Kertokaa ensivaikutelmista

odottelen

Tein hiljattain kaupat tästä uudesta Passatista. Nyt odotellaan pari kuukautta vielä malttamattomana uutta autoa. Jos ja kun joku jo on saanut uuden Passatin niin mielelläni kuulisin ensikommentteja ja kokemuksia. Kiitän jo etukäteen.

33

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväauto

      Minulla ollut nyt uutena työsuhdeautona noin kuukauden 2.0 tdi dsg highline variant led paketilla, webastolla, travel pro paketilla ja easy access paketilla jossa siis kessi, sähköllä takaluukku jne. Noin 3000 km nyt takana. En voi sanoa mitään negatiivista kyseisestä laitteesta. On erittäin hyvä ajaa, hyvät varusteet ja hiljainen. Perhe sopii hyvin kyytiin ja tavaratila on tilava. Hinta laatusuhde on uudessa passatissa todella kohdallaan. Ulkonäöltään on kyllä aika peruskauraa mutta ihan nätti perus perhefarkkuhan tuo on.

      • niisski

        Kestää takuuajan ja sitten kiertoon muille vikapesä.


      • odotellaan_uutta
        niisski kirjoitti:

        Kestää takuuajan ja sitten kiertoon muille vikapesä.

        Ei ole sinun ongelmasi. Sinulla kun ei ole koskaan varaa ostaa uutta autoa osssss!


      • odottelen

        Autokuume vaan nousee.


      • hyväauto

        Kuten kirjoitin on työsuhdeauto niin ei noi viat ole ensimmäinen huoli koska jos niitä tulee niin sitten korjataan leasingyhtiön toimesta... Työkavereilla on ollut vanhan mallin passatteja työsuhdeautoina eikä ainakaan niiden kanssa ole ollut mitään ongelmia. En oikein ymmärrä koko vag / dsg / VW vihaa mikä ihmisillä on. Jos ei kyseinen tuote innosta niin hittojako sitä tänne foorumeille itkee, ostakaa sellainen mikä miellyttää ja täts it.


      • SamaKaikille
        hyväauto kirjoitti:

        Kuten kirjoitin on työsuhdeauto niin ei noi viat ole ensimmäinen huoli koska jos niitä tulee niin sitten korjataan leasingyhtiön toimesta... Työkavereilla on ollut vanhan mallin passatteja työsuhdeautoina eikä ainakaan niiden kanssa ole ollut mitään ongelmia. En oikein ymmärrä koko vag / dsg / VW vihaa mikä ihmisillä on. Jos ei kyseinen tuote innosta niin hittojako sitä tänne foorumeille itkee, ostakaa sellainen mikä miellyttää ja täts it.

        Kaikkien merkkien palstat ovat täynnä vittuilua ko. merkkiä kohtaan. Ei se ole yksin VAG-autojen yksinoikeus. Niistä ei kannata välittää olkoon merkki mikä hyvänsä ja nuo pelkät vittuilijat on helppo tunnistaa. heillä ei ole oikeasti mitään sanottavaa vaan ne hakevat pelkkää huomiota.
        Osssssi/niiski/salainentieto on taas oma lukunsa. Aktiivinen mutta vaaraton tämän palstan kylähullu. Linkit legendaarista kamaa :-)


      • NykyisinFordilla

        Passatista en tiedä, kun en enää koske pitkällä tikullakaan VAG:n tuotteisiin. Kaksi ihan hyvää Ocua minulla oli, mutta avioeron jälkeen vaihdoin pienempään eli sotkeuduin Skoda Fabia 1.4. TSI DSG:ään.
        Pirun kiva oli ajaa, mutta hupi loppui kolmen vuoden ja 70 000 kilometrin jälkeen. Jakoketju hyppäsi kaksi pykälää ja se oli siinä. Remppa olisi maksanut 8 300 euroa ja maahantuoja pesi kätensä. Sen jälkeen ko. konsernin ja maahantuojan autoja ei pihaani ilmesty.


      • hajoa
        hyväauto kirjoitti:

        Kuten kirjoitin on työsuhdeauto niin ei noi viat ole ensimmäinen huoli koska jos niitä tulee niin sitten korjataan leasingyhtiön toimesta... Työkavereilla on ollut vanhan mallin passatteja työsuhdeautoina eikä ainakaan niiden kanssa ole ollut mitään ongelmia. En oikein ymmärrä koko vag / dsg / VW vihaa mikä ihmisillä on. Jos ei kyseinen tuote innosta niin hittojako sitä tänne foorumeille itkee, ostakaa sellainen mikä miellyttää ja täts it.

        Ajat paskalla vaikka miten kehuisit sitä leasing paskaasi....joten sinutkin leimataan ääliöksi ja tiedät/sekä pelkäät juuri sitä! Ja sehän sinä oikeasti olet kun ajat natsien tekemällä keskitysleirilaitteella.


    • vwvaiei

      Mulla on uusi passat, alle 1000 km ajettu etuveto. Taka-akselistosta kuuluu kummaa kolinaa, kuulunut ostopäivästä lähtien. Nyt huolto ilmoitti, että täytyy vaihtaa uudet takaiskarit. Toivottavasti kyseessä on uuden mallin ainut "lapsen tauti" tai tää täytyy vaihtaa heti pois. Mulla on ollut kuusi uutta audia ennen tätä, ja aika valmiina ne tehtaalta tuli. Jotain päivityksiä tms. piti tehdä.

      • hankitaan

        Tänään kävin tutustumassa ja ajamassa uudella Passatilla. Kovasti on lehtien palstoilla ylistetty tätä autoa, eikä syyttä. Kyllä auto on muuttunut edukseen, vaikkajotkut ovat kovastikin toista mieltä. Jos ei autosta tykkää, niin senhän voi jättää hankkimatta, mitä siitä turhaa vinkuu. Tämänpäivän kokemuksen perusteella minun seuraava auto on uusi Passat dieseliversiona.


      • Realismia

        Täytyy kyllä sanoa, että minä en valinnut nyt VAG-konserniin kuuluvaa autoa. Tilasin juuri uuden japanilaisen.
        Tämä johtuu juurikin noista paljon puhutuista Dsg ja Tsi vioista. Minulla on aiemmilta vuosilta kokemusta mm. kahdesta Volkswagenista. Silloin ei vielä ollut Tsi koneita, eikä Dsg vaihteistoja. Autoissa oli kuitenkin vikoja, jotka aiheuttivat ylimääräisiä korjaamokäyntejä. Hyviä olivat ajaa kylläkin. Japseja ollut myös ja niissä ei ole oikeasti ollut yhtään sellaista vikaa, joka olisi johtanut ylimääräiseen käyntiin huollossa. Ei ollut pikkuvikojakaan.
        Eli kun käytän ihan omia rahojani uuteen autoon, minulla ei ole varaa ottaa riskiä ylimääräisistä korjausmenoista. Siksi japsi.


      • vaaaag

        Täällä myös 1000 km ajettu Passat ja tuntuu kuopissa tosiaan antavan ääntä melko herkästi. Sanoivatko huollossa, että vaihtavat iskarit toisenlaisiin kuin alkuperäiset olivat? Vai tuleeko uudet samanlaiset tilalle?


      • vwvaiei
        vaaaag kirjoitti:

        Täällä myös 1000 km ajettu Passat ja tuntuu kuopissa tosiaan antavan ääntä melko herkästi. Sanoivatko huollossa, että vaihtavat iskarit toisenlaisiin kuin alkuperäiset olivat? Vai tuleeko uudet samanlaiset tilalle?

        Moro
        Iskarit on vaihdettu, mutta kolinat eivät poistuneet. Tehtaalle on tehty vikailmoitus. Kolina on häiritsevää ja selvimmin kuuluu hidasteraidoissa ja esim. siltojen saumoissa. Itse veikkaan äänen tulevan iskarin yläpäiden kiinnitysrakenteista. Toivottavasti tehdas jaksaa paneutua asiaan...muuten vaihtuu merkki vielä tänä keväänä.


      • Kolinaaaa
        vwvaiei kirjoitti:

        Moro
        Iskarit on vaihdettu, mutta kolinat eivät poistuneet. Tehtaalle on tehty vikailmoitus. Kolina on häiritsevää ja selvimmin kuuluu hidasteraidoissa ja esim. siltojen saumoissa. Itse veikkaan äänen tulevan iskarin yläpäiden kiinnitysrakenteista. Toivottavasti tehdas jaksaa paneutua asiaan...muuten vaihtuu merkki vielä tänä keväänä.

        Mulla oli kerran uusi Ford jossa oli outoa kolinaa takapäässä. Takaripustusta tutkittiin ja tutkittiin kunnes lopulta huomattiin että takaselkänojan lukitusmekanismi oli aavistuksen väljä ja piti pientä ääntä kuopissa.
        Aina vika ei ole siellä missä sen olettaisi olevan. ja ekaksi tai tokaksi hakee. Vaikea uskoa että itse rakenteessa olis jotain failua. Sen verta peruspalikka kyseessä..


      • NytGolf_7_2.0tdi

        Aiwan. Minulla oli 12000 ajettu uusi Volvo V70, pikkutöyssyissä kolinaa => huollossa ja itse luulin takapään alustan kolinaksi..Mutta syy oli takaluukun lukon ja vastakappaleen kolina...lukko säädettiin ja kolinat hävisivät.


      • Vwvaiei
        vaaaag kirjoitti:

        Täällä myös 1000 km ajettu Passat ja tuntuu kuopissa tosiaan antavan ääntä melko herkästi. Sanoivatko huollossa, että vaihtavat iskarit toisenlaisiin kuin alkuperäiset olivat? Vai tuleeko uudet samanlaiset tilalle?

        moron
        No niin, korjaukset on nyt tehty. Huollon mukaan vaihdettiin aivan samoilla varaosanumeroilla olevat osat. Kävivät koeajolla ja kertoivat ettei kopina/lotina loppunut. Tämä on hermoille käyvä vaiva, esim. mukulakivikadulla ei viitsi ajaa ollenkaan. Odottelen seuraavaa huollon toimenpidettä ja 4-veto passattia koeajettavaksi. Jos sekin kolisee niin sittenhän se on näiden autojen ominaisuus


      • 140kw

        Missä on myönnetty että vika on iskareissa ja tuliko kuntoon? Itellä sama ongelma


      • vwvaiei
        140kw kirjoitti:

        Missä on myönnetty että vika on iskareissa ja tuliko kuntoon? Itellä sama ongelma

        Takaiskarit vaihdettu jo kahdesti?? ja takaiskareiden yläpäiden kumimetallikannakkeet kerran. Ongelma ei poistunut vaan sama "kaksoiskolahdus" kuuluu yhä. Akseliston rakenne on erilainen kuin 2014 malleissa ja ehkä tehdas keksii tähän jonkun parannuksen, en tiedä. Kolistelen tällä nyt aikani ja palaan sitten entiseen merkkiini Audiin.


      • Anne199000
        vwvaiei kirjoitti:

        Takaiskarit vaihdettu jo kahdesti?? ja takaiskareiden yläpäiden kumimetallikannakkeet kerran. Ongelma ei poistunut vaan sama "kaksoiskolahdus" kuuluu yhä. Akseliston rakenne on erilainen kuin 2014 malleissa ja ehkä tehdas keksii tähän jonkun parannuksen, en tiedä. Kolistelen tällä nyt aikani ja palaan sitten entiseen merkkiini Audiin.

        Kokeile miltä BMW, joka on samaa hintaluokkaa nykyisen autosi kanssa, tuntuu.
        " Seitsemäs Taivas" sanon minä, viikonlopun koeajon perusteella.


    • otitkohuomioon

      Kai tiesit että Passatin osat tulevat Kiinasta koria lukuun ottamatta? Onnea vaan uudelle autolle. Juuri niistä Kiina-osista on viime päivät kohistu Vagarenalla, käyppä vilkaisemassa.

      • Kiinailmiö

        Kävin vilkaisemassa. Ei ainakaan Passatin palstalla ollut mitään kiina-kohinaa.


      • Vwvaiei
        Kiinailmiö kirjoitti:

        Kävin vilkaisemassa. Ei ainakaan Passatin palstalla ollut mitään kiina-kohinaa.

        moi
        No joo, huolto ilmoitti että määrättyyn alustanumeroon asti autoon täytyy asentaa iskareiden yläpäihin muutososat. Osat tulee parin viikon sisällä. Toivottavasti vaiva häviää, sillä autohan on muuten kaikin puolin hintansa väärti. Ihan hyvin on maahantuoja ja valmistaja reagoinut ongelmaan...


    • uuuuyyyy

      Aika mitäänsanomaton kottero,paska mikä paska.

    • Passatkuume

      Sainpa viikonloppuna ajaa uudella Passatilla muutama sata kilometriä, osin mutkaistakin tietä. Ajokokemus oli miellyttävä, auto käyttäytyi hyvin suuremmissakin nopeuksissa. Sitä oli mukava ajaa, harmikseni auto vain piti palauttaa illalla omistajalleen. Tämän jälkeen minulta loppui Audi-ja Volvo kuume. Pienemmällä rahalla saa hyvää laatua ja ajettavuutta. Nyt tuli Passat-kuume.

    • xtrail

      Kävin koeajamassa eilen uuden passatin, sisusta hieno mutta järkyttävä rengasmelu ei kuulu enää tuon hintaluokan auton ominaisuuksiin, tekniikkapuoli arvoitus kestääkö edes takuuaikaa.
      Aika iso kynnys tuli laittaa rahaa passattiin kun samalla rahalla saa hiljaisempia ja luotetavempia autoja vw on pilannut maineensa, ei mainetta korjata pramealla kojelaudalla ja penkinpäällisillä.

    • sauerkraut

      Sakemanneissa se hapankaalin lemu vaivaa. Ei voi, ei pysty.

    • 140kw

      Tere. Mulla on uusi variant 4motion. Ja siinä on paljon hyvää mutta ne asiat mihin olin tosi pettynyt on tuulen suhinat sisälle ,takapäät kolinat kuopissa ja dsg vähän änkyrä

    • BMW520D

      Passatissa on hinta laatu kohdallaan, erinomainen ajaa ja käteen sopiva. Tuossa hintaluokassa vaan vielä hieman on tuulensuhinaa ja rengasääntä, kolinat ei tietysti kuulu asiaan.
      Passatista kalliin tekee ainoastaan Suomalainen autoverotus, Saksassa on aivan merkonomin peruskamaa, ei mikään premium auto.
      BMW 500 farmarina on Saksalaisen premium auto, loppuu tuulen suhinat ja rengasäänet ja ilmajousituskaan takana ei kolise.
      BMW:tä ja Passattia, kun kokeilee peräkkäin, huomaa laatueron ja jämäkkyyden Bemarissa. Eli riippuu siitä mihin verrataan ja pitää ottaa myös hintaero huomioon.
      Japanilaiset ovat tekniikaltaan yleensä hyviä autoja, vaan niin muovisia ja samanlaisia. Alustat yksinkertaisia ainoastaan kääntyvät etupyörät, ajo-ominaisuuksista ei voi hehkuttaa.
      Nykyisin Japsit ovat sortuneet vielä ylimuotoiluun, alkavat näyttämään monet Batmanin lepakkoautoilta.

      • iooooooooi

        Mondeo, vaikka olen vannonut, että kyseiseen automerkkiin en koske pitkällä tikkullakaan. Volkswagenin (Golf) rengasäänet, ja pelko TSI-moottorin kestävyydestä, saivat minut lähtemään koeajokierokselle. Kaikki on kokeiltu, mutta koeajolenkit puoltavat Mondeon hankintaa. Kestävyydestä en tiedä, mutta ajoltaan ja äänimaailmaltaan satakertaa parempi kuin muut koeajamani autot.


      • ioooooooooooi
        iooooooooi kirjoitti:

        Mondeo, vaikka olen vannonut, että kyseiseen automerkkiin en koske pitkällä tikkullakaan. Volkswagenin (Golf) rengasäänet, ja pelko TSI-moottorin kestävyydestä, saivat minut lähtemään koeajokierokselle. Kaikki on kokeiltu, mutta koeajolenkit puoltavat Mondeon hankintaa. Kestävyydestä en tiedä, mutta ajoltaan ja äänimaailmaltaan satakertaa parempi kuin muut koeajamani autot.

        Jatkan vielä:

        Yllättävän hyvä koeajonperusteella oli myös VITARA, huomattavasti mondeota halvempi, joten jääköön se toiseksi vaihtoehdoksi.


    • ohjetta

      Nyt on aikalisän paikka, mene alkoon ja osta paripulloa koskenkorvaa ja juo siltä istumalta pois, muuten lähtee järkesi!

    • idiootti447

      Paskaan olet kätesi työntänyt!Onnea idiootille siitä! Itsellä uusi mazda 6....pikkasen parempi kuin sinun tuleva paskatti....

    • motumbo

      Vajaa puoli vuotta ajanu 1.6 tdi DSG Passatilla, noin 10 tkm mittarissa. Todella tyytyväinen olen ollut kaikin puolin, ei moitittavaa mistään. Toki laatu pidemmässä juoksussa mietityttää, mutta jos VAG ei näiden kohujen jälkeen ota opikseen ja "nöyrry", niin johan on ihme. Uskon että VAGista tulee kaikkien näiden kohujen jälkeen entistä luotettavampi ostaa ja omistaa. Konserni ei missään nimessä siedä yhtään negatiivista kohua enää.

      Tästä japsipellejen propagandasta ei kannata välittää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe