Millä oikeudella ohittelette minua?

Tarkka_Mittari_On

Ajan aina vähintään Suurinta Sallittua Nopeutta. Silti lähes kaikki ajavat ohi. Eikö laki koske teitä?

113

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vajaalla.mennäänaidosti

      Vajakeilla on nähtävästi ihan oma lakinsa. Vajakin ei tarvitse käyttää vilkkua, ei noudattaa nopeusrajoituksia eikä liikennemerkkejä yleensäkään. Yritä ymmärtää vajakkia, vaikka tiedän että se ottaa koville, koska vajakkeja on niin suuri määrä.

      • Let_it_be

        Liikenne olisi paljon leppoisampaa, jos jokainen keskittyisi siihen omaan ajosuoritukseen. Sen lisäksi kun välttää vielä ajamasta kenenkään päälle, niin hyvin menee.


      • Sillä oikeudella, että ajat liian hitaasti ja sinua varten on oikein lakipykälä asetettu.

        19§ Ohittajan ja ohitettavan keskinäiset velvollisuudet

        Ohittajan on pidettävä turvallinen väli ohitettavan ajoneuvoon.

        Ohitettavan on, havaittuaan ohituksen vasemmalta, pysyteltävä niin oikealla kuin se muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen on mahdollista, eikä hän saa lisätä nopeutta.

        Hitaasti kulkevan ajoneuvon kuljettajan on kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla tai vastaan tulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Hän saa tällöin tilapäisesti kuljettaa ajoneuvoa pientareella, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta.


      • en-aja-ylinopeutta

        Harvemmin ajan kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla. Sellaisia ei hirveän paljon ole pääkaupunkiseudulla. Joka tapauksessa ajan kelistä riippuen mahdollisimman lähellä suurinta sallittua mutta en koskaan sen yli.


      • veio
        Let_it_be kirjoitti:

        Liikenne olisi paljon leppoisampaa, jos jokainen keskittyisi siihen omaan ajosuoritukseen. Sen lisäksi kun välttää vielä ajamasta kenenkään päälle, niin hyvin menee.

        Miksi autoveron pitäisi poistua.? Onhan kaikessa muissakin tuotteissa vero. Ei autokannan uusiutumisesta mitään hyötyä ole.

        AJONEUVOVERO on ryöstöä, täysin epäoikeudenmukainen. Tuo saastevero saa ihmiset saastuttamaan enemmän jotta vero / km olisi edes hieman kohtuullinen.

        Kaveri ajaa 45 000 km uudehkolla autollaan ja polttaa bensaa paljon vaarallisella ajotyylillään. Maksaa ajoneuvoveroa 140 e vuodessa.

        Itse ajan 2 x 2 tuntia viikossa, maalle ja takaisin, turvallisesti ja taloudellisesti. Maksan tuota valheellista veroa 300 e vuodessa
        Saastevero on lisättävä polttoaineen hintaan. Silloin maksaa saastuttaja.


      • en-aja-ylinopeutta kirjoitti:

        Harvemmin ajan kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla. Sellaisia ei hirveän paljon ole pääkaupunkiseudulla. Joka tapauksessa ajan kelistä riippuen mahdollisimman lähellä suurinta sallittua mutta en koskaan sen yli.

        "Harvemmin ajan kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla. Sellaisia ei hirveän paljon ole pääkaupunkiseudulla. Joka tapauksessa ajan kelistä riippuen mahdollisimman lähellä suurinta sallittua mutta en koskaan sen yli."

        MUTTA ON MYÖS JOS ON VASTAANTULEVAA LIIKENNETTÄ!!!!


      • liikenneturvallisuuteen

        pieni ylinopeus ihan hyvästä


      • liikenneturvallisuuteen kirjoitti:

        pieni ylinopeus ihan hyvästä

        Hitaastikin voi ajaa, mutta pitää huoli että muut pääsee ohi. Tätä ei suomalaiset tajua vaan pitää kaikin keinoin estää toisen ohitus


      • vaivainen
        en-aja-ylinopeutta kirjoitti:

        Harvemmin ajan kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla. Sellaisia ei hirveän paljon ole pääkaupunkiseudulla. Joka tapauksessa ajan kelistä riippuen mahdollisimman lähellä suurinta sallittua mutta en koskaan sen yli.

        oletko varma että mittari näyttää oikein


      • A-tu
        autoilija kirjoitti:

        Sillä oikeudella, että ajat liian hitaasti ja sinua varten on oikein lakipykälä asetettu.

        19§ Ohittajan ja ohitettavan keskinäiset velvollisuudet

        Ohittajan on pidettävä turvallinen väli ohitettavan ajoneuvoon.

        Ohitettavan on, havaittuaan ohituksen vasemmalta, pysyteltävä niin oikealla kuin se muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen on mahdollista, eikä hän saa lisätä nopeutta.

        Hitaasti kulkevan ajoneuvon kuljettajan on kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla tai vastaan tulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Hän saa tällöin tilapäisesti kuljettaa ajoneuvoa pientareella, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta.

        Miten suurinta sallittua nopeutta ajava voi ajaa liian hitaasti? On se "Autoilija" ääliö


      • kysympähänVaan
        autoilija kirjoitti:

        Sillä oikeudella, että ajat liian hitaasti ja sinua varten on oikein lakipykälä asetettu.

        19§ Ohittajan ja ohitettavan keskinäiset velvollisuudet

        Ohittajan on pidettävä turvallinen väli ohitettavan ajoneuvoon.

        Ohitettavan on, havaittuaan ohituksen vasemmalta, pysyteltävä niin oikealla kuin se muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen on mahdollista, eikä hän saa lisätä nopeutta.

        Hitaasti kulkevan ajoneuvon kuljettajan on kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla tai vastaan tulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Hän saa tällöin tilapäisesti kuljettaa ajoneuvoa pientareella, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta.

        Pitääkö silloinkin antaa takana tulijalle tietä, jos itse ajaa suurinta sallittua nopeutta GPS:än mukaan, ja takana tulija ei ole hälyytysajoneuvo?


      • vastaampahanVaan
        kysympähänVaan kirjoitti:

        Pitääkö silloinkin antaa takana tulijalle tietä, jos itse ajaa suurinta sallittua nopeutta GPS:än mukaan, ja takana tulija ei ole hälyytysajoneuvo?

        Löydätkö laista kohdan, joka vapauttaa sinut kysymästäsi velvoitteesta?
        GPS ei näytä tarkkaa nopeutta.
        Itselläni on autossa ollut 3 gps laitetta (auton oma navigontijärjestelmä, ja kaksi erimerkkistä puhelinta) samanaikaisesti näytämässä nopeutta. Suurimman ja pienimmän näyttämän ero oli 5 km/h.
        Mistä voit päätellä, ettei takana tuleva auto ole esim. hälytysajossa oleva siviilipoliisiauto?
        Varmaankin tiesit, ettei niiden ole pakko käyttää hälytyslaitteita, jos tehtävä sitä edellyttää?


    • Hjälp

      Etsipä ne lääkkeet esiin ja ota tämän päivän annos.

      • kitkatkatpitkään

        Ei siihen tarvitse lääkkeitä, että ihmettelee idioottien ajotapoja, mutta todennäköisesti ne idioottina liikenteessä käyttäytyvät ovat ottaneet rehunsa, kannabista, tai mihin kullakin lienee varaa.


    • Kun sanot että vähintään suurinta sallittua nopeutta niin kuinka olet mitannut nopeutesi ?
      Sen tiedän että japseissa mittari heittää jopa 23% ja yli 10% on yleinen virhe.
      Ajoneuvon valmistukselle on määrätty että nopeusmittari ei saa näyttää liian alhaista nopeutta eli kaikkien autojen mittarit tehdasrengastuksella näyttävät liikaa ja eurooppalaisilla merkeillä virhe on pieni ollen luokkaa 1...5%.

      • res.kulj.au

        Eipä ne eurooppalaisissakaan autoissa ihan (ei lähellekään) noin tarkat ole
        Edellinen autoni oli Audi A6 ja sen nopeusmittarin näyttäessä 80 km/h, todellinen vauhti oli 73 km/h.

        Muutaman vuoden takaisessa nopeusmittaritestissä, Opelissa oli koko testijoukon suurin mittarivirhe.
        Opel on eurooppalainen.


      • Älä_selitä

        Huh huh. Ihan varmuuden vuoksi laitoin tuon nimimerkin ettei tarvitse arvuutella.


      • res.kulj.au
        Älä_selitä kirjoitti:

        Huh huh. Ihan varmuuden vuoksi laitoin tuon nimimerkin ettei tarvitse arvuutella.

        Millä mitaat nopeutesi?


      • oikeinon
        res.kulj.au kirjoitti:

        Eipä ne eurooppalaisissakaan autoissa ihan (ei lähellekään) noin tarkat ole
        Edellinen autoni oli Audi A6 ja sen nopeusmittarin näyttäessä 80 km/h, todellinen vauhti oli 73 km/h.

        Muutaman vuoden takaisessa nopeusmittaritestissä, Opelissa oli koko testijoukon suurin mittarivirhe.
        Opel on eurooppalainen.

        mulla kans opel
        mittari näyttää 44 nopeus on 40
        60 näyttää 65
        80-86
        100-108
        suuri on virhe
        edellinen auto japanilainen honda
        40-41
        60-61
        80-82
        100-102


      • oikeinon kirjoitti:

        mulla kans opel
        mittari näyttää 44 nopeus on 40
        60 näyttää 65
        80-86
        100-108
        suuri on virhe
        edellinen auto japanilainen honda
        40-41
        60-61
        80-82
        100-102

        Lukusarja ei ole vertailukelpoinen pienen , eli yhden mittaussarjaotoksen vuoksi.
        Autotehdas määrittää mittarinnäyttämän tehdasrengastuksella ja jos rengastus vaihdetaan niin saadaan sen mukaisia arvoja.
        Mittaustuloksia voi kuka tahansa nettiin kirjoitella mutta todenperäisyyttä niille ei voida todentaa.
        Se mikä on todennettu on se että japseissa mittarivirhe on suurempi kuin eurooppalaisissa merekissä.


      • res.kulj.au
        oikeinon kirjoitti:

        mulla kans opel
        mittari näyttää 44 nopeus on 40
        60 näyttää 65
        80-86
        100-108
        suuri on virhe
        edellinen auto japanilainen honda
        40-41
        60-61
        80-82
        100-102

        Mitä laitetta käytit nopeuden toteamiseen?


      • ooppeliii
        JimTonic kirjoitti:

        Lukusarja ei ole vertailukelpoinen pienen , eli yhden mittaussarjaotoksen vuoksi.
        Autotehdas määrittää mittarinnäyttämän tehdasrengastuksella ja jos rengastus vaihdetaan niin saadaan sen mukaisia arvoja.
        Mittaustuloksia voi kuka tahansa nettiin kirjoitella mutta todenperäisyyttä niille ei voida todentaa.
        Se mikä on todennettu on se että japseissa mittarivirhe on suurempi kuin eurooppalaisissa merekissä.

        Lukusarja ei ole vertailukelpoinen pienen , eli yhden mittaussarjaotoksen vuoksi.

        Autotehdas määrittää mittarinnäyttämän tehdasrengastuksella ja jos rengastus vaihdetaan niin saadaan sen mukaisia arvoja.

        Mittaustuloksia voi kuka tahansa nettiin kirjoitella mutta todenperäisyyttä niille ei voida todentaa.

        Se mikä on todennettu on se että japseissa mittarivirhe on suurempi kuin eurooppalaisissa merekissä.

        Älä vajakki puhu paskaa
        japanilaisissa vähiten heittoja
        jos ei oteta turkin toyotaa mukaan


    • 0hittaja

      jokamiehen oikeudella minä sinut ohitan,onko kysyttävää?

      • joku_mies

        Jokamiehen oikeus oikeuttaa keräämään marjoja ja sieniä metsästä. Ei liity mitenkään ohittamiseen.


      • joku_mies kirjoitti:

        Jokamiehen oikeus oikeuttaa keräämään marjoja ja sieniä metsästä. Ei liity mitenkään ohittamiseen.

        Hmmm. Onko parempi sit että ihan omalla luvalla ja omalla autolla johon en lupia tarvitse


    • m.m.c

      ihan vain ohitan, koska et aja poliisiautoa. Lienet niitä muutamia valtakunnan teillä kulkevia vatipäitä, joka vilkuttelee kokonaiselle sinut ohittelevalle autoletkalle pitkiä valoja? Ei se häiritse, älä niin asiaa ota, lähinnä huviyttaa, että noin vatipäisiä ihmisiä on olemassa.

      Jatka samaan malliin =D

      • vajaalla.mennäänaidosti

        Sinä kun noin hurja kaveri olet, niin mikset ohita sitä poliisiautoakin. Olethan miesten mies, lähes herra 47.


      • sakasti

        kyllä minä ohitan myös poliisit jos ajaa hitaammin
        ja olempa ohittanut kun ajoivat ylinoputta
        ajoin edelle
        eli kumpikin ajoi ylinopeutta ja eivät voineet sakottaa


      • lighter_
        sakasti kirjoitti:

        kyllä minä ohitan myös poliisit jos ajaa hitaammin
        ja olempa ohittanut kun ajoivat ylinoputta
        ajoin edelle
        eli kumpikin ajoi ylinopeutta ja eivät voineet sakottaa

        Jos poliisi ajaa ylinopeutta ja sinä samoin ei mikään estä poliisia sakottamasta silti sinua. Poliisilla on virkatehtävän niin vaatiessa oikeus rikkoa liikennesääntöjä. Eikä siihen tarvita edes hälytylaitteita vaikka suurin osa kansasta niin luulee.


    • Kaaaaaasua

      Mitä se kenellekään kuulu, jos ohittaa? Ei kai sitä tarvii erikseen perustella. Varmaan itekin rikot lakia, vai joko olet lopettanu lasten ahdistelun?

      • omanapa_parasnapa

        Ohittaessasi ylinopeutta vaarannat minun ja muiden tielläliikkujen terveyden. Se ei ole vain sinun ja viranomaisten välinen asia, jos niin satuit kuvittelemaan.


    • moido

      Ohittaminen on täysin sallittu manööveri. Keskity vain omaan ajoosi.

      • omanapa_parasnapa

        Alkuperäinen kirjoittaja sanoi ajavansa suurinta sallittua nopeutta. Ohittaminen kyseisessä tilanteessa on mahdollista vain ajamalla selvää ylinopeutta, mikä on vähintään rikesakon arvoinen manööveri.


      • Höpö höpö.. Kyllä voi ja pystyy ohittamaan ilman ylinopeutta. Itse tehnyt niin monesti. Eli ohittanut ylittämättä suurinta sallittua nopeutta.


      • omanapa_parasnapa kirjoitti:

        Alkuperäinen kirjoittaja sanoi ajavansa suurinta sallittua nopeutta. Ohittaminen kyseisessä tilanteessa on mahdollista vain ajamalla selvää ylinopeutta, mikä on vähintään rikesakon arvoinen manööveri.

        Paitsi jos ajoneuvoja koskevat eri nopeusrajoitukset.


    • granibulie

      Koska ajaessani autoa koen suunnatonta mielihyvää. Varsinkin kaasun painaminen antaa laukeamiseen verrattavan tunteen. Autoni kiihtyy 0-100km/h 9.sek, se on hieman nopeammin kuin tuo edellä mainittu toiminto.
      Kiihdytykset 80km/h nopeudesta eteenpäin antavat vielä huomattavampaa mielihyvää, niin pitkiä tunnetiloja en koe muuten.
      Ajotyylini kertoo minusta paljon, olen vip asiakas elämässäni, minulle kuuluu kaikki palvelut ja kaikki oikeudet mitkä olen saavuttanut, jos et itse ole pysynyt nyky-yhteiskunnan kehityksessä mukana, älä anna sen häiritä.
      Kyllä sinullekin varmaan tilaa täällä löytyy, älä kuitenkaan pahastu, kun ohitan sinut taitavasti.

    • hmmmmm

      No sellainen kuski, joka ei hallitse omaa nopeuttaan, eikä aja suunnitelmallisesti, ei voi muuta kuin ohittaa saavuttaessaan toisen auton. Jonkun mielestä on vain kiva päästä kaikista edelle, kun ei osaa itse ajaa muun liikenteen mukana pitäen turvavälin jatkuvasti.

      Se on ikävää, että moinen pääkopan vaiva johtaa myös ihmishenkien menetyksiin liikenneonnettomuuksissa.

      • res.kulj.au

        Sellainen kuski joka ei ole kykenevä päättämään edes omasta ajonopeudestaan, jää ajamaan jonkun hitaamman päättämää nopeutta.

        Ei siitä muuten haittaa ole, mutta se aiheuttaa ruuhkaantumista ja jonossa ajaminen lisää onnettomuusriskiä


      • mietitääs
        res.kulj.au kirjoitti:

        Sellainen kuski joka ei ole kykenevä päättämään edes omasta ajonopeudestaan, jää ajamaan jonkun hitaamman päättämää nopeutta.

        Ei siitä muuten haittaa ole, mutta se aiheuttaa ruuhkaantumista ja jonossa ajaminen lisää onnettomuusriskiä

        Kumpiko on vaarallisempi kuski:

        Se, joka suurinta sallittua ajavan saavutettuaan pyrkii siitä äkkiä ohi, vai

        Se, joka suurinta sallittua ajavan saavutettuaan jää sen taakse asianmukaisen turvavälin päähän ajamaan?


      • res.kulj.au
        mietitääs kirjoitti:

        Kumpiko on vaarallisempi kuski:

        Se, joka suurinta sallittua ajavan saavutettuaan pyrkii siitä äkkiä ohi, vai

        Se, joka suurinta sallittua ajavan saavutettuaan jää sen taakse asianmukaisen turvavälin päähän ajamaan?

        Vaarallisempi kuski on se, joka jää tekemään ruuhkaa.


      • mietitääslisää
        res.kulj.au kirjoitti:

        Vaarallisempi kuski on se, joka jää tekemään ruuhkaa.

        Miten se ruuhka siitä muidostuu jos kaksi autoa etenee suurinta sallittua järkevällä turvavälillä?


      • res.kulj.au
        mietitääslisää kirjoitti:

        Miten se ruuhka siitä muidostuu jos kaksi autoa etenee suurinta sallittua järkevällä turvavälillä?

        Jos molemmat autot etenevät suurinta sallittua nopeutta, ne eivät koskaan tavoita toisiaan, eli kertomaasi tilannetta ei voi tulla.


      • mietitääs
        res.kulj.au kirjoitti:

        Jos molemmat autot etenevät suurinta sallittua nopeutta, ne eivät koskaan tavoita toisiaan, eli kertomaasi tilannetta ei voi tulla.

        Luepas se aamulla kirjoittamani vertailu uudelleen. Ja ajatuksen kanssa.


      • nopeusrajoitus
        res.kulj.au kirjoitti:

        Vaarallisempi kuski on se, joka jää tekemään ruuhkaa.

        Jonon muodostaa ensimmäinen ylinopeutta ajava joka saavuttaa suurinta sallittua ajavan takapuskurin.


      • Ensimmäinen_missä
        nopeusrajoitus kirjoitti:

        Jonon muodostaa ensimmäinen ylinopeutta ajava joka saavuttaa suurinta sallittua ajavan takapuskurin.

        Missäpäin maata se ensimmäinen ylinopeutta ajava auto mahtaa liikkua?


    • hav.2

      Nuoret vastikään kortin saaneet naiset ovat ainakin täällä Lahdessa kaikkein pahimpia liikenteen häiriköitä. He ajavat kaupunkialueella ylinopeutta, räpläävät puhelinta, unohtavat vilkunkäytön kääntyessään ja suorittavat sitä nk. vispiläryhmittymistä joka paikassa, vaikka tietä olisi edess kilometri kaupalla.
      Me varttuneemmat ja kokeneemmat joudumme eliminoimaan vielä heidän tekemänsä virheet ja sopeuttamaan ajomme sen mukaiseksi.

    • Ai, sinä oletkin se taho, joka on päättänyt oikean ylinopeuden määrän? Jännää.

      Minä ohitan sinut, jos ohitan, koska saavutan sinut. OIetettavasti haluan myös jatkossa siis ajaa nopeammin. Jos olen väärässä, ohitat minut vuorostasi (tätäkin sattuu, joskus useita kertoja peräkkäin).

      Parempi kai se on ohittaa, kuin käydä jonoja muodostamaan?

      • dwwww

        Ja kameratolppa välähtää.The Rat saa pikavoiton.


    • Einar

      Minua ei ainakaan millä oikudella joku ajaa ohi, kunhan ei jää eteen hidastelemaan.

    • EiHjummarra

      Tulipa eilen ajeltua kahden sellaisen perässä, jotka eivät ylittäneet kuin hetkellisesti rajoituksen. Perusteet heidän ohittamiselleen puuttuivat, joten ajoin aivan rauhassa takana, vaikka itse olisin ylittänyt rajoituksen n. 10 km/h varsinkin ensimmäisenä ajaessani.

      Joillekin tämä vauhti ei riittänyt vaan ohittivat roimalla ylinopeudella aivan laillista vauhtia ajavan. Lisäksi hanurissa hinuttaminen lisääntyy aina tuollaisissa tilanteissa. Sekin on ihme ilmiö.

    • se_totuus

      Yleinen käytäntö on ajaa 10-15 km/h ylinopeutta. Silloin voi vielä yleensä välttyä sakoilta.
      Täsmällisesti rajoitusta noudattava on siis alinopeutta ajava liikenteen tulppa joka aiheuttaa vaarallisia ohituksia.

      • SiivAri

        Penis.


      • PelkkääPenistä
        SiivAri kirjoitti:

        Penis.

        Tosi on.


      • hmmmm...m

        Pelottava miettiä että liikenteessä liikkuu "se_totuus" nimimerkin kaltaisia kuskeja ihan vapaasti.


    • MoreControl

      "Yleinen käytäntö on ajaa 10-15 km/h ylinopeutta. Silloin voi vielä yleensä välttyä sakoilta.

      Täsmällisesti rajoitusta noudattava on siis alinopeutta ajava liikenteen tulppa joka aiheuttaa vaarallisia ohituksia."

      On se vaan mielenkiintoista kuinka asiat osataan kääntää juuri toisin päin kuin mikä on tosiasia ja totuus. Ne jotka pitävät omaa mitätöntä kiirettään ja siksi ohittelevat, ovat nimenomaan niitä joiden vastuulla kaikki tapahtuu. Ja poliisi katselee päältä eikä tee mitään, koska on itse opettanut nämä tyypit.

      • Oikeassa_olet

      • MoreControl

      • veio
        Oikeassa_olet kirjoitti:

        Kiire kertoo vähäisestä älystä.

        http://www.uusimaa.fi/blogi/259884-kiire-on-tyhmyyden-ystava

        Vain itsestään eksytetty ihminen suostuu oravanpyöriin, siis sellainen ihminen joka ei arvosta itseään vaan yrittää olla jotain kiireiden avulla.


      • veio

        Aina kun mennään yli sallitun, on vain mielipiteitä siitä mikä on se oikea ylinopeus. Aina löytyy joku kenen mielestä vielä kovempaa pystyy ajamaan.


      • MoreControl
        veio kirjoitti:

        Aina kun mennään yli sallitun, on vain mielipiteitä siitä mikä on se oikea ylinopeus. Aina löytyy joku kenen mielestä vielä kovempaa pystyy ajamaan.

        Näin se on. Ja juuri tuota ajatusmallia poliisi on ruokkinut itse sallimalla "sopivat" ylitykset vaikkei niitä pitäisi sallia ollenkaan. Sen jälkeen kun maahan saatiin lisää moottoritiekilometrejä alkoi näissä asioissa olemaan jo aivan eri mittasuhteet. En usko että mikään muu on liikennekäyttäytymistämme muuttanut niin paljon kuin moottoritiet. Autojen mukavuuden lisääntyminen on oikeastaan vain pahentanut asiaa.


      • näin_se_menee

        Ei tuossa ole käännetty mitään päälaelleen vaan asia on juuri noin, jos rehellisiä ollaan.
        Ylinopeuden ajaminen on niin hyväksyttyä, että tuo kirjoitus ymmärrettiin ihan päälaelleen.


      • veio
        MoreControl kirjoitti:

        Näin se on. Ja juuri tuota ajatusmallia poliisi on ruokkinut itse sallimalla "sopivat" ylitykset vaikkei niitä pitäisi sallia ollenkaan. Sen jälkeen kun maahan saatiin lisää moottoritiekilometrejä alkoi näissä asioissa olemaan jo aivan eri mittasuhteet. En usko että mikään muu on liikennekäyttäytymistämme muuttanut niin paljon kuin moottoritiet. Autojen mukavuuden lisääntyminen on oikeastaan vain pahentanut asiaa.

        Liikenteessä pyörii sama ongelma kuin muutenkin yhteiskunnassamme. Todellisiin rikollisiin ei kajota. Tietyille tahoille varmistetaan ylenpalttiset tulot ja se raha otetaan pienituloisilta.
        Ajoneuvovero on hyvä esimerkki.

        Herää kysymys, Miksi autoveron pitäisi poistua.? Onhan kaikessa muissakin tuotteissa vero. Ei autokannan uusiutumisesta mitään hyötyä ole.

        AJONEUVOVERO on ryöstöä, täysin epäoikeudenmukainen. Tuo saastevero saa ihmiset saastuttamaan enemmän jotta vero / km olisi edes hieman kohtuullinen.

        Kaveri ajaa 45 000 km uudehkolla autollaan ja polttaa bensaa paljon vaarallisella ajotyylillään. Maksaa ajoneuvoveroa 140 e vuodessa.

        Itse ajan 2 x 2 tuntia viikossa, maalle ja takaisin, turvallisesti ja taloudellisesti. Maksan tuota valheellista veroa 300 e vuodessa

        Saastevero on lisättävä polttoaineen hintaan. Silloin maksaa saastuttaja.


      • res.kulj.au
        veio kirjoitti:

        Liikenteessä pyörii sama ongelma kuin muutenkin yhteiskunnassamme. Todellisiin rikollisiin ei kajota. Tietyille tahoille varmistetaan ylenpalttiset tulot ja se raha otetaan pienituloisilta.
        Ajoneuvovero on hyvä esimerkki.

        Herää kysymys, Miksi autoveron pitäisi poistua.? Onhan kaikessa muissakin tuotteissa vero. Ei autokannan uusiutumisesta mitään hyötyä ole.

        AJONEUVOVERO on ryöstöä, täysin epäoikeudenmukainen. Tuo saastevero saa ihmiset saastuttamaan enemmän jotta vero / km olisi edes hieman kohtuullinen.

        Kaveri ajaa 45 000 km uudehkolla autollaan ja polttaa bensaa paljon vaarallisella ajotyylillään. Maksaa ajoneuvoveroa 140 e vuodessa.

        Itse ajan 2 x 2 tuntia viikossa, maalle ja takaisin, turvallisesti ja taloudellisesti. Maksan tuota valheellista veroa 300 e vuodessa

        Saastevero on lisättävä polttoaineen hintaan. Silloin maksaa saastuttaja.

        Polttoaineen hinnassa on jo nyt "saastevero".
        Mutta miksi siinä mielestäsi sellainen pitää olla? Mitä hyötyä siitä on?
        Minkä "saasteen" mukaan veron pitäisi mielestäsi määräytyä?


      • MoreControl
        veio kirjoitti:

        Liikenteessä pyörii sama ongelma kuin muutenkin yhteiskunnassamme. Todellisiin rikollisiin ei kajota. Tietyille tahoille varmistetaan ylenpalttiset tulot ja se raha otetaan pienituloisilta.
        Ajoneuvovero on hyvä esimerkki.

        Herää kysymys, Miksi autoveron pitäisi poistua.? Onhan kaikessa muissakin tuotteissa vero. Ei autokannan uusiutumisesta mitään hyötyä ole.

        AJONEUVOVERO on ryöstöä, täysin epäoikeudenmukainen. Tuo saastevero saa ihmiset saastuttamaan enemmän jotta vero / km olisi edes hieman kohtuullinen.

        Kaveri ajaa 45 000 km uudehkolla autollaan ja polttaa bensaa paljon vaarallisella ajotyylillään. Maksaa ajoneuvoveroa 140 e vuodessa.

        Itse ajan 2 x 2 tuntia viikossa, maalle ja takaisin, turvallisesti ja taloudellisesti. Maksan tuota valheellista veroa 300 e vuodessa

        Saastevero on lisättävä polttoaineen hintaan. Silloin maksaa saastuttaja.

        "Herää kysymys, Miksi autoveron pitäisi poistua.? Onhan kaikessa muissakin tuotteissa vero."
        Kyllä autovero on oikeasti todellista ryöstöä. Mutta alv jäisi auton hintaan aivan varmasti, vaikkei varsinaista erillistä autoveroa enää kannettaisikaan.

        "Ei autokannan uusiutumisesta mitään hyötyä ole."
        Tuo on sellainen kommentti joka pitänee paikkansa, koska ihminen on typerä. Mikäli haluttaisiin oikeaa parannusta, täytyisi ottaa käyttöön kokonaan uudet teknologiat jotka eivät rasita uusiutumattomia luonnonvaroja eivätkä saastuta niin paljoa. Silloin siitä uusiutumisesta olisi hyötyä, mutta ei tällä nykyisellä veroajattelulla. Esimerkiksi sähköautot ovat Suomessa aivan saatanan kalliita, eikä pelkät hybridit ole kovinkaan pihejä tai houkuttelvia oikeasti. Ainoa oikea tulevaisuuden auto taitaa olla vetyauto, mutta kuka sitäkään tajuaa?


      • stupidos-idiotos-r-u

        Vain asennevammainen idiootti voi olla sitä mieltä etä ylinopeuden ajaminen on hyväksyttyä.


      • MoreControl

      • veio
        MoreControl kirjoitti:

        Näin se on. Ja juuri tuota ajatusmallia poliisi on ruokkinut itse sallimalla "sopivat" ylitykset vaikkei niitä pitäisi sallia ollenkaan. Sen jälkeen kun maahan saatiin lisää moottoritiekilometrejä alkoi näissä asioissa olemaan jo aivan eri mittasuhteet. En usko että mikään muu on liikennekäyttäytymistämme muuttanut niin paljon kuin moottoritiet. Autojen mukavuuden lisääntyminen on oikeastaan vain pahentanut asiaa.

        Vanhat autot ovat siinä mielessä turvallisempia ettei niissä ole niin paljoa kuskin huomion vieviä laitteita.


    • Muute et ajanut suurinta sallittua nopeutta ja jos jokainen keskittyisi siihen OMAAN ajamiseen ja antaisi kaahareiden itse hankkia sakkonsa ja antaa OIKEIDEN poliisien hoitaa työnsa sillä sinulla ei ole mitään oikeutta kanssa autoilijaan.

      • veio

        Olet ilmeisesti päättäjiä tai heidän kavereitaan. He toivovat ettei kukaan puuttuisi mihinkään jotta saisivat sairastuttaa maamme rauhassa.
        Olen jo vahvasti sitä mieltä, että väkivalta on ainut konsti saada maamme liikenneasiat kuntoon.


      • veio kirjoitti:

        Olet ilmeisesti päättäjiä tai heidän kavereitaan. He toivovat ettei kukaan puuttuisi mihinkään jotta saisivat sairastuttaa maamme rauhassa.
        Olen jo vahvasti sitä mieltä, että väkivalta on ainut konsti saada maamme liikenneasiat kuntoon.

        No alottajan aloituksesta näkee läpi ettei turvallisuus ole tärkein vaan toisen käskeminen ja hänen pakonomainen tarve olla oikeassa ... ...paremminkin voisi kirjoittaa kyttääjät palstalle


      • veio
        jukni69 kirjoitti:

        No alottajan aloituksesta näkee läpi ettei turvallisuus ole tärkein vaan toisen käskeminen ja hänen pakonomainen tarve olla oikeassa ... ...paremminkin voisi kirjoittaa kyttääjät palstalle

        Kirjoitatko noin jotta et saisi oikeaa palautetta, jota et ilmeisesti kestä. Ehkä olet pienestä asti saanut väärää palautetta ja kasvanut siihen ja alkanut puolustaa sitä. Nyt toivot ettet paljastuisi. Yrität löytää kaltaisiasi ympärillesi jottet tuntisi oloasi yksinäiseksi.

        Etsi mielummin eksyttäjäsi ja kerro heille mitä ovat sinulle tehneet, eksyttäneet. Vai etkö uskalla.? Haluat mielummin jatkaa entisellä suunnalla ja yrittää pitää muita kynnysmattoinasi.


      • veio
        jukni69 kirjoitti:

        No alottajan aloituksesta näkee läpi ettei turvallisuus ole tärkein vaan toisen käskeminen ja hänen pakonomainen tarve olla oikeassa ... ...paremminkin voisi kirjoittaa kyttääjät palstalle

        Mistä sen näkee.?

        Ikävä kyllä, tämä sokea kansa ei herää ilman väkivaltaa ja päättäjät kerjäävät väkivältaa päätöksillään. Sokea kansa valitsee kaltaisensa päättäjät.


    • veio

      Tämä menee ihme saivarteluksi. Paljon ajaetaan ylinopeutta ja nuo kuskit pois liikenteestä. Ekasta ylinopeudesta sakko, toisesta koulutukseen ja kolmannesta kortti pois kolmeksi vuodeksi.
      Sen vähemmällä ei liikenteen sairaita eikä raivopäitä saa käyttäytymään normaallsti.

    • jylyppy

      ja aamulla liepeen suunnasta oleva sininen väkkyrä,vittu vejättää sellasta kilometrin/parin pituista jonoa,ohi ei pääse kun autoja tulee vastaan...aja levikkeelle ja päästä nopeammat ohitse,seuraavan kerran kun olet tielläni niin seuraan sinua ja sitten....puhkon kumit sun autosta.t.vittuuntunut liikenteen ritari

      • veio

        Jos sininen väkkyrä ajaa oikeaa nopeutta, niin miksi pitäisi pysähdellä ja päästää rikolliset ohi.?


    • Gpsrules

      Itselläni on gps nopeusmittari minkä mukaan ajan. Kokoaika joutuu ohittelemaan hitaanpia.

      • veio

        Niin.??? On muitakin oikeita nopeuksia kuin rajoituksen mukainen suurin sallittu.


      • veio kirjoitti:

        Niin.??? On muitakin oikeita nopeuksia kuin rajoituksen mukainen suurin sallittu.

        Joo on varmaan mutta esim. Sinä et ole se joka sanelee oikean nopeuden vai oletko kyttääjä narsisti joka pätee liikenteessä kun kotona vaimon tossun alla ei ole sanan valtaa ?


      • veio
        jukni69 kirjoitti:

        Joo on varmaan mutta esim. Sinä et ole se joka sanelee oikean nopeuden vai oletko kyttääjä narsisti joka pätee liikenteessä kun kotona vaimon tossun alla ei ole sanan valtaa ?

        Sanelen siinä mielessä, että jos toinen vaarantaa turvallisuuteni liikenteessä, on minun velvollisuuteni ampua tuo saastuttaja. ( lainatakseni sinun kirjoitustasoasi.)


      • veio kirjoitti:

        Sanelen siinä mielessä, että jos toinen vaarantaa turvallisuuteni liikenteessä, on minun velvollisuuteni ampua tuo saastuttaja. ( lainatakseni sinun kirjoitustasoasi.)

        Ei sinulla ei ole velvollisuutta/oikeutta kun ajaa omaa ajoasia estämättä/häiritsemättä toisia kanssa autoilijoita sinä et ole poliisi taidat olla narsisti !


      • veio
        jukni69 kirjoitti:

        Ei sinulla ei ole velvollisuutta/oikeutta kun ajaa omaa ajoasia estämättä/häiritsemättä toisia kanssa autoilijoita sinä et ole poliisi taidat olla narsisti !

        Tutki nyt ensin mitä sana narsisti tarkoittaa.
        Väitätkö ettei minulla ole oikeu´tta puolustautua, jos joku vaarantaa turvallisuuteni, on lähes velvollisuuteni toimia silmä silmästä periaatteella. Muuten kannustan vaarantajaa toimimaan väärin.


      • veio kirjoitti:

        Tutki nyt ensin mitä sana narsisti tarkoittaa.
        Väitätkö ettei minulla ole oikeu´tta puolustautua, jos joku vaarantaa turvallisuuteni, on lähes velvollisuuteni toimia silmä silmästä periaatteella. Muuten kannustan vaarantajaa toimimaan väärin.

        Esim. Narsismi on toisen ihmisen halitsemista pomottamista ja narsisti haluaa pyrkii sairaanloisesti pomoksi pomon paikalle ja tapauksessasi puolustautuminen on vainoharhaisuutta http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Narsismi


      • veio
        jukni69 kirjoitti:

        Esim. Narsismi on toisen ihmisen halitsemista pomottamista ja narsisti haluaa pyrkii sairaanloisesti pomoksi pomon paikalle ja tapauksessasi puolustautuminen on vainoharhaisuutta http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Narsismi

        Ongelma on nyt siinä että sinä yrität narsismi-tietoudellasi vaatia muita olemaan sinun ja sinunkaltaisten, ( jotka pelkää muiden oikeaa palautetta ), kynnysmattoina.
        Olet aika ristiriitainen persoonallisuus, jos ensin vaarannat oikein toimivien turvallisuuden ja saadessasi siitä oikeaa palautetta, suutut palautteen antajalle.

        Ymmärrätkö miten saastutat tätä yhteiskuntaa.?


      • veio kirjoitti:

        Ongelma on nyt siinä että sinä yrität narsismi-tietoudellasi vaatia muita olemaan sinun ja sinunkaltaisten, ( jotka pelkää muiden oikeaa palautetta ), kynnysmattoina.
        Olet aika ristiriitainen persoonallisuus, jos ensin vaarannat oikein toimivien turvallisuuden ja saadessasi siitä oikeaa palautetta, suutut palautteen antajalle.

        Ymmärrätkö miten saastutat tätä yhteiskuntaa.?

        Ei sinä se ongelma olet jos rupeat leikkimään poliisia ja sinä olet ongelma jos olet tulppana ja vaadit lupaa sinun ohittamiseen olet kyttääjä narsisti ja toden näköisesti saat sakkoa enmpi estämisestä kuin ylinopeutta ajavat


      • veio kirjoitti:

        Ongelma on nyt siinä että sinä yrität narsismi-tietoudellasi vaatia muita olemaan sinun ja sinunkaltaisten, ( jotka pelkää muiden oikeaa palautetta ), kynnysmattoina.
        Olet aika ristiriitainen persoonallisuus, jos ensin vaarannat oikein toimivien turvallisuuden ja saadessasi siitä oikeaa palautetta, suutut palautteen antajalle.

        Ymmärrätkö miten saastutat tätä yhteiskuntaa.?

        Hmmm.miten niin kynnysmattona ? Jos ajan ohi ja minuutin päästä sitä ohitettua autoa ei näy peilistä niin miten se ohitettu olisi kynnysmatto ja miten minä vaarannan hänen turvallisuutta ??? Taidat kärsiä jotain alemmuus kompleksia tai skitsofreniaa... ...mutta kuiteenkaan sinulla ei ole oikeuksia puuttua kenenkään ajamiseen eikä sinulla ole tarvittavaa auktoriteettiä sanella kenellekkään oikeaa nopeutta ! Jollei taidot riitä esim. Talvikelillä kovempaan nopeuteen kuin 50km/t niin osaavmpi kiljettaja voi ja saa ajaa kovempaa kuin sinun 50km/t.


    • nieminen-joustaa

      Rane tässä, terve. Tai Raunohan mun nimi on, mutta Raneksi mua on aina kutsuttu. Olen karavaanari. Joo, just se. Minut saatte ohittaa missä nopeudessa tahansa. Olen jo perillä, aina.

    • seilirit_kölin_ali

      Ohitan aina käsikaasulla ajavat seilorit, joiden nopeus pumppaa tasamaalla rajoitus -10... 5 ja mäkisessä maastossa rajoitus -30... 15, vaikka seilori itse kuvittelee koko ajan ajavansa tasanopeutta (kun ajaa tasakaasulla) & tarkalleen rajoituksen mukaan tai vähän ylikin (kun eivät tunne autonsa mittarivirhettä).

      Voisin puolestani kysyä, millä oikeuksilla selori/tientukko/kotipoliisi köröttää 75 km/h satasen alueella, kun huono näkyvyys, vastaatulijat, ohituskielto, keskikaide tms. estää ohituksen mutta hyvien ohituspaikkojen kohdalla nopeus nousee välittömästi lähelle suurinta sallittua ja ohituskaistoilla reilusti ylikin. Nopeutta nostetaan, liikennesääntöjen vastaisesti, myös ja erityisesti silloin, kun joku lähtee ohittamaan liikenteen veritulppaa.

      • veio

        Annoit itse jo vastauksen. Eikö ole selvä että huonossa paikassa ja erityisesti jos joku liian lähellä takana, ajetaan hitaammin ja selkeässä paikassa ajetaan kovempaa. Johan tuon säännöt vaativat.


      • Keio
        veio kirjoitti:

        Annoit itse jo vastauksen. Eikö ole selvä että huonossa paikassa ja erityisesti jos joku liian lähellä takana, ajetaan hitaammin ja selkeässä paikassa ajetaan kovempaa. Johan tuon säännöt vaativat.

        Säännöt eivät VAADI ajamaan mitään tiettyä nopeutta mutta toisaalta säännöt kylläkin KIELTÄVÄT ajamasta tiettyä nopeutta!!


      • seilorit_kölin_ali
        veio kirjoitti:

        Annoit itse jo vastauksen. Eikö ole selvä että huonossa paikassa ja erityisesti jos joku liian lähellä takana, ajetaan hitaammin ja selkeässä paikassa ajetaan kovempaa. Johan tuon säännöt vaativat.

        Huono paikka = leveä & keskikaiteella varustettu suora tie? Joten pitää ajaa 75 km/h satasen alueella...

        Hyvä paikka = jyrkkä ylämäki, jossa on ohituskaista. Tässä pitää ajaa 110 lasissa...

        Huono paikka = satasen rajoitus ylipäätän (pl. ohituskaistat)

        Hyvä paikka = satunnainen 60 km/h rajoitus isomman risteyksen kohdalla. Näistä tasakaasuidiootit vetelee läpi yhtään hidastamatta.

        Hyvä paikka = pieni kylä maantien varrella (rajoitus 50 tai jopa 40 km/h) tai tietyömaa ... näissä kohdissa tientukot maksimoi turvallisuutta ajamalla jopa 30 km/h yli rajoituksen.


    • pakumies67

      Ohitan aina mahdollisuuksien mukaan autot, jotka...
      -ajaa vähänkin alinopeutta
      - kiihdyttää hitaasti kuin juna, kun nopeusrajoitus muuttuu suuremmaksi
      -hidastaa syyttä ( esim. poliisin tai peltipoliisin nähdessään tai vihreisiin liikennevaloihin)
      -ajaa vaihtelevaa nopeutta vaikkei rajoitus muutu.

      • MoreControl

        No sähän oot kova jäbä. Sellaista kuin "vähäkin alinopeus" ei ole vain olemassakaan. Vai oletko nähnyt nopeusrajoitukset ilmoitettavan tyyliin 80 - 100 km/h? Jos näin olisi, silloin olisi olemassa myös maaginen alinopeus.

        Kuinka yleistä tämä on maantieliikenteessä? Mikä on "hitaasti"?
        "- kiihdyttää hitaasti kuin juna, kun nopeusrajoitus muuttuu suuremmaksi"

        "-ajaa vaihtelevaa nopeutta vaikkei rajoitus muutu"
        Tuskin se nopeus niin paljoa muuttuu monellakaan että sen huomaisi jollei ole tapana hinuttaa puskurissa kiinni. Muistakin vähemmän fiksuista kommenteistasi päätellen olet juuri sellainen tyyppi. Siksi edellä menevän vauhdinmuutokset tuntuvat isommilta myös. Tuo taitaa mielestäsi olla siis todella yleistä myös? Samalla LUULET olevasi itse tasaista nopeutta ajava "huippukuljettaja". Älykäs tajuaisi totuuden, mutta et sinä.


      • tossunalaiset
        MoreControl kirjoitti:

        No sähän oot kova jäbä. Sellaista kuin "vähäkin alinopeus" ei ole vain olemassakaan. Vai oletko nähnyt nopeusrajoitukset ilmoitettavan tyyliin 80 - 100 km/h? Jos näin olisi, silloin olisi olemassa myös maaginen alinopeus.

        Kuinka yleistä tämä on maantieliikenteessä? Mikä on "hitaasti"?
        "- kiihdyttää hitaasti kuin juna, kun nopeusrajoitus muuttuu suuremmaksi"

        "-ajaa vaihtelevaa nopeutta vaikkei rajoitus muutu"
        Tuskin se nopeus niin paljoa muuttuu monellakaan että sen huomaisi jollei ole tapana hinuttaa puskurissa kiinni. Muistakin vähemmän fiksuista kommenteistasi päätellen olet juuri sellainen tyyppi. Siksi edellä menevän vauhdinmuutokset tuntuvat isommilta myös. Tuo taitaa mielestäsi olla siis todella yleistä myös? Samalla LUULET olevasi itse tasaista nopeutta ajava "huippukuljettaja". Älykäs tajuaisi totuuden, mutta et sinä.

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

        Kova älämölö lähtee myös tossun alla olevista tientukoista, joiden ainoa tilaisuus päteä on yrittää muiden kyykyttämistä liikenteessä. Mikä toteutetaan keräämällä jonoa taakse...

        Pääsee edes kerran elämässä toimimaan muiden tiennäyttäjänä...

        Toki raivopurkaus on odotettavissa, jos joku ei tientukon "johdettavaksi" suostu, vaan ohittaa tientukon. Tätä tientukko toki yrittää parhaansa mukaan ehkäistä ts. jonoa kerätään taakse hidastelemalla ohituskieltojen ja vastaantulijoiden kohdalla, mutta ohituskaistojen kohdalla tientukko itsekin ajaa surutta reilua ylinopeutta ettei ainakaan koko vaivalla kerätty jono mene ohi.


    • Monilla vastaajilla täällä hyviä pointteja.

      Itse ohitan lähes poikkeuksetta tilaisuuden tullen, silloin kun;

      1) Edessä ajavan nopeus vaihtelee ´liikaa´. Jos autosta löytyy vakionopeussäädin, niin ihmiset, pliis käyttäkää sitä! Ensin haetaan väli edellä ajavaan sopivaksi ja sitten kytketään vakionopeussäädin päälle. Polttoainetta voi kulua hiukan enemmän, mutta nopeus pysyy mukavammin tasaisena ja ajaminen on rennompaa. Poiskin sen saa silmänräpäyksessä, joten vaaratilanteitakaan ei pitäisi vakionopeussäätimen takia tulla.

      Pumppaajan perässä ajaminen on pisemmän päälle todella rasittavaa, kun joutuu kokoajan ptämään turvaväliä silmällä.

      2) Edellä ajavan nopeus on vain hieman yli rajoituksen, tasan rajoituksen verran, tai vähemmän.

      3) Perseily, eli alinopeuden ajaminen tilanteissa, joissa ei pysty ohittamaan ja nopeuden nosto ohitustilaisuuden tullessa.


      Eniten huvittaa(/ärsyttää) nämä "kotipoliisit" jotka kyttäävät vaikkapa muiden ylinopeuksia. Oikeasti vaarallisesta ajotyylistä voi ja kannattaa tehdä ilmoitus, mutta jos vaikkapa minut joku ohittää vähän reilummalla vauhdilla, niin en minä siitä nokkiini ota. Omapahan on asiansa, jos haluaa riskin ottaa kortin menetyksestä.


      Suurimmat sallitut nopeudet on mitoitettu pääasiassa niin, että jokaisen liikkujan pitäisi niitä pystyä noudattamaan, poislukien vaikeat keliolosuhteet. Moneen paikkaan nuo nopeudet tuntuvat olevan melkolailla alakanttiin.

      • veio

        Yhteiskuntamme muokkautuu paljolti sen mukaan miten suhtaudumme asioihin. Vaitiolo on hiljaisen hyväksynnän antamista. Hyväksynnän antaminen on kannustamista. Oikean palautteen antaminen on jokaisen velvollisuus, jotta maamme löytäsi oikean suunnan.

        Kotipoliiseista puhujat yrittävät syyllistää oikean palautteen antajat jotta ei tarvisi katsoa peiliin ja nähdä sairaita kasvojaan.


      • ddr_meni_jo

        Tunnut kyllä olevevan jonkun sortin "kirkasotsainen" kusipää.
        Jos joku ohittaa, ihan millä nopeudella tahansa, niin antaa ohittaa. Se on hänen asiansa eikä ole pois keneltäkään.
        Höpinäsi "vaarantaa muita" on pelkkää sairaan mielikuvituksesi tuotetta.
        Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä kun menet antamaan "oikeaa palautetta" esim. jollekin "liivikaverille", että kuinka sanomasi uppoaa.
        Ilmainen neuvo, keskity omaan ajoosi ja anna muiden tehdä samoin.
        Säilyy nenäkin terveempänä.


      • veio
        ddr_meni_jo kirjoitti:

        Tunnut kyllä olevevan jonkun sortin "kirkasotsainen" kusipää.
        Jos joku ohittaa, ihan millä nopeudella tahansa, niin antaa ohittaa. Se on hänen asiansa eikä ole pois keneltäkään.
        Höpinäsi "vaarantaa muita" on pelkkää sairaan mielikuvituksesi tuotetta.
        Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä kun menet antamaan "oikeaa palautetta" esim. jollekin "liivikaverille", että kuinka sanomasi uppoaa.
        Ilmainen neuvo, keskity omaan ajoosi ja anna muiden tehdä samoin.
        Säilyy nenäkin terveempänä.

        Ai, et siis tiedäkään miksi ne liivit on. Kun riittävästi pelottaa niin täytyy leikkiä kovista ettei niin paljoa pelottaisi.

        Kuulutko myös niihin jotka liikenteessä itse toimii väärin, esim ajat liian lähellä ja siksi edelläsi ajava hidastaa normaalia enemmän tilanteisiin, ja sitten näytät keskisormea toiselle siitä asiasta jonka itse auheutit.
        Kun riittävän vähän uskaltaa nähdä niin luulee paljon.


    • moottoristi

      parempi että ajavatkin ohi sen sijaan että jäävät peräpuskuriin roikkumaan.

      Itse ajan navin mukaan yleensä 2-3km/h rajoitusten yli, tietenkin keliolosuhteet huomioonottaen eli joskus mennään paljon hitaamminkin jos keli niin vaatii.

      Ärsyttää minuakin kuskit, jotka saavuttavat minut ja perääni liimautumisen jälkeen haluavatkin ajaa samaa noputta ku minä. Menisivät ohi jos on niin kiire! Ei se minua haittaa. Ja jos näen jonkun kärkkyvän ohituspaikkaa eikä uskalla ohittaa, vilautan vilkulla oikeaan pari kertaa jos edessä esteetön tie, siirryn sivummalle ja yleensä ohittava heilauttaa kättään kiitokseksi.

      Usein olen liikenteessä myös traktorilla, ja silloin annan reilusti tietä muulle liikenteelle siirtymällä hetkeksi vaikka bussipysäkille tms.

      Ei se liikenne kovin vaikeaa ole. Ja nimimerkeiltä "Pankkiautomaatti" ja "Autoilija" ei sitten ole kysytty mitään, joten kyseiset nimimerkit voivat olla ihan hipihiljaa. =)

    • Riittääkö

      Suuremman ja vahvemman oikeudella.

    • OmatAsiat

      Jokainen vastaa itse lakien noudattamisesta. Ei ole sinun asia vahtia muiden tekemisiä.

      • veio

        Yhteiskuntamme muokkautuu paljolti sen mukaan miten suhtaudumme asioihin. Vaitiolo on hiljaisen hyväksynnän antamista. Hyväksynnän antaminen on kannustamista. Oikean palautteen antaminen on jokaisen velvollisuus, jotta maamme löytäsi oikean suunnan.

        Kotipoliiseista puhujat yrittävät syyllistää oikean palautteen antajat jotta ei tarvisi katsoa peiliin ja nähdä sairaita kasvojaan.


      • veio

        Älä siis valita jos rahanpuutteessa tulen ryöstämään sinut.


      • ddr_meni_jo
        veio kirjoitti:

        Yhteiskuntamme muokkautuu paljolti sen mukaan miten suhtaudumme asioihin. Vaitiolo on hiljaisen hyväksynnän antamista. Hyväksynnän antaminen on kannustamista. Oikean palautteen antaminen on jokaisen velvollisuus, jotta maamme löytäsi oikean suunnan.

        Kotipoliiseista puhujat yrittävät syyllistää oikean palautteen antajat jotta ei tarvisi katsoa peiliin ja nähdä sairaita kasvojaan.

        Olet näköjään sen verran hönö,että et aamulla muista mitä illalla tuli (piripäissään?) raapustettua.
        Jotta eikun illalliset hölmöydet aamulla uudestaan palstalle.


      • veio
        ddr_meni_jo kirjoitti:

        Olet näköjään sen verran hönö,että et aamulla muista mitä illalla tuli (piripäissään?) raapustettua.
        Jotta eikun illalliset hölmöydet aamulla uudestaan palstalle.

        Tai sitten niin että jotkut ei tajua ennenkuin näkevät saman asian useampaan kertaan. Hönättele siis vain itsellesi kunnes ymmärrät enemmän.
        Olet ilmeisesti niitä jotka liikenteessä huutavat : pliis älkää antako oikeaa palautetta minulle, älkää kertoko totuutta, älä paljasta minua, haluan kuvitella olevani ihan ok, mutta en pysty jos en saa rauhassa elää kuvitelmissani.


    • huvittavaa

      Harvoin ajan ylinopeutta, pyrin ajamaan sallittua nopeutta muualla, paitsi moottoritiellä. Jos mittari nousee 120 km, niin polttoainetta alkaa palaa melkoisen rajusti, minkä jokainen voi todeta ajotietokoneen mittarista, jos sellainen löytyy autosta.

      Huvittaa, kuinka autoilijat ajavat siististi poliisiauton ilmaantuessa näkyville. Silloin ei minuakaan ohiteta, mutta annas olla kun poliisit ovat näkymättömissä, niin jokainen auto suhahtaa ohi, vaikka ajaisin kuinka sallittua nopeutta ja vaikka hiukan sen ylittäenkin.
      Ei haittaa minuakaan vaikka ohittavatkin. Toivonkin sitä, sillä on inhoittavaa kun joku tosiaan ajaa kovaa vauhtia perästä kiinni ottaen, mutta liimautuu sitten puskuriin. Huvittavaa vain tuo silmänpalvonta.

      • pakumies67

        Joo. olen huomannut itsekin, että nitä idiootteja on tosi paljon, jotka luulee rajoituksen olevan eri, jos poliisi tai peltipoliisi on näkyvissä.


      • veio

        Mitä enemmän rikollisuutta hyväksymme, sen enemmän sitä on. Tämä on outo maa. Joissain maissa on ISIS juttuja tekemässä rikollista toimintaansa, täällä tarvisimme Isis-tyyppisiä järjestöjä nirhaamaan rikollisia.
        Ikävä kyllä muuten ei näytä parannusta tulevan.


    • se_siitä_
    • MikäänEiKelpaa

      "Ajan aina vähintään Suurinta Sallittua Nopeutta. Silti lähes kaikki ajavat ohi."

      Ja minä taas ajan rajoitukseen nähden "seuraavaa kymppiä", joka 80:n alueella tarkoittaa 85 näyttötaulujen mukaan. Ja hyvin moni ajaa ohi, vaikka keskityn ajamiseen ja vauhdin pitämiseen tasaisena (ei ole vakionopeussäädintä). Eilen illalla valtatiellä lähti rekkayhdistelmä suoralla ohittamaan, mutta ei päässyt edes henkilöautoni rinnalle, kun sulkuviiva alkoi ja vastaantulijakin ilmestyi näkyviin. Ei silti keskeyttänyt ohitusta, vaan meni vain ohi pakottaen muut väistämään.

      • jokilaivuri78v

        Ajoit ilmeisesti todellisuudessa alinopeutta, mittarin näytöstä huolimatta. Tarkista mittarisi näyttö vaikka vertaamalla GPS:n näyttöön. (eikö tullut mieleen hiljentää omaa nopeutta rekan ohittaessa?)


      • anna_arvo_toisillekin
        jokilaivuri78v kirjoitti:

        Ajoit ilmeisesti todellisuudessa alinopeutta, mittarin näytöstä huolimatta. Tarkista mittarisi näyttö vaikka vertaamalla GPS:n näyttöön. (eikö tullut mieleen hiljentää omaa nopeutta rekan ohittaessa?)

        " (eikö tullut mieleen hiljentää omaa nopeutta rekan ohittaessa?)"
        Näin tehden nysväri olisi edistänyt liikenteen sujuvuutta joten, eihän sellainen mitenkään sovi.


    • rekkaNainen

      Vedän kesät asuntovaunua etelästä nuorgamiin normaalia liikennettä hitaammin ja annan ainakun turvallista ohittaa merkin vilkulla parikertaa vasemmalle.aina jos kertyy 5auton letka ajan pysäkille jos ei muu auta.yleensä kyllä ovat päässeet helposti ohi suoralla tiellä.tarvittaessa kannattaa hiljentää nopeutta.

    • eiköyhä

      Taitaa taas olla teillä pers aukisella rupusakilla kiire tienaamaan paska palkkanne.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe