Mikä ammatti?

Maijalii192637

Moikka!
Tahtoosin apua kinkkiseen tilanteeseen. Olen 13v ja olen aina tahtonut tietää ammattini. Mihin voisin tähdätä opiskelujeni kannalta? Harrastan ratsastusta ja rakastan eläimiä eli noihin liittyvä ammatti. Pitäs olla yli 2 000€ palkka jotta saisin pidettyä omaa tallia yllä. N. 2-5 hevosen tallia siis. Pitäs olla suht lyhyt koulutus. Kiitos avusta

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skunkki

      Älä sairaanhoitajaksi ainakaan ala.Minulla 2 erikoiskoulutuksen jälkeen palkka n.2400 euroa.Vapaa-aika vähissä ja vaatii hyviä hermoja.Mieluummin minäkin olisin eläinten kanssa tekemisissä,ne ovat niin aitoja ja pyyteettömiä

    • Sessan1

      Ole sitkeä lukiossa ja opiskele matemaattisia aineita,eläinlääkärin ammattii kiinnostaisi minua,jos uudestaan saisin valita

    • Maijalii19sjsll

      Aluksi ajattelin joo eläinlääkäriä mutta matikkaa en ymmärrä yhtään enkä kemiaa joten... Ehkä haluaisin jotain muuta kun lääketieteellistä

    • pppppppppp

      Mä oon 33v. enkä vieläkään tiedä mikä musta tulee isona. Yhden ammatin olen lukenut mikä ei ollutkaan mun juttu. Se harmittaa etten nuorempana yläasteella ja lukiossa tajunnut satsata kouluun, nyt huonot mahdollisuudet päästä lukemaan jotain mikä kiinnostaa mutta sisältää jotain minulle vaikeaa ainetta(haen siis tänä keväänä amk:hon). Vinkki sulle opiskele ahkerasti peruskoulussa ja lukiossa(jos sinne menet)kaikkia aineita myös niitä aineita mitkä ei niin kiinnosta tai on vaikeita ja lisäksi jos selkeästi tiedät miksi haluat isona voit erityisesti keskittyä siihen liittyviin kouluaineisiin. Jos haluat isona pitää omaa tallia eli olla yrittäjä, yrittäjän on osattava käyttää matematiikkaa. Jos sulla käy vaikka ratsastusasiakkaita sun on osattava laskuttaa heitä, sitten veroasiat ym. Jos matematiikka tuntuu vaikealta keskity niihin laskuihin mitä esim yrittäjänä tarvitsisit. Ja muutenkin kannattaa vaan harjoitella matematiikkaa ja kieliä koska niitä tarvii monessa koulutuksessa. Mutta esim matematiikan tasossa on eroja riippuen tutkinnosta.

      amk:ssa(mm Hämeen amk) voi opiskella hevostaloutta(agrologi), hevostalouden perustutkinto(ammattikoulu), Eläintenhoitajan ammattitutkinto(esim salpaus.fi löytyy lisä tietoo). Tässä jotain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4573
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4504
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4106
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3047
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2641
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2173
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2125
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      205
      2108
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1735
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1482
    Aihe