Millainen paikka Relanderin ponitalli?

Muuttaja_

Aikomuksenani olisi muuttaa Mikkeliin syksyllä ammattikorkean perässä ja olisin kiinnostunut kyseisen tallin nykyisestä tilanteesta, olen löytänyt vain vanhoja aiheita netistä. Taitotasoni ratsastuksessa on perusmerkin ja c-tason välimaastossa (en ole suorittanut kyseisiä merkkejä, mutta katsoin netistä mitä niihin vaaditaan). Olen ratsastellut noin puolen vuoden tiivistahtisimmissa pätkissä, mutta rahanpuute on ajanut aina pidemmälle tauolle tässä 4 vuoden aikana.
Kysyisin siis, että millainen on tallin ilmapiiri, ovatko hoitajat mukavia/avuliaita? Miten tulokkaisiin suhtaudutaan? Minkä tasoista opetus on? Aion kyllä käydä kokeilemassa tunnin pari kyseisellä paikalla kun sen aika koittaa, mutta haluaisin hieman osviittaa paikasta uteliaisuuttani.

23

3140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omamielipide

      Uusia katsotaa nenän vartta nyrpeästi, heitä ei auteta, hyvä opetus mutta ilmapiiri SURKEA

      • Muuttaja_

        Auts, näin olen muutamasta muustakin paikasta lukenut...Todella harmillista jos on tosiaan näin vaikka paikka vaikuttaa muuten niin hyvältä. Kommentoikaa toki muutkin mikkelin seutulaiset jotka satutte asiasta tietämään mitään.


    • juupeliss

      En itse pidä tallista. Syyt siihen.
      Ekan kerran kun menin tallille, mua ei autettu, tallitytöt naureskeli mulle yhes porukas ku laitoin suitset väärin.
      Hyvää on opetus.
      Toki itse kannattaa käydä paikanpäällä katsomassa ja jokaisellahan on oma mielipide
      En itse vaan pidä tallista :(

      • Muuttaja_

        Todella ikävä kuulla että useammalla tämänkaltaisia kokemuksia kyseisestä paikasta :( Tuollaiset tallitytöt saavat vain uudet kävijät kaikkoamaan, toivottavasti kasvaisivat hieman...lisää kommentteja vain tulemaan.


    • moikkavaaannn

      Minusta sillee hyvä paikka. Vaikka tallitytöt eivät ole kovin kohteliaita niin mä en ainaskaa niistä niin välitä.(Onhan niitä pari iha kivaaki). Minulle hyvä opetus on se A ja O. Jos haluat vielä parempaa opetusta suosittelen käymään myös Kekkolan kartanolla :)

      • Muuttaja_

        Itsekin ajattelin samaa, että voisin yrittää myös olla välittämättä töykeistä hoitajista :) Onko sinulla kokemusta tuosta Kekkolan kartanostakin? :) Tai kenelläkään muulla täällä? :)


      • moikkavaaannn

        Itse en ole kähnyt kekkolassa,kaverit kehuvat paikkaa hyväksi :) Kivoja ratsastushetkiä! :)


      • Muuttaja_

        Pitääpä käydä testaamassa kyseinen paikka, olenkin kuullut huhuja että hyvä paikka on:) Kiitos samoin myös sinulle!:)


    • asdagagfduwy7w

      Huippu porukka rellulla! <3 Yksikään hoitaja ei ole ikinä naureskellut minulle :) Kaikki hoitajat mukavia ja avuliaita. Huhut vaan netissä kiertää. Hyvä opetus ja hienot hevoset. Eräs hoitaja hypännyt eilen harjulla hallimestaruuksissa hopeaa! Estekorkeus 90cm ja 100cm. Tuntiponit ja hepat laadukkaita

      • oöuliyhvbnj

        kuka tämä tyttö oli? onko menestynyt muuten?


      • qwedsdfg

        eikä nimiä saa täällä julkaista?


    • tietäjäää

      Rellulla on tosi hyvä ilmapiiri ja huippuluokan opetus. Netissä vaan huhuja kiertää. Hoitajat ovat kilttejä ja avuliaita. Ja jos ne joskus nauravat, niin ei varmaankaan sinulle. Niillä on omat jutut mille ne nauraa. Voivat vain katsoa samalla sinuun päin. Mutta ei ne koskaan naura toiselle. Siellä otetaan myös aloittelijat hyvin vastaan. Kaikkia autetaan. Siellä on myös TOSI hyvin koulutetut ponit ja hevoset ja monipuoliset tunnit. Siellä ainakin kehittyy. Kannustaisin menemään Rellulle.

    • Ratsastajaaa

      Rellul on tosi kiva opetus ja hyvät hevoset. Hoitajat on kivoja ja oon oppinu että jos ne nauraa nii ne nauraa joillekki omille vitseilleen tai omille mokille. Hoitajat auttaa rellulla mielellään ja siel on kiva käyä tunneilla :)

    • enymmärrä__

      En ymmärrä kun sanotte, että hoitajat eivät auta ja katsovat nenänvartta pitkin. Rellun hoitajat auttavat aina mielellään ja koko hoitajaporukka on mahtava. Jos naureskelee, naureskelee omille jutuillensa.

    • Nimimerkki29573

      Oon pari kertaa käynyt ja tuntuu et osa porukasta on kunnon paskan puhujia. Haukkuvat kun joku ei saa hevosta kulkemaan oikein päin. Jotkut ihan mukavia, mut osa ilkeitä :(

    • juu12345729

      Mukava paikka, tallitytöt auttaa mielellään jahyvä opetus ja ponit

    • Relanderillakävijä

      Toosi myöhässä, mutta Itse olen käynyt tallilla 3 vuotta ja jatkan edelleen, koska 1 todella hyvä opetus.
      2 ei oteta riskejä vaan mennään turvallisuus edelle.
      3 hevosista/poneista pidetään todella hyvää huolta.
      4 tunti hevoset / ponit ovat rauhallisia eikä niinkään temppuile, mutta vaikka ovatkin hyvin koulutettuja saaliseläimiä kuitenkin.
      5 On totta että osa tallitytöistä ovat vähän tylyjä, mutta suurin osa todella mukavia!
      6 Kun tallin sisäpiiriin pääsee sisälle ei ne tallitytöt enää niin ilkeitä olekkaan.:)
      7 Moni puhuu etteivät auta, mutta kyllä auttaa!! Jos he esim huomaa että varuste on väärin laitettu he korjaavat ja kertovat mikä meni pieleen ystävällisesti.
      8 Se saattaa tuntua, että nauravat sinulle, mutta yleensä nauravat omille jutuilleen ja katsovat samalla sinua.
      Tässä nyt muutama juttu niille jotka tallilla aikovat aloittaa!:)

    • sivustaseurannut

      Jos tallityttöjen käytös on edellä kuvatun kaltaista, siitä kannattaa "kannella" johtajalle. Jos kävijä ei itse halua kantelua tehdä, hänen vanhempansa voisi ottaa asian hoitoonsa.

      Itse olen kuullut paikasta pelkkää hyvää; etenkin johtaja tuntuu tosi mukavalta.

    • Anonyymi

      Huolestuin!!! Oma sukulaistyttöni käy siellä. Ei kai häntäkin kohdella tuolla tavoin,sehän on kiusaamistakin. Pitääpä kysyä asianosaiselta. Toivottavasti kertoo... Tunnit ovat kalliita ...sillä rahalla pitää saada kaikin puolen asiallista toimintaa vastineeksi ja ihan jo lainkin mukaan, Omistajien pitää ohjeistaa tallityttöjä ja henkilökuntaa asialliseen käytökseen ja varmistaa että kiusaamista ei tapahdu!!!,tehdäänhän herkässä iässä olevien nuorten ja lasten kanssa töitä.

    • Anonyymi

      Tiedän että olen myöhässä paljon mutta kerron oman mielipiteeni.
      1. Hoitajat ovat ystävällisiä ja auttavaisia. Itsekin olen hoitaja ja hoitajat kivoja minullekin. Tallin johtaja ja opettajat hyviä.
      2.Hyvä opetus.
      3.ponit kivoja ja kilttejä.

    • Anonyymi

      Johtaja on täysi kusipää tallilla olevia harjoittelijoita kohtaan. Teettää töitä puolikuntoisilla ihmisillä ja lääkärissä käynnit on luvattomia poissaoloa. Talli saattaa olla ratsastajalle OK mesta, mutta töihin/harjoittelemaan sinne ei kannata mennä johtuen omistajan ylimielisesti käytöksestä.

      • Anonyymi

        Aika myöhässä nämä kommentit tulevat, mutta pakko sanoa, että itse olen ollut väliaikaisesti töissä, enkä kokenut tallin omistajaa ylimieliseksi. Hieman tiukka, mutta hyvä että hommat toimivat.


    • Anonyymi

      Kävin vuosi sitten Rellussa leirillä. Opetus oli todella huonoa, siellä oli inhottava opettaja ja outoja tallin sääntöjä. En tiedä mihin tasoon rellussa on totuttu mutta siellä ei saanut tehdä mitään ja ainakin kouluratsastuksessa taso oli erittäin huono (heD/perustaso), käyn yleensä HeA tasoisilla tunneilla.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe