BED? 15v/tyttö, oon lihonnu 20kg/3kk

VAARALLISENPAINONEN

Heips. Eli oon 15v tyttö ja syöminen lähteny käsistä.
Viime kesän/syksynä laihduin n. 10kk 'epätervein keinoin' eli kävin esim 2h kävelyllä ja 1h hölkällä, ja kalorit oli joinain päivinä tyyliin -800kcal, ja oksensinkin muutaman kerran.
Mut sit ku masennus ja kait alkava skitsofrenia tuli pahemmin kuvioihin aloin täyttää jotain 'aukkoa' ahmimalla. Eli viikottain, kausittain jopa päivittäin ahmin todella paljon, enkä pysty lopettaan. Ja olnki lihonnu 70kg:sta 90kiloon noin 3 kuukaudessa ja pituutta löytyy 163cm joten oon nyt tosi huonossa kunnossa.
Tän päivän syömiset:
2jauhelihapihvii,
300g friteerattuu kanaa
Iso paketillinen ruisleipää margariinilla
5viipalet vaaleta leipää
Varmaa 2dl majoneesii
Varmaa 1dl ketsuppii
500g suklaa
200g karkkii
Nugaasuklaapatukka
1,5l pepsi max
6dl normisokerillist limuu
Ja en oo varma oonko syöny muuta, eikä tää päivä oo ollu ees pahimmasta päästä!
Ja mul ei oo MINKÄÄNLAISTA itsekuria. Oon ihan valtava ja mua hävettää millasejs mä oon tullu.
Onko täällä ketään jolla ois ollu/on samoi oireita mut ois parempaan päin menossa?
Auttakaa miten pääsen täst kierteestä eroon? Mä hengästyn nykyään jopa kävelemisestä, ja oon tosi huonos kunnossa fyysisesti...
Miten saan tän loppumaan??

5

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itellä just samoja juttuja ollu. Mulla tää vaan on vaihdellut bed:in, bulimian ja ortoreksian välillä...
      Mutta ite oon huomannut, että kun on nukkunu väh. 8 tuntia ja liikkkunut päivän aikana, tulee vähemmän ahmimiskohtauksia.
      Ja se, ettei osta mitään herkkuja/koukuttavia ruokia kotiin auttaa myös.
      Sitten tietysti säännölliset ruoka-ajat, ite syön n. 2-3 tunnin välein. Ja proteiinien ja veden saanti on tärkeää! Vihreä tee ja kahvi pitävät myös nälkää vähän loitolla(kofeiinin takia)
      Ja jos ahmimista esiintyy erityisesti tiettyinä kellonaikoina, niin pysyttelee silloin poissa ruuan läheltä. Itellä se on iltäpäivällä 3-6 aikaan, jolloin meen kirjanstoon tai kaupungille tai johonkin.
      Toivottavasti näistä oli sulle apua! :)

      • vaarallisenpainonen

        Kiitti oli apua :)! Ainoo ongelma että asun viel kotona ni vanhemmat ostaa kaikki ruuat, ja tulee ahmittuu just sillon ku on yksin, ja ei oikein oo muuta vaihtoehtoa ku olla yksin esim koulun jälkeen koska mul ei oo esim kavereita, taino toisaalta voiahan lähtee ulos tai jotain :) muthei kiitti paljon vinkeistä! Ja tsemppii sulle :)


    • stupidme

      täällä ex anorektikko joka on ahminut viimeset 2 vuotta oon 158 65 ja vihaan itteeni yli kaiken. Aattelin rueta syömää säännöllisesti tosi terveellistä ruokaa niin että voisin syyä sillee loppu elämä ni ehkä laihtusin. Mun suunnitelmis ois vaa jättää kaikki sokeri yms pois ku iha sama minkä määrän syön herkkuja ni tulee paska fiilis mut joku himo mul on ollu siihe ahmimisee. Hävettää ja ällöttää. Kukaa mun kaveri ei oo tällane. Tunnen syyllisyyttä monistaki ruuista mut niinä päivinä oon ilone ku syön terveellisesti. Mut jotenki löydän itteni aina ahmimasta. Monesti se lähtee siitä et aattelen syyä 1 pullan ni jotain tapahtuu enkä voi lopettaa toivottavasti oon vahva ja pystyn lopettaa ahmimise

    • ei.sentään

      No huh, eipä ole köyhällä varaa ostaa moisia määriä ruokaa. Sitten kun sinulla on oma talous, voit huomata kuinka paljon ruoka maksaa... Kannattaa itse ruveta kokkaamaan terveellisiä ruokia, jos se vaikka auttaisi siihen, ettei osta teollista moskaa suuria määriä.

    • gfhgfjghkjhgkhjkjh

      Saatko sinä jotain hoitoa? Jokin terapeuttinen apu olisi tarpeen. Voi mennä montakin vuotta, ennenkuin vatsa oppii tunnistamaan kylläisyyden. Se väliaika olisi pärjättävä lähinnä älyllä. Sekamuotoiset syömishäiriöt on valitettavasti hankalimmat hoitaa.

      Itselläni oli ano- tai ortoreettista oireilua nuorena, mutta hoitoa en saanut. Toki oli välillä ahmintaakin, muttei niin paljon, että paino olisi haittaavasti noussut. Nyt olen keski-iässä, ja sama paino on pysynyt nuoruudesta saakka. Eli toimiva ruokarytmi on ihan mahdollista oppia.

      Jollei sinulla ole hoitokontaktia, varaa lääkäriaika. Kierteesi on saatava katkaistua. Itseinho vain kasvaa sitä myöten kun vaa'an lukemat nousevat. Eli kierre voi ruokkia itseään. Sinulla pitäisi olla tosi tiukka ruokaohjelma, jota noudatat. En tarkoita nälkiinnyttämistä, vaan normaalia ateriarytmiä. Kunnon ateriat, ei napostelua, ei makeita välipalajuomia. Tällaista rytmiä olen itse noudattanut parikymmentä vuotta. Toimii, kun on alkuun päässyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe