Kokemuksia C4:sta

Golfinisti

Oltiin kesällä emännän kanssa kolmen viikon autolomalla ja saatiin vuokra-autoksi tuollainen sitikka. Aitona Automobilus Germanicuksena olin tietysti vähän pettynyt kun ei saanut alle saksalaista, mutta minkäs teet. Noissa Etelä-Euroopan vuokraamoissa ei taida olla kuin se yksi Golf joka esiintyy vain mainoksissa ja on oikeasti paikallisen dirikan käytössä.

Mutta kun ajeltiin se reilut 4.500km erilaisilla teillä niin täytyy sanoa että erittäin positiivinen yllätys. Jämäkkä ajettava, hiljainen vielä 170km matkavauhdissakin, hyvin varusteltu, kohtuullinen bensankulutus. Hyvän auton ovat tehneet, ei voi muuta sanoa.
Jos Golfia ei tehtäisi niin Sitikka olisi ehdottomasti mun lyhyellä listalla kun autoa valitsisin.

Eikä se ollut kovin pahan näköinenkään, mustana.

15

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AivanPosketontaJuttua

      Ainoastaan mitään mistään ymmärtämätön voi kirjoittaa tuollaista soopaa !

      • Kylläpä

        Todella ammattitaitoista kommenttia!


    • hirveämerkki

      Onpa provo. Harvoin tuomoista pazkaa saa luettavakseen. Taisit olla koko ajan kaato kännissä ja akas ajeli.

    • Europarulezagain

      Juuri noin. Moni suomalainen on pakkovalinnan edessä kun naapureiden ja työkavereiden sallimat merkit on ne muutamat tietyt joista ei saa poiketa. Jos sattumalta sitten kuitenkin tutustuu ranskalaisiin autoihin niin huomaa kuinka laadukkaita ja mukavia ajaa ne ovat. Matkat menevät mukavasti.

      Totuuden nimissä sanottava että kyllähän esim tojo-kuskit ajavatkin usein ranskalaisilla autoilla. Toyota Proace on PSAn Jumpy johon on lätkäisty tojon merkit. Yaris tehdään ranskassa. Avensis on suunniteltu ranskassa. Nissaneissa on Renaultin diesel-koneet jotka tiedetään edustavan teollisuudenalansa huippua.

      Sakukuskitkin voivat ranskalaisella ajella ilman että tarvitsee pelätä TSI ja DSG-ongelmia.

      • AntakaaHänelleAnteeksi

        On ne hyviä ! Vikatilastojen hännänhuippuna aina vuodesta toiseen.Ei ranskalainen opi tekemään ikinä kunnon autoa.

        Esim.joku tällainen C4 on suorastaan häpeäksi omistajalleen kun naapurit säälinsekaisin tuntein seuraavat ja näkevät aivan läheltä moiseen laaduttomaan ranskalaiseen surkimukseen retkahtaneen ihmisraunion !


      • faktaa_kehiin
        AntakaaHänelleAnteeksi kirjoitti:

        On ne hyviä ! Vikatilastojen hännänhuippuna aina vuodesta toiseen.Ei ranskalainen opi tekemään ikinä kunnon autoa.

        Esim.joku tällainen C4 on suorastaan häpeäksi omistajalleen kun naapurit säälinsekaisin tuntein seuraavat ja näkevät aivan läheltä moiseen laaduttomaan ranskalaiseen surkimukseen retkahtaneen ihmisraunion !

        Häpeä omistajalleen on Toyota. Tosin Toyotan ostaa yleensä amis joka ei edes ymmärrä hävetä.

        Katsopas sitä ADAC:in tiellejättämistilastoa, PSA:n autot ottivat eniten luokkavoittoja saksalaisten jälkeen. Tai englantilaisten tekemää tilastoa moottorien kestävyydestä. Ei pärjää Tojo Sitikalle.
        No luotettavuudessa erot ovat pääosin marginaalisia. On tietysti poikkeuksia. Esim. PSA:n 2.2 HDi:lle 500 tkm on sisäänajo kun taas jonkun Avensiksen moottori on loppu 200 tkm ajettuna.


      • vitsiniekka
        faktaa_kehiin kirjoitti:

        Häpeä omistajalleen on Toyota. Tosin Toyotan ostaa yleensä amis joka ei edes ymmärrä hävetä.

        Katsopas sitä ADAC:in tiellejättämistilastoa, PSA:n autot ottivat eniten luokkavoittoja saksalaisten jälkeen. Tai englantilaisten tekemää tilastoa moottorien kestävyydestä. Ei pärjää Tojo Sitikalle.
        No luotettavuudessa erot ovat pääosin marginaalisia. On tietysti poikkeuksia. Esim. PSA:n 2.2 HDi:lle 500 tkm on sisäänajo kun taas jonkun Avensiksen moottori on loppu 200 tkm ajettuna.

        500tkm ajettu ranskis :D Viikon vitsi! :D


    • LujaalaatuaVAG

      Suomessa ei tunneta ranskalaisten tekniikkaa ja hylätään autoja jotka eivät ole teknisesti samanlaisia kuin volkkari ja tojo. Tämä silti vaikka auto on turvallinen käyttää. Tojot hirttävine kaasuineen, D4D kansivikoineen ja hondat toimimattomine airbägeineen menevät läpi. VAG-konserni joka käyttää valtavan määrän rahaa mainontaan ja ostaa mainosrahoilla testituloksia tekee autoja jotka tarvitsevat muutaman kymppitonnin välein tuhansien eurojen TSI ja DSG-remontit. Ja tuo ei näy katsastustilastoissa.

      Kun sitikassa on parin kympin koiranluut kuluneet niin se näkyy hylkäyksenä katsastustilastossa. Mieluummin maksan sen muutaman kympin koiranluun vaihdosta kuin jännitän aamulla volkkaria käynnistäessä että meneekö TSI/DSG-pommi taas pajalle tonnien hintaiseen huoltoon. Käy huviksesi vaikka VAG-arenaa lukemassa. Korutonta kertomaa VAG-laadusta.

      http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0

      http://www.tuulilasi.fi/uutiset/peugeotin-ja-citroenin-etuakselistolle-uudet-katsastusohjeet

      Repisin muuten täysin pelihousuni jos ranskalaiseeni pitäisi lisätä öljyä litra / 1000km mikä on VAG-moottoreissa ihan tavallista. Täytyy sanoa että ovat niin laaduttomia öljysyöppöjä että ihmetyttää miten kauan porukka jaksaa vannoa tuollaisten romujen nimeen.

      • älä_ihmettä

        Ihanko totta, ja minulla kun on ollut sekä ranskalaisia, jaappanialaisia että VAG-kaaroja ynnä parit ooppelit ja normihuollot on riittäneet ilman mitään öljynlisäyksiä huoltojen välillä


      • Golfinisti

        Ihmeen paljon taas ylimääräistä Agrea ilmassa. Ajattelin vain antaa C4 ansaitsemaansa positiivista palautetta hyvistä ajo-ominaisuuksista ja muutenkin hyvästä suorituksesta. Suht uusihan tuo vuokra-auto oli joten pitkäaikaisesta kestävyydestä ei voi sanoa mitään.
        Muutenkin ihmetyttää hirmu vaahtoaminen kestävyydestä ja luotettavuudesta. Kun ajaa alle 10v autolla niin enpä ole huomannut mitään eroa eri merkkien kesken. Eka auto tuli ostettua jo 80-luvulla joten kilometrejä, autoja ja automerkkejä on ehtinyt kertyä aika paljon. Tänä aikana mulle isoin remppa on ollut vesipumpun vaihto. Nyt on alla kuudes volkkari ja toinen TSI/DSG, niitä on korjattu tasan nollalla eurolla.
        Pysykää tarpeeksi tuoreissa autoissa niin ei tarvitse merkkiä valita kestävyyden perusteella. Ne kaikki kestävät.


      • LujaalaatuaVAG

    • AMG4

      Kyllä C4 voi uutena muutaman vuoden toimiakkin ei se mahdotonta ole.

    • LujaalaatuaVAG

      Niin ja takuu Citroen C4:ssä 3 vuotta. Vaggineissa ja japsikotteroissa 2 vuotta. Renaulteissa 4 vuoden takuu. VAG-konsernissa tietävät hyvin että konkka iskisi jos eivät maksattaisi asiakkaalla selviä suunnitteluvirheitään. Ne kuluttajat jotka osaavat vaatia oikeuksiaan voivat saada vastaantuloja - suurin osa lammasmaisesti maksaa ja pistää kaikessa hiljaisuudessa TSI/DSG-pommin kiertoon. Onneksi VAGniikan maailma mainostaa testivoitoillaan ja kansa ostaa.

      On naurettavaa että TSI-koneisessa volkkarissa, audissa, seatissa ja skodassa voi joutua lisäämään öljyä litran tuhannen kilsan välein. Osien täytyy olla ihan surkeinta sekundaa mitä alihankkijoilta saa. Omassa HDI-koneisessa ranskalaisessa dieselissäni en missään tapauksessa hyväksyisi noin scheisse-laatua.

      • VAGSitikka

        Voi joutua ei tarkoita, että joutuu. Itselläni on menossa toinen VAG eikä kumpaakaan ole joutunut lisäämään öljyä 30 tkm vaihtovälillä. Ei myöskään omistamiini Sitikoihin tai Pösöihin. Vain Toyotaan on joutunut lisäämään öljyä huomattavassa määrin.


    • hdionpop

      Ei voi olla hyvä auto Citikka. Parhaita käytettyjä ovat Wag-konsernin autot . Pitää vaan olla 1.4 tsi moottori ja dsg vaihteisto. Kaikkihan sen tietää, että Volkkari on paras. Onhan se Suomessakin eniten myyty. Itse joudun ajamaan Pösöllä, joka on vielä Citikkaakin huonompi auto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe