Puhelin ja netti tärkeämpi

Lapsista

kuin ihmissuhde tai työ. Kyllä sen huomaa kun katselee ympärilleen ja pitää silmänsä ja korvansa valppaana. Niin se maailma muuttuu koko ajan.
Oletko huomannut omista ympyröistä saman ?

38

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1eero

      Tärkeysjärjestyksessä ei ei ihan kärjessä mutta hyvät olemassa.

    • mimmimum-mi

      Aikuisista oli tehty ainakin juuri tutkimus....ja näin oli...yhä enemmän vietetään aikaa puhelimen kanssa... Ja yksinäisyydestäkin taas...miehet viettävät paljon aikaa yksin...ja eniten yli 65 vuotiaat naiset...

      • Roikun_liian_vähän

        Kieli on turtana, kyllä. Niin paljon tuli pölpöteltyä puhelimeen viimeisen kuukauden aikana. Jakso päättyykin juuri tänään ja lasku huimaakin huimempi 1,79 euroa alv 24 %. Jaa mutta muutama tekstarikin tuli hiplattua menemään.
        Sossullehan tuo kuuluisi maksaa, voisin valittaa köyhyyttä. Eikös se Sossu ole Julkinen laitos joka maksaa kansalaisten netin, puhelimen, lehtitilaukset, sähkön - ja mitä vielä?
        Netti on ilmainen kotona, ja mökillä nettikulut 66 senttiä per vuorokausi jos satun käyttämään. Noo ehkä 1 - 2 päivänä per viikko.


      • mimmimum-mi

        Ehkäpä me suhtaudumme asiaan erilailla....kun nuoremmat...eivät he välttämättä hölpötä...vaan vain näppäilevät ...tai liuttavat. Jos matkustat joskus bussilla...huomioit...jos olet pankin tai jonkun muun laitoksen jonossa ...niin huomaat. Olen lukenut ihmissuhteiden kärsivän myös...nuoremmassa polvessa.


    • Ihmissuhteita hoidetaan puhelimen ja netin välityksellä. Nyt kun minulla on älypuhelin perun kaikki paheksuntani siitä, että puhelin olisi ihmissuhteita häiritsevä, päin vastoin. Älypuhelimella on monia hyvin tärkeitä tehtäviä. Se ilmoittaa moneltako minun pitää tavata se ja se henkilö. Se lähettää singaalin kun olen saanut viestin sähköpostiini tai joku on kommentoinut facebookissa tilaani tai lähettänyt viestin. Jos maailmalla on tapahtunut jotain merkittävää tulee siitä heti ilmoitus kännykkään. Aamukahvilla luen päivänlehtiä puhelimella.

      Tänään hoidin tärkeitä asumiseen liittyviä asioita netin välityksellä. Yhteistyössä netti ja älypuhelin löytyi kuopukselle isompi asunto, hienolta paikalta.

      Eihän tänä päivänä saa mistään toimistosta palvelua ei edes passia jonottamatta poliisilaitokselta. On tilattava puhelimella tai netillä palveluaika virkailijalta. Jos ei tilaa etukäteen aikaa ja menee istumaan toimistoon voi käydä niin, että saa yksin istua useamman tunnin. kyllä siinä ihmisuhteet kärsivät.

      • ÄlyHeiPuhelinJätti_

        Minulla on aivan älytön puhelin. En saa siitä mitään tolkkua. Se vie loputkin älystäni. Ellen älyä heittää sitä virvelin viskaamana Hauen kutupaikoille.


      • mimmimum-mi

        Ihmissuhteet kärsivät ainakin jos vietät liikaa aikaa älypuhelimessasi....moni nuoripari kokee kumppanin viettävän liikaa aikaa puhelimessa. monelle myös työ tulee kotiin liian helposti älypuhelimella....työaika venyy..tai hämärtyy...
        Puhun myös netin ja tietotekniikan hyödyistä kiistatta ihmisen elämän helpottamiseksi...


      • kymysys

        Niin missä kärsivät.


      • Kaikkialla_kärsivät

        Makuuhuoneessa.


      • siilimuori
        Kaikkialla_kärsivät kirjoitti:

        Makuuhuoneessa.

        Joo, ei kannata viesä älypuhelinta taitelevisiota makuhuoneeseen. Se on Älywapaata aluetta :)


      • opetteluksi.meni
        ÄlyHeiPuhelinJätti_ kirjoitti:

        Minulla on aivan älytön puhelin. En saa siitä mitään tolkkua. Se vie loputkin älystäni. Ellen älyä heittää sitä virvelin viskaamana Hauen kutupaikoille.

        ;-) Älä vielä heitä.
        Olen etsiinyt netistä käyttöohjeita. Kyllä ne sieltä ovat löytyneet.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Joo, ei kannata viesä älypuhelinta taitelevisiota makuhuoneeseen. Se on Älywapaata aluetta :)

        Jaa olen toiminut väärin, makuuhuoneeni muuttunut älyksi.
        Keittiössä piipahdan syömässä olohuone pysyy siistinä kaikki toiminta tapahtuu ei ihan makuulla, kerran päivässä ulkoilen näin talvella. Kohtapuoliin häippäsen älyn kera maaseudulle he he.


      • aijaijai
        1eero kirjoitti:

        Jaa olen toiminut väärin, makuuhuoneeni muuttunut älyksi.
        Keittiössä piipahdan syömässä olohuone pysyy siistinä kaikki toiminta tapahtuu ei ihan makuulla, kerran päivässä ulkoilen näin talvella. Kohtapuoliin häippäsen älyn kera maaseudulle he he.

        Miten sinulla kuluu koko päivä makuuhuoneessa?

        Aamulla laitan päiväpeiton sänkyyni ja illalla otan sen pois. Joskus vaatekaapeilla käyn tarvittaessa. Muuten vietän aikani siellä missä harrastan jotakin. (kotiaskareita, käsityötä, ulkoilua, asioilla käyntiä, ystäväpiirit)


      • 1eero
        aijaijai kirjoitti:

        Miten sinulla kuluu koko päivä makuuhuoneessa?

        Aamulla laitan päiväpeiton sänkyyni ja illalla otan sen pois. Joskus vaatekaapeilla käyn tarvittaessa. Muuten vietän aikani siellä missä harrastan jotakin. (kotiaskareita, käsityötä, ulkoilua, asioilla käyntiä, ystäväpiirit)

        Iso makuuhuone kun ei enään parisänkyä niin hyvin mahtuu askartelee mitä milloin.


    • himprimp

      Molempia syytä opetella käyttämään asioidensa hoitoon.
      Toisaalta jos ihmiset osoittavat selvästi etteivät halua seuraansa miksi tuppautua?
      Vajaaksi luokiteltuna saa enimmmkseen vain vihaa ja halveksuntaa osakseen, koko elämä syvää
      yksinäisyyttä.

    • Siilimuori

      Puhelin ja netti/työpaikan tietojärjestelmä on tänä päivänä must. Lisäksi netti ja puhelin ovat ehottoman tärkeitä yhteydenpitovälineitä ihmisiin eri puolilla Suomea ja jopa maailmaa. Siis apuvälineenä ehdoton.

      • 1eero

        Kyllä ne hyviä apuvälineitä, mutta ei elintärkeitä esim. Syöminen on henkissä pysymisen kannalta pikkasen tärkeämpi


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Kyllä ne hyviä apuvälineitä, mutta ei elintärkeitä esim. Syöminen on henkissä pysymisen kannalta pikkasen tärkeämpi

        Nii, syömättä ei pidemmän päälle pärjää, mutta ilman puhelinta ehkä kauemmin. Ja kyllä tosaalta puhelin joskus pelastaa hengen, tai itseasiassa aika useinkin. Puhelimellahan yleensä ollaan yhteydessä ihmisiin, netissä voi viettää aikaa itsekseenkin, joten se voi korvata tosellisia ihmissuhteita.Ja joillakin televisio. Kyllä sen huomaa työpaikallakin kahvitauoista, sen sijaan et poristaisiin toisten kanssa, näpläillään älypuhelinta.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Nii, syömättä ei pidemmän päälle pärjää, mutta ilman puhelinta ehkä kauemmin. Ja kyllä tosaalta puhelin joskus pelastaa hengen, tai itseasiassa aika useinkin. Puhelimellahan yleensä ollaan yhteydessä ihmisiin, netissä voi viettää aikaa itsekseenkin, joten se voi korvata tosellisia ihmissuhteita.Ja joillakin televisio. Kyllä sen huomaa työpaikallakin kahvitauoista, sen sijaan et poristaisiin toisten kanssa, näpläillään älypuhelinta.

        Kieltämättä mukavia vempaimia kun niihin on tottunut, mutta aika tuoreita keksintöjä, aattele 100 v. Sitten ei ollu oikeesti paljon mitään, elämä oli pitkä veteistä.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Kieltämättä mukavia vempaimia kun niihin on tottunut, mutta aika tuoreita keksintöjä, aattele 100 v. Sitten ei ollu oikeesti paljon mitään, elämä oli pitkä veteistä.

        Nii, mitä me tehtiin ennen kuin oli netti ja kännykät ja televisiot, kovvaa työtä kai ja vapa-aikaa ei juuri ollu. Käsin pestiin pyykit ym, naiset oli kotona kotitöissä, miehet ns miesten töissä. Mitähän meidän lapset ja lapsenlapset saa kattella kuusikymppisinä 100 vuotta takaisin päin?


      • Ruokaisaa_puhelinta
        1eero kirjoitti:

        Kyllä ne hyviä apuvälineitä, mutta ei elintärkeitä esim. Syöminen on henkissä pysymisen kannalta pikkasen tärkeämpi

        Kyllä kännyköitä voi syödäkin. Ainakin Markus Selin on syönyt. Ilmeisesti siksi että hänellä oli ongelmia painonhallinnan kanssa.

        http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1424859500932.html


    • Juu, olen huomannut. Paljon sosiaalisempia ollaan nykyisin kuin ennen vanhaan perunapellolla :))

      • Siilimuori

        Voi että, pottupellolla olosta on jo kymmeniä vuosia. Kyllä ka siellä pottupenkkien välissä kilvan juostiin ja koulustakin sai potunnostolommaa :). Ja kait ne potut mullasta kuokalla nousi.


      • Siilimuori kirjoitti:

        Voi että, pottupellolla olosta on jo kymmeniä vuosia. Kyllä ka siellä pottupenkkien välissä kilvan juostiin ja koulustakin sai potunnostolommaa :). Ja kait ne potut mullasta kuokalla nousi.

        Mäkin muistan ne perunannostot, kovin oli totista ja myrtsiä puuhaa :))
        Ihmiset valittavat että netti ja älylaitteet vievät ihmissuhteet, mutta olen vähän eri mieltä. Nehän tuo niitä lähelle. Nykyisin 200 kilsan päässä asuvien sukulaisten kanssa voi olla vaikka päivittäin yhteydessä. Mä en ihan heti keksi mitä lisäarvoa se tuo että pysty koskettamaan toista samalla kun puhuu. No ehkä halaaminen on vähän helpompaa :)


      • "humps"

        Kappas vain :)

        "Kaikilla ajoilla on paikkansa, paikoilla aikansa.
        Oikeat palikkansa aina oikeassa ajassa ja paikassa.
        Nyky-aikaista elämää on turha moittia vanhojen tavoilla perustellen.
        Loin tähän uuden sanan-laskun:
        Rumat ne turhaan kännyllä koreilee nyky-aikanakin".

        H.


    • Vanhoissa perho-liiveissäni on edelleen sama pilli, kuin ostaessani ne 1982.
      Pilli on hyvä yhteyden-pito-väline edelleen koski-olosuhteissa.
      Koska on messinkiä, eikä ruostu.

      Kaikilla ajoilla on paikkansa, paikoilla aikansa.
      Oikeat palikkansa aina oikeassa ajassa ja paikassa.
      Nyky-aikaista elämää on turha moittia vanhojen tavoilla perustellen.
      Loin tähän uuden sanan-laskun:
      Rumat ne turhaan kännyllä koreilee nyky-aikanakin.

      H.

      • siilimuori

        Sulla on varmaan sitten hengissäpitimetkin.


      • siilimuori kirjoitti:

        Sulla on varmaan sitten hengissäpitimetkin.

        "siilimuori"

        Ainakin jonkin-laiset.
        Musta puu-palikka jossa on keskellä sauma.
        Palikan kun vetäisee kahtia, on toisessä kädessä haarukka, toisessa veitsi.
        Ruostumattomia.
        On toinenkin puinen palikka.
        Sen teles-kooppi venyy makkara-tikuksi.
        Ruostumattomaksi.
        Paukkuni hoidan ilman liivejä.
        Tarvittaessa paukut toimivat vanhan-aikaisena GPS: inä.
        Siehä tiijät miten koirat menee?

        H.


      • siilimuori
        hunksz kirjoitti:

        "siilimuori"

        Ainakin jonkin-laiset.
        Musta puu-palikka jossa on keskellä sauma.
        Palikan kun vetäisee kahtia, on toisessä kädessä haarukka, toisessa veitsi.
        Ruostumattomia.
        On toinenkin puinen palikka.
        Sen teles-kooppi venyy makkara-tikuksi.
        Ruostumattomaksi.
        Paukkuni hoidan ilman liivejä.
        Tarvittaessa paukut toimivat vanhan-aikaisena GPS: inä.
        Siehä tiijät miten koirat menee?

        H.

        Tutkapannallisetko?


    • eppu2

      Hyviä renkejä, kunnei isännäksi päästä.

    • de-meter

      Jaa. Minäkin vierastan tuota vastakkainasettelua ihmissuhteet työ/puhelin netti.
      Kyllä ne aika hyvin keskenään limittyvät, tukevatkin toisiaan.
      Sen sijaan vierastan alituista saatavilla oloa, jatkuvaa kontaktia toisiin ihmisiiin. Ei hetken rauhaa missään..)) Suorastaan ärsyynnyn siitä, jos kahvi- ja ruokapöydässä vastataan puhelimeen ja saatetaan vielä lörpötellä kesken tarjoilun. Tiettyä kohtaamattomuutta voi tuollainen jatkuva näpyttely ainakin ruokkia...

      • hyvätapainen

        Istun ainoastaan yhden kerran tämän kaverin kanssa ruoka- tai kahvipöytään, jolla puhelin soi siellä. Näitä entisiä kavereita on kaikkialla.


      • de-meter
        hyvätapainen kirjoitti:

        Istun ainoastaan yhden kerran tämän kaverin kanssa ruoka- tai kahvipöytään, jolla puhelin soi siellä. Näitä entisiä kavereita on kaikkialla.

        Ai että kerrasta poikki ? Mutta kun ketään ei saisi määräillä, sanovat..))
        Ja jos sattuu itse olemaan vieraana, toisen reviirillä, niin paha on sanoa...


      • hyvätapainen
        de-meter kirjoitti:

        Ai että kerrasta poikki ? Mutta kun ketään ei saisi määräillä, sanovat..))
        Ja jos sattuu itse olemaan vieraana, toisen reviirillä, niin paha on sanoa...

        En mää määräile, en viihdy seurassasi. Haen toisenlaista seuraa.


    • Turhan-panttista

      Ehottomasti. On se hyvä keksintö tuo puhelin. Tuo povipuhelin. Lankapuhelimethan eiväy olleet mitään, ihme separaattoreita. Olit kahden metrin vanki, ellei ollut jatkopiuhaa. Nyt pystyy kävelemään vauhkona ees taas ja joka paikkaan. Samalla kun puhuu.
      Tää nykypuhelin. Se on jotakin. Puhelin nettiseksi. Poikamiesten pelastajat.

    • Harmittaahan se teleoperaattoria kun laskut on muutaman euron kuus.
      Soveltuvin osin niit pitää hyöryntää,esim kännykän kamera on verraton töissä,oli millanen putkihässäkkä vaan niin varaosa tiskillä siit kuvasta saa heti myyjä selvän kuvan.
      Tämmöne vaivane äijä ottaa seurannan puhelimeen ja lenkin aikana koton oleva valvoja tietää 30m tarkkuurel mis äijä pötköttää ellei ala kuulumaan.

    • Viatonsivullinen

      Tosi huolestuttavaa. En olisi itsestäni ikinä uskonut. En kehtaa kenellekään kertoa että täällä roikun. Kun olin maalla yhteisessä kesäpaikassa ja esittelin
      tätä iPadia, yksi nuoremmasta polvesta sanoi että näyttää vaaralliselta kun on helppo kantaa mukanakin. Tytär tykkää että minulla on nämä pömpelit. Minulla on myös iPhone, itse kyllä pidän näistä. Jos näistä nyt joku ongelma tulee, tulkoon sitten. Kai siitäkin sitten toipuu, ainahan tämän voi heittää järveen.

    • No en ole huomannut. Mua ärsyttää jopa jos jotkut pitää yhteyttä vain netin tai puhelimen kautta textaten. Tai siis silleen olen huomannut, mutta ite yritän yhteyttä pitää kasvotusten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe