Museo auton vaatimukset.

jonik1238

Autoni Datsun 1984 olisi tarkoitus museorekisteröidä. Auto on ikäisekseen hyvässä kunnossa mutta 520 tkm aikana on tullu patinaa jonkin verran.

Suurimmat puutteet

-tuulilasi halki (menee normi katastuksesta läpi, pitääkö vaihtaa m-katsastusta varte.
-pelkääjän turvavyö vaihettu samanlaisesta autosta mutta eroivärinen.
-kuskin penkissä repeämää ja rattia korjattu teipillä.

kaikki huoltokirjat ja työkalut rengaskiilat tallessa.

Pitääkö olla nuo puutteet kaikki korjattu?

13

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1612

      Kun katsoo minkälaisia "museokatsastettuja" autoja on Nettiautossa myynnissä, niin luulempa, että sinulla ei ole minkäänlaisia ongelmia saada autoasi museokilpiin....

    • mietiVielä

      Tuota nuin...puolimiljoonaa ajettu,oli sitten euro tai japski ja siihen ne normaalit 30v käytönjäljet kulumat niin liekö tuossa ideaa ja mikä se on,koska kyseessä lie joku tavallinen neliveräjäinen perhekuljetin ja pahaa pelkään että joku sepelimylly diisseli nokalla...joku ex-taksi??
      Mitä olet ajatellut tuon museoautona antavan?
      Ei ainakaan ihailevia katseita,ei arvon nousua lähinnä raudan kilohinnasta mitenkään eikä omistamisen ylpeyttä tai kohdetta johon olisi mieluisaa satsata aikaa-rahaa ja vapaa-aikaa minun mielestäni mutta omapa asiasi toki.
      Mikäli kyseessä olisi joku coupemallinen tai iso edustava japski 6-koneella 70-luvulta niin ehkä sitten,tuo ajomäärä vain järkyttävää luokkaa sittenkin eli loppuunajettu kaikilta osin ja makuasia löytyykö tylsistä 80-lukuisista muuta kuin muovia monessa muodossa...

    • Museoauto

      Kyllä niitä tolppamallejakin pitää säästää jälkipolville.
      Ei aina pidä olla mallisarjan paras.

      Helpoimmalla pääset, kun näytät autoa museotarkastajalle.
      Silloin selviää helpoiten, onko projekti järkevä toteuttaa.

    • NettiAukiOsille

      Jotenkin komppaan tuota kommenttia jossa kyseenalaistetaan josko yli 500tkm ajettua tavallista Japskikoslaa kannattaa ja miksi ruveta museoimaan kun tiedämme hyvin että noilla km laittoa löytyy noitten mainitsemiesi lisäksi ehkä rutkastikkin(todennäköisesti),kas kun tällä MR ei mitään tekemistä normaalin katsastuksen kanssa!
      Tuulilasi menee vaihtoon,perusteluna on:koska löytyy taatusti kun etsii.
      Sama peruste turvavyölle kuin penkille ja ratille.

      MR tarkastajaa EI kiinnosta huoltokirjat tai työkalut kiiloineen vaikka hyvä lisä toki on autoon kuuluvina orkkiksina tarvikkeina.
      Huoltokirjassa kun ei kuvia tai muuta ole jolla todistella alkuperäiskuntoa,mainoslehdillä-esitteillä-korjauskäsikirjalla-lehtileikkeillä jne kylläkin.
      Katsot netistä tai esitteestä kuvaa uudesta moisesta ja se on näytettävä sellaiselta mutta patinat ja kulumat lisäät,mitään ei saa repsottaa,ruostetta ja oltava ehjää.

      Mikäli kyseessä olisi harvinaisuus ja osat kiven alla niin toki silloin antavat harkinnan mukaan anteeksi puutteita!

    • nissan-nassin

      Voihan sitä yrittää puutteineenkin vaikkapa pohjanmaalla ensin ?

    • sfsfsdkjgskdjg

      Rattia korjattu teipillä xD
      Taitaa olla Qashqaikin ihan aito Nissan sitten kun ratti jäi käteen, ei muutakuin teipillä sekin kiinni...

    • 25vuottaentisöintiä

      Se kannattavuus riippuu monesta asiasta, jopa tunnearvosta jos auto on sinulla alusta saakka. Kyllä kaikki pitää olla lähes alkuperäisessä kunnossa siis osat ehjiä ja hyväkuntoisia. Turvallisuuspuolta saa parantaa kun ei mene ihan överiksi.
      Koska auton entisöinti on harrastus ei voi sanoa suoraan sitä kannattaako tuota entisöidä, varmasti auton MR-kilpiin saa jos on tosi harrastaja siis sellainen joka ottaa selvää millainen auto oli uutena ja laittaa sen vastaavaan kuntoon. Helppoa ei kunnostus juuri koskaan ole mutta siinä oppii paljon monenmoista asiaa kuten harrastuksissa yleensä. Jos ajatusmaailma on että leimalla museoautoksi en oikein pidä sinua enkä muitakaan vastaavia alan harrastajana. Näitäkin toki näkee paljon nykyisin autonäyttelyissä ja muutamia olen jututtanutkin ja ihaillut sellaisia käsiä joissa ei ole sijaa työkaluille. Tervetuloa autoentisöijien joukkoon jos vastaat seuraavaan kysymykseen myöntävästi: Onko sinulla taitoa itse rakentaa auto museokelpoiseksi lähes kaikki itse tehden tai aiotko aloittaa uuden harrastuksen täysin alusta opiskellen tarvittavat työvaiheet useampien kuukausien aikana ? Yhtä siinä aina vaaditaan, nimittäin kärsivällisyyttä. Suomi on täynnä hyvin aloitettuja auton entisöintejä, nimittäin on purettu autoa ja osat sikin sokin lahonneissa pahvilaatikoissa jolloin on tehty se suurempi munaus kuin silloin jos hommaa ei olisi aloitettukaan.

    • dskjkdsjk

      Puutteet pitää korjata - ei luulisi olevan vaikeaa... Ja totta kai kannattaa museoida - käyttöentisöity cedric?

    • Mutzibur

      Olenpa katsellut monia museoautoja ja ihmetellyt mitenkä on hyväksytty.Eräskin Amerikanrauta vuodelta 47 Ainoa mikä oli entisöity oli penkkien verhoilu.Oli ruoste ja kolarivaurioita ym ym.Kuulinkin sitten että auton omistaja oli poliisi ja museotarkasta ja hänen kaverinsa.Hyvävelijärjestö toimii tälläkin alalla

    • paalaaja

      Datsunit oli uutenakin aivan hanurista. Mitä jumaleissön päässää liikkuu että edes kuvittelee moisesta museoautoa? Hulluja on monenlaisia. Romutustodistus on parasta mitä siitä voi saada.

      • ratdat

        Datsun kestää. Myydyin ja paras aikanaan.


    • mrkats

      Yli 40 vuotiaat autot voidaan konservoida.sun autosi on liian tuore sen pitää mr katasatuksessa olla sellainen kun se lähti tehtaalta eli orginaali ja ehjä. Ja kunnossa,mutta ei uusi ajan patinaa saa olla,

      • mrmobilisti

        Ei pidä paikkaansa. Käyttöentisöinti käy myös.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4934
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3237
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1385
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1216
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      64
      897
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      718
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe