Auton vuokraus ebookersin kautta, onko eroja?

Matkaan7

Onko firmoilla eroja muussa kuin hinnassa? Kuuluuko esim alamolla, dollarilla ja herzillä ilmoitettuihin hintoihin kaikki samat tarvittavat asiat vai joutuuko jollain maksamaan vielä paikanpäällä lisämaksuja?

8

765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KäytyJaKäydään

      Ebookersin kautta en ole varannut vaan aina Rental carsin kautta ja ainakaan niihin ei sisälly mitään piilo-/extrakuluja eli maksetaan sen verran, mitä sivuilla hinnaksi ilmoitetaan...sisältää vakuutukset jne. Autovuokraamoissa on eroja eli itse on käytetty aina Alamoa, mutta muitakin saman tasoisia on ja vuokraamokokemus tuntuu vaihtelevan päivän, fiiliksen ja naamataulun mukaan. Välillä kaikki menee kuin Strömsössä ja joskus ei sitten millään (perustuen siis arvosteluihin). Kun vuokraa Suomen päässä etukäteen autoa, niin kannattaa siis katsoa, että lopullinen summa kattaa kaiken, paitsi tietty polttoaineen. Joskus se myös sisältää tankillisen löpöä eli auton voi palauttaa tyhjällä tankilla tai sitten jos ei ota tuota palvelua, niin auto täytyy tankata täyteen ennen palaututusta. Lentokenttien vieressä on aina huoltamoita.

    • USA-fani

      Yleensä kaikilla autovuokraamoilla auton hintaan sisältyy perusvakuutus, mutta lisävakuutuksella, joka otetaan tiskiltä, voidaan omavastuuta pienentää (tuo perusvakuutus ei esim. kata mm. auton renkaita eikä tuulilasia). Vuokraamoissa on eroja, esimerkiksi itse en enää ikinä vuokraa Budget:ilta ja AVIS:ta pyrin välttämään viimeiseen asti. Dollar vuokraa edullisesti, mutta autot eivät ole uusia, vaan jonkun vuokraamon jo "hylkäämiä". Itse olen vuokrannut myös E-bookersin kautta, eikä ole ollut moittimista. Auto kannattaa ehdottomasti ottaa jo suomesta, ei missään nimessä lentokentän tiskiltä, siis jos itse maksaa. HUOM! Älä vaihda varaamasi autoluokkaa vuokraamon tiskillä vaikka "virkailija" sitä sinulle kuinka ehdottaa. Mm. Alamolla on Miamissa käytössään systeemi, että sinulle annetaan parkkihallista rivinumero, josta saat valita haluamasi auton (luonnollisesti varaamastasi autoluokasta). Viimeksi sain (valita) Alamolta 8 mailia ajetun Cadillacin, jossa oli vielä suojamuovejakin paikoillaan... Dollarilla minulle tuotiin parila kerralla n. viisi vuotta vanha yli 50 000km ajettu Dodge... Luonnollisesti jos ajelet tulliteitä, niistä tulee perästä lasku autovuokraamon kautta ja kuluilla lisättynä.

      • mtaman

        Miksi ei vaihtaa autoluokkaa tiskillä jos sitä tarjotaan? Olin varannut premiumluokan auton Alamolta ja kun tiskillä kyselin millainen auto on kyseessä niin ainut vaihtoehto oli Honda. Kysäsin sitten paljonko maksaisi korotus luxusluokan autoon, kun merkki vaihtuisi Cadillaciin. Ensin tuli vähän suolainen hinta, mutta kun sanoin että liian paljon niin hinta tippui sitten juuri samaan mitä kotona olin katsellut kyseisen autoluokan hinnaksi Alamolla.
        Eli tinkimis varaa on ja tosiiankin Miamissa sai valita 6 Cadillacista mieluisimman.
        Ps. Alamo.fi vakuutuspaketti sisältää kaikki tarvittavat vakuutukset 0 omavastuulla.


      • USA-fani
        mtaman kirjoitti:

        Miksi ei vaihtaa autoluokkaa tiskillä jos sitä tarjotaan? Olin varannut premiumluokan auton Alamolta ja kun tiskillä kyselin millainen auto on kyseessä niin ainut vaihtoehto oli Honda. Kysäsin sitten paljonko maksaisi korotus luxusluokan autoon, kun merkki vaihtuisi Cadillaciin. Ensin tuli vähän suolainen hinta, mutta kun sanoin että liian paljon niin hinta tippui sitten juuri samaan mitä kotona olin katsellut kyseisen autoluokan hinnaksi Alamolla.
        Eli tinkimis varaa on ja tosiiankin Miamissa sai valita 6 Cadillacista mieluisimman.
        Ps. Alamo.fi vakuutuspaketti sisältää kaikki tarvittavat vakuutukset 0 omavastuulla.

        AVIS- vuokraamolla on ollut joka toimipisteessä (USA/Israel/Englanti/Saksa...) tapana yrittää aina antaa varattua autoluokkaa pienempi/halvempi malli. Onko sitten niin, että nettihinta on niin tiukka, että he viime metreillä pyrkivät parantamaan katettaan antamalla halvemman auton. Alamo:kin teki tätä kerran minulle, mutta tehtyäni valituksen asiasta, sain pienen rahallisen hyvityksen. BUDGET:ilta (Miami Airport) olin varannut Luxury-luokan auton, mutta kentällä virkailija sanoi, että ota tämmöinen SUV, niin laukut mahtuvat paremmin... no minä hölmö otin. Reissun jälkeen vuokraamolta tuli yli 400€ lisälasku (eli enemmän kuin mitä oli Luxury-auton viikon vuokra!!!), vaikka heidän hinnastossaan SUV on paljon halvempi vuokrahinnaltaan kuin tuo Luxury. Tein luonnollisesti asiasta reklamaation, mutta omasta mielestään he eivät olleet toimineet mitenkään väärin, "löytyy nimet paperista". Luonnollisesti jokainen vuokraaja lukee kaikki 10-sivua vuokrausehdoista tiskillä läpi, kun kymmenen seuraavaa asiakasta odottaa selän takana. No, mitä tästä opin? En enää ikinä vuokraa autoa Budgetilta missään maassa, enkä myöskään voi heitä kenelekään suositella.


      • mtaman

        Minulle taas USA:ssa melkeinpä aina yritetään tarjota kalliimpaa jos olen valinnut premiumluokan auton.
        Minulle kävi tuossa reilu vuosi sitten Alamolla samanlainen episodi kun olin varannut ja maksanutkin etukäteen luxusluokan auton Miamin keskustan hotelli Intercontinentalin toimipisteeseen. Yrittivät tarjota Ford Escapea ja valehtelivat että on kalliimpi kuin luksuluokan auto. Kävin katsomassa auton pihalla ja pääsi naurut ja itkut yhtäaikaa. Episodi päättyi varauksen peruutukseen ja rahojen takaisin maksuun, kun muuta autoa ei ollut tarjolla. Auto piti sitten vuokrata muusta paikasta ja sepä onkin "halpaa" lystiä, kun auton vuokraat paikanpäältä.
        Vannoin ettei ikinä enään Alamolta autoa vuokraa, mutta niin vain Alamolta Cadillacin vuokrasin helmikuussa ja kaikki meni nappiin niin kuin lukuisat kerrat muulloinkin tätä yhtä lukuunottamatta.
        Budgetilta taas vuokrasin syksyllä Chicagon O Harelle premiumluokan auton ja sellaisen sain ilman mitään vääntöä ja yllätys oli suuri kun parituhatta mailia ajetussa Nissan Maximassa oli navi, tutkat ja peruutuskamera.
        Eli ei pidä tuomita yhden huonon kokemuksen perusteella, vaan anna toinenkin mahdollisuus.


    • Käynyt

      Itse olen käyttänyt Hertz'iä sen vähän, mitä olen vuokrannut USA:sta. Homma on hoitunut sovitusti, eikä ole tullut yllätyksiä.

    • teeaa

      Kannattaa katsoa hinta myös suoraan http://www.alamo.fi/ sivustolta, täältä sain meille Miamiin halvemmalla kuin muilta sivuilta Alamosta auton. Alamolla on vielä mahdollisuus tehdä Online Checkin sekä Skip the Counter toiminteen netistä, jolloin saa suoraan kävellä koneesta autolle parkkihalliin, ainakin Miamissa oli tämä toiminne, ei tarvitse ruuhka-aikana jonottaa tiskillä, sen kun käveli parkkihalliin ja sielä henkilö näytti rivin mistä sitten itse sai valita haluamansa auton. Meikä valitsi Premium luokan autoksi Dodge Chargerin, 2700 mailia mittarissa, rivissä oli Chargereita, Chervolet Impalaa ja joku Lincolnin malli, kaikki oli uuden näköisi pelejä.
      Kustannus oli 13 vuorokautta 332 EUR, sovin että tuon tankki täynnä takaisin, tietullimaksuja vielä odottelen...

    • nuttilu

      Otin auton dollarilta Miamin kentältä ja auton piti olla jeep grand cherocee tai vastaava. Ja rivi mistä piti valita auto ei ollut yhtään sen hinta/koko luokan autoa. Ja sitten otin siitä auton niin se oli Hertz vanha auto. Sixtillä otettu auto oli hyvä ja sellainen kun pitikin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3841
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3625
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3602
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2271
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2229
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      322
      1972
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1766
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1433
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1352
    Aihe