Miten mikään ei riitä ihon pintakuivuuteen?

silmalasit

Keksiikö kukaan keinoa pintakuivuuteen, johon ei todellakaan auta mikään.
Kaikki on kokeiltu, nimekkäät merkit, yövoiteita aamulla, on seerumeita, on naamioita, aina vaan pintä on kuiva, kun laitan meikkivoideen. Ja meikkivoiteista kokeiltu: Lancomea kuivalle iholle, on Ahavan meikkivoidetta kuivalle, ryppyselle ja vanhenevalle iholle. On uusinta Dior Nude Air, aivan vesimäistä meikkivoidetta, ei auta mitään.
Jos löträän öljyllä kunnolla aamulla, käy niin, ettei meikki enää pysy ja sittenkin päivän mittaan kosteus on haihtunut ja pinta kuiva. Mulla on ohut, paperinen iho, olen 41 vuotias ja pintaryppyjä myös on. Onko kenelläkään enää mitään keinoa? Tämä on ihan toivotonta!!

12

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vältä veden käyttöä eli pese mahdollisimman vähän vedellä. Käytä kasvovettä aamuisin ja puh.maito kasvovesi iltaisin

    • silmalasit

      Kiitos, vettä tulee kyllä käytettyä

    • Toksinenekseema

      Voisitko olla allerginen tai yliherkkä jollekin? Kosmetiikassa tulee huima määrä herkistäviä ainesosia iholle, jotka voivat ärsyttää, kuivattaa, allergisoida jne.

      Itse olen ikäisesi atoopikko, ja minulla on todettu kosmetiikka-allergioita. En tosin meikkaa, mutta kun osaan välttää allergian aiheuttajia, on ihokin nyt paremmassa kunnossa kuin vuosiin kosteutensa puolesta (tosin ryppyjen kanssa tappelen minäkin, niitä tulee helposti kuivaihoiselle). Aina siis ratkaisu ei ole jonkin lisääminen, vaan jonkin vähentäminen.

    • Ingar

      Kannattaa käydä lääkärissä testauttamassa mikäli olisit herkkä jollekkin ainekselle.

      Säännöllinen liikunta, veden nauttiminen, kosteuttavan aurinkovoiteen käyttö ja hyvä sekä tasapainoinen ruokavalio ovat tärkeitä.

      Itse kehotan juomaan vettä ja käyttämään pelkästään kosteuttavaa aurinkovoidetta sekä 2 kertaa viikossa käyttämään kuorinta voidetta jonka hierot hyvin kasvoihin vaikka kasvosienellä mikäli haluat säästää jonkin verran rahaa.

      Meikit kannattaa jättää kokonaan pois kunnes olet saanut hoidettua ongelmasi ja tiedät mikä aiheuttaa tuota kuivuutta.

      Ryppyjä vastaan on helppo taistella jos aloittaa jo nuorena, siihen tarvitaan vain kosteuttavaa voidetta jossa on UV säteilysuoja arvo PF (Siis PF ei PH ^^) 14-20 välillä (eli puhtaasti kosteuttavaa aurinkovoidetta voi käyttää anti age voiteiden sijaan)

      Sopiva määrä liikuntaa ja vettä päivittäin riittää hyvin auttamaan, sillä hikoilu on erittäin tärkeä osa kehomme tapaa poistaa likaa ja epäpuhtauksia ja ihomme tarvitsee niin sisäistä kuin ulkoistakin kosteutusta.

      kuorintavoidetta kun käyttää suunnilleen 2 kertaa viikossa (riippuu kuinka herkkä iho on, joillakin sopii 2 päivässä toisille 3 kertaa kuussa) saa kaiken kuolleen ihosolun yms. kuonan pois kasvoilta, tosin pitää olla hyvin tarkka ettei tee liikaa moista, se ärsyttää ihoa ja aiheuttaa kivuliaan kutisevaa ihottumaa.

      Eipä oikein tarvitse tavallisen naamapesun lisäksi miettiä mitään, kannattaa käydä lääkärillä joka voi ehdottaa minkä tyyppistä kasvojenpuhdistus ainetta käyttää, sillä useimmat kaupan tuotteet ovat täynnä ties mitä joista sinun pitää tietää itse mitä välttää.

      Dermoshop on hyvä paikka ja yliopiston apteekistakin löytyy kohtuu hintaan hyviä tuotteita, muista vain vältellä alkoholia ja emäksisiä ainesosia sisältäviä tuotteita.

      • Kiitos paljon, elän kylä terveellisesti, iikun yms.Toisaalta ajattelen, että vaadinko liikaa naamaltani meikkivoiteen jälkeen...jos sen kuuluu olla sen näkönen, muuten ei meikkivoide pysyisi naamalla, (jotain sitovia aineta oltava).Ja kun niitä on ,on väkisin vähän kuivan näkönen..entiedä..


    • kokeileluonnollista

      Näin ituhippinä suosittelen pelkällä hunajalla kasvojen pesua. Hunaja on todella hellävarainen ja jättää ihon pehmeäksi. Ruohonjuuri kaupasta useat ovat kehuneet kaktusviikuna tuotteita.

    • ystäväkäyttää

      Bellavita ! (en tiedä kirjoitinko oikein ;))

    • Itse olen SUPER tyytyväinen L300 rasvaani joka kohdistuu kuivalle iholle. On tehokkaasti kosteuttava ja hoitava kasvovoide kuivalle iholle. Voide sisältää ihon omia kosteuttavia aineita. Lisäksi se sisältää E-vitamiinia. Nämä aineet hoitavat ihoa ja auttavat säilyttämään sen kosteustasapainon ja luonnolisen kauneuden. Mukana myös ainakin täällä Etelässä tuli silmienympärys voide.
      Itselläni OLI huom. OLI kuiva iho kunnes tutustuin tähän aivan mahtavaan ja upeaan rasvaan. Lääkärikin suositteli tätä rasvaa!
      Toivottavasti oli apua ja kannattaa kokeilla!

    • Phytomer-

      Olen käyttänyt Phytomerin kosteuttavaa geeliä meikkivoiteen seassa, meikkaaja neuvoi tämän vinkin eräässä kauneushoitolassa käydessäni ja olen ollut todella tyytyväinen! Tuntuu että meikkivoidetta menee vähemmän ja se "imeytyy ihoon kiinni" paremmin. Ennen tuota seosta laitan Phytomerin seerumin tai voiteen iholle päivästä riippuen.

    • uskotaiälä2

      Älä hoida ihoasi kuivaksi! Kokeileppa esim.lomalla illalla pestä kasvot perusvoiteella ja päälle toista ehkä rasvaisempaa voidetta. Mutta mikään pakko ei ole aamuisin tehdä mitään- ei ihosi kuitenkaan ole likainen yön jäljiltä , iho vaatii aikansa parantua tuosta liikaa hoitamisestakin!
      Oma atooppisen kuiva ihoni voi paljon paremmin kun vältän liikaa hoitamista, en esim. pese aamuisin kasvojani ollenkaan. Vältän myös kaikenmaailman tehoseerumeja yms... perusvoiteella pärjäät mahdottoman hyvin!

    • Piia1974

      Pesu Humektan-perusvoiteella, kostealle iholle runsaasti vauvaöljyä, huuhtaisu, ihon kuivaus ja arganöljyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      60
      3110
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      546
      2967
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2155
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1972
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1781
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1542
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1267
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1172
    Aihe