Sotkuisa lainsäädäntö

ChinaDragon

Suomi on vieläkin kovin outo maa jossa rummutetaan maahanmuuttotarvetta mutta estetään maahanmuuttajan antama apu perheelle. Tapaus jossa perhe olisi tarjonnut rahaa korvaukseksi lapsen hoidosta oli liikaa Suomen valtiolle. Eihän tuo pappa olisi saanut mitään korvauksia jos olisi tullut hetkellisesti auttamaan turistiviisumilla tyttärensä lapsenhoidosta. Kulttuurillisesti tuo on todella normaali käytäntö Aasiassa.

Samaan aikaan puhutaan perheiden yhdistämisestä pakolaiskysymyksessä. Miten helkkarissa maan lait ovat näin sekaisin?


http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1425533753538.html

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RaakaWatson

      Niin? Mikä tuossa on epäselvää? Yrittivät sumplata isoisän maahan epäilyttävin keinoin. Eiköhän asia olisi ollut selvä mikäli olisivat perustaneet osakeyhtiön jonka työntekijäksi isoisä olisi hakenut, tosin jokainen halukas suomalainen olisi voinut hakea paikkaa. Eli ei tuossa päätöksessä ole mitään erikoista. Jos on varaa maksaa isoisälle kaikki lakisääteiset palkat etuineen ja asiaan kuuluvine veroineen niin eikö voisi palkata työtöntä suomalaista?
      Suomi ei ole Kiina.

      • gfdgd

        "tosin jokainen halukas suomalainen olisi voinut hakea paikkaa. Eli ei tuossa päätöksessä ole mitään erikoista"

        No ei ihan jokainen suomalainen sillä tarkoitus oli että hoitaja opettaa lapselle kiinan kieltä ja aika väsissä on suomalaiset jotka siihen pystyvät.
        Sen takia myös ely-keskus antoi myönteisen päätöksen kiinalaisen hoitajan palkkaamisesta.


      • tällaista

        Joopa eli hoitajan pitää olla kiinan kielen taitoinen joten vaikeeta on suomalaista palkata yks peruste siihen miks hakija ei saanu olea oli se että "kiinalaismies ei ole suorittanut lastenhoitoalan opintoja".
        Tuli vaan mieleen et monessakohan perheessä lapsia hoitaa lastenhoitokoulutuksen saanu ihminen? pahasti epäilen et ei montaa sellasta perhettä Suomesta löydy mut migrin mukaan lasta ei saa hoitaa jos ei oo todistusta lastenhoitokoulutuksesta.


      • RaakaWatson
        tällaista kirjoitti:

        Joopa eli hoitajan pitää olla kiinan kielen taitoinen joten vaikeeta on suomalaista palkata yks peruste siihen miks hakija ei saanu olea oli se että "kiinalaismies ei ole suorittanut lastenhoitoalan opintoja".
        Tuli vaan mieleen et monessakohan perheessä lapsia hoitaa lastenhoitokoulutuksen saanu ihminen? pahasti epäilen et ei montaa sellasta perhettä Suomesta löydy mut migrin mukaan lasta ei saa hoitaa jos ei oo todistusta lastenhoitokoulutuksesta.

        Sepä se. Kyseessä on työpaikka joten pätevyys on oltava. Siksi migri on oikeassa siinä että yrittivät uittaa kouluttamattoman eläkeläisen maahan. Asiassa ei ole mitään epäselvää.


      • Tällaista

        Anteeks vaan mutta nyt en ymmärrä sun logiikkaas.
        Mikä saa sut kuvittelemaan et syntyperäinen kiinalainen ei olis kiinan kielen taitonen?
        Toisessa viestissä taas sanot et jokainen suomalainen olis noi vaatimukset täyttäny.
        Mä en kyllä menkilökohtasesti tunne ketään syntyperästä suomalaista jonka kiinankielen taito ois parempi kuin kiinalaisella.


      • RaakaWatson
        Tällaista kirjoitti:

        Anteeks vaan mutta nyt en ymmärrä sun logiikkaas.
        Mikä saa sut kuvittelemaan et syntyperäinen kiinalainen ei olis kiinan kielen taitonen?
        Toisessa viestissä taas sanot et jokainen suomalainen olis noi vaatimukset täyttäny.
        Mä en kyllä menkilökohtasesti tunne ketään syntyperästä suomalaista jonka kiinankielen taito ois parempi kuin kiinalaisella.

        Nyt sinä et ymmärrä.
        Suomessa on pätevyys vaatimukset esimerkiksi juuri lasten hoidon suhteen. Koska kiinalainen ei niitä täytä ei se voi tehdä sitä työtä. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
        Jos Suomesta löytyy maassa laillisesti oleva työtön joka osaa kiinan kieltä on työpaikkaa tarjottava ensin kyseiselle henkilölle. Toki henkilön tulee täyttää muutkin vaatimukset.
        Kyllä kyseessä on törkeä yritys kiertää maahanmuuttosäännöksiä ja siksi karkoitus ja maahantulokielto oli oikea päätös.


      • näin
        RaakaWatson kirjoitti:

        Nyt sinä et ymmärrä.
        Suomessa on pätevyys vaatimukset esimerkiksi juuri lasten hoidon suhteen. Koska kiinalainen ei niitä täytä ei se voi tehdä sitä työtä. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
        Jos Suomesta löytyy maassa laillisesti oleva työtön joka osaa kiinan kieltä on työpaikkaa tarjottava ensin kyseiselle henkilölle. Toki henkilön tulee täyttää muutkin vaatimukset.
        Kyllä kyseessä on törkeä yritys kiertää maahanmuuttosäännöksiä ja siksi karkoitus ja maahantulokielto oli oikea päätös.

        Watson on oikeassa. Kyllä meidänkin lapset oppivat oikein sujuvasti puhumaan kolmea kieltä, Suomi tuli minun kauttani ja vaimon oma äidinkieli sekä Englanti vaimoni puhumana. Kiinalaislapsilla on vielä siitä hyvä asema Suomessa, että heille myös löytyy suurimmista kaupungeista koulussa opetusta myös omalle äidinkielelleen, meillä esimerkiksi ei sitä löytynyt, koska kyseisen kielen opettajaa ei löydy edes pääkaupungista. Emmekä sen puoleen ole isoäitiä ja isoisääkään tuonneet Suomeen asumaan, vaikka kovasti ovatkin sairaita eivätkä he edes halua tänne paleleen ja nauttimaan "ystävällisestä" ilmapiiristä.


    • Chomchom

      Kurja tapaus. Jos päätös onkin kielteinen, maahantulokielto on mielestäni kohtuutonta.

      Perheiden yhdistäminen ei kuitenkaan pakolaisillakaan koske isovanhempia kuin aivan poikkeustapauksissa. En olisi yhtään kateellinen. Perheiden yhdistäminen on hidasta ja epävarmaa, vaikka olisi kyseessä lapsi ja hänen vanhempansa. Tiedän tapauksia, joissa muualla asuvan vanhemman on tulkittu luopuneen huoltajuudesta (eli hänellä ei ole oikeutta perheenyhdistämiseen), mutta joissakin viranomaisasioissa on silti vaadittu molempien huoltajien suostumus. Toisaalta henkilö siis katsotaan huoltajaksi, toisaalta ei.

      • RaakaWatson

        Mitä kohtuutonta siinä on? Rikoksesta seuraa rangaistus. Sitä saa mitä tilaa.
        Hyvä että maahantulo viranomaiset ovat tehtäviensä tasalla.


      • ChinaDragon

        "jokainen halukas suomalainen olisi voinut hakea paikkaa. Eli ei tuossa päätöksessä ole mitään erikoista. Jos on varaa maksaa isoisälle kaikki lakisääteiset palkat etuineen ja asiaan kuuluvine veroineen niin eikö voisi palkata työtöntä suomalaista?"


        Totta, Suomi ei ole Kiina eikä Brasilia.

        Isovanhempien rooli on todella erilainen Kiinassa, siitä hyötyy koko perhe.
        Isoisä olisi asunut perheen kotona ja ollut koko ajan läsnä tukemassa lapsenhoidossa. Hienoa että noin on vielä joissain maissa.

        Toista se on Suomessa jossa asuu miljoona yksinelävää tilanteessa missä asumistukiin meni 400 miljoonaa euroa enemmän vuonna 2014 mitä 2013.
        Yhteissummana tuo 1.9 miljardia euroa asumistukimuotoihin on jo jotain täysin käsittämätöntä ja järkyttävää.

        Suomen ehkä kannattaisi olla Kiina? Rahat loppuu nääs ja tulisi miettiä uusia keinoja uusin avoimin katsein.


      • RaakaWatson
        ChinaDragon kirjoitti:

        "jokainen halukas suomalainen olisi voinut hakea paikkaa. Eli ei tuossa päätöksessä ole mitään erikoista. Jos on varaa maksaa isoisälle kaikki lakisääteiset palkat etuineen ja asiaan kuuluvine veroineen niin eikö voisi palkata työtöntä suomalaista?"


        Totta, Suomi ei ole Kiina eikä Brasilia.

        Isovanhempien rooli on todella erilainen Kiinassa, siitä hyötyy koko perhe.
        Isoisä olisi asunut perheen kotona ja ollut koko ajan läsnä tukemassa lapsenhoidossa. Hienoa että noin on vielä joissain maissa.

        Toista se on Suomessa jossa asuu miljoona yksinelävää tilanteessa missä asumistukiin meni 400 miljoonaa euroa enemmän vuonna 2014 mitä 2013.
        Yhteissummana tuo 1.9 miljardia euroa asumistukimuotoihin on jo jotain täysin käsittämätöntä ja järkyttävää.

        Suomen ehkä kannattaisi olla Kiina? Rahat loppuu nääs ja tulisi miettiä uusia keinoja uusin avoimin katsein.

        No jos asiaa katsoo tuolta kantilta niin olet oikeassa. Mutta muistetaan nyt että kyseessä oli epätoivoinen yritys uittaa eläkeläinen Suomen sosiaaliturvan piiriin. Siksi se lempattiin maasta. Sitäpaitsi jos on niin paljon paalua että voi palkata isoisän niin luulisi olevan varaa palkata kenet tahansa, vai mitä. Ei yhden pikkuäpärän hoitaminen ole mitenkään ylivoimainen tehtävä eli varmaan löytyy tekijä Suomesta.


      • RaakaWatson

        Juu ei. En minä ole äpärä. Enkä tarvitse sanakirjaa selittämään mitä se tarkoittaa.


    • Chomchom

      Olen itsekin miettinyt näitä riskejä. Jos mieheni sukulainen hakeutuisi Suomeen opiskelemaan ja asuisi meillä, katsottaisiinko sekin ehkä maahantulosääntöjen kiertämiseksi?

      • jänskää

        Egyptiläinen sairas isoäiti kyllä pääsi Suomeen, kun nais pro liike pisti kukkahattutätien armeijan liikekannalle panolle.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Isoäitien_käännyttämistapaus


    • asdfaösdfjö

      mä luulen että tuon kyseisen asian osalta ei ole Iltapäivälehdillä kijoitettena sivuilleen kaikki asian juonteet. Case tuntuu hieman turhan sekavalta ollakseen lopputulemaltaan noin selkeä

    • Nimi_erkki

      Maahanmuuttotarvetta täällä hehkutetaan koska verorahoista 100%:sti elävät maahantuontiyritykset budjetoivat osan osan menoistaan 'maahanmuuttoystävällisen ilmapiirin edesauttamiseen Suomessa'. Ne on juuri ne SPR:n ruotsinkieliset kukkahattutädit jotka manipuloivat tyhmät toimittaja-akat kirjoittamaan Suomen tulevasta työvoimapulasta. Suomea ei oikeasti uhkaa työvoimapula vaan massatyöttömyys.

      • RaakaWatson

        Näinhän se on. Varsinkaan eläkeläisiä ei tarvita.


      • ChinaDragon
        RaakaWatson kirjoitti:

        Näinhän se on. Varsinkaan eläkeläisiä ei tarvita.

        Toivottavasti Brasilia tajuaa tämän muutamien vuosien kulutta ja antaa sinulle fudut baby:)

        Joskus vituttaa tuollainen äärimmäinen ajattelumaailma mitä te herra Watson viljelette, siinä kun ei ole inhimillisyyden häivääkään. Joten oikeastaan toivon elämän kohtelevan teitä kuten haluatte sen kohtelevan toisia ihmisiä.

        Niin makaa kuin petaa.

        Kun tulet eläkeikään niin ainut vaihtoehto taitaa olla syanidipilleri. Se maistuu hiukan karvaalta mutta onneksi olkoon, olet ansainnut sen.


      • ChinaDragon

        Lisäksi Watson, ei sinulla ole mitään laillista oikeutta kommentoida Suomen asioista vai onko?
        Mielestäni vain ne jotka maksavat veronsa Suomeen voivat "äänestää omalla äänellään" maan tulevaisuuden puolesta. Olet ulkona koska et vpoi tehdä Brasiliasta parempaa ja tunnet tuskaa koska et ole oikeutettu tekemään sitä edes Suomessa. Vai väitätkö että olisimme edes kiinnostuneita ihmisen kommenteista joka ei maksa euron perkeleen euroa Suomen tulevaisuuden puolesta? Monet eivät ole, itse toki olen.

        Mies joka ei hyödytä Suomea euron euroa ohjeistaa Suomea oikeaan suuntaan? Mitä helvettiä sinä asut Brasiliassa ja leikit Jeesusta suomalaisella palstalla?

        Oikeasti.

        Itse maksoin veroja Suomeen 2014 14.325 euroa joten mielestäni mielipiteet Suomea kohtaan ovat maksetusti oikeutetut. Paljon maksoit omista mielipiteistäsi?


      • loll
        ChinaDragon kirjoitti:

        Lisäksi Watson, ei sinulla ole mitään laillista oikeutta kommentoida Suomen asioista vai onko?
        Mielestäni vain ne jotka maksavat veronsa Suomeen voivat "äänestää omalla äänellään" maan tulevaisuuden puolesta. Olet ulkona koska et vpoi tehdä Brasiliasta parempaa ja tunnet tuskaa koska et ole oikeutettu tekemään sitä edes Suomessa. Vai väitätkö että olisimme edes kiinnostuneita ihmisen kommenteista joka ei maksa euron perkeleen euroa Suomen tulevaisuuden puolesta? Monet eivät ole, itse toki olen.

        Mies joka ei hyödytä Suomea euron euroa ohjeistaa Suomea oikeaan suuntaan? Mitä helvettiä sinä asut Brasiliassa ja leikit Jeesusta suomalaisella palstalla?

        Oikeasti.

        Itse maksoin veroja Suomeen 2014 14.325 euroa joten mielestäni mielipiteet Suomea kohtaan ovat maksetusti oikeutetut. Paljon maksoit omista mielipiteistäsi?

        eikä unohdeta että miksi tämä ilmeisen häiriintynyt yksilö yleensäkään kirjoittelee päivittäin tänne ja seuraa tunti toisen jälkeen tätä paltaa, sen nyt näkee noista kellonajoistakin kun kommentoi...

        yksi asia myös mikä minua on pitempään tässä hämärä tyypissä häirinnyt, käyetäänkö siellä bräziliäzzä ääkkösiä kovin yleisestikin ?


      • RaakaWatson
        ChinaDragon kirjoitti:

        Lisäksi Watson, ei sinulla ole mitään laillista oikeutta kommentoida Suomen asioista vai onko?
        Mielestäni vain ne jotka maksavat veronsa Suomeen voivat "äänestää omalla äänellään" maan tulevaisuuden puolesta. Olet ulkona koska et vpoi tehdä Brasiliasta parempaa ja tunnet tuskaa koska et ole oikeutettu tekemään sitä edes Suomessa. Vai väitätkö että olisimme edes kiinnostuneita ihmisen kommenteista joka ei maksa euron perkeleen euroa Suomen tulevaisuuden puolesta? Monet eivät ole, itse toki olen.

        Mies joka ei hyödytä Suomea euron euroa ohjeistaa Suomea oikeaan suuntaan? Mitä helvettiä sinä asut Brasiliassa ja leikit Jeesusta suomalaisella palstalla?

        Oikeasti.

        Itse maksoin veroja Suomeen 2014 14.325 euroa joten mielestäni mielipiteet Suomea kohtaan ovat maksetusti oikeutetut. Paljon maksoit omista mielipiteistäsi?

        Duoda duoda.
        Ensinnäkin olen ollut poissa Suomesta yli 20 vuotta eli siitä kun viimeksi olen veroja sinne maksanut on todellakin aikaa. Mutta kyllä minulla on ollut oikeus osallistua aivan kaikkeen toimintaan Suomessa. Mukaanlukien äänestäminen. Näppärästi kopsahtaa postin mukana äänestys tiedot ja missä ja mitä vaalipiirissä äänestän. Joten sinun mielipiteesi aiheesta on yhtä tyhjän kanssa.
        Mitä eläkkeeseeni tulee niin kyllä sen saan Suomesta ihan kuin jokainen kansalainen.
        Ilmeisesti et ymmärrä että kiinalainen joka ei ole koskaan mitään Suomeen maksanut tulee olemaan pelkkä kulu. Työikäinen ja-kykyinen kiinalainen taas on hyvinkin tervetullut. Vai mitä.


      • RaakaWatson
        loll kirjoitti:

        eikä unohdeta että miksi tämä ilmeisen häiriintynyt yksilö yleensäkään kirjoittelee päivittäin tänne ja seuraa tunti toisen jälkeen tätä paltaa, sen nyt näkee noista kellonajoistakin kun kommentoi...

        yksi asia myös mikä minua on pitempään tässä hämärä tyypissä häirinnyt, käyetäänkö siellä bräziliäzzä ääkkösiä kovin yleisestikin ?

        No täällä bräziliässä on ihmisiä jotka ovat teknisesti edistyneimpiä kuin sinä. Osaamme asettaa skandi kirjaimet niin läppäriin kuin näihin kannettaviin laitteisiin eli tabletiin ja kännykkään.
        Ymmärrän kyllä että siellä perähikiällä nämä asiat ovat ihan uutta mutta kyllä se sivistys sinnekin joskus vielä tulee.
        Miksikö kirjoittaa, no jonkunhan on tuotava totuus esiin. Vai mitä.


      • RaakaWatson
        ChinaDragon kirjoitti:

        Toivottavasti Brasilia tajuaa tämän muutamien vuosien kulutta ja antaa sinulle fudut baby:)

        Joskus vituttaa tuollainen äärimmäinen ajattelumaailma mitä te herra Watson viljelette, siinä kun ei ole inhimillisyyden häivääkään. Joten oikeastaan toivon elämän kohtelevan teitä kuten haluatte sen kohtelevan toisia ihmisiä.

        Niin makaa kuin petaa.

        Kun tulet eläkeikään niin ainut vaihtoehto taitaa olla syanidipilleri. Se maistuu hiukan karvaalta mutta onneksi olkoon, olet ansainnut sen.

        Ei anna Brasilia fuduja. Tosin ei ole mitään sosiaaliturvaakaan. Pitää vaan tehdä sen verran paalua ettei lopu kesken. Vai mitä.


      • Nimi_erkki
        ChinaDragon kirjoitti:

        Lisäksi Watson, ei sinulla ole mitään laillista oikeutta kommentoida Suomen asioista vai onko?
        Mielestäni vain ne jotka maksavat veronsa Suomeen voivat "äänestää omalla äänellään" maan tulevaisuuden puolesta. Olet ulkona koska et vpoi tehdä Brasiliasta parempaa ja tunnet tuskaa koska et ole oikeutettu tekemään sitä edes Suomessa. Vai väitätkö että olisimme edes kiinnostuneita ihmisen kommenteista joka ei maksa euron perkeleen euroa Suomen tulevaisuuden puolesta? Monet eivät ole, itse toki olen.

        Mies joka ei hyödytä Suomea euron euroa ohjeistaa Suomea oikeaan suuntaan? Mitä helvettiä sinä asut Brasiliassa ja leikit Jeesusta suomalaisella palstalla?

        Oikeasti.

        Itse maksoin veroja Suomeen 2014 14.325 euroa joten mielestäni mielipiteet Suomea kohtaan ovat maksetusti oikeutetut. Paljon maksoit omista mielipiteistäsi?

        "Itse maksoin veroja Suomeen 2014 14.325 euroa joten mielestäni mielipiteet Suomea kohtaan ovat maksetusti oikeutetut."

        Tämä onkin hyvä periaate. Jospa tänne palstalle laitettaisiin rajoitus, että vain ne, jotka maksavat veroja Suomeen, saavat kirjoittaa tänne. Ja tämä siis koskisi vain oikeita veronmaksajia eikä esim. julkisen sektorin elättejä joiden palkka maksetaan oikeiden veronmaksajien verorahoista. Montakohan naiskirjoittajaa tänne sen jälkeen jäisi?


      • iughu
        RaakaWatson kirjoitti:

        Ei anna Brasilia fuduja. Tosin ei ole mitään sosiaaliturvaakaan. Pitää vaan tehdä sen verran paalua ettei lopu kesken. Vai mitä.

        uskomattoman satu maailman olet itsellesi kehittänyt, ei voi kuin hattua nostaa noin hyvälle mielikuvitukselle.

        niin kauan kuin lirrjoitat säälittävän nikkisi takaa etkä uskalla rekisteröidä tai laittaa tunnustasi esiin, uskottavuutesi on puhdas 0.


      • RaakaWatson
        iughu kirjoitti:

        uskomattoman satu maailman olet itsellesi kehittänyt, ei voi kuin hattua nostaa noin hyvälle mielikuvitukselle.

        niin kauan kuin lirrjoitat säälittävän nikkisi takaa etkä uskalla rekisteröidä tai laittaa tunnustasi esiin, uskottavuutesi on puhdas 0.

        Onneksi mielipiteesi aiheesta on yhtä tyhjän kanssa.
        Voisin oikein hyvin rekisteröityä mutta mitä se muka todistaa? Sinnehän voi laittaa ihan mitä tahansa vai luuletko että suoli tarkistaa jokaisen rekisteröityneen henkilöllisyyden?
        Sitäpaitsi samassa veneessä ollaan sillä etpä itsekään kirjoita rekisteröityneenä. Miten se olikaan, shit tells the poop that it stinks.


      • etnäin
        RaakaWatson kirjoitti:

        No täällä bräziliässä on ihmisiä jotka ovat teknisesti edistyneimpiä kuin sinä. Osaamme asettaa skandi kirjaimet niin läppäriin kuin näihin kannettaviin laitteisiin eli tabletiin ja kännykkään.
        Ymmärrän kyllä että siellä perähikiällä nämä asiat ovat ihan uutta mutta kyllä se sivistys sinnekin joskus vielä tulee.
        Miksikö kirjoittaa, no jonkunhan on tuotava totuus esiin. Vai mitä.

        Jahka muutamme lopullisesti maasta pois palmujen alle, missä tummat Aasian neidot syöttävät mangoa ja kiikuttavat mulle san miguelia en jum...takuu varmasti uhraa ajatustanikaan tälle palstalle. Tämä ihan sivuhuomatuksena tähän keskusteluun.


      • RaakaWatson
        etnäin kirjoitti:

        Jahka muutamme lopullisesti maasta pois palmujen alle, missä tummat Aasian neidot syöttävät mangoa ja kiikuttavat mulle san miguelia en jum...takuu varmasti uhraa ajatustanikaan tälle palstalle. Tämä ihan sivuhuomatuksena tähän keskusteluun.

        Nih


    • Kulttuurisettekijät

      Homma on selkeä. Ei edes suomalaisissa kulttuureissa makseta lastenlasten hoidosta saati sitten muissakaan kulttuureissa. kulttuuriset tekijät on lainsäädännön mukaan otettava huomioon.

      • Chomchom

        Tiedän useita tapauksia, joissa isovanhemmille maksetaan lastenlasten hoidosta. Itsekin olen maksanut sukulaiselleni lapseni hoidosta.


      • RaakaWatson
        Chomchom kirjoitti:

        Tiedän useita tapauksia, joissa isovanhemmille maksetaan lastenlasten hoidosta. Itsekin olen maksanut sukulaiselleni lapseni hoidosta.

        Höpö höpö.
        Sinä jaksat. Epäilen vahvasti että olet maksanut palkkaa lain kirjaimen mukaan pidättäen ja maksaen verot ja sosiaalimaksut.
        Rutiset vain koska maasta lempattu oli kiinalainen. Koita nyt ymmärtää että kikka oli laiton ja migri toimi aivan oikein.


      • Chomchom
        RaakaWatson kirjoitti:

        Höpö höpö.
        Sinä jaksat. Epäilen vahvasti että olet maksanut palkkaa lain kirjaimen mukaan pidättäen ja maksaen verot ja sosiaalimaksut.
        Rutiset vain koska maasta lempattu oli kiinalainen. Koita nyt ymmärtää että kikka oli laiton ja migri toimi aivan oikein.

        Kyllä jaksan; ei ole pakko lukea, jos alkaa ärsyttää. Palkkasin sukulaiseni täysin virallisesti. Nimen omaan halusin, että hänelle kertyy työstä eläkettä. Vielä useampi toimii niin, että lasta hoitaa kotihoidon tuella joku muu kuin oma vanhempi. Tämä on täysin sallittua, kunhan lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa.

        Viranomaistenkin mielestä kiinalaisen tapaus oli tulkinnanvarainen. Ja oli päätös mikä tahansa, rangaistus oli kohtuuton. Nähdäänkö isoisä todellakin niin suurena riskinä, että pitää asettaa kahden vuoden maahantulokielto Schengen-alueelle?


      • RaakaWatson
        Chomchom kirjoitti:

        Kyllä jaksan; ei ole pakko lukea, jos alkaa ärsyttää. Palkkasin sukulaiseni täysin virallisesti. Nimen omaan halusin, että hänelle kertyy työstä eläkettä. Vielä useampi toimii niin, että lasta hoitaa kotihoidon tuella joku muu kuin oma vanhempi. Tämä on täysin sallittua, kunhan lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa.

        Viranomaistenkin mielestä kiinalaisen tapaus oli tulkinnanvarainen. Ja oli päätös mikä tahansa, rangaistus oli kohtuuton. Nähdäänkö isoisä todellakin niin suurena riskinä, että pitää asettaa kahden vuoden maahantulokielto Schengen-alueelle?

        Miten niin kohtuuton?
        Yritys oli uittaa eläkeläinen lihapatojen ääreen ja se meni ns. vituiksi ja migri löi sen mukaiset sanktiot.
        Olen ilmeisesti ainoa joka todella ymmärtää mistä tuossa oli kysymys.
        On nimittäin saletti että Kiinassa ei saa vastaavaa terveydenhuoltoa kuin Suomessa ja yli 6kymppinen alkaa olla varmasti sellaisessa jamassa että on yhtä jos toista vikaa....


    • sesiinäon

      Suomeen ei oikeasti haluta muuta kuin loisivaa paskasakkia lähi-idästä ja afrikasta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe