Katkaisee yhteyttä ilman syytä

ainakatkolla

MItä erilaisia syitä voi olla siihen, että saunis-mokkula vaan yhtäkkiä "Katkaisee yhteyttä..". On annettava pin-koodi uudestaan ja avattava yhteys. Tätä voi tapahtua montakin kertaa netin ollessa päällä, tai sitten ei kertaakaan. Joskus kun on antanut koodin ja klikannut "Yhdistä"; yhteys katkeaa samantien "Katkaisee yhteyttä...".

Ei, en halua käydä asiasta kirjeenvaihtoa, haluan tietää mitä kaikkea tähän voi olla syynä. Ongelma alkoi tämän talven aikana. Joskus aiemmin olen käynyt Elisan myymälässä tikun kanssa ja "ei ongelmaa": Enpä oikein usko. Onko se ominaisuus jolle ei voi mitään? Markkinointikikka hankkia kalliimpi liittymä?

7

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mokkuloille tämä on melko tyypillistä. Voit kokeilla mokkulan uudelleenasennusta.

    • ongelmia

      Saunalahden ominaisuus, DNA:n mokkuloissa en ole havainnut kyseistä ongelmaa.

      Ongelmat toki vähenee luultavasti jos otat käyttöön julkisen vaihtuvan IP:n ja vaikka Telewellin reitittimen johon laitat mokkulan.

      • usbi12

        Kaikkien usb mokkuloiden ominaisuus.


    • duukki

      Tutki mokkulan ohje ja valitse verkkoasetuksista automaatin sijasta lukitse 4G tai 3G verkkoon. Verkkovierailun voi estää ja pitää päivitykset ajan tasalla. Mulla yhteysasetus automaatilla niin läppäri käynnistyy verkoon samantien eikä tarvitse tunnuksia jokaiseen käynnistykseen naputella. Mulla on dnamokkula e3372 ja voin kehua. Vaikka yhteys katkeaa ilman käyttöä (10 min asetus), läppärin herätys avaa yhteyden pian.

    • Hei ainakatkolla! Kerroit tuossa, että yhteyden katkeamisen jälkeen yhteysohjelma kysyy PIN-koodia. Tuo viittaa siihen, että yhteys tietokoneen ja mokkulan välillä katkeaa välillä. On mahdollista että vika löytyy tietokoneen usb-portista tai mokkulasta. Oletko kokeillut toisella tietokoneella tai mokkulalla? Tarkemmin voidaan vielä tutkia, jos tulet Elisan Palstalle ja laitat yksityisviestillä yhteystiedot päivystävälle "vihreälle" moderaattorille.

      Henri/Palstatiimi
      http://palsta.elisa.fi

      • angryaunt

        Minulla ei katkea yhteys kokonaan mutta saattaa kenttä hävitä (LTE:stä puuttuu palkit) tunnin sisällä 4-5 kertaa. Silloin ei pääse mihinkään netissä. On 4 g ja kaupunkialueella asun. Myös nettiin pääsemisessä monesti ongelmia; tulee konetta ei tunnisteta, yhteys katkaistu, peruuta ym. ALKAA KYRSIIN JO OMAA MOKKULAAKIN!!


      • epävakaajavakaa
        angryaunt kirjoitti:

        Minulla ei katkea yhteys kokonaan mutta saattaa kenttä hävitä (LTE:stä puuttuu palkit) tunnin sisällä 4-5 kertaa. Silloin ei pääse mihinkään netissä. On 4 g ja kaupunkialueella asun. Myös nettiin pääsemisessä monesti ongelmia; tulee konetta ei tunnisteta, yhteys katkaistu, peruuta ym. ALKAA KYRSIIN JO OMAA MOKKULAAKIN!!

        Sellainen se mobiiliyhteys tuuppaa olemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe