Kävisikö saksanpaimen minulle?

Bully890

Viimeiset kaksi vuotta olen kuumeisesti yrittänyt löytää minulle sopivaa rotua. Haluaisin toimivan ja varman jokapaikkaan menijän, millä olisi työskentelyhalua. Olen suht aktiivinen ja nykyisenkin koiran kanssa harrastetaan vetolajeja ja pyöräilyä.

Pelottaa vaan vähän käyttisten pääkopan sisältö ja geelien rakenne. Haluaisin toimiva rakenteisen, ja hyvähermoisen koiran. Mistä edes lähtisin paimenta etsimään?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d981

      Aussie, bc, belgi.. Unohda sakemanni.

    • Ei_Saku_sammakkoa_enää

      Moi

      Älä ota sakua,mulla on ollu 2 kpl ja kolmatta ei enää tule rakenneviat alkavat olemaan jo niin hirveät rodulla etten halua eläinrääkkäystä tukea mitenkään ja vaihdan siksi rotua.

      Olen ajatellut kultaista noutajaa seuraavaksi koraksi ja tiedän että niissäkin on paljon vikoja mutta vielä enemmin on sakuissa ja ihan omakohtaisista kokemuksista tiedän mistä puhun.

      • terveetkoirat

        No onpas sinulla ollut tosi huono tuuri koiriesi suhteen.Pienenä vinkkinä,pitää tietää ja tuntea tarkkaan mistä koiran ottaa.Kolmen entisen ja kahden nykyisen Saksanpaimenen omistajana,en voi allekirjoittaa mielipidettäsi.Ainut terveyteen liittyvä "ongelma",joka on nyt järjestyksessä neljäs koirani,niin talven aikana tuleva kapsuttelu,mikä sitten taas, kun kevät kunnolla etenee,häviää.Lienee johtuvan kuivasta huoneilmasta,kun ruvetaan lämmittämään huushollia syksyllä,ja siihenkin on oma aine,jolla saa hillittyä kutinaa.Ja kyllä,uskoisin noidenkin "ronttien" 5 ja 7vuotiaiden ilostuttavan elämääni vielä useita vuosia.


      • Ein00beille
        terveetkoirat kirjoitti:

        No onpas sinulla ollut tosi huono tuuri koiriesi suhteen.Pienenä vinkkinä,pitää tietää ja tuntea tarkkaan mistä koiran ottaa.Kolmen entisen ja kahden nykyisen Saksanpaimenen omistajana,en voi allekirjoittaa mielipidettäsi.Ainut terveyteen liittyvä "ongelma",joka on nyt järjestyksessä neljäs koirani,niin talven aikana tuleva kapsuttelu,mikä sitten taas, kun kevät kunnolla etenee,häviää.Lienee johtuvan kuivasta huoneilmasta,kun ruvetaan lämmittämään huushollia syksyllä,ja siihenkin on oma aine,jolla saa hillittyä kutinaa.Ja kyllä,uskoisin noidenkin "ronttien" 5 ja 7vuotiaiden ilostuttavan elämääni vielä useita vuosia.

        "Pienenä vinkkinä,pitää tietää ja tuntea tarkkaan mistä koiran ottaa."
        Tämä ei ole mahdollista yhdellekään piirin ulkopuoliselle ihmiselle. Tietysti suhteilla ja sisäpiiritiedoilla kykenee löytämään ne hyvät koirat, mutta rotuun vasta tutustuvat - ja erityisesti ensikoiranostajat - ovat täydellisen alttiina kaiken maailman kusetukselle.

        Jos rodusta ei voi löytää tervettä ja hyväpäistä koiraa ilman suurta vaivannäköä ja sisäpiiritietoa, niin rotua kannattaa tosiaan vaihtaa. Monesta muusta rodusta saa vastaavan paketin ilman kusetusriskiä.


      • Niin.totta
        Ein00beille kirjoitti:

        "Pienenä vinkkinä,pitää tietää ja tuntea tarkkaan mistä koiran ottaa."
        Tämä ei ole mahdollista yhdellekään piirin ulkopuoliselle ihmiselle. Tietysti suhteilla ja sisäpiiritiedoilla kykenee löytämään ne hyvät koirat, mutta rotuun vasta tutustuvat - ja erityisesti ensikoiranostajat - ovat täydellisen alttiina kaiken maailman kusetukselle.

        Jos rodusta ei voi löytää tervettä ja hyväpäistä koiraa ilman suurta vaivannäköä ja sisäpiiritietoa, niin rotua kannattaa tosiaan vaihtaa. Monesta muusta rodusta saa vastaavan paketin ilman kusetusriskiä.

        Ha! Tykkäsin tästä kirjoituksesta niin paljon! Samaan lopputulokseen olen itsekin päätynyt. Yhtään hermoheikkoa rähisijää ei enää kadulle kaivata, niitä on jo aivan liikaa.rodusta löytyy kyllä hyviä koiria mutta kaiken kaikkiaan voisi sanoa että paska rotu ja silti niin suosittu. Tulokset näkyy sitten kadulla. Alkanut oikein vituttaa vastaantulevat sp:n omistajat koirineen.


      • PWT

        Käyttiksien omistajana voin suositella. Käyttikselle saa alajaoston kentältä yleensä huomattavasti paremmin apua, kuin geelille jota katsotaan kieroon. Geelit ne ongelmia aiheuttaa omistajilleen, kun niitä myydään ihan kelle sattuu.


    • eiolekiirehakea

      Unohda geelit

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe