Suomun pakkolunastus

suomuurainta

Eiks ois aika taas perustaa joku liike( vrt.massaliike) kemppaan ? Eiks kaupunkilla oo valtavat sijoitukset Suomulla ? Lapin Kansa aamulla kirjootti jotta on maita ja laitoksia ja tekniikka pirusti ostettu ja laitettu. Paikka on sulettu koko kevääksi ..ties kuinka kauan ? Pitäskö poikien taas ryhistäytyä niin ko sellun lopettamisen aikoihinki (massaliike) ? Mikä son se Vilippula ? Siellä on 300 yksityismökkiä ja palavelut ei pellaa. Eiks soo yhteiskunnan etu saaha paikka toimintaan ?
Mitä Kemijärven elinkeinotoimi puuhastelee nykyään ? Ei kuulu ei näy missään ? Tässä Suomussa olis hommia jos osaisivat jottain .

109

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimintaan

      Luimpa tuon Suomusta kertovan jutun Lapin Kansa-lehdestä tänään. No, ensinnäkin Suomulle on annettu jos jonkinlaista ideaa ja asiaa, josta voi aivan hyvin lähteä liikkeelle, mutta miksi ne eivät Kemijärven päättäjiä kiinnosta? Se on yhtä kakkaa että suhtaudutaan noin nuivasti tilanteeseen, josta voi edetä. On varmaan vaan niin, että joku katsoo 'oikeuksiensa loukatun', jos voisi alkaa puuhaamaan vaikkapa tuota esittämääni keskusta, josta olen aloitteenkin tehnyt. Miksi ihmeessä tämä kaupunki paasaa kaiken aikaa vaan sellusta, joka on jo mennyttä. Joku ihmeen sellu-tiimikö täällä Kemijärvellä torpedoi kaiken muun? Nähtävästi.

      Suomun omistaja on varmaan hyvin kiinnostunut hankkeista, mutta onko pelättävissä että joku alkaa menestymään? Joku paikallinen siis? Vai onko kysymyksessä mielikuvituksen ja luovuuden puute, sillä en ole nähnyt hallinnon vaihtuvan 20 vuoden aikana, enkä varsinkaan yhdessä sen tosi-asian kanssa, että väki vähenee, ja lähtee lopulta pois kokonaan.

      Kemijärven elinkeinotoimi ei puuhastele yhtään mitään, koska siellä ei ole työntekijöitä. Elinkeino-toimi edelleen täysin remonttiin, eikä työntekijöistä päätä politiikka, eikä vanha valta, eikä sauna- tai muukaan seura. Järjen ääni pitäsi jo olla plakkarissa jokaisella Kemijärven asukkaalla, joiden on alettava pitämään huolta kotiseudustansa. Elinkeinotoimen ON mentävä ihmisten luo, eikä päinvastoin, sillä viraston pöydän takaa ei asioita voi tehdä. Koska tämä kolahtaa Kemijärven päättäjiin, se jää nähtäväksi. Opin tämän jo vuonna 1992 tuolla Pellossa opiskellesani Kylien kehittämistyön kurssilla (7 kk) ja se oli hyvä koulutus. Emme saa hävittää kotiseutuamme.

      Allekirjoittanut haastaa toimintaan.

      terv. Oili Harjula, 'Suomun äiti'

      • muutos-vaalit

        Oili Harjulaa ei näy puolueensa ehdokkaana, ainakaan vielä?

        Lähde vain Oili ehdokkaaksi, sillä ehdokkaana on enemmän kaikupohjaa äänelle. Tämäkin Suomun asia olisi tärkeä tuoda vaalikeskusteluihin mukaan, tuoko sitä kukaan muu?

        http://www.muutos2011.fi/muutoksen-ehdokkaat/


      • utopiaa

        Mitä olet tehnyt Suomun hyväksi että kutsut itseäsi Suomun äidiksi, Oili Harjula?


      • harjulantilanne

        kyllä se O. Harjula voisi ehdokas olla mitä se haittaisi? on ollut ennenkin ja hän on täällä arvostettu keskustelijana, asioita, ideoita pitää heittää ilmaan, kuka kanavoi muutosvoiman alueellamme? monta ihmistä siihen tarvitaan

        Suomun äiti onko O. Harjulan keksimä nimitys, ei varmaan. no, olen samaa mieltä, että ehkä se on vähän suureellinen nimitys, mutta "Suomun keskuksen äiti" hän kyllä on, sillä idea tämä terveys/hoito/matkailu/ keskuksen, hiljaisen hiljaisuuden ? keskuksen on hänen idea, siis on Suomun keskuksen äiti, ainaki idean äiti, voimme ehkä lyhentää Suomun äiti ???


      • turhaahöpinää
        harjulantilanne kirjoitti:

        kyllä se O. Harjula voisi ehdokas olla mitä se haittaisi? on ollut ennenkin ja hän on täällä arvostettu keskustelijana, asioita, ideoita pitää heittää ilmaan, kuka kanavoi muutosvoiman alueellamme? monta ihmistä siihen tarvitaan

        Suomun äiti onko O. Harjulan keksimä nimitys, ei varmaan. no, olen samaa mieltä, että ehkä se on vähän suureellinen nimitys, mutta "Suomun keskuksen äiti" hän kyllä on, sillä idea tämä terveys/hoito/matkailu/ keskuksen, hiljaisen hiljaisuuden ? keskuksen on hänen idea, siis on Suomun keskuksen äiti, ainaki idean äiti, voimme ehkä lyhentää Suomun äiti ???

        Jos kerran on niin "Suomun äitiä" ja uskoo ideaansa, niin luulisi hommaavan ideallensa edes rahoituksen itse.
        Lähinnä hän on kunnostautunut noissa "vaihtoehtohoidoissa". On tarot-korteista katsomista ja reikihoitoja, mitä lienee henkinstä hömppää pitääkään sisällään. Pääasia on kuitenkin se, että jos johonkin itse uskoo, niin kykenee vakuuttamaan muutkin. Näin ollen se rahoituksen hommaaminen vapailta markkinoilta olisi normihommaa yrittäjän kyseessä ollen.
        Luultavasti hän ei kuitenkaan usko asiaansa sen vertaa, että lähtisi sitä rahoituspiireille myymään. Ei taida olla minkäänlaista markkinatutkimusta tehtynä, niistä suurista asiakasmääristä, jotka tulevat kilvan hiljaisuutta Suomulta hakemaan. Ei se homma edisty millään mutu-jutuilla.
        Tosiasiassa tuollaisella jutulla ei ole mitään korrelaatiota faktojen kanssa, ainoastaan huuhaa-porukan omassa kuplassa elävien luulo siitä, että muutkin eläisivät samassa kuplassa. Sellaisen päälle ei keskuksia rakenneta, ainakaan muiden rahoilla.


      • ziba

        Kortit näyttävät että Suomu ei tule kukoistaa.


      • kortit
        ziba kirjoitti:

        Kortit näyttävät että Suomu ei tule kukoistaa.

        Tjaa, sinun kortit? Minun kortit näyttää että kyllä kukoistaa :)


      • työleirillä
        turhaahöpinää kirjoitti:

        Jos kerran on niin "Suomun äitiä" ja uskoo ideaansa, niin luulisi hommaavan ideallensa edes rahoituksen itse.
        Lähinnä hän on kunnostautunut noissa "vaihtoehtohoidoissa". On tarot-korteista katsomista ja reikihoitoja, mitä lienee henkinstä hömppää pitääkään sisällään. Pääasia on kuitenkin se, että jos johonkin itse uskoo, niin kykenee vakuuttamaan muutkin. Näin ollen se rahoituksen hommaaminen vapailta markkinoilta olisi normihommaa yrittäjän kyseessä ollen.
        Luultavasti hän ei kuitenkaan usko asiaansa sen vertaa, että lähtisi sitä rahoituspiireille myymään. Ei taida olla minkäänlaista markkinatutkimusta tehtynä, niistä suurista asiakasmääristä, jotka tulevat kilvan hiljaisuutta Suomulta hakemaan. Ei se homma edisty millään mutu-jutuilla.
        Tosiasiassa tuollaisella jutulla ei ole mitään korrelaatiota faktojen kanssa, ainoastaan huuhaa-porukan omassa kuplassa elävien luulo siitä, että muutkin eläisivät samassa kuplassa. Sellaisen päälle ei keskuksia rakenneta, ainakaan muiden rahoilla.

        Suomulle pitäs perustaa "työleiri "vanhaan neukku-sosialistimaan malliin ! Siellä vois ohjaajina toimia vaikka O.Harjula ja K.Nurmikumpu. Aiheina vois olla vaikka siedätyshoito kapitalimista kärsiville ja horsmien viljely kaikessa hiljaasudessa.


      • Suomuntilanne
        turhaahöpinää kirjoitti:

        Jos kerran on niin "Suomun äitiä" ja uskoo ideaansa, niin luulisi hommaavan ideallensa edes rahoituksen itse.
        Lähinnä hän on kunnostautunut noissa "vaihtoehtohoidoissa". On tarot-korteista katsomista ja reikihoitoja, mitä lienee henkinstä hömppää pitääkään sisällään. Pääasia on kuitenkin se, että jos johonkin itse uskoo, niin kykenee vakuuttamaan muutkin. Näin ollen se rahoituksen hommaaminen vapailta markkinoilta olisi normihommaa yrittäjän kyseessä ollen.
        Luultavasti hän ei kuitenkaan usko asiaansa sen vertaa, että lähtisi sitä rahoituspiireille myymään. Ei taida olla minkäänlaista markkinatutkimusta tehtynä, niistä suurista asiakasmääristä, jotka tulevat kilvan hiljaisuutta Suomulta hakemaan. Ei se homma edisty millään mutu-jutuilla.
        Tosiasiassa tuollaisella jutulla ei ole mitään korrelaatiota faktojen kanssa, ainoastaan huuhaa-porukan omassa kuplassa elävien luulo siitä, että muutkin eläisivät samassa kuplassa. Sellaisen päälle ei keskuksia rakenneta, ainakaan muiden rahoilla.

        Tämä asiahan on Kemijärven kaupunginvaltuuston toimesta siirretty Kemijärven Yrittäjät järjestölle jatkotyöskentelyä varten. Ovatko O. Harjula ja Kemijärven Yrittäjien johto käyneet asiasta neuvotteluja, miten edetään?


      • toimintaan
        Suomuntilanne kirjoitti:

        Tämä asiahan on Kemijärven kaupunginvaltuuston toimesta siirretty Kemijärven Yrittäjät järjestölle jatkotyöskentelyä varten. Ovatko O. Harjula ja Kemijärven Yrittäjien johto käyneet asiasta neuvotteluja, miten edetään?

        Odotan lähestymistä ko. taholta, ei ole vielä lähestytty.

        Ehkä on parempi että palauttavat elinkeinotoimistolle, joka/jotka ottaa yhteyttä minuun.
        Tai Kemijärven Kehitys? Miten on, syntyykö liikettä?

        terv. Oili Harjula


      • kenenidea
        toimintaan kirjoitti:

        Odotan lähestymistä ko. taholta, ei ole vielä lähestytty.

        Ehkä on parempi että palauttavat elinkeinotoimistolle, joka/jotka ottaa yhteyttä minuun.
        Tai Kemijärven Kehitys? Miten on, syntyykö liikettä?

        terv. Oili Harjula

        Miksi et itse ala kehittää omaa ideaasi ?????????????????
        Muiden rahoillako pitäisi sinun hörhöti, hörhöti juttuja kehittää ?
        Noissa kaupunginvaltuustoissa tosin löytyy täysiä tomppeleita, sen osoitti se Hämeenlinnan tapaus, Sunny car centter, mutta jos yksikin järkevä avaa suunsa, niin ei tuollainen saa rahoitusta mistään. Paitsi jos itse sen hommaat, niin ne tekee aina muutkin yrittäjät. Sinä et taida olla mikään yrittäjä ?


      • toimintaan
        kenenidea kirjoitti:

        Miksi et itse ala kehittää omaa ideaasi ?????????????????
        Muiden rahoillako pitäisi sinun hörhöti, hörhöti juttuja kehittää ?
        Noissa kaupunginvaltuustoissa tosin löytyy täysiä tomppeleita, sen osoitti se Hämeenlinnan tapaus, Sunny car centter, mutta jos yksikin järkevä avaa suunsa, niin ei tuollainen saa rahoitusta mistään. Paitsi jos itse sen hommaat, niin ne tekee aina muutkin yrittäjät. Sinä et taida olla mikään yrittäjä ?

        Aloite siirrettiin yrittäjille, joten sieltä sen pitää lähteä. Kyllä minuun voi olla yhteydessä, voin toimia konsulttina, mutta olen yrittäjä, ja toimin sen mukaan, eli tietenkin laskutan.
        Jos elinkeinotoimi olisi kääntynyt suotaan puoleeni, olisivat asian toisin. Palauttkaa se aloite siis elinkeinotoimistolle, ja lähestykää aloitteen tekijää. Näin toimii oikea porukka, eikä yritä vilungilla anastaa toisen ideaa. Kemijärvi oppikoon toisenlaisen meiningin, eli vanha valta huitsin nevadaan.

        terv. Oili Harjula


      • mikäseideaon
        toimintaan kirjoitti:

        Aloite siirrettiin yrittäjille, joten sieltä sen pitää lähteä. Kyllä minuun voi olla yhteydessä, voin toimia konsulttina, mutta olen yrittäjä, ja toimin sen mukaan, eli tietenkin laskutan.
        Jos elinkeinotoimi olisi kääntynyt suotaan puoleeni, olisivat asian toisin. Palauttkaa se aloite siis elinkeinotoimistolle, ja lähestykää aloitteen tekijää. Näin toimii oikea porukka, eikä yritä vilungilla anastaa toisen ideaa. Kemijärvi oppikoon toisenlaisen meiningin, eli vanha valta huitsin nevadaan.

        terv. Oili Harjula

        Niin eli olisit hakenut rahoitusta vapailta markkinoilta ? Olet siis tehnyt markkinatutkimuksen, käyttänyt siihen asiantuntijoita, että idea ei ole sinun mutun varassa ? Minkä kokoinen on laskennallinen asiakas potentionaali mikä tarvitaan, jotta keskus tulee tekemään voittoa.
        Miksi kukaan yleensä sinne tulisi ? Onko siitä mitään tutkimustuloksia, vai onko vain hupatusta asian tiimoilta ?
        Ei kukaan pysty toisen ideaa varastamaan, jos olet ollut itse siihen rahoituksen hakemaan. Jos olet mennyt ideasi kanssa puhumaan siitä, että kunnan pitäisi pyhittää Suomu jotain keskusta varten, että sinne sitten tulisi ilman aikojaan jotain hiljaisuus nikkareita, niin ei sellainen edes ole mikään idea.


      • toimintaan
        mikäseideaon kirjoitti:

        Niin eli olisit hakenut rahoitusta vapailta markkinoilta ? Olet siis tehnyt markkinatutkimuksen, käyttänyt siihen asiantuntijoita, että idea ei ole sinun mutun varassa ? Minkä kokoinen on laskennallinen asiakas potentionaali mikä tarvitaan, jotta keskus tulee tekemään voittoa.
        Miksi kukaan yleensä sinne tulisi ? Onko siitä mitään tutkimustuloksia, vai onko vain hupatusta asian tiimoilta ?
        Ei kukaan pysty toisen ideaa varastamaan, jos olet ollut itse siihen rahoituksen hakemaan. Jos olet mennyt ideasi kanssa puhumaan siitä, että kunnan pitäisi pyhittää Suomu jotain keskusta varten, että sinne sitten tulisi ilman aikojaan jotain hiljaisuus nikkareita, niin ei sellainen edes ole mikään idea.

        Minä olen tehnyt aloitteen, enkä mene kunnan puheille erikseen. Sitten kun otatte yhteyttä, hanke alkaa.

        Kuvitteletko että joku Kemijärven Yrittäjistä lähtee tekemään työtä ilman palkkaa. Kuule, laskuttaa viimeisen päälle, sen on nähty. Olisin kyllä alkuun lähtenyt itse aivan ilman palkkaa, jos olisi oteu yhteyttä minuun eikä Yrittäjiin ensin. Mitä se heille kuuluu; ei ne ole siitä kiinnostuneet?

        Oili Harjula


      • Suomu.on.tulevaisuutta

        Onko neuvotteluja Kemijärven Yrittäjien ja kaupungin elinkeinotoimen kanssa käyty. Viisain tapa edetä aloitteen suhteen olisi, että pidetään n.k. kolmikantaneuvottelut, 1. Oilin 2. Yrittäjien 3. kaupungin elinkeino-osaston kesken.

        Voisiko myös Kellokummun kansanraadin kautta tätä toteuttaa eteenpäin? Myös Kaarlo Nurmikumpu on ottanut kantaa Suomun Keskukseen, mutta mitä muut ovat mieltä? Ideoita on, kuka kanavoi muutosvoiman?


      • jöpö-Oiliolet
        toimintaan kirjoitti:

        Minä olen tehnyt aloitteen, enkä mene kunnan puheille erikseen. Sitten kun otatte yhteyttä, hanke alkaa.

        Kuvitteletko että joku Kemijärven Yrittäjistä lähtee tekemään työtä ilman palkkaa. Kuule, laskuttaa viimeisen päälle, sen on nähty. Olisin kyllä alkuun lähtenyt itse aivan ilman palkkaa, jos olisi oteu yhteyttä minuun eikä Yrittäjiin ensin. Mitä se heille kuuluu; ei ne ole siitä kiinnostuneet?

        Oili Harjula

        Olisiko ihan niin, että sinua ei pidetä aivan täysipäisenä, tuollasia hömpötyksiä ja korteista ennustamista, ei tuollaista ihmistä voi pitää vakavasti otettavana neuvottelukumppanina.
        Ovat tietysti kysyneet oikeilta yrittäjiltä mitä mieltä he ovat noista höpöjutuista.

        Jos itse olisit edes uskonut, niin olisit jo myynyt ideasi vapailla markkinoilla ja kerännyt rahtat,ostanut ulos nykyisen yrittäjän, ja vuokrannut Suomun 50 vuodeksi käyttöösi, ja laittanut sinne sen hys,hys, keskuksen.


      • harmajapää
        työleirillä kirjoitti:

        Suomulle pitäs perustaa "työleiri "vanhaan neukku-sosialistimaan malliin ! Siellä vois ohjaajina toimia vaikka O.Harjula ja K.Nurmikumpu. Aiheina vois olla vaikka siedätyshoito kapitalimista kärsiville ja horsmien viljely kaikessa hiljaasudessa.

        Nimeni oli vedetty aiheeseen, -ja siksi kirjoitin oman vastineen lähetyskuntoon, -no, se jostain syystä sensuroitiin? -Jostain syystä?
        -Tiedän toki syyn, miksi, -syy lienee masinassa?
        -Tai herkässä sensuurin sormessa... -että juttu pölähtää ns. "harakoille" "työleiriasiassa".,.
        Jos lienee sananvapaus? -Onko silti aina sanomisen vapaus leiriasioissakaan??

        Kaarlo N... Kemijärvi


      • heikkolähtökohta
        toimintaan kirjoitti:

        Minä olen tehnyt aloitteen, enkä mene kunnan puheille erikseen. Sitten kun otatte yhteyttä, hanke alkaa.

        Kuvitteletko että joku Kemijärven Yrittäjistä lähtee tekemään työtä ilman palkkaa. Kuule, laskuttaa viimeisen päälle, sen on nähty. Olisin kyllä alkuun lähtenyt itse aivan ilman palkkaa, jos olisi oteu yhteyttä minuun eikä Yrittäjiin ensin. Mitä se heille kuuluu; ei ne ole siitä kiinnostuneet?

        Oili Harjula

        Eli mitään kättä pidempää tutkimusta koko asiasta ei ole tehty, vaan koko asia on vain Oili Harjulan omaa unelmointia mutu-pohjalta.


      • hiljainenSuomu
        harmajapää kirjoitti:

        Nimeni oli vedetty aiheeseen, -ja siksi kirjoitin oman vastineen lähetyskuntoon, -no, se jostain syystä sensuroitiin? -Jostain syystä?
        -Tiedän toki syyn, miksi, -syy lienee masinassa?
        -Tai herkässä sensuurin sormessa... -että juttu pölähtää ns. "harakoille" "työleiriasiassa".,.
        Jos lienee sananvapaus? -Onko silti aina sanomisen vapaus leiriasioissakaan??

        Kaarlo N... Kemijärvi

        En ole varma, onko Nurmikumpu ottanut kantaa Suomun Keskukseen? Pitäisikö Suomulle perustaa siis työleiri? Täällä onkin kyllä paljon työttömiä ja eikö työttömät voisi osallistua Suomun Keskuksen rakentamiseen?

        Oma kanta ja monen muun kuntalaisen varmasti on: idea työstämiskelpoinen, mutta pitäisi olla enemmän tietoa ja tarkka hankesuunnitelma luettavissa, että voi enemmän tähän sanoa.


      • suunnitelmatesiin
        hiljainenSuomu kirjoitti:

        En ole varma, onko Nurmikumpu ottanut kantaa Suomun Keskukseen? Pitäisikö Suomulle perustaa siis työleiri? Täällä onkin kyllä paljon työttömiä ja eikö työttömät voisi osallistua Suomun Keskuksen rakentamiseen?

        Oma kanta ja monen muun kuntalaisen varmasti on: idea työstämiskelpoinen, mutta pitäisi olla enemmän tietoa ja tarkka hankesuunnitelma luettavissa, että voi enemmän tähän sanoa.

        Ei taida "Suomun äidiltä" sellaista löytyä. Tuossahan on hieman ilkeään sävyyn sitä häneltä kyselty, mutta vastaamatta on jäänyt.
        Itse en oikein usko tuollaiseen hiljaisuuskeskukseen, tuntuu kaukaa haetulta. Asiakasmäärien pitäisi kuitenkin olla tosi suuret, tai vastaavasti hinnoittelun tähtitieteellinen. En minä ainakaan ole kuullut maailmalta tuollaista hiljaisuus-trendiä löytyvän. Ison kaupungin kasvatit tuntevat usein ahdistusta ilman kaupungin taustahälyä, siitä olen kyllä kuullut. Tosin usein ne maailman visionäärit löytävät sen ideansa sieltä, missä muut eivät kykene mitään näkemään. Vaikea on tässä tapauksessa sellaiseen uskoa, hankesuunnitelman lisäksi pitäisi olla tutkittua tietoa siitä, ketkä ja kuinka paljon hiljaisuuden etsijöitä löytyy, sekä tietoa, ovatko myös valmiita maksamaan tuollaisesta.
        Hankesuunnitelmassa tulisi löytyä vielä markkinointikanavat, sekä siihen tarvittavan rahoituksen määristä, jonkinlaista tietoa. Hiljaisuudella kun hiljaisuutta ei markkinoida, ja kuitenkin tietoa pitäisi saada maailmanlaajuisesti levitettyä, mikäli asiakkaita tarvitaan tuhansia, tai kymmeniä tuhansia vuodessa.


      • SUOMU-yhttyö
        toimintaan kirjoitti:

        Aloite siirrettiin yrittäjille, joten sieltä sen pitää lähteä. Kyllä minuun voi olla yhteydessä, voin toimia konsulttina, mutta olen yrittäjä, ja toimin sen mukaan, eli tietenkin laskutan.
        Jos elinkeinotoimi olisi kääntynyt suotaan puoleeni, olisivat asian toisin. Palauttkaa se aloite siis elinkeinotoimistolle, ja lähestykää aloitteen tekijää. Näin toimii oikea porukka, eikä yritä vilungilla anastaa toisen ideaa. Kemijärvi oppikoon toisenlaisen meiningin, eli vanha valta huitsin nevadaan.

        terv. Oili Harjula

        Oili Harjula, luitko Koti-Lapista yrittäjäin pj:n kirjotuksen Suomun asiasta. Tärkeä olisi nyt yrittäjien hoitaa asiota yhdessä alotteen tekijän kera. YHTEISTYÖLLÄ ONNITSUMME


      • SUOMUtulejaole

        SUOMU NOUSEE VAAN
        ihmiset iloita saa
        TULKAA HEI JO SUOMULLE
        iloisten ihmisten tunturille

        Suomu oikeasti ei ole tunturi, metsäinen vaara. Yrityksetkin menneet usein konkurssiin. Silti se on jotain kaunista, unelmamme. Suomun kurjuudessa on sen rikkaus. Kemijärven surkeudessa on sen voima. Emme ole huonoja, olemme uutta luova kaupunki kokonaisuus. Roskakin voi olla kaunis. Huonoissa oloissa onkin innoitus parempaan.


      • Anonyymi

        Lukekaa nyt tuo Oilin kirjoitus ajatuksella. Taisi olla oikeassa sellusta.


    • hommaarahat

      "sinun keskusta" Kun nyt keskusta haluat, niin hommaa siihen rahat ja lunasta koko paikka. Niin ne tekevät muutkin yrittäjät, joilla on idea johon uskovat.
      Ei kukaan yrittäjänä itseään pitävä yhteiskunnan rahoilla pelaa. Paitsi tietenkin huijarit, esim. Sunny cat center ja muut sutkit.
      Minusta tuollainen vinkuminen jotta kaupungin pitäisi sinulle hommata joku Suomu leikkikentäksi täydelle hömpälle on pöyristyttävä.
      Varmasti asiat etenisivät kun tuot rahoituksen pöytää, tee itse jotain asian eteen ja lopeta turha vikinä asiasta.

      • puolesta

        ompa kateeta. voi että


      • hiljainensuomu

        Miten etenee Suomun Keskuksen hanke, jonka kaupunginvalt. on käsitellyt, jatkotyöstö Kemijärven yrittäjille. Onko asiaa viety eteenpäin? Hiljaisuuden keskus, matkailuvaltti? Nyt on kyllä jo aika hiljaista Suomulla, mutta ei se tuo rahaa, jos hiljaisuus on vain sitä, että kaikki paikat on kiinni.


      • hyshyssiä

        Aivan niin, ihan höpöä väittää kuinka maailmasta löytyisi turisteja jotka tulisivat sankoin joukoin jotain hiljaisuutta ihmettelemään. Hiljaisuutta on voinut hakea myös esim. luostareista, mutta kovin harvoja sellainen kuitenkaan kiinnostaa, eikä siinä rahat liiku semmoisessa.


      • hyssss

        Totta se nyt sitte o hyvä ku on hilijanen paikka? Siinähän se jo on eikä tarttenu laittaa rahhaa yhtään. No nyt ei tartte ku mainostaa muille hiljasuueen hakijoille,No miten sitte ku niitä tulee sinne vaikka tuhat nii pyssyykö ne kaikki ihan hilijasina....ihan höperö kukkahattumaailmanparannusjuttu....


      • Riemulomalaitos

        Paikka on tehnyt jo 80-luvulla ensimmäisen konkurssin. Sitä ennen sai keploteltua yhteiskunnalta ja pankeilta rahaa hotellin laajennukseen ja lumetusjärjestelmään (samalla paikkailtiin jo ensimmäistä kunnon ligviditeetti kriisiä) 70...80 luvun vaihteessa ja sittemmin keppuroi ankarassa velassa, kunnes hanat laitettiin kunnolla kiinni -88.. Paikka ei ole koskaan tullut toimeen omillaan, eikä lainatuillakaan. 3 konkurssia takana ja uutta viritellään kovasti.
        Ei matkailullista merkitystä, mutta avovankila tai muu sellainen, osittain valtion rahoittama voisi ehkä toimia.


      • Oili-Suomukeskus

        Suomun keskuksen rahoitus pitää olla laaja yritysprojekti ja siinä tulee olla paljon yrityksiä ja myös julkinen valta tukena, jos ei rahojen niin muuten koordinoida tukea. O. Harjulan idean pohjalta voi Suomua kehittää, mutta eihän tämä henkilö O. Harjula yksin voi mitään keskusta rakentaa, jokainen ymmärtää sen. Tarvitsemme yhteistyötä ja ideoita.


      • näinsemenee
        Oili-Suomukeskus kirjoitti:

        Suomun keskuksen rahoitus pitää olla laaja yritysprojekti ja siinä tulee olla paljon yrityksiä ja myös julkinen valta tukena, jos ei rahojen niin muuten koordinoida tukea. O. Harjulan idean pohjalta voi Suomua kehittää, mutta eihän tämä henkilö O. Harjula yksin voi mitään keskusta rakentaa, jokainen ymmärtää sen. Tarvitsemme yhteistyötä ja ideoita.

        Miten niin ei voi yksin rakentaa ? Kyllä ne joilla on hyvä idea vievät yksin omia projektejaan eteenpäin. Katso esim. Harkimon Hartwall-areena, jätkä hommasi ihan yksin rahoituksen, keräsi sen vapailta markkinoilta myymällä ideansa liikemaailman yrittäjille. Toinen hyvä esimerkki oli Pekka Perä, sai kerättyä pörssistä rahoituksen Talvivaaraan hankkeelleen. Nurin tuo meni, mutta Pekalla riitti uskoa omaan hankkeeseen ja sillä sai muutkin uskomaan.
        Se on sitä yrittämistä ja uskoa omaan ideaan.
        On hirmuinen ero tuolla, kun vertaa mukamas yrittäjä Oilia, jolla ei riitä uskoa omaan ideaansa (eikä ihme, koska on hömppää) hän vain vinkuu, miksi kukaan ei rahoita. Persaukista kaupunkia yrittää saada viemään omaa ideaa eteenpäin. Se jos mikä on häpeän huippu.


      • hukkaanheitettyä
        Oili-Suomukeskus kirjoitti:

        Suomun keskuksen rahoitus pitää olla laaja yritysprojekti ja siinä tulee olla paljon yrityksiä ja myös julkinen valta tukena, jos ei rahojen niin muuten koordinoida tukea. O. Harjulan idean pohjalta voi Suomua kehittää, mutta eihän tämä henkilö O. Harjula yksin voi mitään keskusta rakentaa, jokainen ymmärtää sen. Tarvitsemme yhteistyötä ja ideoita.

        Ei tuollaisiin hörhöti,hörhöti ideoihin pidä ainakaan julkisia varoja haaskata.


      • järkeä
        näinsemenee kirjoitti:

        Miten niin ei voi yksin rakentaa ? Kyllä ne joilla on hyvä idea vievät yksin omia projektejaan eteenpäin. Katso esim. Harkimon Hartwall-areena, jätkä hommasi ihan yksin rahoituksen, keräsi sen vapailta markkinoilta myymällä ideansa liikemaailman yrittäjille. Toinen hyvä esimerkki oli Pekka Perä, sai kerättyä pörssistä rahoituksen Talvivaaraan hankkeelleen. Nurin tuo meni, mutta Pekalla riitti uskoa omaan hankkeeseen ja sillä sai muutkin uskomaan.
        Se on sitä yrittämistä ja uskoa omaan ideaan.
        On hirmuinen ero tuolla, kun vertaa mukamas yrittäjä Oilia, jolla ei riitä uskoa omaan ideaansa (eikä ihme, koska on hömppää) hän vain vinkuu, miksi kukaan ei rahoita. Persaukista kaupunkia yrittää saada viemään omaa ideaa eteenpäin. Se jos mikä on häpeän huippu.

        Kumpaakaan eivät ole yksin rakentaneet, vaan niissä on juuri tuo laaja yritystoiminta kyseessä. Hörhöjähän te olette jotka kuvittelette että kun joku tuo säkillisen rahaa, siitä vaan ammennetaan, ja kaikki sujuu. Ei maailma enää näin toimi jos on koskaan toiminutkaan.
        Kuka haluaa että joku tuo hänelle lautasella aterian ja näin antaa tapahtua?
        Suomun yrittäjä odottaa vielä kaupungin toimia, se on ilmeistä. Maksaa velkoja mutta myy talon josain vaiheessa.


      • hiljaastaon
        järkeä kirjoitti:

        Kumpaakaan eivät ole yksin rakentaneet, vaan niissä on juuri tuo laaja yritystoiminta kyseessä. Hörhöjähän te olette jotka kuvittelette että kun joku tuo säkillisen rahaa, siitä vaan ammennetaan, ja kaikki sujuu. Ei maailma enää näin toimi jos on koskaan toiminutkaan.
        Kuka haluaa että joku tuo hänelle lautasella aterian ja näin antaa tapahtua?
        Suomun yrittäjä odottaa vielä kaupungin toimia, se on ilmeistä. Maksaa velkoja mutta myy talon josain vaiheessa.

        Myisi vain ja heti et alkas toiminta . Nää keinottelija-yrittäjät tuhoaa oikean yrittäjyyden kokonaan. Rahalla tehään rahaa...siinä ei hiki tule. Jollakin jää mustapekka käteen ja sit taas veronmaksajat maksaa. Kysykää neuvoja Nurmikummulta (SKP) mieten maailama pyörii .


      • näinsemenee
        järkeä kirjoitti:

        Kumpaakaan eivät ole yksin rakentaneet, vaan niissä on juuri tuo laaja yritystoiminta kyseessä. Hörhöjähän te olette jotka kuvittelette että kun joku tuo säkillisen rahaa, siitä vaan ammennetaan, ja kaikki sujuu. Ei maailma enää näin toimi jos on koskaan toiminutkaan.
        Kuka haluaa että joku tuo hänelle lautasella aterian ja näin antaa tapahtua?
        Suomun yrittäjä odottaa vielä kaupungin toimia, se on ilmeistä. Maksaa velkoja mutta myy talon josain vaiheessa.

        Ovat kyllä itse keränneet rahoituksen hankkeilleen, ei kukaan rakentamisella muuta tarkoita, ne on timpurit sitten erikseen, ne eivät ole yrittäjiä.
        Harkimo aikoinaan keräsi rahoituksen jopa penkki kerrallaan, kun otti yhteyttä Helsingissä toimiviin yrityksiin ja myi ennakkoon jopa yhden istumapaikan kerrallaan vuodeksi tai pariksi.
        2 tonnilla sai ennakkoon paikan jokereiden otteluihin muutamaksi vuodeksi.
        Perä taas hommasi rahoituksen Lontoon pörssistä 1,5 miljardia talvivaaraan.
        Kyllä se rahalla sujuu, jos vaan on hyvä idea. Ilman alkupääomaa ei mitään tapahdu. Se on nähty jo tässä Harjulan touhussa. Tosin tuollaisella idealla ne rahoittajat on vähissä, sen myönnän. Katsoisi Oili sieltä tarot-korteista vaan tulevaisuuteen, niin lopettaisi turhan vinkunan, kun niistä pitäisi käydä selväksi, että tuollaisella hörhöilyllä ei mitään tule syntymään.


      • näinkömenee
        hiljaastaon kirjoitti:

        Myisi vain ja heti et alkas toiminta . Nää keinottelija-yrittäjät tuhoaa oikean yrittäjyyden kokonaan. Rahalla tehään rahaa...siinä ei hiki tule. Jollakin jää mustapekka käteen ja sit taas veronmaksajat maksaa. Kysykää neuvoja Nurmikummulta (SKP) mieten maailama pyörii .

        Mikä se on oikea yrittäjyys ? Kommunisteilta sellaista on ainakin turha edes kysyä, koska hehän yrittäjyyden haluaisivat lopettaa. Eikö vaan kommunismi perustu siihen, että kukaan ei omista mitään, valtiolla on kaikki töissä, ja heidän mukaan silloin onni kukoistaa.

        Oikea yrittäjyys on sitä, että on ajatus ideasta, ja se saadaan toimivaksi yritykseksi. Osa jää pieniksi yrityksiksi, ja osa kasvaa isoiksi yrityksiksi.


      • harmajapää
        hiljaastaon kirjoitti:

        Myisi vain ja heti et alkas toiminta . Nää keinottelija-yrittäjät tuhoaa oikean yrittäjyyden kokonaan. Rahalla tehään rahaa...siinä ei hiki tule. Jollakin jää mustapekka käteen ja sit taas veronmaksajat maksaa. Kysykää neuvoja Nurmikummulta (SKP) mieten maailama pyörii .

        -En kuulu tähän uuteen SKP: n, -vaan olen KTP: n (1988) yksi perustajajäsen, tämän oikaisuna huomautan.

        Kaarlo Nurmikumpu -Ktp, -Kemijärvi


      • harmajapää
        näinkömenee kirjoitti:

        Mikä se on oikea yrittäjyys ? Kommunisteilta sellaista on ainakin turha edes kysyä, koska hehän yrittäjyyden haluaisivat lopettaa. Eikö vaan kommunismi perustu siihen, että kukaan ei omista mitään, valtiolla on kaikki töissä, ja heidän mukaan silloin onni kukoistaa.

        Oikea yrittäjyys on sitä, että on ajatus ideasta, ja se saadaan toimivaksi yritykseksi. Osa jää pieniksi yrityksiksi, ja osa kasvaa isoiksi yrityksiksi.

        Tähän herjaan vastaan KTP: n kommunistina, -muiden toilailuista en näe tarpeelliseksi vastata.

        Kommunistinen Työväenpuolue - (KTP) ei ole pk - yrittäjä vastainen puolue enempää kuin pk-viljelijävastainen puolue, jopa ajamme työväenluokan puolueena erikoista luokkaliittoa talonpoikaiston kanssa, -siis mukaan lukien pk- yrittäjien kanssa yhteistä pääomariistäjäämme vastaan.

        Ilmeisesti nimimerkillä, -näinkömenee, -ei ole tullut luettua esim. KTP: n periaateohjelmaa, eikä muitakaan asiakirjoja, -kun ei halua kysyä KTP: n marxilais - leniniläisiltä kommunisteilta, -miten oikeasti on asiat suhteessa pk - yrittäjiin?

        Ei pidä sotkea KTP: a esim, sdp: n eikä vl-. n, jotka puolueina eivät ole kommunistipuolueita.

        -Luettuani vastauksesi, -huomioin, että ei näkökannassasi ole asiaa oikeasti edes halunnut tiedostaa, -vaan syyttä marxilais - leniniläisiä kommunisteja, (KTP: a),
        -että olisimme pk. yrittäjiä vastaan... -ei olla.

        -Omalla työllä eläviä pk - yrittäjiä, heidän oikeutettuja vaatimuksia KTP: a tuemme
        -PK -yrittäjät ei ole työväenluokan luokkavihollisia, -jos ns. vasemistolainen pikkuporvaristo niin asian käsittää, - liittykäämme erikoiseen luokkaliittoon, -moninkertaistaaksemme voimamme suurpääomaa ja kapitalistista riistoa vastaan.

        Kaarlo Nurmikumpu -Ktp -Kemijärvi


      • mikähänon
        harmajapää kirjoitti:

        Tähän herjaan vastaan KTP: n kommunistina, -muiden toilailuista en näe tarpeelliseksi vastata.

        Kommunistinen Työväenpuolue - (KTP) ei ole pk - yrittäjä vastainen puolue enempää kuin pk-viljelijävastainen puolue, jopa ajamme työväenluokan puolueena erikoista luokkaliittoa talonpoikaiston kanssa, -siis mukaan lukien pk- yrittäjien kanssa yhteistä pääomariistäjäämme vastaan.

        Ilmeisesti nimimerkillä, -näinkömenee, -ei ole tullut luettua esim. KTP: n periaateohjelmaa, eikä muitakaan asiakirjoja, -kun ei halua kysyä KTP: n marxilais - leniniläisiltä kommunisteilta, -miten oikeasti on asiat suhteessa pk - yrittäjiin?

        Ei pidä sotkea KTP: a esim, sdp: n eikä vl-. n, jotka puolueina eivät ole kommunistipuolueita.

        -Luettuani vastauksesi, -huomioin, että ei näkökannassasi ole asiaa oikeasti edes halunnut tiedostaa, -vaan syyttä marxilais - leniniläisiä kommunisteja, (KTP: a),
        -että olisimme pk. yrittäjiä vastaan... -ei olla.

        -Omalla työllä eläviä pk - yrittäjiä, heidän oikeutettuja vaatimuksia KTP: a tuemme
        -PK -yrittäjät ei ole työväenluokan luokkavihollisia, -jos ns. vasemistolainen pikkuporvaristo niin asian käsittää, - liittykäämme erikoiseen luokkaliittoon, -moninkertaistaaksemme voimamme suurpääomaa ja kapitalistista riistoa vastaan.

        Kaarlo Nurmikumpu -Ktp -Kemijärvi

        Niin mikä se on suurpääoma ja kapitalistinen riisto, verrattuna yrittäjyyteen ?
        Yrittäjä joka on luonut vaikka yhtiön jossa on 500 henkeä töissä, ja maksaa työntekijöille liittojen hyväksymää palkkaa, siinä sivussa luo itselle vaikka miljardiomaisuuden, onko hän siis hyväksytty yrittäjä, vai joku kapitalistinen riistäjä, jos sijoittaa yrityksestä saadun omaisuuden osakkeisiin tuottamaan lisäarvoa ?


      • toppapalttoo
        harmajapää kirjoitti:

        Tähän herjaan vastaan KTP: n kommunistina, -muiden toilailuista en näe tarpeelliseksi vastata.

        Kommunistinen Työväenpuolue - (KTP) ei ole pk - yrittäjä vastainen puolue enempää kuin pk-viljelijävastainen puolue, jopa ajamme työväenluokan puolueena erikoista luokkaliittoa talonpoikaiston kanssa, -siis mukaan lukien pk- yrittäjien kanssa yhteistä pääomariistäjäämme vastaan.

        Ilmeisesti nimimerkillä, -näinkömenee, -ei ole tullut luettua esim. KTP: n periaateohjelmaa, eikä muitakaan asiakirjoja, -kun ei halua kysyä KTP: n marxilais - leniniläisiltä kommunisteilta, -miten oikeasti on asiat suhteessa pk - yrittäjiin?

        Ei pidä sotkea KTP: a esim, sdp: n eikä vl-. n, jotka puolueina eivät ole kommunistipuolueita.

        -Luettuani vastauksesi, -huomioin, että ei näkökannassasi ole asiaa oikeasti edes halunnut tiedostaa, -vaan syyttä marxilais - leniniläisiä kommunisteja, (KTP: a),
        -että olisimme pk. yrittäjiä vastaan... -ei olla.

        -Omalla työllä eläviä pk - yrittäjiä, heidän oikeutettuja vaatimuksia KTP: a tuemme
        -PK -yrittäjät ei ole työväenluokan luokkavihollisia, -jos ns. vasemistolainen pikkuporvaristo niin asian käsittää, - liittykäämme erikoiseen luokkaliittoon, -moninkertaistaaksemme voimamme suurpääomaa ja kapitalistista riistoa vastaan.

        Kaarlo Nurmikumpu -Ktp -Kemijärvi

        Joo ei KTP oo yrittäjävatainen jos yrittäjänä on VALTIO...? Yhteisomistus = valtio no siitä seurannee se et syntyy yläluokka (politbyroo) jonka edut ovat mammonaaliset ja kansa elää kurjuudessa . Son nähty.


      • hknööö

        Aivan ei tosiaan ole sellaista kommunismia, joka kannattaisi aitoa yrittäjyyttä, kun koko aatteen idea aivan päinvastainen.


      • naurajoitekin
        harmajapää kirjoitti:

        Tähän herjaan vastaan KTP: n kommunistina, -muiden toilailuista en näe tarpeelliseksi vastata.

        Kommunistinen Työväenpuolue - (KTP) ei ole pk - yrittäjä vastainen puolue enempää kuin pk-viljelijävastainen puolue, jopa ajamme työväenluokan puolueena erikoista luokkaliittoa talonpoikaiston kanssa, -siis mukaan lukien pk- yrittäjien kanssa yhteistä pääomariistäjäämme vastaan.

        Ilmeisesti nimimerkillä, -näinkömenee, -ei ole tullut luettua esim. KTP: n periaateohjelmaa, eikä muitakaan asiakirjoja, -kun ei halua kysyä KTP: n marxilais - leniniläisiltä kommunisteilta, -miten oikeasti on asiat suhteessa pk - yrittäjiin?

        Ei pidä sotkea KTP: a esim, sdp: n eikä vl-. n, jotka puolueina eivät ole kommunistipuolueita.

        -Luettuani vastauksesi, -huomioin, että ei näkökannassasi ole asiaa oikeasti edes halunnut tiedostaa, -vaan syyttä marxilais - leniniläisiä kommunisteja, (KTP: a),
        -että olisimme pk. yrittäjiä vastaan... -ei olla.

        -Omalla työllä eläviä pk - yrittäjiä, heidän oikeutettuja vaatimuksia KTP: a tuemme
        -PK -yrittäjät ei ole työväenluokan luokkavihollisia, -jos ns. vasemistolainen pikkuporvaristo niin asian käsittää, - liittykäämme erikoiseen luokkaliittoon, -moninkertaistaaksemme voimamme suurpääomaa ja kapitalistista riistoa vastaan.

        Kaarlo Nurmikumpu -Ktp -Kemijärvi

        Heh,heh, ai että kommunistit kannattaa yrittäjyyttä ? Vai mitä tarkoittaa "ei ole yrittäjä vastainen" Varmaan sitä, että automaattisesti ei pantaisi työleirille, mikäli komukat olisivat vallassa. On kyllä varsinainen vitsi, että kommunistinen puolue kannattaisi yrittäjyyttä. On tuo tuo Nurmikumpu jo se täysin seonnut jutuissaan.


      • Suomualasketellen

        Nojust joo, ovat tietenkin miettineet, mitä tehdä kun kannatus mitataan yksittäisinä henkilöinä ja päätyneet reivata linjaa markkinatalouden suuntaan. Ei noilla tempuilla kannatusta nosteta, riitelevät keskenään jo siitä, jos eri kengännumero, kyllä ne hönöjä ovat ja semmoisina pysyvät. Ei vetoa heidän sössötykset kansaan.


      • icehokihesassa
        näinsemenee kirjoitti:

        Ovat kyllä itse keränneet rahoituksen hankkeilleen, ei kukaan rakentamisella muuta tarkoita, ne on timpurit sitten erikseen, ne eivät ole yrittäjiä.
        Harkimo aikoinaan keräsi rahoituksen jopa penkki kerrallaan, kun otti yhteyttä Helsingissä toimiviin yrityksiin ja myi ennakkoon jopa yhden istumapaikan kerrallaan vuodeksi tai pariksi.
        2 tonnilla sai ennakkoon paikan jokereiden otteluihin muutamaksi vuodeksi.
        Perä taas hommasi rahoituksen Lontoon pörssistä 1,5 miljardia talvivaaraan.
        Kyllä se rahalla sujuu, jos vaan on hyvä idea. Ilman alkupääomaa ei mitään tapahdu. Se on nähty jo tässä Harjulan touhussa. Tosin tuollaisella idealla ne rahoittajat on vähissä, sen myönnän. Katsoisi Oili sieltä tarot-korteista vaan tulevaisuuteen, niin lopettaisi turhan vinkunan, kun niistä pitäisi käydä selväksi, että tuollaisella hörhöilyllä ei mitään tule syntymään.

        Eipä 'tuonne' ole jääkiekkoa suunniteltu, vaan aivan muuta. Pieleen meni tuo vertaus, hyvä mies, hyvä nainen


      • näinsemenee
        icehokihesassa kirjoitti:

        Eipä 'tuonne' ole jääkiekkoa suunniteltu, vaan aivan muuta. Pieleen meni tuo vertaus, hyvä mies, hyvä nainen

        Ei voi mitään jos ymmärryksesi ei riitä edes vertaukseen, silloin on turha keskustella säätä kummemmasta.


      • harmajapää
        mikähänon kirjoitti:

        Niin mikä se on suurpääoma ja kapitalistinen riisto, verrattuna yrittäjyyteen ?
        Yrittäjä joka on luonut vaikka yhtiön jossa on 500 henkeä töissä, ja maksaa työntekijöille liittojen hyväksymää palkkaa, siinä sivussa luo itselle vaikka miljardiomaisuuden, onko hän siis hyväksytty yrittäjä, vai joku kapitalistinen riistäjä, jos sijoittaa yrityksestä saadun omaisuuden osakkeisiin tuottamaan lisäarvoa ?

        -Kuten olemme esimerkiksi täällä Kemijärvellä havainneet,, -mitä ovat suuret monopoliyhtiöt, riistävät työläisten luoman lisäarvon kokonaan, -ja päälle vievät tuotantolaitoksen ulkomaille riistämään sikäläistä työläisjoukkoa, -että ero on monopoliyhtiöllä ja pienellä yrityksellä... -mutta kun käsität asian omalla tavalla, -en saanne sitä muutetuksi, -kun se ei yhdellä selittelemisellä voikaan avaudu, -vaikka pyytäisi rautasepän tekemään rautalangasta mallin...
        Kaarlo N... Kemijärvi


      • harmajapää
        naurajoitekin kirjoitti:

        Heh,heh, ai että kommunistit kannattaa yrittäjyyttä ? Vai mitä tarkoittaa "ei ole yrittäjä vastainen" Varmaan sitä, että automaattisesti ei pantaisi työleirille, mikäli komukat olisivat vallassa. On kyllä varsinainen vitsi, että kommunistinen puolue kannattaisi yrittäjyyttä. On tuo tuo Nurmikumpu jo se täysin seonnut jutuissaan.

        Asia on niin, skeptikko, että KTP on työväenluokan puolue, ja no. marxilais - leniniläinen puolue, -eikä mikään SDP tai VL: o... liitto talonpoikaiston työtätekevien kanssa, siis pk-. viljelijöiden, ja pk - yrittäjien kanssa, mutta ei monopolikapitalistien kanssa, -sillä se on yhteisymmärryksen etujen sovittelupolitiikkaa, -ja pahinta luokkarauhan ajamista, -johon opportunistivoimat ovat sortuneet.

        Tänään niin työväenluokan työläisten ja pk - yrittäjien suhteen suurpääoma harjoittaa riistoa, -tosin se ilmenee erilailla työväenluokan työläisten, -ja po. yrittäjien riistona, -mutta molemmille raatajille riistäjä on sama: -pääoma, -eli tänään jo imperialistinen monopolikapitalistinen finanssivalta (raha teollinen) eliitti kansainvälisesti... -ts. globaalisesti.

        Pienpääoman omistaja - puoliproletaarit jatkavat myös sosialismissa aina niin kauan yksityisinä yrittäjin. ilman toisen ihmisen riistoa, -kun jaksavat, -heillä on siihen vapaehtoinen oikeus harjoittaa omaa tuotantoaan...

        On lapsellista puhua ja kirjoittaa "työleireistä", niihin joutuivat vain pinnarit, työnvieroksujat ja sosialismin vastustajat rikostensa mukaan, -että höpinät pois työleireistä, -meillä Suomessa, kapitalismissa oli ne hätäaputyömaat todella monelle pahuuden kasvatuslaitoksia..

        KTP on pienyrittäjien ja myös keskisuurten yrittäjien tukean heidän oikeudenmukaisessa taistelussa toimeentulosta, -ja siksi nyt on ehdottoman välttämätön jo saada rakennetuksi erikoinen luokkaliitto, -että ei KTP ole pk - yrittäjävastainen, -vaan pääoman riiston vastainen puolue....
        Pienet yritykset, -muutaman henkilön työllistäjinä vain helpottavat vaikeaa kapitalismista, -sen pääomien kasaantumisesta, ja huonosta politiikasta
        aiheutuvaa erittäin pahaa vitausuta, -työttömyyttä, -jota tämän päivän EU - Suomessa saa syrjäytettynä kärsiä yli puoli miljoonaa työläistä, -ja miksi ja kenen eduksi, kapitalistien, -saavat ostetuksi halpaa työvoimaa, -jos jne...

        Ilmeisesti et ole valmis toiminnanyhtenäisyyteen ja erikoiseen luokkaliittoon - pienyrittäjänä?
        -Niin yhteiseksi työnraatajien tappioksi...

        Aika kärjistää pääoman riistonsuhteissa eläessämme, -ja sata varmasti vielä erikoinen luokkaliitto ja toiminnan yhtenäisyys voima muodostu, vaan ei huhtikuun vaalissa, arvelen, -vielä ole kypsä???

        -Työn raatajat erikoiseen luokkaliittoon...

        Kaarlo N... Kemijärvi


      • Anonyymi
        hukkaanheitettyä kirjoitti:

        Ei tuollaisiin hörhöti,hörhöti ideoihin pidä ainakaan julkisia varoja haaskata.

        Mikä on hörhöti idea? Suomun toimintakeskus ei ainakaan ole hörhöti, koska se tuo verotuloja! Etkö käsitä, että kaikki nämä oudot jutut on suosittuja maailmalla? Kemijärvi voisi alkaa parapsykologian pääkaupungiksi, tänne kaikkia ufoseminaareja, epänormaalien kokemusten symposiumeja, niin alkaa tulla väkeä (koronan päättymisen jälkeen!), on jopa amerikkalaisia ehkä tulossa?

        Nyt pitää olla ennakkoluuloton! Rahat pois turisteilta! En usko ufoihin, että niitä käy täällä, mutta tajutkaa jo viimein, että "huu haa" on se, mikä myy! Ihmiset haluavat ostaa ufo-unelmia ja Kemijärvi saisi verotuloja kaikenlaisilla avaruushoidoilla!


    • El-Ma

      Lomalaisia kylä täynä, euroille olisi käyttöä Suomullakin.

    • zibasta

      Herätkää nyt hyvät ihmiset. Suuremmatkin paikat kuin Suomu on mennyt konkaan ja eikä koskaan tullut takaisin. Kemijärven likellä on muitakin hiihto paikkoja ja parempia. Mitä puhua niin paljon kun ei mitään tehdä?
      Unelmia?

      • hgfdserfd

        Suomulla ei ole elämisen edellytyksiä, pitäisi olla tyhmemmällekin selvää. Sääli vaan niitä jotka sinne on mökkinsä rakentaneet.


      • Mökitön

        Onneksi en ostanut!!!!


      • jihuuta

        Olen juuri ostamassa, kannattaa.


      • Luova_tauko_
        hgfdserfd kirjoitti:

        Suomulla ei ole elämisen edellytyksiä, pitäisi olla tyhmemmällekin selvää. Sääli vaan niitä jotka sinne on mökkinsä rakentaneet.

        Hyvät edellytykset sillä on, rinteet suomen parhaimistoa ja muutenkin hieno paikka.


      • Eläkeiässä

        ...rinneet jotka ovat kiinni. Ei kai velkaista paikkaa kukaan halua vetää. Kauhu on koko Suomu. Laittakaa palvelutalo eläkeläisille. Oj miten he nauttisivat luonnosta ja hiijaisuudesta.Kivoja pikkumatkoja tekisivät Räisälään hautausmaalle, Tonkopuron Riutukkaaan,Kemijärvelle, Sallaan ja Rovaniemelle.Unelmapaikka eläkeläisille.Vilpolalle yksi huone ja ilmaiseen työn tekoon sinne .On se kumma ettei häntä löydetä??? Kyllä hän vielä Suomeen tulee kun tulee el'äke ikään.


    • BioKepulainen

      Suomu työnnetään pillarilla Räisälän rantaan ja Mooseksen kuruun, niin kulku paranee ja lossi joutaakin sitten vaikka Saimaalle. Massaliikkeelle sopivan utopistinen, mutta yhtä realistinen kuin muutkin tavoitteet ja saavutukset-. No sen päälle olisi hyvä rakentaa risubiojalostamoita vaikka enempikin. Muutamalla sadalla miljoonalla.

      • Loppu

        Uskokaa tai ei Suomua ei ole olemassa muutaman vuoden päästä. Siihen se loppuu, Suomusta ei jää kuin savu .


      • vinkkiä
        Loppu kirjoitti:

        Uskokaa tai ei Suomua ei ole olemassa muutaman vuoden päästä. Siihen se loppuu, Suomusta ei jää kuin savu .

        No onhan se tunturi siellä ,mitä höpiset.., ja älä manaa

        Vinkki: Jos teillä on vaikkapa vaan 300 euroa rahaa, ja jos näet kaupassa vaikkapa puvun/leningin, joka maksaa tuon 300 euroa, niin osta se heti, sinulla on varaa siihen. Näytät hyvältä se ylläsi, eikä muuta tarvita, menetys on taattu...

        Eli ajattele positiivisesti.


      • Mekoton

        Mitä hittoa Suomun kanss on tekenemistä jollain rääsyllä? Olen realisti ja ajattelen positiivisesti!
        En manaa sanon vaan totuuden ja kyllä se tunturi on jäljellä ja varmasti rauniot hotellista. kuka sen korjais pois?


      • Ookkona_vähä_stubi
        Loppu kirjoitti:

        Uskokaa tai ei Suomua ei ole olemassa muutaman vuoden päästä. Siihen se loppuu, Suomusta ei jää kuin savu .

        Jääkö savu suomun kohdalle leijumaan?


    • Aika_outoa

      "Uskokaa tai ei Suomua ei ole olemassa muutaman vuoden päästä. Suomusta ei jää kuin savu ."

      Mihin meinaat sen häviävän? Meinaatko että joku ostaa sen halvalla ja kuljettaa etelämmäs?
      Viime viikon vietin mökilläni ja tukevasti oli kadut ja tiet kiinni tunturissa, eivät huojuneet ja heiluneet. Mutta eihän sitä tiedä kun kesällä taas mökille ajan että jospa mökki tulee tunturin kanssa vastaan jo kajaanin kohdalla.

      • alennusmyynti

        Hahhah....Ja lappu ovella: Myytävänä, ALE !


      • Myyty

        Silloinhan siinä lukee että MYYTY


      • myytämätön

        Ja kuka sen osti?


      • kolttonen

        hullu ko nä oot tai muuten vahän niin ja näin. eihän ne mökit sinne kajaanin lähe. ei kukaan niin tyhymä oo, ei etes mökki .. ja sitä paitsi, ei se siitä hevin lähe, seun niin
        lujassa .. perkle.


    • piste

      Kemijärven veronmaksajat eivät tarvitse Suomua. Åiste.

      • Tjaa_että_niinkö

        Åiste. Mitä meinaat tehdä asialle?


      • Porgå

        Miksi he maksaisivat tyhjästä????En asu tätä nykyä Kemijärvellä mutta älytöntä se on.


      • porvoooo

        Niin ja mitä sitten??????


    • pliispliis

      Ostakaa nyt heti ne kaikki Suomulla olevat myytävät mökit. Ei velaksi vaan jos rahaa on.
      (velkaa tuksin kukaan pankista ainakaan saakaan)

      • tunturilainen

        Mitä varten? Kun mikään ei toimi ja kauppakin on niin kaukana. Mitä sillä mökillä sitten tekis, ai hiljaisuutta nauttimassa. Kyllä siinä varmasti hiljaiseksi menis.
        Ostaisin mäkin ennemmin Pyhältä.


      • pliispliis
        tunturilainen kirjoitti:

        Mitä varten? Kun mikään ei toimi ja kauppakin on niin kaukana. Mitä sillä mökillä sitten tekis, ai hiljaisuutta nauttimassa. Kyllä siinä varmasti hiljaiseksi menis.
        Ostaisin mäkin ennemmin Pyhältä.

        Kysymyshän on aiona siitä mitä haluat/halutaan.
        Suomun ympäristö on erittäin luonnollinen vielä.


      • safkaa

        Jaa, kesällä marjoja ja sieniä talvella jäkälää.Et elä tuojottamalla luontoa hiljaisuudessa ilman ruokaa!


      • pliispliis
        safkaa kirjoitti:

        Jaa, kesällä marjoja ja sieniä talvella jäkälää.Et elä tuojottamalla luontoa hiljaisuudessa ilman ruokaa!

        Halua ruokaa..:)


      • paneelikysynys

        Suomun tulevaisuus voi olla keskustelussa myös eduskuntavaaleihin liittyvissä paneeleissa. Yrittäjät kutsukaa kaikki ehdokkaat mukaan ja nyt ei saa tukkia turpia.


    • Suomulainen

      Ihmettelen, ettei kemijärveläiset nosta jo haloota siitä, kuinka paljon veromarkkoja on Suomulle hölvätty. Pitkin Suomun rinteitä on rakennettu maanteitä, vesijohtoja, sähkölinjoja katuvaloineen. Keskelle korpea uhrattu , vaikka Suomulla on rakentamattomia tontteja pilvin pimein. Olisi pitänyt laittaa rakentamisvelvoite näille tonteille, joissa jo on kunnallistekniikka valmiina. Ei mitään järkeä kaavoittaa uusia tontteja kunnallistekniikoineen keskelle " ei mitään".
      Luulisi, että näillekin veromarkoille olisi ollut käyttöä lasten ja vanhusten palveluiden järjestämisessä Kemijärvellä. Täytyy myös ihmetellä sen Vilppulan järjenjuoksua...

      • tarkenna

        Miten voi olla monta sataa mökkiä keskellä ei mitään? Minusta keskellä ei mitään ei ole mitään


    • Suomulainen

      Pilkunviilaajalle tiedoksi: mene itä-Suomulle katsomaan. Tulee tunne, että on " keskellä ei mitään " .Noin niin kuin vertauskuvallisesti on just siellä. Rakentamattomia ja valmiin kunnallistekniikan keskellä on kymmeniä tontteja. Kaupungin virkamiehet osais kertoa montako. Onhan sillä kunnallistekniikan rakentamisella ollut tietenkin työllistävä vaikutus.

      • Hijaa_hyvä_tullee

        Olen siellä käynnyt monen monta kertaa, koska olen myös "suomulainen"
        Olihan se hölmöa että aloittivat tunturin kehittämisen lisää tontteja kaavoittamalla.
        No ehkä niille vielä löytyy ostaja.


      • Suomulainen

        Ei tule Suomulle mitään uutta.


      • Suomu.ylös

        Suomu nousee! Käykää katsomassa, on luonnonrauhaa! Lähistöllä on historiallinen Tonkopuron kylä. Suomun kehittäminen on nyt tärkeää.


    • varasin_tontin_jo

      Lentomäki tulee 2016, silloin on tonteista pulaa

      • Unta

        Uneksi vaan


      • miksinäin

        Suomun keskus on paikka parhain, mutta nyt ei ehkä hyvät näkymät.


    • Suommulainen

      Kyllä kaupunki voisi pistää siihen vilppulaan vauhtia tai pakkolunastaa paikan. Vauhtiavauhtia virkamiehet! Pohjoisen parhaat rinteet ja uudisrakennukset siellä tyhjänpanttina .Kyllä kaupungilla keinot olisi, jos ei virkamiehet nukkuisi. Turha muuten sääliä Suomun mökkiläisiä: nytkin on lomalaisia miltei joka mökissä ja hiihtokelit upeat. Ruokaostoksilla voi käydä Joutsijärvellä, ei ole kaukana. Tuulenpesän lounaat, naminami. Rinteet kun vielä aukeaisi, niin olisi paratiisi!

      • Välivuosi_

      • Anonyymi

        Kaupunki valittaa, kun rahat on lopussa.
        Miksei kehitetä yrittäjyyttä tänne?
        Tietenkin Suomun matkailun ja luontomatkailun kautta.
        Asiasta on jo kaksi (2 kpl) jätetty kuntalaisaloitteita.
        Kaupunginvaltuusto, käsitelkää ja toimikaa!
        Uuden ajan liiketoimintaa.
        Luonto, rauha, hiljaisuus, elämysmatkailu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunki valittaa, kun rahat on lopussa.
        Miksei kehitetä yrittäjyyttä tänne?
        Tietenkin Suomun matkailun ja luontomatkailun kautta.
        Asiasta on jo kaksi (2 kpl) jätetty kuntalaisaloitteita.
        Kaupunginvaltuusto, käsitelkää ja toimikaa!
        Uuden ajan liiketoimintaa.
        Luonto, rauha, hiljaisuus, elämysmatkailu.

        Miten sille aloitteelle nyt on sitten käynyt? Se toinen aloite ilmeisesti ei johtanut toimenpiteisiin, mutta onko ensimmäinen aloite vielä käsittelyssä?

        Onko yrittäjillä kantaa asiaan?

        Esitän, että jos Kemijärven kaupunki ei halua olla mukana, niin se kuitenkin antaisi Suomun keskuksen yksityisten tahojen halutessaan perustaa keskuksen!


    • keskisuomesta

      Olihan se surullista ajaa viitostietä hiljaisen Suomun ohi. Kaikissa Suomen mäissä laskeneena voin sanoa, että Suomun rinteet ovat erinomaiset, tasaisesti tuovat, itse saa vauhdin säätää... Puhuin joskus Himoksen Ojalan kanssa ja hän sanoi käyneensä Rukan rinnevastaavana ollessaan `oikeasti` laskettelemssa Suomulla! KYLLÄ SE IHMEELLINEN KUMPAREUSKOVAISUUS meidät laskettelijat karkoitti. Sitähän ei Suomessa harrasta kuin 20 teiniä. Suomu antoi parhaan rinteensä koko kevääksi kumpareille ja vielä mainosti sillä! Ei sellainen houkuttele tavallista laskettelijaa. Kun Suomu vielä herää, pitäkää KUMPAREKUMMITUKSET kaukana rinteistä, palatkaa alkuperäiseen ideaan laskettelukeskuksena.

      • Suomunpolku

        pieni polku Suomun halki vie
        luokse Oilin hoitokeskuksen
        meillä ollut on se onnen tie
        raha virtaa luokse ihmisten

        niin monta kertaa siellä oltiin hiljaa
        vaikkei tukkineet ees turpaa demarit
        Suomun keskus vie mun onnelaan
        siellä hiljaa oleilen

        YO. LAULUA SAA VAPAASTI KÄYTTÄÄ KEMIJÄRVEN MATKAILUVIDEOSSA, SÄVEL PIENI POLKU


      • Suomunousuun

        yhdessä meidän pitää kehittää Suomua on matkailun liiketoiminnan valtti

        Suomun toiminta on iloinen asia


      • Anonyymi

        Suomulle tulee koronan jälkeen varmaan toimintaa.
        Nyt vain se Suomu heti liikkeelle.
        Jetsettien paikkahan se on, mutta myös köyhälistölle oma paikka sinne.
        Suomu sopii rikkaille ja köyhillekin.


    • Hohhohoijaa

      Kyllä nyt pitäisi saada Kemijärven virkamiehet hereille tämän Suomun suhteen. Onko mitään järkeä sijoittaa kaupungin verovaroja kunnallistekniikkaan Suomulla ja kaikki on siellä tyhjänpanttina. Virkamiehet ovat sokeasti luottaneet tähän " vilppilään" eivätkä ole tehneet kunnollista yhteistyösopimusta. Kai toisellakin osapuolella on velvollisuuksia? Kaupungin lakimies vaan töihin! Kiireellä rakennettiin tälle herralle lämpökeskuskin, voi herttanen sentään. Ja nyt istutaan sormi suussa ja vain ihmetellään... Aika pitkämielisiä on veronmaksajatkin!

      • palakkajuoksee

        Tosiaanki ..Ei kuulu mitään uutta Suomulta. talven oli hotelli säpissä. Ei hissitkään pyörineet. Mitä kaupunki on teheny asian eten ? Onko elinkeinomihet ja naiset panneet rikkaa ristiin asian tiimoilta. ? Mitä ne puuhastelee ? Kovin on näkymätöntä.


      • SUOMUKUNTOON

        Onko Kemijärven yrittäjäjärjestö ottanut kantaa heille lähetetty aloitteeseen?

        VIELÄ KERRAN!
        Jos ette halua aloitetta käsitellä, niin tehkää siitä päätös ja ilmoittakaa kaupungin elinkeinotoimeen, että ette halua aloitetta hoitaa. Antakaa aloitteen palata aloitteen tekijälle. Ei estetä Harjulaa toimimasta asiasta. Siis, jos ette välitä asiassa toimia, niin palauttakaa aloite!

        Antakaa Harjulan kehittää omaa ideaansa!


      • Anonyymi
        SUOMUKUNTOON kirjoitti:

        Onko Kemijärven yrittäjäjärjestö ottanut kantaa heille lähetetty aloitteeseen?

        VIELÄ KERRAN!
        Jos ette halua aloitetta käsitellä, niin tehkää siitä päätös ja ilmoittakaa kaupungin elinkeinotoimeen, että ette halua aloitetta hoitaa. Antakaa aloitteen palata aloitteen tekijälle. Ei estetä Harjulaa toimimasta asiasta. Siis, jos ette välitä asiassa toimia, niin palauttakaa aloite!

        Antakaa Harjulan kehittää omaa ideaansa!

        Onko tämä asia nyt edennyt?


    • odotellaan

      Tainnut aloite mennä Ö-mappiin. Suomuhan on yksityisen omistuksessa. On kait omistajan vallassa mitenkä Suoma kehitetään. Ensin kait olisi saatava selvyys tehdäänkö palaneen tialle uutta. Outohan tilanne on jos jotakin ei kohta tapahdu. Tuhopoltosta ei ainakaan ole kyse, jos näin olisi häkki olisi heilunut jo ajat sitten.

      • SUOMU-on-ihana

        Lukekaa kaupungin kotisivuilta asian uusimmat käänteet!

        Aloite on tehty uudestaan toisen aloitteen kanssa. Eteneekö asia nyt paremmin? Kaupunginvaltuuston päätös on ollut yksimielinen, mitä on vastattu aloitteeseen.

        Kemijärven elinkeinoelämä tarvitsee ehdottomasti Suomua! "Tule onnen tunturille..."

        Muistatteko ennen sotia oli Pallaksella vai oliko Ylläksellä funktis-hotelli, jossa kävi paljon kuuluisuuksia ja rikkaita? Nyt sama Kemijärvelle, että "seurapiirit" tulevat tänne! Erikoisvalttina mielen rauhoittuminen, hiljainen polku ja SUOMU=HALLI jne. jne. Tervetuloa!

        Toimikaa jo asiassa! Rakentakaa MOLEMMAT keskukset Suomulle, ettei tarvitse riidellä!


    • Suomun-lähetti

      Joko se ensimmäinen aloite on käsitelty Suomutunturista ja jos ei ole, niin eteneekö toinen aloite? Nyt vain positiivisella mielellä kehittämään, no tietysti; Suomua!

      • Imperialismi

        Miten Suomulla menee? Ideat kehitykseen jo!!!


      • SUOMUN-lähetti
        Imperialismi kirjoitti:

        Miten Suomulla menee? Ideat kehitykseen jo!!!

        Esitän, että Kemijärvellä otetaan käyttöön uusi tervehdys -SUOMU! (vanhan ajan ihmiset voivat käyttää entistä nimeä tervehdys sanana siis -SUOMMU!) MOI!

        Siis että näin. Ihminen tulee kadulla vastaan, kohtaa kanssaihmisen:
        A: Suomu!
        B: No Suomu Suomu! (kättelevät) Mitä kuuluu?

        Ja pois lähtiessä
        A: No, Suomulle nyt!
        B: Suomulle, Suomulle!

        Siis HEI MOI ja NÄKEMIIN HEIPPA ja muiden tervehdys hyvästely sanojen asemesta käytämme sanatervehdysmuotoa SUOMU ja SUOMULLE

        Junan tuomat ja muut ei-syntyperäiset ihmettelis, mikä homman nimi? Miksi hoetaan Suomua? Onko koko pitäjä ihan sekasin? Tulisi julkisuus, tv, yle, jopa Amerikan ja Englannin uutiskanavat tekevät raporttia erikoisesta kaupungista, jossa HEI sanan sijassa on nyt SUOMU. Tietenkin menisivät katsomaan tunturia, ostavat palveluita.

        Idea on uusi ja hyvä idea, jota voi kokeilla. Sanotte, että olen "hullu". Niin olenkin ja nautin siitä; olen "LAPIN HULLU"! Vain hullun rohkeudella voi tulla suurta Suomutunturin menestyksestä!

        Suomu! Suomulle!


      • Anonyymi

        Eipä yrittäjä yhdistys käsittele!


    • Anonyymi

      SUOMUTUNTURI-liike pitää perustaa Kemijärvelle

      • Anonyymi

        Saispa Suomulle mennä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saispa Suomulle mennä

        Suomu haiku runo

        Suomu on mun kotini
        Kehtoni ja hautani
        Sinne tahdon mennä

        Hiljaisuutta rakastan
        Luonnossa saan tunnelman
        Lintu eikö lennä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomu haiku runo

        Suomu on mun kotini
        Kehtoni ja hautani
        Sinne tahdon mennä

        Hiljaisuutta rakastan
        Luonnossa saan tunnelman
        Lintu eikö lennä

        Kunnallisvaalit 2021

        SUOMU-LIIKE Kemijärvelle please!

        Sitoutumaton puoluelista, jonka tavoite on Kemijärven ja Suomutunturin kehittäminen Suomun toimintaa tukemalla ennakkoluulottomasti luontomatkailun ja hiljaisuuden tavoin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnallisvaalit 2021

        SUOMU-LIIKE Kemijärvelle please!

        Sitoutumaton puoluelista, jonka tavoite on Kemijärven ja Suomutunturin kehittäminen Suomun toimintaa tukemalla ennakkoluulottomasti luontomatkailun ja hiljaisuuden tavoin

        Suomu - "Siellä Tonkopuron takana"

        Suomun ympärillä on jo nyt klusteri, Tonkopuron lumiukko-baari ja Joutsijärven kyläkauppa sekä ravintola sen yhteydessä tukevat Suomun matkailua.

        Kemijärven kaupungin brändi on epäonnistunut. Mikään onnen tunne ei ole oikeaa Kemijärveä, vain mainostoimiston keksimä. Todellinen Kemijärvi löytyy Suomulta ja sen luonnonmukaisesta elämästä. Matkailussa pitää mainostaa meidän kulttuuria ja tapaa elää luonnossa. Suomulla ei pidä ryypätä eikä ilakoida, vaan aito luonnon tunteminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomu - "Siellä Tonkopuron takana"

        Suomun ympärillä on jo nyt klusteri, Tonkopuron lumiukko-baari ja Joutsijärven kyläkauppa sekä ravintola sen yhteydessä tukevat Suomun matkailua.

        Kemijärven kaupungin brändi on epäonnistunut. Mikään onnen tunne ei ole oikeaa Kemijärveä, vain mainostoimiston keksimä. Todellinen Kemijärvi löytyy Suomulta ja sen luonnonmukaisesta elämästä. Matkailussa pitää mainostaa meidän kulttuuria ja tapaa elää luonnossa. Suomulla ei pidä ryypätä eikä ilakoida, vaan aito luonnon tunteminen.

        Nyt oikeasti, ketkä oli KY hallituksessa, kun valtuusto antoi toimeksiannon?

        Voisiko kaupunginhallitus ja sen pj pyytää selvityksen KY toiminnasta? Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oikeasti, ketkä oli KY hallituksessa, kun valtuusto antoi toimeksiannon?

        Voisiko kaupunginhallitus ja sen pj pyytää selvityksen KY toiminnasta? Kiitos.

        Ei tunnu aloite etenevän?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      784
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe