Autoni Datsun 1984 olisi tarkoitus museorekisteröidä. Auto on ikäisekseen hyvässä kunnossa mutta 520 tkm aikana on tullu patinaa jonkin verran.
Suurimmat puutteet
-tuulilasi halki (menee normi katastuksesta läpi, pitääkö vaihtaa m-katsastusta varte.
-pelkääjän turvavyö vaihettu samanlaisesta autosta mutta eroivärinen.
-kuskin penkissä repeämää ja rattia korjattu teipillä.
kaikki huoltokirjat ja työkalut rengaskiilat tallessa.
Pitääkö olla nuo puutteet kaikki korjattu?
Museo auton vaatimukset.
13
148
Vastaukset
- 1612
Kun katsoo minkälaisia "museokatsastettuja" autoja on Nettiautossa myynnissä, niin luulempa, että sinulla ei ole minkäänlaisia ongelmia saada autoasi museokilpiin....
- mietiVielä
Tuota nuin...puolimiljoonaa ajettu,oli sitten euro tai japski ja siihen ne normaalit 30v käytönjäljet kulumat niin liekö tuossa ideaa ja mikä se on,koska kyseessä lie joku tavallinen neliveräjäinen perhekuljetin ja pahaa pelkään että joku sepelimylly diisseli nokalla...joku ex-taksi??
Mitä olet ajatellut tuon museoautona antavan?
Ei ainakaan ihailevia katseita,ei arvon nousua lähinnä raudan kilohinnasta mitenkään eikä omistamisen ylpeyttä tai kohdetta johon olisi mieluisaa satsata aikaa-rahaa ja vapaa-aikaa minun mielestäni mutta omapa asiasi toki.
Mikäli kyseessä olisi joku coupemallinen tai iso edustava japski 6-koneella 70-luvulta niin ehkä sitten,tuo ajomäärä vain järkyttävää luokkaa sittenkin eli loppuunajettu kaikilta osin ja makuasia löytyykö tylsistä 80-lukuisista muuta kuin muovia monessa muodossa... - Museoauto
Kyllä niitä tolppamallejakin pitää säästää jälkipolville.
Ei aina pidä olla mallisarjan paras.
Helpoimmalla pääset, kun näytät autoa museotarkastajalle.
Silloin selviää helpoiten, onko projekti järkevä toteuttaa. - NettiAukiOsille
Jotenkin komppaan tuota kommenttia jossa kyseenalaistetaan josko yli 500tkm ajettua tavallista Japskikoslaa kannattaa ja miksi ruveta museoimaan kun tiedämme hyvin että noilla km laittoa löytyy noitten mainitsemiesi lisäksi ehkä rutkastikkin(todennäköisesti),kas kun tällä MR ei mitään tekemistä normaalin katsastuksen kanssa!
Tuulilasi menee vaihtoon,perusteluna on:koska löytyy taatusti kun etsii.
Sama peruste turvavyölle kuin penkille ja ratille.
MR tarkastajaa EI kiinnosta huoltokirjat tai työkalut kiiloineen vaikka hyvä lisä toki on autoon kuuluvina orkkiksina tarvikkeina.
Huoltokirjassa kun ei kuvia tai muuta ole jolla todistella alkuperäiskuntoa,mainoslehdillä-esitteillä-korjauskäsikirjalla-lehtileikkeillä jne kylläkin.
Katsot netistä tai esitteestä kuvaa uudesta moisesta ja se on näytettävä sellaiselta mutta patinat ja kulumat lisäät,mitään ei saa repsottaa,ruostetta ja oltava ehjää.
Mikäli kyseessä olisi harvinaisuus ja osat kiven alla niin toki silloin antavat harkinnan mukaan anteeksi puutteita! - nissan-nassin
Voihan sitä yrittää puutteineenkin vaikkapa pohjanmaalla ensin ?
- sfsfsdkjgskdjg
Rattia korjattu teipillä xD
Taitaa olla Qashqaikin ihan aito Nissan sitten kun ratti jäi käteen, ei muutakuin teipillä sekin kiinni... - 25vuottaentisöintiä
Se kannattavuus riippuu monesta asiasta, jopa tunnearvosta jos auto on sinulla alusta saakka. Kyllä kaikki pitää olla lähes alkuperäisessä kunnossa siis osat ehjiä ja hyväkuntoisia. Turvallisuuspuolta saa parantaa kun ei mene ihan överiksi.
Koska auton entisöinti on harrastus ei voi sanoa suoraan sitä kannattaako tuota entisöidä, varmasti auton MR-kilpiin saa jos on tosi harrastaja siis sellainen joka ottaa selvää millainen auto oli uutena ja laittaa sen vastaavaan kuntoon. Helppoa ei kunnostus juuri koskaan ole mutta siinä oppii paljon monenmoista asiaa kuten harrastuksissa yleensä. Jos ajatusmaailma on että leimalla museoautoksi en oikein pidä sinua enkä muitakaan vastaavia alan harrastajana. Näitäkin toki näkee paljon nykyisin autonäyttelyissä ja muutamia olen jututtanutkin ja ihaillut sellaisia käsiä joissa ei ole sijaa työkaluille. Tervetuloa autoentisöijien joukkoon jos vastaat seuraavaan kysymykseen myöntävästi: Onko sinulla taitoa itse rakentaa auto museokelpoiseksi lähes kaikki itse tehden tai aiotko aloittaa uuden harrastuksen täysin alusta opiskellen tarvittavat työvaiheet useampien kuukausien aikana ? Yhtä siinä aina vaaditaan, nimittäin kärsivällisyyttä. Suomi on täynnä hyvin aloitettuja auton entisöintejä, nimittäin on purettu autoa ja osat sikin sokin lahonneissa pahvilaatikoissa jolloin on tehty se suurempi munaus kuin silloin jos hommaa ei olisi aloitettukaan. - dskjkdsjk
Puutteet pitää korjata - ei luulisi olevan vaikeaa... Ja totta kai kannattaa museoida - käyttöentisöity cedric?
- Mutzibur
Olenpa katsellut monia museoautoja ja ihmetellyt mitenkä on hyväksytty.Eräskin Amerikanrauta vuodelta 47 Ainoa mikä oli entisöity oli penkkien verhoilu.Oli ruoste ja kolarivaurioita ym ym.Kuulinkin sitten että auton omistaja oli poliisi ja museotarkasta ja hänen kaverinsa.Hyvävelijärjestö toimii tälläkin alalla
- paalaaja
Datsunit oli uutenakin aivan hanurista. Mitä jumaleissön päässää liikkuu että edes kuvittelee moisesta museoautoa? Hulluja on monenlaisia. Romutustodistus on parasta mitä siitä voi saada.
- ratdat
Datsun kestää. Myydyin ja paras aikanaan.
- mrkats
Yli 40 vuotiaat autot voidaan konservoida.sun autosi on liian tuore sen pitää mr katasatuksessa olla sellainen kun se lähti tehtaalta eli orginaali ja ehjä. Ja kunnossa,mutta ei uusi ajan patinaa saa olla,
- mrmobilisti
Ei pidä paikkaansa. Käyttöentisöinti käy myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2462791Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691836- 681810
Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä901687En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1741651Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke280141190-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1511363Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja581025- 1731017
Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62887