Älkää suojelko syntejänne

Rakas veljemme Johanne

9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. 10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä. (1 Joh 1:9-10)

Tässä ajassa ihmiset eivät tunnusta, että ovat valheellisia, ja siksi he eivät puhdistu synneistään, vaan jäävät synteihinsä.

Tunnustakaa syntinne, jotta voitte puhdstua niistä

27

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeameininki

      "Tunnustakaa syntinne, jotta voitte puhdstua niistä"

      Kyllä katolilaiset ja ortodoksit ovat oikeassa säilyttäessään yksityisen synnintunnustuksen eli parannuksenteon ja ripin. Reformaattoreiden perilliset jossain vaiheessa luopuivat siitä.

      On kauheata, että rippituolin puuttuessa vanhuksilla on tunnollaan nuoruudessa tehtyjä syntejä.

      • kerettiläinen---

        Synnit voi tunnustaa suoraan Jumalalle. Jeesus on ainoa välimies Jumalan ja ihmisen välillä, joten siihen ei tarvita katolisia tai ortodoksisia pappeja muotomenoineen ja liturgioineen, eikä myöskään neitsyt Mariaa. Ryövärinkin "rippituoli" oli ristillä.

        Hebr.7
        22 niin on myös se liitto parempi, jonka takaajaksi Jeesus on tullut.
        23 Ja noita toisia pappeja on tullut useampia, koska kuolema ei sallinut heidän pysyä;
        24 mutta tällä on katoamaton pappeus, sentähden että hän pysyy iankaikkisesti,
        25 jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.


      • kerettiläinen--- kirjoitti:

        Synnit voi tunnustaa suoraan Jumalalle. Jeesus on ainoa välimies Jumalan ja ihmisen välillä, joten siihen ei tarvita katolisia tai ortodoksisia pappeja muotomenoineen ja liturgioineen, eikä myöskään neitsyt Mariaa. Ryövärinkin "rippituoli" oli ristillä.

        Hebr.7
        22 niin on myös se liitto parempi, jonka takaajaksi Jeesus on tullut.
        23 Ja noita toisia pappeja on tullut useampia, koska kuolema ei sallinut heidän pysyä;
        24 mutta tällä on katoamaton pappeus, sentähden että hän pysyy iankaikkisesti,
        25 jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.

        Olet kerettiläinen aivan oikeassa - synnit täytyy tunnustaa itselleen ja Jumalalle - ei kukaan pappi voi niitä anteeksi antaa.

        alex


      • inhimillisyys
        alex.kasi kirjoitti:

        Olet kerettiläinen aivan oikeassa - synnit täytyy tunnustaa itselleen ja Jumalalle - ei kukaan pappi voi niitä anteeksi antaa.

        alex

        Olet väärässä Alex, niin vähällä emme pääse!

        Olisihan se helppoa tunnustaa vain Jumalalle, joka tietää kaikki ryvettyneisyytemme ilman tunnustustakin, mutta onkin paljon vaikeampaa seisoa liatuna ja häväistynä ihmisten edessä.
        Mutta syntien tunnustus on tapahduttava Jumalan ja ihmisten edessä ja myöskin anteeksipyyntö heiltä joita vastaan olemme rikkoneet.
        Uudestisyntymä käy "ahtaanportin" kautta!


      • inhimillisyys kirjoitti:

        Olet väärässä Alex, niin vähällä emme pääse!

        Olisihan se helppoa tunnustaa vain Jumalalle, joka tietää kaikki ryvettyneisyytemme ilman tunnustustakin, mutta onkin paljon vaikeampaa seisoa liatuna ja häväistynä ihmisten edessä.
        Mutta syntien tunnustus on tapahduttava Jumalan ja ihmisten edessä ja myöskin anteeksipyyntö heiltä joita vastaan olemme rikkoneet.
        Uudestisyntymä käy "ahtaanportin" kautta!

        Niin jos minä teen syntiä jotain ihmistä vastaan niin tietenkin minun on yritettävä sopia hänen kanssaan - mutta nyt oli tarkoitukseni tuoda esiin se että vain Jumala voi antaa synnit anteeksi. Monet ajattelevat että syntisen nöyryyttäminen on se mikä on pääasia - ei minulle - minulle on syntisen paraneminen pääasia. Siksi Jeesus opetti meitä antamaan anteeksi lähimmäisillemme koska ilman anteeksi antoa ei voi kukaan parantua.
        Panehan merkille kuinka Jeesus käsitteli syntisiä - hän ei tuominnut katuvia vaan sanoi "mene, äläkä enää tee syntiä".
        Oikeastaan on jopa niin että katuvan ihmisen alas polkeminen ja nöyryyttäminen (jos ymmärrät mitä tarkoitan - siis en tarkoita syntisen nöyrtymistä Jumalan edessä, vaan sitä että toinen syntinen painaa alas toista syntistä - siis nöyryyttää) .. voi jopa olla paha este hänen tervehtymiselleen..

        Älkää tuomitko - jotta ei teitä tuomittaisi..

        alex

        alex


      • anteeksipyyntö

        Jeesus opetti myöskin nöyrtymään niin, että tunnustaa syntinsä ja pyytää anteeksi siltä jota kohtaan on ollut epäoikeudenmukaiinen.


    • kerettiläinen---

      Luovu sinäkin sitten näistä jumaltarustoista ja opeta oikein. Jeesus puhui gehennasta eli kaatopaikasta, jossa poltettiin rikollisten ruumiit, eikä jumaltarustojen helvetistä.

      Wikipedia
      Helvetti on paikka tai tila, johon ihminen mo­nien uskontojen mukaan saattaa kuolemansa jälkeen joutua rikkomustensa vuoksi.[1] Suoran aikakäsityksen uskonnoissa, kuten kristinuskossa ja islamissa, helvetti on yleensä ikuinen. Vastaavasti kiertävän aikakäsityksen uskonnoissa, kuten buddhalaisuudessa, helvetti on väliaikainen paikka ennen jälleensyntymistä.

      Uskomus kuoleman jälkeisestä kärsimyksestä on vanha, mutta se ei esiinny kaikissa uskonnoissa. Monissa uskonnoissa tuonpuoleinen eli vainajala on unenomainen tila, johon ei välttämättä liitetä rangaistusta tai se on sivuosassa. Esimerkiksi muinaisten suomalaisten uskomuksissa kuolleet vaeltavat tuonelassa varjomaisina haamuina.[2] Joissakin muinaiskulttuureissa kehittyi vähitellen käsitys, että vainajia punnittaisiin heidän elämänsä aikana tekemiensä tekojen mukaan. Hyvät teot saisivat kiitokset ja vastaavasti pahat teot rangaistukset.[3]

      Nykyuskonnoista kristillisessä ja islamilaisessa perinteessä helvetti on paikka, jossa ihminen saa kuolemansa jälkeen pahoista teoistaan ikuisen rangaistuksen. Juutalaisuudella ei ole selkeää helvettikäsitettä eikä tuonpuoleista. Hindulaisuuden ja buddhalaisuuden käsitys väliaikaisesta helvetistä liittyy ihmisen puhdistamiseen jälleensyntymistä varten. Taolaisuudessa, kungfutselaisuudessa ja šintolaisuudessa ei ole helvettiä, mutta se esiintyy perinteisessä kiinalaisessa mytologiassa.

      Helvettiä on kuvattu runsaasti taiteessa ja kirjallisuudessa. Esimerkiksi Danten Jumalainen näytelmä ja John Miltonin Kadotettu paratiisi ovat kuuluisia tutkielmia ihmismielestä ja pahuudesta, jotka on puettu helvettinäyiksi.[4]

      • kerettiläinen---

        Wikipedia
        Sanan alkuperä
        Sana helvetti on tullut suomen kieleen muinaisruotsista, jossa sana Hel-vite viittaa manalan valtiattaren Helin rangaistukseen.[5] Sana on siirtynyt useisiin eurooppalaisiin kieliin skandinaavisen mytologian kautta (esimerkiksi ruotsin helvete, englannin hell, saksan Hölle). Monissa kielissä, kuten suomessa, helvettiä merkitsevää sanaa käytetään myös kirosanana ilman uskonnollista merkitystä.

        Lähi-itä
        Sumerilaiset ja babylonialaiset uskoivat kuolleiden joutuvan maanalaiseen pimeyden ja kauhun valtakuntaan. Egyptiläiset uskoivat, että ihmisten teot punnitaan kuoleman jälkeen ja pahuudesta rangaistaan. Persialaisen zarathustralaisuuden mukaan pahat ihmiset joutuvat kuolemansa jälkeen kärsimykseen ja pimeyteen. Antiikin Kreikassa kaikkien vainajien uskottiin vaipuvan Haadekseen, mutta siellä kärsisivät vain pahimmat rikolliset.[3]


      • kerettiläinen---

        Wikipedia
        Keskiajan kristillinen filosofia eli skolastiikka eritteli järjestelmällisesti helvettiä ja kiirastulta. Skolastikot rakensivat kourallisesta Raamatun tekstikohtia yksityiskohtaisen ja kokonaisvaltaisen kuvauksen helvetistä, kiirastulesta ja taivaasta. Rakennelmat pystytettiin antiikin filosofien ja arvostettujen kirkkoisien ajatuksien pohjalle.[24]


      • kerettiläinen--- kirjoitti:

        Wikipedia
        Keskiajan kristillinen filosofia eli skolastiikka eritteli järjestelmällisesti helvettiä ja kiirastulta. Skolastikot rakensivat kourallisesta Raamatun tekstikohtia yksityiskohtaisen ja kokonaisvaltaisen kuvauksen helvetistä, kiirastulesta ja taivaasta. Rakennelmat pystytettiin antiikin filosofien ja arvostettujen kirkkoisien ajatuksien pohjalle.[24]

        Olenko minä käyttänyt tuota sanaa helvetti ja missä?

        En ole, sillä myös minä tiedän jo sen, että alkutekstit eivät sisällä tuota sanaa, mutta tulinen järvi siellä on, eikä se ole mikään keksitty paikka, vaan se kyllä mainitaan usempaan kertaan tuo rangaistu Pyhissä kirjoituksissa, mutta sinulle ne kaikki kohdat ovat valhetta, mutta minule ei.


      • kerettiläinen---
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Olenko minä käyttänyt tuota sanaa helvetti ja missä?

        En ole, sillä myös minä tiedän jo sen, että alkutekstit eivät sisällä tuota sanaa, mutta tulinen järvi siellä on, eikä se ole mikään keksitty paikka, vaan se kyllä mainitaan usempaan kertaan tuo rangaistu Pyhissä kirjoituksissa, mutta sinulle ne kaikki kohdat ovat valhetta, mutta minule ei.

        Sinä annat sille tulijärvelle jumaltarustojen helvetin tai Haadeksen SISÄLLÖN. Lue Raamattua ilman noita merkityssisältöjä ja tutki, mitä >Raamattu< opettaa tulijärvestä.


      • kerettiläinen--- kirjoitti:

        Sinä annat sille tulijärvelle jumaltarustojen helvetin tai Haadeksen SISÄLLÖN. Lue Raamattua ilman noita merkityssisältöjä ja tutki, mitä >Raamattu< opettaa tulijärvestä.

        Kerrohan miksi nämä rangaistuksen saaneet pitää polttaa sammumattomassa tulessa Gehenassa, jos he kuolevat heti?

        Tässä linkki erääseen kreikkalaisee niin sanottuun alkukirjoitukseen, josta voit jokainen voi itse ttkia mitä tarkoitan, jos tosiaan epäilee tämän Gehennan, eli rangasituksen olemassa oloa.

        http://biblehub.com/interlinear/mark/9-43.htm


      • Jeesus maksoi maailman syntivelan .. eikö niin ?
        Jeesus kuoli meidän syntiemme tähden. Ja se että synnitön kärsi ja kuoli riitti maksamaan meidän syntivelkamme. Toisin sanoen se kärsimys ja kuolema jonka Jeesus kärsi ja kuoli on siis syntiemme hinta .. joutuisiko syntinen itse maksamaan kovemman hinnan synneistään, jopa kitumaan ikuisesti. Ei, vaan Jeesuksen kärsimys ja kuolema on syntisen syntien mitta Jumalan edessä - kärsimys ja kuolema - Joka ei ota vastaan pelastusta saa kärsiä itse syntiensä seuraukset - joka ottaa vastaan Lunastajan sen synnit on maksettu synnittömän kärsimyksessä ja kuolemassa.

        malson


      • malson kirjoitti:

        Jeesus maksoi maailman syntivelan .. eikö niin ?
        Jeesus kuoli meidän syntiemme tähden. Ja se että synnitön kärsi ja kuoli riitti maksamaan meidän syntivelkamme. Toisin sanoen se kärsimys ja kuolema jonka Jeesus kärsi ja kuoli on siis syntiemme hinta .. joutuisiko syntinen itse maksamaan kovemman hinnan synneistään, jopa kitumaan ikuisesti. Ei, vaan Jeesuksen kärsimys ja kuolema on syntisen syntien mitta Jumalan edessä - kärsimys ja kuolema - Joka ei ota vastaan pelastusta saa kärsiä itse syntiensä seuraukset - joka ottaa vastaan Lunastajan sen synnit on maksettu synnittömän kärsimyksessä ja kuolemassa.

        malson

        Tuo on luterilaista harhaoppia, että me voimme jatkaa synnin palvelijoina ja pelastua. Älkää sellaista uskoko, vaan ottakaa vastaan Jeesus Kristus ja puhdistukaa synneistänne, jotta lopulta perisitte elämän.

        6. Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi. (1 Joh 2:6)

        Hylätkää syntinen elämänne.


      • kerettiläinen---
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Kerrohan miksi nämä rangaistuksen saaneet pitää polttaa sammumattomassa tulessa Gehenassa, jos he kuolevat heti?

        Tässä linkki erääseen kreikkalaisee niin sanottuun alkukirjoitukseen, josta voit jokainen voi itse ttkia mitä tarkoitan, jos tosiaan epäilee tämän Gehennan, eli rangasituksen olemassa oloa.

        http://biblehub.com/interlinear/mark/9-43.htm

        Raamattu kertoo, että "meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli" ja se kertoo myös, että Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan, jolloin tämä vanha saastunut maailma ja sen synnintekijät palavat niin, että alkuaineetkin kuumuudesta sulavat. Ei siellä uudessa maassa ole enää mitään saastaista, vaan kaikki sellainen poltetaan aivan kuten gehennassakin poltettiin rikollisten ja itsestään kuolleiden eläinten ruumiit. Ei uudessa maassa ja paratiisissa ole enää mitään mätäneviä ruumiita tai syntisiä ihmisiä, vaan "kaikki entinen on mennyt".


      • kerettiläinen---
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Kerrohan miksi nämä rangaistuksen saaneet pitää polttaa sammumattomassa tulessa Gehenassa, jos he kuolevat heti?

        Tässä linkki erääseen kreikkalaisee niin sanottuun alkukirjoitukseen, josta voit jokainen voi itse ttkia mitä tarkoitan, jos tosiaan epäilee tämän Gehennan, eli rangasituksen olemassa oloa.

        http://biblehub.com/interlinear/mark/9-43.htm

        Kerrohan itse, kun kerran olet Herran palvelija ja opettaja:
        1) Mitä Raamatun vertauskuvalla "peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan" tarkoitetaan?
        2) Miksi Jumalan Sanaa nimitetään "kaksiteräiseksi miekaksi"?
        3) Miksi Jeesus puhui vertauksin?
        4) Olisiko Salomo halkaissut vastasyntyneen vauvan kahtia ja antanut puolikkaat synnyttäneille äideille, joista toisen vauva oli kuollut? Jos ei, niin miksi hän mielestäsi uhkasi niin tehdä?


      • kerettiläinen--- kirjoitti:

        Kerrohan itse, kun kerran olet Herran palvelija ja opettaja:
        1) Mitä Raamatun vertauskuvalla "peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan" tarkoitetaan?
        2) Miksi Jumalan Sanaa nimitetään "kaksiteräiseksi miekaksi"?
        3) Miksi Jeesus puhui vertauksin?
        4) Olisiko Salomo halkaissut vastasyntyneen vauvan kahtia ja antanut puolikkaat synnyttäneille äideille, joista toisen vauva oli kuollut? Jos ei, niin miksi hän mielestäsi uhkasi niin tehdä?

        Kysymyksesi ovat sieltä täältä, eikä logiigasta ole tietoakaan, mutta taidat silti tuntea itsesi viisaaksi? Voi sinun kaltaisiasia.

        Mutta vastaan yhteen, joka liittyy aiheeseen, että me molemmat tiedämme että Peto heitettiin sammumattomaan tuleen, joten miksi ihmeessä kysyt minulta asiasta?

        Mikä on päättömien kysymystesi motiivi? muu kuin yrittää kiemurrella ulos, kun jäänyt kiinni valheestaan.

        Lopeta tuo lapsellinen käytös, ja miehisty.


      • kerettiläinen---

        Kukahan oikein yrittää kiemurrella ulos? Ja mistä valheesta olen jäänyt kiinni?Minä olen vastannut sinun kysymyksiisi, kun taas sinä et suostu vastaamaan minun kysymyksiini.

        Sinähän sanot olevasi >Raamatun opettaja< ja siten omasta mielestäsi siihen pätevä, kun taas minulla ei sinun mielestäsi ole logiiggaa ja olen mielestäsi harhaoppinen. Jos sinä kerran väität itseäsi opettajaksi, niin >opeta sitten minua< äläkä vain väitä opettavasi. Tämä juuri on kirjanoppineille ja fariseuksille tyypillistä, että "he sanovat, mutta eivät tee" Matt.23:1-3. Todista siis olevasi >sanojesi mittainen<, äläkä kiemurtele ulos >opettajan tehtävästäsi<.
        Etkä muuten vastannut edes siihen yhteenkään kysymykseeni. Minä kysyin, että >mitä se vertauskuva tarkoittaa


      • kerettiläinen--- kirjoitti:

        Kukahan oikein yrittää kiemurrella ulos? Ja mistä valheesta olen jäänyt kiinni?Minä olen vastannut sinun kysymyksiisi, kun taas sinä et suostu vastaamaan minun kysymyksiini.

        Sinähän sanot olevasi >Raamatun opettaja< ja siten omasta mielestäsi siihen pätevä, kun taas minulla ei sinun mielestäsi ole logiiggaa ja olen mielestäsi harhaoppinen. Jos sinä kerran väität itseäsi opettajaksi, niin >opeta sitten minua< äläkä vain väitä opettavasi. Tämä juuri on kirjanoppineille ja fariseuksille tyypillistä, että "he sanovat, mutta eivät tee" Matt.23:1-3. Todista siis olevasi >sanojesi mittainen<, äläkä kiemurtele ulos >opettajan tehtävästäsi<.
        Etkä muuten vastannut edes siihen yhteenkään kysymykseeni. Minä kysyin, että >mitä se vertauskuva tarkoittaa

        Sinä se vain kyselet, mutta et kuuntele.

        En minä ole velvollinen jäämään sinun päättömiä väitteitäsi tutkimaan, eikä ole kukaan muukaan.


      • kerettiläinen---

        >>En minä ole velvollinen jäämään sinun päättömiä väitteitäsi tutkimaan, eikä ole kukaan muukaan.<<

        Älä sitten anna väärää todistusta ja väitä itseäsi >opettajaksi< kun et kerran siihen pysty. Näitä itsestään paisuneita vääriä "opettajia" ja "profeettoja" näkyineen ja väitteineen on tänä päivänä joka lähtöön, mutta siitähän Jeesuskin juuri meitä varoitti. Sinä et tee tässä suhteessa mitään poikkeusta. Väitteesi on hyvin helppo todeta pelkäksi sanahelinäksi.


      • kerettiläinen--- kirjoitti:

        >>En minä ole velvollinen jäämään sinun päättömiä väitteitäsi tutkimaan, eikä ole kukaan muukaan.<<

        Älä sitten anna väärää todistusta ja väitä itseäsi >opettajaksi< kun et kerran siihen pysty. Näitä itsestään paisuneita vääriä "opettajia" ja "profeettoja" näkyineen ja väitteineen on tänä päivänä joka lähtöön, mutta siitähän Jeesuskin juuri meitä varoitti. Sinä et tee tässä suhteessa mitään poikkeusta. Väitteesi on hyvin helppo todeta pelkäksi sanahelinäksi.

        Tässä sinulle myös Jesajalta todistus, kun sanot että kaikki todisteet ovat uudesta osasta ja että ne eivät kelpaa.

        24. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle. (Jesaja 66:24)


      • kerettiläinen---
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Tässä sinulle myös Jesajalta todistus, kun sanot että kaikki todisteet ovat uudesta osasta ja että ne eivät kelpaa.

        24. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle. (Jesaja 66:24)

        Niin mitä sinä tällä halusit todistaa? Että madoillakin on "kuolematon sielu", vai mitä?
        Kuten sanoin tuli on kyllä iankaikkinen, koska "meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli", mutta luotu ei ole itsessään kuolematon, joten se kyllä palaa tulessa ja sen jälkeen siitä "ei jää juurta eikä oksaa", vaan se tulee maaksi jälleen.
        Ihmetyttää, miksi sinä haluat uskoa tuohon piinajumalaan, etkä >oikeudenmukaiseen< Jumalaan, joka maksaa kullekin hänen >tekojensa mukaan<, niin kuin Raamatussa sanotaan, eli "silmä silmästä ja hammas hampaasta".
        Se ei millään tavoin mitätöi sitä, että ihminen joutuu vastuuseen teoistaan. Jumala on kuitenkin oikeudenmukainen Tuomari, eikä mikään sadistinen hirviö. Tuo sinun "paholaisen kuva-jumalasi" on niitä kirkon hapatuksia, jotka on näköjään iskostettu todella lujasti ihmisten mieliin. Ei ihme, että niin moni menettää mielenterveytensä ja kaikenkarvaiset narsistiset supersaarnaajat pääsevät valtaan pelottelemalla ihmisiä helvetin kauhuilla puhumattakaan niistä, joista tulee ateisteja tuollaisen opetuksen seurauksena. Helvetin pelko on todella huono motiivi uskoa Jumalaan. Loppuisiko Sinun uskosi siihen paikkaan, jos pääsisit eroon tästä helvetin pelosta?


      • kerettiläinen--- kirjoitti:

        Niin mitä sinä tällä halusit todistaa? Että madoillakin on "kuolematon sielu", vai mitä?
        Kuten sanoin tuli on kyllä iankaikkinen, koska "meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli", mutta luotu ei ole itsessään kuolematon, joten se kyllä palaa tulessa ja sen jälkeen siitä "ei jää juurta eikä oksaa", vaan se tulee maaksi jälleen.
        Ihmetyttää, miksi sinä haluat uskoa tuohon piinajumalaan, etkä >oikeudenmukaiseen< Jumalaan, joka maksaa kullekin hänen >tekojensa mukaan<, niin kuin Raamatussa sanotaan, eli "silmä silmästä ja hammas hampaasta".
        Se ei millään tavoin mitätöi sitä, että ihminen joutuu vastuuseen teoistaan. Jumala on kuitenkin oikeudenmukainen Tuomari, eikä mikään sadistinen hirviö. Tuo sinun "paholaisen kuva-jumalasi" on niitä kirkon hapatuksia, jotka on näköjään iskostettu todella lujasti ihmisten mieliin. Ei ihme, että niin moni menettää mielenterveytensä ja kaikenkarvaiset narsistiset supersaarnaajat pääsevät valtaan pelottelemalla ihmisiä helvetin kauhuilla puhumattakaan niistä, joista tulee ateisteja tuollaisen opetuksen seurauksena. Helvetin pelko on todella huono motiivi uskoa Jumalaan. Loppuisiko Sinun uskosi siihen paikkaan, jos pääsisit eroon tästä helvetin pelosta?

        Jumalan pelko on viisauden alku ja hyvä ymärrys kaikille jotka sitä noudattvat.

        Jos sinussa olis tuo Jumalan pelko, et tohtisi kirjoittaa Jumalasta tuohon sävyyn ja hänen vanhurskaista tuomisoistaan.

        14. Syntiset Siionissa peljästyvät, vavistus valtaa jumalattomat: "Kuka meistä voi asua kuluttavassa tulessa, kuka asua iankaikkisessa hehkussa?" (Jesaja 33:14)

        Uskoisit jo, että niin kuin on iankakkinen elämä, niin on iankakkinen rangaistus olemassa.


      • kerettiläinen---

        >>Jos sinussa olis tuo Jumalan pelko, et tohtisi kirjoittaa Jumalasta tuohon sävyyn ja hänen vanhurskaista tuomisoistaan.<<

        Jumala on vanhurskas ja maksaa Sanansa mukaan kullekin hänen "tekojensa mukaan" ja periaate oli vanhassakin testamentissa "silmä silmästä" jne. Sinun "jumalasi" taas kiduttaa luotujaan iankaiken muutamien kymmenien vuosien aikana tehdyistä synneistä ja kaikki ovat samalla lähtöviivalla eli pikkutekijä saa saman rangaistuksen kuin paatunut massamurhaajakin. Onko se mielestäsi vanhurskasta ja oikeudenmukaista, ja toteutuuko siinä >Raamatun< opetus "kullekin tekojensa mukaan" eli "silmä silmästä" jne.?...varsinkin kun kukaan ei ole edes valinnut tai pyytänyt syntyä tänne...
        Mieti nyt itsekin...sata vuotta on kulunut ja siellä ne jumalattomat kärsivät "tulimeressä" riippumatta siitä, mitä ovat tehneet...miljoona vuotta on kulunut ja siellä ne jumalattomat yhä vaan kituvat tulimeressä...miljardi vuotta on kulunut ja yhä siellä vaan kidutaan...sata miljardia vuotta on kulunut ja yhä vieläkin siellä vaan kidutaan jne....loputtomasti...eikä mitään eroa sillä, miten paljon ja miten pahoja syntejä on tehnyt...kaikille sama kidutus ja loputon rangaistus. Paholainenkin alkaa vaikuttaa melko harmittomalta kaverilta tämän sinun "jumalasi" rinnalla, koska hän vain ensin kidutettuaan lopulta tappaa uhrinsa.

        >>14. Syntiset Siionissa peljästyvät, vavistus valtaa jumalattomat: "Kuka meistä voi asua kuluttavassa tulessa, kuka asua iankaikkisessa hehkussa?" (Jesaja 33:14)<<

        No niinpä...aivan aiheellisesti kysyvät, koska kukaanhan syntinen EI VOi asua >kuluttavassa< tulessa, koska se tuli kuluttaa heidät loppuun niin, että heistä "ei jää juurta eikä oksaa", vaan he tulevat maaksi jälleen.

        >>Uskoisit jo, että niin kuin on iankakkinen elämä, niin on iankakkinen rangaistus olemassa.<<

        Iankaikkinen rangaistus on se, kun >lakkaa iankaikkisesti olemasta< ja muuttuu maaksi jälleen. Tätä kutsutaan Raamatussa kuolemaksi. Jumaltarustoissa sen sijaan kuolemalle annetaan vaikka mitä merkityksiä, mutta nehän ovat vain jumaltarustoja epäjumalineen...minä uskon mieluummin Raamattuun kuin jumaltarustoihin...


      • kerettiläinen---

        Jumala ei kiduta edes paholaista iankaiken, vaan hänestäkin tulee loppu, sillä uudessa maassa ei ole enää mitään pahaa...ei syntiä, eikä synnitekijöitä...

        Hes.28
        11 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        12 "Ihmislapsi, viritä itkuvirsi Tyyron kuninkaasta ja sano hänelle: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa.
        13 EEDENISSÄ, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus-ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut >luotiin<.
        14 Sinä olit KERUBI, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
        15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
        16 Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.
        17 Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen.
        18 Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt pyhäkkösi. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; SE KULUTTI SINUT. Ja minä panin sinut TUHAKSI MAAHAN kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät.
        19 Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi. Kauhuksi olet sinä tullut, EIKÄ SINUA ENÄÄ OLE, hamaan ikiaikoihin asti."


      • kerettiläinen--- kirjoitti:

        Jumala ei kiduta edes paholaista iankaiken, vaan hänestäkin tulee loppu, sillä uudessa maassa ei ole enää mitään pahaa...ei syntiä, eikä synnitekijöitä...

        Hes.28
        11 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        12 "Ihmislapsi, viritä itkuvirsi Tyyron kuninkaasta ja sano hänelle: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa.
        13 EEDENISSÄ, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus-ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut >luotiin<.
        14 Sinä olit KERUBI, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
        15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
        16 Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.
        17 Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen.
        18 Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt pyhäkkösi. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; SE KULUTTI SINUT. Ja minä panin sinut TUHAKSI MAAHAN kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät.
        19 Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi. Kauhuksi olet sinä tullut, EIKÄ SINUA ENÄÄ OLE, hamaan ikiaikoihin asti."

        Sinä Kerettilainen palvelet syntä ja ohjaat ihmiset uskomaan, että he voivat tehdä mitä vain, ja pääsevät pälkähästä, kuin koira veräjältä, mutta siinä sinä erehdyt.

        Juuri sitä sinä saarnaat mitä synin tekijät toivovat elämältää, että saavat elellä, kuten haluavat, ja että kuolema sitten heidät kätkee synteineen, mutta jokainen joutuu vastuuseen, teoistaan ja lopulta on kakksi laumaa, joista toinen lähtee elämään ja toinen rangaistukseen.

        32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. 33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. 34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. (Matt 25:32-34)

        41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. (Matt 25:41)

        Tämä tuomio on ikuinen, eikä sitä pidä kevyesti kenenkään ottaa.

        Älkää esykö.


      • kerettiläinen---

        >>Sinä Kerettilainen palvelet syntä ja ohjaat ihmiset uskomaan, että he voivat tehdä mitä vain, ja pääsevät pälkähästä, kuin koira veräjältä, mutta siinä sinä erehdyt.<<

        Etkö sinä lue, mitä minä kirjoitan vai etkö osaa ajatella vai mistä ihmeestä johtuu, ettet sinä näytä ymmärtävän mitään, mitä sinulle kirjoittaa?
        Minähän olen vaikka kuinka monessa kirjoituksessa kertonut, että >Raamatun mukaan< jokainen saa >tekojensa mukaan< eli mitä enemmän tekee syntiä, niin sitä suuremman rangaistuksen saa, mutta se ei näytä millään mahtuvan sinun päähäsi.
        Sinähän suorastaan valehtelet, kun väität minun opettavan, että ihmiset "voivat tehdä mitä vain, ja pääsevät pälkähästä kuin koira veräjältä". En ole ikinä missään näin sanonut, joten missä on se sinun Jumalan pelkosi, kun vääristelet ihmisten kirjoituksia?!
        Onneksi kaikki voivat nähdä, mitä olen todellisuudessa kirjoittanut ja miten sinä vääristelet sanomisiani...siis kaikki muut kuin te "ikuisesta piinasta juopuneet". Teillä ikuiseen piinaan uskovilla kun näyttää olevan myös sellainen yhteinen piirre, että olette saaneet niitä "näkyjänne" ja olette sen jälkeen niin paisuneita, että mikään Raamatun totuus ei mene enää perille. Ilmeisesti olette päässeet nauttimaan tätä paholaisen tarjoamaa lopun ajan eksyttävää "uutta viiniä" ja kuten maallisessakin elämässä, niin juopuneet eivät ymmärrä selvää puhetta...ei vaikka sitä toistaisi kuinka monta kertaa...

        41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. (Matt 25:41)

        " millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan" Matt.7:2


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe