Luistelijat tuhoaa pertsan ladut

pertsanmenijä

Mikä ihme siinä on että pitää luistella perinteisen ladut sohjoksi. Tänään ja koko viikolla lumi ollut pehmeää ja sohjoista, sitten nämä luisteijat hakee kovempaa pohjaa pertsaladun päältä.
Tänään keskiviikkona hakunilassa olin hiihtämässä ja siinä pitkässä ylämäessä kolme kaverusta luisteli edelläni ja koko matkan ladun päällä. Huusin perään mutta eivät kuulleet tai eivät halunneet kuulla. Siinäkin kohtaa luistelubaanan leveys riittäisi vaikka kaikki kolme olisi luistelleet vierekkäin.
Jos kunto ei riitä luistella pehmeällä baanalla, siirtykää tasaisemmille laduille, mutta jättäkää perinteisen latu perinteisen hiihtäjille.
Pistää vihaksi. Pitääkö sinne itse käydä laittamassa helvetinmoinen kyltti. ÄLÄ LUISTELE LADUN PÄÄLLÄ.

12

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jarppa.a

      Tässä tulee yksi esimerkki taas ihmisten itsekkyydestä, minä minä ja minä, ei muita tarvitse huomioida

    • Herkkäsuksi

      Olen huomannut saman ilmiön. Jotenkin haetaan "tukea" eteenkin ylämäessä osittain latu-uran päällä luistelemalla. Kun latukone on ajanut ja ensimmäinen luisteluhiihtäjä hiihtää jäljen osin latu-uran päälle niin muutkin tahtoo mennä samaa jälkeä.
      Pehmeällä kelillä on hankala hiihtää pertsaa ylämäkeen kun toiseen latu-uraan on tullut metrin välein luimikasa.

      • seinäpito

        Sitten kun vielä menee yöllä pakkaselle joka jäädyttää ne siihen uraan lykityt märät patit niin niin siitä sitten on paha aamulla mennä pertsalla mäkeä ylös kun jokaiselta jääpatilta suksi lipsahtaa.


    • Luisteluhiihto

      Sais mennä takaisin sinne mistä on tullutkin,eli kamelin perseeseen!

    • Hellaakoskea

      "Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki"

    • Tärisijämummo

      Sie oot niin huono hiihtäjä ettet mitään latua tarvitse.

    • V-TYYLILLÄ

      MENNÄÄN! JA HOP HOP HUUDOT VAAN KAIKUU KORVISSA. LATU EI OLE LATU, VAAN SUORITUSRATA, JOSSA EI RENTOUDUTA, VAAN MENNÄÄN KOKO AJAN IHAN TAPISSA. KAIKKI ON SUORITTAMISTA, IHAN KAIKKI.

    • Yksikymysys

      Ovatko nämä "luistelijat" sitten kovastikin eri porukkaa kuin "perinteisen hiihtäjät"?

      Itse ainakin hiihdän joka toinen päivä perinteistä ja joka toinen päivä luistelua. Tulee kuormitusta eri lihaksille ja vaihtelua muutenkin.

    • sh755

      Ylämäessä on pakko vetää pertsaladun päällä koska liian kapeet väylät.
      Ainahan se on helpompi mennä kovalla alustalla kuin pehmeellä.
      Perinteisen latu yleensä on kovempi. Luistelubaanan reuna pehmeä, sauva uppoo turpeeseen asti, joudut nostamaan jalkaa korkeemmalle jotta suksi ei osuu maahan potkun jälkeen ja voi voi.

      • pertsanmenijä

        No ainakin hakunilassa siinä ensimmäisessä pitkässä nousussa riittä leveyttä vaikka useampi luistelisi rinnakkain, silti pitää hakea se kova pohja pertsaladun päältä. Ja oikeastaan koko hakunilan lenkillä riittä kyllä leveyttä että voisi jättää perinteisen ladun perinteisen hiihtäjille.
        Kivikon hiihtohallissa on sen yhden ja ainoan mäen alussa kyltti, älä luistele ladun päällä, sama pitäisi laittaa myös ulkoladuille, jos sillä saisi edes osan ymmärtämään asian.


    • zerbakov

      Varmaankin se heikko kunto vaatii tekemään juuri noin? Jos kunto riittää, niin pystyy puntaamaan missä vain, myös siinä aivan keskellä rataa.

    • Hohhoijakkaa

      Samat jutut talvesta toiseen: ladulla kävely, hirmustuneet hiihtäjät, haaroittelijat tuhoavat ladut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe