100 hengelle kakkua; tekisitkö?

häämania

Asia on niin, että ystäväni on menossa kesällä naimisiin ja kuulin äidiltäni, että hän haluaisi minun tekevän hääkakut. Ei halunnut tavallista kermakakkua vaan jonkinmoisen tuorejuusto kakun(hyydykekakku). Ystävä oli siis vasta ajatellut kysyvänsä asiasta minulta, mutta äirini oli siinä sanonut, että ajatteliko ystävä yhtään kuinka paljon hommaa siihen kuluisi? 100 hengelle kakkua on tosi paljon ym ym. Enpä ole asiasta sen jälkeen kuullut.

Ainoa mikä tässä ns. ärsyttää, että minulta ei suoraan tultu kysymään asiasta. Vaivihkaa kysyttiin äidiltä, joka teilasi asian samantien (ei ollut siis minulta kysynyt ollenkaan mielipidettä). Kuulin etteivät käytä muitenkaan pitopalvelua, vaan ruoat tekee sulhasen äiti (kai). Olen asiaa pohtinut ja ensin olin miltein vihainen, että miksi minun puolestani mennään sanomaan tuollaista?! Ensinnäkin olen suvun leipuri, aina tykännyt leipoa ja käynytsiihen koulunkin. En väitä, että samantien lupautuisin kakkuja tekemään, mutta olisin ehkä kuitenkin halunnu ensin tietää mitä ja minkälaista kakkua halutaan yms.

Pointti tässä kaikessa on kai se, että
1) mielestäni ystävän olisi pitänyt lähestyä asiassa minua, eikä vaivihkaa udella mahdollista mielipidettäni äidiltäni
2) äitini olisi kuulunut kertoa asiasta minulle ENNEN KUIN on heti sanonut, että mietihän vähän mitä kysyt (väistämättä tuli mieleen sellainen, että eikö äitini luota siihen, että asiani osaan vai minkä takia sanoi niin).
Ja 3) olen nyt asiaa miettinyt jonkin verran ja tullut siihen tulokseen, etten ole vain tarpeeksi hyvä ko.hommaan. En halua itseäni tuputtaa, mutta olisi ollut kiva kun suoraan kysyttäisiin minulta. Aikuinen ihminen osaa tehdä kyllä omat päätöksensä.

Kysymys (viimein) kuuluukin, että miten itse olisit asian hoitanut? Ihan kenen tahansa näkökulmasta.
Kiitos jos vaivaudut vastaamaan :)

3

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häämania

      Anteeksi alun kirjoitusvirheet, puhelimella en pysty niitä korjaamaa ..

    • okhomma

      Tottakai asiaa olisi pitänyt kysyä suoraan sinulta.
      En pidä kakun tekemistä sadalle ihmiselle mitenkään ongelmana. Toki kylmäsäilytys pitää olla, mutta se tarvitaan vasta loppuvaiheessa.

    • hoit-su

      Älä mieti niin mutkallisesti asiaa, äitisi arveli työn olevan liian rankka sinulle ja omalla tavallaan halusi suojella sinua. Jos homma kiinnostaa niin äkkiä luuri käteen ja soita ystävällesi. Ystäväsi uskoi sinun selviävän hommasta, niin miksi itse nyt käännät asian ihan nurinniskoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3249
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      552
      3063
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2426
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2012
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1832
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1652
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      109
      1332
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1215
    Aihe