelua, pienennetään rikkaiden verotusta ja otetaan se köyhiltä pois, etkö häpeä kun ihailet tuollaista puoluetta ja tomit itse toisin, kuin he vaativat
        Kokoomuksen raukkamaisuuden huomaa Ben Z:n puheista, työttömyyspäivära leikattava, hammashoito pois köyhiltä, Ben ei puutu isoihin eläkkeisiin, ei isoihin palkkoihin ja optioihin, kun istuu Fortumin hallintoneuvostossa itse ja nauttii sen päälle kansanedustajan palkkaa.
        Kokoomuksen politiikka on törkeää ja epäinhimillstä, ajavat köyhät kaduille, työttömät kerjäämään ja ryöstämään ja pikkunilkit kannustaa.


      • tosi.on
        Suomenneitokainen kirjoitti:

        SDP Keskusta = menneisyys meno 70- luvulle. Julkisensektorin paisuminen ja tulevaisuuden Venäjän pelossa.
        Kokoomus kansainvälinen, yksilö ja yhteisökeskeinen. normaali naapuruus kaikkien kanssa siis myös Venäjän yhteistyössä EU kanssa. Olemme sivistysvaltio joka pitää heikommistaan huolen ei sääntele ja kurjista kansaa.
        Siksi Kokoomus !

        Törkeä valhe! Se on kokoomus joka ei välitä kuin rikkaiden eduista.Tavallisesta kansasta ja vähäosaisista he eivät välitä tuon taivaallista.Kokoomus ei ole saanut mitään muuta aikaan kuin luokkaeroja suomessa kasvatettua ja ajettua suomen talouden ennennäkemättömään kurjuuteen.Ehdottomasti kokoomus pois seuraavata hallituksesta.


      • NHäinoN-
        Suomenneitokainen kirjoitti:

        SDP Keskusta = menneisyys meno 70- luvulle. Julkisensektorin paisuminen ja tulevaisuuden Venäjän pelossa.
        Kokoomus kansainvälinen, yksilö ja yhteisökeskeinen. normaali naapuruus kaikkien kanssa siis myös Venäjän yhteistyössä EU kanssa. Olemme sivistysvaltio joka pitää heikommistaan huolen ei sääntele ja kurjista kansaa.
        Siksi Kokoomus !

        Sdp Kok=Lama
        Hoilkerin hallitus lama
        Lipposen hallitus 300 000 entistä yrittäjää nälänhätään. 200 000 lapsiperhettä köyhyysloukkuun. (Perhe-etuuksien leikkaus ja toimeentulotuen leikkaus)
        Kataisen hallitus lama.

        Siinä joiden kahden puolueen saldo.


      • Enolekuullut
        VesaKaitera kirjoitti:

        "Ei haukku haavaa tee."


        Valitettavasti tuo vanha viisaus ei pidä paikkaansa silloin, kun nuo haukkujat ovat poliittisia toimittajia. Alexander Stubb on saanut heiltä varsinaisen sinihappikylvyn. No ei tuota edellsitä pätkäpääministeriä Kiviniemeäkään aivan silkkihansikkain kohdeltu, mutta viimeisen kahdeksan kuukauden aikana media on pannut kyllä vielä paremmaksi Stubbin halveerauksessaan. Kataistakin arvosteltiin, mutta sordino päällä. Stubbin tapauksessa sordino on otettu pois päältä.

        Mitä on "sinihappi"?


      • Intti_Ranne
        VesaKaitera kirjoitti:

        Einsteinkok kirjoiti: "Kokoomus luo Suomeen lamoja. Aina täällä on lama , kun Kokoomus on vallassa. Se alkoi jo 1987 Harri Holkerin ajalla alkaen 1990 (Suomen suuri lama)."


        Ei se ihan noin ole. Kokoomus on ollut vallasa vuodesta 1987 aina tähän päivään saakka pois lukien vaalikausi 2003 - 2007. Noihin vuosiin on mahtunut paljon talouskasvuakin. On kyllä totta, että vaalikaudella 2003 - 2007, jolloin vallassa oli punamultahallitus, Suomen talouskasvu oli epätavallisen voimakasta, mutta sitä siivitti tuolloin vahva kansainvälinen talouskasvu ja siitä johtunut hyvä vientimme veto, josta emme ole viime vuosina päässeet nauttimaan. Tuo punamultahallitus muuten alensi veroja kolme kertaa sen määrän mitä siihen kuuluneet puolueet olivat ennen vaaleja luvanneet eli puolet enemmän kuin mitä Kokoomus oli asettanut tavoitteeksi. Punamultahallitus poisti myös varallisuusveron.

        "On kyllä totta, että vaalikaudella 2003 - 2007, jolloin vallassa oli punamultahallitus, Suomen talouskasvu oli epätavallisen voimakasta, mutta sitä siivitti tuolloin vahva kansainvälinen talouskasvu ja siitä johtunut hyvä vientimme veto, josta emme ole viime vuosina päässeet nauttimaan."

        Erinomainen esimerkki siitä, että jos jokin asia menee hyvin demarien ohjauksessa niin se tapahtuu vahingossa. Vaikka demarit ovatkin yleensä hyviä välttämään tällaisia vahinkoja.

        "Tuo punamultahallitus muuten alensi veroja kolme kertaa sen määrän mitä siihen kuuluneet puolueet olivat ennen vaaleja luvanneet eli puolet enemmän kuin mitä Kokoomus oli asettanut tavoitteeksi."

        Kuka sanoikaan, että demarit eivät pysty populistisiin vetoihin. Järkevää olisi pitää taso suht vakaana eikä sahata ylös alas jatkuvasti. Mutta demarit ja järkevyys eivät yleensä mene käsi kädessä.


      • VesaKaitera
        jotainrajaa kirjoitti:

        Kaitera kirjoittaa olevansa itse työttömyyspäivärahalla ja lisäpäivillä, silti kannattaa puoluetta(kokoomus) joka nämä uhkaa poistaa ja heikentää.. Susi on susi oma napa tärkein, ei väliä miten muiden käy..
        Tyypillistä Kokoomuslaista ajattelua, pienennetään rikkaiden verotusta ja otetaan se köyhiltä pois, etkö häpeä kun ihailet tuollaista puoluetta ja tomit itse toisin, kuin he vaativat
        Kokoomuksen raukkamaisuuden huomaa Ben Z:n puheista, työttömyyspäivära leikattava, hammashoito pois köyhiltä, Ben ei puutu isoihin eläkkeisiin, ei isoihin palkkoihin ja optioihin, kun istuu Fortumin hallintoneuvostossa itse ja nauttii sen päälle kansanedustajan palkkaa.
        Kokoomuksen politiikka on törkeää ja epäinhimillstä, ajavat köyhät kaduille, työttömät kerjäämään ja ryöstämään ja pikkunilkit kannustaa.

        Jotainrajaa kirjoitti: "Ben ei puutu isoihin eläkkeisiin, ei isoihin palkkoihin ja optioihin, kun istuu Fortumin hallintoneuvostossa itse ja nauttii sen päälle kansanedustajan palkkaa."


        Ben puuttui puheessaan ökyoptioihin, ylisuuriin bonuksiin ja yleensäkin maamme poliittisen ja taloudellisen eliitin ahneeseen saalistuspolitiikkaan silloin, kun hän toimi lyhyen aikaa eduskunnan puhemiehenä. Hän on myös johdonmukaisesti vastustanut hallintoneuvostojen jäsenten palkkioiden korotuksia. Hänestä työmies on palkkansa ansainnut, mutta johtajien tulisi näyttää muile esimerkkiä omien palkkioidensa suhteen.


      • Intti_Ranne
        jotainrajaa kirjoitti:

        Kaitera kirjoittaa olevansa itse työttömyyspäivärahalla ja lisäpäivillä, silti kannattaa puoluetta(kokoomus) joka nämä uhkaa poistaa ja heikentää.. Susi on susi oma napa tärkein, ei väliä miten muiden käy..
        Tyypillistä Kokoomuslaista ajattelua, pienennetään rikkaiden verotusta ja otetaan se köyhiltä pois, etkö häpeä kun ihailet tuollaista puoluetta ja tomit itse toisin, kuin he vaativat
        Kokoomuksen raukkamaisuuden huomaa Ben Z:n puheista, työttömyyspäivära leikattava, hammashoito pois köyhiltä, Ben ei puutu isoihin eläkkeisiin, ei isoihin palkkoihin ja optioihin, kun istuu Fortumin hallintoneuvostossa itse ja nauttii sen päälle kansanedustajan palkkaa.
        Kokoomuksen politiikka on törkeää ja epäinhimillstä, ajavat köyhät kaduille, työttömät kerjäämään ja ryöstämään ja pikkunilkit kannustaa.

        "Susi on susi oma napa tärkein, ei väliä miten muiden käy.."

        Erinomaista demarijärkeilyä... :DD Kommentoin myöhemmin lähemmin tätä. Jotenkin aina demarien kanssa tulevat sudet puheeksi, monessa merkityksessä. :DDD


      • Intti_Ranne
        jotainrajaa kirjoitti:

        Kaitera kirjoittaa olevansa itse työttömyyspäivärahalla ja lisäpäivillä, silti kannattaa puoluetta(kokoomus) joka nämä uhkaa poistaa ja heikentää.. Susi on susi oma napa tärkein, ei väliä miten muiden käy..
        Tyypillistä Kokoomuslaista ajattelua, pienennetään rikkaiden verotusta ja otetaan se köyhiltä pois, etkö häpeä kun ihailet tuollaista puoluetta ja tomit itse toisin, kuin he vaativat
        Kokoomuksen raukkamaisuuden huomaa Ben Z:n puheista, työttömyyspäivära leikattava, hammashoito pois köyhiltä, Ben ei puutu isoihin eläkkeisiin, ei isoihin palkkoihin ja optioihin, kun istuu Fortumin hallintoneuvostossa itse ja nauttii sen päälle kansanedustajan palkkaa.
        Kokoomuksen politiikka on törkeää ja epäinhimillstä, ajavat köyhät kaduille, työttömät kerjäämään ja ryöstämään ja pikkunilkit kannustaa.

        No niin nyt ehtii vähän kommentoimaan... Vesa ei itse näytä vastanneen joten joutunen spekuloimaan hänen puolestaan. Katsotaanpa mitä demari sanoo:

        "Kaitera kirjoittaa olevansa itse työttömyyspäivärahalla ja lisäpäivillä, silti kannattaa puoluetta(kokoomus) joka nämä uhkaa poistaa ja heikentää.."

        Demarilta taitaa nyt unohtua, että Suomi itse asiassa on surkeassa taloustilanteessa. Demareiden lääke: Lisää niille, jotka lojuvat kotona. Uhriuttakaa itsenne, maan työttömät... Eilen löysin Uuden Suomen blogeista seuraavan kirjoituksen, jonka kirjoittajat ovat Kokoomusnuorten entinen pj Saul Schuback ja hänen puoluetoverinsa Henri Heikkinen:

        http://henriheikkinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/141335-koyha-ala-tekeydy-uhriksi

        Duo huomauttaa, että todellista köyhyyttä Suomessa ei ole, vaan köyhät syövät kalliita eineksiä, vahtaavat päivät telkkua ja uhriuttavat itsensä.

        Perusidea (mukaillen) on, että kun todellista köyhyyttä so nälkää ja puutetta ei enää ole edes huono-osaisimmilla, sosialistit haluavat uhriuttaa nämä pitämään itseään köyhinä koska heillä ei ole samoja tuloja kuin naapureilla ja kivaa työpaikkaa.

        Tyypillinen demari joka koittaa täyttää autonsa tankin peruuttamalla ajattelee myös, että "seinästä" tulee rahaa loputtomiin vaikka miten makaisi kotona haukkumassa ilkeää Kokoomusta.

        Vesa lienee riittävän fiksu tajutakseen, että ei sieltä seinästä rahaa tule loputtomiin, jos joku yksityisellä puolella ei sitä sinne tuota.


      • VesaKaitera

        Luin tuon Henri Heikkisen puheenvuoron, ja kyllä siinä piili paljon totuutta seassa, en voi kiistää. Keskustelin reilu viikko sitten erään vuonna -33 syntyneen pitkän linjan kokoomusaktiivin kanssa, eikä hän voinut mitenkän ymmärtää nykyisen pullamössösukupolven velttoa asennetta työhön ja oman elämänsä kehittämiseen. Hän oli nähnyt sota-ajat, sotakorvaukset ja laajan jälleenrakennuksen eli siis paljon kovempia aikoja kuin nämä nykyiset. Ei silloin vain istuttu pubeissa ja kirottu yhteiskuntaa, vaan yritettiin oikein tosisaan. Minne tuo henki on tällä välin kadonnut? Sitä voi kysyä.

        Julkinen sektori ei mitenkään voi olla suurempi kuin mitä yksityinen sektori voi kantaa.


      • Intti_Ranne

        Tuo otsikko muuten on mielenkiintoinen. "Köyhä älä tekeydy uhriksi".

        Kuinka ollakaan SDP:n toinen vpj Marin kirjoitti vihapuhevuoronsa (Kuten Sasi Kok toi asian esiin) Korholaa vastaan otsikolla "Hyväosainen älä leiki huono-osaista".

        Pelkkää sattumaa? Mene ja tiedä. Ehkä Heikkinen ja Schuback innoittivat häntä tässä.


    • anteksikis

      kyllä me kokoomuksen murhaajat näytämme köyhille kaapin paikan
      tv:nuorisokokoomus
      Anteekisi aleskis ja bensky ja sassi tapp...

    • Perseestä

      Kokoomus on maanpetoksellinen puolue!

    • Stublanderi

      Uudenajan ? Milloin tuollainen ajanvaihto on tapahtunut ? Yhteiskunta elää kuitenkin Jyrki Käteisen fantasioiden jälkikrapulaa eikä tilanne katoa . Alexanderi olettaa nimensä perusteella olevan jonkinajan " Aleksanteri " nykymaailmassa mutta arki on kuitenkin nykyaikaa . Mainostettu " kyky " puolue on ajanut yhteiskunnan konkurssiin .

    • airehu24

      Eipä tarvitse haukkujen syytä kaukaa hakea. Minkä edellisen hallituksen aikana Suomi on velkaantunut viimeisten hahden hallituksen vauhtia? Maamme on nyt korviaan myöden velassa ja mielestäni tahallisesti aiheutetussa. Lainattiin rahaa, jotta saadaan edelleen jakaa sitä eteläisten valtioiden kautta ahneille pankkiireille! Tarkoitus oli saada Suomi polvilleen ja yhä nöyremmin tottelemaan rysselin ja naton herroja. Siinä onnistuttiin! Se on yksinkertainen totuus. Syyllisiä on toki toisetkin hallituksessa mukana olleet. Meillä ei näiden hurlumhei - aikojen keskellä ole yhtäkään todellista suurten linjojen VALTIOMIESTÄ, joka tajuaisi .missä mennään. Tästä runsas puoli vuosisataa eteenpäin on kansallemme ja lapsillemme tarjolla vain huonoja vaihtoehtoja - vettä, kapeaa leipää sekä rosvojen bileitä!

      • silmänsaavannut

        Höpöt !!
        Sosialisti vasemmistolaiset ovat syynä ja samoin persut kun eivät hallitukseen tulleet.

        No ainut ja tosiasia on se, että tämä maailmanlaajuinen lama on se joka vaikuttaa.

        Hyvä KOKOOMUS NYT ÄÄNESTÄN ENSIMMÄISTÄ KERTAA JA PUOLUETTANNE.


      • ollikujanen

        Olen minä myös ihmetellyt tätä yhden puolueen mediassa käytävää haukkumista ja suoranaista valehtelua.
        Hallituksessa on ollut muitakin puolueita.
        Kokoomus aivan varmaan pärjää vaaleissa hyvin. Suomalaiset aina puolustavat jos näkevät joitain kaltoinkohdellun.


      • Vuosimalli_96

        Näin ensi kertaa äänestävänä olen kyllä aika kauhuissani seurannut tätä yhden puolueen syyllistämistä käytännöllisesti katsoen kaikesta. Olen pitkälle samaa mieltä kuin ollikujanen, ja ainakin omasta puolestani aion äänestää kokoomusta. Ihan tarkkaan en osaa sanoa, mitä hyvää tuo puolue on tehnyt ja tulee tekemään, mutta kyllä kokoomus hyvin merkittävä puolue on, ei sitä muuten ihan noin parjattaisi.


    • Intti_Ranne

      Oma vastaukseni kysymykseesi: Erityisesti punamultaa (Lue: verta kentälle) ajavien Keskustan ja Demarien poliitikot haluavat saada näin vaalien alla Kokoomuksen maineen sukeltamaan reippaasti voidakseen sitten vaalien jälkeen keskittyä uusien mamujen haalimiseen maahamme, kehitysavun nostamiseen, pankkitukiin ympäri EU:ta yms.

    • enäänestänäitä

      Kokoomus on menettämässä ääniä Stubbin ylimielisyyden, Rädyn kuka muka.-lausunnon, Risikon yksityisautot kiellettävä- ajatusten ja käteisen paon takia.
      Omituista porukkaa, elämälle vierasta ja omissa sfääreissään liitelevää hipsteriporukkaa.
      Osaajapuolue ? Kykypuolue ?
      ha ha ha ha ha ha ha !

      Onneksi valtaosalla meistä vielä muisti toimii.

    • ofro

      Ihmiset eivät käy heikomman kimppuun.

      Mutta kun heikoimpien kimppuun käy ihmiset,

      joiden ainoa intressi on oma etu, minä minä ajattelu,

      nousee vastarinta kyykyttäjää kohtaan.

    • Auditeme

      Epäilemättä Stubb on kyvykäs, mutta hänellä ja kokoomuksella on ongelmia. Kaikki ei lhde vain laitavasemmistolaisesta katkeruudesta.

      Stubb johtaa Kansallista Kokoomusta, mutta yhdessä ensimmäisistä puheenvuoroistaan hän muistamani mukaan kirjoitti, että sana kansallismielinen on epäilyttävä. Siinä meillä KANSALLISEN kokoomuksenjohtaja.

      Sivistysvaliokunta päätyi kokoomuksen edustajan Vahasalon johdolla päättämään, että ruotsi on edelleen pakollinen kieli. Kansan enemmistö tutkimuksen mukaan oli toista mieltä. Kokoomuksen puoluekokous aikoinaan oli toista mieltä. Puolue on sanonut olevansa Korva-puolue. Eikä osoita pienintäkään kunnioitusta enemmistön tahdolle.

      Eduskunnan päätös asiasta on kuulemma sekava. Se voitaneen tulkita sitenkin, että Itä-Suomessa voidaan kokeilla pakkovenäjää pakkoruotsin asemesta. Siinä kokoomuksen maine kasvaa, kun se tuo pakkovenäjän 115 vuoden jälken uudelleen kansan eteen.

      Tämä sataa perussuomalaisten laariin. Eikä syyttä

      • VesaKaitera

        Auditeme kirjoitti: "Sivistysvaliokunta päätyi kokoomuksen edustajan Vahasalon johdolla päättämään, että ruotsi on edelleen pakollinen kieli. Kansan enemmistö tutkimuksen mukaan oli toista mieltä. Kokoomuksen puoluekokous aikoinaan oli toista mieltä. Puolue on sanonut olevansa Korva-puolue. Eikä osoita pienintäkään kunnioitusta enemmistön tahdolle."


        Ei se nyt ihan noin mennyt. Unohdat, että eduskunta hyväksyi äänin 93 - 89 Kokoomuksne Pauli Kiurun esittämän ponnen, jonka mukaan Itä-Suomessa voitaisiin tehdä alueellisia kielikokeiluja, eli ilmeisesti vaihtaa halutessa ruotsi venäjään. Tämä horjuttaa useita pakkoruotsin perusteluja. Junaa ollaan viimeinkin saamassa liikkeelle.Tuon ponnen puolesta äännestivät Keskustan ja PS:n edustajat yksimielissti ja enemmistö Kokomuksen edustajista. Punavihreistä tueksi tuli vain kolme edustajaa, mutta sekin riitti kääntämään lopputuloksen ponnen voitoksi.


        Auditeme: "Eduskunnan päätös asiasta on kuulemma sekava. Se voitaneen tulkita sitenkin, että Itä-Suomessa voidaan kokeilla pakkovenäjää pakkoruotsin asemesta. Siinä kokoomuksen maine kasvaa, kun se tuo pakkovenäjän 115 vuoden jälken uudelleen kansan eteen.

        Tämä sataa perussuomalaisten laariin. Eikä syyttä."


        Kyllä Kokoomuksen maine siitä kasvoi, että puolue, ainakin sen kansanedustajien enemmistö) rupesi viimein tekemään eroa pakkoruotsiin. Kyse ei ole pakkovenäjästä, vaan mahdollisuudesta valita ruotsin ja venäjän välillä. Sitten kun tuohon valinnaisuuteen saataisiin lisää ainakin yksi englannin ulkopuolinen suuri kieli, niin kielivapaus alkaisi olla melko hyvissä kantimissa.


    • Lamar

      Kokoomus on saanut suomen ennennäkemättömään kurjuuteen. Joten arvostelukin on samaa luokkaa.

      • puanlipuliehuu

        On siellä ollut päättämässä toisiakin tai sanotaan ainakin nämä vasemisotlaiset ovat olleet jarruna mokomat paskiaiset. Menkää sinne Pohjois- Koreaan sillä on vilelä kommunismi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe