Hyvä Finnair

IloveFinnair

Miksi täällä arvostellaan pahoin Finnairia henkilökuntaa/koneita. Eikö ole hienoa että on suomalainen lentoyhtiö ja vielä yksi turvallisimmista lentoyhtiöistä.

26

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TottaPuhut

      Olen kanssasi samaa mieltä. Valittajat ovat enimmäkseen Perussuomalaisia ja heidän käymänsä koulu on se "elämänkoulu".
      He eivät lennä minnekään ja jos lentävät niin seuramatkalle Bulgariaan.

    • matkustajas

      Miksi ihmeessä arvostaisimme suuresti finnairia? Finnairin tärkeät ryöstö hinnat lennoille ! Säästetään ja potkitaan pihalle satoja jopa tuhansia suomalaisia korvataan ulkomaisilla! Kaikki isot huollot tehdään Asiassa EI SUOMESSA! ei tässä ole enää muuta suomalaista kohta kun nimi ja brändi jos sitäkään! Finnair on kaksi asiaa enää miten se eroaa halpa lentoyhtiöstä 1. Ilmaiset matkatavarat 2.kalliimmat hinnat ! Esim norwegianilta saa samat palvelut mutta kokonaisen hinta on kuitenkin 90% halvempi kuin Finnair ! Joten on ihan sama lentääkö norwegianilla tai Finnairilla! Finnairilla lentäessä rahat menevät johdon bonuksiin ja asialaisen henkilökunnan ja muutaman suomalaisen palkkoihin! Kumman valitsee itse?? Niin Finnairin laivasto on mukavan uudehko ja turvallisuus kun on ihan hyvä. Laivasto on ainakin minun mielestä hyvä.

      • Kontulalainen

        Finnairin johto nauttii miljoonien bonuksia joka vuosi, vaikka taloudellinen toiminta on kuilun partaalla. On vain ajan kysmys kun kriittinen massa saavuttaa kyllästymispisteen ja vaihtaa lentonsa muille yhtiöille.


      • IloveFinnair

        Tiedän kyllä että niitä huonoja puoliakin on mutta itse tuen mieluummin Finnairia kuin Norvegiania vaikka joudun maksamaan matkasta enemmän. Suomalaisia yrityksiä pitää tukea. :)


      • Toluca

        Jos matkustaa, pakkohan se on jollain lentää matkan ollessa pitkä junaan tai bussiin istuttavaksi.
        Jos nuo johdon tekemät ahneuden kuittaukset olisi tekemättä, paljon useampi suosisi "kotimaista".
        Ja jos henkilökunta olisi yhtä ystävällistä, kuin useimmilla muilla länsimaisilla tai "exoottisten "maiden yhtiöillä (venäläiset ja liettualaiset pois) olisi lentäminen myös mukavampaa.
        Norjalaisen koneissa ja varauksissa ei ole ollut valittamista.
        Kerran oli Virgin Atlantic myöhässä kotiin palatessa, ja Finnair ehti Lontoosta lähteä; uutta lippua Finnair kauppasi täydellä hinnalla, joku toimisto puoleen hintaan ja Britihs Airways ilmaiseksi siirsi seuraavalle lennolle! Siinä eväitä.


      • tyhmää_porukkaa

        Ylläpito kirjoittaa trollausaloituksen ja katkera juoppo entinen mekaanikko kirjoittaa pää punaisena samaa vanhaa laulua, muah-hah-haa.


      • ankkurihessu
        tyhmää_porukkaa kirjoitti:

        Ylläpito kirjoittaa trollausaloituksen ja katkera juoppo entinen mekaanikko kirjoittaa pää punaisena samaa vanhaa laulua, muah-hah-haa.

        Ja taustalla säestää perseaukiset työttömät jotka ei matkusta kun arkilähdöllä Reisisadamiin vetämään pään täyteen ja takaisin kotiin tullaan paskat kuset housussa viidessä promillessa.


      • lentajanpoika11

        Katsokaapas, tämän vuoksi Finnair on tärkeä suomalaisille: Finnair on Helsinki-Vantaan lentokentän suurin asiakas kapasiteetissa mitattuna. Yhtiön koneet lentävät suoraan jotakuinkin n. 70 kohteeseen. Tämä takaa Suomesta siis hyvät ja suorat yhteydet ulkomaille.

        Mikäli Finnair menisi nurin, mitä täällä palstoilla moni onkin ehtinyt toivoa useaankin kertaan, tulisi joku isompi peluri ottamaan nuo kapasiteetit itselleen (esim. Lufhansa, SAS tai British Airways). Tämän jälkeen olisi selvää, ettei Suomesta enää lennettäisi suoraan kuin joihinkin Euroopan kohteisiin, kaukokohteisiin ei todellakaan. Länteen päin matkustaessa layover olisi aina Brittiyhtiön kohdalla Lontoossa, Lufhansan kohdalla Munchen/Frankfurt. SASin kohdalla Köpis, Tukholma tai Oslo.

        Yllä oleva onkin ihan luonnollista, sillä tuo malli olisi noille yhtiöille kustannustehokkain totta kai. Lisäksi kotimaan verkosto näivettyisi ja monelta osin lakkaisi kokonaan. Sitäkö suomalaiset tosissaan haluavat? Että matkustamisemme olisi riippuvaista jostain kansainvälisestä jättiyhtiöstä ja sen ohjailuista? Ei kiitos.

        Tämä on myös syy siihen, miksi valtio haluaa omistaa Finnairia ja taata sen pysyvyyden. Ei nää niin vaikeita asioita ole, kun vähän viitsii miettiä


      • S._Ontiainen
        lentajanpoika11 kirjoitti:

        Katsokaapas, tämän vuoksi Finnair on tärkeä suomalaisille: Finnair on Helsinki-Vantaan lentokentän suurin asiakas kapasiteetissa mitattuna. Yhtiön koneet lentävät suoraan jotakuinkin n. 70 kohteeseen. Tämä takaa Suomesta siis hyvät ja suorat yhteydet ulkomaille.

        Mikäli Finnair menisi nurin, mitä täällä palstoilla moni onkin ehtinyt toivoa useaankin kertaan, tulisi joku isompi peluri ottamaan nuo kapasiteetit itselleen (esim. Lufhansa, SAS tai British Airways). Tämän jälkeen olisi selvää, ettei Suomesta enää lennettäisi suoraan kuin joihinkin Euroopan kohteisiin, kaukokohteisiin ei todellakaan. Länteen päin matkustaessa layover olisi aina Brittiyhtiön kohdalla Lontoossa, Lufhansan kohdalla Munchen/Frankfurt. SASin kohdalla Köpis, Tukholma tai Oslo.

        Yllä oleva onkin ihan luonnollista, sillä tuo malli olisi noille yhtiöille kustannustehokkain totta kai. Lisäksi kotimaan verkosto näivettyisi ja monelta osin lakkaisi kokonaan. Sitäkö suomalaiset tosissaan haluavat? Että matkustamisemme olisi riippuvaista jostain kansainvälisestä jättiyhtiöstä ja sen ohjailuista? Ei kiitos.

        Tämä on myös syy siihen, miksi valtio haluaa omistaa Finnairia ja taata sen pysyvyyden. Ei nää niin vaikeita asioita ole, kun vähän viitsii miettiä

        Totta Mooses, mutta pomppulennolla saisi edullisemman lipun, lennon hintaan sisältyvän tarjoilun ja palvelupuoli pelaisi eri malliin. Eikä tarvitsisi ridellä myöhästymiskorvauksista viittä vuotta hovioikeutta myöten.

        Finnairin koneet ovat toisinaan paskaisia. Katsokaapa penkin ja seinän välissä olevaa ilmasuuttinrivistöä. Lineekö imuroitu Finnairin koneessa milloinkaan? Toivon Finnairille nopeaa loppua. Lentotarjonta ei siitä supistu kun yksi pyllähtää. Tilalle tulee toisia, joilla on kovempi nälkä tehdä tulosta ja muita keinoja kuin less is more.


      • 17plus

        Totta - Helsinki-Vantaan jatkolentobisness on täysin Finnairin varassa. Tuo loppuisi suurimmalta osin jos Finnair kaatuu tai siirtyy esimerkiksi IAG:n omistukseen, niinkuin on spekuloitu.

        Toisaalta suomalainen lentoliikenne voisi piristyä jos kilpailua saataisiin lisää. Esimerkiksi Budapestin liikenne on ollut suht vilkasta sen jälkeen kun Unkarin huonosti pärjäävä aiemmin valtio-omisteinen legacy ajautui konkurssiin.

        Kokonaisuudessaan Finnairin hinta/laatu-suhde on suht huono.


      • wertyuioph

        vai ryöstöhinta.ostin finnairin menopaluun bankokkiin keskiviikkona.569 euroo kpl.2 kpl.nortti tarjos arlandasta samaa matkaa satasen halvemmalla,10 tunnin istumisella,siis pompulla,istanbulissa.matka-aika 26 tuntia.finnairilla 10,05 tuntia.ja täytyy sinne tukholmaan myös ensin mennä.


      • 12eeeeeee

        Finnairin kaukolennot ovat kilpailukykyisiä, mutta lähes kaikki euroopan lennot ovat täysin ylihinnoiteltuja jos vrt vaikka Ryanair, Norwegian tai ns. normaalihintaiset lentoyhtiöt. Mielestäni Rooma. Lontoo sekä Berliini ovat perus klasikkokohteita euroopassa ja Finnairilla aina ellei ole Hullut päivät hinnat ovat aina yli 200€ hlö meno-paluu kun Ryanairilla Rooma ja Lontoo on meno-paluu aina alle 100€ ja Air Berlin menee samalla Berliiniin.


      • Big_Boy
        17plus kirjoitti:

        Totta - Helsinki-Vantaan jatkolentobisness on täysin Finnairin varassa. Tuo loppuisi suurimmalta osin jos Finnair kaatuu tai siirtyy esimerkiksi IAG:n omistukseen, niinkuin on spekuloitu.

        Toisaalta suomalainen lentoliikenne voisi piristyä jos kilpailua saataisiin lisää. Esimerkiksi Budapestin liikenne on ollut suht vilkasta sen jälkeen kun Unkarin huonosti pärjäävä aiemmin valtio-omisteinen legacy ajautui konkurssiin.

        Kokonaisuudessaan Finnairin hinta/laatu-suhde on suht huono.

        Emiratesin "pojat" ovat tulossa pelastamaan Helsinki-Vantaan, kunhan ensin saavat Boeingilta ja Airbusilta kaikki tilaamansa 200 laajarunkokonetta. Nyt ko yhtiöllä 140 laajarunkokonetta. Ei kapasitetti lopu tulevaisuudessa...


    • StarGold

      Kesällä tulee 6 vuotta täyteen etten ole Finnairilla lentänyt. Hyvin olen pärjännyt ja maailmaa nähnyt 400 lennon edestä ilman Finnairia. Onneksi tajusin lopettaa Finnairilla lentämisen hyvissä ajoin.

      • Trashair

        Järkevä päätös, moni on tehnyt saman päätöksen.


      • iuymlpoi

        olet siis kuollut.400 lentoa?no joo jos uskoo.


    • ldlxfffndnd

      Arvostellaan Finnairia siitä että potkitaan henkilökuntaa pois, kinastellaan henkilökunnan työehdoista ja johdon isoista palkkioista. Samassa lauseessa kehutaan Norwegiania ja muut halpalentoyhtiöitä! Tutustukaapa halpalentoyhtiöiden toimintaan. Konetta lentää paikoin erittäin kokemattomat pilotit NOLLAPALKALLA useimmiten itä-Euroopasta, työehdoista riidellään jatkuvasti ja koneet huolletaan missä halvimmalla onnistuu. Pomot vetävät kovia palkkoja, henkilökunnan kituutellessa köyhyysrajalla.

      • Aurinkokaikille

        Norwegianilla palvelut toimii. Finnair ajaa ympyrää Porvoon yläpuolella eikä korvaa myöhästymistä. Tarjoilu todennäköisesti loppu ennen kuin ehti alkaa.Rikkinäisellä koneella lähdettiin taas yrittämään josko se vielä jaksaisi. Ei jaksanut.


    • suosisuomalaista

      Myös Blue1 on suomalainen. Ja Blue1 lentää laadukkaalla amerikanrautakalustolla. 717 -> 737.

    • pettynyt9393

      Siksi kun ne ovat perseestä!!!

    • Aasia2015

      Nykyinen Finnair on suomalaisuudeltaan enää vain jäänne sinivalkoisuuden aikakaudelta. Hinnat ovat rajusti yli kansainvälisten hintojen, palvelussa vain suomen kieli ohittaa muut, - siis joka tuota suomen kieltä tarvitsee. Kanta-asiakasohjelma plussa on vain lähestulkoon tyhjää täynnä.... muutamaa stockmannin etua lukuunottamatta. Suomalaista lentomatkustajaa on helppo huijata.... pidetään brändi muka kotimaisena, ja rekrytään ja ulkoistetaan niin paljon muualle kuin mahdollista. Omat kokemukseni mm. palvelun laadusta muilla lentoyhtiöillä ovat huomattavasti paremmat kuin Finnairilla. Asiakaspalvelu - palveluehdot - ruoka - viihtyisyys/mukavuus.

    • Lentopeikko

      Toivottavasti maakunnista saadaan nopeasti nopea pääratayhteys Helsinki-Vantaalle, jotta ei tarvitse käyttää Finskiä liityntälennolla
      (olettaen, että VR ei ryöstä matkustajan kukkaroa!)!

      Finnair pärjäisi paremmin, jos se pudottaisi hintoja erityisesti Euroopan reiteillä!

    • Kaneliässä

      Kallein, huonoin palvelu käytännössä havaitusti, taistelee aktiivisesti matkustajan oikeuksia vastaan mm myöhästymiskorvaukset ja moninaiset selitykset, maksaa törkypalkkoja johtajilleen tappion tekemisestä, kusettaa työntekijöitään kts SLAM sivut. Omien kokemusten perusteella valintani on ajaa työmatkat autolla ja lentää millä tahansa muulla mutta ei Finnairilla.

      • turhaukko

        no sulla kun ei ole töitä eikä rahaa niin et kyllä lennä millään muullakaan. ihan sama mitä joutilas selität siellä.


      • Kaneliässä

        No kerrohan miksi Finnairin hinta/laatu-suhde kiinnostaa minun laistani työtöntä luuseria. Uusi matka sunnitteilla ja hinta/laatu-suhde ratkaisee. Jos Finnair olisi samanhintainen kuin joku kilpailija vaikkap pomppulennolla, lomamatkalla valitsen ilman muuta kilpailijan. Parempi palvlu, syötetään ja juotetan, edulisemmat hinnat. Kun on lomalla, ei ole kiire ja pomputkin ovat lomaa. Finnairilla lennän vain jos on pakko, esim syöttölennon jonnekin josta pääsee jatkolennolle Cathay Pacificilla.


    • arvostus_0

      Onhan se hienoa.
      Tämähän se suomalainen Dilemma onkin.
      Suomalaiset ROSVOAVAT suomalaisilta ja odottavat, että
      suomalaisten pitää ostaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe