Turvaverkko tramboliiniin

verkosto

Miksihän sijaisvanhempi laittaa turvaverkon tramboliiniin vasta sitten, kun ei enää toimi sijaisvanhempana.

Osaako joku vastata?

10

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verkosto

      Onkohan hän alkanut käyttää turvaistuinta autossa, kun kuljettaa parivuotiaita. Sijoitettua lasta hän kuljetti ilman turvaistuinta taaperoiässä.

      • kuolemansynti

        Ostettiinkohan turvaverkko yhteiskunnan varoilla vai omilla. Vielä ennätettiin omien lasten hyväksi vetää välistä? Ahnetta ahnetta touhua on.


    • sijaisvan

      Hei!

      Ei kuulosta järkevältä. Ihan jo senkin takia että sijaisvanhempi on vastuussa sijoitetuista lapsista. Jos jotain kävisi niin hän saattaisi saada vaikka syytteen siitä että on vaarantanut lapsen turvallisuuden.

      Aina voi sattua vahinkoja, mutta kyllä turvallisuus on sellainen asia mihin on syytä suhtautua tosissaan.

      Ainakin itse olen vielä tarkempi "vieraiden" kanssa kun omien, on kyse sitten kylässä olevista lapsista kun sijoitetuista, heistä olen vastuussa monelle muulle, omista olen vastuussa vain itselleni.

    • turvaton

      Aina ei sijaisperheessä olo ole turvallista ja järkevää. Eikä aina omaisia kuulla, vaikka he kuinka yrittävät saada lapsen elämää turvallisemmaksi sijaishuollossa. Tramboliiniin ei tullut tuolloin turvaverkkoa eikä autoon turvaistuinta.

    • turva

      Ja nuo puuttuvat "turvavälineet" olivat pientä kaiken muun turvattomuuden rinnalla. Valvontaa ja psykologisia testejä!

    • pomppomp

      Kulissi repeilee!

    • sijari

      Hohoijaa -varmaan lapsen bioperheen trampassa oli turvaverkko ja vielä kenkäpussikin, vai kuinka...

      • luetarkemmin

        Tässähän onkin kyse siitä, että sijaisperhe ei hankkinut verkkoa ja autoon turvaistuinta sijoitetulle, mutta omalle lapselle hetimmiten. Eli epätasa- arvoisuudesta.


      • sijari

        No kyllä perusturvallisuudesta pitää huolehtia. Meidän lapsen bioäiti aina jaksaa muistuttaa kuinka me emme ole lapsen _oikea_ perhe, enkä minä ainakaan lapsen äiti. Ihmettelen, miksi sitten pitäisi vieraan lasta kohdella kuin omaansa. Toinen bioäiti on selkeästi tukenut sijoitusta, antanut lapsen luvan olla meillä. Tälle tytölle annan ilolla, hän on kahden äidin lapsi ja on mukavakin pitää tasa-arvoisuudesta huoli, kun ei heti saa haukkuja perään.


      • uusipleisi
        sijari kirjoitti:

        No kyllä perusturvallisuudesta pitää huolehtia. Meidän lapsen bioäiti aina jaksaa muistuttaa kuinka me emme ole lapsen _oikea_ perhe, enkä minä ainakaan lapsen äiti. Ihmettelen, miksi sitten pitäisi vieraan lasta kohdella kuin omaansa. Toinen bioäiti on selkeästi tukenut sijoitusta, antanut lapsen luvan olla meillä. Tälle tytölle annan ilolla, hän on kahden äidin lapsi ja on mukavakin pitää tasa-arvoisuudesta huoli, kun ei heti saa haukkuja perään.

        Suosittelisin luopumaan noin hankalasta työstä. Hanki joku toinen pesti. Et vaikuta sopivalta alalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe